Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 21.12.2021 in Мнения
-
2 точки
-
2 точки@JHM, написал съм конвектор Airelec, не климатик. Това 2500 вата е конвектор. Тишина и спокойствие, няма духане, няма течение и разхода е малко над климатик сметнато за това помещение т.е ако с климатик ще прави да кажем 40-45лв това прави 60лв. Не си заслужава по никакъв начин климатика в този случай. За по-големи помещения обаче нещата стават съвсем различни.
-
2 точки
-
1 точкаЯвно всеки си цени труда, по различен начин, но в твой плюс е,ти пък да си цениш парите!
-
1 точкаOff-topic: Аз не бих сменил майстора, ако съм доволен от него. Всички майстори вдигнаха цените напоследък, а в София - и не само - повечето работят на по-скъпа тарифа ако си носиш частите/консумативите или направо те връщат.
-
1 точка
-
1 точкаКапков тест 2 1. Amsoil Signature series 5W30. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-202400км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 3100км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60% 6.Средна скорост,около 30км/ч. 7.Сезон на експлоатация 16.09.2021до 20.12.2021г. 8.Мото часове около 100. 9.Изразходвано гориво 300л. пропан бутан и 32л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л. 11.Доливане няма,разход няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM made in USA. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване,вече тежък с много студени стартове през деня и повече работа на бензин. 15.Предишно масло- Mobil1 5w30 esp,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната. Ей.., ще да мие този амсойл и по цвят тъмнее на щеката,в сравнение с летните проби🤔!
-
1 точкаВсичко е точно и на топло у нас.Благодаря още веднъж и весели празници.
-
1 точка@JHMПроверих при моя познат - фирма за продажба, монтиране и ремонт на климатици. Каза, че вече Електрика и Хевито са на едно ниво, щото на Електрика е паднало качеството и действително се произвеждат в Турция. За Хевито, освен че няма достваки и се бавят много, е сменил няколко нови климатика заради оплакване от клиенти, че е много шумно външното тяло, но това само за климатиците с новия фреон. В къщи съм с два климатика и два френски конвектора по 2 Квт, като стаите които топлят конвекторите са окло 13-15кв.м. За спане конвектора е по-добре, не двига никакъв шум, топли яко и в най-студените дни. Според мен харчат малко по-вече от климатицире , но пък те са премиум хиперинвертори и може и за това да е. Ако не ни трябва студено за лятото и ако няма да има постоянно човек в стаята, според мен конвектора е по добрия вариант.
-
1 точкаМога да ти кажа как е при мен. В стаята която спим е 13кв, вътрешна без изолация и с двойна дървена дограма. Там съм сложил ел.конвектор Airelec. Всъщност те на пазара са много марки но тези поне са си правени във Франция. Преоразмерил съм го нарочно за да се пуска по-рядко - 2500W за 13-те квадтата. През деня докато ни няма го държа на 18 градуса, вечер 21-22. Повече от 60лв не ми е правил за месеца. За по-малко помещение където се и спи не мисля, че е удачно да се ползва климатик. Виж, дневната ми е голяма - 42 квадрата - 105 кубика само там + отворени стълбища нагоре та общата кубатура отива към 150-160 кубика. Там съм с 24-ка Fujitsu General LFCC. Общо взето ги редувам - пелети и ток в зависимост какви са температурите навън. До - 4, -5 градуса няма проблеми на ток но надолу пускам парното, просто е по-комфортно. Общо взето ако комбинираш климатик/радиатор на ток с парно ще си най-доволен и от към цена и от към комфорт. 24-ката като ток е около 100лв на месец в студа. Като е меко времето, разхода пада на половина. Имай предвид, че нямам изолация и добра дограма. Предполагам, че ако ти имаш ще ти е още по-икономично с каквото и да се топлиш. Относно марките, имах до скоро 1 Мицубиши Хеви в мазето, 9-тка, даде грешка в платката 1 месец след гаранцията. Не робувам на марки но няма как да ме убеди някой, че тези точно са номер 1.
-
1 точкаНе се притеснявай - Хевито е по по най. Особено по-високия им клас, са много подходящи за спални помещения - икономични, супер безшумни, без паразитни шумове от пукащи пластмаси и т.н. Всяка марка си има сполучливи и не толкова добри модели - дано си уцелил от добрите.
-
1 точка
-
1 точка1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – смес: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 - 3 литра + Yacco lube GDI 5W-30 - 0.5 литра. (първоначално пълнене) 3) Маслен филтър – HONDA OEM № 15400-RBA-F01; 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 328 000 км, а може и повече (по километраж: 228659 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 5076 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 70 / 30 . 7) Сезон на експлоатация – 25.06.2020 - 18.12.2021; 8 ) Моточасове – 102 по моточасовник; 9) Изразходвано гориво - около 315 л. А95Н; 10) Kтм = (315 / (3,5+0,3)) ≈ 83 ; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 13) Доливане на масло - 300 мл.; 14) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 15) Режим на експлоатация - градско + извънградски пътища + магистрали. 16) Предишно масло -Shell Helix Ultra 5W-30. Впечатления: За първи път, от както имам колата, доливам масло без да има теч!!! И преди съм карал с Петро-то (старата спецификация Dexos1, ILSAC GF-5), но харч нямаше! Или новата формула, по API SP, нещо не са я уцелили, или двигателят е вече за сегменти... Ще се види със следващото масло. Може пък колегите, дето се оплакаха напоследък от петрото, да излязат прави. Сега се чудя какво да налея след празниците... Имам в наличност следните: 1. Shell Helix Ultra 5W-30. 2. Shell Helix Ultra 5W-40. 3. Ravenol SSO 0W-30. И трите вече съм ги пробвал по веднъж.
-
1 точкаЗа 5-6 месеца престой, чак пък да си продава колата... Акумулаторът го зареди напълно! Ако няма да се припалва, откачи му мнусовата клема и го остави така, а колата я заключи ръчно.
-
1 точкаПолучени! Благодаря, точен и коректен!
-
1 точкаТака и не схванах манията по добавките. Един колега си купи Тойота дизел и по съвет от друг колега (който ме съмнява да минава 5000км на година), подкара веднага с друга известна добавка, щото нещо не бягаше като другите. След половин година се почна - наред с дреболиите🤨(уплътнения с консистенция на употребявана дъвка "Турбо"), смени ЕГР, два пъти сменя нафтов филтър, щото нали, добавката Ше го УпрАи. Накрая, реши да послуша майстора и смени резервоара(имаше някакъв слузест слой,а под него нещо, в което отверка трудно влизаше). Еми ТО стана кола. Та мислълта ми е: ако всичко Ви е наред по колата, защо искате да наливате още пари в, и без това, пре-скъпото гориво?!
-
1 точка
-
1 точкаОтносно огледалата и прибирането им. За да се прибират трябва да работи cutoff switch-a,( има снимка най- долу) който се намира в самото огледало. Той е залят със смола, но това се лекува с внимателно чоплене и подмяна на един позистор. (Снимал съм го) Предпазител RXEF030 това т.нар. само възстановяващ се предпазител. Самото устройство(cutoff switch) за мен си е цифра пари и си ги оправих сам. Когато се отварят огледалата е хубаво да се почостят от корозията на алуминиевата основа -много е и да се смажат с походяща смазка. Относно регулирането на огледалата, бутона на вратите се вади внимателно добре е да се ползва пластмасов инструмент. Битоните за регулиране са три вида: - с прибиране и регулиране - с подгрев и регулиране - с регулиране Не са взаимно-заменими! Бутоноерата може да се разглоби внимателно като се внимава с бутона за прибиране/подгрев има малък пин с форма на П, който може лесно да се изгуби. Трябва да се внимава и със самият корпус, който може да се счупи точно при ваденето на бутона за прибиране/подгрев. Вътре на платката се отлепят писти и по някога трябва да се правят мостове. Ако проблема не е в бутониерата то се търси в модула за управление на огледалата, който се намира във вратата. Свалят се кори и т.н., за да се стигне до него. Проверяват се първо предпазители, кабели връзки(букси) Успех, на ентусиастите, на които им се занимава! Бъдете здрави!
-
1 точкаВзех същия маркуч преди 6 месеца, поставиха ми го в сервиз, и аз нямам оплаквания.
-
1 точка
-
1 точкаНе е само до броя мощноста на радиаторите квадратурата която отопляваш също е важна и изолация и т.н... Аз съм с 5 радиатора 140/60-2 бр. 120/60 3бр. панелен и термо глави и един конвектор без ветилатор само да върти през него когато затворят главите... Отоплявам 120 кв. и в момента горя 2 чувала(30кг.) за 12 часа работа на горелката... Мощноста на моята горелката в момента(това е променлива константна) модулация 3-14kW и 2-7kW и 1-4kW три степенна модулация и гори около 2 - 2,5 кг. на час... Повечето гори на 2-ра скорост от време на време 3-та много рядко на 1-ва... По принцип на горелките им дават средно 3 кг. на час - направи си извода или гогато не гори не харчи... Ти ако гориш 30 кг. за 24 часа горене на горелката ти идва 1,25 кг. на час - трепач си...
-
1 точкаДа те всички искат ново,не ходи вече при него. Ремонта на водачите е елементарен,за буталото малко повече работа
-
1 точкаЕто ти и нещо което намерих: Или как да провериш, захранването на релето. Дано се вижда от втората снимка.
-
1 точкаСега е по-богата сместа при работа на газ. Бензиновият компютър прави корекция за да я вкара в норми. Когато я изгасиш с тези корекции студеното палене на бензин е трудно.
-
1 точкаПреди време гледах един тест на премиум гуми с такива ниско бюджетни и се указа, че премиум на 10 години не са загубили нищо от качествата си като чисто нови и са пак в пъти по добри от ниско бюджетните нови.
-
1 точкаЗдравейте, колеги, Ей така докато си спазвам карантината и си почивам у дома, реших да си монтирам LED-светлините на дългите, което отдавна се канех да направя. В тази тема ще ви покажа как става това на Хонда Акорд 7 (2006-2008), седан, 2.2 i-CTDi. Всъщност двигател и седан, ала-бала – нямат значение, както и годината, все са с лампи H1 там. В общи линии реших да го направя за да си начешам крастата и да видя става ли нещо от LED-светлините или не. Пожертвах едни 43 лева и избрах лампи, които са с 48 чипа, разположени на 360 градуса около надлъжната ос на лампата. Като разположение са на същото разстояние от леглото на лампата, колкото е и жичката на халогенката. Естествено, не са във фокуса на рефлектора и осветяването е с по-широк ъгъл, но светлината е толкова ярка, че това всъщност се оказва голям плюс – много по-широк ъгъл е ярко осветен. Към края на темата ще сложа линк. Ето какви предимства и недостатъци забелязах и заради тях всеки, който реши да опита да го направи – отговаря сам за действията си и носи отговорност при евентуални проблеми с органите на реда или на ГТП. Предимства: + По-силна светлина + По-ниска консумация + Мигновено светване и гаснене на светлината (няма инертност) + Цвят, който е по-близък до дневната светлина и до цвета на фабричните ксенонови светлини + Може да се посочи като предимство това, че в случай на повреда, много бързо и лесно се отстраняват и на тяхно място се слага обратно оригиналната халогенна лампа (стига да е под ръка) Недостатъци: - Леки затруднения при монтажа, заради особеностите на фара и захващането на лампите в цокъла, много е пипкаво - Маншонът трябва да се обърне наобратно и малкият му отвор остава отворен. Това създава риск от навлизане на прахоляк във фара. Трябва да се затвори с нещо накрая. - Неясно колко дълъг живот ще имат, предвид това, че се нагорещяват по време на работа Време за работа – 1-3 часа, в зависимост от това дали ще имате готови адаптери или ще си правите самоделки. Трудност – 2 от 5. Трудност на захващането в цокъла на фара 17 от 5! (придружено с много „мамата”) ВНИМАНИЕ! Ако използвате модул за дневни светлини, който контролира дългите светлини да не светят на 100 %, не можете да слагате LED-светлини, защото няма да работят коректно с такъв модул и ще се повредят. Най-малкото – ще мигат като дискотека, заради липсата на инертност.
-
0 точки
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00