Jump to content
Pampov

Летни гуми-мнения

Recommended Posts

Мина времето на зимните,да споделим мнения за летните.Моите имат доста грайфер,но една от тях е видимо по-износена от другите,и реших да купувам нови(или поне две).Някой ако е доволен от някоя марка да сподели.Ориентирал съм се към средния клас,не мисля за евтини гуми.Размера е 225/50/17.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Нещо не разбирам хем са добре имат грайфер а едната зле , установи причината следващата която сложиш пак ще стане така.Искаш да купиш две ами вземи същата марка .Ако ще взимаш 4бр тогава може нещо да ти се предложи. 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

4ти сезон карам с Continental Sport Contact 5. Премиум гума (както и премиум цена), но съм много доволен. Доста стабилни и безшумни.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как точно определяте какви гуми да си вземете?

Направих един елементарен филтър с една сравнително евтина гума и тази препоръчана от колегата. Линк

Защо да дам 70лв повече на гума, след като по показатели евтината е по-добра?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 4 часа, h5rov написа:

Как точно определяте какви гуми да си вземете?

Направих един елементарен филтър с една сравнително евтина гума и тази препоръчана от колегата. Линк

Защо да дам 70лв повече на гума, след като по показатели евтината е по-добра?

 

Защото,показателите на ефтината най-вероятно не са верни и са само на хартия.

До колкото знам,няма регулатор следящ за достоверността на тези показатели.

Относно марковите (и по-скъпите),там вече хората си пазят името и е по вероятно показателите да са близки до истината.

 

В крайна сметка всеки сам решава.От друга гледна точка,примерно винаги може да надялкаш някоя гума по нашите скапани пътища и да изгориш със солидна сума,ако си с маркови гуми,докато с по-евтините главоболието при евентуален такъв инцидент ще е по-малко.

 

Аз взех тези (среден клас),купих ги от този сайт:

https://www.tyreleader.co.uk/car-tyres/nexen/n-fera-su1/225-45-zr18-95y-768878

 

Купувал съм ги и преди и са ОК

 

Гумите от линка ,който си дал за сравнение са с размери 225/45/17. На акорд 8, 2.4 (за 2L не знам) размера e 225/50/17

Edited by BOKLUK_CHOVEK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Не знам дали на Фулдата показателите ще са нереални (или колегата говореше по принцип), но по-премиум марките влагат повече освен да надуват показателите. Например като гумата старее, характеристиките ѝ не се влошават колкото на евтина гума. Например малките резки на зимните гуми стигат по-дълбоко. Или, както гледах за едни Мишелинки преди време, проектират профила на водоотводния канал така, че с износването на грайфера на гумата да се отваря по-широко в точката на контакт с пътя, за да пропуска повече вода и да компенсира намаляващата дълбочина. Съответно характеристиките за сцепление на мокро и аквапланинг не страдат толкова със стареенето. Т.е. профилът на канала е нещо такова /__\ вместо такова |__| или такова \__/ както най-често се среща.

Edited by Pavel_Pavlov
  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

FULDA е хубава гума,даже много хубава.Нищо лошо не мога да кажа за нея.

В момента се карат Фулда,Континентал и Мишлен,ми не виждам някаква разлика,че да бие на очи.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Твърде късно се сетих да допълня и не мога да едитна последния си пост. Друго, за което не виждам да се говори толкова често, е, че цената сама по себе си не е толкова значим фактор колкото цена на километър. Мишелин например са скъпи, но и гумите им (които съм гледал) се износват бавно според по-авторитетни тестове. Дори два пъти по-бавно от някои от нетолокова по-евтините конкуренти. А да направиш гума с голямо сцепление, която се износва бавно си е трудно – оттам и цената.

 

Иначе човек ако почне да гледа много в показателите и тестовете може да започне да отдава доста значение на твърде малки разлики, които не би могъл да различи наживо.

Edited by Pavel_Pavlov
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма как да се случи хем с голямо сцепление, хем бавно да се износва. Специално Michelin energy saver са едно пластмасово дърво.

 

  • Haha 2
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Както казах, баланс е – двете са обратнопропорционални, но точно в материала на гумата се крие разликата между първите и последните. Например т.нар. silica, които се втвърдяват при висока скорост (магистрална) и омекват при по-ниска (като по-стандартното ускорение, спиране, странично ускорение в завой).

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
преди 58 минути, jijane написа:

Няма как да се случи хем с голямо сцепление, хем бавно да се износва. 

Подкрепям и като пример давам "efficient grip"на "good year",мн.добро сцепление и бързо износване.

Модел с добри шумови показатели и сцепление.:thumbs1:

Не напразно тази шарка на протектора,стои повече от 5г. непроменена.;)

Edited by JHM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 12 часа, BOKLUK_CHOVEK написа:

 

Гумите от линка ,който си дал за сравнение са с размери 225/45/17. На акорд 8, 2.4 (за 2L не знам) размера e 225/50/17

Да,размера е 225/50/17,а не на 45.И случайно се загледах сега,че на 45 са доста по-евтини гумите спрямо тези на 50.Разликата е 60-70 лв,а винаги съм си мислел,че ниския профил е по-скъп.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Просто 225х45х17 е доста по-масов размер и го произвеждат всички.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Примера ми беше с този размер защото гледах за мен (7ма). По какъв начин правим избора, критерии, съответно показателите не зависят от размера. За това и попитах Вие на каква база избирате.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Относно показателите, тестовете в интернет винаги се правят на чисто нови гуми.

На моята кола имам 2 Hankook Ventus Prime 3 (на 2 сезона) и 2 Dunlop Sport BlueResponse (на 4 сезона). И четирите са 205/55/16 91V.

Като сложа Hankook отпред и Dunlop отзад колата по-често включва ABS при рязко натискане на спирачки и предните гуми превъртат при по-голям наклон дори да не натискам много газта, на около 1500 оборота го прави това на сух асфалт.

Ако Dunlop е отпред и Hankook е отзад - тогава няма грижи.

С две думи показателите са за нови гуми, но след като мине определено време - тогава се вижда защо едни марки са по-скъпи от други и защо ги наричат премиум. Просто премиум марките запазват по-голямо време свойставата си.

 

Аз взех преди 2 години тези Hankook, защото гледах показателите и си мислех, че са по-евтини, защото марката не е толкова известна като Dunlop, но сега виждам, че има причина. И четирите гуми са купени чисто нови и са съхранявани при еднакви условия през зимата.

 

Моят съвет е да се дадат малко повече пари за гуми, защото сигурността е преди всичко

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичко има значение и най-вече реалното шофиране. Предния Акорд карах с Конти спорт контакт 2, но се поизносиха и си викам - дай 4 нови гуми и взех Ханкоок. Стандартни размери и на 2та модела - каквото пишеше на Контито, това и на Ханкоока. Ми, колата рязко и негативно промени поведението си и нещата не се оправиха дори след износването на повърхностния слои на гумите. Направо не можех да я позная и спря да ме кефи - само заради едни гуми - тфу. Проблема не беше в сцеплението или поведението на сухо и мокро, нито в шума. По тези критерии си бяха добри за цената си, но страниците им бяха по-меки и колата загуби филигранната си управляемост. Можех карайки със 100км/ч да връткам волана ляво - дясно с по 10-тина градуса, без тя да променя траекторията си - държеше я въздушното обтичане, а гумите се гънеха като балони. Еми след половин година я продадох, а новият и собственик не го дразнеше тоя ефект, но тои слизаше от ЦР-В 1-ва генерация и явно бе доволен.

Комбито преобух с почти некарани (още им стояха "мустачките")  Гудиърки ултра грип, перформанс и са доста добри, но поне 1,5мм от тях липсва, та този 4-ти сезон сигурно ще им е последен.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
На ‎08‎.‎4‎.‎2019‎ at 13:35, Pampov написа:

Мина времето на зимните,да споделим мнения за летните.Моите имат доста грайфер,но една от тях е видимо по-износена от другите,и реших да купувам нови(или поне две).Някой ако е доволен от някоя марка да сподели.Ориентирал съм се към средния клас,не мисля за евтини гуми.Размера е 225/50/17.

Моята Хонда а с размер 215/60/16 и това е написано на табелката на прага от към страната на шофьора. Не знам, по-точно знам, че не е ОК да се слагат някакви други размери.

P.S. Забравих да спомена, че колата ми е дизел.

Edited by inzomnya

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 9.04.2019 г. at 10:09, entem написа:

Относно показателите, тестовете в интернет винаги се правят на чисто нови гуми.

На моята кола имам 2 Hankook Ventus Prime 3 (на 2 сезона) и 2 Dunlop Sport BlueResponse (на 4 сезона). И четирите са 205/55/16 91V.

Като сложа Hankook отпред и Dunlop отзад колата по-често включва ABS при рязко натискане на спирачки и предните гуми превъртат при по-голям наклон дори да не натискам много газта, на около 1500 оборота го прави това на сух асфалт.

Ако Dunlop е отпред и Hankook е отзад - тогава няма грижи.

С две думи показателите са за нови гуми, но след като мине определено време - тогава се вижда защо едни марки са по-скъпи от други и защо ги наричат премиум. Просто премиум марките запазват по-голямо време свойставата си.

 

Аз взех преди 2 години тези Hankook, защото гледах показателите и си мислех, че са по-евтини, защото марката не е толкова известна като Dunlop, но сега виждам, че има причина. И четирите гуми са купени чисто нови и са съхранявани при еднакви условия през зимата.

 

Моят съвет е да се дадат малко повече пари за гуми, защото сигурността е преди всичко

 

И аз да нахваля Dunlop-a, Bluresponse в частност. 4-та година съм с тях, никакви ядове. Моите са произведени в Словения (заводите на "Сава") и в началото като ги купувах честно казано си имах страхове и предубеждения. За грипа и изтриването им, изчел съм много мнения, почти всички се оплакват от това, че след 10-15 000 км губят по 2-3 мм от грипа, което при мен не се случи, моите са на 15 000 км и от 8 мм първоначално в момента са на 7 мм. 

Колега, независимо коя марка избереш, купи си премиум бранд - Дънлоп, Континентал, Мишлен, ГудИър, Бриджстоун. Останалото е повече или по-малко компромис, не че няма качествена Фулда или Ханкуук например. Защото с гумите компромис не трябва да се прави.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моя Hankook Ventus Prime 3 XL бучи между 50 и 55км/ч. Иначе ми изпадна на доста добра цена, по-евтино и от всички сайтове за онлайн продажби и затова не съжалявам много. Иначе следващите ми гуми мисля да са Nexen. И летни и зимни.

Share this post


Link to post
Share on other sites

С гумите трябва много четене на реални тестове и то при различни условия. Има летни - скъпи и маркови гуми, които в нормални температури работят според данните, но малцина ги тестват при гранични температури, примерно на 10 до 6 градуса, когато трябва да се сменят със зимни. Да, но такива са температурите и лятоска (нощем или рано сутрин) и някои "премиуми" увеличават спирачният си път с 30% (около 8 метра).

https://www.zr.ru/content/articles/911617-chernaya-dyuzhina/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 6 часа, inzomnya написа:

Моята Хонда а с размер 215/60/16 и това е написано на табелката на прага от към страната на шофьора. Не знам, по-точно знам, че не е ОК да се слагат някакви други размери.

P.S. Забравих да спомена, че колата ми е дизел.

И на моята табела пише така,но е с 17-ки.Така я взех,а после си купих джанти за зимни гуми на 16 цола.

 

Преди 1 час, Cyreon написа:

 

И аз да нахваля Dunlop-a, Bluresponse в частност. 4-та година съм с тях, никакви ядове. Моите са произведени в Словения (заводите на "Сава") и в началото като ги купувах честно казано си имах страхове и предубеждения. За грипа и изтриването им, изчел съм много мнения, почти всички се оплакват от това, че след 10-15 000 км губят по 2-3 мм от грипа, което при мен не се случи, моите са на 15 000 км и от 8 мм първоначално в момента са на 7 мм. 

Колега, независимо коя марка избереш, купи си премиум бранд - Дънлоп, Континентал, Мишлен, ГудИър, Бриджстоун. Останалото е повече или по-малко компромис, не че няма качествена Фулда или Ханкуук например. Защото с гумите компромис не трябва да се прави.

На предишната ми кола бях с този  Dunlop.Наистина е много добра гума,но 17-ката е около 230 лв.Като се замисля рядко развивам скорост над 140 км/ч и затова съм се загледал NEXEN N`FERA SU1.Ще споделя какво съм взел и как се държи.Благодаря на всички за мненията,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Относно Dunlop независимо зимни или летни, за мен лично са гумите с най-добро съотношение цена - качество. На колата на жена ми ги карам вече четири години (winter sport 5, blueresponce), купувани чисто нови и съм повече от доволен. На Харвито съм със Bridgestone Blizzak, които взех само защото бяха на джантите, които много ми харесаха и ми бяха бонус. Имаха около 6мм. грайфер и бяха съхранявани много добре, въпреки че са с дот 2009 две зими се държат супер и съм много доволен. На Прелюда днес взех чисто нови Fulda EcoControl HP, за които има много добри отзиви, но сам ще мога да кажа след поне един месец и 1000 км.

Sent from my STF-L09 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Забележете една малка подробност в тестовете, която при внимателно четене  в оригинал се набива на очи.Представянето на една гума в различни размери и скоростни индекси е различно, а в някои случаи фрапантно различно.Имах навремето кахъри с една Йокохама и с един Мишелин Примаси.Само при смяна на скоростния индекс усещането се смени коренно. С две думи като избирате гуми не се хвърляйте в края на азбуката,а избирайте спрямо препоръката на Хонда.

  • Thanks 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Markony Уместно ли е тук да попитам нещо за скоростния индекс?

 

Разбирам, че на практика това в основно показва свойствата на гумата да се охлажда и по-висок скоростен индекс означава гума, която загрява по-бавно и се охлажда по-бързо. Съответно може да понесе по-висока скорост и продължително натоварване тъй като може да отдава топлината по-ефективно.

 

Моите спекулации са, че тъй като по-нисък ск. индекс ще загрява по-бързо, то той на практика ще има по-добро сцепление на студено и в градски условия с нормално каране. Доколко е вярно това? За магистрално каране, до 140, би трябвало H, T, V и нагоре да са съвсем безопасни за поддържане на скорост и бих очаквал по-висок индекс да е по-добър в едно аварийно спиране? Или това би оказало ефект само при две-три спирания недълго едно след друго?

 

И другото, което се чудя е дали има отношение в бързината на износване на гумата и в каква посока? Дали по-високия индекс е от „по-твърд“ материал и би се износвал по-бавно от „по-мекия“ (правя аналогия с гумите на Ф1 въпреки че не съм твърде запознат), или загрявайки по-бавно ще се износват повече докато са студени… или просто няма отношение?

 

Разсъждавам, защото за моя Акорд 7 комби автомат Хонда препоръчват V, който е рейтнат до едни скорости, които нито имам намерение да доближавам, нито мисля, че дори са възможни. А не се намира лесно информация по темата в нета.

 

Ако модераторите решат, могат да преместят поста ми в нова тема (или аз мога да го направя).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Махни от уравнението изстиването на гумата.То е константа при различен скоростен индекс.

Хонда казва при еди си колко килограма на ос,съответния размер се препоръчва еди си какъв скоростен индекс.Естествено се взима под внимание и какъв точно е модела ,защото една джипка не можеш да я караш с голяма скорост,но пък тя много бързо загрява гумите.С всичко гореизложено си прав, само че производителите на гуми не казват по какъв начин на един и същи размер реализират различен скоростен индекс.Това ,което знаем е ,че ползват различно отношение пепел/каучук/рециклирани гуми.

Аналогията ти с Ф1 е добра,но там не ползват рециклирана гума, а само каучук и пепел.

С две думи не зная как скоростния индекс се отразява на износването, но е логично ти да си прав.

По-добро сцепление>По бързо загряване>Повече износване

 

Аз преди време имах за приоритет шума на гумата ,а след един инцидент в Хърватска сега при избора си наблягам най-вече на поведение на мокро и аквапланинг.Това си е лично и не е препоръка!

  • Thanks 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз пък съм много доволен от TOYO - както зимни, така и летни.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Индексите за товароносимост, мах. скорост и износоустойчивост не са вързани един за друг и има специални серии (в повечето цолажи) при които средно приетите стойности за ширпотреба продукти се разминават. Но принципно - високоскоростният и ниският за износване правят гумата максимално "яката работа". Тея гуми за наще коли не са добра идея. Ценово са скъпи и бързо свършват, а температурно са опасни, но второто зависи и от "задкормилното устройство". Лятоска, денем гранично възможната скорост в последния завой преди пристигане е непостижима в същия завой на другата сутрин.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Цецо тук всички те уважаваме затова вземи си редактирай последния пост. Колеги вземете в предвид съвета на Markony 

Преди 11 часа, Markony написа:

при избора си наблягам най-вече на поведение на мокро и аквапланинг.Това си е лично и не е препоръка!

Това е най важното. А що се отнася до топло и сухо най добре е износена премиум гума на малко години, но няма такива нови. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Каква интересна дискусия!

Карам отдавна с Бриджстоун. Първо Туранза, после Потенца.

Доволен съм от ER 300, RE 002, RE -070 . Потенца  Т005 е много добра в момента.

Имах и Мишелин(незнам к'во си), но предпочитам Потенца.

 

Имах случей, Пампорово - Пловдив с кораба Стрийм, 2.0л.

Бях с  нова Потенца RE 002 и един мерцедес Е55 на правите ме правеше смешен.

НО, в завоите около Чепеларе до Асеновград му се качвах на задния капак.

На правата след Асеновград за Пловдив, човека отвори прозореца и показа 👍, няколко пъти!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, vespa написа:

Цецо тук всички те уважаваме затова вземи си редактирай последния пост.

 

 

???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 16 часа, ceco_accord написа:

Индексите за товароносимост, мах. скорост и износоустойчивост не са вързани един за друг 

Не са вързани от v, w на горе

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно така е. От тези скоростни индекси нагоре, гумите не са шир потреба, а дори и при посочените от теб v и w има разминаване. Може да видиш енергоспестяващите (при еднакви други размери и букви) с какъв индекс за износване са.

Предният ми пост е за да предизвикам търсещите да гледат не само цифрите за своя размер и буквите в евро етикетите (които се обнародват в нета), а и да търсят допълнително инфо за конкретната версия по сайтовете на производителите или различните тестове.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи всички караме по твоята логика с шир потреба. Разликата между H и V в една и съща каркаса е само една подсилваща лента за по малко усукване в завои.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да обясня: Терминът "ширпотреба" е придобил гражданственост като символ на негативно отношение на потребителя към обикновен и масов продукт, но това е субективно и малко по български. Истината е че означава "продукт за широко потребление", което не го определя като лош или некачествен, а като масов. Да, гумите с които караме 99% от хората в този форум са такива, понеже автомобилите ни са в тази категория като продукт, а не като популярност. Колцина карат NSX, S2000 или някоя турбо тунинг "бегачка" на 300 + коня? Всички останали сме за стандартен тип гуми, а това че някой си е сложил на Акорда 18" гуми с Y скоростен индекс не значи че е постъпил правилно.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

По нагоре в темата бях написал, че M+S се класифицира като всесезонни гуми, но поста беше премахнат (има колеги, които на бялото ще кажат, че е черно). Това са гуми лятото за черни пътища а за зимата градски, селски и планински пътища по който се предвижваме винаги на ниска скорост. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Така като чета,всички сте перфекционисти и се подготвяте като за формула 1:afro:.Аз карам с 19-КИ и ми дреме за стандарта описан на вратата на Акорда.Само да вметна,че за миналото лято съм срязал три гуми по прекрасните БГ пътища :angry: .Каквата и марка да са ,всичко при удар в прилична дупка става за боклука .А и колата е дизел,ако има значение:cool:

п.с.Чакам 8-ми сезон на “Игра на тронове” и критики по повод поста ми:cool:

Edited by policeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако ти дремеше малко повече за стандарта описан на вратата на акорда, днес щеше да си с 3 гуми напред! 

И поста ти не е за критика, а за сатира :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно така,прав си

Share this post


Link to post
Share on other sites

Етикета с гумите е информативно препоръчителен. Според производителя с въпросните цифри и букви се постига оптимален баланс между различни критерии, някои от които са противоречиви един на друг.

Никой не е казал че не може да се сложат по-ниско профилни гуми. Просто те разместват приоритетите и този който слага такива, е добре да си дава сметка за промените. Сигурен съм че визията е само първоначалният повод, а промените в пътното поведение са търсен ефект за сметка на други фактори. Кой до къде ще се "качи" по цолажа и ще "слезе" по профила и офсета е въпрос на личен избор, но гумите са първият елемент от окачването.

Да, нещата са коментирани и преди, но пак "задълбахме" по въпроса. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 15.04.2019 г. at 8:00, policeman написа:

Точно така,прав си

Да черпя едни пуканки с черен Бушмилс?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×