Jump to content

Todor Tashev

Фен
  • Мнения

    3
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

0 Neutral

Относно Todor Tashev

  • Ранг
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    Honda Jazz 2004, 1.3i, L13A1, GD1, CVT
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Pomorie

Последни посетители

Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.

  1. :)) Както казах в основния си пост, повече от споделеното няма да мога да кажа, защото толкова знам/разбирам. Това, което съм го написал е на бази на това, което съм прочел в описанието на продукта: https://topcar.bg/revitalizant-ex120-20-avtomatichni-skorosti-prod15996.html "Запълва драскотините и възстановява износените метални повърхности на автоматични скоростни кутии." Сега, дали такова нещо е възможно, аз не зная. Това, което знам е, че по всяка една тема могат да се намерят хиляда различни човека, всеки със собствено мнение, опитности, вярвания и т.н. Оттук насетне лесно можем да изпаднем в състояние на спамене на темата, което не искам да правя, така че ще гледам да се ограничавам. Единствено мога да те помоля, ако имаш опит с тази добавка, да споделиш. Другото е споделяне на негативно мнение на общо основание относно добавките, което може и да е съвсем правилно, но и неправилно спрямо конкретния продукт. Иска ми се да бъдем точни в изказа. Поздрави и весели празници!
  2. Здравей, колега. Принципно съм адски скептичен към всякакви добавки, особено пък що се отнася до скоростната кутия. Единствената причина, поради която предприех този рискован ход е на база на мненията на хората, които са приложили това и им е помогнало, когато само смяната не е успяла. Вярвам, че тази добавка може би спомага за заздравяване на някои захабени метални елементи по съединителя. Пак казвам: ако не е помогнало, то поне не е навредило по начин, по който да разбера и засега нямам проблеми. П.С. Брат ми, който кара Мерцедес Е200 Kompressor, 2007 г., автоматична скоростна кутия, също прояви интерес и си сложи една доза добавка. Точно ей сега го питах да си каже и той мнението и казва, че усеща положителен ефект, особено при студено време. Спряла да рита и превключва по-плавно. Кой знае, може и пък да помага... Нека всеки сам си прецени. Поздрави!
  3. Здравейте и от мен! Това е най-пълната тема дотук, която намерих из българските форуми, така че добавям и моето мнение и опит за онези, които търсят информация. Аз също имах проблем с притрисане при рязко ускорение от спряло положение, което успешно се оправи след като сам си смених маслото. По-долу ще споделя точно какво и как направих... ПЪРВОНАЧАЛНА ИНФОРМАЦИЯ: Модел: Honda Jazz Година на производство: 2004 Двигател: 1.3i, 83 hp, L13A1, GD1, i-DSI Гориво: Бензин Скоростна кутия: CVT (Continuously Variable Transmission) Тип на маслото на скоростната кутия: Honda CVT-Fluid (виж снимки) Така, моята история: колата е внесена в БГ на 104 хил. км. От момента на закупуване до към 130 хил. км. постепенно започна да се усеща типичното вибриране, когато я настъпиш от спряло положение. На 133 хил. нещата вече станаха твърде неприятни и притеснителни, затова реших да прочета и да действам. Има много объркващата информация по форумите, затова трябва много да се внимава кой точно източник ще послушате, за да не стане беля. За разлика от двигателното масло, където могат да се използват най-различни марки, за CVT е най-сигурно да се използва само и единствено оригинално Honda CVT-F масло. НЕ използвайте HCF-2 масло, което е предназначено за по-новите генерации на Honda Jazz. Показвам линк с какво масло НЕ ТРЯБВА да се използва: https://shopee.com.my/ORIGINAL-HONDA-HCF-2-(3.5L)-AUTO-TRANSMISSION-OIL-CVT-FLUID-2-GEAR-OIL-HCF2-08269-P99-Z8FM1-i.120972274.7211672501 Това, което аз закупих и използвах е тук: https://namaleniavtochasti.com/honda/2899-maslo-cvt-f-0826099905he-honda-avtomatichna-skorostna-kutiya-4l.html (щеше да е хубаво да ми плащат за рекламата, но нищо - правя го за добро) Допълнително използвах една добавка, която в моя случай не беше крайно необходима, тъй като разбирам, че проблемът при мен не беше толкова значителен, но я препоръчвам за онези, които след смяната все още имат вибрации: ХАДО Ревитализант EX120 +20% автоматични скорости https://topcar.bg/revitalizant-ex120-20-avtomatichni-skorosti-prod15996.html Ако не помогне, то поне смятам, че няма да навреди. ИСТОРИЯТА И ПРОЦЕДУРАТА: През лятото на 2021 реших, че ще сменя маслото на скоростната кутия, но понеже не вярвам на сервизи и обичам да виждам какво и как се прави, реших да си го сменя сам. Направих си самоделна импровизирана рампа на улицата - сложих плочки и качих предните 2 гуми на височина около 10-12 см, колкото да мога да се мушна отдолу. Легнах, намерих болта (пробката), от която се източва скоростното масло и измерих квадрата, с който се развива. Забележете, че е квадрат, не шестограм или друго. Реално, това е гедория от средния размер - по магазините има 3 размера и това, което трябва е този, който е 10 mm (виж снимка). Също така подсигурих шайбата (уплътнител), която си мислех, че е точния размер, но след като развих пробката, разбрах, че това, което са ми продали е шайбата за моторното масло, не за трансмисионното. Реалните размери са показани на снимките (пробка с магнит за улавяне на метални частици и външен и вътрешен диаметър на алуминиевата шайба: и една от нета: Реално аз не я смених този път. Използвах същата, макар че би било добре да се замени, понеже се сплесква при завиването, което същност създава уплътнението и предотвратява течове. При мен няма течове досега. Уточнявам, че самото развиване на пробката беше доста трудно и използвах крак, защото с ръка не успях, а не съм слабичък. Имаше момент, в който мислех, че гедорията ще се строши, но все пак се разви. Имайте предвид, че може да е много тегаво. Позицията на пробката е показана тук: Доколкото си спомням източих около 3 L масло. Не успях да го измеря съвсем точно. Това което налях беше около 3.2 L, което в последствие се оказа, че е малко в повече, та трябваше да източвам с помощта на 50 кубикова спринцовка и шлаух (отиваш в аптеката и вземах "спринцовка 50 кубика и система"). Точенето става доста бавно и мъчително, но важното е, че става без да се ляга отново отдолу. За наливането използвах фуния и удължителен шлаух, понеже е тясно и дълбоко - имайте предвид и подсигурете материалите предварително! Едната снимка е от моята кола, другата е от едно супер полезно видео, където цялата процедура е показана (споделям по-долу): Видео: https://youtu.be/ImrrM_FFFFM РЕЗУЛТАТЪТ: Веднага, моментално след смяната на маслото, вибрациите при изстрелване изчезнаха! Покарах така 10-15 мин. като я пробвах постоянно, след което добавих ХАДО ревитализанта и приключих с работата. Това беше юли месец, а сега през декември 2021, все още всичко е наред и няма никакво тресене. Това е от мен Ако имате някакви други въпроси няма да мога да ви отговоря, защото не знам повече. Но пък не пречи да пишете и коментирате. Поздрави, Тодор
×
×
  • Създай нов...