Jump to content
Mironch0

Избор на зимни гуми

Recommended Posts

Това което си постнал като данни се вижда много лошо, според мен е 8.5j което покрива гуми с ширина 225 до 255 т. е. и двата размера стават за тези джанти. Най добре е да видиш какво пише на самата джанта, но ширина на гумите 235 влиза в златната среда за джанти 8j и 8.5j.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми 8 инча си е 203.2мм и широчина 235 ще и стои по-добре. Вече 255 е някак "набутана".

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, ceco_accord написа:

Еми 8 инча си е 203.2мм и широчина 235 ще и стои по-добре. Вече 255 е някак "набутана".

Точно.

235 размера на колегата за зимата.Много по добре ще се чувства камиончето на мокро,хлъзгаво и сняг поради по голямото сцепление (тежест на квадратен сантиметър).

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и така си се чувства добре със SH-AWD :D :D :D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Митко Йотов написа:

Много по добре ще се чувства камиончето на мокро,хлъзгаво и сняг поради по голямото сцепление (тежест на квадратен сантиметър).

 

А това, че квадратните сантиметри с по-голямо сцепление ще са по-малко как ще се отрази?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така, миналият месец, Bridgestone LM005, 205/55/16  за скромните 160лв.

Гумите определено си заслужават цената!  ДОТ 3219!

Колата я кара жена, така че се застраховах с най-висок клас!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
6 minutes ago, pln said:

А това, че квадратните сантиметри с по-голямо сцепление ще са по-малко как ще се отрази?

 

Това си е баланс. Нито тънка гума като на велосипед ще даде много добро сцепление заради високите си кг/см², нито широка гума половин метър ще даде добро сцепление заради по-голямата контактна площ. Производителите на автомобили правят баланс между сцепление в различни условия и икономия на гориво (по-тънката гума дава по-малко съпротивление). Относно по-тънките гуми зимата, предимството идва оттам, че по-лесно „избутват“ сняг и вода настрани, за да достигнат до по-твърда повърхност. Съответно се очаква поведението в неутъпкан сняг и минимизирането на аквапланинг на мокро да се подобрят. Разбира се, за сметка на друго.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На киша да, за аквапланинга да, на неутъпкан сняг обаче е друго. Сцеплението там идва от грайфера, съответно по-голяма площ с графер е по-добре. Сцеплението идва от снега който се загнездва в грайфера и това че "лепи" за снега на пътя.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на неутъпкан сняг е така. По-малката контактна площ осигурява по-добро сцепление, заради по-високият натиск на см2.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледнах джантата и пише 18х8 J, което е странно тъй като производителя предписва 255/55/18 или 255/50/19, а джантата /оригинална/ иска 235 🙄. Другата цифра по джантата, която не разбирам е 45 /както е и на снимката/. Благодарение на вашите коментари мисля да взема по- тесните, хубаво е, че ги има в наличност. Дано само зимата да не е като днешния ден :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бонус към по-тесните гуми е че отстрани колата ти ще е по-малко "офръгана". :)

  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И вероятността да настъпиш пирон и да спукаш гума е по-малка....

  • Харесвам 1
  • Хаха 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не говорим че при други равни условия, ще са с 2 см по-тихи. :)

  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

И на неутъпкан сняг е така. По-малката контактна площ осигурява по-добро сцепление, заради по-високият натиск на см2.

Как го изчисли? Сцеплението на гумата е функция на сцеплението на единица площ умножена по тази площ. Когато намаляваш площа, сцеплението намалява. На сухо тесните гуми по-добро сцепление ли имат от широките? Сцеплението на гумата на сняг, ако няма грайфер е минимално, без значение натиска на см2. Там идва от грайфера който загребва сняг, този сняг се "лепи" за снега на пътя. Повече площ - повече грайфер - повече сцепление. Трамвай на сняг повече сцепление ли има от верижен трактор?

Редактирано от pln

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При равни други условия и на сухо, по-широката гума има по-добро сцепление (особено ако е слик), но тук говорим за други гуми и условия.

А трамваят по-добро сцепление ли ще има ако колелетата са му като на валяк?

А знаеш ли всъщност какво е сцеплението на верижен трактор по сух асфалт (ако си карал де)?

Добре е да се познава теорията, но и да се проверява кога е релевантна на практиката.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, ceco_accord написа:

А трамваят по-добро сцепление ли ще има ако колелетата са му като на валяк?

А знаеш ли всъщност какво е сцеплението на верижен трактор по сух асфалт (ако си карал де)?

Да, сцеплението на валяка е по-добро.

На сухо веригата ще има много малка контактна площ и съответно много висок натиск на см2, и по твоята теория ще е уникално голямо сцепление :) Сам прецени дали е вярна теорията ти.

Редактирано от pln

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зиме ходя в 1 близко село (на края на държавата) и миналата година си правихме експерименти с няколко джипа, на пресен сняг в една леко наклонена полянка.

1-ви участник - Нисан Патрол със супер офроуд гуми гуми (от онея с бабунестите протектори).

2-ри участник - Митсубиши Паджеро - къса база, със същите яко офроуд гуми.

3-и участник - Лада Нива, натокана, облякана и тя с добри зимни гуми, но с "цивилен" (ставащ и за асфалт) протектор.

4-ти участник - Лада Нива - "ненапудрена" и със заводските си гуми.

5-и участник Зил 157 с фургон отзад (това ни е зимния кемпер).

 

Ха познай - кой стигна най-далече???

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Quote

Сцеплението на гумата е функция на сцеплението на единица площ умножена по тази площ. Когато намаляваш площа, сцеплението намалява. На сухо тесните гуми по-добро сцепление ли имат от широките?

 

Това не е съвсем вярно. Уравнението за сцепление е F = µ × N, където N е на практика теглото на колата, което се пада върху гумата, µ е коефициентът на съпротивление, а F е максималната сила, която може да се окаже върху гумата преди да „приплъзне“. Площта не играе роля в уравненито директно.

 

НО когато намаляваш площта, увеличаваш теглото на единица площ. Характеристиките на гумата са такива, че когато увеличаваш теглото на единица площ след някакъв момент започва да намалява коефициентът на съпротивление (но не линейно). За повече инфо потърси "tyre load sensitivity". Следователно е вярно, че слагайки по-тесни гуми от заводските обикновено ще намалят сцеплението. Но това, в обратната посока има diminishing returns. Т.е. след определен момент увеличаваш широчината на гумата почти без да увеличаваш коефициента на съпротивление и така само добавяш въртяща се маса, която придава инертност и е в противовес с добро ускорение и къс спирачен път. И къде е тази „златна среда“ спрямо заводските препоръки зависи от решенията на инженерите на съответната кола. Така че по-широки гуми дават повече сцепление, но само до определен момент, след което вредят повече. Та за това казвам, че е баланс.

 

Относно поведението на тънки/широки гуми в неутъпкан сняг – там има много други фактори и не се чувствам теоретично запознат, за да навлизам дълбоко в темата :D Интуицията ми подсказва, че по-тънка гума ще пробие снега по-дълбоко и ще захване или твърда повърхност под него (което ще има значително по-добро сцепление отколкото на сняг със сняг) или ще достигне до по-утъпкан сняг, където също ще има по-добро сцепление заради плътността му. Това, което казваш за грайфера и хващането на сняг е факт и защитава обратната теза – повече грайфер → повече сняг по гумата → повече сцепление, но мисля, че има по-малък ефект отколкото предната причина.

 

Фактор е и страничната устойчивост в завой – по-вкопана гума в сняг има коловоз, който да ѝ помогне срещу загуба на сцепление в посока встрани от тази на движението на колата.

 

При добре утъпкан сняг бих бил по-склонен да вярвам, че по-широка зимна/снежна гума би се представила по-добре от същата, но в по-тесен размер.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, ceco_accord написа:

Зиме ходя в 1 близко село (на края на държавата) и миналата година си правихме експерименти с няколко джипа, на пресен сняг в една леко наклонена полянка.

1-ви участник - Нисан Патрол със супер офроуд гуми гуми (от онея с бабунестите протектори).

2-ри участник - Митсубиши Паджеро - къса база, със същите яко офроуд гуми.

3-и участник - Лада Нива, натокана, облякана и тя с добри зимни гуми, но с "цивилен" (ставащ и за асфалт) протектор.

4-ти участник - Лада Нива - "ненапудрена" и със заводските си гуми.

5-и участник Зил 157 с фургон отзад (това ни е зимния кемпер).

 

Ха познай - кой стигна най-далече???

 

Трактора дето е ходил да ги вади откъдето са закъсали? 😁

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега pln това което се опитваш да кажеш е против всякакви закони на физиката.

При летните гуми се гледа степента на триене (за това е и по широка) а при зимните степента на сцепление (за това трябва да е по тясна).

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми не. Джугана стигна най-далеч, на ли е 6х6.

От останалите 4х4 най-далеч стигна Нивичката със стоковите тесни всесезонни заводски гуми! Само нейните следи от половината баир нагоре бяха кафеви - сещаш се защо.

Другата Нива с "цивилните" зимни гуми заледи снега под тях и не напредна много, но сама се върна обратно.

А Паджерото и Патрола нормално се окопаха и "кемпера" им помогна да се върнат в цивилизацията.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди доста години имахме трабанче, зимните гуми му бяха колкото юмрук, ходехме да караме ски на Боровец и никога не е закъсвало, за разлика от доста джипки, още помня как ни гледаха като ги подминавахме. 

Като казвам джипки имам предвид онези паркетки с баниците :)

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, Rakeem написа:

Преди доста години имахме трабанче, зимните гуми му бяха колкото юмрук, ходехме да караме ски на Боровец и никога не е закъсвало, за разлика от доста джипки, още помня как ни гледаха като ги подминавахме. 

Като казвам джипки имам предвид онези паркетки с баниците :)

Това съм го виждал и аз, но с москвич с тежести в багажника :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На запад в талона на автомобила задължително пише размера на гумите, който се проверяват от полицията при контрол на пътя и също така при техническия преглед. Като втори размер има препоръка за зимни гуми, които са винаги една единица по тесни и съответно една единица по високи. На мен ми ги пише и в ръководството. В България може и с валяци да си карате. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите Лауфени пристигнаха и ги монтирахме ,първи впечатления ,на мокро рязко спиране -няма спиране ,абс-а рита като шантав и си отивам като без спирачка ,с гудрича нямаше такова нещо ,ама тази година ги сложих задни ,като има сняг и лед пак ще пиша как е  .Летните ми са руски кордиант -отлично се представят ,при рязко спиране мокро-сухо спират като залепени за асвалта ,добре возят и не шумят ,обаче за две лета са се износили много -това значи за 3-4 хил км грайфера е 4мм вече .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Борка гумата трябва да мине стотина километра първо. Чел съм, че от изпичането остава каучуков прах по повърхността, които трябва да се примахне. Пиши дали ще има подобрения след някой друг ден. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

На 6.12.2019 г. at 23:13, borko 30 написа:

Моите Лауфени 

Тези лауфен,не ги ли правят ханкоок?

Би трябвало да показват добри стойности..:huh:?

Незнам,но аз си патих на времето на друг автомобил, с едни руски галоши,че не искам и да виждам руска гума:sick1:."Кама" беше марката.

Дай им желязо на блядовете да правят:guns::w00t::tooth:!

Редактирано от JHM
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.12.2019 г. at 23:13, borko 30 написа:

Моите Лауфени пристигнаха и ги монтирахме ,първи впечатления ,на мокро рязко спиране -няма спиране ,абс-а рита като шантав и си отивам като без спирачка ,с гудрича нямаше такова нещо ,ама тази година ги сложих задни ,като има сняг и лед пак ще пиша как е  .Летните ми са руски кордиант -отлично се представят ,при рязко спиране мокро-сухо спират като залепени за асвалта ,добре возят и не шумят ,обаче за две лета са се износили много -това значи за 3-4 хил км грайфера е 4мм вече .

 

Колега, много хора се захласват по ниска цена и така попадат на гума, която има висок процент синтетичен каучук. Това, което описваш, като поведение, мисля е точно поради тази причина. Синтетичния каучук, сваля цената на гумата, но тя вече, не може да спира, като нормална гума, защото сцеплението пада драстично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.12.2019 г. at 23:13, borko 30 написа:

Моите Лауфени пристигнаха и ги монтирахме ,първи впечатления ,на мокро рязко спиране -няма спиране ,абс-а рита като шантав и си отивам като без спирачка ,с гудрича нямаше такова нещо ,ама тази година ги сложих задни ,като има сняг и лед пак ще пиша как е  .Летните ми са руски кордиант -отлично се представят ,при рязко спиране мокро-сухо спират като залепени за асвалта ,добре возят и не шумят ,обаче за две лета са се износили много -това значи за 3-4 хил км грайфера е 4мм вече .

 

https://shina.guide/press/21998/

Autoklub-CR-2019-winter-tyres-test-resul

На сухо и сняг са ок.  На мокро - 10м по-дълг спирачен

Редактирано от Restless

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами имах парите и за гудиърки да взема ,ама нали по съвет на човек от бранша взех тези .Днес рано сутрин скреж навсякъде ,излязох по работа и на едно доста заледено място набих спирачки за проба -невероятно ,спират на лед по добре от на мокро .Пак се пуска чат пат авс-а ама спират на леда стабилно ,не като на мокър асвалт .Може пък и наистина да са добри за зимна обстановка ,като навали сняг и има голям лед пак ще пиша резултати -днес съм приятно изненадан от тях ,пък и може дето пише Vespa да им трябва някой друг километър разработване ,нали ,нови гуми все пак .

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един френд по миналата година и той се подлъга да си купи лауфен от примекса и на връщане от Пампорово на леко мокър и на места заледено и сняг, каза че едвам удържал колата в завоите да не отиде в реката. Прибра се, свали ги и ги хвърли директно. Но той кара  Ауди Quatro, и принципно му е много тежък крака и кара екстремно, така, че карай с едно на ум с тези гуми. Съжалявам, че малко късно писах!

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе колеги, какви чудеса очаквате на лед,от която и да е гума..?

Няма такава...:no:!

КАРАЙТЕ ВНИМАТЕЛНО и не разчитайте изцяло на гумите!

 

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема идва от това, че има хора каращи на сняг и лед с летни гуми. А разликата там е огромна. Едно показателно видео.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, JHM написа:

Абе колеги, какви чудеса очаквате на лед,от която и да е гума..?

Няма такава...:no:!

КАРАЙТЕ ВНИМАТЕЛНО и не разчитайте изцяло на гумите!

 

 

 

Точно така. 

Подходящата гума помага да стигнеш просто по далеч нищо друго, не спасява човешки живот. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е интересно колко от тези дето се блъскаха през уикенда са били със зимни гуми. 

Заради такива шушумиги дето не се научиха как се кара при зимни условия висях 4 часа на магистралата.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шофьорският стаж е функция на житейския опит. Водач не се става със знания и курсове.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, Митко Йотов said:

Точно така. 

Подходящата гума помага да стигнеш просто по далеч нищо друго, не спасява човешки живот. 

Мога да добавя виждал съм как спасява човешки живот.

Лично съм го изпитал. 

Виждал съм как от скъперничество  точно по отношение на гуми ,за секунди или късмет не се прости човека с живота си и на тези които вози,включително и моя защото бях в колата.

Та гумите съм се убедил че от тях ти зависи живота ,твоя и на тези които возиш.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надали някой иска нарочно да се удари. Някой път дори и с най-добрите гуми да е човек, пак няма какво да помогне освен този горе. Въпреки всичко, единственото нещо което държи колата на пътя са гумите. И най-добрите накладки/дискове да си е купил човек, като няма гуми е все тая. Затова по-добре премиум клас гуми със среден клас накладки/дискове и тн.. а не да се набият маса пари за тунинги и да се монтират най-евтините китайчета.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая щуротия дето сега са я приели наще политици-нямало значение с какви гуми караш ,само грайфер да имало ,това е пълно безумие ,някой ненормален го е измислил това ,този човек е за  психодиспансера -първия етап знаете 6 месеца без връзка с външен свят ,после ако пак така мисли пред комисията  ,остава за година и така докато се овладее в граници шизофренията .Кой е карал в зимна обстановка с летни гуми -това е самоубийство .Аз веднъж закъснях със смяната и отивам на работа с новите ми летни гуми ,преди няколко години беше ,ноември началото ,сутринта рано скреж по асвалта ,тръгвам да слизам по улица Батовска -Албенския път ,който е от Добрич го знае ,леко натиснах спирачка да обера скороста за да не блъсна този пред мене и колата се завъртя на не знам колко градуса и тръгна с вратите  напред ,точно странично ,пързаляше се все едно ски карам почти до следващото кръстовище ,хубаво че страничните тротоари широки ,че всички взеха да се качат с колите си  от ляво и дясно да карат по тротоарите за да не ги насмета с моя курник с големия летен грайфер .Спря се в острова на кръстовището -избутах я на тротоара и оттам пеша на работа .Та такива работи с летни гуми с голям грайфер зимъска -не може да се кара с тях зимата .Карал съм с ескорта и с 4 нови всесезонни -нищо не става от тях ,нито лятото ги бива ,нита зимата ,може би ще спират една идея по-добре от летните през зимния период ,ама пак не е сигурно .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо ново не е приемано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...