Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 1.11.2022 in Мнения
-
3 точкиКолеги, няма нужда да режете и сравнявате! Вече е дискутирано за разликите между 610/3 и 610/6
-
3 точки
-
3 точкиДуховното просвещение на българския народ дава тласък на национално-освободително движение по българските земи.[1] В освободена от османско владичество България както интелигенцията, така и масовият човек съзнават подвига на възрожденските писатели и революционери, които създали атмосферата и довели българския дух до решимостта да поведе борба за държавен суверенитет. Много градове и села искат да отдадат заслужената признателност към народните будители не само като кръщават улици, читалища и училища на тяхно име. За първи път честване на народните будители става на фестивала в Пловдив през 1909 г. Всепризнат патрон на българското будителство е свети Йоан Рилски почитан като небесен покровител на българския народ и държава, който в народната памет е образец за себеотдаване, безсребърничество, любов към ближния и Отечеството и към когото народната обич и уважение остава жива през вековете на османско владичество. Почитани са и много други будители, които народът канонизира като светци в своята историческа памет. През 1922 г. Стоян Омарчевски, министър на народното просвещение в правителството на Стамболийски по инициативата на група интелектуалци (Станимир Станимиров, Александър Радославов, Димитър Лазов, проф. Беньо Цонев, Иван Вазов, проф. Любомир Милетич, д-р Михаил Арнаудов, д-р Фил. Манолов, Христо Цанков – Дерижан, проф. Иван Георгов, Стилиян Чилингиров, Адриана Будевска, Елена Снежина) внася предложение в Министерския съвет за определянето на 1 ноември за Ден на българските народни будители. (При установяването на Григорианския календар като държавен през 1916 година, Българската православна църква продължава да използва Юлианския календар - чак до 1968. Съответно 19 октомври - деня, в който се чества Св. преподобни Йоан Рилски Чудотворец) става 1ви ноември по новия календар). На 28 юли 1922 г. Министерството на народното просвещение излиза с окръжно номер 17 743, според което 1 ноември е определен за „празник на българските будители, ден за отдаване на почит към паметта на големите българи, далечни и близки строители на съвременна България“. На 31 октомври 1922 г., излиза постановление на Министерския съвет за обявяване на празника. На 13 декември същата година 19 Обикновено Народно събрание приема Закон за допълнение Закона за празниците и неделната почивка. Цар Борис III подписва закона за въвеждането на Деня на народните будители на 3 февруари 1923 г. Три години след подписване на Ньойския договор българското общество изпитва остра нужда от духовни стимули и ги намира в наследството от идеи на най-мъдрите българи. И сега е така, та Честит Ви празник, и осъзнайте се, па се възвисявайте! А за будител може да имате всеки, който ви е "отворил очите" в определена сфера - книжнина и грамотност са само началото.
-
2 точкиЗнам за въпросната джаджа. Мисля да си поръчам. Ама всичко по ред. Тия дни се рових из дисплея на таблото и намерих "Maintenance Minder" менюто. B123 означава да се сменят всички флуиди. Маслото 0w20 и ATF DW-1 ги набавих от общите поръчки преди няколко месеца. Съчетах поръчката за да си сложа и форумни рамки за номерата. Другите течности (HGO i DPS-F) и филтъра за скоростната кутия ще ги купя от https://honda-solaray.bg/. Maintenance program_RDX_2014.ru.en.pdf
-
1 точкаНе се прекъсва кабела на ELD модула, а се слага съпротивление (по спомен 4кома, може и да бъркам), което лъже компа на колата, че има достатъчно натоварване откъм консуматори, така че да държи алтернатора в режим зареждане, постоянно.
-
1 точкаТочно преди седмица взех едно Mahle китайче,но беше в друга опаковка.. още преди да го сложа се отлепи пръстена
-
1 точкаhttps://www.facebook.com/groups/499391866844517/permalink/5191010344349289/ Тук има колега които продава
-
1 точкаПращам два броя филтри за каузата, нека и други колеги се включат да разберат с какво карат колите си.
-
1 точка2.0Т са друга бира, но не са лъжица за моята уста (финансово). Тръгнах от планове за закупуване на Сивик 10ген. 1.5Т, но в момента цените са направо ужасяващи. За сходни пари намерих този акорд и се замислих. Ходих да го гледам веднъж и ми хареса визуално и като работа на двигател. Наясно съм и със състоянието, в което пристигат колите от Канада. И понеже е нова тръпка, не съм изчел американските форуми още за да разбера къде са му слабите места. Надявам се някой във форума да удари едно рамо със съвети на какво трябва да обърна внимание.
-
1 точкаНа мен в сайта на Ravenol за това CR-V ми излиза L15BY двигател, ако е за Европа. За USA/CAN излиза само L15B. Малко странни са ми препоръките им.
-
1 точкаВ такъв случай най ми харесва по х-ки DFE 0W-20. От една страна, в Канада има екстремно ниски температури през зимата. Дали това не е наклонило избора към 0W-20? От друга страна не знам какви са разликите между L15BE и L15BY и дали са определящи за избора на вискозитета.
-
1 точка610,/3 го дават заместител на 610/6 и е по евтин в магазините предлагали са ми го. Незнам по какво се различява но мисля че ги сравнявах в магазина и 610/3 е по малък като габарити.Може би трябва да се отреже за да се види. За сега купувам само този все още немски в магазина от който го взимам.
-
1 точка@g_georgiev Като гледам колко е черно в казанчето долу в помпата ще е отчайващо зле,и е за смяна,защото ще изгубиш някоя помпа,източва се от долната. Да спирачна течност ДОТ 4 е и в двете, цвета е бистро и светла като олио.
-
1 точкаЗдравейте колеги, проблема се оказа в алтернатора, благодаря за всички
-
1 точкаЛинк: https://www.ato24.de/en/fuchs-titan-supersyn-5w-50.html Вид и количество: 1х Fuchs Titan SuperSyn 5W-50 5l. + 1x Fuchs Titan SuperSyn 5W-50 1l. Стойност на поръчката: (1 х 38.30 + 1х 8.19).19775=91.94лв. Начин на плащане: по банкова сметка най-късно до 02.11.2022г. Получаване: по Спиди до офис на ул. Бяло море гр. Пловдив за Пламен Стоянов 0895469700
-
1 точкаСпоред мен и сам знаеш отговора с тия стружки и вървиш към отваряне на двигателя. И не знам кой измисли, че има Хонда от това хилядолетие, която да се кара с 10w. Този двигател се кара с 0w20, 5w20, 0w30, 5w30, 0w40, 5w40.
-
1 точкаЗдравейте крушката се беше откачила от само себе си и мисля че самата скоба беше крива защото в сравнение с другата много по трудно се закопчаваше и не стоеше както трябва добре че беше от страната на акомулатора и имаше повече място за да мога да я сваля и лекичко изкривих ухото което се натиска , закопчах я както трябва и сега си свети нормално . Иначе преди колкото и да натискам някак си скобата не преминаваше изцяло зад пластината а стоеше на ръба.
-
1 точкаЗдравейте, В нашето семейство сме малко по- скромни с автомобилите: Собствени: 1. Почнахме с Голф 2 1990 г -бензин 2. Хонда ЦРВ-1 ген 1998 г.-бензин/газ 3. Хонда Джаз -2004 г-бензин 4. Хонда Сивик -2006 г.-бензин 5. Хонда ЦРВ -3-2006 г- бензин Служебни: 1Форд ескорт Пикап дизел -1990 2 Форд ескорт пикап дизел 1998 г- дизел нов 3. Фиат Панда бензин 4. Сеат Марбея 5. Дайхацо 6. Шкода Фабия дизел-нов 7. Форд Фиеста нов дизел и бензин-около 6 бр 8. Форд С-макс дизел нов 9. Фиат сайченто -най смешната кола 10. Волво дизел нов -С60 11. Рено Клиео и Меган Дизел-нов 12. Опел Корса дизел и бензин-нов Ми засега това са карал съм и други на роднини -на баща ми Москвич 12 и Алеко, Вартбург Лада 2107 и др които непомня Бъдете здрави и карайте внимателно.
-
1 точкаОсвен за цените, мога да добавя и че комуникацията е на ТОП ниво! Пиша днес и има ли го в БГ - утре е при мен. Закрастих се по "вкарването в пътя" на Сивика на синковеца, та си пообщувахме със Стефан и неусетно нещата се случваха, все едно ги вземам от комшията и си пасваха на колата веднага. Доволен съм и точно така (като клиент) си представям неговата работа!
-
1 точкаЕ да ама твоята Акура носи на газ То не, че и на новите не може. да се сложи, но е някакъв много голям компромис.
-
1 точкаЗа тези от вас говорещи немски- главният шеф разработчик от лабораторията на Ravenоl, говори за Long-Live интервалите, и прави анализ на маслена проба от кола с газова система....Много интересно! ( съвпада с доста от нещата споделени тук)
-
1 точкаСкоро взех на синковеца един Сивик 6 хеч - да трупа опит като вземе книжка. Та "вкарах го в пътя" (нови тампони и втулки по окачването) и рекох да се разходим с него. Преди смяната возеше като Акорд, а от онзи ден пак си е Сивик. Но нали се стегна - взеха да се чуват други неща - вече от купето - поне така си мислех. Появи се потропване отзад вдясно, което го нямаше. Мислех че е крикът в багажника, или нещо зад кората под стъклото. Карам и слушам, па анализирам - звукът се чува по все по-малки неравности и ме напряга. Накрая реших да го диря. Спрях и ритам задна дясна гума - дрънченето е локализирано! Извадих огледалце (синковеца рита гумата), а аз оглед на колянце + опипване за хлабав болт. Намерих го - Външният за тампона на надлъжния носач към купето. 17-ка - а такъв ключ нямам. Това се случва снощи (събота), към 20:30 - на изхода от Плевен. Викам на синковеца - "Глей ся кво става", а той рече -"Ще дириш помощ от форума", което много ми хареса поради мирогледа му. А пиша това заради темата. Звъннах на колегата @pepur - познаваме се. Той в Бургас / (брат му вече пил), но ми даде ценен съвет - да стигна ЛукОил-а - там имало пекан служител. Нямаше го. На смяна 1 лелка - порови в колата си, но 17-ка няма. Пресичам булеварда и отивам на отсрещната бензиностанция. Там момчето също няма, но си бъбрят с приятел, а той с Голф 5 - джантите им са с гайки17-ки. Енергично и с готовност ми даде Г-то си! Пресичам / стягам / проверявам и на лявото колело и щастлив, му връщам ключа, па му рекох "Виде ли сега как 1 голфаджия помогна на 1 хондаджия"! Докато стягах пък спряха да зареждат 2-ма пича с вехт Баварец 5, които също предложиха помощ. Най съм доволен че синковеца видя на живо, как "шофьорите са като ято" - без предразсъдъци и как с малко технически познания и житейски опит + човещинка от неочаквани и случайни лица, всеки може да постигне нужното, ако попадне на хора. Баща ми (бог да го прости) казваше "Сам човек - за в тоалетната". Останалите 120 км минаха нормално и с обсъждания на всякакви теми. Пред очите му "спасих" 2 пресичащи лисици и 1 заек, та му обяснявах и тънкостите на нощното шофиране, и "не че пресичат пътя, а пътят пресича гората". Интересен ден, който със сигурност ще помни! VID_20221015_184203.mp4
-
1 точкаСкоро времето няма да го позволява та реших да действам с радиатора : Като начало купих антифриз на Ravenol. Причините са 2 - цена/качество. ОЕ антифриза, готов за употреба е към 90лв за 5 литра а на мен ми трябват около 6 а Ravenol са добри продукти с добра цена. Тази разфасовка от 1.5 литра концентрат е 18лв т.е 2 такива са 36лв или 1:1 с дейонизираната вода ( 2лв литър ) идват точно 6 литра. Има си спецификациите по Хонда както и на цвят е същият като OE Type 2. Купих и клещи за водни съеднинения, отдава се канех да си взема, че иначе е мъка с тия скоби. Радиатора който е втора ръка го измих преди да го монтирам. Клещите хващат добре скобите и позволяват спокойно да я премести човек: За да се махне радиатора, падат 2-те маски, предната горна греда и тогава по ред маркучи, датчици и тн.. Общо взето си е хамалогия. На 6-тата генерация а и не Prelude 5 преди години отнема по-малко време. Тук всичко е по-сгъчкано. Последва монтаж на "новият" радиатор и нов антифриз: И готово: Общо взето си е хамалогия. Бях вдигнал колата на крик/подпори, че е ниска и не ми беше удобно за работа. Отделно ме забави това, че за да се махне радиатора заедно с перките, трябва предварително да махнете разширителното казанче. Ако не се махне, радиатора не излиза или поне не преди да се разглобяват още неща. Аз не бях махнал дори акумулатора. Старият радиатор си е сълзял по цялото протежение не се знае от кога. Понеже цяло лято карам без едната кора отдолу та когато сменях биалетките и го видях. Вероятно нямаше да обърна внимание скоро. Адски много ме дразни и това, че не мога лесно да проверявам нивото дали е на минимум или максимум от казанчето. Адски ниско е поставено и не знам как може да се погледне ако не си легнал под колата.
-
1 точкаЗдравейте колеги, Искам да споделя опита си с една автокъща в Плевен – AUTO VOV Преди две седмици си купих кола от тях и докато я оглеждах и купувах всичко изглеждаше добре – отношение на продавача, помощ с КАТ-Плевен и т.н. Според единия от продавачите всичко по колата беше платено (внос от Швейцария), като по негови думи са ми необходими само 30-50 лв. за да си регистрирам колата в КАТ. Завъртяхме едно кръгче с колата за да чуем окачване, двигател, скорости и т.н., всичко изглеждаше наред. Боята беше трудна за определяне (имаше доста прах по колата), но като цяло колата изглеждаше добре (личеше си че скоро е мита професионално, включително и нещо което не одобрявам – двигателния отсег, а в обявата пише че той не е мит). Стиснахме си ръцете на малко по-ниска цена от тази в обявата – понеже новите гуми излезнаха доста стари и истрити – DOT 2014 (1-во несъответствие с обявата). След като се прибрах с нея, отидох в КАТ за да я регистрирам и там – изненада. Оказа се че Екотаксата не е платена. Звъннах веднага на продавача от който я купих, но той не ми вдигна. Звъннах на неговия колега и той с изненада ми обясняваше как не е чувал досега продавача да плаща Екотаксата и т.н. След като му обясних ситуацията с неговия колега, той се измъкна с някакво тъпо клише, че не е бил там и толкова. – реших да не се занимавам повече и го оставих Но изненадите не свършиха до тук. Според обявата колата трябваше да е с първа регистрация от Февруари, 2007 г. – да ама не! Оказа се Октомври, 2006 – нещо което и през ум не ми мина да проверявам. На място само проверих дали всички документи са налични и дали номера на шасито отговаря с това на колата. Видях седмица в VIN-а и реших че колата е от 2007. (2-ро несъответствие) След като измих колата и вече в пълния и блясък, установих че по капака, калниците и една от вратите е играл бояджийския маркер – доста нескопосано изпълнение, но при огледа беше прашна и тези забележки не си личаха. (3-то несъответствие) При огледа в сервиза се оказа че единия преден амортисьор е заминал (целия е в масло), а когато я гледах, това масло го нямаше. Също така тампоните на двата предни долни носача са за смяна – т.е. и перфектната на 100% ходова част не е толкова перфектна (4-та несъответствие). И накрая, това което най-много ме подразни, липсата на модула за Bluetooth-а. Признавам че е моя грешка да не тествам устройството на място, но натиснах копчето за говор на системата и тя проговори на Немски – реших че всичко е Ок. Сега вече след като е на Английски и след много-часов опит за връзка с нея, разглобих капака под волана и се оказа че буксата за модула е скрита, а на нея модул няма. – коментара на продавача: ами явно в Швейцария са го свалили. Сега излиза че Швейцарците са по-зле и от Италианците, а нашите джамбази са светци. Другите малки неща които открих в последствие, дори няма да ги коментирам. Аз определено няма да препоръчам тази автокъща на приятел, а на Вас ви препоръчвам да сте много внимателни и бдителни ако все пак решите да купувате нещо от там.
-
0 точкиЗабравих едно уточнение. Мога да отварям филтри с външен диаметър до 65 мм максимум! За по-големи диаметри нямам инструмент. А не ми се търка с ножовката на балкона, че ми излизат плюски на ръцете...
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00