Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 14.02.2025 in Мнения

  1. 3 точки
    Привет колега, като цяло харесвам постовете ти защото са като скриптове, отделяш време да бъдат подробни и последователни със снимки и подходящи за начинаещи. Тук обаче мисля, че е малко крайно това което съм цитирал. Оригиналната водна помпа на акорда ми беше в прекрасно състояние на 300 000км. и вероятно още ще кара. Много хора сменят оригиналните си помпи при смяна на ангренаж с някакви измислени афтърмаркет уж "да се застаховат" и после имат проблеми. Според мен смяната е по преценка. Отделно авторът не е положил усилия да опише развитието на проблема, а не виждам и да е споменал дали му включват перките. Стара тема, зарязана в нищото...
  2. 3 точки
    От aliexpress можеш да си поръчаш.Другото е виж в сайта на dbk dimitrov. Хубаво е да си възстановиш ключалката.Колегата никога не я е ползвал, да се моли да не му падне акумулатора, че ще я обикаля катосамсар в кокошарник. Ама при него всичко се обслужва с оригинални части и акумулатора може да го сменя профилактично на 2г и няма да има проблеми.
  3. 2 точки
    Аз до сега съм имал най-много две снимки в рамките на една година и втория път си платих двойно. До колкото знам на третия път освен паричната санкция има и отнемане на свидетелството за управление. А ето какво е написано на официалната страница на МВР - Пътна полиция. (п. п. Мисля, че отговора на въпроса е в последното изречение на текста по-долу). НАЛАГАНЕ НА ГЛОБИ И НАКАЗАНИЯ ЗА ПРЕВИШЕНА СКОРОСТ Глобите за нарушения на скоростните режими са регламентирани в чл. 182 от Закона за движението по пътищата и са разделени на три групи. Първата група се отнася за водачи на МПС, които са превишили максималната разрешена скорост за движение В НАСЕЛЕНИ МЕСТА. В тези случаи ВОДАЧ, който превиши разрешената максимална скорост в населено място, се наказва, както следва: 1. за превишаване с 10 км/ч. – с глоба 20 лв.; 2. за превишаване от 11 до 20 км/ч. – с глоба 50 лв.; 3. за превишаване от 21 до 30 км/ч. – с глоба 100 лв.; 4. за превишаване от 31 до 40 км/ч. – с глоба 400 лв.; 5. за превишаване над 40 км/ч. – с глоба 600 лв.; 6. за превишаване над 50 км/ч. – с глоба 700 лв. и три месеца лишаване от право да управлява моторно превозно средство, като за всеки следващи 5 km/h превишаване над 50 km/h глобата се увеличава с 50 лв. Втората група се отнася за водачи на МПС, които са превишили максималната разрешена скорост за движение ИЗВЪН НАСЕЛЕНИ МЕСТА. В тези случаи ВОДАЧ, който превиши разрешената скорост извън населено място, се наказва, както следва: 1. за превишаване с 10 км/ч. – с глоба 20 лв.; 2. за превишаване от 11 до 20 км/ч. – с глоба 50 лв.; 3. за превишаване от 21 до 30 км/ч. – с глоба 100 лв.; 4. за превишаване от 31 до 40 км/ч. – с глоба 300 лв.; 5. за превишаване от 41 до 50 км/ч. – с глоба 400 лв.; 6. за превишаване над 50 км/ч. – с глоба 600 лв., като за всеки следващи 5 km/h превишаване над 50 km/h глобата се увеличава с 50 лв. Третата група се отнася за водачи на МПС, които извършват ОБЩЕСТВЕН ПРЕВОЗ НА ПЪТНИЦИ И ОПАСНИ ТОВАРИ. Размерът на глобата е правопропорционален на превишението на скоростта. В тези случаи ВОДАЧ на моторно превозно средство за обществен превоз на пътници и опасни товари, който превиши разрешената скорост, се наказва, както следва: 1. за превишаване с 10 km/h - с глоба 20 лв.; 2. за превишаване от 11 до 20 км/ч. – с глоба 50 лв.; 3. за превишаване от 21 до 30 км/ч. – с глоба 150 лв.; 4. за превишаване от 31 до 40 км/ч. – с глоба 500 лв.; 5. за превишаване от 41 до 50 км/ч. – с глоба 800 лв.; 6. за превишаване над 50 км/ч. – с глоба 1000 лв. и три месеца лишаване от право да управлява моторно превозно средство, като за всеки следващи 5 км/ч. превишаване над 50 км/ч. глобата се увеличава с 50 лв. Когато нарушението по ал. 1, т. 1 – 5, ал. 2 и ал. 3, т. 1 – 5 от чл. 182 от Закона за движението по пътищата е повторно, наказанието е предвидената за съответното нарушение глоба в двоен размер, а за повторно нарушение по ал. 1, т. 6 и ал. 3, т. 6 – предвидената за съответното нарушение глоба в двоен размер и лишаване от право да се управлява моторно превозно средство за срок три месеца. Когато нарушението по ал. 1, т. 4 – 6, ал. 2, т. 4 – 6 и ал. 3, т. 4 – 6 от чл. 182 от Закона за движението по пътищата е системно, водачът се наказва с предвидената за съответното нарушение глоба в двоен размер и лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок 6 месеца. "Системно" е нарушението, извършено три или повече пъти в едногодишен срок от влизането в сила на първото наказателно постановление или на първия електронен фиш, с който на нарушителя се налага наказание за същото по вид нарушение.
  4. 2 точки
    https://www.youtube.com/watch?v=4FYdGbL266o
  5. 2 точки
  6. 1 точка
    Здрасти Малко време след плащане фишовете изчезват. Доколкото съм чувал тези нарушения имат някаква давност- но дали е 2 или повече години не мога да кажа. Поздрави
  7. 1 точка
    А как са заплатени след като не са връчени, нали при заплащане трябва да се цитира серия, номер и т. н. Не, че не е възможно, но до колкото съм запознат, ако фишовете не са връчени по надлежния ред, въпреки, че са заплатени, не се отчитат коректно в системата. Може и да греша, но за всеки случай направете проверка дали всичко е точно.
  8. 1 точка
    По-натам ще да е, че съм дълбоко във филма с бабето. Един приятел ми е оставил пружини от ФР-В за пясък, ама още не мога да ги вкарам.
  9. 1 точка
    Анализът на Шкодата е от Приста Ойл. Другият анализ от Polaris Lab е на Volvo XC60 2.0 Diesel. За шкодата пише "Наличие на гориво - не". KV100 е повишен в сравнение с даннита от дейташиита. Пламната температура се е сринала значително. Това означава, че маслото е деградирало. TBN е 4.8 mg KOH/g, но е измерен по метод ASTM D2896, който е за свежо масло и дава по-висока стойност в отработките. Реално трябва да е с 2 единици по-нисък. Без да знаем стойността на TAN, не можем да сме категорични, но не е о.к. Стойността на медта е по-скоро от остатъчната разработка на двигателя. Ако имаше наличие и на олово, щеше да е притеснително. Прави впечатление високата стойност на желязо и манган в отработката. Според мен това говори за прекомерно износване. Който я кара тая шкода, ако продължава с безумно дългите интервали на смяна, няма да я кара много време...
  10. 1 точка
    Общо взето за 1 ден и двупосочно Петрохан я освиних. Тъмен цвят не е за пътна мрежа в държава от третия свят. Но след всяко мискинстване, следва пречистване. Който е пътувал по Европата, знае че чистите коли са от Австрия нагоре. Въпрос на климат.
  11. 1 точка
    Цецо не е точно така, няма нищо общо с англичаните който са фенове на други напитки . Наздраве на всички с чаша вино, днес е светъл празник.
  12. 1 точка
    Нашио реши да бойкотира супермаркети на 13ти. Отиде на 12ти, зареди се за 3 дена напред. Доди 13ти... па си рече... - Абе то дали наистина са празни? Не вярвам аз! Отиде да види. - Абе тъй и тъй съм тук.. да вида някоя биричка на примоциа, тамън нема да има опашки. Покрай промоциите обиколи целия магазин, напълни количката. На касата опашка от класици. Чака ги, пуфти, дъвче клечката и псува. Доди неговия ред, сваля касиерката, брои ваучери и стотинки, кани я на кафе. Она го одреже. Напсува и нея. Прибере се.. вземе да пише по групите и коментарите на хората, че нищо не става от тях.
  13. 1 точка
    За съжаление не е календарна година. Параграф 6 т.33 от Допълнителнителните разпоредби на Закона за движение по пътищата: ""Повторно" е нарушението, извършено в едногодишен срок, а в случаите по чл. 174, ал. 2 - в двегодишен срок, от влизането в сила на наказателното постановление, с което на нарушителя е наложено наказание за същото по вид нарушение, включително и когато първото наказание му е било наложено като нов водач."
  14. 1 точка
    Пускам един тест на Ravenol VSE 0W-20 от TSI Шкода. Пробега е 20000км и има малко повече бензин заради директното впръскване, ама то и по-новите хонди са същите.
  15. 1 точка
    Ако сте се чудили защо самолетите летят високо, на 10–12 км височина, отговорът не е просто „защото могат“. Ето 5 ключови причини, свързани с ефективността, безопасността и физиката на полета. 1. По-голяма ефективност на двигателите – Реактивните двигатели работят по-ефективно на голяма височина поради оптималното съотношение на налягането в компресора. На тази височина въздухът е по-разреден, което позволява на компресора да работи с по-добра ефективност, като поддържа висока степен на сгъстяване. Освен това, по-ниската температура на входящия въздух подобрява термодинамичната ефективност на горивния процес. В комбинация с намаленото въздушно съпротивление, това води до по-нисък разход на гориво и по-добра ефективност на полета. 2. По-малко въздушно съпротивление – В допълнение на точка 1: Колкото по-нагоре, толкова по-рядък е въздухът, а по-малко плътност означава по-малко триене. Това позволява на самолета да поддържа по-висока скорост с по-малко разход на енергия. 3. Избягване на лошото време – Повечето бури, турбуленция и силни ветрове се намират в по-ниските слоеве на атмосферата. На височина от 10 км самолетът лети над тях, което прави пътуването по-комфортно. 4. Избягване на част от въздушния трафик – На тази височина самолетите са далеч от малката авиация и хеликоптерите, които летят по-ниско. Това улеснява контрола на въздушния трафик и намалява риска от сблъсъци. 5. Безопасност при аварийни ситуации – По-голямата височина дава повече време и възможности за реакция при технически проблеми. Например, ако има загуба на тяга, пилотите могат да планират (глайдват) по-далеч и да намерят подходящо място за аварийно кацане.
  16. 1 точка
    Равенол имат защита на фунията ,телескопична и отвориш ли я няма прибиране обратно в тубата.Не е желателно да се търкаля такава опаковка в багажника, че може да се разлее в един момент.Ползвал съм 5 литрови туби ,а в багажника винаги нося някво масло неразпечатано 1 литър ,гледам вискозитета да е 5W30 /5W40 марката без значение .Досега не съм доливал де,не се е налагало.
  17. 1 точка
    @simo vtecman Двигателя ми събира 4,3 л. Първия път поръчах туба 5 л. и трябваше да търся в какво да я прелея. Сега вече си поръчвам 4+1 л. и не се занимавам.
  18. 1 точка
    Това, че не си успял да постигнеш целите си не е най-лошото. По-лошо е да нямаш цели, които да преследваш.
  19. 1 точка
    Ако се кара с антифриз, а не с вода - помпите изкарват мнооого километри. Обикновено се сменят "по предписание", или ако протекат, а не защото са им "заминали" лопатките. В движение радиаторът се обдухва от насрещният поток, а на място от перките, та и в 2-та случая това няма общо с циркулацията на антифриза в системата. Ако помпата няма лопатки, ДВГ-то ще грее и в движение, щот няма кой да претака антифриза, нали така?
  20. 1 точка
    На картера има малко заигравка при гарнитурата. 1. Има 2 вида картери, съответно и гарнитури. На пръв поглед са еднакви, но има много малка разлика в размера. Ако си уцелил грешния номер, ще тече. 2. На кривките покрай коляновия вал, от двете страни е хубаво да се сложи малко термо и масло устойчив силикон при монтажа, иначе пак ще тече. 3. При монтажа на картера е много важно с какво усилие се затягат обратно болтчетата. Трябва да се подходи много внимателно и равномерно, за да не се пренатегнат, защото пак ще тече. Гарнитура на Victor Reinz ми беше сложил, Ванката, преди доста години на англичанката. Така си я и продадох, без да е капнала капка! Ако си мераклия за оригинална, търсиш по VIN ето тук: https://honda-europe.epc-data.com/ и поръчваш от amayama.com
  21. 1 точка
    Само дето Масло Mobil Super 3000 XE 5W30 е по-нисък клас масло с по-слаби базови масла. Като добавим и С3 с по-нисък TBN, трябва да съкратиш интервала на смяна.
  22. 1 точка
  23. 1 точка
    Извинявай, жена ли си? Толкова рев рядко се среща. Във всеки пост пишеш, че ще я разкатаваш тая кола. Махай я и да се приключва.
  24. 1 точка
  25. 1 точка
    За толкова години съм се убедил, че от оригиналното по-хубаво няма. И забравяш за кахъри с втулки, фланци, капачки, гайки или дали ще ти опрат в апарата. Че и са по-здрави от афтърмаркетите. Из нета се намират оферти за достатъчно хубавите оригинални 15-ки на Джаз, та не виждам къде е дилемата...
  26. 0 точки
    Температурите паднаха. Може би затова сценаристите на "На всеки топлометър" спряха парното в половин София. Очаквайте скоро и: - "Да се изкъпеш за 60 секунди." - "Изкъпи се, ако можеш!" - "Умивай трудно." - "Банята на Оушън." - "Мръсни и яростни." - "Бойлерът на най-добрия ми приятел!" - "Пич, къде ми е водата?" - "Криворазбраната топлофикация!" - "Ловци на душове!". - "На изток ухая" - "Смесителят в ръжда" - "Мера според топломера" - "Код спукана тръба" - "По следите на изчезналия комфорт" - "Бани канят"
  27. 0 точки
    Да живееш в 2025 година За проблемите с Изкуствения интелект: “Поръчка на пица през 2025 година: - Ало, пица Хът ли е? - Не, сър, това е пица Гугъл. - Сигурно съм набрал грешен номер, извинете. - Не, сър, Гугъл купи Пица Хът миналия месец. - Добре. Искам да поръчам пица. - Искате ли вашето обичайно, сър? - Обичайното ли? Откъде знаете? - Според нашия информационен лист за идентификация на обаждащия се в последните 12 обаждания сте поръчали по-голяма пица с три сирена, наденица, пеперони, гъби и кюфтенца върху тънка коричка. - Супер! Една такава. - Може ли да предложа този път да поръчате пица с рикота, босилек, сушени на слънце домати и маслини на пълнозърнеста кора без глутен? - Какво? Не искам вегетарианска пица! - Холестеролът ви не е добър, сър. - Това пък откъде го знаете? - Сравнихме личния ви телефон с медицинските ви картони. Имаме резултатите от кръвните ви тестове през последните 7 години. - Добре, но не искам вегетарианска пица! Вече взимам лекарства за холестерола си. - Извинете, сър, но не сте приемали лекарствата си редовно. Според нашата база данни, преди 4 месеца сте купили кутия с 30 таблетки холестерол от Lloyds Pharmacy само веднъж. - Купих си още от друга аптека. - Това не се появи в извлечението на кредитната ви карта. - Платих в брой. - Според банковото извлечение обаче, не сте теглили достатъчно пари. - Имам други източници на пари. - Това не се появи в последните ви данъчни декларации, освен ако не сте я закупили с недеклариран източник на доход, което е против закона! - Какво?! Мама ти мръсна... - Съжалявам, сър. Ние използваме тази информация само с единствената цел да ви помогнем. - Я, стига, бе! Отивам на остров без интернет и телевизия, където няма телефонна услуга и никой не ме гледа или шпионира. - Не можете сър, паспорта Ви е изтекъл преди 2 седмици...”
  28. 0 точки
  29. 0 точки
    Ааа Цецо, не си прав! И аз това мислех да изтъкна обаче контрааргумента би бил, че при по-голяма скорост и съответно по-високи обороти на помпата малкото останали лопатки все пак ще "претакат" антифриза. От друга страна пък отделяната топлина ще е по голяма, което би компенсирало в отрицателна посока наваксването на лопатките. А бе луда работа
  30. 0 точки
    Една изрисувана чаша за кафе се фукала : - Аз съм много красива чаша ! Чашата за ракия : - Кой те чука тебе ма, кат си толкова Убава ?!
  31. 0 точки
    Зимен антифриз?????? Дасега е била с летен ли, нещо доста е объркано в тази кола. Има един антифриз на Хонда и той е целогодишен,и лонг лайф. Всеки друг антифриз не по спецификации за Хонда ,влияе зле на охладителната система. Голям ,малък термостат нещо пак тука е зле,термостата на Хонда трябва да отваря на определена температура пише го в твоето ръководство, на повечето Хонди това са 78-82 градуса. Според мен правери дали антифриза е до горе в радиатора първо. После ако не е сменяна водна помпа никога,вероятно вече тази няма лопатки и нищо почти не кара да циркулира антифриза,затова загрява на място. Стара тема дано е намерен проблема.
  32. 0 точки
  33. 0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...