Pampov 6 #1 Публикувано 8 Април, 2019 Мина времето на зимните,да споделим мнения за летните.Моите имат доста грайфер,но една от тях е видимо по-износена от другите,и реших да купувам нови(или поне две).Някой ако е доволен от някоя марка да сподели.Ориентирал съм се към средния клас,не мисля за евтини гуми.Размера е 225/50/17. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #2 Отговорено 8 Април, 2019 (Редактирано) Нещо не разбирам хем са добре имат грайфер а едната зле , установи причината следващата която сложиш пак ще стане така.Искаш да купиш две ами вземи същата марка .Ако ще взимаш 4бр тогава може нещо да ти се предложи. Редактирано 8 Април, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Maximus 11 #3 Отговорено 8 Април, 2019 4ти сезон карам с Continental Sport Contact 5. Премиум гума (както и премиум цена), но съм много доволен. Доста стабилни и безшумни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #4 Отговорено 8 Април, 2019 Как точно определяте какви гуми да си вземете? Направих един елементарен филтър с една сравнително евтина гума и тази препоръчана от колегата. Линк Защо да дам 70лв повече на гума, след като по показатели евтината е по-добра? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BOKLUK_CHOVEK 114 #5 Отговорено 8 Април, 2019 (Редактирано) Преди 4 часа, h5rov написа: Как точно определяте какви гуми да си вземете? Направих един елементарен филтър с една сравнително евтина гума и тази препоръчана от колегата. Линк Защо да дам 70лв повече на гума, след като по показатели евтината е по-добра? Защото,показателите на ефтината най-вероятно не са верни и са само на хартия. До колкото знам,няма регулатор следящ за достоверността на тези показатели. Относно марковите (и по-скъпите),там вече хората си пазят името и е по вероятно показателите да са близки до истината. В крайна сметка всеки сам решава.От друга гледна точка,примерно винаги може да надялкаш някоя гума по нашите скапани пътища и да изгориш със солидна сума,ако си с маркови гуми,докато с по-евтините главоболието при евентуален такъв инцидент ще е по-малко. Аз взех тези (среден клас),купих ги от този сайт: https://www.tyreleader.co.uk/car-tyres/nexen/n-fera-su1/225-45-zr18-95y-768878 Купувал съм ги и преди и са ОК Гумите от линка ,който си дал за сравнение са с размери 225/45/17. На акорд 8, 2.4 (за 2L не знам) размера e 225/50/17 Редактирано 8 Април, 2019 от BOKLUK_CHOVEK Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #6 Отговорено 8 Април, 2019 (Редактирано) Не знам дали на Фулдата показателите ще са нереални (или колегата говореше по принцип), но по-премиум марките влагат повече освен да надуват показателите. Например като гумата старее, характеристиките ѝ не се влошават колкото на евтина гума. Например малките резки на зимните гуми стигат по-дълбоко. Или, както гледах за едни Мишелинки преди време, проектират профила на водоотводния канал така, че с износването на грайфера на гумата да се отваря по-широко в точката на контакт с пътя, за да пропуска повече вода и да компенсира намаляващата дълбочина. Съответно характеристиките за сцепление на мокро и аквапланинг не страдат толкова със стареенето. Т.е. профилът на канала е нещо такова /__\ вместо такова |__| или такова \__/ както най-често се среща. Редактирано 8 Април, 2019 от Pavel_Pavlov 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1241 #7 Отговорено 8 Април, 2019 FULDA е хубава гума,даже много хубава.Нищо лошо не мога да кажа за нея. В момента се карат Фулда,Континентал и Мишлен,ми не виждам някаква разлика,че да бие на очи. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #8 Отговорено 8 Април, 2019 (Редактирано) Твърде късно се сетих да допълня и не мога да едитна последния си пост. Друго, за което не виждам да се говори толкова често, е, че цената сама по себе си не е толкова значим фактор колкото цена на километър. Мишелин например са скъпи, но и гумите им (които съм гледал) се износват бавно според по-авторитетни тестове. Дори два пъти по-бавно от някои от нетолокова по-евтините конкуренти. А да направиш гума с голямо сцепление, която се износва бавно си е трудно – оттам и цената. Иначе човек ако почне да гледа много в показателите и тестовете може да започне да отдава доста значение на твърде малки разлики, които не би могъл да различи наживо. Редактирано 8 Април, 2019 от Pavel_Pavlov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 445 #9 Отговорено 8 Април, 2019 Няма как да се случи хем с голямо сцепление, хем бавно да се износва. Специално Michelin energy saver са едно пластмасово дърво. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #10 Отговорено 8 Април, 2019 (Редактирано) Както казах, баланс е – двете са обратнопропорционални, но точно в материала на гумата се крие разликата между първите и последните. Например т.нар. silica, които се втвърдяват при висока скорост (магистрална) и омекват при по-ниска (като по-стандартното ускорение, спиране, странично ускорение в завой). Редактирано 8 Април, 2019 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #11 Отговорено 8 Април, 2019 (Редактирано) преди 58 минути, jijane написа: Няма как да се случи хем с голямо сцепление, хем бавно да се износва. Подкрепям и като пример давам "efficient grip"на "good year",мн.добро сцепление и бързо износване. Модел с добри шумови показатели и сцепление. Не напразно тази шарка на протектора,стои повече от 5г. непроменена. Редактирано 8 Април, 2019 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pampov 6 #12 Отговорено 9 Април, 2019 Преди 12 часа, BOKLUK_CHOVEK написа: Гумите от линка ,който си дал за сравнение са с размери 225/45/17. На акорд 8, 2.4 (за 2L не знам) размера e 225/50/17 Да,размера е 225/50/17,а не на 45.И случайно се загледах сега,че на 45 са доста по-евтини гумите спрямо тези на 50.Разликата е 60-70 лв,а винаги съм си мислел,че ниския профил е по-скъп. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6042 #13 Отговорено 9 Април, 2019 Просто 225х45х17 е доста по-масов размер и го произвеждат всички. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #14 Отговорено 9 Април, 2019 Примера ми беше с този размер защото гледах за мен (7ма). По какъв начин правим избора, критерии, съответно показателите не зависят от размера. За това и попитах Вие на каква база избирате. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
entem 11 #15 Отговорено 9 Април, 2019 Относно показателите, тестовете в интернет винаги се правят на чисто нови гуми. На моята кола имам 2 Hankook Ventus Prime 3 (на 2 сезона) и 2 Dunlop Sport BlueResponse (на 4 сезона). И четирите са 205/55/16 91V. Като сложа Hankook отпред и Dunlop отзад колата по-често включва ABS при рязко натискане на спирачки и предните гуми превъртат при по-голям наклон дори да не натискам много газта, на около 1500 оборота го прави това на сух асфалт. Ако Dunlop е отпред и Hankook е отзад - тогава няма грижи. С две думи показателите са за нови гуми, но след като мине определено време - тогава се вижда защо едни марки са по-скъпи от други и защо ги наричат премиум. Просто премиум марките запазват по-голямо време свойставата си. Аз взех преди 2 години тези Hankook, защото гледах показателите и си мислех, че са по-евтини, защото марката не е толкова известна като Dunlop, но сега виждам, че има причина. И четирите гуми са купени чисто нови и са съхранявани при еднакви условия през зимата. Моят съвет е да се дадат малко повече пари за гуми, защото сигурността е преди всичко 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6042 #16 Отговорено 9 Април, 2019 Всичко има значение и най-вече реалното шофиране. Предния Акорд карах с Конти спорт контакт 2, но се поизносиха и си викам - дай 4 нови гуми и взех Ханкоок. Стандартни размери и на 2та модела - каквото пишеше на Контито, това и на Ханкоока. Ми, колата рязко и негативно промени поведението си и нещата не се оправиха дори след износването на повърхностния слои на гумите. Направо не можех да я позная и спря да ме кефи - само заради едни гуми - тфу. Проблема не беше в сцеплението или поведението на сухо и мокро, нито в шума. По тези критерии си бяха добри за цената си, но страниците им бяха по-меки и колата загуби филигранната си управляемост. Можех карайки със 100км/ч да връткам волана ляво - дясно с по 10-тина градуса, без тя да променя траекторията си - държеше я въздушното обтичане, а гумите се гънеха като балони. Еми след половин година я продадох, а новият и собственик не го дразнеше тоя ефект, но тои слизаше от ЦР-В 1-ва генерация и явно бе доволен. Комбито преобух с почти некарани (още им стояха "мустачките") Гудиърки ултра грип, перформанс и са доста добри, но поне 1,5мм от тях липсва, та този 4-ти сезон сигурно ще им е последен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inzomnya 2 #17 Отговорено 10 Април, 2019 (Редактирано) На 08.4.2019 at 13:35, Pampov написа: Мина времето на зимните,да споделим мнения за летните.Моите имат доста грайфер,но една от тях е видимо по-износена от другите,и реших да купувам нови(или поне две).Някой ако е доволен от някоя марка да сподели.Ориентирал съм се към средния клас,не мисля за евтини гуми.Размера е 225/50/17. Моята Хонда а с размер 215/60/16 и това е написано на табелката на прага от към страната на шофьора. Не знам, по-точно знам, че не е ОК да се слагат някакви други размери. P.S. Забравих да спомена, че колата ми е дизел. Редактирано 10 Април, 2019 от inzomnya Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 201 #18 Отговорено 10 Април, 2019 На 9.04.2019 г. at 10:09, entem написа: Относно показателите, тестовете в интернет винаги се правят на чисто нови гуми. На моята кола имам 2 Hankook Ventus Prime 3 (на 2 сезона) и 2 Dunlop Sport BlueResponse (на 4 сезона). И четирите са 205/55/16 91V. Като сложа Hankook отпред и Dunlop отзад колата по-често включва ABS при рязко натискане на спирачки и предните гуми превъртат при по-голям наклон дори да не натискам много газта, на около 1500 оборота го прави това на сух асфалт. Ако Dunlop е отпред и Hankook е отзад - тогава няма грижи. С две думи показателите са за нови гуми, но след като мине определено време - тогава се вижда защо едни марки са по-скъпи от други и защо ги наричат премиум. Просто премиум марките запазват по-голямо време свойставата си. Аз взех преди 2 години тези Hankook, защото гледах показателите и си мислех, че са по-евтини, защото марката не е толкова известна като Dunlop, но сега виждам, че има причина. И четирите гуми са купени чисто нови и са съхранявани при еднакви условия през зимата. Моят съвет е да се дадат малко повече пари за гуми, защото сигурността е преди всичко И аз да нахваля Dunlop-a, Bluresponse в частност. 4-та година съм с тях, никакви ядове. Моите са произведени в Словения (заводите на "Сава") и в началото като ги купувах честно казано си имах страхове и предубеждения. За грипа и изтриването им, изчел съм много мнения, почти всички се оплакват от това, че след 10-15 000 км губят по 2-3 мм от грипа, което при мен не се случи, моите са на 15 000 км и от 8 мм първоначално в момента са на 7 мм. Колега, независимо коя марка избереш, купи си премиум бранд - Дънлоп, Континентал, Мишлен, ГудИър, Бриджстоун. Останалото е повече или по-малко компромис, не че няма качествена Фулда или Ханкуук например. Защото с гумите компромис не трябва да се прави. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #19 Отговорено 10 Април, 2019 Моя Hankook Ventus Prime 3 XL бучи между 50 и 55км/ч. Иначе ми изпадна на доста добра цена, по-евтино и от всички сайтове за онлайн продажби и затова не съжалявам много. Иначе следващите ми гуми мисля да са Nexen. И летни и зимни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6042 #20 Отговорено 10 Април, 2019 С гумите трябва много четене на реални тестове и то при различни условия. Има летни - скъпи и маркови гуми, които в нормални температури работят според данните, но малцина ги тестват при гранични температури, примерно на 10 до 6 градуса, когато трябва да се сменят със зимни. Да, но такива са температурите и лятоска (нощем или рано сутрин) и някои "премиуми" увеличават спирачният си път с 30% (около 8 метра). https://www.zr.ru/content/articles/911617-chernaya-dyuzhina/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pampov 6 #21 Отговорено 10 Април, 2019 Преди 6 часа, inzomnya написа: Моята Хонда а с размер 215/60/16 и това е написано на табелката на прага от към страната на шофьора. Не знам, по-точно знам, че не е ОК да се слагат някакви други размери. P.S. Забравих да спомена, че колата ми е дизел. И на моята табела пише така,но е с 17-ки.Така я взех,а после си купих джанти за зимни гуми на 16 цола. Преди 1 час, Cyreon написа: И аз да нахваля Dunlop-a, Bluresponse в частност. 4-та година съм с тях, никакви ядове. Моите са произведени в Словения (заводите на "Сава") и в началото като ги купувах честно казано си имах страхове и предубеждения. За грипа и изтриването им, изчел съм много мнения, почти всички се оплакват от това, че след 10-15 000 км губят по 2-3 мм от грипа, което при мен не се случи, моите са на 15 000 км и от 8 мм първоначално в момента са на 7 мм. Колега, независимо коя марка избереш, купи си премиум бранд - Дънлоп, Континентал, Мишлен, ГудИър, Бриджстоун. Останалото е повече или по-малко компромис, не че няма качествена Фулда или Ханкуук например. Защото с гумите компромис не трябва да се прави. На предишната ми кола бях с този Dunlop.Наистина е много добра гума,но 17-ката е около 230 лв.Като се замисля рядко развивам скорост над 140 км/ч и затова съм се загледал NEXEN N`FERA SU1.Ще споделя какво съм взел и как се държи.Благодаря на всички за мненията, Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rangel111 34 #22 Отговорено 10 Април, 2019 Относно Dunlop независимо зимни или летни, за мен лично са гумите с най-добро съотношение цена - качество. На колата на жена ми ги карам вече четири години (winter sport 5, blueresponce), купувани чисто нови и съм повече от доволен. На Харвито съм със Bridgestone Blizzak, които взех само защото бяха на джантите, които много ми харесаха и ми бяха бонус. Имаха около 6мм. грайфер и бяха съхранявани много добре, въпреки че са с дот 2009 две зими се държат супер и съм много доволен. На Прелюда днес взех чисто нови Fulda EcoControl HP, за които има много добри отзиви, но сам ще мога да кажа след поне един месец и 1000 км. Sent from my STF-L09 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #23 Отговорено 10 Април, 2019 Забележете една малка подробност в тестовете, която при внимателно четене в оригинал се набива на очи.Представянето на една гума в различни размери и скоростни индекси е различно, а в някои случаи фрапантно различно.Имах навремето кахъри с една Йокохама и с един Мишелин Примаси.Само при смяна на скоростния индекс усещането се смени коренно. С две думи като избирате гуми не се хвърляйте в края на азбуката,а избирайте спрямо препоръката на Хонда. 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #24 Отговорено 10 Април, 2019 @Markony Уместно ли е тук да попитам нещо за скоростния индекс? Разбирам, че на практика това в основно показва свойствата на гумата да се охлажда и по-висок скоростен индекс означава гума, която загрява по-бавно и се охлажда по-бързо. Съответно може да понесе по-висока скорост и продължително натоварване тъй като може да отдава топлината по-ефективно. Моите спекулации са, че тъй като по-нисък ск. индекс ще загрява по-бързо, то той на практика ще има по-добро сцепление на студено и в градски условия с нормално каране. Доколко е вярно това? За магистрално каране, до 140, би трябвало H, T, V и нагоре да са съвсем безопасни за поддържане на скорост и бих очаквал по-висок индекс да е по-добър в едно аварийно спиране? Или това би оказало ефект само при две-три спирания недълго едно след друго? И другото, което се чудя е дали има отношение в бързината на износване на гумата и в каква посока? Дали по-високия индекс е от „по-твърд“ материал и би се износвал по-бавно от „по-мекия“ (правя аналогия с гумите на Ф1 въпреки че не съм твърде запознат), или загрявайки по-бавно ще се износват повече докато са студени… или просто няма отношение? Разсъждавам, защото за моя Акорд 7 комби автомат Хонда препоръчват V, който е рейтнат до едни скорости, които нито имам намерение да доближавам, нито мисля, че дори са възможни. А не се намира лесно информация по темата в нета. Ако модераторите решат, могат да преместят поста ми в нова тема (или аз мога да го направя). 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #25 Отговорено 11 Април, 2019 Махни от уравнението изстиването на гумата.То е константа при различен скоростен индекс. Хонда казва при еди си колко килограма на ос,съответния размер се препоръчва еди си какъв скоростен индекс.Естествено се взима под внимание и какъв точно е модела ,защото една джипка не можеш да я караш с голяма скорост,но пък тя много бързо загрява гумите.С всичко гореизложено си прав, само че производителите на гуми не казват по какъв начин на един и същи размер реализират различен скоростен индекс.Това ,което знаем е ,че ползват различно отношение пепел/каучук/рециклирани гуми. Аналогията ти с Ф1 е добра,но там не ползват рециклирана гума, а само каучук и пепел. С две думи не зная как скоростния индекс се отразява на износването, но е логично ти да си прав. По-добро сцепление>По бързо загряване>Повече износване Аз преди време имах за приоритет шума на гумата ,а след един инцидент в Хърватска сега при избора си наблягам най-вече на поведение на мокро и аквапланинг.Това си е лично и не е препоръка! 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stany681 39 #26 Отговорено 11 Април, 2019 Аз пък съм много доволен от TOYO - както зимни, така и летни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6042 #27 Отговорено 11 Април, 2019 Индексите за товароносимост, мах. скорост и износоустойчивост не са вързани един за друг и има специални серии (в повечето цолажи) при които средно приетите стойности за ширпотреба продукти се разминават. Но принципно - високоскоростният и ниският за износване правят гумата максимално "яката работа". Тея гуми за наще коли не са добра идея. Ценово са скъпи и бързо свършват, а температурно са опасни, но второто зависи и от "задкормилното устройство". Лятоска, денем гранично възможната скорост в последния завой преди пристигане е непостижима в същия завой на другата сутрин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #28 Отговорено 11 Април, 2019 Цецо тук всички те уважаваме затова вземи си редактирай последния пост. Колеги вземете в предвид съвета на Markony Преди 11 часа, Markony написа: при избора си наблягам най-вече на поведение на мокро и аквапланинг.Това си е лично и не е препоръка! Това е най важното. А що се отнася до топло и сухо най добре е износена премиум гума на малко години, но няма такива нови. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 925 #29 Отговорено 11 Април, 2019 Каква интересна дискусия! Карам отдавна с Бриджстоун. Първо Туранза, после Потенца. Доволен съм от ER 300, RE 002, RE -070 . Потенца Т005 е много добра в момента. Имах и Мишелин(незнам к'во си), но предпочитам Потенца. Имах случей, Пампорово - Пловдив с кораба Стрийм, 2.0л. Бях с нова Потенца RE 002 и един мерцедес Е55 на правите ме правеше смешен. НО, в завоите около Чепеларе до Асеновград му се качвах на задния капак. На правата след Асеновград за Пловдив, човека отвори прозореца и показа 👍, няколко пъти! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6042 #30 Отговорено 12 Април, 2019 Преди 10 часа, vespa написа: Цецо тук всички те уважаваме затова вземи си редактирай последния пост. ??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #31 Отговорено 12 Април, 2019 Преди 16 часа, ceco_accord написа: Индексите за товароносимост, мах. скорост и износоустойчивост не са вързани един за друг Не са вързани от v, w на горе Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6042 #32 Отговорено 12 Април, 2019 Точно така е. От тези скоростни индекси нагоре, гумите не са шир потреба, а дори и при посочените от теб v и w има разминаване. Може да видиш енергоспестяващите (при еднакви други размери и букви) с какъв индекс за износване са. Предният ми пост е за да предизвикам търсещите да гледат не само цифрите за своя размер и буквите в евро етикетите (които се обнародват в нета), а и да търсят допълнително инфо за конкретната версия по сайтовете на производителите или различните тестове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #33 Отговорено 12 Април, 2019 Значи всички караме по твоята логика с шир потреба. Разликата между H и V в една и съща каркаса е само една подсилваща лента за по малко усукване в завои. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6042 #34 Отговорено 12 Април, 2019 Да обясня: Терминът "ширпотреба" е придобил гражданственост като символ на негативно отношение на потребителя към обикновен и масов продукт, но това е субективно и малко по български. Истината е че означава "продукт за широко потребление", което не го определя като лош или некачествен, а като масов. Да, гумите с които караме 99% от хората в този форум са такива, понеже автомобилите ни са в тази категория като продукт, а не като популярност. Колцина карат NSX, S2000 или някоя турбо тунинг "бегачка" на 300 + коня? Всички останали сме за стандартен тип гуми, а това че някой си е сложил на Акорда 18" гуми с Y скоростен индекс не значи че е постъпил правилно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #35 Отговорено 13 Април, 2019 По нагоре в темата бях написал, че M+S се класифицира като всесезонни гуми, но поста беше премахнат (има колеги, които на бялото ще кажат, че е черно). Това са гуми лятото за черни пътища а за зимата градски, селски и планински пътища по който се предвижваме винаги на ниска скорост. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #36 Отговорено 14 Април, 2019 (Редактирано) Така като чета,всички сте перфекционисти и се подготвяте като за формула 1.Аз карам с 19-КИ и ми дреме за стандарта описан на вратата на Акорда.Само да вметна,че за миналото лято съм срязал три гуми по прекрасните БГ пътища .Каквата и марка да са ,всичко при удар в прилична дупка става за боклука .А и колата е дизел,ако има значение п.с.Чакам 8-ми сезон на “Игра на тронове” и критики по повод поста ми Редактирано 14 Април, 2019 от policeman Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 790 #37 Отговорено 14 Април, 2019 Ако ти дремеше малко повече за стандарта описан на вратата на акорда, днес щеше да си с 3 гуми напред! И поста ти не е за критика, а за сатира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #38 Отговорено 15 Април, 2019 Точно така,прав си Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6042 #39 Отговорено 15 Април, 2019 Етикета с гумите е информативно препоръчителен. Според производителя с въпросните цифри и букви се постига оптимален баланс между различни критерии, някои от които са противоречиви един на друг. Никой не е казал че не може да се сложат по-ниско профилни гуми. Просто те разместват приоритетите и този който слага такива, е добре да си дава сметка за промените. Сигурен съм че визията е само първоначалният повод, а промените в пътното поведение са търсен ефект за сметка на други фактори. Кой до къде ще се "качи" по цолажа и ще "слезе" по профила и офсета е въпрос на личен избор, но гумите са първият елемент от окачването. Да, нещата са коментирани и преди, но пак "задълбахме" по въпроса. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 925 #40 Отговорено 16 Април, 2019 На 15.04.2019 г. at 8:00, policeman написа: Точно така,прав си Да черпя едни пуканки с черен Бушмилс? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове