Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 31.07.2021 in all areas

  1. 4 точки
    1. Не бива да се стига до поява на ядро. Тогава вече е късно. 2. Една от основните задачи на маслото е да задържа в себе си генерираните от мотора замърсявания. Различните масла (като състав/пакет/базови масла) имат различна способност да разтварят и задържат в себе си замърсяванията. Те трябва да останат в маслото и да бъде изхвърлени с него при смяната му. Прекалено голямото натрупване на "механични замърсявания" в маслото води до невъзможност за тяхното удържане от маслото, както и до възможност за задиране, породено от големината (вкл. поради слепвания на частици) и твърдостта на тези замърсявания. Чистотата на частите на мотора е от първостепенно значение. Маслото е консуматив със сравнително ниска цена.
  2. 4 точки
    Абе, ние караме (с радост и стаст), но забравих да доложа какво се получи, та докато синковеца си подрежда стаята ... С 2 думи - "гледайте си работата" казах като разгледах конструкции и цени на подобни кокпити, та реших да караме самоделка. Нагло много пари искат за няколко метра тръболяк от марков мейкър - ай сиктир! Размърдах вехтия си мозък, па спретнах 1 проджект, като комбинация от ергономия, инженеринг и налични джаджи подходящи за случая. Гарнирах тая сбирщина с чертежи и намерих кой да реже и заварява. После сглобяване за проверка, разглобяване за прахово боядисване и отново сглабяне + монтаж на седалка, волан и педали. Ся, малко простичко изглежда, ама е удобно за ръст на водача от 150 до 190. Има нужните регулировки + повдигане на предната част на седалката (за по-рейсърски полегнала поза), за което приспособих обикновен крик и 2 азиатски биалетки (понеже са с шарнири и осигуряват движение в 2 равнини), което бе наложително. Оставих му седмица да се порадва за час - два, а като свърши срока, поне ще го знам по кои пътища (писти) ще е и денем, а аз вечерите
  3. 3 точки
    Здравейте, Малко актуална информация. Смених маслото с Motul 8100 X-cess 5W40. Преди смяната му използвах Xado антикокс (https://xadoshop.bg/bg/products/antikoks-p48.html), като повторих процедурата 2 пъти. Интересното, бе че чернилка върху парцала излезна само от първи и втори цилиндър. Оставих колата да работи около 20 минути с Bardahl Engine flush. Последва смяна на масло, каква гняз изтече не е истина! Днес си направих разходка Стара Загора - Бургас - Стара Загора около 400 км. Доста я понастъпах на 5-та между 4000 - 6000 оборота . Резултата, е че няма разход на масло. Та продължавам да следя нивото на маслото, но явно описаните мероприятия по- горе са помогнали!
  4. 3 точки
    Здравейте, Положението хич не е розово. Надявам се това развитие да се дължи на добрите миещи свойства на маслото. Затова започвам с въпрос. При дизеловите капки може ли да се очаква разпадане на ядро или нещо подобно, говорещо за тотален край на живота на маслото, както е при бензиновите? Трета проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с предходното Yacco на стр 28 пост №1088. По-голямото замърсяване се видя още на първата проба на 12 км. Все едно якото на 500 км. Пробата на 1000 км отговаря на якото на 4000 км. А сега на 2000 км се вижда още запълване на капката с мръсотия. Няма дори и място за сравнение с Mobil1 на станица 21 пост номер 833. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Ravenol SSV 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 232 516 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 30/70; 7) Средна скорост - около 23 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 28.04.2021 - ; 9) Моточасове – около 90; 10) Изразходвано гориво - около 180 л. Rompetrol Diesel + добавка Wynns Supremium Diesel 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, Yacco VX 1500 0w30 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Отзивите ми продължават да са добри. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история.
  5. 2 точки
    Прибирам се днес следобед и ме среща комшията, па вика - Ти вчера беше много спокоен! - Кога това? - Когато онази те блъсна. - Аа, това бе само външно, отвътре ми извираше Везувий. Та рекох да драсна някой нощен ред за случката. По същество: Прибирам се за малко до нас - жената на работа, но поръчала диванче за стаята на синковеца, обаче куриерите нямало да го качат, та да го прибера в гаража. Спирам на главната квартална улица с ляв мигач, изчаквайки насрещно движещите се, за да завия към блока - на 70 метра от къщи съм. Чакам някакви секунди и дочувам свирене на гуми. Помислям си че това пак е онзи квартален джигит, но осъзнавам че е свирене, а не свистене. Почвам да се оглеждам, но чак накрая се сещам да погледна в огледалото. Е ТАЯ СЕКУНДА МИ ИЗЕДЕ ГЛАВАТА! Изотзадзе иде 1 Корола Версо и скоростта и е непреодолима за оставащото разстояние. Аз съм на D и на спирачка, пред мен няма никой, пускам я и давам газ, нооо - Късно е чадо, МАНДАЛОТО ЛОПНА. Десети от секундата буквално не стигнаха на Ледженда да надскочи от 0 нейната скорост, но поне не бях на спирачка, та да се товари трансмисията и окачването от удара. Отнесе го задната броня. Чу се само един глух звук, все едно съм ударил с 1 ръка празен леген - каква ирония, нали Королата точно Леген удари. Представям си картинката преди да съм я видял и си викам наум - добре че не чух да се сипят стъкла от стоповете. Пускам аварийките, потните си жлези по тялото и слизам с боен вик - КВОНАПРАЙБЕНЕГЛЕДАШЛИНАПРЕД!!! С 3 скока подминавам точката на колизия и стигам до врата на Тойотата. Прозорецът свален, няма отворени бекове, вътре тишина и само 1 пълничко и пребледняло девойче, вкопчило се във волана и вече с треперещ крак от натискане на спирачния педал. Моторът не работи, но и от колата нищо не тече - просто я е угасила на скорост. Тя мълчи. Такова обстоятелственно мълчание отдавна не бях чувал. После ме поглежда и вулканът в мен утихва. Няма смисъл да я питам дали е добре - ако се преструва на съкрушена - взела е Оскар веднага. Давам и няколко секунди (за мен цяла вечност). - Можеш ли да преместиш колата встрени? Кимва и се заема да си спомня кое как, маневрира, а за отивам да направя същото. Пътем виждам че всичко ми е здраво с изключение на 1 странна цепка на бронята. На нейната предна има същата перфорация, но и тя видимо е здрава, както и фаровете не се клатят. Връщам се при девойчето и почваме... - Много се извинявам, не ви видях, бях се загледала в Аудито. 20 метра по-назад, пред кварталния магазин има една А 3-ка, която се е изтъркулила по наклончето и с предните гуми е на платното. И някой друг го е напекло, та не е дръпнал ръчната, или поне не е боднал на скорост, слизайки да си пазарува. Аз го видях, ама не го удостоих с повече от необходимото внимание, но за нея е било интересно. Тя продължава... - Виновна съм аз, ще викаме ли КАТ? - Нека звънна 1 телефон. Обаждам се на моя застраховател, обяснявам че няма големи щети и колите са в движение. Казват ми че "органът" е безсмислен и само ще и пишат акт за неспазване на дистанция (решавам да и го спестя), и е достатъчно да си оформим двустранният протокол. А ВЪН Е ЖЕГА. Решавам да идем направо в офиса им и да пишем на климатик. Оказва се че и тя има гражданска там. Качвам я в моята потърпевша, пускам климата на мин. и и давам вода. Гледам капки от кафето ми зад скоростния лост и подглавника ми прибран до откат от удара, значи не е бил лек. Ослушвам се - колата се движи нормално. - Лелее, тук е като в космически кораб! - Ее, и тях ги удрят по космодрумите. В нарушение на правилата звъня пътем на моя майстор. - Батка, съсипаха ти творението (скоро я бе пастирал), щеш ли да отскочиш, да фрълиш 1 око? Пристигаме. Обясняваме. Дават и да пише и чертае. Подписва се - ВИНОВНА. Аз съм съгласен. Снимат ми щетата. Пристига мочя човек. - Споко, не е много, имаш късмет че е жега и пластмасите са като пластелин. Щипките са ОК. Дай на задна да чуем сензорите на парктроника? - Кога ще я правим? - Като те знам, докарай ми я щом свършиш тук и искай втори оглед при мен като сваля бронята. Не запомних името на девойчето. Само разбрах че може да ми е дъщеря и това е първото и ПТП. Закарах я обратно при колата и, а тя още дузина пъти ми се извини. Викам си - какъв късмет за нея че налетя на мен, комуто явно не бе ден. Звънна и жената - куриерите щели да дойдат по-късно, но тогава синковецът ще си е в къщи - и да са опрАа с дивана и гаража. Язък за колата - изпати си горката - на грешното място в грешен миг ... Метнах згъваемото си колело в багажника, закарах ранената на доктора, изчаках го да почисти и залепи цепнатината и го оставих да си действа. Каза че няма други щети (и нужда от вещо лице и снимки), а перфорацията била от някаква вертикална шина под бронята, служеща за трета опорна точка на конзолата за теглича. Тоя холандец счетоводител си е поръчал колата с всички възможни екстри - сигурно я е минал фирмен разход. Днес по обед си я взех - не личи, но аз си знам - вече не е девственна - таковали са я отзад. Дано девойчето не е яло бой - каза че е омъжена. Сега пишейки го ми изплува пак в съзнанието пухкавото и телосложение, и ми хрумва, ами ако е била бременна и просто и е прилошало? Кой кара в тая жега на отворен прозорец, дали климатикът и е бил в ред? А защо Королата пищеше с гуми, няма ли ABS? Човек може да се сети 100 неща пост фактум и да не му достигне 1 секунда. Моята броня не снимах, черната вертикална перфорация по нейната е от мен, за спомен. Бъдете здрави и ЧОВЕЦИ, че понякога ни изкарват от кожата разни битовизми!
  6. 1 точка
    Може би ще направя още една две смени с равенол да поизчисти и ще върна якото за постоянно, защото то изглежда златната среда засега. Мисля, че и двигателя работи една идея по-тихо с него.
  7. 1 точка
    Прочети на 1-ва страница на темата за развитието на замърсяването при дизела - КЛИК. При теб все още не е фатално положението, но нещата се развиват бързо и трябва да следиш състоянието на маслото внимателно.
  8. 1 точка
    Здрасти Наско, Линк: https://www.ato24.de/en/amsoil-p-i-performance-improver-0-355-l.html Вид и количество: AMSOIL P.I. PERFORMANCE IMPROVER 0,355 L 1x0.355l Стойност на поръчката: (12,95)*1.9775 = 26лв Начин на плащане: - Парите са преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Лично в кв. Малинова долина
  9. 1 точка
    Извинявам се за цитатите. Явно съм пропуснал, че не са според правилата.
  10. 1 точка
    Чак аз съм доволен! Из онез дене станах 41-ви левъл, имам над 100 коли само от награди и пари дето немам идея как да похарча, но най-важното - имам всички Хонди в играта. Лошата новина е че ми остават само няколко състезания, но после ще си купя достъп до трековете с Хамилтън и ако не Верстапен на живо, то поне аз виртално - "ша му скинем шортите и оскубЕм перата - плитчиците"!
  11. 1 точка
    - Каква е тази опашка, Джеймс? - Кандисат-премиери за Слави, сър. - Много е дълга, Джеймс. - Дълга, но върви бързо, сър.
  12. 1 точка
    Обява за изгубено куче - с тел. за връзка, снимка и награда 300лв. - Добър ден. Обаждам се за кучето. - Намерихте ли го? - Не, но ако дадете аванс 100 лв - тръгвам да го търся.
  13. 1 точка
    Колеги, поръчката е направена! Ще пиша отново, когато пристигне. 🙂
  14. 1 точка
    В стария си има бая части и процесор, а в новия само две чипчета- операционни усилватели. Извода е, че за бутоните за стъклата става само със същият номер, въпреки, че буквата съвпада
  15. 1 точка
    Не съм съгласен! Хондите нямат навик да прегряват! Щом има прегряване, значи има проблем. Трябва да се започне с: термостат, датчик за включване на перката, запушен радиатор, водна помпа за смяна.
  16. 1 точка
    Бях сигурен , ама как да те убедя , като не мога да обясня , че няма как да са свързани нещата с мултимедията.
  17. 1 точка
    Сто процента са омотали нещо при монтажа, особено с това " Колата взема сигнал от джипиеса за скоростта, та да може да я поддържа. " Ако може колегата да снима частта от ръководството на мултимедията, която се отнася за круиза.
  18. 1 точка
    Как така ще замине круиза заради радиото?? Според мен нямат нищо общо. Тва, ако ми се случи, го свалям тва радио и го нарязвам като луканка, на тъничко. Я го вижте нещо да не сте разкачили при монтажа. Круиза не взима никакви ГПС тъпотии от никаде. Той си работи с ЕКУто на колата.
  19. 0 точки
  20. 0 точки
    Колеги, круиза се оказа че работи. Просто от честото ползване (два пъти годишно, като ходя на почивка), съм забравил кога святка индикацията на таблото. Мислех че святка като натисна копчето круиз, и после вече да го активирам от сет на волана. Но индикацията на таблото святка, след като натиснеш сет-а от волана. Извинявам се, че ви подведох.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...