ogi28b 458 #1 Публикувано 2 Януари, 2020 (Редактирано) Здравейте, С настоящата тема искам да ви запозная с по-подробно с промените в данъците (конкретно за София, тъй като плащам в София, а за други общини - може колегите от съответните да добавят информация), които бяха приети на последното експресно заседание на СОС, проведено на 30.12.2019. Някои от тези промени не бяха оповестени, съвсем умишлено според мен. С доклада на кмета можете да се запознаете в този документ: https://council.sofia.bg/documents/20182/799847/R.51.pdf/c11d58ac-1f7c-4652-917e-f4299e49c7c8 В него са описани предложените промени и има нещо като анализ защо се предлагат определените промени. Обсъждане не знам дали е имало, но пък има взети решения, с които можете се запознаете тук: https://council.sofia.bg/documents/20182/800019/Pr.A-R.51.pdf/dcb51216-d925-476d-8cfe-3d0d5a29b9e4 С цел да не отваряте допълнителни страници, а също и за по-лесно разбиране и сравняване, ще извадя миналогодишните числа и след това - новите. През миналата година по една или друга причина данъците останаха на минималните нива, предвидени в ЗМДТ, както и всички коефициенти, които влизат във формулата за изчисление. Можете да ги видите тук, в чл. 55: https://www.lex.bg/laws/ldoc/2134174720 Ето ги според ЗМДТ (в удебелен текст е стойността, валидна за София за 2019): а) до 55 kW включително - от 0,34 до 1,20 лв. за 1 kW; б) над 55 kW до 74 kW включително - от 0,54 до 1,62 лв. за 1 kW; в) над 74 kW до 110 kW включително - от 1,10 до 3,30 лв. за 1 kW; г) над 110 kW до 150 kW включително - от 1,23 до 3,69 лв. за 1 kW; д) над 150 kW до 245 kW включително - от 1,60 до 4,80 лв. за 1 kW; е) над 245 kW - от 2,10 до 6,30 лв. за 1 kW; Кгп е коригиращ коефициент за годината на производство на автомобила в следните размери: Над 20 години - 1,1 Над 15 до 20 години включително - 1 Над 10 до 15 години включително - 1,3 Над 5 до 10 години включително - 1,5 До 5 години включително - 2,3 Екологична категория без екологична категория, с екологични категории "Евро 1" и "Евро 2": 1,10 - 1,40 "Евро 3": 1,00 - 1,10 "Евро 4": 0,80 - 1,00 "Евро 5": 0,60 - 0,80 "Евро 6" и "ЕЕV": 0,40 - 0,60 Вдигна се известен медиен шум за повишението на коефициентите, но някак встрани останаха и повишенията на ставките за по-мощните автомобили. В предишната тема много пъти писах, че най-вероятно ще повишат и ставките за киловат, защото ще се окаже, че ще са доста назад, ако не ги пипнат. Така и стана, в доклада на кмета е написано, че постъпленията са 10-15 % по-малко за 2019 спрямо 2018. Затова предлагат увеличение, с което очакват да приберат пак толкова пари, колкото са прибирали и по-рано. Така излиза, че генерално промяна в данъците почти няма. Преди са прибирали 100 милиона лева, спаднали са на 85 милиона през 2019 и сега искат да увеличат, за да си приберат пак 100-те милиона. Само има преразпределение между данъкоплатците. ВАЛИДНИТЕ КОЕФИЦИЕНТИ И СТАВКИ ЗА 2020 Г. ЗА СТОЛИЧНА ОБЩИНА СА: Мощност: а) до 55 kW включително - 0,34 лв. - без промяна б) над 55 kW до 74 kW включително - 0,54 лв. - без промяна; в) над 74 kW до 110 kW включително - 1,21 лв. - повишение с 0.11 лв (+10%) г) над 110 kW до 150 kW включително - 1,42 лв. - повишение с 0.19 лв (+15%) д) над 150 kW до 245 kW включително - 1,84 лв. - повишение с 0.24 лв (+15%) е) над 245 kW - 2,42 лв. - повишение с 0.32 лв (+15%) Година на производство* (ТУК ПРОМЕНИ НЯМА): Над 20 години - 1,1 Над 15 до 20 години включително - 1 Над 10 до 15 години включително - 1,3 Над 5 до 10 години включително - 1,5 До 5 години включително - 2,3 * ЗАБЕЛЕЖКА - годината на производство (в талона е в полето "година на първа регистрация") винаги се счита за година 1, независимо дали колата е регистрирана на 01 януари или на 31.12 през съответната година. Текущата година също се брои. Моята е регистрирана на 23.12.2005 и на 01.01.2006 се е считала за кола на 2 г. по смисъла на ЗМДТ, въпреки че е била на 10 дена реално. Така например всички коли с първа регистрация през 2005 сега са на 16 години, както е при мен. Екологична категория: без екологична категория, с екологични категории "Евро 1" и "Евро 2": 1,40 (стар: 1.10) "Евро 3": 1,10 (стар: 1.0) "Евро 4": 1,00 (стар: 0.8) "Евро 5": 0,60 - без промяна "Евро 6" и "ЕЕV": 0,40 - без промяна ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- За кола като моята: Акорд 7, година 2005 (кола над 15 и до 20 години, коеф. = 1), мощност 103 КВ, Категория ЕВРО 4 (вписана в големия талон задължително!), ще платя: 103 КВ * 1.21 лв/КВ * 1 * 1 = 124.63 лв Спрямо миналата година имам понижение заради върастта (от 1.3 на 1.0) и увеличение заради промяна на Евро-коефициента (от 0.8 на 1.0), също и увеличение заради ставката за мощност, с 10 % ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ПРИМЕРИ с други коли: За кола с мощност 110 киловата, от 2001 до 2005, и с Евро 4, данъкът ще е 133.10 За кола с мощност 110 киловата, от 2006 до 2010, и с Евро 4, данъкът ще е 173.03 За кола с мощност 140 киловата, от 2001 до 2005, и с Евро 4, данъкът ще е 198.80 За кола с мощност 140 киловата, от 2006 до 2010, и с Евро 4, данъкът ще е 258.44 За кола с мощност 217 киловата, от 2006 до 2010, и с Евро 4, данъкът ще е 519.06 лв. Същата кола, обаче с Евро 5, данъкът ѝ ще е 311.44 лв. Ако категорията е Евро 3, тя е с 10% по-скъпа от Евро 4, а ако няма Евро-категория - това ще струва с 40 % повече от Евро 4. Категория Евро 5 пък е с 40 % по-евтина от Евро 4. Това могат да го имат предвид колегите с двигатели Евро 5. и т. н. Редактирано 2 Януари, 2020 от ogi28b 1 3 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #2 Отговорено 2 Януари, 2020 Супер за поста, но мисля, че поне един от примерите ти е грешен. Кола от 2003та (коеф. за възраст = 1) с евро 4 (коеф. за евро категория = 1) със 140 kW (190 коня) мощност ще плаща данък 1.42×140 = 198.80лв. В сравнение с миналата година, когато беше ~138лв. Интересно как Евро 4 категорията скочи с 25%, а Евро 3 с 10%. Но явно целта им е била да качат до тавана коефициента за Евро категорията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #3 Отговорено 2 Януари, 2020 (Редактирано) Благодаря ти, поправих го, те и двата реда за 140 киловата бяха грешни. Нещо набързо съм ги сметнал с грешните числа. И на мен нещо ми изглеждаше не както трябва, ама не го проверих. Иначе да - това са и аргументите в доклада на кмета, че с цел да дишаме най-чистият въздух, тези с Е-5 и 6 остават на най-нисък коефициент, а тези с Е-4 и надолу - отиват на най-високия. Той и моя приятел Виктор Николаев това се чудеше - защо едното се увеличава с 25 %, а другото само с 10, та му обясняваха, че просто законът е такъв. Редактирано 2 Януари, 2020 от ogi28b Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dan_koloff 52 #4 Отговорено 4 Януари, 2020 Ето ви калкулатора за 2020: https://cartax.uslugi.io/ Аз съм с 30лв. на горе... Да питам управниците, къде ми е стимула за новата кола!? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dzrasd 104 #5 Отговорено 4 Януари, 2020 До някъде стимула е, че вече са и доста по-ниски данъците за нови коли. Данъкът на моята е 122 лева, а преди 2 години за същата кола е бил 480 (150 кс). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dan_koloff 52 #6 Отговорено 4 Януари, 2020 Спор няма... При старите параметри сигурно щеше да ми е 500лв. Ударили са най-масовите категории автомобили. Отделно ще има и ЕКО стикери за прегледите и т.н. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 987 #7 Отговорено 4 Януари, 2020 При мен е 100лв нагоре но нямам още категорията в талона и май е време да я извадя. Мислех да не се занимавам но работата става друга. От 270лв на 370лв за 201к.с. без категория от 11 до 15 години по този калкулатор за София. С категорията Евро 4 е 270лв и пак има леко завишение спрямо предната 2019г. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DMZ 125 #8 Отговорено 4 Януари, 2020 преди 40 минути, dan_koloff написа: Спор няма... При старите параметри сигурно щеше да ми е 500лв. Ударили са най-масовите категории автомобили. Отделно ще има и ЕКО стикери за прегледите и т.н. Тези еко стикери ще отменят ли необходимостта от наличие на евро категория? Дано данъка да започне да се определя от това колко реално замърсява даден автомобил, а не от това дали има някакъв си документ. В моят град плащам над 500лв. защото не може да ми се извади евро 4, на който отговаря колата. За сравнение ако имах Хонда Легенд със същия двигател, щях да плащам под 370лв. В същото време някоя немска с висока евро категория и премахнати катализатори прави димни завеси... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dan_koloff 52 #9 Отговорено 4 Януари, 2020 Тего те ЕКО стикера с антена: https://auto.blitz.bg/novini/cherno-na-byalo-vsichko-za-ekostikerite-s-chip-koito-shche-zamenyat-lepenkite-ot-gtp И на ГТП цената ще се вдига сигурно... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6043 #10 Отговорено 4 Януари, 2020 А на какви обороти ще се форсира автомобила като се мерят газовете на място, или ще е на празен ход? Топъл или ще изстива докато се намъдруват около него. Тези неща също имат голямо значение, а не виждам да ги пише? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xatamoto 163 #11 Отговорено 8 Януари, 2020 Днес имах работа в Общината и проверих дали ми е излязъл данъка. За Акорд 2001г. Евро 3 с мощност 100kW платих 126лв и стотинки, като ползвах 5% отстъпка валидна до края на март. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pspa 21 #12 Отговорено 8 Януари, 2020 При мен (Хонда Джаз, 61 киловата) ще е с около 8 лева увеличението, което не е болка за умиране. Май най-засегнати ще бъдат тези, в чиито талони не е вписан емисионният стандарт и тези с по-мощните двигатели. От друга страна може мотивите на Столична община да са свързани с екологията, но явно не искат да приложат мерки, които да поощряват автомобилите с АГУ/метан, които не отделят толкова азотни и серни оксиди като останалите горива. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #13 Отговорено 8 Януари, 2020 Е нали това ще се мери с тия еко стикери. Ако си на газ – по-добра категория. Няма да се отрази в данъка, но ще има стимул по друг начин. Аз мисля, че не е идеалното решение това, което сътвориха, но нека – замърсяващите да плащат повече. Ако пък накара някои да си сложат обратно катализатора или да сменят ремапнатия дизел с махнат дпф с нещо нетолкова пушещо чернилка, ще съм още по-щастлив. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 154 #14 Отговорено 8 Януари, 2020 Всичко е да се съберат едни пари и това е. Ако искат да направят нещо за по чист въздух, да правят като в белите страни, всички кошници, които не покриват определен стандарт да се спират от движение в града и толкоз. На моята не е вписана категорията в талона, която е евро 4, ама данъка ми е с 15 лв. повече. Според Вас ще ходя ли да се занимавам два три дена с бюрокрацията за тия 15 лева? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #15 Отговорено 8 Януари, 2020 Ами точно това е планът с еко стикерите, които постепенно ще започват да се „раздават“ на гтп-тата през 2020. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DMZ 125 #16 Отговорено 9 Януари, 2020 За мен това с евронормата трябва тотално да отпадне ако се въведе замерването на ГТП. Какво значение има ако си евро 5, но в действитилно замърсяваш повече, поради премахнат катализатор и т.н.? 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 987 #17 Отговорено 9 Януари, 2020 Няма как да отпадне, защото най-малкото трябва данъкът да се определя по някакъв начин. Ако си евро 5 и замърсяваш като за Евро 1 може да станеш отново Евро 5. Ако си Евро 1 обаче няма как да станеш Евро 5 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
isullivan 166 #18 Отговорено 9 Януари, 2020 Според мен при сегашното състояние на ГТП ще е изключително лесно да се манипулира резултата от газовете, и овен ако не настъпят големи промени при ГТП няма как това да е определящо за данък МПС. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #19 Отговорено 9 Януари, 2020 Преди 5 часа, DMZ написа: Какво значение има ако си евро 5, но в действитилно замърсяваш повече, поради премахнат катализатор и т.н.? Тези МПС трябва да не получават стикер за преминали ГТП и да бъдат спирани от движение. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
afe 7 #20 Отговорено 10 Януари, 2020 Днес в общината обясниха следното: - за 2019г. всички са сложени в графа най-високо евро (тук не съм сигурен само за тези които го нямат вписан в талона ли само говореха) - за 2020 всички са в графа без евро по дефолт За акорд 2004 2.4 мотор от 178лв става 273лв. Ако се впише евро в талона ми го сметнаха 205лв. Лелката сподели, че кат може да ОТКАЖАТ да впишат евро категорията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #21 Отговорено 10 Януари, 2020 Могат да откажат, ако нямаш сертификата от производителя, удостоверяващ наличието на еврокатегория. Нали затова маса народ сега търчат като луди, за да си го изкарат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
afe 7 #22 Отговорено 10 Януари, 2020 Това е едно на ръка...после минваш канли в КАТ ...та там могат да откажат! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #23 Отговорено 10 Януари, 2020 На какво основание ще ти откажат? Аз съм с вписана категория Евро 4 доста след първоначалната регистрация, иначе и при мен не пишеше нищо. (А не е като да не си го пишеше в испанския талон, откъдето е "нов внос" колата ми.) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 987 #24 Отговорено 10 Януари, 2020 Може да откажат ако си махнал катализатора иначе няма за какво да имаш отказ. Не съм го минал аз още този момент и ще напиша като мина но пък съм добавял допълнителен цвят в талон преди години. Проблеми не съм имал тогава но си е 1 работен ден занимавка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #25 Отговорено 10 Януари, 2020 Вие се побъркахте бе хора какви еко норми какви пет лева тия катализатори и дпф-та са като това на циганите на комините им слагат филтри да не замърсяват. А знаете ли че близо милион тона отпадъци са изгорени за близките 3-5 години. Заводите си изключват филтрите нощно време и бълват яко. Тия филтри и дпф-и са като да пръднете и да очаквате гащите и панталоните да ви филтрират пръднята. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #26 Отговорено 10 Януари, 2020 (Редактирано) Коментари от типа „моите действия допринасят с толкова малко, че няма смисъл да го правя“ са немалка част от причината да сме в ситуацията, в която сме в момента. Дай Китай като бълват мръсотия тук в Европа да не се мъчим да сме еко, щото няма смисъл. Или моята кола мърси, ама то на всички е така; когато променят законите за всички, тогава и аз ще помисля за това. Редактирано 10 Януари, 2020 от Pavel_Pavlov 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6043 #27 Отговорено 11 Януари, 2020 Ако питаш хората - искат ли промяна - всички ще кажат - ДА. Ако ги питаш - бихте ли се променили - никой няма да се обади. 3 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #28 Отговорено 11 Януари, 2020 Нещо такова ли? 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #29 Отговорено 11 Януари, 2020 Нали разбирате че еко нормите и данъците нямат нищо общо с околната среда и нейното опазване. Нефта и нефтените продукти са едни от най-големите замърсители но променя ли се нещо не, само се крадът едни пари. Може би преди 30-35 години имаше български изобретател подкарал Ладата на вода но въведеде ли се Не. Спря ли производството на найлонови торбички Не просто станаха 0.10лв. .И в момента се изсичат и изгарят хиляди декари гори. Като ви докарат боклука на Европа с тир с еко норма евро 6 много по-добре ли е ? Аз си мисля че трябва да се борим срещу замърсяването и унищожаването на природата а не да се кефим че колата ни е евро 6 и плащаме по-малко от тоя с евро 3. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #30 Отговорено 11 Януари, 2020 Аз за другите не мога да отговарям, но за мен мога да кажа, че когато найлоновите торбички бяха безплатни, винаги си вземах, даже нарочно си вземах по повече, да си имам за вкъщи да си опаковам разни неща. Сега като са значително по-скъпи - много, много рядко купувам, иначе винаги си нося торбичка за многократна употреба. В хладилника храната ми не е в пликчета, а в кутии за храна. Никой не си е мислел, че производството ще спре, но на мен цената ми повлия - намалих търсенето силно. Ако повлияе така на още много хора, търсенето ще намалее силно, а това доведе до спад на производството. Малко извън темата стана, ама тя си е предразполагаща за такива коментари. В конкретния случай си много прав, защото сега не става въпрос за някакво смислено увеличение на данъците. Сега просто ги преразпределят - понеже поевтиняват на Евро5 и 6, поскъпват на евро 4 и надолу, за да си вземат пак същите пари от данъци на коли. Това казах и в началото на темата, мотивите на кмета и анализите са такива. Целта им не е да "ударят" наистина старото Евро, а целта е да си вземат въпросните 100 милиона лева от данъци. Ако разликата стане драстична, тогава ще ми повлияе, както и с найлоновите пликчета. А сега - на другата ми кола, която съм дал на баща ми да я кара, данъкът беше 18 лева, а сега ще е 25 лева. Просто ще ми накривят шапката с тая разлика. Но виж, ако ме ударят с 300 лева данък - колата в надин и през комин. Да направят новите коли с нисък еко-данък, а старите - с висок, ама без да гледат колко пари ще съберат - тогава ще изглежда по-истинско. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6043 #31 Отговорено 11 Януари, 2020 Из онез дене гледах някакво предаване по БНТ1 - "референдум". Там "бистриха" новите данъци (не че нещо могат да променят спецовете дето бяха поканени), но постигнаха съгласие че мерките са за добро. :) Имаше и представител на вносителите на автомобили (не само нови) и спец по тех. част, и икономисти, и + още няколко чиляка, но нито 1 политик. Първият (между другото) каза че отдавна е писал че на около половин милион коли липсва в талоните ЕВРО-то и че от няколко години е сигнализирал всякакви органи, но - глас в пустиня - явно политиканите са си направили сметката. Имаше и 1 кака, дето заяви че имало някаква Евро директива за удължаване живото на старите продукти, с цел намаляване емисиите от утилизация на старите и производство на нови, и свръх предлагане на пазара - включително и за автомобили. Тая работа май е скарана с екологията и икономиката, макар да има известен резон. За много аспекти говориха, все умни неща, но коги ще стане, не казаха? :) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #32 Отговорено 11 Януари, 2020 На 4.01.2020 г. at 14:23, ceco_accord написа: А на какви обороти ще се форсира автомобила като се мерят газовете на място, или ще е на празен ход? Топъл или ще изстива докато се намъдруват около него. Тези неща също имат голямо значение, а не виждам да ги пише? В чужбина ги мерят до дъно на оптимално загрят двигател,разбира се въртиш сучиш и пак парите там отиват...кола на 10дена върви за 2г цирк Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #33 Отговорено 11 Януари, 2020 Преди 3 часа, krasimir_01 написа: Аз си мисля че трябва да се борим срещу замърсяването и унищожаването на природата а не да се кефим че колата ни е евро 6 и плащаме по-малко от тоя с евро 3. някои така мислят други по друг начин Двг ще има поне 20год още а в БГ още 40 а в Африка двойно повече и се замисли само дали след 100г нещо ще се е променило...еми не както данъците плащал много сега малко и обратното Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6043 #34 Отговорено 12 Януари, 2020 Еко компонентата в данъкът е твърде косвен и дългосрочен вариант за редуциране на вредните емисии. При сегашните темпове, планетата (тоест всеки от нас) има 10-тина годишен срок да намали въглеродния си отпечатък. После процесът ставал глобално необратим и нещата ще се влошават не понякога, а ежедневно. Пожарите в Амазония, Сибир и Австралия не ни касаят пряко, понеже не гори "нашата черга", обаче изгаря нашият кислород - буквално и ежеминутно, а и горите които го произвеждат в дългосрочен план. Като бонус парниковият ефект от това се усилва и освен дългосрочните негативи, в момента поражда "сухите бури" - основен причинител на пожарите. Ха сега - кое е първо - яйцето или кокошката? Превенцията е важна, но неосъзната. Трудно се обяснява нещо имагинерно. Синковеца сложи очила, понеже не вижда на далеч. Сега е на 15г, а половината от тях сме му повтаряли - не забивай очи в тоз телефон! Той вече ще има ЛИЧЕН опит от латентният период на опасностите. Сигурен съм че и в живота на всеки от вас има подобни примери, когато вреден фактор се ниглежира, понеже не е реална опасност на момента. Аз съм вече вехт и разлика само от половин век е достатъчно осезаема за състоянието на природата и вредите върху нея. От детството си помня природни красоти, които синът ми никога няма да види и това е промяна само в рамките на ЕДНО поколение!!! Индустриалната революция е много позитивна за консуматорското общество, но и двете са насилници на човешкото и натуралното у нас. Данъкът няма нищо общо, а е просто събиране на едни пари и пълнене на "кофа без дъно". Сигурен съм че мнозина разбират думите (всеки по своему), но малцина прозряват значението им, понеже не ги засягат лично. Буквално и в момента е така, но напред (в недалечното) бъдеще ??? 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #35 Отговорено 4 Февруари, 2020 Ц-рв, 1-ва ген., 147 к. с. /108 кВ/ За 2020 ми искат 191,19 лв. (не знам с или без отстъпка е) За 2019 данъкът е 124,15 лв, с отстъпка от 6,53 лв. За 2018 е бил 141,59 с отстъпка от 7,45. В Големия талон, издаден 2009 година НЯМА вписан евро-стандарт. София, общ. Искър. p. s. Сигурен съм, че разликата ще иде за тротоари и мерки за чистотата на въздуха.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #36 Отговорено 4 Февруари, 2020 Би трябвало сега автоматично да ти излиза с отстъпката, където и да попиташ за плащане (директно в общината, изи-пей и др.). Ти си 108 КВ * 1.21 лв/КВ * 1.4 (за без Евро) * 1.1 (за възраст) = 201,25 лв. 201.25 - 5 % (отстъпка) = 191,19 И аз ще платя тия дни, само шефът да направи "месечен отчет". През изи-пей плащам, там казват автоматично с отстъпката. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #37 Отговорено 5 Февруари, 2020 Акорд 2003та година, 190к.с., вписано Евро 4 - 192 лева. Акорд 1999та година, 136к.с., без Евро категория - 170 лева. (Миналата година беше 138). Когато проверя и за Сивика (2000 или 2001), 100к.с., ще пиша и за него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #38 Отговорено 5 Февруари, 2020 Столична община, район Слатина: Honda CR-V / 2005 г. / Евро 4 / 110 kW = 150 к.с. Данъкът, който платих днес, беше 133,10 лв. Отстъпка не видях писана в бележката, но може да е включена. Съответства на заложеното в калкулатора, за 16-годишна кола (хм) със същите параметри: https://cartax.uslugi.io/#София/Столична Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 240 #39 Отговорено 5 Февруари, 2020 Вие в София сте за завиждане, много ниски при вас тези данъци бе! 😖 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #40 Отговорено 5 Февруари, 2020 И в Свиленград са горе-долу толкова. 123.42 лева за моята. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове