Petar.P 30 #1 Публикувано 21 Февруари, 2019 Здравейте колеги! Нов съм във форума и от 1 месец съм горд собственик на Honda Accord CL7 2006г. Колата е на 136к км. и работи перфектно. Като пълен невежа смених маслото защото старото си беше за смяна вече и сложих същото като стария собственик 10w40 (знам че сега ще ме разпънете ама...). След като мина 1 месец проверих нивото на маслото и забелязах че понамирисва на бензин или по точно на изгорели газове това вече ми се изясни от една тема във форума.. явно е често срещано. Та въпроса ми е след като колата е карана последните 4 години и повече с 10w40 редно ли е да сменя с 0w20 както е по каталог (и него го видях във форума) или да карам с прясно смененото 10w40. Искам да добавя че в момента карам рядко и то на много къси разстояния и не я пердаша на 5000 оборота Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #2 Отговорено 21 Февруари, 2019 (Редактирано) 10W е наистина Прекалено гъсто за тоя двигател, особено зимата. 5W-40 е може би най-гъстото, което някой някъде би ти препоръчал и то само в случай, че наистина я караш често в червеното. Особено зимата, на минусови температури 10W-то не е удачно. Не съм експерт, но аз бих го махнал максимално бързо и постепенно бих слагал по-тънки масла, гледайки поведението и харча на двигателя. Ако нямаш притеснения, можеш директно да пробваш с тънко 0-20 или 5-20 и, ако го „пие“, да смениш след това с малко по-гъсто 5W-30. Но гледай да не е някое наливно от незнаен сервиз, с незнаен произход. Не е нужно да е най-скъпото. В темата с маслата има препоръчвани и по-евтини масла. Поинтересувай се и от интервала на смяна защото той трябва да е съобразен с маслото и често 10к км са твърде много. Редактирано 21 Февруари, 2019 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #3 Отговорено 21 Февруари, 2019 Да. При ниски температури, 5W40 запазва малко по-добра течливост от 10W40. Но при 40°C и при 100°C, и двете масла са с еднакви вискозитети! Така, че и 5W40 не е добра оферта за Акорда. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #4 Отговорено 21 Февруари, 2019 Преди 1 час, Petar.P написа: редно ли е да сменя с 0w20 както е по каталог Да,колкото може по скоро...! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #5 Отговорено 21 Февруари, 2019 Молба към автора . Моля споделяй в тази тема какви масла слагаш след препоръките и от кое по колко смуче . 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #6 Отговорено 21 Февруари, 2019 Благодаря за информацията колеги! Още не знам дали смуче масло защото я имам от месец, и не съм навъртял километраж, но ще следя внимателно(за сега единствено мога да кажа че не пуши и няма сажди по ауспуха). Понеже съм сложил вече 10w40 на liqui moly и съм минал само 300км с него ще покарам малко да пообере боклуците и ще го сменя с 5-30 или 0-30 . Ще споделя и дали харчи масло като засека 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gmarinov 36 #7 Отговорено 22 Февруари, 2019 Колата я взех с Bardahl XTEC 5W40 и за 10к км изхарчи около литър и половина, В момента съм с Bardahl XTS 0W20 и за 5к км е изхарчила около литър. Забелязъл съм, че маслото не го харчи при нормално каране, но кара ли се до 7200 оборота го харчи. В Апостолов колите ги карат с Total 10w40 от нови и някой казват че са доволни и не им го харчи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #8 Отговорено 22 Февруари, 2019 Ще направя както колегата danailov ме посъветва... Ще покарам 1000-2000 км с това масло понеже е ново и като "поизплакне" двигателя ще го сменя с 0-30 пък да видим. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 790 #9 Отговорено 22 Февруари, 2019 Сутрин като е студено я оставяй да поработи поне минута на празни обороти, без да я форсираш, като се стремиш да не й даваш цялата газ в началото, лекичко до към 2000-2500, после като загрее може да си правиш каквото ти е кеф. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #10 Отговорено 22 Февруари, 2019 Аз по принцип си я оставям 4-5 мин. Но не е там проблема... За пореден път се убеждавам че Немците са некадърни... Живея в германия и колата я купих от Германец.. един дядо който се е пенсионирал и не я кара толкова сега та имаше само 136000 км на километража. Та той ми каза маслото е Fuchs 10w40 Titan много е хубаво само такова слагам... Те просто след като колата не е в гаранция слагат най евтиното защото по време на гаранцията една смяна на масло в сервиз на Хонда тук е около 400 евро минимум и нали няма да я карат вечно и не им дреме. Но аз като отидох да сменям маслото в сервиза имаха оферта със тяхно масло само 40 евро (това не е сервиз на хонда а е един уж нормален ATU се казва и не е много малък) и викам айде доста разходи поне маслото няма да е скъпо и ги питам вашето масло хубаво ли е за хондата? Ооо да много е хубаво... В деня на смяната гледам маслото им на стилажа и се зачетох... рециклирано масло.. 5 литра 19 евро... Хванах единия от продавачите и му викам я смени маслото с лики моли и той погледна в компютъра и каза да то също става за вашата кола... да де щото е на 13 години колата а и иска да си продаде маслото пък кат се прецака нещо нали пак при тях ще ида... бизнес ... Не му дреме на него че за в бъдеще аз ще имам проблем с мотора евентуално. Само за информация моята смяна беше 79 евро /40 евро маслото 7 евро маслен филтър останалото е заплащане на работника който ми сменя маслото за 1 час работа горе долу 32 евро защото ми е сменял маслото 1 час. Сам на улицата да си смениш маслото не можеш веднага някой ще се обади в полицията и ще ядеш дървото... пълна смяна на масло със маслен филтър и филтър на въздуховода + филтър в купето е 211 евро... филтрите са по около 7 евро но плащаш за 3 часа работа... Ненормална работа.. 2 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6039 #11 Отговорено 22 Февруари, 2019 Така е, пазят си екологията - рециклират маслата, вехтите коли продават на нас, а после, като отвориш капака на мотора за да регулираш клапаните, трябва да копаеш за да изровиш разпределителните валове и кобилиците. Германецът беше техничар по времето на 124-ката. Сега гледа да продава и му е ясно че вечните коли му прецакват икономиката. Но не е само той. Всичко е "ширпотреба от еднодневки" - за това караме вехти Хонди. Иначе, добре дошъл! А ако имаш мерак, си попълни профила, за да е видно какво караш. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Takumi Fujiwara 407 #12 Отговорено 23 Февруари, 2019 Карай с това масло 5000 км, иначе е грехота. Верно, че не е правилното, но няма да е фатално само веднъж и то за къс пробег. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 189 #13 Отговорено 23 Февруари, 2019 Само веднъж и ха още малко и така се получават неприятностите! Колегата е добре да смени маслото с 0W20. Минал е 1000 -2000 км, достатъчно! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #14 Отговорено 23 Февруари, 2019 Минал е 300 км. Предстои да мине 2000км и ще го смени. Споко! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #15 Отговорено 23 Февруари, 2019 (Редактирано) Преди 14 часа, Petar.P написа: една смяна на масло в сервиз на Хонда тук е около 400 евро минимум ... нормален ATU Докато има шарани, ще има и тарикати. Смяната на масло в сервиз на Хонда в Германия НЕ струва минимум 400€. При дилъра където аз ходя, цените са както следва: 1) смяна масло труд - 29,92€ 2) такса за старото масло - 4,70€ (0,94€/л) 3) маслен филтър - 14,28€ 4) уплътнител пробка - 0,51€ Общо без ДДС - 49,41€. Общо с ДДС - 58,80€. Маслото си го нося сам - 50€. Общо - около 110€. До сега най-голяма сметка, която съм плащал е била за сервизно обслужване А/В/К/2/22/5 - 389,15€ с ДДС, като 125,65€ са били за заместващ автомобил за 5 дни, който стоя на практика на паркинга на едно летище, защото трябваше спешно да съм на другия край на Германия. ATU са най-мизерната верига сервизи в Германия, има и много изписано в интернет за тях. Не познавам нормален човек, който да си оставя колата за сервиз/ремонт там. Редактирано 23 Февруари, 2019 от DTEC Добавяне на информация 2 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #16 Отговорено 23 Февруари, 2019 3 hours ago, DTEC said: Докато има шарани, ще има и тарикати. Смяната на масло в сервиз на Хонда в Германия НЕ струва минимум 400€. При дилъра където аз ходя, цените са както следва: 1) смяна масло труд - 29,92€ 2) такса за старото масло - 4,70€ (0,94€/л) 3) маслен филтър - 14,28€ 4) уплътнител пробка - 0,51€ Общо без ДДС - 49,41€. Общо с ДДС - 58,80€. Маслото си го нося сам - 50€. Общо - около 110€. До сега най-голяма сметка, която съм плащал е била за сервизно обслужване А/В/К/2/22/5 - 389,15€ с ДДС, като 125,65€ са били за заместващ автомобил за 5 дни, който стоя на практика на паркинга на едно летище, защото трябваше спешно да съм на другия край на Германия. ATU са най-мизерната верига сервизи в Германия, има и много изписано в интернет за тях. Не познавам нормален човек, който да си оставя колата за сервиз/ремонт там. Аз ходих в ATU защото са ми наблизко и работят в събота. През седмицата работя и това беше най лесното решение все пак е смяна на масло неискам да правят нещо кой знае какво. Незнам колко са зле в този сервиз ама бая ненормални има явно защото се ходи само с термин (записан час) защото е пълно. Казваш че маслото си го носиш сам.. Това за нова кола ли става въпрос или по стара от 5 годишна? Аз до колкото знам от хората с нови коли те немогат и гумите да си сменят сами защото ще им отпадне гаранцията. Аз работя като куриер и карам бус и от шефа ми знам че като закара буса във vw центрум смяна на масло и инспекция на около всеки 35000 - 40000 км оставя по 400 евро. Имам приятел със шкода чисто нова той на първа смяна на масло и "обслужване" даде 350 евро. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #17 Отговорено 23 Февруари, 2019 (Редактирано) Днес я изпънах малко на магистралата 150 км горе долу в участък без лимит на скоростта за да я загрея добре и да видя има ли някакви шумове или проблеми при високите скорости. Държа се много прилично но си мисля че едно анти крило отзад ще повиши стабилността при високите скорости. За сега мисля да се спра на малко по плътно масло като това https://www.ravenol-shop.de/motoroel/5w-30/ravenol-fds-5w30 както казах колата е на 13 години и предния собственик я е карал с 10-40 доста време та ме притеснява че ако сложа 0-20 ще трябва доста да доливам. Редактирано 23 Февруари, 2019 от Petar.P 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #18 Отговорено 23 Февруари, 2019 Става въпрос за 5г кола. Купих я на 3г с гаранция още 2г. Относно VAG сервизите - те имат часови ставки от по 100-120€ и цена на литър масло от 25-30€. При Хонда нещата са - часова ставка - 60-70€ и литър масло за до 20€, т.е. ако те ми налеят от техния Тотал (с такова работи моя Хонда дилър) към онези 58,80€ трябва да додам още 100€. Иначе който е с две леви ръце си плаща и за смяна на въздушен и климатичен филтър. Аз го правя на всеки 10 000км сам. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #19 Отговорено 23 Февруари, 2019 7 minutes ago, DTEC said: Става въпрос за 5г кола. Купих я на 3г с гаранция още 2г. Относно VAG сервизите - те имат часови ставки от по 100-120€ и цена на литър масло от 25-30€. При Хонда нещата са - часова ставка - 60-70€ и литър масло за до 20€, т.е. ако те ми налеят от техния Тотал (с такова работи моя Хонда дилър) към онези 58,80€ трябва да додам още 100€. Иначе който е с две леви ръце си плаща и за смяна на въздушен и климатичен филтър. Аз го правя на всеки 10 000км сам. Именно и аз само масло смених защото немога сам понеже нямам гараж и имам съседи... винаги има някой на някой прозорец да те гледа... За в бъдеще няма да ходя в АТУ Това че им посочих сравнително скъпо масло от равта и ми казаха че става за моята кола само за да установя по късно че не става ме обеди че не са много "pro". 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #20 Отговорено 23 Февруари, 2019 По-добре да беше отишъл в най-близкия mac OIL и за 69,90€ щеше да получиш смяна на масло с филтър MANN и масло HELIX Ultra SN 0W-20. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #21 Отговорено 23 Февруари, 2019 Първо се извинявам за off-a. Чета с интерес темата, но не ви е лесно и на вас там. Такава полемика за обслужване и смяна на едно масло, пожелавам никога да не ви се развалят колите! 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 116 #22 Отговорено 23 Февруари, 2019 (Редактирано) И моята 2.4, 2003г. като е карана почти 170 000 км с 10w40, в Швейцария, да не би да съм я купил умряла и правил нещо по нея освен регулиране на клапани, слагане на газ и един шарнир, не напротив, купих си едно слънце. Да не говоря, че нямам капка масло отдолу след още 70 хиляди км при мен с 5w30 и не гори абсолютно нищо от както съм я взел, и си мърка като нова. Всеки сам решава как да поддържа колата си, просто няма смисъл да плашите колегата, че нещо ще му стане на колата ако кара с 10w40. Та ясно е, че ще го смени, но определено не му е нужно да бърза, излишен стрес и финанси. Редактирано 23 Февруари, 2019 от sashua 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #23 Отговорено 23 Февруари, 2019 Преди 1 час, sashua написа: И моята 2.4, 2003г. като е карана почти 170 000 км с 10w40, в Швейцария, да не би да съм я купил умряла и правил нещо по нея освен регулиране на клапани, слагане на газ и един шарнир, не напротив, купих си едно слънце. Да не говоря, че нямам капка масло отдолу след още 70 хиляди км при мен с 5w30 и не гори абсолютно нищо от както съм я взел, и си мърка като нова. Всеки сам решава как да поддържа колата си, просто няма смисъл да плашите колегата, че нещо ще му стане на колата ако кара с 10w40. Та ясно е, че ще го смени, но определено не му е нужно да бърза, излишен стрес и финанси. Сега ще те анатемосат. Те 5/30 сменят на 6к тиииии. Има един идивид около мен кара с 10/40 някакво наловно от 6.40. Та колата е на 540000 250к при него. Само на газ, няма помпа в резервуара :D. Та баси коравата англичанка. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sidux 1 #24 Отговорено 24 Февруари, 2019 Здравей колега. Не разбирам защо експериментираш с различни масла от оригиналното, директно наливай каквото трябва. Когато купих моята 2,0 бензин преди две години беше на 68к мили (110к км). Разгледах фактурите от предишните обслужвания и се хванах за главата. Беше карана с 10W40, 5W40 и най лошото 15W40, така че хората наливат каквото имат за продаване, а не каквото трябва. Купих си оригинално Хонда 0w20, но може и кастрол да вземеш, и това е. Колкото налея -толкова източвам. Няма течове, няма харчове. Това е Хонда Поздрави и безаварийно 2 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
haspel4o 4 #25 Отговорено 6 Юни, 2019 (Редактирано) В Юби ко ми препоръчаха и наляха на Акорд 7 2,4 2003г. масло при смяна 5w 30.Чета обаче че трябва 0w 20.Дали не ме подготвят за капитален ремонт при тях???...😁😁😁 Редактирано 6 Юни, 2019 от haspel4o 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #26 Отговорено 6 Юни, 2019 Аз също карам с 5w30 предния собственик я беше карал последно с 10w40.. и аз се стреснах малко като видях с какво карат колегите. 5w30 е синтетика а не полу синтетика като 10w40 . Сега карам с това https://www.ravenol-shop.de/motoroel/5w-30/ravenol-fds-5w30 като сменя6 масло гледай да отговаря на спецификациите ACEA A1/B1, ACEA A5/B5 и да е пълна синтетика 5w30/0w30/0w25/0w20 всички стават. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #27 Отговорено 6 Юни, 2019 Ето по кода на двигателя маслото на какви спицификации да отговаря https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=599448475 Важната на япанския двигател е ILSAC GF4-GF5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #28 Отговорено 6 Юни, 2019 (Редактирано) Моя двигател е K20Z2 но имам 600 страници книга и там пише какви масла са препоръчителни и на каква спецификация да отговарят. Предполагам за различните двигатели е различно. За моя единия беше ACEA A1/B1 а другия не го помня. Първо бях налял 10w40 и след около 1000 км го смених с 5w30 "старото" масло беше доста потъмняло така да се каже беше измило двигателя. Сега с новото съм изминал около 5000 км и е започнало да потъмнява но е доста по бистро отколкото беше другото на 1000км . За 5000 км мотора не е пипал маслото и на следващата смяна ще сложа 0w20. Ако ти е налична книгата на колата погледни вътре там е всичко което ти трябва. А относно марката масло няма какво да кажа аз съм ползвал само това на Ravenol все пак колата я имам от 5 месеца Но него ми препоръчаха колеги от форума и нямам оплаквания. Редактирано 6 Юни, 2019 от Petar.P 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
haspel4o 4 #29 Отговорено 8 Юни, 2019 А мнение за Bardahl ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #30 Отговорено 9 Юни, 2019 (Редактирано) Само високия клас с сивите букви Bardahl -http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6151 но може да вземеш нещо по-добро на по-малко пари. Ето защо маслото е хубаво да с спецификация ILSAC GF4 или GF5 Ето ти масла бюджетни и по-скъпи от общите поръчки тук https://www.ato24.de/en/car/engineoil-5w-30_0w-20-honda_petro-canada.html Редактирано 9 Юни, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nakata 178 #31 Отговорено 9 Юни, 2019 Аз карах с това http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6121 един сезон и нямам оплаквания на 4000 долях 0.3 грама и го карах до 7300 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #32 Отговорено 9 Юни, 2019 За по-малко пари ще караш оригонално https://www.ato24.de/en/honda-full-synthetic-0w-20-0-946-l.html с всички спецификации за твоя двигател. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 116 #33 Отговорено 9 Юни, 2019 (Редактирано) Уважавам мнението на всеки, сега се и подготвям за торба с хейт, но се прекалява с тая истерия по тва масло, прекалява се и с простотиите тип: "Абе маслото ми е 100-130 лева, щот съм решил да ръгам 0w20, 0w30, въпреки, че ще ми го гори, ама коя хонда не гори??? нали тва се препоръчва, ама ще доливам там ау и ще го сменя на 6к, щот така съм решил, да ми гние колата вечно в двора, да си я пазя и галя, нали ми носи здраве, тук там някой лев, нека си ми е с бистро масълце." П. С: Колата е създадена за да се улесни придвижването, носи удоволствие да се кара, но не носи нищо друго, изключваме други типове превозни средства, осъзнайте се, защото се започва едно робуване, от което няма измъкване. Приятелски съвет. Каквото искате вярвайте, каквото искате слушайте, но всеки уважаващ себе си майстор ще бъде щастлив всеки път като Ви види, истински щастлив, защо ли? И сега по темата, карам с 5w30, проблеми няма, и ми струва 50лв, имам 7 смени, за 80 хиляди, скоро 8-ма, доливам ли - НЕ, гледал ли съм му спецификацията - НЕ. А преди тва колата ми е обслужвана само и единствено с 10w40, 180к, в Швейцария в Хонда, на 15 хиляди, и те така, приветствам всеки желаещ да дойде с мен, да качим колата на подемник, да я разкостим и да огледаме кво се случва с нея, ама накрая искам да се чуе тука за състоянието и, сладка оферта? Маркетинга е голяма работа, докато върви, вечно ще е така, помислете и защо върви? Успех на всеки. Редактирано 9 Юни, 2019 от sashua 2 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #34 Отговорено 9 Юни, 2019 Ако имах възможност колега бих ти сложил и 10-на лайка 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #35 Отговорено 9 Юни, 2019 (Редактирано) Ето ти го отговора на твоя въпрас карай и с оригинално 5w30 пак за 50 лв https://www.ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html Мисля че се прекалява с надценката от над 100% която слагат тук в Бг оторизирани и неоторизирани продавачи на масла и части. Редактирано 9 Юни, 2019 от CARPERA 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 116 #36 Отговорено 9 Юни, 2019 Спокойно, и по тънко ми идва, все пак говорим за клиентски цени, ако си наясно, всеки майстор разполага с една 30-40 процентна отстъпка, а моя с радост ми я предоствя, смятай отново, избегни и спама, не е целта на темата цената, очевидно. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #37 Отговорено 9 Юни, 2019 Споко мНого добре съм наясно с отстъпките на майсторите и мазните им мутри като ми кажат,ааааа с твои части неможе щото трябва още да лапам от теб освен като ти взема парите за труда. Не всеки може да има като твоя майстор но малко като се поразтършува има хубави и бюджетни масла,за мен те не са в БГ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #38 Отговорено 9 Юни, 2019 (Редактирано) Самоцензурирах се, понеже щяхме да влезем в някаква полемика отново по отношение на маслата. Мисля ,че е ясно ,че в този форум потребителите не са някакви будали или нещо такова. Всеки си слага масло, което му е най-изгодно или приятно.Същото важи за каквито и да било други интервенции по автомобила. Има три теми за масла, много може да се научи от тях. Не мисля ,че има и фанатици, защитаващи само в20 вискозитетите. Вискозитетът в40 не е препоръчителен за к серията на хонда, с изключение на 0в40. Успех и приятни километри с ХОНДА на новия собственик. Редактирано 9 Юни, 2019 от ivailopp 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #39 Отговорено 9 Юни, 2019 (Редактирано) Будали са и от Хонда, които препоръчват 0-20, сигурно. Твоят пост, колега е малко като „не съм расист ама…“. Казваш „нищо лично, ама“ и следват подигравки вместо културно структурирано изказване. Само на това не съм фен от текста. Да, мисля, че може да има прекаляване с важността на ниския вискозитет, но има също не едно мнение в другия край на спектъра. Очевидно след като в книжката пишат и вискозитети като 15-40, няма да ни се счупи двигателя, ако го караме с 5-30 вместо 20. И все пак, не ми е това професията, не се чувствам достатъчно вещ и не осмивам колегите с друго мнение. Немалко съм научил и от тях. Редактирано 9 Юни, 2019 от Pavel_Pavlov 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #40 Отговорено 9 Юни, 2019 Мислех да не отговарям на глупави закачки,ама не може! Преди 2 часа, sashua написа: И сега по темата, карам с 5w30, проблеми няма, и ми струва 50лв, имам 7 смени, за 80 хиляди, скоро 8-ма, доливам ли - НЕ, гледал ли съм му спецификацията - НЕ. А преди тва колата ми е обслужвана само и единствено с 10w40, 180к, в Швейцария в Хонда, на 15 хиляди, и те така, Да почнем от зад напред...! 1.След като знаеш с какво масло са я обслужвали,за къф ти беше да минаваш на вискозитет 5W30,кое те накара да го сториш (твоя майстор ли)?Такива като теб скачат на 15W40,класика...пък и тънка лайсна. 2.Дори и тези 50лв.,които си броил,не знаеш за каквъФ шит си ги дал.Ама забравих,че не те интересувало.(Що ли...?) 3.Прецакан си от всякъде,ако мислиш,че твоят "доверен човек" мисли за теб,като те е убедил,че ти дава най доброто (без дори и той да знае кое е)...много лошо! 4.Аз ако бих взел масло 5W30 без да гледам като теб какво е,никога нямаше да дам толкова много пари. И тука си "вътре". 5.След като си си намерил,"душевен мир"относно точното масло,защо ти е да пишеш тук,какво очакваш да получиш като отговор или си просто "спортист"? 6.А...и ето какви са евентуалните последици ,със "швейцарските" интервали от по 20х. и "точния вискозитет" Имаш от нас отличен шест,колкото са и горе споменатите точки! 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове