Jump to content
Cap_Slow

Какво сменихте по вашия Акорд през последната година?

Recommended Posts

Преди 1 час, Pavel_Pavlov написа:

И това обикновено зависи повече от изминатите километри отколкото години.

Разбира се, че зависи... В началото съм казал ..."и накрая тотал за изминати ....км за 1 година."

Значи. че  данните тук са за една година, календарна или откакто си купил колата и за тая година имаш съответен пробег...

А маниаците ще добавят, че зависи и от качеството на консумативите... :)

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карайте си колите ,потдържайте ги, но не им бъдете роби,има много по-важни неща в живота.Колата е да ти служи не ти да и служиш.Гледайте си здравето и семeйcтвото и се наслаждавайте на живота.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

 

Предполагам го казваш с добро намерение, но тези съвети (ако е съвет) рядко се приемат добре. В очите на едни някой е роб защото „слугува“ на машина, а в според друг това може да му е занимание, което обича да прави – хоби. Няма полза от това да налагаме своя мироглед на другите.

 

(И, моля, не го приемай лично, но „поддържам“. Другото може да е неприятно за четене.)

 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, Митко Йотов написа:

Разхода който има един автомобил е, части, труд в сервиз и разхода за гориво който има, всичко друго е на добра воля, собствен избор и каприз.

+ данък и ГО.

Ако все пак си намерил начин да ги платиш на добра воля, би ли го споделил 😁

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам ти иронията @Terje  но знам хора които за тежък джип плащат 4лв данък, познавам и хора които карат и без гражданска, и при двата случая дали е платено или не не пречи на колата да се движи тоест опираме до добрата воля на собственика което няма нищо общо с кондицията на една машина.

Но да не спамим излишно защото смисъла е високи разходи които води един модел автомобил а не текущи които ги има и един мотор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да се похваля с едно от по-сериозните обслужвания в последно време, а именно:

Смяна на тампони на носачи, тампони стаб. щанга, биалетки, гарнитура капак клапани. Тампоните са оригинални, останалото - не. Регулиране на клапани, стенд.

Цена на части ~ 280

Труд ~ 420

 

После излезе и, че горен носач е заминал. Афтърмаркет + труд - 120лв.

 

И количката заспа. :)

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Dennis колега. И аз ще трябва да сменям тампони на носачи. Можеш ли да ми кажеш каква е цената на оригиналните, колко са на брой, от къде ги поръча и евентуално парт. номер?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ги частите:

Сервиза на майстора е в близост до Бултрако Пловдив така, че от там си ги взима човека на място.

911C8474-432C-4B47-A9AD-9C0ED64B90AE.jpeg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се отчета за поредна изминала година:
- 2 смени на масло - 300лв
- предни амортисьори + всички прилежащо към тях (тампони,прахоуловители и тн) + 2 биалетки, стенд и труд - 750лв
- разни дреболии + допълване на фреон - 100лв
- струговане на сменените ми миналата година дискове - 100лв

 

Тотал 1250лв. Майстора каза, че имало и разни тампони за смяна, но тъй като не той установи, че амортисьорите са за смяна, а директно му откарах колата да ги смени, нямаше време да ги поръчва и сменя и останаха за следващ път. И там ще има едни 300-400лв най-вероятно.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Cap_Slow said:

- струговане на сменените ми миналата година дискове - 100лв

 

Накладките сменяни ли са заедно с дисковете? Питам, щото и аз смених моите дискове и накладки миналата година и нямам проблеми.

Дисковете ми са Blueprint а накладките ATE.

 

Иначе по темата:

Две смени на масла с филтри и един шарнир. Смених си и халогените, че бяха шупнали оригиналните. А и набивката на изпускателния колектор към тръбите назад.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти всичко по спирачната система бе подменено/ревизирано, главините измерени. Само маркучите и спирачната помпа не са пипани. Смениха всички дискове, накладки, 4 ремонтни комплекта за апаратите и смениха спирачната течност. Отделно със самата течност съм бил доста педантичен откакто съм собственик и съм я сменял на всеки 2 години.

 

В интерес на истината след струговането не се е върнало биенето във волана, а вече имам 3-4000км. По-детайлно съм писал в темата за спирачките на Акорд 7.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двете задни гърнете смених. Бяха цъфнали в горната част и при оглед отдолу не се виждаше нищо, но си дрънчаха на умряло. 350лв с труда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С извинение, на мен тая година ми се е*а м****та от смени по колата. Къде от пробег, къде от старост, а и от чужда намеса.

Много на кратко основните неща.

Накладки предни и задни, воден и на климатика радиатори, бобини 2-3, бензинова помпа, бих казал цялата изпускателна система (катализатор, гърнета, мека връзка и тн), рециклиране на хидравлична помпа и стартер. Към това добавям и 2 пъти пътна помощ, ремап и каква ли не разходи към по-горните смени! Едни 3500лв не ги хареса изминалите 12 месеца само за описаните събития. Обслужванията, данъци, каско и някви таксички дори не влизат в тази сума, изминати няма 20к.

  • Нагоре 1
  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 10 месеца кво ли не смених, но по собствено желание, належащо бяха само спирачките

4 диска с надкладки Феродо за 15 000км вече са криви

Спирачна течност на Мотул 

Комплект ангренажно задвижване всички вериги плъзгачи от Хонда

Иридиеви свещи за модела щото беше с някви други

Всмукателен колектор от к20 + всмукателен вал + ангренажна ролка.

Изпускателен колектор 4-2-1 

Филтър K&N

Масло Мотул един път 5в30 един път 5в40 и накрая Yacco 5w40

И проклетото копче за прозорците което вземах от али експрес смених платки пластмаси и кво ли не и не заработи както трябва докато не взех оригинално от Хонда

Джанти и гуми 

И предстои да сменя и автоматична ск кутия поради проблем с включването на предавки и боксуване на съединителя

Около 5000лв разходи за целия панаир. 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте :) ЧНГ и за много години, живи и здрави :)

Дойде време за годишния отчет :) Сравнително подробен от Карспендинга. 

Точно за 1 г. съм изминал 8735 км. За тази година съм изхарчил за колата общо 4607,50 лв. Гориво - 1497,53 лв. Поддръжка и грижи - 1970,93 лв. Застраховки - Каско и ГО, данък, винетка, преглед - 1139,04 лв. От това излиза общо 0,53 лв. на км., 0,17 лв. за гориво на км. или 384 лв. на месец. 

Сега по - подробно за разходите за поддръжка и грижи:

Пълен комплект ветробрани Heko - 90 лв.

4 бр. лети джанти, 16" - 200 лв.

Рамо за задна чистачка + чистачка - 27 лв.

4 бр. летни гуми Sunull, 16" - 367 лв., като тук влизат и 40 лв. за монтаж.

Секретни болтове - 40 лв.

Камера за заден ход - 50 лв. + монтаж 20 лв.

Фолиране на фарове - 20 лв. - услуга от приятел.

Лед крушки - китайски - интериор, заден ход, рег. ном. - 58 лв.

Затъмняване на стъкла - задни врати + задна част - комби - 160 лв. 

Масло Motul 8100 X-CLEAN 5w30 - 4л. - 105,74 лв. Маслен филтър FILTRON OP 540/1T - 7,87 лв. Въздушен филтър FILTRON AP 102/3 - 26,40 лв. Филтър купе FILTRON K 1187 - 18,90 лв. Реглаж на клапани. Труд 80 лв. Общо - 250 лв.

Заварка на пробита тръба на ауспуха - 20 лв.

Смяна на филтри на ГУ - 47 лв. Сам си го сменях.

Акумулатор Yuasa 50 ah - 172 лв. Ремонт на врата на багажник - комби - сменени части, втора употреба - пълен комплект брава - 100 лв., пълен комплект мотор за повдигане и спускане на вратата - 100 лв., модул за управление на вратата - 100 лв. Труд - 150 лв. Повреден се оказа модула. 

Ами това е за тази година. Минах без някакви сериозни ремонти за щастие :)

Дано и за напред е все така при всички ни :)

Редактирано от Г.Писаров
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно сам ще си пиша в тази тема ама карай :)

Да видим какви са ми разходите за колата, за изминаващата година:

1. Започвам със застраховките, данъците и таксите:

Данък - 187,26 лв.; Автокаско към Булстрад - 447,14 лв.; Карта СБА - 70 лв.; Преглед - 55 лв.; Винетка - 87 лв.; Гражданска към Булстрад - 264,26 лв.

Общо - 1140,66 лв.

2. Ремонти:

Смяна на големи тампони на долни носачи - 2 бр. х 48 лв., тампони на стаб. щанга - 2 х 24 лв. Труд - 140 лв. Общо - 280 лв.

Смяна на масло - Ravenol SSO 0w30 - 5 л. - 150 лв., филтър купе - 19,60 лв., въздушен филтър Mahle LX - 25,34 лв., маслен филтър Filtron OP - 7,28 лв., труд - 30 лв. Общо - 232,22 лв.

Смяна на маркуч високо налягане на хидравлика. Маркуча е автърмаркет, втора употреба - 107,37 лв. с доставката, труд 60 лв. Общо - 167,37 лв.

Смяна на филтри на газовото - 36,16 лв. с доставката. Сам си го сменям.

Сменени предни спирачни дискове АТЕ 300 мм. - 235,20 лв. Комплект предни накладки АТЕ - 98,88 лв. Спирачна течност АТЕ ДОТ 4 - 1 л. - 17,78 лв. Опресняване на масло на АТ - Ravenol ATF DW-1 - 3 л. - 74,76 лв. + доставка - 5,79 лв. Филтър АТ ОЕМ - 79 лв. Смяна на вентили на зимни гуми, баланс и смяна с летни на колата. Труд - 160 лв. Общо - 669,55 лв.

Общ разход за ремонти - 1400,30 лв.

3. Гориво:

Газ + бензин, общо - 2094,95 лв.

Общо всички разходи за годината - 4645,91 лв.

За една година съм изминал около 13000 км. 

Разход за гориво на км. - 0,16 лв. Общо за км. - 0,36 лв.

Среден разход на газ - 13,11 л./100 км.

Среден разход на бензин - 0,64 л./100 км.

Та това е за тази година. Имам два проблема, които си оставих за следващата година, че се появиха в празнично време :) Прокапа ми хидравличната помпа. Мисля да се опитам да разбера от къде е протекла и да се опитам да попритегна. Ако не стане, мисля да взема пълен ремонтен комплект да се смени всичко и рециклира. 

Другото е, че екрана на оригиналната мултимедия започна да спира и тръгва когато си поиска. Ще търся майстор да го погледне. Ако не успее да го оправи ще си взема "нова" оригинална мултимедия, втора употреба :)

С това ще започнат нещата за 2024 г. Пък как ще завърши - ще видим :)

Пожелавам на всички весло посрещане на новата година, живи и здрави, през новата и много и само безаварийни км. :)

 

Редактирано от Г.Писаров
  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя равносметката за 2те години от притежаването на автомобила: Добавям, че нямаше как да се сдържа и да не поръчам предварително Pakelo на черен Петък:
718978965_.thumb.png.888c968077ef16783bddf4a34c816f04.png

 

 

Редактирано от svemar
Добавяне на информация
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@svemar виждам, че си вземал комплект за рециклиране на хидравличната помпа. ОЕМ ли е и от къде поръча? И кой рециклира помпата? Аз за съжаление няма да мога да си я оправя сам и ще трябва да търся майстор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ай да не си капо...;) (ама докат си пиша и ме изпреварили)

Не си падам по воденето отчети и не мога, такъв подробен доклад, да напиша. Но поне си пиша в книжката - какво и кога...

Тая година минах на Ravenol. Пак 5w30, но смених марката, че Fuchs-а май гори повечко.

Радиатори - воден и климатичен. Бяха останали без ламели. Сега вече имам решетка на долния отвор.

Компресор - климатик. Изведнъж взе да тропа. Реших, че нямам нерви и за него и скокнах до магазина. После се оказа, че така или иначе щях да купувам          нов.

Накладки предни - Ате.  Между другото, дисковете Blue Print се оказаха много добър избор. Палил съм ги доста заради шОфери, дет си мислят, че                          огледалата са аксесоар... Трябва да погледна на колко км станаха, но един комплект накладки изкараха и се представят чудесно, и не скрибуцат.

Ламбда сонда - задната (при катализатора). 

Акумулатор Бош - предния беше Perion. Изкара си гаранцията и умря от раз.

Това са нещата - разни филтри и др. регулярни няма смисъл да пиша. Не са малко, като бройка и като пари, но пък така съм спокоен, и за себе си, и за околните.

Всичко най - добро Ви желая и нека новата година, да е 2024 пъти по - добра от предните!:D

 

П.с.

 И да се обадя, без да съм питан...

 Аз също си рециклирах хидравликата, ама още като купих колата, че виеше на прегладнЕл вълк. Не беше съвсем ОЕМ, но на доста от пакетите имаше логото на Хонда и разни други обозначения, на които не обръчам внимание по принцип. Комплекта си го поръчах от Аутоплюс-а. Човека там ми е приятел и само му казах, че ми трябва ремонтен комплект и толкоз. Какво, как и от кеде е поръчвал - нямам идея. Сам си я обслужих за няколко часа и нямам грижи от тогава.

 

Редактирано от I_Yordanov
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Г.Писаров написа:

@svemar виждам, че си вземал комплект за рециклиране на хидравличната помпа. ОЕМ ли е и от къде поръча?

Аз действам малко превантивно. Четох за слабите места и си поръчах пълния комплект от amayama.com. Още не се е налагало да я рециклирам, но да съм готов в предвид 1 месечното пътуване на частите от Япония. Излезе ми 42 Евро и 15на лв. митница. Така или иначе излизат на половината цена от предлаганите в BG  и гаранция, че всичко е оригинал. При необходимост бих проверил Стефан какво предлага, че ми харесва ориентирането му към нишата да доставя ОЕМ от Япония.

Хидравлична помпа.JPG

Редактирано от svemar
нови данни
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стефчо е пич, достави ми един чарколяк ОЕМ с комуникация само по месенджера без телефони и тем подобни, на юнашко доверие, отвърнах му със същото. Добро отношение.

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета за премеждията относно гарнитура капак клапани, та това лято ще регулирам клапаните и пак превантивно поръчах от amayama.Така или иначе за да запълня доставката от 6,56 Е си взех и ОЕМ 2те Vtec гарнитури и клипсите за едната страна на лайсните преден прозорец. Като се рових за инфо се препоръчва при смяна на гарнитурата на капак клапани на местата където са прави ъглите да се добавя и силикон ОТ ВЪНШНАТА СТРАНА НА ГАРНИТУРАТА. Vtec гарнитурите си ги сменях сам както и всички дребни ремонти (профилактика стартер, смяна антифриз с три промивки, предни спирачни дискове с профилактика спирачни апарати, смяна на маншон външно каре и т.н.). Е, регулирането на клапаните вече ще е в сервиз. Там не смея! Много от нещата ремонтирам благодарение на форума, а и е удоволствие за мен! Благодаря Ви за всякаквата информация която споделяте и затова гледам да споделям и аз полезна такава!!!!
Последната пратка от Япония ми дойде директно в пощенския клон по местоживеене и митото и ДДС-то си бяха начислени. Нямаше нужда от ходене до митницата и занимаване с документи и освобождаване на пратки.

amayama.JPG

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За гарнитурата на капака - като купих колата преди 3 г. се наложи да отварям двигателя заради издухана гарнитура на главата. Не знам каква гарнитура са ми сложили на капака но от тогава три пъти съм правил реглаж на клапани, като веднъж беше при Маркони, като ми слага газовото. Нямам теч на масло. И не съм сменял гарнитурата при всяко отваряне. 

Колегата @svemar и на мен ми се иска да мога да си правя ремонтите на част от нещата, които се налага да правя ама не смея. Нямам гараж или подходящо място, където да вкарвам колата да чопля. Моята стои на пътя. Като я взех още в началото се опитах да оправям един прекъснат кабел в задна врата за сваляне на прозореца. Трябваше да разглобявам - кора и т.н. С гледане на клипчета и мъки - успях да счупя модулчето, където е копчето за сваляне на прозореца. Не можах да стигна до въпросния кабел и се наложи да ходя пак на майстор. От тогава съм решил, че нещо, което не съм видял на живо как се прави или не го правя с някой, който знае какво и как да пипа - да не са захващам 😁 Че скъпо ми излизат такива самостоятелни ремонти :) Единствено филтрите на газовото сменям сам. Маркони ми показа, кое как се прави точно :)

Ти щом си сръчен - ще можеш сам да си правиш и реглажа на клапаните. Ще са ти нужни само пластини за измерване на хлабините и да знаеш съответните хлабини. До колкото съм чел споделено от хора тук във форума и разни други групи, било доста лесен процес :)

Редактирано от Г.Писаров
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...