Jump to content
mollovmd

CR-V III - За десен волан или против ?

Recommended Posts

Привет, хора,

Интересно ми е мнението Ви дали тази кола е удобна при шофиране с десен волан или не ?

Разликата в цената при този модел е осезаема и има минимум разлика от 5-6хил.лв.при дизеловите варианти.

Споменавали са ми, че при джиповете не се усеща разликата при десен волан, но искам да чуя мнение от първоизточниците, ако има такива тук, които да шофират подобни. 

Питам Ви за десен волан, тъй като не съм фен на това колата ми да седи отвън и да струва над 10К, тъй като всяка промяна във вида й ще ми се отразява сърдечно, а паркомястото ми е външно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ако движението е за десен волан (тук не е), ако минаваш за малко (турист или командировка) или ако ще я движиш по полята и горите - тогава да.

Наясно съм с цените и защо са такива.

С дирекцията се свиква.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Удобна е за шофиране...ама в Англия или Кипър. По стечение на събитията ми се наложи да карам няколко стотин км в България кола с десен волан и личното ми мнение (не ангажирам никой с него) е никога не бих взел подобна кола. Причини много и няма да се задълбочавам. Ясно е финансовия фактор, но вместо трета си вземи втора с правилен волан. Според мен. Всеки сам си знае.

 

ПС. Ако ще се ползва за хоби (лов, риболов...) съм за. Ама за основен автомобил не.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свиква се приятел от 5 год кара джип с дясна дирекция.Аз не мога да свикна  като се кача отпед при него търся кормило. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Карам джип Toyota с десен волан (автоматик). Автомобилът се ползва основно за черни пътища и в планината.

В града шофирам без проблем - свиква се бързо.

НО (както казаха колегите) не ти препоръчвам да купуваш кола с десен волан за ежедневно шофиране, по междуградски пътища и магистрали. Видимостта при изпреварване е ограничена, особено ако си зад камион или автобус. Не си струва рискът и неудобството.

Редактирано от note
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Против. За градска среда или офроуд(макар CRV и офроуд в едно изречение не се връзват)е приемливо, но по-междуградски път е рисковано. А приемаме ,че возиш и семейството. Залепяш се зад бус, камион или автобус.Караш дълго време,нямаш видимост,изнервяш се и риска е налице. 

Освен основния риск в безопасността се замисли какъв филм ще е ако тръгнеш да я продаваш един ден.

Евентуално може да мислиш за обръщане на волана(ако е възможно), но и това ми се струва като трилър с неочакван край.

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За офроуд и каране в село/град на кратки дистанции бива. Иначе не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм против десния волан.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тегаво се кара с десен волан, както се изказаха колегите трудно е за изпреварване и т. н.,но всичко е въпрос на свикване. Покрай поне малко на някой познат ако имаш такъв с кола с десен волан и ако ти е окей си взимай. Аз лично съм карал няколко месеца кола с десен волан, но друга марка е да ти кажа честно не ми беше комфортно. Сам си прецени. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На тъста ми (пенсионер) от 13г. ежедневката е десен волан. Първите 3г кара Ровър 400, което е Сивик 6-та, англичанка, с други емблеми. От тогава е на Митсубиши Шогун Пинин. Щом той може, значи всеки може. Живее на село, на 50км от София. До първата метростанция отива с джипа, натам с метро/автобус. :D

 

Миналата седмица си бях в България. От 2г. през отпуските си карам рента-кар с нормален волан, почти през цялото време в София. Преди това, от 2002-ра, карам само десен волан. В контекста на казаното, за мен не е никакъв, ама никакъв проблем, къде в колата се намира волана.

Но, ако досега не си карал кола с десен волан, горещо НЕ препоръчвам да се учиш да караш такава в София. Пътната структура, трафикът и на първо място културата на участниците в движението ще те смажат още на първата седмица. Нема такъв ужас. И не само в София, в цялата страна е така.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко е стара темата, но да вметна набързо. От няколко години живея в Англия. Закарах си един CLS с десняк в БГ. Карам си го без никакъв проблем. Просто си има трикове, които да ползваш, когато караш десняк в БГ. Например, не се залепяй зад бус или камион. Оставяй си повече разстояние. Ако сте колона и кола пред теб тръгне да изпреварва, това означава, че поне можеш да се покажеш и да видиш ситуацията напред каква е. Трудно се свиква, но ако си добър зад волана, няма да имаш проблеми. Освен това, обръщането не е толкова скъпо. Аз мисля да си го направя сам, та за това се оглеждам за фейсово ЦРВ след 2010-та.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както има закони за мигачите ,така има и закони при регистрация фаровете да са фред.След това кои кви си е сложил е негов дерт.Както и ксенон на рефлекторен фар,пак е кофти но карат хората.А колко е опасно с десен волан незнам,досега по телевизията една катастрофа не са давали причинена заради десен волан,а заради не съобразена скорост всяка вечер.Аз карам от 3-4 г. десен волан не ми пречи.Нито извън града нито градско.До свикване е.Още повече че като се качиш на десняк си нащрек и караш внимагелно.И незная защо има хора против това нещо като не са пряко засегнати от това.Колата пред вас или зад вас като кара по-правилата и не ви застрашава,има ли значение къде е волана или къде са педалите.Просто не е дал 12000-15000  за дизел а 6000 за бензин и си кара и си свирка 

Редактирано от todor88
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това горното над мен изобщо не е вярно.

Преди две три години пътувах по работа от Плевен до Червен бряг по пътя настигнах колона,пред мен беше една Ксара с десен волан но български номер.Тръгнах да го изпреварвам и в момента на изравняване с него и той реши да изпреварва.Ако не бях захапал шанеца на насрещното и да набия спирачки щеше да ни убие (бяхме трима в купето), колегата с Ксарата изобщо не ни видя.Явно всичко на тези коли им е на обратно.По реакциите му после стигнах до извод,че и той много се уплаши.

Да се кара кола с десен волан и да си свиркаш за сметка на здравето на някое семейство, така не.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ И, с какво е виновен десния волан, че някакъв неадекватник не е погледнал в огледалата?! Същото можеше да се случи (и се случва), ако колата пред теб е с "нормален" волан.

Мога до утре вечер да изреждам опасни ситуации, причинени от идиоти с "нормални" коли.

 

И, като се забранят десняците, по пътищата всичко ще е цветя и рози ли?!

 

ПТП-тата не се причиняват от десния волан, а от малоумникът, който го държи.

 

И не, не си мислете, че подкрепям карането на кола с "обратен" волан в България. Не е работа за всеки.

Просто не мисля, че с лека ръка трябва да се анатемосва нещо, което е въпрос на личен избор. Когато този избор е подкрепен със необходимите умения, опит и нагласа, нещата на пътя ще се случват, както трябва. 

 

Ааааа, забравих да спомена манталитета.

 

А за английските туристи (причислявам и себе си към тази група), какво ..... ? 

 

Само транзит, и със специално разрешение?!

 

Ми дай да ги водим в колона и с полицейски ескорт!!!

 

Един англичанин (и аз, и аз) в непозната, непривична пътна обстановка (десен волан), за разлика от местните бабаити, ще кара с очите на четири, колкото и да е тарикат в Англия, вервайте ми.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз такова не бих карал, но нямам против хората на които им се е наложило. Просто не разбирам тези които умишлено си го причиняват, заради пари или още по-маловажни неща. Те си знаят страничните ефекти и внимават, но си е напрежение, което може би не съзнават.

За нас околните е стряскащо като потърсиш с поглед водача на колата и не откриеш никого на предна лява седалка, или пък да има някой и той да се занимава с "неприсъща" за обичайното му място дейност. Срещал съм и спящи и веднъж моите спътници се стреснаха, но ги успокоих че кара онзи дето се качва в колата от тротоара. :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще ви кажа пак един случай с един топавец с десен волан с английски номер с един бус направо ми влезе в лентата въпреки че му мигах да не го прави, не го освирих да не се насмете още повече. Та аз съм категорично против десния волан по наще пътища колкото и да си мислите че не е проблем. Принципно аз не бих отишъл да карам в англия с нормален волан, затова си мисля че и тия с обратния волан нямат работа тук.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Само за протокола:

Във Англия всичко е наобратно, включая някои от неписаните правила на пътя.

Присветването с дълги е едно от тях. Когато присветнеш означава, че му даваш предимство, а не че го псуваш.

 

Случай с мен на магистралата - карам си десноволанното Пининче и настигам кола, която пък настига камион. Пускам ляв мигач и се изнасям в лявото платно. Да, ама виждам, че и колата пред мен се приближава критично към камиона. Махам си крака от газта и му светкам (по английски), демек "виждам те, и ти разрешавам да се шмугнеш пред мен". Е като намаа онзи едни спирачки, като се започна едно кръшкане, за малко да ни избие.

 

Тааааа, тетака ...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Krasi-mir написа:

^ И, с какво е виновен десния волан, че някакъв неадекватник не е погледнал в огледалата?! Същото можеше да се случи (и се случва), ако колата пред теб е с "нормален" волан.

Мога до утре вечер да изреждам опасни ситуации, причинени от идиоти с "нормални" коли.

 

И, като се забранят десняците, по пътищата всичко ще е цветя и рози ли?!

 

ПТП-тата не се причиняват от десния волан, а от малоумникът, който го държи.

 

 

Той волана не е виновен но е фактор и то голям.

Иначе щеше да има У-коли с десен волан.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Десният волан има и плюсове при изпреварвания, аз доста често се изнасям плътно в дясно преди десен завой на пътя, след който следва права отсечка, за да видя дали има кола, така мога да изпреваря още в завоя, ако правата след това къса, ако съм с десен волан ще имам много по-добра видимост. При прави отсечки, когато трябва да се изнесеш в ляво, за да видиш дали има насрещна кола, просто трябва да спазваш по-голяма дистанция от предно движещия се, за да имаш възможност да се прибереш безопасно ако идва кола. 

  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Митко Йотов написа:

Той волана не е виновен но е фактор и то голям.

...

Това не е отговор на въпроса ми:

Преди 20 часа, Krasi-mir написа:

^ И, с какво е виновен десния волан, че някакъв неадекватник не е погледнал в огледалата?! 

...

Това са общи приказки на тема "Мразя коли с десен волан".

Въпросът ми беше свързан с точно твоята ситуация - започване на маневра "изпреварване", без да си погледнал в огледалата.

И понеже не получих отговор, ще попитам пак:

Как точно десния волан е фактор някой да не гледа в огледалата?

Колата с десен волан има три огледала, както и колата с ляв волан.

Това, което виждаш в огледалата на колата с ляв волан го виждаш и в колата с ляв волан.

И с какво викаш е крив десния волан?

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 2 часа, Rakeem написа:

Десният волан има и плюсове при изпреварвания, аз доста често се изнасям плътно в дясно преди десен завой на пътя, след който следва права отсечка, за да видя дали има кола, така мога да изпреваря още в завоя, ако правата след това къса, ако съм с десен волан ще имам много по-добра видимост. ...

Не правете така!

Не е никак безопасно, както с ляв, така и с десен волан. Казвам го от личен опит. Правил съм го, както с ляв, така и с десен волан. Не е работа за начинаещи.

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Десният волан е по-удобен за водачи левичари, а водачите които са леваци са опасни за всички. Спорът за десните волани не е общественият за и против, а персоналният избор дали - или ???

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, във едно е прав Митко.

Трябва да има У-коли с десен волан.

 

Например:

Отиваш да регистрираш кола с десен волан в България. За да се случи това, обаче, си длъжен да представиш доказателство, че си живял и карал кола в Англия, да кажем минимум 1г. Ако нямаш такова - айде отсреща при инструктора с десен волан да минеш един курс на обучение, как се кара десен волан в България.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеха мъртвите да говорят дали щяха да са на същото мнение?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак бягаш по тъча с общи приказки.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И то само заради някой тарикат,който си е спестил няколко хилядарки.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Krasi-mir написа:

Пак бягаш по тъча с общи приказки.

 

И защо да бягам?

Аз личн не бих ръчкал едно лайно за да разбера,че мирише.щом мама (в случая мнозинството) казва,че мирише и цапа значи е така.Който не вярва може да провери.

За какви тъчове,корнери и линии говорим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карането на коли с десен волан, за мен си е престъпление... Това са коли за друга пътна система!!! Няма място за дискусии 🙄🤔

Вероятността да пострадат невинни хора е много голяма😤😡😡

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и Красимир знае много добре защото е човек с опит, че има разлика между шофьорското и другото огледало също и периферното зрение, че играе голяма роля. Краси няма нужда от споровете по тази тема. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Че кой спори?!

Просто зададох елементарен въпрос и очаквах елементарен отговор, а не общоизвестни, и общоприети (включително и от мен) приказки за лайната.

 

И да, запознат съм с разликата в огледалата, но пак опираме до умствения багаж на гледащия в тях.

Ако не ми е достатъчен един поглед в огледалото, какво ми пречи да хвърля едно око през рамо?!

 

Както и да е, който разбрал, разбрал. Живи и здрави.

 

Между другото, една темичка, потвърждаваща тезата, че не воланът е виновен, а идиотът, който го държи:

 

 

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.01.2020 г. at 14:30, Krasi-mir написа:

...........И не, не си мислете, че подкрепям карането на кола с "обратен" волан в България......

 

Краси, това написаното от теб казва всичко и е безсмислено темата да се превръща в спорове и лакърдии.

Има си правилник, има си установени норми за посоки, ленти и най-вече, с какво управление на волан е прието да се кара в съответната държава. Това че за пореден път, държавата и администрацията и си затварят очите и допускат нарушение на законите, е друга работа.

И да , всички които карат с десен волан тук, го правят не за това, че им е по-добре, или им е по-удобно, а защото се имат за големи тарикати и най-вече основно за пустата му икономия - ебати големите тарикати.

 

Преди ми беше все тая, кой с какъв волан ще кара, но сега съм за пълната забрана за регистрация на коли с десен волан в България. Това е свързано с натрупалите се наблюдения, на злополуки, събития и ситуации през последните една две години, от водачи на автомобили именно с десен волан (другите малоумници, с левия волан не ги коментирам). Последния фрапиращ случай е преди един месец и половина, от Белоградчик, където един тарикат  на негов десен завой (с джип с десен волан) щеше да се забие в насрещно движещата се пожарна със светлини и сирени . За късмет и благодарение на извънземната маневра на шофьора на пожарната ,се размина без инцидент иначе и джипа и пожарната щяха да са в дерето.

Та това е другарчета - спрете да спорите и да се правите на тарикати, икономисвайки някоя и друга хилядарка.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оставам с усещането, че баш Бойко Борисов си е направил 10 различни профила в тоя форум и издава заповеди, кой с какъв волан кола трябва да кара. Още не се е родил индивида, който да ми каже от коя страна да е волана на колата ми. Някой спомена за икономия на няколко хилядарки... Все едно за джобни пари става дума. То само чорбаджии в тая държава! Колкото до шофьорите, който е калпав шофьор с десен волан, той е калпав и с ляв такъв, че дори и като пътник е калпав. А това с пожарния автомобил не го схванах. Да не е бил без волан този джип? За да обобщя мнението на баш Бойко Борисов от неговите 10 профила, АЗ СЪМ ПРОТИВ, ЗАЩОТО ТАКА КАЗАХ!

  • Хаха 1
  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговарям на въпроса зададен от Краси и на коментара за Бойко :

За да караш с десен волан в Европа (Англия и Малта са само близо до нея) не е проблем но поради обратното движение се изисква да си напълно концентриран през цялото време. Това се постига само ако временно преминаваш през Европа и си с висока култура на движението (както в Англия) Как може да бъдеш целогодишно напълно концентриран? Аз на година минавам около 80 000км общо с личната и служебни коли и знам, че не мога да бъда винаги напълно концентриран. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Yolo Denev написа:

Оставам с усещането, че баш Бойко Борисов си е направил 10 различни профила в тоя форум.....

 

Yolo, Все ми е тая какво усещане имаш! 

А дали "Боко" , или ти си си направил безброй различни профили в този, или друг форум ми е през оная работа! 

Ако си нормален индивид, ще разбереш какво съм написал, ако си от "таркатите" е разбираемо - С ДВЕ ДУМИ  СИ  ПИКЛЬО  С ЖЪЛТО ОКОЛО ЧОВКАТА - това е за пожарната където не си разбрал (и дано не разбираш).

Горното се отнася и за други "рицари" от Форума, които са се взели много на сериозно, относно ЗДП и правилника му по прилагане,цитирайки и тълкувайки някакви закончета и алинеи, както им е удобно - и оповаваики се на някакви измислени, сайтове и други.

 

П.п. Героя ще се познае, но дано поне сега, не се направи на терикат, защото още не знае защо са скъсани неговия приятел на изпита, на кръстовището при 3-та градска. 

Лека на всички. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм левичар, и да ви кажа - проблемът не е в това! Лично докарах едно cr-v от Англия, вярно че и свикнах, но с обратното движение няма как да свикнеш - винаги има ситуации, при които нямаш пълен контрол над видимостта, а оттам и върху сигурността. За офроуд, дори за градски условия не е голям проблем десния волан. За всякакви други случаи е крайно непрепоръчително. Отделно и, че се чувстваш като "черна овца. Да не говорим и за комичните моменти с автоматичните бариери и т.н. Ако все пак карате такава кола - сложете и фарове за дясно движение. Аз го направих, но въпреки това след време я продадох. Сега малко съжалявам, защото щеше да ми върши чудесна работа за лодката с колесаря new9gag_smile.png

 

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

 

 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веспа, да съм те питал нещо :P

Знам, че ти знаеш, за какво иде (моята) реч.

И Емича знае.

И много други знаят.

 

Очаквам отговор от онези, които ме гледат се едно съм черна овца и ме обявяват за престъпник, само и единствено, защото карам седнал в дясно.

 

Къде отиде онова "невинен до доказване на противното"?!

 

Аз ли съм престъпник? Аз, който:

 

Карам коли и камиони от '85-а.

Преди това съм се учил цяла учебна година да карам камион.

Преди това 3г съм учил, какво и защо се случва всеки един момент в системите и уредбите на камиона.

От 16г живея и карам коли в Англия.

От 3г карам камиони в Англия.

За всички тези 35г имам цифром и словом 2(две) глоби.

Един фиш в България, защото карах на запалени фарове за мъгла кола с ляв волан, взета на заем от приятел. Ми не познавах колата и без да искам съм натиснал копчето, което се оказа точно под лоста на ръчната спирачка.

Една глоба в Англия. Карах с българска книжка след изтичане на едногодишния срок да я сменя с английска.

 

И накрая се появяна някой, който ме обявява за престъпник, е така, просто щото мрази колите с десен волан.

 

По-неприятното е, че същия този някой няма нищо напротив да се разминава по пътищата със стотици хиляди коли, карани от индивиди с купени книжки. Няма нищо против технически неизправните кошници, минали ГТП с финикийски знаци под масата. 

 

За пореден път:

Карането на кола с десен волан не е за всеки. Който го може, го може.

Карането на кола с десен волан е неприятно и нежелателно, но все пак е законно, нали?!

 

За тарикатчетата с десни волани:

 

Има тарикати и тарикати.

 

Едните тарикати.

Имат прилични финансови възможности и необходимия опит в каране на кола с десен волан. Решава тарикатът, че иска CR-V 2-ра ген ., което ще кара в България, след като му е омръзнал гурбета и ще се прибира. Отваря тарикатът mobile bg и вижда, че желаната кола струва ХХХХХХ лв. Отваря тарикатът autotrader uk и вижда, че има две опции.

Едната е - да си купи абсолютно същата кола (разбирай година, километри, състояние) за няколко хиляди по-малко.

Другата е - за същите ХХХХХ лв да си купи 3-та ген CR-V, ама с доста години по-нова и на много по-малко км.

 

Другите тарикати. 

Отваря им се възможност за сезонна работа в Англия. Добра заплата. Минимални разходи за живеене, т.е. спестяване на почти цялата заплата. Тръгва си тарикатът за България. Решава, че ще се прибере с кола. Отваря autotrader и започва търсене на евтина кола, възможно по-нова. Намира си кола, ама такава, която за да стане технически изправна и да мине МОТ (английско ГТП) ще трябват повече пари от реалната й цена. Купува я и я качва на автовоза. Наясно е, че тази кола е гробница. Обаче, (нали е тарикат) е наясно и, че в България тази кола ще мине регистрация и ГТП с някой финикийски знак между документите.

 

Преди да ме нахраните - наясно съм, че описаното за тарикатите е идеален случай. Винаги ще има и тарикати от единия вид, които да изберат другия вариант.

 

По-горе споменах (колкото на майтап, толкова и на сериозно) за регистрацията на десен волан и У-колите. Бих предложил още нещо. Да се забрани регистрация на десен волан, ако колата няма валиден МОТ, повтарям МОТ, не ГТП, за една година напред. 

 

ЗДП:

Нещата ще тръгнат на добре, когато народът разбере, че закона е да се спазва, а не да се тълкува, на кой, както му е удобно и да се търсят хора и вратички за измъкване от насрани гащи.

Разберете и нещо друго - научете се да НЕ спазвате правата, дадени ви от ЗДП.

Колкото и да е еврогейско, колкото и да ви се смали ... достойнството, отстъпването на предимство, на тези които нямат спасява живот.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офтопик:

Като нямаш предимство-- набиваш спирачки и чакаш, и  не се правиш на тарикат! 🙄😉Не всички имат реакции и нерви да  излязат сухи от ситуацията... 🤔😏

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам  кой нормален човек и шофьор би си причинил ежедневно да кара примерно 20-30хил. км годишно особено градско кола с десен волан за 1000км ок или за преминаване през страните с нормален волан. Даже не става дума и за спазване на закона защото повечето са лобистки и не винаги са логични а за чисто и просто от практичност. Иначе и на мен ми се кара танк и да ги газаим некадърниците и смотаняците по пътищата ама е незаконно а и май не е хуманно. А и да ги гърмим тия със сините фарчета и каращите на дълги. Ма засега само ги псувам и им намеквам че не е правилно това което правят.

 

Редактирано от krasimir_01
пояснение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Десен волан на "острова" си е като ляв волан в БГ - това не променя играта.

Обратните волани у нас са малък % и са предимно неудобство за самите си водачи. Позитивното е че слизат на тротоара, но винаги трябва да следят за пътника до тях и да го пазят от заобикалящите го коли и двуколесни ППС-та, понеже може да няма навик или съобразителност да се огледа преди да отвори вратата. Не може да се задължат авто школите да имат по 1 "десняк", само защото някой (някога и евентуално) ще си вземе такава кола. Но може да има допълнителна разпоредба - при купуването на такава кола , водачът и да е задължен да си избере школа и с някой от инструкторите да мине разяснителен практически курс по кормуване и изпит - дали е годен да бъде сред нас.

Който го е решил - да му мисли, или да се адаптира. Ако не осъзнава предварително какво ще си причини, като го разбере на собствен гръб - ще се поправи или ще си се мъчи (и внимава), докато сбере пари за да сяда отпред в ляво. За всички е ясно че в болшинството от случаите става въпрос за мним социален статус, понеже "яка" кола от Англия си е преди всичко лична прищявка и за същата сума винаги има избор от леви волани.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...