Jump to content
Kolar

Покупка на 8-ма генерация Акорд 2.4 бензин

Recommended Posts

Здравейте Колеги,

В последно време ми се върти в главата идеята да стана собственик на Хонда Акорд 2.4 бензин след 2012г (Фейслифт) с ръчни скорости.

Насочил съм се към комби вариант, заради това че ми се роди дете преди 7 месеца и вече неговите неща стават много повече от моите и на жена ми. Отделно от това имам транспортна фирма за международен транспорт и доста често ми се налага да купувам разни части (не много малки), заради което също се насочвам към комбито. 
Разглеждах форума и видях, че има доста оплаквания от дясната втулка на рейката. В една от темите видях, че уж е намерено решение на проблема при стругар и т.н.

Въпросите които ме интересуват и ще съм много благодарен да отговорят колегите, които притежават такъв автомобил са следните:
*Какъв е реалния разход на гориво градско в София (задръстване и 50-60км дневно, и извънградско- скорост (140-160км/ч) ? 

*Възможно ли е регистрация N1 на комбито ?

*Има ли разлика във втулките на рейката преди и след фейслифта, мен ме интересува след 2011г (фейслифт), съответно дали е оправен проблема с тропането ?
*Насочил съм се към този автомобил конкретно - https://www.mobile.bg/11570027041352225 

*Как ви се струва като цена, възможно ли е това да са реални км - 200к за 5 год ?

 

Благодаря предварително и Поздрави !

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

А, ако на автора на темата ще му е полезно, добавям че 7-мото комби е с доста по-голям и практично формован багажник, но си е по-стара кола (за хубаво или лошо). Технически погледнато 8-мият Акорд е нейна еволюция, с ново купе и повече електроника, но "желязото" е аналогично и с по-малко "детски болести". Дано колегите с 8-мици да не ме разберат погрешно.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм Е класа,сега акорд.За вървенето, горенето,комфорта всичко е в плюс за мерцедеса!Обаче поддръжката на хондата е мнооого по малка!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същия акорд и доста съм доволен от към здравина. За 15 месеца съм сметял само масло и филтри. Карах Е60 преди това, но там с лягането си мислех, какво има да сменям по колата.

Като комфарт има много какво да се желае. Шумна е, вози по-твърдо и багажника определено е много милък за комби. Отзад също е обрана откъм място.

Разхода е приличен за мотора. При мен средният е окало 9.1-9.5, но в действителност е доста мудна. Просто, трябва да се кара в обороти. Когато се качих от дизел 197 к.с. на акорда бях в шок.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм в процес на смяна на автомобила но по знайни или незнайни причини пак се насочвам към акордеона. Гореизброените проблеми засягащи електрическата рейка и горенето на масълце ..... май липсва на вторичния пазар автомобил който не притежава въпросните "екстри", които някак си минават като детски/серийни проблеми. Че е шумна над 100кмч няма спор, японеца някак си е пропуснал тозе елемент ... обезшумяване.

Но пък за сметка на това липсват ел проблемите характерни за другите марки в този ценови диапазон. Тая Е класа която се води конкурент съм лекичко предубеден по простата причина, че има все да я мисля дали ще запали, да и пазя от сътресение ключа(всички знаем колко са кекави-едно падане от масата на пода ... и си до там).

Сега конкретния ексемпляр не е лош, но има проблемче: не се отваря и затваря петата врата от копчето, а и търгаша не беше склонен да свали малко от цената .... та не си стиснахме ръцете.

 

Редактирано от didipov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хондите са с деликатен педал на газта - типично по японски. :)

До половината му ход е прилично, а натиснеш ли повече (смятайки че ще получиш още) - следва разочарование. Според моето усещане, за мотора отговаря първата третина, а по-надолу е по-скоро управление на автоматика (при АТ).

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време бях търсил какви новости и подобрения има при фейслифта на 8 генерация:

 

1. Относно педалът на газта, един цитат от руски сайт / https://www.drive2.ru/l/5835539/

Quote

Улучшена связь между двигателем и педалью акселератора, автомобиль незамедлительно реагирует на незначительное усилие на педаль. Зависимость между перемещением педали и мощностью стала гораздо выразительнее

 

2. По-добре шумоизолация, според друг сайт  / http://hondawallpaper.blogspot.com/2011/12/2011-honda-accord-eu-version-honda.html 

Quote

Quieter Cabin
The already impressive NVH performance of the current Accord has been further improved with the adoption of higher density foam in the under bonnet and dashboard areas. ... The suite of noise reductions techniques is completed with a small 0.9 mm increase in the thickness of the rear window glass, improving the rear passenger experience.

 

3. Автомобилът от обявата която е посочил авторът на темата, е с bi-xenon. Би трябвало също да има асистент за автоматично превключване на къси - дълги.

 

P.S. Трябва си и за 8-ма една тема подобна на "Всичко за Акорд 7-ма генерация (2003-2008)",

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, hrisimow написа:

P.S. Трябва си и за 8-ма една тема подобна на "Всичко за Акорд 7-ма генерация (2003-2008)",

 

 

Ами то си има подобна тема.

Виж ето тук има много неща дискутирани за 8-ма генерация.

 

А сега към автора на темата:

 

Подкрепям и аз твърдението на @zlatin807, че като разходи за поддръжка и ремонти няма нищо общо с Е-класа.

 

 

Ако не те притесняват мудността на АТ, доста малкият обем на багажника на комбито, както и на задните седалки, а също и шумоизолацията (което не мисля, че е кой знае каква болка за умиране), то тогава можеш да се сдобиеш със здрав, надежден, икономичен и нескъп за поддръжка автомобил.

Проблемът с рейката си е неприятен, но не е застрашаващ сигурността, а и се прави за 300-400лв.

Много от Акордите о 8-ма генерация имат и проблем с "Премиум аудио"-то - често говорителите започват да "грачат". И това го има дискутирано тук.

Редактирано от romborak
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Багажника определено е недостатъчен, като обем. И аз съм с малко дете и ми идва малко малък, но колкото и да е голям винаги ще е пълен, така че...Колата е шума за класа си според мен и шума идва като чели най- вече от гумите.  Разход извънградско около 10/100, но ако караш 140-160км/h, определено ще е повече.

Малко е мудна, но има достатъчно пъргавина за изпреварване, което е ок.

Подръжката и е съвсем нормална според мен. Да, могат да възникнат евентуално проблеми, но при кои автомобили не е така.  Аз съм нямал до момента гореописаните проблеми с изключение на разхода на масло, но това май се отнася за всички 2.4 двигтели на 8 ген.

В крайна сметка не е лош вариант за семеен автомобил. 

Успех от мен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, romborak написа:

 

Ами то си има подобна тема.

Виж ето тук има много неща дискутирани за 8-ма генерация.

 

 

Точно.Но модовете не желаят да я качат като важна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, romborak написа:

 

Ами то си има подобна тема.

Виж ето тук има много неща дискутирани за 8-ма генерация.

 

А сега към автора на темата:

 

Подкрепям и аз твърдението на @zlatin807, че като разходи за поддръжка и ремонти няма нищо общо с Е-класа.

 

 

Ако не те притесняват мудността на АТ, доста малкият обем на багажника на комбито, както и на задните седалки, а също и шумоизолацията (което не мисля, че е кой знае каква болка за умиране), то тогава можеш да се сдобиеш със здрав, надежден, икономичен и нескъп за поддръжка автомобил.

Проблемът с рейката си е неприятен, но не е застрашаващ сигурността, а и се прави за 300-400лв.

Много от Акордите о 8-ма генерация имат и проблем с "Премиум аудио"-то - често говорителите започват да "грачат". И това го има дискутирано тук.

Моят човек който ми направи втулката каза,че може да направи още за под сто лева.За подмяната и да вземат 30/50 лв. станаха 120/130,до 400 има три пъти по толкова.Това не е проблем,това е дребен разход.

Сега на 13 Декември ще станат две години от както съм я купил и мога да кажа,че автомобила си е ок.За ремонти до сега съм дал 0 лева!

Направил съм и неща по мой каприз - Шумоизолация на купето както вътрешна така и външна,мога да кажа с чиста съвест в колата е тишина а музиката как се чува не е истина.Пастиране и полиране в студио,остава сега като намеря време  в същото студио да и сложат фолио срещу уве лъчите на люка.Сменена тапицерията на подлакътника с естествена перфорирана кожа и друго не се сещам.това с масла,филтри,антифризи и гуми не го броя това са си стандартните консумативи от които нито един автомобил не може да избяга.

Ако сега реша да взема автомобил пак този бих си взел.Не правя реклама просто това чувствам и за това го казвам.Пу-пу,де не е на уроки.

 

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 4
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
44 minutes ago, Митко Йотов said:

Точно.Но модовете не желаят да я качат като важна.

При отварянето на темата за 7-ма,  още в първия пост информацията е прецизно систематизирана и чак след това започва разводняването. Доката в тази за 8-ма има много ценни постове, но са рахвърляни из страниците. Предполагам това възпира модовете да я маркират като основополагаща тема.  Все пак благодарсности на колегата @romborak за подсказката!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, hrisimow написа:

При отварянето на темата за 7-ма,  още в първия пост информацията е прецизно систематизирана и чак след това започва разводняването. Доката в тази за 8-ма има много ценни постове, но са рахвърляни из страниците. Предполагам това възпира модовете да я маркират като основополагаща тема.  Все пак благодарсности на колегата @romborak за подсказката!

И това е оправдание?

В тази тема има толкова много полезно инфо,че ако някой нов колега я прочете половината от запитванията му ще отпаднат.То за да се направи тема с прецизно систематизирана информациа трябва да се започне още от начало с ясното съзнание на всички съфорумци,че тя ще е такава и да внимават какво пишат в нея.колко има такива тук... ,дори и темата за маслата не е такава която аз я виждам като най подредената,и там има доста плява.Но всичко зависи от гледната точка.То тази тема е като 6 и 9,зависи от къде ги гледаш.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми колеги, и аз напоследък взех да се замислям за Акорд 8-ма. Та бих искал да ви помоля да споделите по-качествени ли са пластмасите в купето, тъй като Сивика, който карам в момента (8-ма генерация) след няколко години каране в БГ започна доста да си тропа отвътре - все пак е английска сглобка. Също така по-горе някой беше споменал за вътрешни карета и изпускателен разпределителен вал като болежки, а в другата тема за Акорд 8 сякаш не видях никъде да пише за тях. 

Така като гледам май ще е 2.4 бензин, защото 2.0 сякаш идва малък за това купе, най-вероятно бих се спрял пак на ръчка. 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен само масло, накладки, гориво и няколко дреболии, като маншони на спирачки, лост за регулиране на фарове, залепих един говорител, смених кожата на подлакътника на вратата, ей такива нещица!

 

Ако колата е съсипана и карана от некой без поддръжка, ще има проблеми, много ясно!

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Надявам се, че не е проблем в тази тема да попитам следните неща, които ме интересуват. За Хонда Акорд 8 2.4 се интересувам кое е по-безпроблемно от към скоростна кутия-ръчната или автоматичната?Ще съм благодарен ако мненията, които ще получа да са на собственици с пряк опит по въпросите.Другото което ме интересува е това прословуто регулиране на клапаните. От всичко което успях да намеря като информация в нета (а то не беше никак много) разбрах че дори и да е само на бензин, на колата трябва да се прави регулаж на клапаните през определен пробег км, и че този регулаж има определен брой пъти в който може да се направи. Поправете ме ако не съм прав. Въпросът ми е:а след като се достигне лимита на броя пъти за регулиране на клапаните,после какво става?Тоест трябва да махам колата или какво?Питам защото не съм наясно, а доста сериозно съм се насочил към този модел Акорд с този мотор.Приемам всякакви съвети и насоки.

 

Благодаря ви предварително :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, omonkes написа:

Въпросът ми е:а след като се достигне лимита на броя пъти за регулиране на клапаните,после какво става?Тоест трябва да махам колата или какво?Питам защото не съм наясно, а доста сериозно съм се насочил към този модел Акорд с този мотор.Приемам всякакви съвети и насоки.

Ако колата й е правен редовно реглаж на клапани и е карана на бензин, тогава не го мисли. Ако е карана на газ  - най-много да се наложи да смениш клапани.

Всичко опира от това - как е поддържана преди!

И дали й е сменяно маслото на 7-8 хил. км, или на 20 хил. км. Ако е на 20 хил. км. - отиваш и на ремонт на двигател. ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 6 минути, dandilov написа:

Ако колата й е правен редовно реглаж на клапани и е карана на бензин, тогава не го мисли. Ако е карана на газ  - най-много да се наложи да смениш клапани.

Всичко опира от това - как е поддържана преди!

И дали й е сменяно маслото на 7-8 хил. км, или на 20 хил. км. Ако е на 20 хил. км. - отиваш и на ремонт на двигател. ;)

 

Благодаря много за отговора :)

А колко пъти може да се прави този регулаж на клапаните? Така и не разбирам за какво се прави и дали има определен брой пъти които може да се прави този регулаж и след това какво?

Редактирано от omonkes

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сменяш маслото на 3-5 хиляди не се налага да регулираш клапаните вече. Ако го сменяш през 1000 км клапаните и мотора почват да се самовъзстановяват до заводски вид.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ако сменяш маслото на 3-5 хиляди не се налага да регулираш клапаните вече. Ако го сменяш през 1000 км клапаните и мотора почват да се самовъзстановяват до заводски вид.
Каква е тази смяна на масло от 3 до 5 хиляди?!!! А на колко хиляди се регулират клапаните, ако сменяш маслото на 10х.?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, Randyy написа:

Каква е тази смяна на масло от 3 до 5 хиляди?!!!emoji848.png А на колко хиляди се регулират клапаните, ако сменяш маслото на 10х.?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
 

Щях да задам същият въпрос :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 години лично аз докарах Леджънд KB1 като моя от Швейцария на около 350к км за мн близък приятел.

Веднага му сложихме газ.

Вече над 60к км няма абсолютно никакъв проблем с клапаните.

Даже наскоро смени гарнитура на капака на клапаните и всичко беше изрядно,а вече е на над 400к км.

Маслото се сменя на 10 к км.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А относно типа скоростна кутия за Акорд 8 2.4, има ли собственици които могат да дадат мнение и информация от пряк опит кое е по-надеждно и по-безпроблемно. Интересуват ме и оборотите на извънградско пътуване да са по-ниски по възможност. Бях видял че на Акорд 8 2.4 с 6 степенна ръчна скоростна кутия извънградско със 140 км/ч е на 3600 оборота или нещо такова, което е много. Доста съвременни колина тези години са около 3000 или дори малко под 3000 оборота на тази скорост.

Редактирано от omonkes

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На 7ма и 8ма генерация Акордите са с еднакви предавателни числа на автоматите. И на 140 (по километраж) е около 2900 оборота. На 100 е на 2100.

 

ПС: Казвам за сравнението със 7ма защото аз съм с такава и оборотите са по лично наблюдение.

 

ПС2: Поправям се, проверих. Скоростта–оборотите са почти еднакви. 8 е съвсем леко по-дълга кутията. Т.е. Оборотите ще са малко по-ниски от това, което казах.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, Pavel_Pavlov написа:

На 7ма и 8ма генерация Акордите са с еднакви предавателни числа на автоматите. И на 140 (по километраж) е около 2900 оборота. На 100 е на 2100.

 

ПС: Казвам за сравнението със 7ма защото аз съм с такава и оборотите са по лично наблюдение.

 

ПС2: Поправям се, проверих. Скоростта–оборотите са почти еднакви. 8 е съвсем леко по-дълга кутията. Т.е. Оборотите ще са малко по-ниски от това, което казах.

Супер, мерси много. А като надеждност как са автоматичните?Струва ли си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безпроблемни са като цяло. Потърси във форума за проблеми с автомат и мисля, че няма да намериш много. Риск има, разбира се, от лоша експлоатация от предишни собственици (като с всичко), но като цяло не трябва да те притеснява надеждността. На твое място бих си избрал ръчка или автомат според предпочитание. И ако е автомат, хубаво го тествай и студен, и загрял.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, omonkes написа:

Супер, мерси много. А като надеждност как са автоматичните?Струва ли си?

 

Сигурно, моята и тази от клипа не са наред, защото моята поддържа абсолютно същите обороти. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG_20200524_133410.thumb.jpg.f77541f8e0e2b559c5fe7350316a1bda.jpg7-ма генерация фейс комби. Магистрала Тракия.

IMG_20200524_133924.jpg

IMG_20200524_133856.jpg

IMG_20200524_133616.jpg

IMG_20200524_133318.jpg

IMG_20200524_133218.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, Ivan_Ch написа:

IMG_20200524_133410.thumb.jpg.f77541f8e0e2b559c5fe7350316a1bda.jpg7-ма генерация фейс комби. Магистрала Тракия.

IMG_20200524_133924.jpg

IMG_20200524_133856.jpg

IMG_20200524_133616.jpg

IMG_20200524_133318.jpg

IMG_20200524_133218.jpg

Е това е феноменално, точно така искам да съм и аз извън града.Направо не мога да го повярвам...С 5 скорости ли е тази кола?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, Randyy написа:

 

Сигурно, моята и тази от клипа не са наред, защото моята поддържа абсолютно същите обороти. 

 

 Това са абсурдно високи обороти за тази скорост и то на 6-та предавка...Като гледам снимките на Ivan_Ch в горния коментар, ето за това говоря което целя и което искам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата, е че едното е ръчка, а другото автомат. Автомата при 7-ма и 8-ма генерация е 5 скоростен и е с доста дълги предавки. И при двата модела автомата е един и същ с малки разлики и е пословично здрав.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, omonkes написа:

Е това е феноменално, точно така искам да съм и аз извън града.Направо не мога да го повярвам...С 5 скорости ли е тази кола?

Интересно на база какъв опит отдаваш толкова голяма значение, на това колко ниски са оборотите при топ предавка.

Имал съм акорд с кутия 140кмч на 4000+рпм и акорд с кутия, като на колегата Ivan_Ch( 7 facelift 2.4 АТ).

Ако е заради шума, и двете бяха еднакво шумни на 140, като шума основно идва от въздушната строя и гумите, не от двигателя. Не съм чул досега, шумоизоляцията от 7ма до 8ма ген да се е подобрила значително. 

Ако е заради икономията на гориво, тази с ръчната кутия беше по-икономична, дори и с доста по-ниските обороти при автомтика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Много високи обороти - с автоматик 5 скорости - 150-160 км/h -3400-3500 оборота макс. На 5 скорост по равното. 2.0 - 156 кс. 
При това - баба Хонда Стрийм 6+1 места миниван :) .Прясна снимка даже е от днес във ветровитото време по АМ - Хемус.

 

Тази кола от Клипа да не е на 4 -та скорост бря ??? Какви са тези виоски обороти и тази ниска скорост?

:)

2851C71D-9B3D-45BA-90A2-0A0AE195D4B0.png

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Чавдар K написа:

Интересно на база какъв опит отдаваш толкова голяма значение, на това колко ниски са оборотите при топ предавка.

Имал съм акорд с кутия 140кмч на 4000+рпм и акорд с кутия, като на колегата Ivan_Ch( 7 facelift 2.4 АТ).

Ако е заради шума, и двете бяха еднакво шумни на 140, като шума основно идва от въздушната строя и гумите, не от двигателя. Не съм чул досега, шумоизоляцията от 7ма до 8ма ген да се е подобрила значително. 

Ако е заради икономията на гориво, тази с ръчната кутия беше по-икономична от автомата дори и при доста по-ниските обороти при автомтика.

Ами колата която имах беше с ръчни скорости и на 140 км/ч беше на 4000 оборота, което е много за да се кара колата на дълги разстояния на тези обороти. Ето на базата на такъв опит, който ми беше за дълго време и изобщо не ми беше ок да пътувам на толкова високи обороти извън града. Предостатъчно ми беше за да се убедя че искам кола с повече предавки или по-дълги скорости за извънградско пътуване.А това е съвсем нормална скорост за магистрала. Не виждам как може да е икономична една кола която държи високи обороти на извънградско пътуване в сравнение с доста по-ниски обороти пак на извънградско пътуване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, iso_eu написа:

Много високи обороти - с автоматик 5 скорости - 150-160 кмh -3500 оборота макс. На 5 скорост по равното. 2.0 - 156 кс. 

:)

2851C71D-9B3D-45BA-90A2-0A0AE195D4B0.png

Ето още един пример тук, който ми показва че има достатъчно други двигатели които поддържат по-ниски обороти при дори по-висока скорост от тази която аз поддържах основно извън града. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 13 минути, Чавдар K написа:

Интересно на база какъв опит отдаваш толкова голяма значение, на това колко ниски са оборотите при топ предавка.

Имал съм акорд с кутия 140кмч на 4000+рпм и акорд с кутия, като на колегата Ivan_Ch( 7 facelift 2.4 АТ).

Ако е заради шума, и двете бяха еднакво шумни на 140, като шума основно идва от въздушната строя и гумите, не от двигателя. Не съм чул досега, шумоизоляцията от 7ма до 8ма ген да се е подобрила значително. 

Ако е заради икономията на гориво, тази с ръчната кутия беше по-икономична от автомата дори и при доста по-ниските обороти при автомтика.

Може ли да споделиш какъв ти е бил разхода с двете различни кутии при еднакъв двигател и скорост? Това вече ме озадачава как е възможно ръчна кутия с по-високи обороти да е по-икономична от по-ниските обороти на автоматичната кутия извън града. Не твърдя че разбирам, нито имам пряк опит с този мотор и двете кутии, аз затова и питам, просто защото наистина искам да си обясня въз основа на какво е възможно това което твърдиш, за да знам към каква кутия и двигател да се насоча. 

Редактирано от omonkes

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Автомата на Баба стрймка харчи 7-8 литра 95 със 130-140 км по магистрала - София -Варна засечено няколко години :) редовно каране.

Мини Сивика 1.6 - 110 кс автомат с 4 скорости 8-9 литра  харчи , ама  е над 4000 rpm при 120-130 км някъде .... с къса 4 -та скорост.....при над 140 качва 4500 оборота - 10 литра 95 :(

 

Та от моя скромен опит с автоматици Хонда - 5 степенните автомати дават доста по нисък разход на магистрала от ръчни скорости.

 

Автоматика на Баба стрймка е на оригинални 334 000 км някъде и е уникално здрав и евтин за поддръжка в сравнение с коя и да било ръчна кутия със съединители , притискатели....огледални дискове ...аксиални лагери...

 

Търси здрав автоматик - на 5 години или 40 —50 000 км сменяш 3-4 литра но само ОРИГИНАЛНО Хонда масло!!!  Което е супер евтина поддръжка според мен :)

Аз лично си сменям магнитния филтър на автоматика - външен е на всеки 100 000 км. До преди няколко години доста колеги и сервизи не знаеха че се сменя въобще :( защото не е описан в техническите обслужвания на Хонда :)

 

ПП Реглаж на клапани не се прави редовно, а проверка! При нужда се регулират хлабините! Нямаш никакви дертове с K20 моторите и техните клапани, Проверяваш ги на 3-4 години или 50-60 000 км. С читава газова и читав монтаж и настройка за 100 000 на газ клапани  натегнати нямам, пък за ремонт да не говорим :)  С Фулл БРЦ секуент 24 слагана в БРЦ Дружба- София.

 

Маслото 5w30 !!! И с подходящи  останали характеристики!!!

- Amsoil, Motul смяна на 9-10 к км.

 

Баща ми я кара Стрймката от няколко години вече но е здрава и кутията и двигателя като чук :) 2011 я взех на истински 218 000км от първи собтвеник

Редактирано от iso_eu
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, iso_eu написа:

Автомата на Баба стрймка харчи 7-8 литра 95 със 130-140 км по магистрала - София -Варна засечено няколко години :) редовно каране.

Мини Сивика 1.6 - 110 кс автомат с 4 скорости 8-9 литра  харчи , ама  е над 4000 rpm при 120-130 км някъде .... с къса 4 -та скорост.....при над 140 качва 4500 оборота - 10 литра 95 :(

 

Та от моя скромен опит с автоматици Хонда - 5 степенните автомати дават доста по нисък разход на магистрала от ръчни скорости.

 

Автоматика на Баба стрймка е на оригинални 334 000 км някъде и е уникално здрав и евтин за поддръжка в сравнение с коя и да било ръчна кутия със съединители , притискатели....огледални дискове ...аксиални лагери...

 

Търси здрав автоматик - на 5 години или 40 —50 000 км сменяш 3-4 литра но само ОРИГИНАЛНО Хонда масло!!!  Което е супер евтина поддръжка според мен :)

Благодаря много за мнението :) Насочващо е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 43 минути, omonkes написа:

 Това вече ме озадачава как е възможно ръчна кутия с по-високи обороти да е по-икономична от по-ниските обороти на автоматичната кутия извън града.  

Ми накратко казано, 5-та скорост е много дълга като по този начин се опитват да компенсират по-големия разход на автоматика при градско кормуване. Според мен разпределението на предавките при автомата не е съвсем оптимално, спокойно може да се "скъси" 4-та и между нея и 5-та да има още една предавка, това обаче са още манги и то не малко ако трябва да е с 6 скорости. 

Моето мнение е, ако ще караш предимно градско (заради кефа но с цената на някой литър в повече)  и предимно по магистрала (заради икономията) взимай автомат. Ако ще караш градско но си любител на "бързи и яростни" както и извънградско но по пътища с по-ниска скорост от магистралите взимай ръчка.

Трябва да отбележа също че автомата е изключително неподходящ за неравни терени  (поне за мен) с много изкачвания и спускания, както и планински преходи с много завои. Аз например в такива условия съм само на ръчен режим.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...