Jump to content
5 GTT

Мнение за летни гуми

Recommended Posts

Има такава тема за зимни гуми, но не открих за летни... Идеята ми е, в темата да се дават мнения за различните марки гуми с които лично караме. Главната причина да пусна темата е негативните ми впечатления от гумите, които купих преди около 2 месеца: https://diana-ltd.com/tire?32836

 

Още след първия месец повърхноста на грайфера стана набразден, все едно е разтопен. Вчера открих, че по предните гуми в края на грайфера има и липсващи парченца. Явно гумата е доста мека за да става така, но това е все пак лятна гума и уж високоскаростна, а не зимна... Старите гуми бяха БФ Гуудрич и нямаха този проблем и изкараха около 80000км. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази година си взех Bridgestone T005 XL защото съм много доволен от зимните и исках да видя летните как са. Според мен като цена/качество си заслужават. Показатели "А", "B" за дъжд и разход и наистина се държат много добре на дъжд. Идват ми обаче мекички и имам чувството, че при по-остро взимане на завои "поддават". Някак си не ги чувствам залепени към пътя на сухо, но за мен при избора беше по-важно представянето им на мокро. За сега не съм правил по-дълъг пробег за да видя някакво износване, но понякога още усещам остра миризма на нова гума. Особено първите дни в гаража не се дишаше :D

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този сезон ще е четвърти и последен на моите Pirelli Scorpion Zero 235/60/18. Много шумни, на топло време свирят, а сега се разбучаха сериозно.

В тази връзка, някой да препоръча летни 18-ки в средния клас?

Изискването ми е поне "B" за дъжд и възможно най-тихи.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Скоро като минавах ГТП и споделих, че съм навъртял 80000 км. с предишните гуми, той ми каза че били от "стария" материал /2014-15г./ и вече новите не издържали толкова много. Явно точно защото са по меки и бързо се търкат, но не е нормално за пробег под 2000км. да има такива белези по тях. Ще е интересно, ако се споделя и кой колко километра е изминал с 1 чифт гуми.

 

Старите гуми бяха: https://medina-med.com/guma/0-01-17-0-0-03-1-0081/gumi-bf-goodrich-205-60r16-92h-g-grip-go/

Редактирано от 5 GTT
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко отива към еднодневки няма да се учудя след години с смяна на маслото  да се сменят  гумите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Kumho ecowing B/B, и съм изключително доволен, не са шумни и се държат отлично при всякакви условия, на дъжд са бетон, дори зимата изкарах с тях и никакви проблеми. Търкалям ги вече над 40 000км. и не са мръднали.

20200715_143538.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, note написа:

В тази връзка, някой да препоръча летни 18-ки в средния клас?

Бях набелязал няколко модела.

След това след дълго четене на ревюта от потребители, характеристики и тестове направих сравнителната таблица, която прилагам.

asdfaref.thumb.png.a39d5a2c55f2cf3463d911cf3a531ef2.png

В крайна сметка купих тези :

https://www.barzgumve.com/product/Nexen/N-Fera-RU1/R-270200

Няколко хиляди километра навъртях.Досега се държат добре, не са шумни, имат и борд за предпазване на джантата.

Преди да ги купя изчетох доста ревюта по чужди сайтове. В крайна сметка се колебаех между Nexen-a и https://www.barzgumve.com/product/Falken/ZIEX-ZE310-ECORUN/R-386931

Заеади ценовата разлика взех Нексен-а, но както се вижда в таблицата за Фалкена имаше само суперлативи. 

Ти си прецени, дано съм ти бил полезен.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много, и на мен Falken ми хванаха окото. Гледам, дават ги и по-тихи. Ще имам предвид и Nexen-а.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нокиан-а също беше добър вариант, но доколкото си спомням явно модела беше по-стар и междувременно изчезнаха от магазините. Освен това имаше много отзиви,че бързо се износват. Инак си имаха своите достойнства.

Фалкен-а според мен бе фаворит, но около 160 лева разлика се получаваха за 4 гуми .

Нексен-а вече ги сефтосах с една яка видия забита в гумата, но не беше спаднала и не знам колко време съм я търкалял с нея :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предния автомобил бях с Uniroyal Rainsport 3. Уникални гуми с добро сцепление, включително на мокро. Uniroyal все пак е бранд за дъждовни условия. Само че са малко по-шумни и на Хондата не посмях да ги сложа, защото веднага усетих, че не е добре обезшумена. Малко съжалявам. Ако шума от асфалта не е голям фактор, горещо препоръчвам.

 

Сега съм с Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Тихи са и по това ги избирах, обаче на хладно и мокро не се представят, както подобава на среден към висок клас гума. Докато не са добре загрети, няколко километра след потегляне, трябва да внимавам как потеглям, понеже буксува. За странично приплъзване не мога да кажа, защото не ми се е случвало. Не препоръчвам. Ако търсиш тиха гума, по добре Continental.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От значение е върху каква настилка караш,абразивна и цялата в кръпки и пукнатини, незнам как ще усетите колко е тиха гумата. Сцеплението е относителен процес,ако караш съобрзано мет. условия няма да имаш ядове. Аз си избрах континентал кросконтакт лх2. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Късно се включвам , но по темата: предишните Фулда Спорт контрол (първия модел) и на сухо и мокро се държаха доста добре. От два месеца съм с Вредщайн Утрак сатин, който е по-добър от Фулдата като сцепление на сухо и мокро, но е с по-меки бордове и гумата се мачка и кълчи доста при агресивно шофиране в завои.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втори сезон съм с Imperial EcoSport 2 на Лагуната и нямам забележки. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3та година с Bridgestone Turanza - брутално добри на мокро, пробвал съм нарочно да влизам супер бързо в завой да видя кога ще изгубят сцепление - еми не съм успявал досега ,  иначе заради високия грайфер леко люлее в завоите , в сравнение със старите ми Potenza,с които направо стоеше като на релси в завои ,  но и на Turanzata не е лошо сцепление то на сухо.Ти си избираш кое ти е важно..Иначе за 2.5 години и 40000км няма много износване.Fulda Sport Control , които съм карал на други коли пак са  добри и лепнат на сухо , имат по добра возия от Brigestone-a , но на мокро не са толкова добре и се износват по-бързо, и имат по-голям шанс да ти направят балон от дупка , но и цената им е по-ниска разбира се.

Редактирано от SKYLINE
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес беше ден за летни гуми. За CRV-то избрах Continental Premium Contact 6, размер 225/60/18, другата обух с Vredstein Ultrac - това е нов модел, 225/45/17.

Очаквам и двете да си заслужат репутацията и ще дам отзиви по-нататък. Засега контитата ми се струват малко по-шумни от зимните Fulda, може би защото са по-твърди или просто си внушавам.

P.S. Continental са производство Испания, а Vredstein - Унгария.

P.S. Подарявам старите летни Pirelli тук във форума.

Редактирано от note
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден сложих летните гуми - Toyo Proxes CF2, това ще им е втори сезон. Днес поваля доволно, а бях забравил, че на мокро се държат доста прилично. Първите 2-3 спирания щях да захапя волана, нищо общо със зимния Goodyear.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20210411_173920.jpg

20210411_173900.jpg

  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20210411_173738.jpg

20210411_173722.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са гуми на около 8000км. в момента...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия гуми да не са мой набор(91) ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2019г

20210411_175619.jpg

Редактирано от 5 GTT

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2019г., а купени в края на април миналата година. Само забележи кога съм писал за падналите парчета от гумите... Около 3 месеца след купуването... А от ноември до април не са карани...

Редактирано от 5 GTT

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май си и за реглаж на предница.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз качвам за 4 сезон тези и съм доволен https://danika.bg/tyre-search-listing/firestone-roadhawk-91h-205-55-r16/ но може би ще изкарат този сезон и за догодина ще трябват нови

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, zograffa написа:

Май си и за реглаж на предница.

Зимните гуми нямат никакво износване на криво. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, 5 GTT написа:

Зимните гуми нямат никакво износване на криво. 

Да не би да са карани меки и пак това си е сериозно износване, общо взето това вече не става за каране, каква е марката ако не е тайна ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж първия пост

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за 8000 км какво е преживяло? Те са за хвърляне...
И четирите ли са така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другите две, които бяха отзад са малко по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@5 GTT Да не е от кофти баланс ? Някои "специалисти" гумари така монтират гуми ,че да те е страх да тръгнеш ....Къде ги слага колега, хубаво е да се уточни и това.

Редактирано от mysticchannel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от баланс. Поставяни са в Диана - Плевен и не бият в нито един диапазон. Според мен тези гуми са от много мек материал и прекалено лягат и по завоите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм имал Максиси , нз от какъв материал бяха ,но за 1 лято заминаха, буквално ,но заминаха равномерно. Такова нещо за пръв път виждам. Смятай каква им е партидата на това Kumho . . .:stretcher:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не греша, Максис са по-бюджетни гуми, които се представят доста прилично за цената си по тестове. Очаквано е това да е за сметка на износоустойчивост.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, 5 GTT написа:

Не е от баланс. Поставяни са в Диана - Плевен и не бият в нито един диапазон. Според мен тези гуми са от много мек материал и прекалено лягат и по завоите

Ако страниците им са меки е напълно възможно. На 6-тия Акорд обух нови HANKOOK и "стана мазало" спрямо стабилността и хандлинга, с предните вехти Контита, но не ги дочаках да се износят. Продадох го и нивгаш нема а си зема веке Хан Кук.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че това Кумко койето си взел е китаиско ате са като от наелон гледах ги в Метро имат и Корейски но трябва да гледаш пишего и на гумите.На Китайските класовете са B за икономия и B за дъжд а Корейските са Е и С .

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще видя какво производство са. Чудя се ако отида и се разправям с гаранцията,  какво ще се получи... като се замисля пробега е даже по малък. Смятам го грубо по месеци и е между 6 и 7 хиляди 

Редактирано от 5 GTT

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз миналата седмица монтирах на акорда Hankook-ventus prime  к125,до сега съм карал Bridgestone Turanza ER300 и бях много доволен,но вече този модел не се прави и затова сложих Hankook-a,просто излиаше на много добра цена и със старите нямаше да мога да мина ГТП.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това лято ще съм за 4-та година с руските кордиант спорт 2 ,отлични летни гуми -спира отлично и не поднася в завои с голяма скорост ,като залепен си за асвалта дори и при мокър асвалт ,удариш ли спирачка рязко и залепя направо -не църка авс-а като с други ,шарката едно към едно с континентала ,нооо грайфера намаля изненадващо бързо -сега е на границата с глобата и това ще им е последното лято ,после ще видим ,може би гудиърки .Лятото да въртя по 3 хилки максимум дето ходя до Албена и околностите ,за няма и 10 хил км грайфера се изпари -пък беше голям като ги купих нови .

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.04.2021 г. at 20:32, nakata написа:

Предполагам че това Кумко койето си взел е китаиско ате са като от наелон гледах ги в Метро имат и Корейски но трябва да гледаш пишего и на гумите.На Китайските класовете са B за икономия и B за дъжд а Корейските са Е и С .

Чак сега проверих и са корейски...

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.04.2021 г. at 22:12, borko 30 написа:

шарката едно към едно с континентала ,нооо грайфера намаля изненадващо бързо -сега е на границата с глобата и това ще им е последното лято ,после ще видим ,може би гудиърки .

Вярвам,че няма повториш тази грешка, с руски гуми:no:.Най малкото,щото евтиното винаги излиза скъпо!При мен на друг автомобил,радостта от бюджетните руски зимни гуми, приключи след третото натискане на спирачката.Няма да скрия марката ,"Кама":puke:!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...