Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 25.02.2024 in all areas

  1. 7 точки
    Днес реших да опресня маслото си на 3ген R20A2 бензин автомат,и да сменя филтъра автомат. Маслото се източва от пробката отдолу на двигателя развърта се с квадрат1/2 към 3/8. След развъртане и изчакване поне 30 до 50 мин изтича 3,5 л колкото повече чакаш изтича повече. Използваното масло от мен е Маслото се налива през пробката на щеката тя се намира от лявата страна на акумулатора Използваната от мен фуния е тази с дълго гърло използвах две една в друга,или трябва да се приспособи обикновена с маркуч. Филтъра автомат се намира под въздушния филтър,трябва да се демонтира неговата кутия,която се държи от болт за ключ 10 с удължиние са развива. Отзад е на два гумени тампона които влизат в шпилки.Просто кутията на въздушния филтър долната част се измъква нагоре от тях. Посоката на слагане на филтъра няма как да се обърка фиксиран е от самата скоба,вижда се на снимката. Малко по особено е сваляне или изместване да двете скоби държащи маркучите на филтъра АТФ, не става с обикновени клещи трябват такива си широки челюсти над 15мм. Цвета на новото масло е бледорозов и много рядко и течно. И маслото и филтъра са оригинални показани в горните снимки. Маслото е купено от общите поръчки https://ato24.de/en/honda-atf-dw-1.html Резултата е скоростите се сменят много плавно и без да се усещат никакво придърпване или задържане. Тази желязната туба ATF според мен маслото е една идея по-добро от стандартните сиви и тъмносиви на пазара. Моля темата да се премести в раздел 3ген.
  2. 1 точка
    Този път си взел правилно пробата! Сега нещата изглеждат по-ясно. Както виждаш, няма още обособено ядро, а само краева зона на ядрото, която е започнала да се разпада и навлиза в дифузната зона. Разтворената червена субстанция, за мен не са лакови отлагания. По-вероятно е, да е червен силикон, слаган по гарнитури някъде. Нека и останалите да си кажат мнението по този въпрос, моля. ( б.р. маслото е станало розово - червено на цвят)
  3. 1 точка
    @JapCar Относно номера на мотора: Намира се под EGR клапана, под металната тръба на охладителната система и над слейв цилиндъра на съединителя. Давам примерни снимки от моя мотор - червената стрелка указва местонахождението на номера: Ето как изглежда сниман отблизо:
  4. 1 точка
    Взех още една проба, тъй като едната от предишните две явно е дефектна, по всяка вероятност втората, на която ядрото е разрушено. Предполагам, че ако ядрото е разрушено, няма как да излезе обратното (имайки предвид, че на първата изглежда по-добре). Вероятно е разтворило отлагания по двигателя, предполагам т.нар. лакови отглагания, от което е оцветяването в червено. Иначе не се сещам за друго в двигателя с червеникав цвят, което да се разтвори. Като сложих оптимизацията на текст ми се стори, че не е толкова избелено, за текущото сканиране съм оставил смесена оптимизация текст+изображение (както беше по подразбиране).
  5. 1 точка
  6. 1 точка
    Здравейте. И аз минах по този път. Реших проблема като открих такъв оригинален чугунен, но беше от FR-V всичко си пасна с изключение на отворите за предпазната ламарина,но ги пригодих(предполагам ще пасне и от други модели оборудвани със същия двигател Civic,CR-V и т.н)Цената им тогава беше към 200лв. а аз го взех оригинален за 60лв.
  7. 1 точка
    Това е с новите лаМби Къси и дълги
  8. 1 точка
  9. 1 точка
    Първата капка (от ляво) изглежда по-добре. На втората, ядрото изглежда като тотално разрушено. Понеже имах възможността да видя маслото на живо. И го видях как е почервеняло на щеката. Това ме кара да си мисля, че е разтворило нещо, което не му е мястото в маслото. Това може да е повлияло на ресурса, а и на характеристиките му. Май е най-добре да го смениш и да не рискуваш двигателя. Не е трябвало да променяш скенера на "текст". Избелява изкуствено. Можеш ли да качиш снимките, сканирани в режим "фото"? Офисната хартия трябва да изглежда малко синкава, а не идеално бяла.
  10. 1 точка
    Здравейте, Пускам две проби, тъй като едната не успях да я опазя да е без допир до други повърхности и затова взех още една (контролна). 1) Автомобил – Mitsubishi Outlander II 2.4i, 2007 г.; 2) Масло – Amsoil SS 5W-30; 3) Маслен филтър – UFI 23.243.00; 4) Общ пробег на автомобила - около 176 000 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - около 8000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 45/55; 7) Средна скорост - не погледнах; 8) Сезон на експлоатация – 07.10.2023 -22.02.2024; 9) Моточасове – не знам колко са; 10) Изразходвано гориво - при разход 13/100 излиза около 1000 л. LPG от различни бензиностанции, бензин 95 с добавки вероятно 50 л. ; 11) Kтм = (1000 л./ 3.5 л.) = 286; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (8-10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,3 л.; 14) Доливане на масло – около 200 мl. след първите около 2000 км., след което не е доливано и няма видим разход 15) Други – при смяната е направена промивка с Motul Professional Engine Clean 300 ml, при сканирането предишния път доста се изкривиха цветовете, сега промених оптимизацията да бъде за текст и мисля, че изглежда по-добре.
  11. 1 точка
    Motorex CONCEPT TS-X SAE 5W/30 TDS: https://motorex.com/Pdf/TI/Motorex/4T-Motorenoel/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30_1014735_EN_20240106-132850.pdf MSDS: https://motorex.com/Shared/Documents/MSDS_MOTOREX/CAR LINE/MSDS_CONCEPT_TS-X_SAE_5W30_EN_GB.pdf Среден клас масло - смес от хидрокрекинг III-та група масла, с добавка на до максимум 2,5% минерално. Много високо TBN (алкално) число 12,3 mg KOH/g. Ще има дълъг ресурс откъм способности да неутрализира киселините, в следствие на горенето. Сравнително висока изпаряемост NOAK за съвременно масло - 12.50%. Не е добър показател за температурната му стабилност. Говори за голям % полимерни подобрители на вискозитета, които имат свойството да се разпадат и да оставят отлагания. А това пък води до ограничен полезен ресурс на маслото (язък за TBN-а). Като спецификация (A5/B5) е подходящо за технически изправен K24Z3. Но състоянието на двигателя си го знаеш само ти и преценката си е твоя! Като технически х-ки има по-добри масла. А в същия клас, RAVENOL FO SAE 5W-30 е по-добро.
  12. 1 точка
    Здравейте! Маслата пристигнаха. Тези, които са с получаване чрез куриер, бяха изпратени днес, а тези, които са за лично получаване, може да се взимат. ✅ При взимане на маслата, може да се сдобиете с комплект клубни поставки, които имам налични при мен, можете да ги получите и по куриер, като ги изпратя заедно с поръчката Ви или като ги поръчате отделно. Изглеждат ето така: Цената е 12 лв. за комплект.
  13. 1 точка
    Не. Не бих казал, че са понижили чак пък толкова качеството. Маслото като база си е о.к. Има си и естери. Всичко е до новите спецификации и одобрения, които покрива. А те имат определени изисквания и ограничения за разни параметри. Например сулфатна пепел, нали трябва да е "еко", а това пък води до по-малък TBN, например, който пък от своя страна води до по-малък ресурс на маслото да неутрализира киселините от продуктите на горене. Иначе си е стабилна базата, смазва си добре, но TBN пада до TAN за по-малко моточасове. Особено чувствително на бензин и повече градско. В немския форум има много анализи на DXG и винаги се представя много добре при изправни двигатели. Ето един рекорд: https://oil-club.de/index.php?thread/14606-ravenol-dxg-5w-30-mazda-3-bn-skyactiv-g-120-12-836-km/&postID=363772#post363772 Близо 13 хил.км. на бензин (дирктно впръскване), от които 70% дълги разстояния и 30% къси разстояния. Стойностите на износване са почти нулеви, но вижте къде е TBN! Понеже в Германия го измерват по метод ASTM D2896, свалете 2-3 единици и ще видите, че TBN е колкото TAN, даже и по-нисък вероятно. А това гледаме да избегнем.
  14. 1 точка
    @AzSumПреди 4г. DXG беше с мааалко по-други х-ки. като по-нисък вискозитет, по-голям TBN и др. Щом не го гори, може да продължиш с него, но съкрати малко интервала, с оглед на 60% градското и новата рецептура на маслото.
  15. 1 точка
  16. 1 точка
    Стандартно не е така и светват само ако е тъмно. Ако така си взел колата, някой преди теб нещо е модвал.
  17. 1 точка
    Преди почти една година ама. След баня. За инстаграм
  18. 1 точка
    Не е рисунка, а различен цвят фолиа. На тез години вече предпочитам прости и евтини технологии, с които мога сам да се справя бързо и лесно. Не че не мога с аерограф, но мнОу време и ако сбъркам ... То и с фолиото е разправия, щото трябва да улучиш точните размери и да го лепнеш баш където трябва, но поне се работи на място, а не да сваляш капака. Но пък него боядисах когато проверявахме клапаните, че ме мързеше да облепвам всичко в моторния отсек. Нали знаеш: "Накарай мързеливец да свърши нещо, та да измисли по-лесен начин".
  19. 1 точка
    Време е за зимни снимки. Всеки сезон може да се види красив през обектива.
  20. 1 точка
    Да, съвсем истински Сивка 4 е ВТ, а прелюда е с Н22А мотор 4ws , 7г е истински Тайп р с компресор Ротрекс и доста кончета под капака. Имал съм още интересни хонди, като Дел Сол вти, Црх 2, Сивик 5, Сивик 8 Тайп Р, Прелюд 2-ген. Две црв-та …. Вероятно ще пропусна нещо Луд човек…..
  21. 0 точки
    Здравейте колеги. Днес за разстояние от около 200 км, на два пъти за около 5,6 секунди светна иконка в жълт цвят с изобразен волан и удивителен знак, след което сама изгасна. През това време ми направи впечатление, че волана стана твърд. Имате ли идеи относно причината?
  22. 0 точки
    Моята история с жълт волан и удивителна: без никаква индикация в един момент светнаха след запалване на двигателя. Воланът стана твърд и така докато не смених EPS модулът. Диагнозата я поставиха в Бултрако, аз си го поръчах втора употреба от чужбина и без адаптация го смених. При теб изглежда по-малко по различен начин, но има друга тема във форума (за 3та генерация), в която споделят, че общо взето води към моето състояние. Sent from my iPhone using Tapatalk
  23. 0 точки
    Това го е написал "умника" който повече няма да ме цитира. Цитирам го, по повод видеото което е публикувал колегата, защото му казах да прочете какво съм писал, какво е питал колегата и да погледне пак видеото, в което ясно се вижда, че при преминаване на другите режими (разбирам позиции на обдухване), климатика не се изключва автоматично - както е на всички мои Хонди, но уточнявам, че аз не съм имал като неговите Хонди. п.п. И chavdu - никак не съм се напрегнал бе човече. А и от теб - едва ли.
  24. 0 точки
    https://www.tiktok.com/@vankatok/video/7325698505387855136
  25. 0 точки
    Здравейте Ето една снимка и от мен
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...