Jump to content
Sign in to follow this  
pencho

Дизел 2.2 или Бензин 2.0 (автоматик)

Recommended Posts

Posted (edited)

Здравейте,

 

Обмислям закупуването на Акорд 8ма генерация, но не мога да реша между 2.0 бензин и 2.2 дизел. Не разбирам много от коли. Знам от слухове, че бензина като цяло е доста по-надежден, но ме притеснява разхода.

 

Карам средно 50км на ден през последните 3 години градско (по-скоро смесено, тъй като живея в края на града).

 

Търсих доста из форума, но повечето карат 2.4 и споделят разхода си извън града, което не помага в случая.

 

Дали бихте могли, тези които карате 2.0, да споделите вашият разход в града. Ако наистина има 2 литра на 100км разлика (около 70лв на месец), няма смисъл да ги гледам изобщо.

 

Отделно, има ли някакви други причини, заради които да си взема бензин, а не дизел?

 

Колата ще я купувам от Германия, гледам да е автоматик.

 

Поздрави

 

 

Edited by pencho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей, колега,

 

Добре дошъл.

Според мен, при избора ти на кола, водещо трябва да е състоянието й.

След това идват разходите за гориво и ремонт и обслужване, които са приблизително равни - при мен за 53 хил.км. общите разходи за гориво са почти колкото за ремонти обслужване.

За дизелите на 8-ма генерация съм чувал и чел, че са по-скъпи за поддръжка и съответно икономията, ако има такава, ще се компенсира.

Естествено, че няма как да се направи точна сметка и при всеки е индивидуално. Обсъждано е това и тук във форума. Има разлика от градско до градско - едно е в София, друго е в Търговище.

Аз лично, след като дълги години карах дизел, реших да мина на бензин и да сложа газ. Доволен съм.

В подписа ми има линк към сайт, в който си следиш разходите и там можеш да видиш моята статистика и да сравниш с някой дизел.

 

Успех с покупката и да се похвалиш :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Влезни в

AutoData24

Автомобилен Wiki Каталог 

 Сравни си стойностите.Това което искаш колега е невъзможно да стане по простата причина,че всичко е доста относително,и за де не бъде после упрекнат някой колега в лъжливи данни никой няма да си заложи главата на 100%

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря Ви много!

 

Гледам стойностите и бензина излиза с поне 2 литра отгоре. Тъй като не искам да слагам газ, май няма да е добре от гледна точка на икономия.

 

Иначе пак би било в помощ ако някой с 2.0 156 коня си сподели разхода, тъй като подозирам, че ще има разлики между AutoData и разхода в България.

 

Честно да си кажа надявах се някой да каже, че разхода е що годе същия :D

 

@romborak страхотна статистика, благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 hours ago, pencho said:

Благодаря Ви много!

 

Гледам стойностите и бензина излиза с поне 2 литра отгоре. Тъй като не искам да слагам газ, май няма да е добре от гледна точка на икономия.

 

 

Не смятай в литри а в лв,нама дизеларка която да бие добре газифицирана бензинка по икономия говоря в лева,цената на газта е 92-95ст.

Плюс това цените на дизеловите коли за година паднаха с по 5хил рискуваш да е вечно твоя колата и да я продадеш после на голяма загуба.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@pencho, виждам, че си казал, че не искаш газова, но и пишеш, че не разбираш много от коли и очевидно те интересува разхода, тъй като караш доста градско. Ако не си твърдо убеден за/против газовата, може да питаш или прочетеш повече във форума. Личното ми мнение е че за проблеми с газовите, за които се говори повече, са причина монтажниците и избора на компоненти – поне за нашите коли. Вярно е и това, че с газова транспортът наистина излиза по-евтин от дизел, макар и не с твърде много.

Edited by Pavel_Pavlov
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега,

аз карах дизел, ама 7ма генерация. Сега съм с 2-ка бензин 8ма генерация. И аз като теб газ не искам да слагам..

Да ти кажа чесно - в града разхода се усеща доста. Бензинката каквото и да я правя в града под 8.5л/100км не мога да я сваля..

Извън града разликата е нищожна.. под литър на 100км.. Може да погледнеш данните ми от Carspending..

НО, имай в предвид, че само веднъж ще смениш скъп консуматив по дизела и тази икономия ще се нулира.

Говоря за верига, маховик, турбина и т.н. А и новите са с DPF, който е капризен и не е много удачна само за градско.. Иска си регенерациите..

 

Успех с покупката !

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега @pencho имаш ли конкретно набелязани автомобили? Много е трудно да се препоръча на някого нещо, въпреки, че няма да носим ние отговорност след това. Тук спора бензин, газ или дизел е много обширен (както и с маслата). Избягваме да съсипваме темите с тези спорове.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

 

Благодаря за отговорите!

 

Не искам да слагам газ, тъй като на работа имам подземно паркомясто, което не мога да ползвам с кола на газ.

 

Ще търся дизел 2.2, дай боже фейслифта :)

 

Бях набелязал една в Германия, но я купиха преди да отиде моя човек да я види. В момента в мобилето има 0 дизели автоматик с кожа, така че ще чакам. Снощи намерих една страхотна в България - http://www.dasweltauto.noc.bg/honda-accord-22i-dtec-8897/?fbclid=IwAR2Nrbdq78HAxkAwm4IRSFExMoOXPXD4pi8FKIZjJ5ZmMTqDdMUHPBtGgF0, но за жалост са я купили... Надявам се да излезе нещо подобно.

 

Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, pencho написа:

Бях набелязал една в Германия, но я купиха преди да отиде моя човек да я види. В момента в мобилето има 0 дизели автоматик с кожа, така че ще чакам.

Като няма в мобилето, погледни в друг сайт:

https://www.autoscout24.de/angebote/honda-accord-executive-lim-navi-leder-lm-18-zoll-diesel-grau-90b7595a-c42b-436e-9376-26933abf038a?cldtidx=3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Гледам ги всичките. Видях я тази, определено е красавица, но идва прекалено солена :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

:offtopic:

 

Само да питам, извинявайте, дали и при 8 е така като при 7 - на "фейслифта" слагат фарове с бели/безцветни пластмаси на мигачите,, вместо оранжеви? Тази последната май е такава. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, на мен ми изглежда като само това да е разликата. Не знам дали ако си вземеш преди фейслифта не можеш да си ги смениш ако те кефят повече.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Има разлики.Мигачите,предна броня,окачването отзад (пружините - возията е по мека),салона е кожа и антарис,софтуера на мотора е подобрен и разхода е с 0.5 по малък.При дизела вече са 170 или 180 коня и още няколко неща които на са маловажни.От AutoBild  препоръчват ако се търси осма серия да се избере фейса.

https://autobild.bg/употребяван-автомобил-honda-accord-cucw-от-16-000-лева/

https://www.ams.bg/upotrebyavani/honda/accord

https://www.auto-press.net/a:Новият_Honda_Accord___с_поне_класа_нагоре_

Edited by Митко Йотов
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря ти, Митко!

 

Еми ще търся фейслифт, надявам се да излезе нещо читаво.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, pencho написа:

Благодаря ти, Митко!

 

Еми ще търся фейслифт, надявам се да излезе нещо читаво.

 Не си слагай ограничител колега,за да не се разминеш с късмета си.Което дойде и както се случат нещата.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма, няма, но тайничко ще се надявам.

 

Абе, изчетох тази тема - 

 и мненията за дизела са изключително смесени. Някой казват, че е супер, а други казват, че за нищо на света не трябва да се взима.

 

Разликата в горивото на сегашните цени ми идва около 70-80лв повече за бензина. Това са 800-900лв годишно само в гориво. Мислите ли, че наистина няма да се избие? @Митко Йотов

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз така мисля!

Повечето колеги с бензини от дизел са слезнали.Нека и те да споделят.Аз не искам да влизам в спор с колегите защото през времето от което съм тук те се оказаха изключително "акуратни" и никога не направиха разлика кой с какъв мотор е.Когато съм имал нужда винаги са били на среща.

Влизаш в темите,четеш и си преценяваш.Каквото и да избереш все ще си уцелил,просто едните имат минуси и плюсове и другите също.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз карах дизел 3 години. Нямах никакви проблеми с двигателя, филтъра беше изключен софтуерно. Сменях съединител, без маховик - 1000 лева.

 

Много по-важно е дадения екземпляр, от колкото дали е бензин или дизел. Фейса е по-красив според мен, и аз бих взел фейс

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе, какво мислите за тази обява - https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11551158487355451&slink=b3epye

 

Цената ми се вижда изключително завишена. Аз ли се бъркам или има нещо особено?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами предвид, че питаш за личното ни мнение, аз не бих си взел 7 годишен чипосан, извънгаранционен дизел евро 5 за 25 000лв на 200 000км. За 6-8 бона повече има чисто нови коли с по 5-7 години гаранция с подобен или по-добър разход и евро 6 стандарт, което според мен за в бъдеще ще има все по-голямо значение. 
Предвид бюджета ти, защо не се разходиш по официалните представителства, да направиш по някой тест драйв и да видиш какви оферти ще ти направят. Колеги тук са споделяли, че за тестови бройки на Сивик са сваляли до 8000лв от цената спрямо чисто нов. Този Акорд с 2-3 ремонта, които е напълно възможно да ти се случат е много вероятно да се изкантари като разходи с един чисто нов автомобил, пък бил и той на теория "един клас надолу". Е точно колегата над теб е минал от такъв Акорд на чисто нов Голф, може да му прегледаш отзивите в общия раздел темата за нови автомобили :) Просто малко храна за размисъл, освен ако вече не си го умувал и да си се отказал, но за мен при такава висока граница на бюджета новата кола или такава с остатъчна гаранция има доста по-голям смисъл.

 

ПП: Също така е добре да отчетеш, че при по-изразено градско каране дизела има по-голяма вероятност да ти създаде проблеми с пречистващите му компоненти, визирам ДПФ и катализатор, които не се знае още колко време ще е ок просто да ги махнеш и изключиш софтуерно. Ако номера не мине с почистване(за дпф-а), може чисто информативно да им погледнеш цените на двете за чисто нови :) 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cap_Slow Благодаря ти изключително за изчерпателното мнение!

 

За жалост, бюджета ми не стига до там :(

 

Най-много бих дал до 20000 (с всички разходи) за нещо наистина читаво. Малко отгоре ако е наистина страхотна оферта.

 

Иначе силно се надявам на 16-18 и смятам, че е реалистично за това, което търся.

 

Иначе за линка, който постнах и аз не бих дал 25. Точно цената ме озадачи и викам да ви питам.

 

Ще се поинтересувам още за проблемите с DPF-a. Бях чел, че е 300лв чистенето във Варна и после дълго време нямало проблеми.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 часа, pencho написа:

Най-много бих дал до 20000 (с всички разходи)

За бензин що годе да,но за дизел са много!

Имай предвид,че "всички разходи" може да не включват и непредвидените в последствие,които е възможно да изникнат,дори и от "перфектния екземпляр".

Не го приемай,като нещо страшно,просто е важна правилната сметка,за това какво ти е нужно и какво имаш в "касата".:)

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бензина е доста надежден,безпроблемен,икономичен за класа си,но пък особено с автоматична трансмисия ще муден.Дизела е много по динамичен,по скъпи евентуални ремонти. Въпрос на вкус е.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря Ви!

 

Замислих се над @Cap_Slow думите и се поразрових малко. Попадна ми тази обява - https://www.cars.bg/offer/c2656207

 

На пръв поглед изглежда доста добре и уж е на 11000. Не знам за гаранция и т.н. Не съм звънял. Вярно, че парите са ми извън бюджета, но все пак.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега , преди година взех 2,2 дизел ръчка , след като реших проблема с филтъра за твърди частици разходите ми по колата са абсолютно нормални. Наскоро сменях масло , филтри и ролка на пистовия ремък (190 лв ) всичко. Разхода е 6,5- 7 и то с много малко каране извън града. Бензин не съм карал но имам познат с такава 201 к.с автомат и му харчи над 12.Ако не мислиш да слагаш газ дизела е вариант.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, pencho написа:

Благодаря Ви!

 

Замислих се над @Cap_Slow думите и се поразрових малко. Попадна ми тази обява - https://www.cars.bg/offer/c2656207

 

На пръв поглед изглежда доста добре и уж е на 11000. Не знам за гаранция и т.н. Не съм звънял. Вярно, че парите са ми извън бюджета, но все пак.

 

Този модел за съжаление никога не се е продавал в България (май и въобще в Европа не се е продавал), така че шансът за гаранция е нулев.

 

Ако въобще решиш да продължиш с този автомобил, питай го откъде е внос и ако е от щатите да ти даде вин да си провериш какъв ѝ е случая - блъскана ли е или е наводнявана. Може и внос от Япония да е, но предвид ниския пробег си мисля, че ще е някоя блъсната от щатите. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@pencho

 

https://m.cars.bg/c2656207

Тази от линка не става на газ,двигателя е с директно впръскване, имай го в предвид. Мисля ,че всички след акорд 8,не ставаха на газ. Като избирах моята,ги проверявах.

 

@storm222 Аз съм с K24Z3 седан с газ ,но ръчка и ми докарва към 10/100 газ смесено.Засичах го с допълване на бутилката 3-4 пъти.

Edited by BOKLUK_CHOVEK
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Cap_Slow, @BOKLUK_CHOVEK Благодаря ви!

 

Ще се обадя да питам за вин. Като цяло не бих дал 29000 за кола, ама пък ако е 2017, не знам. Много се е застояла и ме съмнява. Благодаря ви много за мненията, наистина помагат!

 

@storm222 какви бяха проблемите с DPF-a и какво решение предприе?

Edited by pencho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Махнах го , то не може да се поправи или изчисти , в един сервиз за половин ден го махнаха дори и мощността на колата е малко на 190 к .с. макар че не ми е било това целта

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/2/2019 at 12:20 AM, Cap_Slow said:

Ами предвид, че питаш за личното ни мнение, аз не бих си взел 7 годишен чипосан, извънгаранционен дизел евро 5 за 25 000лв на 200 000км.

 

А чисто информативно, колко би дал? https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11554043061683339&slink=b5364w Гледам тука тая обява, нищо че е ръчка, ама парите пак ми се виждат абсурдно много, въпреки че си личи, че човека се е грижил.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pencho, вижте, не зная дали купувате кола на старо за първи път, но изглежда някои неща не са Ви ясни. Общоприето правило е около 35 процента от максималния Ви бюджет да го запазите за ремонти, обслужвания и такси. Ако искате да купите кола за 15 ще трябва да имате едни 5 под ръка , които по всяка вероятност ще заминат. Старата кола е на късмет, освен ако нямате сериозни връзки с търговци на автомобили или не сте механик, или със сериозни познания по отношение на автомобилите като цяло. Средностатистическият потребител не нито едно от трите, тъй че колкото по бързо приемете фактора късмет, толкова по-добре. Ако имате късмет ще харчите по-малко за ремонти, ако не, ще харчите повече. Хубаво е да сте подготвен, това е. Дали ще е бензин на газ или дизел е все едно. Може да се придържате към вече установени навици. Ако сте свикнал с дизел продължавате така , същото важи и за бензина. Аз лично не бих взел дизел никога, освен ако не е чисто нов от магазина. Не е морална историята с дпф-ите , които се "оправят" с махане. Понеже всички знаят ,че тровят, ама пак го правят. А това са повечето дизели на старо.Съжалявам, ако обиждам някого, не е лично,а откровено мнение просто. Замърсяването не може да се сравнява с бензин. Нагледал съм се на джигити дето им съска турбината и излизат едни приятни работи отзад. Да не говорим ,че се маха и egr клапата, дето е също толкова важна за вредните емисии , колкото и дпф-а. Катализаторите на бензин могат да се сменят вече на достъпни цени, могат да се чистят или да им се сменя питата. Проблеми с егр на бензин почти няма, дори и да има лесно се сменя с нов и драмата не е голяма.2.4 двигателят има променлив тайминг на изпускателния вал, който също много спомага за намаляването на вредните емисии. Може да се поразровите за инфо из нета и ще видите ,че не говоря врели некипели. Ако си харесвате Дизел и нещата, които говоря Ви засягат персонално, моля пропуснете ги между ушите си. Както казах, не енищо персонално и категорично не целя конфронтация. Успех с търсенето и късмет , казвам го като човек, на когото му се е случвало да изтегли и късата клечка.

  • Like 2
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ivailopp Да, за първи път взимам кола на старо. Доста неща не са ми ясни. Изключително съм благодарен на членовете на форума (в това число и на Вас), които си отделят от времето да отговарят на може би дебилните ми въпроси. Карам дизел в момента и единствената причина, поради която бих си взел пак е ниският разход (понеже няма да слагам газ), тъй като бензина идва 70-80лв отгоре на месец като гориво (мислех си, че няма как такава разлика да не се избие в ремонти, но май имало как). Нищо персонално няма, дори различните гледни точки идват доста полезни. Поздрави!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Поинтересувайте се допълнително за газовите уредби, поне  още малко информация да добиете. Не са за отричане, а за предпочитане. Във форума има прекрасно количество информация ,даже насоки за сервизи. Добре работещ газов инжекцион , направен от точния човек е повод за безброй безаварийни километри и щастливи моменти.Хондите всъщност носят добре на газ. Разходите Ви ще са по-надолу от дизел с 10-20 процента, когато пресметнете литри изгоряно гориво х цена на литър гориво. Имам 2 хонди на газ, едната е изминала 200 000 на газ, а другата 150 000 сигурно. Все още вървят и ме слушат. Съвременните уредби имат достатъчно защити , ако имате опасения да не гръмне примерно... :)

Edited by ivailopp
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата изрази съображение, че паркира в подземен гараж, в който е забранено влизането с газова уредба (поне разбрах, че има забрана, а не че той има притеснения от това?). Въпреки че изправна съвременна газова не е по никакъв начин опасна, го разбирам, че иска да спазва правилника. Аз лично бих направил компромис с паркомястото или друго, но това е лично предпочитание. Няма лошо в дизелите, стига да си имат нужните чарколяци да спират отровата.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 18 часа, storm222 написа:

Махнах го , то не може да се поправи или изчисти , в един сервиз за половин ден го махнаха дори и мощността на колата е малко на 190 к .с. макар че не ми е било това целта

Не лъжи колегата! DPF-ите се чистят и то на доста прилична цена. Моят го чистих преди 3,5 год. Друг е въпроса дали не е толкова заминал, че да не подлежи на чистене.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 21 часа, BOKLUK_CHOVEK написа:

Тази от линка не става на газ,двигателя е с директно впръскване

 

Абе доколкото знам си има и такива газови инжекциони от доста време:

http://www.romanoautogasbg.com/gazovi-sistemi/4-tsilindrova-sistema-cng-obdii/

https://landi.bg/газов-инжекцион-fsi-tfsi-tsi-gdi-tce/

 

Сега дали могат да работят точно с този двигател не знам ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.cars.bg/offer/c2981786

 

Някой има ли впечатления за този екземпляр. Вярно, че е ръчка, но изглежда обещаващо и обявената цена е доста нормална (ако ходя да я гледам ще я закарам в Бултрако Пловдив задължително, разбира се)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега 

На въпроса бензин или дизел аз съм за бензина . Имам и дизел но при него си има скъпа поддръжка ( съеденител , DPF , а и в България заради хубавата нафта може би и дюзи). Също така не зависимо от двигателя , година на производство и скоростна кутия всички имат мъничък проблем с рейката. 

До разхода на гориво :

бензин 2.0 156кс ръчка- само градско 9 -9,5  на дълго 7-7,5

дизел   2.2 150кс ръчка  само градско7-7,5 

  на дълго 5,5 -6.

До вървенето при дизела голения въртящ момент си казва думата , но и двата двигатела са си доста добри . Избора е твой. На който и да се спреш няма да сгрешиш... 😉

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...