emod 1674 #1 Posted September 15, 2020 Продължение от част 3-та: Част 2-ра е ТУК Част 1-ва е ТУК Таблица за препоръчаните двигателни масла по модели и години https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=1668529716 Основополагащата тема бе "FAQ:Двигателни масла за всяка Хонда" - ТУК В текущата тема се обсъждат всякакви масла. Моля за градивни постове Всяка една реклама на определенa марка масло, която е с чисто търговски характер, ще бъде директно премахвана 3 Share this post Link to post Share on other sites
emod 1674 #2 Posted September 15, 2020 Измина много време от началото на тази дискусия. Четейки постовете в предходните теми не бива да забравяме, че маслената индустрия се е придвижила напред (е поне част от нея ), някои от маслата вече са с променен състав и дори едни от вечните обвиняеми за качествата на маслото, а именно подобрителите на вискозитетния индекс (VIIs или VMs), също са се променили. Освен съществуването на различни по състав (OCP, PMA, HSD, PIB и др.) и форма (звездообразна, гребен и др.) подобрители, те вече са еволюирали и в друга насока. Някои от тях, по-точно "diblock polymers", могат да бъдат така формулирани, че да образуват "micelles" (подобни на звездообразните подобрители; виж по-долу) с оптимален размер, като по този начин се подобрява тяхната "ефективност да сгъстяват маслото" (thickening efficiency) и техния SSI (shear stability index). Феноменалното е, че след като тези "micelles" бъдат разрушени вследствие на тежките условия на работа в някои части на мотора, те имат свойството да се самовъзстановяват (асемблират отново сами) . В допълнение, тези VII могат да стабилизират и спомогнат задържането на замърсяването в маслото. Още веднъж с призив за култура на писане и постове по същество, и С уважение към всички, Емо 4 7 1 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1542 #3 Posted September 15, 2020 @emodМоже ли да посочиш масло с тази регенериращи се съставка. Четох доста пъти мнението ти, направо като научнофантастичен филм ми звучи всеки път. Масло с това diblock polymers",micelles,или още няколко пъти да го прочета . Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 1029 #4 Posted September 15, 2020 Освен ако не е изрично рекламирано или изтекло от кухнята доста се съмнявам да имаме такава информация – къде какви VIIs се използват. А не вярвам да има такава реклама тъй като звучи прекалено технически за аудиторията избираща масла. 1 Share this post Link to post Share on other sites
emod 1674 #5 Posted September 15, 2020 @CARPERA Не, не мога да посоча такова масло. Подобна информация се държи дълбоко скрита. Но... мога да дам жокер кой най-вероятно (може да) използва това постижение на Infineum: "Established in January 1999, Infineum is a joint venture of two of the most respected names in lubricants and fuels, ExxonMobil and Shell." . П.С. С Павел сме писали заедно 1 1 2 Share this post Link to post Share on other sites
SKYLINE 23 #6 Posted September 27, 2020 Колеги , някой да има мнение или да е пробвал тоя реванол , досега не бях го виждал https://www.ato24.de/en/ravenol-rep-racing-extra-performance-sae-5w-30.html Share this post Link to post Share on other sites
emod 1674 #7 Posted September 27, 2020 Има VOA на това масло в oil club de ТУК От 2017 г. е, но като гледам данните на маслото в сайта на Равенол може да е още актуален. Сериозен пакет добавки - MoDTC, Bor, Polyolester+AN и Wolfram. Има и още нещо специално - Ca+Mg+Na миещ пакет. Как ще се отрази на мотора ти, ще разбереш само, ако го сипеш Share this post Link to post Share on other sites
mitaka0007 204 #8 Posted September 27, 2020 #emod За тази цена на литър, се очаква и да има нещо по така, нали?!😉☝️ Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 1029 #9 Posted September 27, 2020 Ами само като му видиш характеристиките в дата шийта си личи, че е много качествено масло. Share this post Link to post Share on other sites
emod 1674 #10 Posted September 27, 2020 Ravenol REP 5w-30 е доста добре обмислено масло. Съединения на Бора за ниските температури, следвани от Молибден в по-високия температурен диапазон + Волфрам за супер тежките натоварвания. Миещият пакет е редуциран до практичен минимум с изключително подходяща композиция, която няма да нанесе вреда (образуване на клей) на сегментите при високи Т и налягания в спортен режим. Естери и AN за баланс на PAO-то + високотемпературна стабилност + ефект върху защитата. Красиво . Маслото не пропада при пистови натоварвани и спортен режим дори при Corvette C7 (КЛИК). Инфото в oil club de за Ravenol REP 5w-30 ми показа и още нещо, а именно в Castrol Edge Professional H 0W-20 (коментирано ТУК) има AN (Alkylated Naphthalene), макар и в неголеми количества. Има жокери този Castrol H 2 Share this post Link to post Share on other sites
emod 1674 #11 Posted September 29, 2020 Като стана въпрос за Racing масла, ето нещо интересно за писта: 1 Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 495 #12 Posted October 1, 2020 Колеги, @emod и @dandilov ако не се лъжа някой от вас беше ползвал и беше доволен от маслата на Shell. Тъй като са на GTL база има ли някаква разлика на вид спрямо другите масла? Имам предвид по-мътни или по-тъмни? Share this post Link to post Share on other sites
emod 1674 #13 Posted October 1, 2020 Най-общо казано: Цветът на маслото (визирам крайния продукт, който купуваме) зависи от множество фактори, сред които: 1. Суровия материал, от който е направено базовото масло, неговия вискозитет, метод и степен на обработка по време на пречистването му - обикновено (грубо казано) рафинираните базови масла са с кафяво-кехлибарен цвят, хидроочистените са с жълто-златист цвят, синтетичните базови масла (GTL, PAO) са безцветни; 2. Количеството и видовете добавки на пакета. Съответно, цветът на едно GTL базирано масло (било Shell, било Mobil) е субективен, тъй като ще варира и зависи съществено (най-вече) от пакета добавки. Генерализирано - цветът на новото/чистото масло не определя по никакъв начин качествата му. 1 2 Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 495 #14 Posted October 1, 2020 Това е добре да се знае. Защото днес срещнах едно такова. Уж хубаво масло, а на цвят нещо не вдъхва доверие. Явно не е така, затова се допитах. Досега каквото съм слагал все е било бистро, а това не изглежда така. В списъка ми за в бъдеще е, затова се допитвам. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
emod 1674 #15 Posted October 1, 2020 Кой точно Shell Helix Ultra си снимал? Имам неотваряна 1 литрова бутилка Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30 при мен. Утре ще сипя повечко масло в една чаша/бутилка и ще го снимам. Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 495 #16 Posted October 1, 2020 5w40 ама кой точно не знам. Това е от фейсбук, дето си чешем езиците по цял ден 😂 1 Share this post Link to post Share on other sites
JHM 1796 #17 Posted October 1, 2020 Като видя такива варели със забити помпи в тях и стоя на разстояние? 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2849 #18 Posted October 1, 2020 Моето Ultra 5w30 е тъмно на цвят, но не съм сигурен дали беше мътно или бистро... Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1542 #19 Posted October 2, 2020 Карам и аз с Shell Helix Ultra 5w30 но за бензинов мотор,и определено е в пъти по-бистро от това. Помисли защо правят маслата с предпазно фолио, да нямат достъп до кислород. От варел не наливй масло,само ако знаеш че е отворен преди ден. Сега се сещам че има снимки в заключенията тема 3,където се чудих че мотора го цапа много бързо след наливане. Share this post Link to post Share on other sites
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #20 Posted October 2, 2020 12 hours ago, dandilov said: Моето Ultra 5w30 е тъмно на цвят, но не съм сигурен дали беше мътно или бистро... имам спомен за бистро аз😉 1 Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 1029 #21 Posted October 2, 2020 Въпрос леко свързан с темата – в следствие на окисление маслото потъмнява ли или става по-мътно? Или и двете? Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 792 #22 Posted October 2, 2020 Аз знам, че окислението е съпроводено от потъмняване, но най-добре да се подходи емпирично с два буркана и само една капачка. Но реално окислителният процес е най-интензивен при високи температури. 1 Share this post Link to post Share on other sites
emod 1674 #23 Posted October 2, 2020 Ето обещаните снимки: Цитат 1: Lubricants oxidize during service due to the combination of the operating temperature and exposure to oxygen in the air. The higher the temperature, the faster the oxidation process and the shorter the lubricant's life. Darkening is a signal of lubricant oxidation. Цитат 2: Contamination is another common reason why a lubricant changes color. An oil can become darker if there is lubricant cross-contamination or the presence of solid particles from the environment. Бърз превод: Лубрикантите (маслата) се окисляват по време на експлоатация им в резултат на комбинацията от работната температура и излагането им на кислорода във въздуха. Колкото по-висока е температурата, толкова по-бърз е процесът на окисляване и по-кратък животът на маслото. Потъмняването е сигнал за окисляване на маслото. Замърсяването е друга често срещана причина, поради която маслото променя цвета си. Маслото може да стане по-тъмно, ако има кръстосано замърсяване с друг лубрикант или наличие/присъствие на твърди частици в средата, в която работи. Източник: ТУК 5 Share this post Link to post Share on other sites
Bizzito 495 #24 Posted October 2, 2020 Аз попринцип си знам ама вече и видях с очите си. От варел - НЕ 1 Share this post Link to post Share on other sites
didich 94 #25 Posted October 3, 2020 (edited) Несинтетичното масло помътнява при ниска температура, на стайна "всяко" масло би трябвало да е бистро, тия варели ако са на стайна температура и е такава мътилка със сигурност не бих експериментирал. И аз налях шел ултра 5–30, на 100% потвърждавам, че маслото беше бистро. Edited October 3, 2020 by didich 1 1 2 Share this post Link to post Share on other sites
didich 94 #26 Posted October 7, 2020 Едно бързо питане колеги, не е хонда ама е японец 😉 Мотор QR20DE, 2.0л 140 кончета бензин/газ, в Нисан Хтрейл Т30, с масло 5-30 Петро Канада добре ли ще му е, че имам 5л налични или да търся нещо друго за тия пари? Благодаря предварително 🙂 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1542 #27 Posted October 7, 2020 Мисля че двигателя ще мърка. 1 Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2849 #28 Posted October 7, 2020 (edited) Няма причина да не му е добре за 6 хил. км. ... стига да не се е "разтропал"... Edited October 7, 2020 by dandilov 1 Share this post Link to post Share on other sites
didich 94 #29 Posted October 7, 2020 Значи сипвам смело, мотора е бетон, като всеки японец като си вътре в колата и не можеш да разбереш дали мотора работи или е не 😁😁 1 Share this post Link to post Share on other sites
mysticchannel 132 #30 Posted October 7, 2020 Не повече от 5-6К с това масло..Толкова му е ресурса! Share this post Link to post Share on other sites
dimkaraganchev 61 #31 Posted October 7, 2020 Значи е скапано масло. Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2849 #32 Posted October 8, 2020 Не! Не е скапано! 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
ivailopp 291 #33 Posted October 8, 2020 Преди 8 часа, dimkaraganchev написа: Значи е скапано масло. Ей тука сега тролна половината форум... Ама аз не го приемам лично 4 Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 792 #34 Posted October 8, 2020 Aз имам 4-5 смени до сега с Петро и спокойно си изкарва по 9-10к. при предимно извънградско шофиране. За града 5-6к. е ресурса на 80% от маслата на пазара. Поръчах си следващата доза за зимата от бг представителя и направо ме е срам да кажа колко платих...... 3 1 Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 2849 #35 Posted October 8, 2020 Off Topic Е кажи де. Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 792 #36 Posted October 8, 2020 Под 40 с доставката, за 4л. Предложиха ми и лично да ми го доставят безплатно за София, та смятай за какви пари говорим, а маслото е качествено и за тези пари ако се прави 50% опресняване на 5к., просто няма какво да го бие. 4 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1542 #37 Posted October 8, 2020 (edited) Това е представителя за БГ на Petro-Canada все още го продават на тази цена на промоция. Нека да се възползват и други от хубаво масло на супер промоция. https://lubrifilt.bg/shop/supreme-synthetic/ Тук търсите Пламен Комитски. https://lubrifilt.bg/контакти/ Edited October 8, 2020 by CARPERA Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 987 #38 Posted October 8, 2020 (edited) Сигурно сте правили много тестове и има много изписано но под 40лв за 4 литра с доставката, литър среден клас царевично олио за салатата е по-скъпо, да не говорим за среден клас зехтин. Какво е това масло?! Това е явно и цена в сайта, не вярвам да го "подаряват". И накрая 1 литър идва по 5 лева?!? Edited October 8, 2020 by Mkilla Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 1029 #39 Posted October 8, 2020 (edited) Ами виж му сертификатите (които не се печелят току така) и имай предвид, че Петро Канада са доказан производител с качествени бази. Т.е. маслото е отлично за парите си. Но не трябва да се забравя, че ресурсът му не е голям колкото други по-добри и по-скъпи масла и затова с него се кара по-малко. Както още преди доста години (и вече 4 теми за масла) някой (Бранко) беше казал – по-чести смени с по-евтино масло с подходящите сертификати и моторът ще те обича и няма да бъркаш дълбоко в джоба. Ако си поддръжник на този подход, масло като това Петро е добър избор. Edited October 8, 2020 by Pavel_Pavlov 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 987 #40 Posted October 8, 2020 @CARPERA като каза цената и започнах рязко да се замислям. Видях сертификатите но чак не ми се вярва. Понеже ми предстои съвсем скоро да купувам ще върна май коментарите назад да чета за него 1 Share this post Link to post Share on other sites