Jump to content
pencho

Дизел 2.2 или Бензин 2.0 (автоматик)

Recommended Posts

преди 57 минути, Petrun4o написа:

Гледам, че някои хора се хилят, но ако се разровят в нета ще видят

Колега няма нужда да се ровя никъде, всички разбрахме колко си начетен. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, Pavel_Pavlov написа:

Извинявам се за навлизането в офф-а, но поинтересувай се малко от теорията. Мощността на двигателя е функция от въртящия момент и оборотите, на които двигателят го прави. Въртящият момент е просто сила × разстояние. Или силата, с която двигателят избутва цилиндъра надолу, умножена по разстоянието от оста на връзката на сегмента с коляновия вал до оста на въртене на самия колянов вал. Малко опростено казано, но достатъчно за илюстрацията. Така… ако сравниш 200 Нм на 2000 оборота и 100Нм на 4000 оборота, ще видиш, че второто е половината въртящ момент, но прилаган два пъти по-бързо. Крайният резултат е същия от гледна точка на мощността, предавана към скоростната кутия. Т.е. въртящият момент без оборотите далеч не ти дава пълната картинка. А ако включиш оборотите в сметката… получаваш мощността.

 

Не ми е ясно как така двигателя ще избутва буталото, или по-скоро самата експлозия от сместа в цилиндъра, но както и да е. Както ти го описваш нютон метрите нямат никакво значение, а въобще не е така. Дизела върви с пълна мощност от 1800-4500 оборота, като в ниските обороти играят нютон метрите, а във високите - конски сили. Диапазона на мощност е доста по-голям от на бензинката. Да не говорим и, че след един ремап и 2.4-то си отива. Аз лично съм фен на бензина, но просто отчитам фактите. Викам да приключим с офф-а? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не си прав. Ако ти е интересна темата, нека отворим нова, да обсъждаме там. Ще ти пусна една-две формули с графики и примери. Диапазона на мощността и да е по-голям, за максимално ускорение това е от значение само на първа предавка. Нали в другите предавки си само във високите обороти. За ремап не говорим, то е ясно, че от турбината може да вземеш много лесно още коне.

 

ПС: ако дизелът вървеше с пълна мощност 1800 до 4500 (т.е. 140коня), той щеше да прави към 550 Nm на 1800 и да спада бързо след това. Което щеше да направи използването на високите обороти безмислено защото още в средните обороти щеше да е по-ефективно да превключиш на следваща предавка вместо да продължаваш във високите обороти. Определено не е нашия хондовски двигател това, а по-скоро на някой автобус :D

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ха-ха. Братленце, ти сигурно сменяш предавки само в червеното. Не се прави! Сигурно 95% от времето си караш акорда, като автобус и ти.  Дори и във високите обороти, дизела пак има повече нютони, въпреки, че е по-малък двигател от 2.4-то. Не е нужно да сваляш предавки, като изпреварваш и да го вкарваш в червеното. Само настъпваш, турбото засвирва и колата си върви. Не е толкова зле, колкото го описваш. Пак казвам, фен съм на бензина, но виждам тук, че си има доста мощ още от ниски обороти. 

п.с. Само да те поправя.. 140 коня са 7 ген. Тук е раздела на 8-ма ;)

Редактирано от Petrun4o
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим на различни езици, няма смисъл. Аз говоря само за максимално ускорение – педалът до земята, най-подходяща предавка за максимално ускорение. Оттеглям предложението за нова тема, не знам дали ще се включа там :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 17 минути, Pavel_Pavlov написа:

Говорим на различни езици, няма смисъл. Аз говоря само за максимално ускорение – педалът до земята, най-подходяща предавка за максимално ускорение. Оттеглям предложението за нова тема, не знам дали ще се включа там :D

 

Да, ако го караш само в червеното - бензина върви. При всички останали случай не върви. И не драматизирай толкова, ако обичаш с твоите нови теми. Не съм изявил желание да отваряш такава, нито да ми показваш изчисленията си. Карал съм и 2-те. Бензинката много я тормозят килограмите, както и ако катериш балкан например. Там тея 200 коня изглеждат, като 150, и то ако я караш до 6500 оборота, където е най-силна. В ниски обороти и да настъпваш.. няма никой ;)

Редактирано от Petrun4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През цялото време гледах да държа добър тон, но ти прекаляваш малко. Шегата за автобуса беше това – шега, да разведря тона. Предложението за нова тема беше искрено заради потенциално интересна дискусия. Това, което писах за линейната зависимост между мощността и въртящият момент е факт - физична зависимост. Не е мнение. Усещането за вървежа на дизела идва от веднага достъпната мощност като натиснеш педала без смяна на предавки, повече шум и пр. Натискаш – усещаш кик. Усещането е различно от обективното.

 

Спирам и се извинявам за спама. Няма смисъл от дискусия тук.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както се казва, въртящия момент печели състезания, а мощността продава автомобила. Това е вярно само при еднакви други условия (еднаква мощност, двата са атмосферни или турбирани). Истината обаче е, че не може на достатъчно дълга отсечка турбо дизел да бие атмосферен бензин с 50 к.с по-мощен, защото максималната скорост и ускорението са пряко зависими от мощността, а не от Nm-те. В конкретния случай дизела след втора, трета предавка няма никакъв шанс. При еднаква мощност побеждава еднозначно дизела! Просто трябва да се разгледат внимателно графиките на работа на двата двигателя и ще намалеят значително безсмислените спорове.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с колегата. Не съм казвал, че 2.2 дизел ще бие 2.4 бензинката, освен ако не е ремапнат, но ще върви плътно зад него. Колата има достатъчно мощност. И ако сложиш два еднакви мотора - дизел и бензин, то бензинката няма шанс. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 12 часа, Petrun4o написа:

 

Дизела дава с около 3лв повече смесено на 100км., но като сила мисля, че е близък до 2.4 бензинката. Мисля, че ще изпълнят километража за еднакво време. Не гледай само конете. От 0-100 бензинката ще го дръпне ама нагоре може да има обрат. 350 нютона е все пак дизела, а 2.4-то е 220нм.

По тая логика и камионите вървят повече, защото имат много повече NM.....

Редактирано от simo vtecman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, simo vtecman написа:

По тая логика и камионите вървят повече, защото имат много повече NM.....

Ами ако сравниш бензинов камион с дизелов, естествено, че дизеловия върви повече. Особено пък да мъкне товар. Защо мислиш, че повечето тежки машини са с дизелови агрегати? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговор на въпроса,кое има по-голямо значение,мощността или въртящия момент.

За тези които ги мързи да гледат: отговора е мощността.

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, Petrun4o написа:

Гледам, че някои хора се хилят, но ако се разровят в нета ще видят, че на 400м. разликата между бензинката и дизела е 1 секунда в полза на бензинката. И какво, като е 200 коня? Няма нютони ;)

 Е по тая логика - какво като е 350 Нютонметра? Няма обороти. 

 

Иначе при състезателна дистанция 400 метра скоростта в края е към 180 км/ч при тия коли, даже може и повече да е, не ми се рови да търся. Чувал съм, че това значи да изминаваш по 50 метра всяка секунда. 50 метра е много сериозно изоставане на 400 метра. Както се казва - не кола, не автобус, а 3 автовоза разлика. 

 

Гледай малко по-реално на нещата. Общо взето мощностите трябва да са в рамките на по 10  % разлика при идентично тегло на купето и тогава вече има значение и уменията и усещането на водача за смяна на предавките и ускорението, но при такава сериозна разлика от над 25 % в полза на единия, не му трябват някакви специални умения и ще вземе "дръпката" с лекота. Даже може и направо на втора да тръгва, хенди-кап за дизела. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, ogi28b написа:

 Е по тая логика - какво като е 350 Нютонметра? Няма обороти. 

 

Иначе при състезателна дистанция 400 метра скоростта в края е към 180 км/ч при тия коли, даже може и повече да е, не ми се рови да търся. Чувал съм, че това значи да изминаваш по 50 метра всяка секунда. 50 метра е много сериозно изоставане на 400 метра. Както се казва - не кола, не автобус, а 3 автовоза разлика. 

 

Гледай малко по-реално на нещата. Общо взето мощностите трябва да са в рамките на по 10  % разлика при идентично тегло на купето и тогава вече има значение и уменията и усещането на водача за смяна на предавките и ускорението, но при такава сериозна разлика от над 25 % в полза на единия, не му трябват някакви специални умения и ще вземе "дръпката" с лекота. Даже може и направо на втора да тръгва, хенди-кап за дизела. 

 

Братленце, последно пиша и глупости повече не ми се четат. Как мислиш 50 метра за секунда да изминат тея коли? Демек 400 метра ги взимат за 8 сек. ли? Та на 2.4то и дават да вдигне 100км. за 8 сек. по каталог. Дават им 400м. да ги правят за около 16 сек. На 16 сек., колко % е 1 сек.. разлика? Започвай да смяташ отново. Отказвам се, честно. Няма да чета повече тук. 

Редактирано от Petrun4o
  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колегата говори за последните метри, ако се движиш с 200км/ч то изминаваш точно 55метра в секунда.

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колегата Петрунчо очевидно е трол. Нямам друго обяснение на тоталната липса на логика. Ама и ние му се връзваме.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 3
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.06.2019 г. at 17:11, JHM написа:

Колега не съм бил свидетел на такъв старт,но би трябвало да е обратното.:)

Обратното е ;) изпитвал съм го това чувство,2.4 след 4500Нм нали знеш какво прави :D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.06.2019 г. at 17:03, Petrun4o написа:

 

Дизела дава с около 3лв повече смесено на 100км., но като сила мисля, че е близък до 2.4 бензинката. Мисля, че ще изпълнят километража за еднакво време. Не гледай само конете. От 0-100 бензинката ще го дръпне ама нагоре може да има обрат. 350 нютона е все пак дизела, а 2.4-то е 220нм.

С моя дизел съм правил 3.8 разход случката става преди 2,5 месеца,та и ще кажа 50/35/15 за да съм точен.50 градско,35 магистрала 15 междуселищно средна скорост за тези 100км 100км/ч разход 3.6л както си прецениш пълня до ръба след 100км пак разликата е толкова

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е имало много денивелация за този разход.

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва да го видя не вярвам:huh:,ако са 100 км по енерция може ама.........

Сори за оффаа ама......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 50% градско средна скорост 100км/ч… Освен ако не е „градско“ по околовръстното и останалото с 200 по магистралата… Дори не говоря за разхода. Нещо трябва да си объркал, това не се връзва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, Pavel_Pavlov написа:

За 50% градско средна скорост 100км/ч… Освен ако не е „градско“ по околовръстното и останалото с 200 по магистралата… Дори не говоря за разхода. Нещо трябва да си объркал, това не се връзва.

50 в града,100 междуселищно и 150 магистрала ще налея до ръба и ще пиша отзиви,само да кажа ооще нещо,пак до ръба средна 130 950км до светването на лампата остатъка го смятай и го добави и си прави сметката сам.Ако я карам както казва колегата мога и 1200 да задмина а само градско минимум 750 до лампата при 50кмч.Харчи си никой не отрича това,нещата които пиша са просто изключения на фона на ежедневното експлоатиране,защото съм имал и случаи да пълня до ръба и целия в градски условия до лампата 600км.Питай JHM  или h5rov дали може или не,но ще я замеря и снимки ще има и ще пиша пак

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Pavel_Pavlov написа:

 

А това е просто пример

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изминах 1200км.със същата средна скорост,като в клипа 118км/ч.,с 3 човека (третия човек са две деца:D),пълен багажник и климатик на половината от пробега,(плюс проход "Маказа") ми даде разход 8.5л./100 ГАЗ!!!!:thumbs1:

Карано е без презумпцията,за постигане на икономични рекорди!

Иии...,сега като ги чукнах на калкулатора и конвертирах литрите в левове,ми то много добре!

 

🔥"Да живее синьото гориво..!"🔥

 

Разликата със заглавието на темата,е че не съм с автоматична скоростна кутия!:)

Поздрави! 

Редактирано от JHM
  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 hours ago, benjamin4o said:

50 в града,100 междуселищно и 150 магистрала

 

Колега, имах предвид, че дори и с тези средни скорости за трите режима, допускайки 50%/35%/15% градско/магистрала/междуселищно, това прави под 100км/ч средна скорост. А средната скорост обикновено е по-ниска от тази, която като шофьор се опитваме да поддържаме. Това исках да кажа :)

 

И за да не съм толкова офф, моето комби автомат на магистрала в ненатоварено движение дава между 8 и 10.5 газ в зависимост колко се стремя да поддържам (м/у 110 и 150 по километраж). Като се стремя да не ускорявам рязко и максимално да минимизирам карането в „незаключен“ режим на кутията. Ако е над 30 градуса и климатика си взима повече и малко качва разхода.

 

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали не си забравил за какво си говорихме,работата беше такава,че Петрунчо намира голяма разлика между I-CDTI и I-DTEC и че едва ли не той е по-мощен от I-VTEC,дори и в момента ми е смешно като пиша тези думи,защото нещата които каза са невъзможни и ако чете наистина да го прочете Дизела след 200кмч става доста муден явно не го е забеелязъл или той определя по ниските предавки,изпъва в ниските да ама какво от това като нямаш мощ в високите...за това говорихме

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той щото бензинояда след 200км/ч има една динамика, едно чудо. Направо ще ти счупи врата.

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах дизел който се надбягваше с мерцедесите и беемвета по магистралата и нито за момент не им се даваше .набираше еднакво силно от самото начало до 220,киломтража се движеше с еднаква скорост с тахомера.Беше смърт.Но много се чупеше.дизела не е за гонки на който не му е ясно ще му се изясни по трудният начин.Дизела е за пенсии,надцениш ли му възможностите ПЛАЩАШ.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, JHM написа:

Изминах 1200км.със същата средна скорост,като в клипа 118км/ч.,с 3 човека (третия човек са две деца:D),пълен багажник и климатик на половината от пробега,(плюс проход "Маказа") ми даде разход 8.5л./100 ГАЗ!!!!:thumbs1:

Карано е без презумпцията,за постигане на икономични рекорди!

Иии...,сега като ги чукнах на калкулатора и конвертирах литрите в левове,ми то много добре!

 

🔥"Да живее синьото гориво..!"🔥

 

Разликата със заглавието на темата,е че не съм с автоматична скоростна кутия!:)

Поздрави! 

Без да се заяждам,

впечатляваща средна скорост и разход, пък и през Маказа, да не си искал да постнеш във виц на деня ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, isullivan написа:

да не си искал да постнеш във виц на деня ?

Всеки ден участвам в тизи виц от разход под 10лв. на 100км.

Сложи си газ и ще влезеш и ти!:)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 59 минути, Митко Йотов написа:

Имах дизел който се надбягваше с мерцедесите и беемвета по магистралата и нито за момент не им се даваше .набираше еднакво силно от самото начало до 220,киломтража се движеше с еднаква скорост с тахомера.Беше смърт.Но много се чупеше.дизела не е за гонки на който не му е ясно ще му се изясни по трудният начин.Дизела е за пенсии,надцениш ли му възможностите ПЛАЩАШ.

Значи моя доста съм го надценил,но нищо не съм сменял.Сподели на лични да не разваляме темата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, benjamin4o написа:

Значи моя доста съм го надценил,но нищо не съм сменял.Сподели на лични да не разваляме темата

Пу,пу.Да не те чуе Дявола.Дано все така да ти е.Пожелавам ти го от сърце.

Разбирам ентусиаста ти.То и ние сме имали първоначално същото чувство.Но това е до първият бокс и ауспухът изпуши в бяло.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука сериозно надлъгване пада! Сякаш е рибарски форум и кой от кого по-голяма риба хванал. Айде и аз да вляза в надлъгването:

 

IMG_20190720_171600.thumb.jpg.f03befdedb3f9778a917787c55db3490.jpg

 

@benjamin4o, колега, тия числа, дето ги пишеш, да не би да ги вадиш от някаква кутия, пълна с топки с числа, и което се падне - пишеш го тук, да ни пробваш? Тото 2, първо теглене: 50, 35, 15, 100, 3.8 .... Дай малко по-сериозно, всички тук караме едни и същи коли, знаем им възможностите. 

  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, isullivan написа:

Без да се заяждам,

впечатляваща средна скорост и разход, пък и през Маказа, да не си искал да постнеш във виц на деня ?

Имам приятел който се занимава с транспорт.Има няколко буса и превозва търговци  през ден до София-Плевен.Преди година/две ми показа единият Транспортер който е на газ и е на 2 000 000 км.Казва,че разхода му е много близък с този на бензин (нямам причина да не му вярвам). Имам и други такива познати един от тях който помогна за вземем Хондата кара Porsche Cayenne, също на газ и той твърди същото.Имам още много както всеки колега тук и това което казват се препокрива.Газта не е за подценяване и аз съм с две ръце за нея стига да се кара повече от нормалното и ако е една кола във фамилията.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ogi28b написа:

Тука сериозно надлъгване пада! Сякаш е рибарски форум и кой от кого по-голяма риба хванал. Айде и аз да вляза в надлъгването:

 

IMG_20190720_171600.thumb.jpg.f03befdedb3f9778a917787c55db3490.jpg

 

@benjamin4o, колега, тия числа, дето ги пишеш, да не би да ги вадиш от някаква кутия, пълна с топки с числа, и което се падне - пишеш го тук, да ни пробваш? Тото 2, първо теглене: 50, 35, 15, 100, 3.8 .... Дай малко по-сериозно, всички тук караме едни и същи коли, знаем им възможностите. 

колко си минавал с пълен резервоар,споделих какво ми се случи нищо повече не си измислям

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Митко Йотов написа:

Имам приятел който се занимава с транспорт.Има няколко буса и превозва търговци  през ден до София-Плевен.Преди година/две ми показа единият Транспортер който е на газ и е на 2 000 000 км.Казва,че разхода му е много близък с този на бензин (нямам причина да не му вярвам). Имам и други такива познати един от тях който помогна за вземем Хондата кара Porsche Cayenne, също на газ и той твърди същото.Имам още много както всеки колега тук и това което казват се препокрива.Газта не е за подценяване и аз съм с две ръце за нея стига да се кара повече от нормалното и ако е една кола във фамилията.

Постижим разход, факт. Средна скорост 120км/ч през Маказа поне за мен е в сферата на фантастиката, но пък знаеш ли ако караш като Местан може и да е постижимо. Това е поредната тема която се отклони към разход, може би е редно да пишем повечко в другите няколко такива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега "хвана ме :tooth:",потвърждавам средната скорост,но и това че я чекирах в гръцко на магистралата на връщане преди да премина у нас.

Най вероятно е такава средната,защото пълних газ преди да изляза на магистралата и занулих.

Като цяло разхода е точен!

Няма да задълбаваме повече.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, benjamin4o написа:

колко си минавал с пълен резервоар,споделих какво ми се случи нищо повече не си измислям

1 254 съм минавал с пълен резервоар (може да го видиш като цъкнеш на иконката в подписа ми, данни в Спритмонитор) и после на колонката със сигурност стрелката не беше под нулата, защото тогава не познавах колата добре, беше ми нова и не смеех да оставя стрелката да се доближи до 0, т.е. без особени усилия съм могъл да закръгля поне на 1300. Само че това е с равномерно каране на 6-та предавка с круз-контрол, без климатик, по равен път, без излишни престои с работа на място, над 95 % извънградско, сам в колата, малко багаж... абе в общи линии условията са били почти перфектни. 

 

Сигурен съм, че не си измисляш. Просто грешиш (неумишлено, надявам се) с някое от числата и го пишеш без да направиш проста и бърза проверка (сметка) дали наистина е възможно. В случая - невъзможно е да минеш 100 км със 100 км/ч средна скорост, от тях да има 50 / 35 / 15 съответно градско, магистрала, извънградско, и да си карал съответно с 50, 150, 100. Да, може да имаш разход 3.8 за 100 км, но не и при тези скорости и изминати разстояния. Противоречат си едно на друго. Иначе - не се съмнявам, че може да се минат 950 км и тогава да светне лампата. В горния пример на мен ми светна на 1104 км, или общо 55 литра за 1100 км - 5 на 100 - съвсем нормален разход за извънградско. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го направя тоя номер пак и ще гледам да бъда изчерпателен ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, за какви 200км/ч ми говорите? Кой ви кара с 200? Тея коли не са за такива скорости. Първо 2.4-то с тая скорост трябва да вървиш с 5л. масло допълнително. Да, дизела е слаб във високите ама ще споделя какво стана след ремапа - 182к.с. с 412нм. Колата тръгва от 1500 оборота силно и колкото повече се качва оборотомера, толкова повече върви. И на 3та върти гуми. Постоянно свети лампата за пробоксуването. Без пушаци и с още повече икономия, ако се кара нормално ;) 

П.С. онзи ден заредих догоре, и като си сметнах километрите и колко литра съм сипал ми даде 7/100, като 90% е градско.

Редактирано от Petrun4o
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...