Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 19.05.2025 in all areas

  1. 4 точки
    Здравейте съфорумци! До момента няма тема във форума за споделяне на опит с добавки. Предлагам всеки, който е използвал някаква добавка, било за масло, било за гориво, да сподели резултата тук. Моля, да се споделят само мнения, подкрепени със снимки и/или резултати от измервания, за да не става темата от сорта "някой каза", "гледах в нет-а", "ползвах еди какво си и съм доволен, но не знам защо и какво точно какво е направило", и т.н. Нека темата да бъде подкрепена с реални резултати, за да бъде обективна и полезна за всички. И така... Първи тест. Добавка: BG44k Platinum (PN 208) Закупена от: https://www.ahkautocar.de/benzinmotor/15587-bg-208-44k-power-enhancer.html?srsltid=AfmBOooXcUQWOsGuohK_NBHh1qLfiMqvZA6hQzcDCaxpzum4FxXXN2HQ Двигател R20A2 на минимум 240 000км. (по километраж - 140 691 км) Реших да пробвам тази добавка за почистване на горивни инжектори. Съгласно отзивите, в нет-а, се води една от 3 -те най-добри добавки за бензин. Според описанието от производителя, освен инжекторите, допълнително почиства цялата горивна система, всмукателните клапани, горивната камера и катализатора. Съдържа PEA (полиетерамини). Предназначена е за двигатели с директно впръскване, но може да се прилага и при MPI. Реших да проверя какво ще почисти от нагарите в горивната камера. Изполвах 2 кенчета, съответно в два резервоара бензин и изминати общо 1000км. Ето го и резултатът: Общ изглед на челото, на буталото от цилиндър 1, след процедурата. Снимки на свещите: Първа ламда сонда: Катализатор: Като цяло, предназначението й е да почиства инжекторите, но все пак има някакво действие и в горивната камера. Добавката е успяла да почисти по-леките нагари и замърсявания, и то в областите, където потокът на гориво-въздушната смес е бил в най-голям досег. Тежките нагари, обаче, си останаха. В обобщение, не е това което очаквах, относно разтварянето на нагарите. П.П. Според лабораторни изследвания,PEA имат свойството да влизат във взаимодействие с двигателното масло, унищожават TBN-а и способстват за образуване на лакове и утайки. Ето защо, непосредствено след използването на добавки с PEA, е препоръчително да се смени двигателното масло!
  2. 2 точки
    Ти си отговорил на всички въпроси,които си зададе. Просто се правиш на улаф и искаш да минеш метър :). Затова има диностендове, да ги ползваш за ОВ .Колкото и да съм добър инжинер ,не мога да настроя нищо без ОВ.Ти си първия ,който засяга въпроса за Openloop. Даже газаджиите не знаят за този режим. Всеки си мисли ,че има ли ОБД...< звучи извънземно> и са си решили проблема. Напротив проблема почва точно от там. Като нямаш инструменти и като си бос по двигатели...разбираш ,че е по-добре да се върнеш на сервитьорската работа..:). Все пак да поясня какво представлява този режим за широката публика. Основните режими на работа на двигателя са : 1.Празен ход без консуматори 2. Празен ход с климатик и фарове 3.Ускорение при потегляне 4.Ускорение при изпреварване 5.Поддържане на скорост 6.Принудителен празен ход 7.VTC 8.VTEC Последните два са характерни само за Хонда ,но другите марки ги имат под определена форма. 1,2,5 и 6 имат обратна връзка по ламбда сонда. 3,4,7 и 8 нямат. Тогава ОБД-то е неизползваемо и идва на помощ диностенда. Той си има собствена ламбда сонда ,широколентова и дава обратна връзка за смесите. Самия стенд има възможност да застопори двигателя статично в преходен режим.Това става със спирачка и тогава става много лесно да изследваш определена зона от работната карта. С 3-4 ръна се коригират фабричните карти на бензин с подходящ за конкретната газ коефициент.
  3. 1 точка
    Здравейте! Пускам тема, за да посъживя малко раздела за алтернативно гориво. Знам, че тук има доста компетентни хора на тема пропан-бутан и ще се радвам, ако споделите мнение по въпроса. Каква според вас е оптималната гориво-въздушна смес (на пропан-бутан) при високи натоварвания (open-loop режим)? Питам, защото има диаметрално противоположни мнения по въпроса... Питането ми е, ако уредбата е стара и няма възможност за довпръскаване на бензин. Ще има ли проблем с клапаните, или катализатора, ако се използва само пропан-бутан? За момента съм постигнал ламбда на газ, толква, колкото се иска и на бензин – около 0.85-0.90. Пак повтарям, че става въпрос само за мощностните режими, когато не се използва обратна връзка по сигнала от кислородната сонда. Ясно ми е, че при изпарен пропан-бутан не може да се говори за вътрешно охлаждане на гориво-въздушната смес, както при впръскаване на бензин, но според вас, богата пропан-бутанова смес може ли да има някакви негативни последствия? Бих се радвал, ако и Markony сподели информация по въпроса.
  4. 1 точка
    Dandilov, по твой съвет преди време, 1, 2 пъти годишно слагам Pro-Tec Fuel Line Cleaner и след нея Pro-Tec OXICAT. Това на VW POLO 1,4 бензин. След като се наложи преди време да махна двата катализатора и закупих нови, вече втора година минава преглед и покривам нормите. Доволен съм, особено след първата добавка колата върви много добре.
  5. 1 точка
    Здравейте отново, след около 1 година неприятности, сложих оригинален сензор от автоморга и чак тогава всичко се оправи, така, че да знаете... да не купувате като мен някакъв дори и нов от магазина както аз направих...
  6. 1 точка
    Никога, ама НИКОГА няма да ги стигнем! https://www.facebook.com/share/v/16qu6g3im6/ Само можем да им се възхищаваме отдалеч на манталитета и продуктите.
  7. 1 точка
    Мисля, че скърцането може и да е от друго място. Това е вилката на съединителя, отвън на скоростната кутия. Бута я буталото на долната помпа. Трябва да дръпнеш маншончето на вилката и със спрей грес да уцелиш рамото, където тя лагерува. Това е една метална топка, на която лежи вилката.
  8. 1 точка
    Знаете ли, че водата може да ви спаси от куршум? Колкото и изненадващо да звучи... да, може! И това не е просто нещо от екшън филм - зад него стои солидна наука! Водата е около 800 пъти по-плътна от въздуха, което означава, че предлага много по-голяма устойчивост на куршум Когато куршум влезе във вода, скоростта му бързо се намалява, а в много случаи може да спре напълно след изминаване само на кратко разстояние. Ето как се държат различните видове куршуми във водата: Куршумите за пушка, като изстреляните от МГ-42, се движат със скорост до 900 метра в секунда. Тези мощни патрони могат да проникнат само 50 до 60 см преди да спрат напълно. Куршумите с пистолети, които са по-бавни (обикновено 350 до 450 метра в секунда), могат да пътуват малко по-далеч във вода – около 1,5 до 2 метра – преди да загубят инерцията Пелети от пушка, като са леки, изобщо едва влизат във водата. Обикновено се разпръскват бързо и изминават само кратки разстояния. Какво е още по-интересното: когато куршум се изстреля под ъгъл под 30°, той дори може да прескача през водата, подобно на скачащ камък по повърхността! Така че,ако сте над 1 метър под водата, шансовете да бъдете уцелени са доста минимални. Все пак е важно да помним, че докато водата може да предложи известна защита срещу куршуми, тя няма да ви спаси от удавяне. Тази концепция, въпреки че често се вижда във филмите, се поддържа от физиката и показва как водата може да повлияе на високоскоростните снаряди. Източник: Science American
  9. 1 точка
    за да живее БРЦ-то по дълго няма дилема. На газовата фаза само полиестер, течната е само хартия. Сменяш с маслото и си свиркаш.
  10. 1 точка
    Аз си пазарувам Thule (от Ескадра ЕООД). Има си фитинг кит за всеки модел. Щом имаш надлъжни сигурно ще е лесно (един за всички). Но сигурно и други големи производители имат, виж - bagajnik.com, etc... Потърси в нета
  11. 1 точка
  12. 1 точка
    Значи колега да споделя моя опит относно смяна на масло на скоростна кутия на акорд 8, 2.4, автомат. Златен стандарт на смяна е 50 000 км, ако караш само извънградско, 30 000 ако е предимно градко и съответно около 40 000 ако е смесено. Маслото за скоростаната кутия не е чак толкова скъпо, че да се оравят икономии от по дълъг интервал на смяна. Няма смисъл просто зорлвм да преебеш скоростната кутия. Аз на моя Акорд сменям маслото на двигателя на 6000 км, на скоростната кйтия на 40 000 км и проблеми няма. Работете с хубави масла и Акорда ше ви служи вярно. Ако джоба е празен вземаш една Корса '99 г. и слагаш масло от варела. Като си купил японски автомобил ще се грижиш за него както самурай се грижи за катана, инак по добре си направи сепуко, поне да не се измъчва Акорда с тебе!
  13. 1 точка
    Няма ясно ядро, защото няма много и тежки замърсявания, с оглед на горивото LPG и предимно дългите преходи. Нормален режим на работа. Все пак забелязвам нещо! Ореолът в периферията на капката. Предполагам, ако не е обводняване, ще е някаква много лека фракция. Трябва да се има предвид, че маслото съдържа и малко естери, които са силно хигроскопични и поемат жадно влага и конденз. Това предразполага пък към корозия, когато прехвърлиш периода за смяна... Но каквото и да е, мисля, че е време за смяна на това масло. Колкото и да е "желязно", не е вечно! И с оглед здравето на двигателя, ако си доволен, поръчай от същото една туба. Вече е от новата партида API SP, ILSAC GF-6A, Dexos1 Gen3, да видиш има ли разлика.
  14. 1 точка
    Restless , не съм Бог, а даже и монтьор не съм от близо 30 години . Едно време като завърших училище, бях за малко, но съдбата избра друг път за мен. Иначе почти нищо не ми е чуждо около колите, с изключение на най-новите специфични неща и технологии по тях. А и все пак , при ремонта аз помагах /бях един вид чирак /, на това приятелче на което беше сервиза и без удобствата и инструментите му, нямаше да мога нищо да направя. Този дълъг пост го написах с цел, ако някой има този проблем / с разчекването /-\ на задните колела - а като гледам повечето Хонди с които се разминавам го имат /, да знаят ,че е поправим със смяната на тампони и щанги, и че не омекването на пружините води до това, както много хора смятат и както първоначално аз се бях заблудил.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...