Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Каква е рзликата и двете са 5л.Mobil1 esp.

Едната туба е купена от uk "fully synthetic".Другата е от София франс ауто "SHC synthese technology",на която пише само на немски,като била от германски склад.

Тубите и капачките,са абсолютно еднакви по качество."О"-то на тикета осветен с неонова лампа,си променя цвета,което го дават,за оригинален знак.

Разликата е ,че на германския мобил,не присъства "ILSAC GF-5"!

"emod";"dandilov"...?

20210608_222309.jpg

20210608_222246.jpg

20210608_222216.jpg

20210608_222158.jpg

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е оригинално Мобил, маслото трябва да е едно и също, независимо какво пише по етикетите.

Нали преди време в Германия се съдиха за надписите "fully synthetic" и за това сега там го пишат "SHC synthese technology".

Снимай дъното на тубите. Там трябва да има матрични щампи с датата на производство на тубите. Да видим кога са произведени пък те.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Англия

Дата на производство на маслото 28.10.20г.

Щампа на тубата 09.20г.

20210609_180536.thumb.jpg.655791498e36ce58cbe005a9e7b13afb.jpg

2.София франс ауто(Германия)

Дата на производство на маслото 14.12.20г.

Щампа на тубата 11.20г.

20210609_180214.thumb.jpg.161e3937cf54610544dd6f778ec7cad2.jpg

И визуалния просвет на дръжките е с еднаква форма,капачките също еднакви по цвят и форма.

20210609_181655.thumb.jpg.a1fd869ee30a57a1dc892c6e91b69a56.jpg20210609_181816.thumb.jpg.cc671e9bd8df985103a2e437a9096c84.jpg20210609_182200.thumb.jpg.c416dff643a722eff3489b85dac038f7.jpg

Всичко изглежда наред,само липсва "Ilsac"сетификата и това "SHC Synthese Technology"

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На немския пазар признават само АСЕА. За това няма ILSAC.

Но ми прави впечатление неясните и размазани щампа и "принт" на бутилката от БГ! Принтът е със слети точици и не толкова отчетлив.

Това ме хвърля в  размисъл...

20210609_180214.jpg.105a36af3b9cb4beff89243114bd0c4c.thumb.jpg.62c38579e1f8b79683433899fe7a8b78.jpg20210608_222309.jpg.bb5c15650f3d63d87f9bf23b1066cc0f.thumb.jpg.6f58259eda7093484fcc71f525769850.jpg

 

https://www.oil-club.ru/forum/topic/25873-faq-как-отличить-оригинальное-масло-mobil-от-подделки-2020-г/#comments

 

https://www.mobil.ru/ru-ru/product-protection-technology

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Щампата е много кофти, ама......

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако маслото бе по ILSAC GF-5, то API стандарта на етикета трябваше да бъде API SN-RC (Resource Conserving), а не API SN както е упоменат. Но в предвид това, че формулата осигурява икономия на гориво (MB 229.52, PSA B71 2290 и преминава тестовете на ACEA C2) навярно е загатнато за частични ILSAC GF-5 качества в тази насока.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Off Topic 

Тази щампа ми изглежда ама много кофти и съмнителна...!!! Ползвал съм над десет вида различни марки оригинални масла тук-ама такова,, качество"... Sorry🙈

Редактирано от mitaka0007
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля,че това е толкова сериозен признак,тъй като и тази от Англия,не е перфектна.Като цяло даже,като човек се загледа по обстойно,ще намери доста кусури.Да не кажа,че тубите от бюджетните АТО24  е доста по "представителна"🙃!

Как такъв голям бранд,да нямат единна система за автентичност?Впрочем, само руснаците са облагодетелствани,защото си го произвеждат на местна почва!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой може ли да каже за сивик 8ма генерация 1.8 мотора бензин, каква спецификация точно дават да бъде маслото,за да знам точно какво трябва да търся, дайте мнения и за масло Yacco? Една смяна на масло правих с Амсоил, но мисля сега да сложа Yacco

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1286543251_.thumb.png.35f877117241c3dbc00e45326a6632da.png

Това нещо размазаното не може да мине никакъв качествен контрол и то в Германия.

900281122_.thumb.png.549744bcf32b9d67425d64910603159e.png

 

Това масло с това С2/С3 не е ли повече за дизелов двигател.

Освен ако не е за друга кола JHM

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Todorov1914

Спецификации: ACEA A5 или ILSAC GF-6A. Може и АСЕА А3 в края на краищата.

1. Yacco LUBE GDI - SAE 5W30

2. Yacco VX 1500 SAE 0W30

3. Yacco LUBE F SAE 5W30

 

Сменяш на 7 - 8 хил. км max., или една година, което настъпи първо! Питаш fenabg.

Виж тук:

https://forums.hondabg.com/topic/108349-фенабг-ауто-масла-yacco-с-безплатна-доставка-и-7-до-15-отстъпка-части-консумативи-нови-условия-за-поръчка/?do=findComment&comment=1057582120

 

@CARPERA

АСЕА С2/С3 са европейски спецификации и за дизел, и за бензин. Налагат ги, за да могат да докарат (теоретично) Евро 5 и Евро 6 изискванията за емисии. ;)

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Две масла

1. АСЕА С2/С3

2. АСЕА А5/В5

кое е по-подходящо за бензинов двигател.

@dandilov

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И трите са подходящи. (С2, С3 и А5/В5)

Изборът опира до конкретна серия двигател, състоянието на самия двигател, съставът на конкретното масло, желанията на потребителя, периодите на смяна и т.н. други съвкупности и симбиози от фактори...

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментара! :thumbs1:

Реших да "хвърля" средства в анализ на маслото, с цел да видя реалното състояние надвигателя! Вместо да ги хвърля по "диагностики", така да се каже... А и дали си купуваме истински масла от Германия-та.

Да! Ползвам съм често добавката за гориво REDEX - made in GB. Но не знам съставът й... Ако има олово в нея, не трябва ли да е забраненна в Европейския съюз?!:huh: Въпреки, че от друга страна, оловото дава допълнителни мазителни свойстав, особено при клапаните. Въпросът е, дали е от лагерите, или е от добавката.

Относно калият, чел съм, че също го има в разни добавки (предимно в маслени, не знам защо...)... Възможно ли е от REDEX-а - добавка за гориво? Ако, не - значи Ванката да приготвя една гарнитурка... ;) :lol: Заедно с комплект лагерчета, сегменти и т.н., пък аз една каса бира... :D

Или много рано се засилвам...

А относно нитриране, степен на окисление, съдържание на гликоли, сажди...?

 

 

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Да се разпиша и аз в тази тема като нов потребител :) Докато си чакам хондата реших да събера малко инфо за маслото, защото предпочитам да си го сменям сам. По спецификация е 0W20(чак са го написали на капачката), но се чудя дали няма да е по-добре 0W30. Колата е 2017 Honda Pilot Touring - 3.5L V6, AWD със немската кутия ZF 9HP.

 

Поздрави.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По всяка вероятност е по-добре да започнеш със заводската спецификация и след първата смяна евентуално да мислиш дали има нужда от промяна. Имаш ли сервизна книжка? Как е поддържана досега – като интервали на смяна и какво масло?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писал съм на сервиза, в който е поддържана да ми кажат какво точно е слагано, но от карфакс-а виждам, че маслото е сменяно през 10К км като последното е преди 2000км.

А като марка масло какво бихте препоръчали? От мотора ми много съм се наплашил от фалшиви масла и последно сипвах само Равенол от познат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото ти пише като вискозитет и изисквания в ръководството, това сипвай. Заложи на сигурен изночник. Тук във форума може да намериш темата на Фена – там имаш гаранция за истинско масло. Ако пък не ти е спешно и поръчваш по-отрано, виж общите поръчки – сайтът, от който се поръчва е доказан и досега не е имало доклади за ментета.

 

Като избор на марка – ако не ти се навлиза дълбоко в материята, просто заложи на по-известно име, което покрива изискванията от ръководството и не му мисли толкова. Тук дискусиите в тая тема са повече за любопитни и ентусиасти, на които това им е повече интерес/хоби отколкото нещо наистина практически важно. Практичен съвет би бил: вместо да инвестираш часове в ровене в темите и четене, просто купуваш нещо по зададената спецификация и, ако имаш съмнения дали е най-най-доброто, смени го с 1000км по-рано и ще стане по-най от най-най :D.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov Може ли малко подробности, колко струва един такъв анализ на масло, колко мл. е необходимо да се изпратят, как става плащането и въобще как става (изпраща се в Бургас до лабораторията по куриер, след предварителна уговорка или ....)?

Предварително благодаря.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 7/7/2021 at 10:41 AM, meneldor said:

Писал съм на сервиза, в който е поддържана да ми кажат какво точно е слагано, но от карфакс-а виждам, че маслото е сменяно през 10К км като последното е преди 2000км.

А като марка масло какво бихте препоръчали? От мотора ми много съм се наплашил от фалшиви масла и последно сипвах само Равенол от познат.

Продължаваш същата марка  сменяш на 10хил км и няма да имаш грижи.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И най-вече като дойде колата го сменяш. Защото не се знае колко време е седяла, дори и да е било 500км след смяна :) 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли дали става въпрос за моментна криза с доставките в ато24 или ще спират да работят с конкретни производители на масла. В момента няма нито едно масло на Petro Canada, на Mobil 1 имат само 2. Скоро трябва да сменям и се учудих, че Supreme Synthetic и ESP formula 5w30 ги няма въобще. Ще изчакам още някоя друга седмица, че и от 2те имам по 1л туба и исках да я комбинирам с в 2 по 4л и така да си ги изразходя, но може и аз в крайна сметка да вляза в групата на рИванолите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да ги питаш директно по имейл. Ще ти обяснят. Преди 2-3 години ги питах за същия казус, отговориха ми и доставиха. :)

Иначе може да си вземеш Honda Synthetic Blend 5W-30. То е като Петро-то.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Cap_Slow написа:

на Mobil 1 имат само 2.

А дано вкарат и някоя друга нова разновидност на марката,че доста ги има,но нямаме достъп до тях.

 

А това го върнах,че такава туба само на немски,не съм купувал.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
20 hours ago, Cap_Slow said:

Някой знае ли дали става въпрос за моментна криза с доставките в ато24 или ще спират да работят с конкретни производители на масла. В момента няма нито едно масло на Petro Canada, на Mobil 1 имат само 2. Скоро трябва да сменям и се учудих, че Supreme Synthetic и ESP formula 5w30 ги няма въобще. Ще изчакам още някоя друга седмица, че и от 2те имам по 1л туба и исках да я комбинирам с в 2 по 4л и така да си ги изразходя, но може и аз в крайна сметка да вляза в групата на рИванолите.

При българските представители има Petro Canada,на много добра цена 4л последно беше 40лв.

https://lubrifilt.bg/контакти/

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/9/2021 at 2:26 PM, dandilov said:

Може да ги питаш директно по имейл. Ще ти обяснят. Преди 2-3 години ги питах за същия казус, отговориха ми и доставиха. :)

Иначе може да си вземеш Honda Synthetic Blend 5W-30. То е като Петро-то.

малко  е попоскъпнало (15%), пък и не е  1 л., ама това е положението....☹️

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod Бих искал да те попитам , понеже попаднах на това олио ,да го изсипя ли на Лагуната F4R800 или да продължа с ELF 5w40 900 SXR ,който очудващо е тих мотора с него и то на достааа тежък крак и за две смени на по 10 000км + добавка Turbo Protect на Bardahl( изсипана чисто профилактиктично!!) съм просто възхитен от него ....въпреки ниската цена, но явно нпартидата и рецептата пасват идеално на турбо-мотора.. :)

Та дилемата ми е понеже открих ето това

И изчетено това >> Да пробвам ли нещо ново и би трябвало доставчика да е истински или да си остана със старата школа и доказана ,до момента...

 

Цените им са почти един и същ калибър, но мен ме грабва това че и двете масла са "дебели" и държат на бой ..Въпроса е сега с кое да продължа...

Благодаря

Благодаря :beer:

 

Редактирано от mysticchannel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си възхитен от ELF-a не го сменяй :) Така гласи едно широко известно "златно правило" - не пипай това , което си работи добре.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

#oilgroupbg 

Поредна партида, проверен QR код, пълна прозрачност..

п.с. Понеже не ми даде да добавя още снимки, задната лепенка ,със стрелката при отлепянето и се връща обратно, като залепена, и двата стикера са гладки , отдолу е с вс знаци за автентичност! 

И дума да не става за Реклама ,но за пореден път си поръчвам от тази фирма и оставам доволен. Поздрави 

Screenshot_20210826-123004~3.png

Screenshot_20210826-122932.png

IMG_20210826_122531~2.jpg

IMG_20210826_122620~2.jpg

IMG_20210826_122611~2.jpg

IMG_20210826_122556~2.jpg

IMG_20210826_125200~2.jpg

Редактирано от mysticchannel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

на Акорд 7, фейслифт, 2.4 с газ съм с масло RAVENOL FO 5W-30, като за 9000 км не е мръднало от щеката. Предното ми беше Castol Edge и съм доливал общо 700 мл.

Имам въпрос, можете ли да погледнете характеристиките на още две масла Ravenol и да ми кажете дали са подходящи за този двигател? Колебая се дали да експериментирам с друго масло на Равенол или да си остана с това, с което карам в момента.

RAVENOL DXG 5W-30

RAVENOL HDX SAE 5W-30

 

 

RAVENOL_DXG_SAE_5W-30.pdfRAVENOL_FO_SAE_5W-30.pdfRAVENOL_HDX_SAE_5W-30.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите 5 стотинки: HDX е масло разработвано за Опел / GM – мисля, че има по-добри избори. DXG-то е доста хубаво масло, пълна синтетика, подходящо за нашите мотори, по-висок клас от FO, но и съответно по-скъпо. Други подходящи Равенолчета по средата като цена и качество са FEL и FDS, като второто е отново пълна синтетика. Аз лично карам с FEL и съм много доволен. Само жалко че скочиха цените на всички Равеноли.

 

RAVENOL FEL SAE 5W-30

RAVENOL FDS SAE 5W-30

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всички масла скочиха цените. Скоро като поръчвах от един търговец - ми обясни, че цените на суровините са скачали 3 пъти от началото на годината. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно уточнение от мен.

Равенол произвеждат синтетични масла, отговарящи на едни и същи спецификации, но разделени в две "категории", ако мога така да се изразя... Едната категория е серията "USVO" - PAO-базирани масла, а другата е "CleanSynto" - хидрокрек базирани масла. Съответно съставът и характеристиките на двете категории се различават, въпреки, че отговарят на едни и същи спецификации. Най-общо казано: "ТОП-сегмент" и "Обща употреба". Едните ги водят "Fully synthetic", а другите "Synthetic". Съответно и цената им е различна. 

Някои от предимствата на USVO са: по малко модификатори на вискозитета, по-малка изпаряемост, по-термостабилни са, и с по-ниска точка на замръзване.

Примери:

1. DXG и HDX.

2. VMP и SMP.

3. SSL и SHL.

... и т.н.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този ред на мисли, кое масло на Ravenöl 0W-30 би било подходящо за същия мотор - 2.4 от акорд 7? От закупуването на колата (март) съм с Мотул 5W-30, но за зимата искам да сложа масло с вискозитет 0W-X. Понеже се препоръчва този мотор да се кара с 0w-20, се двоумя дали да се спра на 20 вискозитет при загряло масло, или 30.

В първия вариант на дневен ред са Castrol 0W-20, разработено за Хонда, или Ravenöl ECS (на сайта си Ravenöl препоръчват EHS, което е значително по-евтино);

Във втория вариант - Castrol 0W-30 е предназначено за дизелови Хонди, а Ravenöl нямат масло, което да отговаря на ILSAC спецификацията

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ravenol нямат 0W30 по ILSAC. Но

За твоя двигател не е 100% задължително и да е ILSAC. В книжката на колата ти пише ACEA A1, A5 или А3, понеже е за европейския пазар.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един въпрос към тези, които карат с равенол. 
На колко километра го сменяте? В калкулатора на сайта им за моя двигател FO 5w-30 го дават 20 хил. или 1 година за нормално каране или 10хил. или 6 месеца за тежки условия.

Моето каране е 50 на 50 градско с умерен трафик и магистрала със скорост между 120 и 150 км/ч. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   3 потребители

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...