Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 19.09.2022 in all areas

  1. 1 точка
    Както обещах, отварям нова тема и за поредната си Хонда. 1999 - Civic 3 SI - 1.5 EW3 PGM-FI, MT 2004 - 2015- Accord 6 - 2.0 F20B6, AT, sedan 2015 - 2020 - Accord 7, facelift, K24A3, AT, tourer За Сивика и Акордите има в съответните раздели. 2020 - Legend 07, J35A8, SH-awd - Бат Цецо, ела да видиш кво докарах от Холандия. - Кво докара бре? - Едно голямо, черно. - А кво пише на капака отзад? - LEGEND. - КЪДЕ СИ !? Така започна легендата. Отидох, видях я, взех да му разказвам що за модел е (уж внася Хонди, а не знаеше за този) и от дума на дума, реши да и сложи транзитки и да се возим, преди да я снима за пазара. Возихме се - самолет, взе да му харесва, вика - "не ми разправяй повече, щото ще се откажа да я продавам". Каза че е от Хонда дилър - върната срещу нова, обслужена, но залежава на паркинга и нали има договор с тях - дали му я на добри пари, за да не им пречи - шанса там да се продаде 13 годишна кола бил мижав. След 2 дена - Бат Цецо - отивам на море. - Чакай бре, дай да я огледаме поне на подемник, къде си ръгнал с нов внос кола? - Бе нали до май е била в движение у холандеца и после е обслужена и спала на плаца. Качихме я - огледа не намери нищо нередно, освен леко изядени вътрешно предни гуми - явно моста е "отворен". Стенд за 30лв, вкарване в нормите, задните гуми/джанти отпред и замина за "джулая". След още 5 дена - Може ли да я прибереш в гаража, че комшиите ... , а и баща ми много и е мераклия, а аз заминавам. - Добре, но да знаеш че ще се возя с нея. - Нямаш грижи. Звъня на приятел с такава: -Ела да караш и да споделиш впечатления. 100км пробег - аз отзад като директор. Може това возене да ми остане - като пасажер. - Ми, няма разлика, всичко си е както го знам. Звъня на Бранко - щял да рибарства по "нашите води". - Вземай си такъмите, но и тестера, че имам питанка. Посрещам го, закачи я, помрънка за богата смес на "втората банка" (нали е с газова), Клапани не се чуват, но не било сигурно как са леглата, клекнала и била задницата (заради 50л. пълна бутилка), гумите и били зимни, па вехти и вика: - Ти сега на дърти години, като мен, ще правиш глупости ли? Карай си комбито -"колата ти е кукла", а тази е "котка в чувал". Не одобри зараждащия се в мен мерак. - Като (ако) ти я докарам, ще я разкостим и ще лъсне голата истина. - Както решиш. Знам ги тея, но не е за ден работа. Имам френд - автобояджия - обгрижваше ми Акордите за дреболии. Едно време бачкаше в германия като "шивач". Така руснаците викаха на тези дето "съшиваха" от 2 или 3 коли една, за да я продават. - Батка, да те навестя за профи оглед? - Давай да видим. Аз обикалям, а той заляга, гледа, пипа, мери, свали кората над радиатора (негови си работи) - доволен остана, ръкостисна ме и рече - късметлия си ти - колата е "девственна". - А тея деруги по броните и джантите? _ Цеци, за мен тея неща са нормални и не ги гледам въобще. Намери няколко дни и стотачки, и ще са минало. 3 седмици ползване, за проверка дали мога да съжителствам с нея. Ходих из БГ по лични дела, па отскочих и до София, да я огледат спецовете и да я закачат на тестера. Оправиха задно ляво стъкло софтуерно. Било си "забравило позицията" и не бачкаше. Съответно тръгна и "комфорт модула". За сефте имам кола която от дистанционното отваря и затваря стъкла и шибедах. Качиха я на подемника и извадиха щангите. - Бре, то всичко и е наред. - Да видим как са ремъците и течностите, а? - Ее, сега искаш да ни отвориш още работа? Знаеш ли как ги обичаме тея кораби. Час по-късно: Проверено всичко разумно - цвят и количество на всички течности (вкл. задния диф) - ОК. - На слух и комп е добре, а по ремъците надписите са свежи. Като решиш да я обслужваш - кажи, но като те знаем колко караш, ще се видим догодина. Мамка му - ко прайм? Искам я, а комбито притихнало - "ша ма мЪйнят, къде сбърках?" Дадох си сметка, че вече не ми е приоритет "трюма" му, но съм спокоен с него, ама спокойствието е едно, а 6-те "буркана" и супер трансмисията са друго, а срока на транзитките изтича. Време е да прочета Акорду "на прощаване". Пускам го в раздел продава и тръгвам по банките - да видим къде парите струват най-малко. Щедри обещания, процедури, одобрение, пачката в джоба, опашка в КАТ - все нерви (цяла седмица), но - "трай бабино за хубост". Най сетне - Легендата е вече моя, а Акорда още е мой. Ааа такааа, наиграхме се. Возя се и с 2-те - разлики - балкан! Акорда ми се струва като Сивик. Шлепа е + 300 кила, + 105 коня. + 1,5л. бенз на 100, и още доста други +ове, но има и минуси: Спира по-зле, на газ е леко по-муден при старт (спрямо А95), има интериорни и екстериорни забележки, но, но, но, обАачее: как вози и ускорява над 100, а как е тихичко и уютно (освен коги съм сам и музиката е на мах), маторя не усеща климатроника, а и да сме 5 чиляка в колата - пак не му дреме, абе шосеен Конкорд. Море, на гости из БГ-то, насам-натам, посвикнах и, а с това което няма да търпя - постепенно предприемам мерки. Нали съм Тома неверни - обух и някакви летни гуми - да видим дали ще ги яде пак. За сега не са мръднали, а как лепне и излиза от завоите. Пуснал съм си на таблото прожекцията на SH-awd -то и му разучавам магариите. Наистина има различни режими и менка въртящия момент към всяка ос, или колело според обстановката. Чакам зимата и снеговете. До тогава - пипам по нещо, нали ми е новото хоби (да не чуе жената). Каквото мога - сам и без пари - изпрах и стелките и тапицерията в багажника, а седалките освежих на 2 пъти с препарата който ми остана от Акорда. После почнах да плащам. Първо претапицирах волана и смених Н емблемата на бега му, както и реставрация на кожената дръжка на вратата ми. Има работа и по седалката, но не е спешна. После ревизирах задните спирачки. Нови бутала + семеринги, нови накладки и спирачна течност + престъргване на дисковете. Бяха с ръждива периферия и намалена работна площ, но дебелината им си беше 16мм. Сега са чисти - на 15,6мм, а до минимума (14мм) има още мегдан. Спира по-добре, но още улягат. Водим размисли и за предните. Водих я на познат газаджия. Не му харесаха данните. Все си даваше богата смес на задните 3 цилиндъра и компа я адаптираше надолу. Сменихме филтъра на газовата и дюза на 5-и цилиндър. Много му хареса какво е избрано и как е монтирано. Похвали и омасляването на клапаните, понеже не било пневматично, а електронно. Това ми е първата кола на газ и не "чувам петела", но сега е самолет не само на бензин, а разхода в левове е мечта за тея коневе и кила. Беше при майстора за бодито - каза че за него било чест - бил първият който и сваля броните. Наложи се - за да откопчае лайсните им - става само "изотзадзе". Вече е лъсната, броните оправени, а лайсните им чакат 1 нова технология за хромиране - спрейовете са "дърво". Това са горе долу 2 месеца и 4000км. Тая кола ги "лапа за страх" (както викат по "нашио" край). Снимките са малко стари, но по-натам, по-хубави.
  2. 1 точка
    Почти всичко по спирачната система бе подменено/ревизирано, главините измерени. Само маркучите и спирачната помпа не са пипани. Смениха всички дискове, накладки, 4 ремонтни комплекта за апаратите и смениха спирачната течност. Отделно със самата течност съм бил доста педантичен откакто съм собственик и съм я сменял на всеки 2 години. В интерес на истината след струговането не се е върнало биенето във волана, а вече имам 3-4000км. По-детайлно съм писал в темата за спирачките на Акорд 7.
  3. 1 точка
    Да се отчета за поредна изминала година: - 2 смени на масло - 300лв - предни амортисьори + всички прилежащо към тях (тампони,прахоуловители и тн) + 2 биалетки, стенд и труд - 750лв - разни дреболии + допълване на фреон - 100лв - струговане на сменените ми миналата година дискове - 100лв Тотал 1250лв. Майстора каза, че имало и разни тампони за смяна, но тъй като не той установи, че амортисьорите са за смяна, а директно му откарах колата да ги смени, нямаше време да ги поръчва и сменя и останаха за следващ път. И там ще има едни 300-400лв най-вероятно.
  4. 1 точка
    Нее практиката е влачат се до последно, светва жълто и минават на червено
  5. 1 точка
    Сещам се за няколко светофара в София, на които пешеходците го правят този номер. Също така се сещам за няколко светофара, на които завиващите наляво тръгват преди зеленото, за да изпреварят насрещно потеглящите. Така че коментарът ми към колегата-млад шофьор не беше случаен. Освен това практиката, която наблюдавам в столицата, е да се минава на жълто не при оставащи два метра до светофара, а при десет-двадесет. И то със скорост 20 км/ч над позволеното. Самият факт, че се пита за глоби, предполага излизането от светофара на червено. Половината шофьори в "голямото село" сме изнервени, бързащи и разсеяни, другата половина неориентирани и мудни, някои направо неадекватни, други нагли до безобразие. Не знам дали ще се оправим някога - броя и себе си.
  6. 1 точка
    Специални благодарности на @atoma От днес ще се подарява стикер по избор с всеки комплект поставки. Ако някой вече си е взел поставки, или има поставки от старите, или е обвързан с поставките на дилъра с гаранционна кола, може да се свърже с мен, да му подаря отделно.
  7. 1 точка
    Специални благодарности на @atoma Ще се подарява стикер по избор с всеки комплект поставки. Ако някой вече си е взел поставки, или има поставки от старите, или е обвързан с поставките на дилъра с гаранционна кола, може да се свърже с мен, да му подаря отделно.
  8. 1 точка
    С леко закъсненение, ето оригиналните файлове, от които бяха правени старите стикери. Ако на някого му се занимава, печатници - много. black_sticker.eps white_sticker.eps
  9. 1 точка
    Да, на моята си свалих шайбата по този начин!
  10. 1 точка
    Ако го разкачиш и увисне на маркучите без да го сваляш/става, изпробвано/ няма нищо да изтече! Ако решиш да го демонтираш и разглабяш/извън автомобила/, задължително източване на фреона предварително!
  11. 1 точка
    Карайте си колите ,потдържайте ги, но не им бъдете роби,има много по-важни неща в живота.Колата е да ти служи не ти да и служиш.Гледайте си здравето и семeйcтвото и се наслаждавайте на живота.
  12. 1 точка
    @Г.Писаров Така никога няма да се оправим с това чувство че винаги системата ни прецаква точно нас,и после ние пък да прецакаме нея,порочен кръг. Природата ще ни го върне тъпкано,тя вече е започнала,тогава ще се чуди всеки и мае да мисли ама аз не бях,защо стана така. Сигурно се чудиш както всеки, къде ли изчезнаха сезоните,хубавата есен ,дългата зима с сняг ,прекрасната пролет. Дано нещо от тези сезони остане за децата ни. Нищо няма да се оправи докато ножа не опре хубаво в кокала. Промяната идва с личен пример,но българина все чака отвън или отгоре някой друг да свърши работата. Българина се радва като прецака системата,но не му се вярва че прецаква така себе си и бъдещето.
  13. 1 точка
    Мисли му! Онзи ден си вземам Легена от бояджията и идва 1 пич с Porsche Cayenne за проблемен сензор на парктроника. Като видя моята вика " Я отвори капака". Дигам аз алуминиевата тава, а той рече "Ее, това нема грешка!". Викам му - "Що бе - това нали е Порше, а той "Маки - пълно Ауди си е - грешки да искаш". Това споделям по повод мераците ти за Q5-цата. Начина по който в щатите правят Акури от Хондите, няма много общо с манталитета на ФауВетата, дето слагат еднакви чаркове в Шкода / Сеат / ФолксВаген / Ауди / Порше и Ламборгини.
  14. 1 точка
    Вчера смених масло и филтър ДВГ. Бях си решил че ще е преди Коледа - да намаже и тя нещо от мен, че само газ и сипвам и издухвам. За 6 м. 10000км. Снощи гледах филмче за новия Aston Martin DBS Superleggera. Имала алуминиеви - двойно окачване / подрамници / панели по купето + карбонов карданен вал - ми то и Legend модела ги има - от преди16 години. Е не е 12-так с 8 предавки, ама бива. Колкото повече я ползвам, толкова повече ме изненадва с премислени решения. Само къде са и монтирали масления филтър. Викам си - тук е претрупано, кой знае каква мъка ще е, а те японците го изкарали зад предно дясно колело. Завиваш волана и воаля - отвиваш филтъра.
  15. 1 точка
    Месец по-късно, нови коментари: 1. Едвам и намерих втори сет джанти/зимни гуми. От оригиналният размер 235 50 17 се отказах - малко артикули на пазара. За оригинални джанти и не мечтаех - много са "кът" и им искат "свет пара". Мерих няколко (на БМВ, но офсета е малък / Туерег / ФВ Т4), но накрая взех 18-ки (куча марка) карани на Опел Инсигния Кроскънтри 2007-ма (заедно със зимните им гуми - на 5000 км). Наложи се да си купя нови гайки (с по-малка периферия) и естествено втулки от 67,1 на 64,1. Мерих ги на място и си взех 1-та джанта с обута гума с мен (ех, комбито събираше 6 колела в багажника, но тая гад е с 450л багажник и тороидна бутилка). Сложих я миналия петък и взех да се возя - няма ядове, докато не се засилих и не натиснах рязко спирачката. Чу се леко "хръп, хръп" - на всеки оборот. Свалям, гледам леко жулване от задната страна на 1 от спиците на джантата - само лекичко по боята и. Слагам я на другото предно колело - няма звук - не опира. БахмАаму! Гледам в нета фланци, ма трябва да правя чертеж - отказах се. Да пиля джантите - умряла работа - вече са балансирани и доставени по куриер. Взех 1 метална пила и загладих леко ръбчето на спирачния апарат, където имаше точица боя от джантата - воаля - сичкоточ! Ако някой не знае - Ледженда отпред е с 4-бутални апарати и са хванати стационарно с големи болтове - не са на водачи и нямат значение дебелините на дисковете и накладките им. 2. От монтирането на оригинален за модела ДРЛ се отказах. Имах надежда че ще го подкарам (след като открих гнездо за предназначен за него 10А бушон в кутията до педалите), но се оказа че за Евро пазара не е монтирано реле и липсва допълнителното окабеляване до дългите на фаровете. Релета в нета има, но стАа скъпо и разправия, та "побългарихме" Легендата с нашенско модулче (в кутията за бушоните до мотора). 3. Грешка 1717 (селектор на кутията) скоро не се е обаждала. Тая седмица скокнах до Бургас (през В. Търново), та я раздвижих малко тая кола, че не бе излизала на воля. 1022км (в тях около 50км градско) и среден разход 12.3 / 100, но съм и се "радвал" (а и тя на проходите и магистралите), но явно и зимните меки гуми са качили леко разхода, обаче 10,70лв на 100км е приемлива цена за кефа. Другото е песен - само менкам Си Ди-та в уредбата. 4. Научих се извънградско да я карам съвсем без крака. Активирам АСС-то и само от волана и давам газ и спирачка, а скоростите сама си ги менка. Карам си примерно на 95, наближава пътен възел с ограничение 60, "набивам" и 60 на круиза и тя си активира спирачката, намалява си културно, държи си тая скорост докато не и "нацъкам" обратно 95 (или повече) и си ускорява културно - мързелива работа, но не е интересно. Та така, да ми е жива и здрава, и дай Боже всекиму такава!
  16. 1 точка
    Нещо любопитно! Въпреки че е автоматик, колата е с 3 педала. 3-тият е малък, високо в ляво и всъщност е "ръчната" спирачка. 😄 Свиква се,но има 1 странност! На таблото си има познатата пиктограмка, но ако забравя да освободя спирачката - колата тръгва нормално. Светва обаче на мониторчето 1 голямо предупреждение и дублирано с говор ме приканва да я освободя. Това само ако дам газ. Иначе под наклон и на равно държи "на мъртвец". Вероятно това е праобраз на модерния "brake hold". Другото което за сега ми е казвала, е аз или пасажера до мен да си сложим колана. Интересното е че намаля музиката само в моя, или неговия говорител във съответната врата и от там моли за закопчаване. Много любезна тая бре. 😁
  17. 1 точка
    ПИшете ми на лични ..не е трудно
  18. 0 точки
    Тръгнали Пена и Вуте за града с каручката. На първата поляна Пена рекла: - Вуте, нека попасе магарето, а ние че се потръкаляме по тревата. Попасло магарето, тия се търкаляли неколко пъти и тръгнали. На следващата поляна Пена пак рекла: - Вуте, що не отбиеш тука? Глей к'ва е убава тревата, магарето че попасе, ние че се потъркаляме по тревата. Отбил Вуте, разпрегнал магарето да пасе и с Пена пак се преметнали два-три пъти. Починали и пак тръгнали. Карали, карали и пак полянка. Пена рекла: - Вуте, що не отбиеш? Глей к'ва убава трева! Че попасе магарето, ние че полегнеме. Вуте рекъл: - Пено, що не се потъркаляш с магарето, докато я попасем...
  19. 0 точки
    И още за вазите... НА ченге му подарили ваза за РД. Жена му я измила и я сложила наобратно да се отцеди. Ченгето се прибира с цветя, гледа, гледа - вазата няма гърло. На другия ден я носи на шефа си... - Шефе, къв е тоя подарък ? Ми тая ваза няма гърло... Шефът я поогледал: - Ми верно...тия какво са купили ?!?! Погледнал я отдолу... - Ай сиктир, тя и дъно няма, бе !
  20. 0 точки
    Колега ,във форума на Хонда за кои автомобили да говорим?Има разни которници...форд,ягуар,волво,алфа дето на бензин не работят като хората ние на газ чудеса ли да направим?
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...