Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Продължение от част 3-та:

 

Част 2-ра е ТУК

Част 1-ва е ТУК

 

Таблица за препоръчаните двигателни масла по модели и години

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=1668529716

 

Основополагащата тема бе "FAQ:Двигателни масла за всяка Хонда" - ТУК

 

В текущата тема се обсъждат всякакви масла.
Моля за градивни постове !!!

Всяка една реклама на определенa марка масло, която е с чисто търговски характер, ще бъде директно премахвана !!!

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@emodМоже ли да посочиш масло с тази регенериращи се съставка.

Четох доста пъти мнението ти, направо като научнофантастичен филм ми звучи всеки път.

Масло с това diblock polymers",micelles,или още няколко пъти да го прочета .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Освен ако не е изрично рекламирано или изтекло от кухнята доста се съмнявам да имаме такава информация – къде какви VIIs се използват. А не вярвам да има такава реклама тъй като звучи прекалено технически за аудиторията избираща масла.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CARPERA

Не, не мога да посоча такова масло. Подобна информация се държи дълбоко скрита.

Но... мога да дам жокер кой най-вероятно (може да) използва това постижение на Infineum:

"Established in January 1999, Infineum is a joint venture of two of the most respected names in lubricants and fuels, ExxonMobil and Shell." :).

 

П.С. С Павел сме писали заедно :) 

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има VOA на това масло в oil club de ТУК

От 2017 г. е, но като гледам данните на маслото в сайта на Равенол може да е още актуален.

Сериозен пакет добавки - MoDTC, Bor, Polyolester+AN и Wolfram.

Има и още нещо специално - Ca+Mg+Na миещ пакет.

Как ще се отрази на мотора ти, ще разбереш само, ако го сипеш :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

#emod

За тази цена на литър, се очаква и да има нещо по така, нали?!😉☝️

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами само като му видиш характеристиките в дата шийта си личи, че е много качествено масло.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ravenol REP 5w-30 е доста добре обмислено масло. Съединения на Бора за ниските температури, следвани от Молибден в по-високия температурен диапазон + Волфрам за супер тежките натоварвания. Миещият пакет е редуциран до практичен минимум с изключително подходяща композиция, която няма да нанесе вреда (образуване на клей) на сегментите при високи Т и налягания в спортен режим. Естери и AN за баланс на PAO-то + високотемпературна стабилност + ефект върху защитата. Красиво :) . Маслото не пропада при пистови натоварвани и спортен режим дори при Corvette C7 (КЛИК).

 

Инфото в oil club de за Ravenol REP 5w-30 ми показа и още нещо, а именно в Castrol Edge Professional H 0W-20 (коментирано ТУК) има AN (Alkylated Naphthalene), макар и в неголеми количества. Има жокери този Castrol H :D 

 

984009530_RavenolREP5w-30_Castrol_H_5w30_IRS.thumb.jpg.3f477ee61b2a3fa37d1abcb88d786a22.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като стана въпрос за Racing масла, ето нещо интересно за писта:

PUP_Racing_0w-20.thumb.jpg.b9bbc87835fcaab2704b0a448140a1ef.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, @emod и @dandilov ако не се лъжа някой от вас беше ползвал и беше доволен от маслата на Shell. Тъй като са на GTL база има ли някаква разлика на вид спрямо другите масла? Имам предвид по-мътни или по-тъмни?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-общо казано:

Цветът на маслото (визирам крайния продукт, който купуваме) зависи от множество фактори, сред които:

1. Суровия материал, от който е направено базовото масло, неговия вискозитет, метод и степен на обработка по време на пречистването му - обикновено (грубо казано) рафинираните базови масла са с кафяво-кехлибарен цвят, хидроочистените са с жълто-златист цвят, синтетичните базови масла (GTL, PAO) са безцветни;

2. Количеството и видовете добавки на пакета.

Съответно, цветът на едно GTL базирано масло (било Shell, било Mobil) е субективен, тъй като ще варира и зависи съществено (най-вече) от пакета добавки.

Генерализирано - цветът на новото/чистото масло не определя по никакъв начин качествата му.

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е добре да се знае. Защото днес срещнах едно такова. Уж хубаво масло, а на цвят нещо не вдъхва доверие. Явно не е така, затова се допитах. Досега каквото съм слагал все е било бистро, а това не изглежда така. В списъка ми за в бъдеще е, затова се допитвам. 

FB_IMG_1601579089791.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кой точно Shell Helix Ultra си снимал?

Имам неотваряна 1 литрова бутилка Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30 при мен. Утре ще сипя повечко масло в една чаша/бутилка  и ще го снимам.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5w40 ама кой точно не знам. 

Това е от фейсбук, дето си чешем езиците по цял ден 😂

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като видя такива варели  със забити помпи в тях и стоя на разстояние?

  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моето Ultra 5w30 е тъмно на цвят, но не съм сигурен дали беше мътно или бистро...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Карам и аз с Shell Helix Ultra 5w30 но за бензинов  мотор,и определено е в пъти по-бистро от това.

Помисли защо правят маслата с предпазно фолио, да нямат достъп до кислород.

От варел не наливй масло,само ако знаеш че е отворен  преди ден.

Сега се сещам че има снимки в заключенията тема 3,където се чудих че мотора го цапа много бързо след наливане.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, dandilov said:

Моето Ultra 5w30 е тъмно на цвят, но не съм сигурен дали беше мътно или бистро...

имам спомен за бистро аз😉

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въпрос леко свързан с темата – в следствие на окисление маслото потъмнява ли или става по-мътно? Или и двете?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз знам, че окислението е съпроводено от потъмняване, но най-добре да се подходи емпирично с два буркана и само една капачка. 

Но реално окислителният процес е най-интензивен при високи температури. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз попринцип си знам ама вече и видях с очите си. От варел - НЕ :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Несинтетичното масло помътнява при ниска температура, на стайна "всяко" масло би трябвало да е бистро, тия варели ако са на стайна температура и е такава мътилка със сигурност не бих експериментирал.

И аз налях шел ултра 5–30, на 100% потвърждавам, че маслото беше бистро.

Edited by didich
  • Like 1
  • Upvote 1
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Едно бързо питане колеги,

 

не е хонда ама е японец 😉

Мотор QR20DE, 2.0л 140 кончета бензин/газ, в Нисан Хтрейл Т30, с масло 5-30 Петро Канада добре ли ще му е, че имам 5л налични или да търся нещо друго за тия пари?

 

Благодаря предварително 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля че двигателя  ще мърка.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Няма причина да не му е добре за 6 хил. км.

... стига да не се е "разтропал"... :)

Edited by dandilov
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи сипвам смело, мотора е бетон, като всеки японец като си вътре в колата и не можеш да разбереш дали мотора работи или е не 😁😁

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не повече от 5-6К с това масло..Толкова му е ресурса!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не! Не е скапано!

  • Upvote 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 часа, dimkaraganchev написа:

Значи е скапано масло.

Ей тука сега тролна половината форум... Ама аз не го приемам лично :D

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aз имам 4-5 смени до сега с Петро и спокойно си изкарва по 9-10к. при предимно извънградско шофиране. 

За града 5-6к. е ресурса на 80% от маслата на пазара. 

Поръчах си следващата доза за зимата от бг представителя и направо ме е срам да кажа колко платих......

  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Е кажи де.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Под 40 с доставката, за 4л. Предложиха ми и лично да ми го доставят безплатно за София, та смятай за какви пари говорим, а маслото е качествено и за тези пари ако се прави 50% опресняване на 5к., просто няма какво да го бие. 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Това е представителя за БГ  на Petro-Canada все още го продават на тази цена на промоция.

1549249804_Screenshot_20201008-201702_SamsungInternet.thumb.jpg.fedbac8694a24c7467594cf56e3d4ad3.jpg

Нека да се възползват и други от хубаво масло на супер промоция.

https://lubrifilt.bg/shop/supreme-synthetic/

Тук търсите Пламен Комитски.

https://lubrifilt.bg/контакти/

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Сигурно сте правили много тестове и има много изписано но под 40лв за 4 литра с доставката, литър среден клас царевично олио за салатата е по-скъпо, да не говорим за среден клас зехтин. Какво е това масло?! Това е явно и цена в сайта, не вярвам да го "подаряват". И накрая 1 литър идва по 5 лева?!?

Edited by Mkilla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ами виж му сертификатите (които не се печелят току така) и имай предвид, че Петро Канада са доказан производител с качествени бази. Т.е. маслото е отлично за парите си. Но не трябва да се забравя, че ресурсът му не е голям колкото други по-добри и по-скъпи масла и затова с него се кара по-малко.

 

Както още преди доста години (и вече 4 теми за масла) някой (Бранко) беше казал – по-чести смени с по-евтино масло с подходящите сертификати и моторът ще те обича и няма да бъркаш дълбоко в джоба. Ако си поддръжник на този подход, масло като това Петро е добър избор.

Edited by Pavel_Pavlov
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CARPERA като каза цената и започнах рязко да се замислям. Видях сертификатите но чак не ми се вярва. Понеже ми предстои съвсем скоро да купувам ще върна май коментарите назад да чета за него ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...