Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 27.10.2022 in all areas

  1. 5 точки
    Стана рано. Изми колата. Припомпи гумите. Провери маслото. Доля антифриз. Намаза клемите на акумулатора с грес. Седна и спомените му тръгнаха като на филмова лента. Обикаляха България от край до край без аварии и произшествия... Децата заспиваха едно срещу друго на задната седалка покрити с одеяло. За толкова години колата му беше повече от другар. Като член от семейството... Децата се запиляха по чужбина. Бабката се спомина. Дойде ред да се сбогува и с колата. Не стигаше пустата пенсия. От къде пари за бензин, застраховка, винетка, технически преглед. До сега успяваше да плати само данъка. А колата си стоеше в гаража, готова за път... Завъртя ключа. Двигателя запали. И нещо издумка по тавана на колата. Стреснат погледна навън. Човек стоеше до колата. -Хайде дядка! Вади я тая бракма, че днеска много работа имам! Излезе.Погали колата и му подаде ключа. После се обърна чак когато репатражката потегли. Влезе в гаража. Затвори вратата и захлипа като дете. После захвърли четирите банкноти за които бе заменил един верен другар... Какво знаете вие за живота, ревейки за нов айфон... Никола Стоев
  2. 2 точки
    Важното е да задействаш паркинг спирачката преди да отпуснеш педала на крачната.
  3. 2 точки
    Знаците трябва да се спазват (не са случайно сложени), а и с годините става все по-лесно. Да, някои скоростни са малоумни и служат за капани, но поне са "знак за внимание".
  4. 2 точки
    Първом ... Добре дошъл! 5 години карах Акорд 7 комби, 2.4 (бензин), автоматик. Удобна семейна кола с огромен багажник - сигурво си видял как се сгъват задните седалки? При 140 вървеше на 3000 об/мин - за дизела вече не помня колко бяха - друг ще каже. Не те навивам за бензин + автомат (с 5 скорости е), но е чудесна комбинация и мога само да хваля този вариант. Пробвай и него, в предвид цената на газта, с чието монтиране и експлоатация няма драма. Комбито (в която и версия да е) не е бегачка, но с напредване в трафика няма проблем. Иначе - разгледай темите в раздела за модела и наслука!
  5. 2 точки
    Само така...💪🚔⚡😅! И аз бях толкова силен с едни 500лв.от снимков материал (лани,когато ги бяха изкарали,за тест на новата апаратура),но с изтичане на валидността на документа за самоличност и наложащата му смяна с нов,доброволно предадох сумата,с приспадната отстъпка. Сега избивам и аз,като карам съобразно написаното🥴 по металните табели по пътищата😄😃😁😆!
  6. 2 точки
    Просто небе ... ... ама сложно.
  7. 1 точка
    Здравейте, след доста чудене и гледане за следваща кола се сдобих с Acura RDX 2014 г. Всичко започна с гледане на ЦРВ 3, ЦРВ 4 като задължително условие беше да е с автоматична скоростна кутия и тя да не е CVT. Един ден попаднах на сравнение на Honda CR-V 4 и Acura RDX и … след няколко месеца вече е факт. Малко данни за модела. Двигател V6 , 273 к.с./6200 оборота, 340Nm/5000 оборота. Кода му е J35Z2 и не е с директно впръскване. Скоростната кутия е автоматична с 6 степени, има и ръчен режим 5 скорости.
  8. 1 точка
    Днес пуснаха ъпдейта на навигацията за 2023г. Може да проверите и вие.
  9. 1 точка
    Да споделя и аз малко впечатления от моя Акорд... Преди да седна в тази хонда, съм карал предимно европейски автомобили - Рено 5 първа серия (ако някой продава такава, да ми се обади); Еспейс дизел и бензин(3 литра V6 - 2ра серия, преди фейса - кефеше ме); Пежо 405 бензин; Експерт дизел; Ситроен Ксантия дизел( ако на някой му се намира "актива", моля да си признае); Опел Корса; Фолксваген Поло 3та серия дизел; Кия Спотридж 2ра серия дизел; Дачия Дъстър дизел 2020г. Изброените съм ги карал по година и повече. Едни служебни, други лични... Тези под година шофиране, не ги споменавам. От всичко това иде да се рече, че не съм луд фен на Хонда. Но определено съм фен вече! 2004г; комби; ексклузив; 2.4 безин/газ; автомат; изминати от мен 35хил. км(25хил. от тях на газ) Колата е много-добра за годините си. Ако имаше запаметяване на настройките за седалките, сигурно нямаше и да си помисля да я сменям скоро. Не че само това и липсва, но на мен, нищо друго не ми липсва. 7цата е голяма и удобна. От Търново до Синеморец, спирам само за зареждане в Бургас и то с досада(ако не съм решил да спирам и на други готини места по морето де). Никога не се замислям, дали ще ми стигне място за багаж, или дали ще съм изморен след Търново-Банско и как ще ходя няколко километра баири след това. Няма дискомфорт - просто се кефя. Двигателя често е над 6к оборота, но за мен това е страхотно удоволствие(няма нужда да се издевателства така с оборотите, ама е пристращяващо). Както спомена ceco_accord , колата не е "бегачка", но за голямо и комфортно комби, бих казал, че е предостатъчно. Технически, мисля няма смисъл да я обсъждаме. Много неща ремонтирах и подменях по моята, но за 20 годишна кола на 200к (толкова пишеше на километража), съм доволен. Моето мнение е базирано на сравнително малко опит с Акорд и не би следвало, да се взема за мерило. Сигурен съм, че има много хора, които не харесват този модел. Така или иначе, много малко ще пишат в тази тема, ако въобще се появи някой. Модела е доста стар вече и страстта е "изстинала". Но има достатъчно информация в раздела и аз поне се възползвах, когато започнах да се интересувам. Успех!
  10. 1 точка
    Да, прав си, не съм разбрал правилно въпроса. Нещо съм си мислил за Сивик 8 type s, и се изказах по въпроса за Сивик. В този ред на мисли, колегата е вероятно прав с усиленият съединител за DTEC TYPE S в Акорд
  11. 1 точка
    С малкия дисплей е с навигация. @h5rov по спомен с натискане на въртящия се бутон, който не е за звука (пак по спомен - този отляво), се влиза в меню, откъдето след завъртането му една по една излизат тези опции. Ако не стане с натискане, значи беше със задържане влизането в менюто.
  12. 1 точка
    Ау дииий - 2026. https://sportal.bg/video-2022102610344194506
  13. 1 точка
    Не знам дали са ти верни сметките, но всичко произтича от регенерациите на ДПФ! Трудно се хващат кога мотора си ги прави и от там неуспешните опити за регенерация водят до това покачване! Решението е или физическо и софтуерно премахване на ДПФ, или сваляне и почистване, като тук съществено е качеството на почистване. Има колеги доволни и такива на обратния полюс!
  14. 1 точка
    Колега @policeman нещо се бъркаш с моделите, става въпрос за акорд, а не за сивик.
  15. 1 точка
    Собственика на пътя поставя пътните знаци и маркировка, не полицията
  16. 1 точка
    На много оригинални части парт номерата се заменят с други, защо, не знам. От Хонда сигурно ти казват последният актуален. Който и да търсиш е все едно.
  17. 1 точка
    Цвета наистина е много хубав. Води се "Кона кафе". А за V6 и ти имаш заслуга, за автомата също. На мен ми е първа кола автоматик и още му свиквам. Добре, че има една кака под таблото и ми напомня да си махна левия крак от "ръчната" спирачка.
  18. 1 точка
    Те са 2 различни - около язовир Огоста. Храмовете на изселените и заличени при създаването му села Живовци и Калиманица. И до двете може да се стигне с (височка) кола. Но не винаги, особено до този с отделната камбанария, ако язовирът е пълен - обикновено пролетта и лятото.
  19. 1 точка
  20. 1 точка
    И да няма пешеходци, пресичащи успоредно на насрещните коли, защото обичайно се втурват заедно с тях, а да ги чакаш там и да запушиш трафика е
  21. 1 точка
    Такова потегляне в някои случаи е наложително. Ако не свиеш преди насрещните, докато ги изчакаш, включая и джигитите, минаващи на почти червено, увисваш. Но, не може да се прилага на всяко едно кръстовище и трябва да си първа кола. Трябва да познаваш кръстовището, най-вече режима на работа на светофарите му. При мен се получава на тесни квартални улици. На тях стоп линията е изнесена много назад, за да се осигури място за завиване на градските автобуси. Това ми осигурява време да сритам газта и да завия преди насрещните.
  22. 1 точка
    Здравейте и от мен! Това е най-пълната тема дотук, която намерих из българските форуми, така че добавям и моето мнение и опит за онези, които търсят информация. Аз също имах проблем с притрисане при рязко ускорение от спряло положение, което успешно се оправи след като сам си смених маслото. По-долу ще споделя точно какво и как направих... ПЪРВОНАЧАЛНА ИНФОРМАЦИЯ: Модел: Honda Jazz Година на производство: 2004 Двигател: 1.3i, 83 hp, L13A1, GD1, i-DSI Гориво: Бензин Скоростна кутия: CVT (Continuously Variable Transmission) Тип на маслото на скоростната кутия: Honda CVT-Fluid (виж снимки) Така, моята история: колата е внесена в БГ на 104 хил. км. От момента на закупуване до към 130 хил. км. постепенно започна да се усеща типичното вибриране, когато я настъпиш от спряло положение. На 133 хил. нещата вече станаха твърде неприятни и притеснителни, затова реших да прочета и да действам. Има много объркващата информация по форумите, затова трябва много да се внимава кой точно източник ще послушате, за да не стане беля. За разлика от двигателното масло, където могат да се използват най-различни марки, за CVT е най-сигурно да се използва само и единствено оригинално Honda CVT-F масло. НЕ използвайте HCF-2 масло, което е предназначено за по-новите генерации на Honda Jazz. Показвам линк с какво масло НЕ ТРЯБВА да се използва: https://shopee.com.my/ORIGINAL-HONDA-HCF-2-(3.5L)-AUTO-TRANSMISSION-OIL-CVT-FLUID-2-GEAR-OIL-HCF2-08269-P99-Z8FM1-i.120972274.7211672501 Това, което аз закупих и използвах е тук: https://namaleniavtochasti.com/honda/2899-maslo-cvt-f-0826099905he-honda-avtomatichna-skorostna-kutiya-4l.html (щеше да е хубаво да ми плащат за рекламата, но нищо - правя го за добро) Допълнително използвах една добавка, която в моя случай не беше крайно необходима, тъй като разбирам, че проблемът при мен не беше толкова значителен, но я препоръчвам за онези, които след смяната все още имат вибрации: ХАДО Ревитализант EX120 +20% автоматични скорости https://topcar.bg/revitalizant-ex120-20-avtomatichni-skorosti-prod15996.html Ако не помогне, то поне смятам, че няма да навреди. ИСТОРИЯТА И ПРОЦЕДУРАТА: През лятото на 2021 реших, че ще сменя маслото на скоростната кутия, но понеже не вярвам на сервизи и обичам да виждам какво и как се прави, реших да си го сменя сам. Направих си самоделна импровизирана рампа на улицата - сложих плочки и качих предните 2 гуми на височина около 10-12 см, колкото да мога да се мушна отдолу. Легнах, намерих болта (пробката), от която се източва скоростното масло и измерих квадрата, с който се развива. Забележете, че е квадрат, не шестограм или друго. Реално, това е гедория от средния размер - по магазините има 3 размера и това, което трябва е този, който е 10 mm (виж снимка). Също така подсигурих шайбата (уплътнител), която си мислех, че е точния размер, но след като развих пробката, разбрах, че това, което са ми продали е шайбата за моторното масло, не за трансмисионното. Реалните размери са показани на снимките (пробка с магнит за улавяне на метални частици и външен и вътрешен диаметър на алуминиевата шайба: и една от нета: Реално аз не я смених този път. Използвах същата, макар че би било добре да се замени, понеже се сплесква при завиването, което същност създава уплътнението и предотвратява течове. При мен няма течове досега. Уточнявам, че самото развиване на пробката беше доста трудно и използвах крак, защото с ръка не успях, а не съм слабичък. Имаше момент, в който мислех, че гедорията ще се строши, но все пак се разви. Имайте предвид, че може да е много тегаво. Позицията на пробката е показана тук: Доколкото си спомням източих около 3 L масло. Не успях да го измеря съвсем точно. Това което налях беше около 3.2 L, което в последствие се оказа, че е малко в повече, та трябваше да източвам с помощта на 50 кубикова спринцовка и шлаух (отиваш в аптеката и вземах "спринцовка 50 кубика и система"). Точенето става доста бавно и мъчително, но важното е, че става без да се ляга отново отдолу. За наливането използвах фуния и удължителен шлаух, понеже е тясно и дълбоко - имайте предвид и подсигурете материалите предварително! Едната снимка е от моята кола, другата е от едно супер полезно видео, където цялата процедура е показана (споделям по-долу): Видео: https://youtu.be/ImrrM_FFFFM РЕЗУЛТАТЪТ: Веднага, моментално след смяната на маслото, вибрациите при изстрелване изчезнаха! Покарах така 10-15 мин. като я пробвах постоянно, след което добавих ХАДО ревитализанта и приключих с работата. Това беше юли месец, а сега през декември 2021, все още всичко е наред и няма никакво тресене. Това е от мен Ако имате някакви други въпроси няма да мога да ви отговоря, защото не знам повече. Но пък не пречи да пишете и коментирате. Поздрави, Тодор
  23. 1 точка
    Във всяка кола, между мотора и кутията (без значение какъв тип е тя) има вид съединител. На класическата механична той е еднодисков, на секвенциалната механична (DSG) е "двудисков", при вариаторите (CVT) е пакет фрикциони дискове, а на последното им поколение Хонда го смениха с хидротрансформатор - какъвто е и на класическите автоматици.
  24. 0 точки
    Не, на 7-ма слага 1,7 от исузу. Ще се напасне феродовия и ще ти вкючва нормално. Имай малко търпение.
  25. -1 точки
    И моят шестак (само че редови) често получава комплименти за звука.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...