Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 31.07.2021 in all areas
-
4 точки1. Не бива да се стига до поява на ядро. Тогава вече е късно. 2. Една от основните задачи на маслото е да задържа в себе си генерираните от мотора замърсявания. Различните масла (като състав/пакет/базови масла) имат различна способност да разтварят и задържат в себе си замърсяванията. Те трябва да останат в маслото и да бъде изхвърлени с него при смяната му. Прекалено голямото натрупване на "механични замърсявания" в маслото води до невъзможност за тяхното удържане от маслото, както и до възможност за задиране, породено от големината (вкл. поради слепвания на частици) и твърдостта на тези замърсявания. Чистотата на частите на мотора е от първостепенно значение. Маслото е консуматив със сравнително ниска цена.
-
4 точкиАбе, ние караме (с радост и стаст), но забравих да доложа какво се получи, та докато синковеца си подрежда стаята ... С 2 думи - "гледайте си работата" казах като разгледах конструкции и цени на подобни кокпити, та реших да караме самоделка. Нагло много пари искат за няколко метра тръболяк от марков мейкър - ай сиктир! Размърдах вехтия си мозък, па спретнах 1 проджект, като комбинация от ергономия, инженеринг и налични джаджи подходящи за случая. Гарнирах тая сбирщина с чертежи и намерих кой да реже и заварява. После сглобяване за проверка, разглобяване за прахово боядисване и отново сглабяне + монтаж на седалка, волан и педали. Ся, малко простичко изглежда, ама е удобно за ръст на водача от 150 до 190. Има нужните регулировки + повдигане на предната част на седалката (за по-рейсърски полегнала поза), за което приспособих обикновен крик и 2 азиатски биалетки (понеже са с шарнири и осигуряват движение в 2 равнини), което бе наложително. Оставих му седмица да се порадва за час - два, а като свърши срока, поне ще го знам по кои пътища (писти) ще е и денем, а аз вечерите
-
3 точкиЗдравейте, Малко актуална информация. Смених маслото с Motul 8100 X-cess 5W40. Преди смяната му използвах Xado антикокс (https://xadoshop.bg/bg/products/antikoks-p48.html), като повторих процедурата 2 пъти. Интересното, бе че чернилка върху парцала излезна само от първи и втори цилиндър. Оставих колата да работи около 20 минути с Bardahl Engine flush. Последва смяна на масло, каква гняз изтече не е истина! Днес си направих разходка Стара Загора - Бургас - Стара Загора около 400 км. Доста я понастъпах на 5-та между 4000 - 6000 оборота . Резултата, е че няма разход на масло. Та продължавам да следя нивото на маслото, но явно описаните мероприятия по- горе са помогнали!
-
3 точкиЗдравейте, Положението хич не е розово. Надявам се това развитие да се дължи на добрите миещи свойства на маслото. Затова започвам с въпрос. При дизеловите капки може ли да се очаква разпадане на ядро или нещо подобно, говорещо за тотален край на живота на маслото, както е при бензиновите? Трета проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с предходното Yacco на стр 28 пост №1088. По-голямото замърсяване се видя още на първата проба на 12 км. Все едно якото на 500 км. Пробата на 1000 км отговаря на якото на 4000 км. А сега на 2000 км се вижда още запълване на капката с мръсотия. Няма дори и място за сравнение с Mobil1 на станица 21 пост номер 833. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Ravenol SSV 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 232 516 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 30/70; 7) Средна скорост - около 23 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 28.04.2021 - ; 9) Моточасове – около 90; 10) Изразходвано гориво - около 180 л. Rompetrol Diesel + добавка Wynns Supremium Diesel 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, Yacco VX 1500 0w30 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Отзивите ми продължават да са добри. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история.
-
2 точкиПрибирам се днес следобед и ме среща комшията, па вика - Ти вчера беше много спокоен! - Кога това? - Когато онази те блъсна. - Аа, това бе само външно, отвътре ми извираше Везувий. Та рекох да драсна някой нощен ред за случката. По същество: Прибирам се за малко до нас - жената на работа, но поръчала диванче за стаята на синковеца, обаче куриерите нямало да го качат, та да го прибера в гаража. Спирам на главната квартална улица с ляв мигач, изчаквайки насрещно движещите се, за да завия към блока - на 70 метра от къщи съм. Чакам някакви секунди и дочувам свирене на гуми. Помислям си че това пак е онзи квартален джигит, но осъзнавам че е свирене, а не свистене. Почвам да се оглеждам, но чак накрая се сещам да погледна в огледалото. Е ТАЯ СЕКУНДА МИ ИЗЕДЕ ГЛАВАТА! Изотзадзе иде 1 Корола Версо и скоростта и е непреодолима за оставащото разстояние. Аз съм на D и на спирачка, пред мен няма никой, пускам я и давам газ, нооо - Късно е чадо, МАНДАЛОТО ЛОПНА. Десети от секундата буквално не стигнаха на Ледженда да надскочи от 0 нейната скорост, но поне не бях на спирачка, та да се товари трансмисията и окачването от удара. Отнесе го задната броня. Чу се само един глух звук, все едно съм ударил с 1 ръка празен леген - каква ирония, нали Королата точно Леген удари. Представям си картинката преди да съм я видял и си викам наум - добре че не чух да се сипят стъкла от стоповете. Пускам аварийките, потните си жлези по тялото и слизам с боен вик - КВОНАПРАЙБЕНЕГЛЕДАШЛИНАПРЕД!!! С 3 скока подминавам точката на колизия и стигам до врата на Тойотата. Прозорецът свален, няма отворени бекове, вътре тишина и само 1 пълничко и пребледняло девойче, вкопчило се във волана и вече с треперещ крак от натискане на спирачния педал. Моторът не работи, но и от колата нищо не тече - просто я е угасила на скорост. Тя мълчи. Такова обстоятелственно мълчание отдавна не бях чувал. После ме поглежда и вулканът в мен утихва. Няма смисъл да я питам дали е добре - ако се преструва на съкрушена - взела е Оскар веднага. Давам и няколко секунди (за мен цяла вечност). - Можеш ли да преместиш колата встрени? Кимва и се заема да си спомня кое как, маневрира, а за отивам да направя същото. Пътем виждам че всичко ми е здраво с изключение на 1 странна цепка на бронята. На нейната предна има същата перфорация, но и тя видимо е здрава, както и фаровете не се клатят. Връщам се при девойчето и почваме... - Много се извинявам, не ви видях, бях се загледала в Аудито. 20 метра по-назад, пред кварталния магазин има една А 3-ка, която се е изтъркулила по наклончето и с предните гуми е на платното. И някой друг го е напекло, та не е дръпнал ръчната, или поне не е боднал на скорост, слизайки да си пазарува. Аз го видях, ама не го удостоих с повече от необходимото внимание, но за нея е било интересно. Тя продължава... - Виновна съм аз, ще викаме ли КАТ? - Нека звънна 1 телефон. Обаждам се на моя застраховател, обяснявам че няма големи щети и колите са в движение. Казват ми че "органът" е безсмислен и само ще и пишат акт за неспазване на дистанция (решавам да и го спестя), и е достатъчно да си оформим двустранният протокол. А ВЪН Е ЖЕГА. Решавам да идем направо в офиса им и да пишем на климатик. Оказва се че и тя има гражданска там. Качвам я в моята потърпевша, пускам климата на мин. и и давам вода. Гледам капки от кафето ми зад скоростния лост и подглавника ми прибран до откат от удара, значи не е бил лек. Ослушвам се - колата се движи нормално. - Лелее, тук е като в космически кораб! - Ее, и тях ги удрят по космодрумите. В нарушение на правилата звъня пътем на моя майстор. - Батка, съсипаха ти творението (скоро я бе пастирал), щеш ли да отскочиш, да фрълиш 1 око? Пристигаме. Обясняваме. Дават и да пише и чертае. Подписва се - ВИНОВНА. Аз съм съгласен. Снимат ми щетата. Пристига мочя човек. - Споко, не е много, имаш късмет че е жега и пластмасите са като пластелин. Щипките са ОК. Дай на задна да чуем сензорите на парктроника? - Кога ще я правим? - Като те знам, докарай ми я щом свършиш тук и искай втори оглед при мен като сваля бронята. Не запомних името на девойчето. Само разбрах че може да ми е дъщеря и това е първото и ПТП. Закарах я обратно при колата и, а тя още дузина пъти ми се извини. Викам си - какъв късмет за нея че налетя на мен, комуто явно не бе ден. Звънна и жената - куриерите щели да дойдат по-късно, но тогава синковецът ще си е в къщи - и да са опрАа с дивана и гаража. Язък за колата - изпати си горката - на грешното място в грешен миг ... Метнах згъваемото си колело в багажника, закарах ранената на доктора, изчаках го да почисти и залепи цепнатината и го оставих да си действа. Каза че няма други щети (и нужда от вещо лице и снимки), а перфорацията била от някаква вертикална шина под бронята, служеща за трета опорна точка на конзолата за теглича. Тоя холандец счетоводител си е поръчал колата с всички възможни екстри - сигурно я е минал фирмен разход. Днес по обед си я взех - не личи, но аз си знам - вече не е девственна - таковали са я отзад. Дано девойчето не е яло бой - каза че е омъжена. Сега пишейки го ми изплува пак в съзнанието пухкавото и телосложение, и ми хрумва, ами ако е била бременна и просто и е прилошало? Кой кара в тая жега на отворен прозорец, дали климатикът и е бил в ред? А защо Королата пищеше с гуми, няма ли ABS? Човек може да се сети 100 неща пост фактум и да не му достигне 1 секунда. Моята броня не снимах, черната вертикална перфорация по нейната е от мен, за спомен. Бъдете здрави и ЧОВЕЦИ, че понякога ни изкарват от кожата разни битовизми!
-
1 точкаМоже би ще направя още една две смени с равенол да поизчисти и ще върна якото за постоянно, защото то изглежда златната среда засега. Мисля, че и двигателя работи една идея по-тихо с него.
-
1 точкаПрочети на 1-ва страница на темата за развитието на замърсяването при дизела - КЛИК. При теб все още не е фатално положението, но нещата се развиват бързо и трябва да следиш състоянието на маслото внимателно.
-
1 точкаЗдрасти Наско, Линк: https://www.ato24.de/en/amsoil-p-i-performance-improver-0-355-l.html Вид и количество: AMSOIL P.I. PERFORMANCE IMPROVER 0,355 L 1x0.355l Стойност на поръчката: (12,95)*1.9775 = 26лв Начин на плащане: - Парите са преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Лично в кв. Малинова долина
-
1 точкаИзвинявам се за цитатите. Явно съм пропуснал, че не са според правилата.
-
1 точкаЧак аз съм доволен! Из онез дене станах 41-ви левъл, имам над 100 коли само от награди и пари дето немам идея как да похарча, но най-важното - имам всички Хонди в играта. Лошата новина е че ми остават само няколко състезания, но после ще си купя достъп до трековете с Хамилтън и ако не Верстапен на живо, то поне аз виртално - "ша му скинем шортите и оскубЕм перата - плитчиците"!
-
1 точка- Каква е тази опашка, Джеймс? - Кандисат-премиери за Слави, сър. - Много е дълга, Джеймс. - Дълга, но върви бързо, сър.
-
1 точкаОбява за изгубено куче - с тел. за връзка, снимка и награда 300лв. - Добър ден. Обаждам се за кучето. - Намерихте ли го? - Не, но ако дадете аванс 100 лв - тръгвам да го търся.
-
1 точкаКолеги, поръчката е направена! Ще пиша отново, когато пристигне. 🙂
-
1 точкаВ стария си има бая части и процесор, а в новия само две чипчета- операционни усилватели. Извода е, че за бутоните за стъклата става само със същият номер, въпреки, че буквата съвпада
-
1 точкаНе съм съгласен! Хондите нямат навик да прегряват! Щом има прегряване, значи има проблем. Трябва да се започне с: термостат, датчик за включване на перката, запушен радиатор, водна помпа за смяна.
-
1 точкаБях сигурен , ама как да те убедя , като не мога да обясня , че няма как да са свързани нещата с мултимедията.
-
1 точкаСто процента са омотали нещо при монтажа, особено с това " Колата взема сигнал от джипиеса за скоростта, та да може да я поддържа. " Ако може колегата да снима частта от ръководството на мултимедията, която се отнася за круиза.
-
1 точкаКак така ще замине круиза заради радиото?? Според мен нямат нищо общо. Тва, ако ми се случи, го свалям тва радио и го нарязвам като луканка, на тъничко. Я го вижте нещо да не сте разкачили при монтажа. Круиза не взима никакви ГПС тъпотии от никаде. Той си работи с ЕКУто на колата.
-
0 точки
-
0 точкиКолеги, круиза се оказа че работи. Просто от честото ползване (два пъти годишно, като ходя на почивка), съм забравил кога святка индикацията на таблото. Мислех че святка като натисна копчето круиз, и после вече да го активирам от сет на волана. Но индикацията на таблото святка, след като натиснеш сет-а от волана. Извинявам се, че ви подведох.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00