Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 26.03.2021 in Мнения

  1. 2 точки
    Винаги при нужда ги сменям , но една дихтунга да изпусне трябва да е станала с дебелината на вестник . И твърдение че : Не рискувай със старите, да не ти изтече маслото, скоростите нямат пръчка за следене на нивото. Е нелепо и от не знание ! По скоро можеше да препоръчаш смяната им .
  2. 2 точки
    Това,което е прието от конституционния съд е много точно и го приветствам.Глоби със сигурност,не се връчват или поне не на време. От горе долу година, ми е известно че имам фиш за плащане,но още го чакам,защо?Смятам да не го плащам,до като не ми бъде изпратен.При онлайн проверка в страницата на МВР,би трябвало да излизат и сумите по фишовете, с опция за плащане, а то нищо.Дори и през НАП да минават, не е ли редно да бъда известен за сумата и възможностите за погасяване?Не считам,че пропуските в прогнилата им система и бюрокращината,може да се промени скоро.Там дълбоко трябва да се "реже"!
  3. 1 точка
    Здравейте! Охладителната система работи малко сложно,но като се знае можете да направите съответните проверки. 1.Смяна на течност, Обезвъздушаване Монтира се фуния,която влиза плътно в гърловината на радиатора,с което се изолира разширителния съд.Фунията се отрязва там където диаметъра е 17,5 мм и се набива в радиатора. Пълни се с оригинален антифриз Honda Type 2 ,докато спре да влиза.Във фунията се оставя 3 см.ниво.. Пали се и се оставя на празен ход,с парно обърнато на топло и изключен вентилатор.Допълва се постоянно и се държи ниво 3 см. Отваря термостата,включва се перката за охлаждане на радиатора. Двигателя се гаси и се оставя да изстине напълно. Антифриза се свива и си дърпа всичко от фунийката. На абсолютно изстинал мотор се долива до края на гърловината и се затваря капачката. Разширителния съд се допълва до чертичката минимум и се затваря. С това обезвъздушаването приключва. Работа: Антифриза загрява и се разширява.Като мине налягане 1 бар течноста започва да излиза през големия клапан на капачката и да се излива в разширителния съд.На загрял мотор в разш.съд нивото може да се качи до MAX.Като почне да изстива в двигателя се създава вакуум. Тогава се отваря малкия клапан на капачката и двигателя засмуква течност от разш.съд. Този процес се повтаря постоянно,докато двигателя работи.На всяко включване и изключване на перката капачката пропуска по 250мл в двете посоки. Ако има останал въздух в системата ,той бива изхвърлян в разш.съд в такта загряване.При изстиването може да се засмучи само течност,така че системата се и самообезвъздушава. Достатъчно е да се поглежда само нивото в разш.съд,за да се прецени как функционира системата. За правилната работа е необходимо: 1.Абсолютно херметична система,издържаща на налягане 1 бар и вакуум 0,5 бара. 2.Работеща капачка 3.Изправен термостат.В повечето случаи 78 градусов 4.Здрав и добре уплътняващ маркуч между радиатора и разширителния съд.Там налягане няма,но има малък вакуум. Скоби не са задължителни. 5.Здрав и пълен до минимума разширителен съд. 6.Изправен термодатчик, пускащ перката на 95-100 градуса.
  4. 1 точка
    Здравейте, колеги! Темата възникна спонтанно и за това се налага да се напишат правилата за нея. Целта на темата е да даде малко знания, а не да се превърне в място за спорове, караници и присмех. Моля съобразявайте се! Правила на темата: 1. В темата се пишат само граматически и правописни правила или правилното изписване на често срещани грешки. Преди да напишете нещо, проверявайте, дали вече го няма. 2. В темата могат да се задават въпроси. Пишете кратки, ясни и конкретни въпроси. 3. Форумците, които пишат правила или отговарят на въпроси, трябва да са убедени в знанията си. Ако не са много сигурни по-добре да не пишат. 4. Пишете за често срещани неща, бъдете кратки, ясни и разбираеми - без излишна терминология. Зная, че след като прочетете написаното, ще ме намразите /не,че ми пука/ и ще започнете да ми обяснявате как правописа не е основното в един сайт като "Хонда фенклуб България"............. Всички обаче, се бием в гърдите колко сме българи, и как всичко зависело от управляващите, а не от нас самите. Правописа е нещо, което зависи от нас. Колкото по-правилно пишем, толкова сме по-българи. Поради тези причини започвам да пускам теми свързани с правописа /правилата/ на родното четмо и писмо. Ако не сте сигурни като пишете, просто погледнете тук. Като за начало, ето ви 10 лесни правила за по-правилно писане на български език: 1. Цифрите 4 и 6 ,не съществуват като букви нито в латиницата, нито в кирилицата.Те се срещат само в „маймуницата”,която става за ча - „чат”, „шматка”, а не „4ат”, „6матка”...; 2. Ер малък (Ь ь) не е сложен за красота в азбуката. Слага се след съгласни букви- „Пеньо”, Ганьо,„твърдо нье”. След гласни букви ,в началото на думата или пред съществително собствено име се пише „йо” – Пейо,Зайо, Йовчо,Йорданка и др. 3. В българския език няма дума в множествено число, която да завършва на й: „Цялата работа си е частен случай.” „Имаше много частни случаи .” Не („Имаше много частни случай .”); илария - иларии, а не иларий 4. В заглавия пишем главна буква единствено на първата дума и при собствено име/географско име итн. „Минаваш през мен (като Каспър)”, „Том Сойер и”..., „Кравите не се доят сами”, „Край река Марица седнах и лових”. Като си говорим за главни букви... за разлика от други езици, главна буква от абревиатурите е само първата: БНБ е Българска народна банка, БДЖ: Български държавни железници, допустимо е МВнР (Министерство на външните работи), ако има наложила се абривиетура МВР (Министерство на вътрешните работи); 5. Прилагателните се пишат с малка буква („Изучавам български език в частна школа.”), но когато се отнася за учебен предмет, буквата е главна („Даскалката по Български език е строга”). Това важи и за всичко, което е единствено. Например: "Влизам в много форуми, но моят Форум е"... Това, което може да оприличите като лично име се пише с главна буква; 6. „Не знам” се пише отделно. Същото важи и за „не мога”, ”не искам”, „не се” и т.н. Да си поговорим за пълния и непълния (краткия) член на съществителните от мъжки род. Ако искате естествено... Пълен член пишем когато можем да заменим въпросната дума, в която се съмняваме, с "той". Той се явява подлог в изречението. Или за по-разбираемо ,ТОЙ извършва действието. Пример: МесарЯТ хвана ножа. Проверяваме: Той хвана ножа. Следователно пишем с пълен член. Когато можем да заменим въпросната дума с "него", пишем кратък член. ”Него” не е подлог в изречението.”Него” не извършва действието. Пример: На Ловеца му хванаха заек. Проверяваме: На „него” му хванаха заек. Следователно пишем кратък член. При съществителни от женски и среден род такива проблеми няма . Пълният член се поставя на определението (прилагателното), ако има такова,. Отново се прилага проверката - той/него. Пример: Веселият пират си хвана риба. - Той си хвана риба . Или обратното: На веселия пират му хванаха риба. На НЕГО му хванаха риба. Отново при женски и среден род проблеми няма. Може и да има други начини за проверка на пълен, кратък член, но този е най-сигурният. Все по-често забелязвам, че една доста голяма част от пишещите във форума колеги, пропускат поставянето на малко тире (-) при използването на сравнителната и превъзходната степен. Малкото тире се пише без интервали отстрани. Не е болка за умиралка, но изглежда зле, пък и нерядко се променя целия смисъл на изречението. Пример: хубав, по-хубав, най-хубав велик, по-велик, най-велик голям, по-голям, най-голям щастлив, по-щастлив, май-щастлив и т.н. Частиците за степенуване по и най се пишат без тире когато са пред изрази. Примери: По ми се иска да беше спечелил Иван. По му се искаше днес да не вали. Най му беше хубаво с приятели. ... но най му се искаше да я погледне в очите Частицата за сравнителна степен по не трябва да се бърка с предпога по. Пример: по дефилето по осовата линия по ливадата Нека си припомним и правилата за писане на /в, във/ /с, със/. ВЪВ пишем, когато следващата дума започва с буква В или Ф. Пример: Той влезе във видеотеката. Тя пише във форумите. Във всички останали случаи пишем В. Пример: Той влезе в кафенето /сградата,киното,театъра и др./. СЪС пишем, когато следващата дума започва с буква С или З. Пример: Той оцвети вратата със синя боя. Той оцвети вратата със зелена боя. Във всички останали случаи пишем С. Пример: Той оцвети тавана с жълта /кафява,червена,черна и др./ боя. Пълната форма ВЪВ и СЪС се пишат и когато са употребени самостоятелно. Пример: ... във или извън помещението. А не: ... в или извън помещението. ... със или без гаранция. А не: ... с или без гаранция. Малко писания за запетайките. Най-важното е да не забравяме, че пред /ЧЕ/ винаги се поставя запетая. Пример: Той каза, че рибата не кълве. Естествено е и това правило /като всяко друго/ да си има изключения. Става въпрос за изрази като: - въпреки че - макар че - така че В тези случаи запетайките се поставят преди целия израз. Пример: Тя харесваше риболова, въпреки че от нея се искаше само да приготвя софрата. Тя харесваше риболова, макар че единствено и само приготвяше софрата. Беше и станало навик, така че нямаше смисъл да се оплаква. Запетайки се поставят и когато изреждаме прилагателни. Пример: Той беше дебел, беловлас, червендалест и гръмогласен. Също така /поставяме запетайки/, когато в едно изречение употребяваме наколко пъти съюза И , но винаги след второто И. Пример: Той беше дебел и беловлас, и червендалест, и гръмогласен. Следващото използване на запетая е, когато тя се явява като свързващо звено, между две и повече прости изречения, в едно сложно. Приемете това изречение за пример. Има и още едно правило, според което, запетайки се поставят на места, където се повишава интонацията. Това зависи от начина на четене, така че.........може и така: Пишете изречение, пишете 10-тина запетайки след него и командвате: ”Всички запетайки по местата!” За интервалите След запетая, точка, двуеточие, многоточие и др. препинателни знаци, винаги се пише интервал. Пред тях не се пише интервал. Тоест, препинателният знак е залепен за предната дума и сред него има интервал. Скоби и кавички "затварят" думата или израза без интервал. Извън тях се поставят интервали. Тоест, скобите или кавичките за залепени за думата или израза, който затварят и са оградени с интервали. За заглавията Заглавията започват с главна буква и завършват без никакъв препинателен знак. В редки изключение се допуска да завършат с удивителна или въпросителна. Но само в много, много редки изключения. В този форум едва ли има ситуация, която да налага такива изключения. За многоточието Многоточието е препинателен знак. То се състои от три точки. Само от три точки.въпросителна. Но само в много, много редки изключения. В този форум едва ли има ситуация, която да налага такива изключения. Двойно "н"! фин плат - фини ръце каменен стълб - каменни къщи П.С. Тази тема е взета на заем от ето този форум. Утре ще продължа с пунктоацията в просто и сложно изречение. Идеята на тази тема, не е да ни направи литературен форум, а просто да направим нашият форум по-приятен и по приветлив за четене.
  5. 1 точка
    Има и хубави . има няма по около 20 до 30 ми вървят на седмица . @CARPERA ako нямаш кажи ще ти пратя 10 за тест , да си имаш налични .
  6. 1 точка
    - Докторе, как е жена ми? - Аа, всичко е нормално, просто е бременна. - Ама как така, аз внимавах! - Аа, то е като при катастрофата - и да внимаваш, другият не го прави.
  7. 1 точка
    Природата - Творец. Пролетно Бушидо, обрисувано с осолен акварел върху черна козандо. Да се съзерцава с фонов аудио съпровод на SPEED (Били Айдъл).
  8. 1 точка
    Ще има конкуренция определено, Норис показва характер, Ферарито няма нщ общо като преди...Тези неща трябва да се оценяват. Макс ще кара на всяка цена!!! Пожелавам на вс отбори и пилоти само и единствено БЕЗ ПРОИЗШЕСТВИЯ, чисти състезания и много двубой, за да е интересно! Приятен уикенд
  9. 1 точка
    За сега ми понася цената, а като му отхлюпим главите за чек на 24-те валвета, ще видим как на ДВГ-то му понася адската смес.
  10. 1 точка
    Само като видиш копчето на газовата и става ясно колко е "фабрична" . По принцип газ се слага, защото се навъртат километри и кола с АГУ се продава след като си е избила инвестицията. Освен това не е ясно дали ще намериш кой да ти поддържа в Бълагрия ГИ слаган в чужбина. В този ред на мисли, ако държиш на газ, по-добре ти си я слагай. Имам приятел с такъв Джаз и е много доволен от колата. Като я взимаше държеше да е с 1.4 мотора и отзад да е с ел.стъкла заради децата. Не знам доколко ти е важно второто, но май е рядкост при този модел. От линковете, който си пуснал най-хваща окото третата кола, но често на снимки е едно, на живо съвсем друго. Успех!
  11. 1 точка
    Всички са на около 2,5 секунди, дори от най-доброто време на предсезонните тестовете. А спрамо 2020 година, картинката е тъжна:-) 1.Люис Хамилтън 1:29.033 - Първа тренировка 2020 1.Люис Хамилтън 1:28.971 - Втора тренировка 2020 1.Макс Верстапен 1:28.355 - Трета тренировка 2020 1.Люис Хамилтън 1:27.264 - Квалификация 2020 . . 20. Николас Латифи 1:30.182 - Последен в Квалификация 2020 Едва ли са загубили 4 секунди, макар и с намалена площ на пода..... Хитрините ще изобилстват до Q2 на квалификацията утре. След нея ще можем да направим някакви що годе изводи кой как си е написал домашното.
  12. 1 точка
    Здрасти, бих искал да се включа. Линк: https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html Вид и количество: PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5W-30 - 5x1L Стойност на поръчката: (5*4.95)*1,9675=48.90лв. Начин на плащане: Парите ще бъдат изпратени чрез Revolut. Начин на получаване: Чрез Куриер
  13. 1 точка
    Цвета на маслото не е добре. Прекалено тъмно е. Трябва да розовее, както са описали по-горе. Количеството при мен винаги е било на макс, че и малко отгоре. Не е проблем. Аз лично не препоръчвам машинната смяна. На предният ми автомобил след машинната смяна стана проблем. Бях минал едва 3 - 4 хиляди километра и 3-та скорост взе да изключва при повече товар. Докато се прибера и спря тотално да включва. Може и да е съвпадение, но преди смяната на маслото, скоростите включваха перфектно, а след смяната малко по-твърдо. Сега на 8-мицата не пипам. Само гледам от време на време цвета и количеството. Засега е перфектно, но ако промени цвета ще направя 2 -3 опреснявания. Мнението ми е лично. Всеки сам да преценя.
  14. 1 точка
    Иновацията за която говорят се счита, че е коренно различен материал за изработка на блока на ДВГ.....имат опит от преди, когато от нищото вкарха берилия в своята конструкция......едва ли скоро ще научим конкретика, но от тях може да се очаква всичко. Хубавото е, че от Хонда не спят също и Size-0 концепцията, вече е реализирана напълно. Начало, положено от работата им с МКЛ. Осъзнаха го японците и разделиха турбото и компресора по почина на Мерцедес ......Яд ме е само, че в началото проявиха малко типична азиатска инатливост и консервативност, базирана на стари лаври. От тази година се говори и че Алпин/Рено са заложили на този подход. Ще видим....... "Mercedes has used the split turbo/compressor since the start of the V6 turbo-hybrid era in 2014, Honda made a troubled but ultimately worthwhile switch in 2017, and Italian media has reported Ferrari could go down that route in 2022 as well" Renault could finally switch to the split turbocharger and compressor Formula 1 engine layout that Mercedes pioneered and Honda subsequently adopted. Още днес в 13,30 ч ще можем да видим дали има промяна и в шасито на Германците. И най вече в областта на задното окачване и дифузьора. Там се очакват също изненади.....
  15. 1 точка
  16. 1 точка
    МБ-тата винаги има какво да "извадят от ръкава" - големи са фокусници, ама ша видим тАа рабта.
  17. 1 точка
    "We’ve also got some completely new innovations that will be in the racing PU for the first time" Ще видим тази работа, колко се надува балона, само да се не спука, накрая! Те дрте ядат вафли ..Усеща се яко спортна злоба от страна на Мерцедес , тази тяхна реакция ги разкрива че са несигурни. Мерцедес имат една единствена сила, която е всепризната и на нея трябва да разчитат, и затвърждават, ако искат да продължат ,да бъдат на върха ...И това е Люис Хамилтън!
  18. 1 точка
    Ето как да се предотврати проблема с пропадането завинаги със задната ходова част на хонда crv 2,3,4. Не са ви нужни замяна на пружини и амортисьори https://www.youtube.com/watch?v=yA8eX2pno4I
  19. 1 точка
    Радиатора го сменям за 15 мин. 80 лв/ч = 20 лв.
  20. 1 точка
    Тези неща не се правят в Бултрако. Източва се маслото в чист бял или светъл съд и се оставя да се отаи 48 часа.Отлива се бавно и внимателно от него докато се покаже дъното.По това ,което се вижда се прави диагностика. Стружки,утайка ,жълти частици и т.н. После по магнита се виждат всички магнитни отпадъци. Ония какво са направили и видели един господ знае... Аз не мога да направя диагностика без старото масло...т.е. сега никой не може.Сменяй всичко на машина с промивка и си занеси ти маслото.По възможност оригинално ,а не от Бултрако. Ще ти коства 6,5 литра ......около 200 лв. Звука от 3-та скорост си е типичен проблем за градско каране и несмяна на масло. Може да се направи и без машина с един трик около 4,5-5 литра ще вземе,но това не е цялото масло.
  21. 1 точка
    Ами рано е да се каже как се развива. Ето моето DXG на 4000км., преди 4 години и по старата рецептура. API SN, ILSAC GF-5. Карай по-нататък и ще видим какво ще излезе.
  22. 1 точка
    ОК, но глобите сега се връчват и 90% се крият или са със сменени адреси! В Швейцария глобата отива в данъчното, както и в БГ преди години. Не плащаш, но получаваш лихва! Като при парното, но тук се ослушват! Електронното правителство ще уволни поне 400 000 нищоправещи бюрократа!
  23. 1 точка
    Да, беpспорно е така. Психологията на водача обаче рязко се променя, когато "напълня 30 литра за 30 лeва" 🙂
  24. 1 точка
    Не че всеки спестен ми лев ме прави по-богат, но -9 лв на 100км е бонус + еко.
  25. 1 точка
    Моите уважения, ама изобщо не съм съгласен с това. Колко затягания на определени нютони може да издържи алуминии? Онзи, нееластичен алуминии, колкото и мек да е. Аз не бих рискувал с втори опит. Щом веднъж е ползвана тази алуминиева дифтунга, сменявам с нова. Старата вече се е свила, до колкото е преценил производителя след първото стягане. Колко повече да се свие? Хората, на които това им е работа - да сменяват масла, по принцип трябва да имат набор от различни дифтунги. Ако този, който ще ми сменява маслото няма, отивам при следващия. п.п. К8лкото и непрофесионално да звучи - никога не съм затягал пробка с динамометричен ключ. Ама и нито една пробка не ми е протекла.
  26. 1 точка
    jijane, да слагаш всички продавачи под общ знаменател си е меко казано некоректно. Аз не рева, че нямам клиенти. Напротив! А и сигурно се справям добре, щом толкова години си храня семейството с това. За това кой и какво плаща си има данъчни и те решават кой прав и кой крив. Останалото си е типичното Българско гледане в паницата на другия. Относно фактурите и истинската цена в тях ....... ма ти сериозно ли реши, че само лошите джамбази го правят??? Както казах, тези дето прикриват проблемите и лъжат хората рано или късно си го получават. Но вина имат и клиентите защото търсят от евтиното най-евтиното. Няма как точно ти от целият пазар да си купиш хубаво и евтино. Просто няма шанс! Казваш, че се предлагат коли пред разпад, нали така? Според теб, ще се предлагат ли ако никой не ги купува??? Това което ти не разбираш обаче е че аз наистина ти правя услуга, като вместо теб инвестирам готови пари, обикалям с дни за да намеря що годе читав автомобил, плащам транспорт, после го почиствам и преглеждам за технически проблеми. Щото аз така правя, плащам малко по-скъпо колите там за да нямам почти никакви разходи тук. Между другото, не съм и единственият. За разлика от останалите тарикати на пазара, аз бия път и си гледам колите лично. (Прибрах се преди дни на ход с кола!) Ако смяташ, че е лесно - заповядай другият път с мен! Ставаш в 4 сутринта и 18-20 часа се търкаляш в буса. На другия ден ставаш във 6 и минаваш едни 5-600 км за да се прибереш смазан вечерта към 9-10. Хапваш на две на три и в леглото! И така седмица или повече, зависи какво търсиш и какъв ще ти е късмета. Да не говорим колко е трудно да купиш кола от частно лице (говоря за Швейцария). Имай предвид, че не спя без пари и колата с която обикалям върви на бензин. Също так ям от време на време. Накрая не си почивам а тръгвам на обратно с НЕ проверена кола, като ме крепи само надеждата и честната дума на продавача. А километрите не са малко! Кара се без почивки и време за пикник няма. Първото ти спане и някакъв вид почивка е на кораба от Анкона за Игуменица. После като те изсипе сутринта, пак отново каране. И то при положение, че колата те слуша, щото знам доста хора дето са имали купища проблеми или са заспивали зад волана. Накрая като се прибереш и теглиш един душ, може да спиш и два дни. Това съм го правил над 10 години по два пъти в месеца. Вече не мога и разредих пътуванията. Признавам си, не съм на 20. Но отстрани е много лесно, нали всички се поставят под обща знаменател! Лошите джабмази лъжат, мамят, ограбват на сила клиентите и се давят в пари! Така усетих това което си написал по темата! Не, че си ме засегнал, защото с годините станах адски дебелокож. Не търся и съжаление, но си позволих да ти покажа, че монетата има две страни!!! Ако си ме разбрал-разбрал, ако не да си жив и здрав. Както казах, това за мен е най-важното. Коли, километри, доволни и недоволни ще има и след нас. Важното е да останем хора и да не дадем на злобата и завистта да ни погълнат. П.С. Успешна година Ви желая!
  27. 1 точка
    Ето къде ме отведе машината на времето: https://otkrovenia.com/bg/proza/vodocherpecyt
  28. 1 точка
    Колата служи за предвижване от точка А до точка Б. Поглеждайте си гумите от време на време. Меките гуми нямат толкова добре сцепление и се увеличава спирачният път и разхода на гориво. При покупка на автомобил втора употреба е задължително да се погледне от специалист. Плащането на 20 лева преди покупката биха спестили огромна сума за ремонти след това. Автомобилът трябва да има валидна гражданска отговорност и годишен технически преглед. Преди дълъг път проверете гумите, охладителната течност и маслото. Не сипвайте гориво от където ви падне - в някой бензиностанции горивото е некачествено, което води до загуба на мощност а в други лъжат с количеството. Препоръчително е да стоите докато ви заредят колата и затворят резервоара. Ако се случи да засечете някой, махнете му или пуснете аварийните светлини за секунда в знак на извинение. Когато някой ви направи път, махнете му или пуснете аварийните светлини за секунда в знак на благодарност. Винаги давайте път на пешеходците - ние също минаваме по пешеходните пътеки, когато не сме с кола. Давайте път, когато някой поиска да се престрои пред вас - няма да ви забави повече от 10 секунди. След това той ще ви даде път на вас при подобна ситуация. Ако ви се кара бързо, правете го на места, на които няма интензивно движение. Всички шофьори са сигурни в своите реакции, но не всички си дават сметка, че колата отпред може да не си гледа в огледалата и да застане пред вас! Купувайте си маркови чистачки и течност за чистачки, за да не се налага ежемесечната им смяна. Избягвайте сервизите, за които нямате препоръки. Няма лоша марка кола, има кофти майстори. Включвайте късите светлини при движение извън града дори и през лятото, за да могат да ви забелязват от далече. Гледайте колите около вас и предвиждайте реакциите им - при видно колебание в поведението на колата пред вас намалете скоростта. Карането с превишена скорост в града в повечето случаи спестява от 5 до 10 минути. Ако КАТ ви спре за превишена скорост забавянето е от 10 до 20 минути. Ако се стигне до ПТП забавянето в най-добрия случай е около 1-2 часа за изчакване на КАТ. По-добре тръгнете 5 минути по-рано без да се налага да карате рисково за да стигнете на време! Бързото ускоряване води до повишаване на разхода на гориво. Бързото шофиране в повечето случаи не води до по-бързо пристигане - по-добре да карате по правилник до светофара, от колкото да нарушите закона и да се наложи да стоите повече спрели, чакайки зелено. Винаги използвайте предпазен колан - никога не се знае кога ще се наложи да спрете рязко. Ако шофирате след употреба на алкохол и стигнете благополучно е чист късмет! В повечето случаи излиза по-евтино прибирането с такси. Не се нервирайте на пътя и шофирането ще е удоволствие. При попадане в задръстване си пуснете радиото и изчакайте без нерви, когато някой ви засече му бибнете и се усмихнете . - взето от http://vbox7.com/gro...ussions/172548/ От кампанията Да спрем войната по пътищата 1. Изберете подходящо време за пътуване на дълги разстояния, за да избегнете върховото натоварване на пътищата. По-добре е да пътувате през светлата част от денонощието. 2. Преди пътуване прегледайте основно изправността на спирачната система, гумите, светлините, чистачките. Не рискувайте, ако автомобилът ви е с износени гуми. Заредете с повече гориво, тъй като може да се наложи дълго и бавно пътуване в колона. 3. Зад волана по дългия маршрут трябва да е най-опитният водач от семейството (компанията). 4. Не си определяйте и не договаряйте предварително точен час на пристигане, защото евентуалното закъснение ще ви подтикне към рисково управление с превишена скорост и неправилни изпреварвания. 5. Преди пътувания с автомобила - на гости или към заведение, предварително определете водач от компанията, който ще шофира, и със сигурност ще остане трезвен през цялото време. Не забравяйте, че лесно можете да направите опасен компромис и да предоставите управлението на автомобила на неправоспособен или на пийнал водач като вас. Затова е по-добре още преди да сте пил, да предоставите ключовете на автомобила на съпругата или на човек, който не би допуснал това нарушение. 6. Скрийте автомобилните ключове на сигурно място, ако има опасност вашият неправоспособен син или дъщеря да подкарат автомобила без разрешение, за да повозят свои приятели. Възпрепятствайте и управление на мотоциклети, мотопеди и скутери от неправоспособни. 7. При движение в колона не правете излишни опити за изпреварване - те няма да ви осигурят съществено придвижване напред. Далеч по-безопасно е да поддържате скоростта на колоната, движейки се на подходяща дистанция, която не притеснява колегата ви пред вас. 8. Ако шофирате по-дълго време зад бавни товарни автомобили и интензивно насрещно движение, не губете търпение и не изпреварвайте докато не възникне необходимата благоприятна ситуация с добра видимост напред. Съобразявайте намерението си да изпреварите с възможностите на вашия автомобил и скоростта на този, който възнамерявате да изпреварите. 9. При интензивно градско движение и образували се колони, за да не предизвикате задръстване, дори да имате зелен сигнал, не навлизайте в кръстовището, ако платното напред е заето от автомобили. 10. При попадане в задръстване запазете спокойствие и бъдете търпеливи. Прояви на нервност, агресивност, опити за рискови маневри само ще усложнят ситуацията. 11. Ако попаднете в неподвижна колона в тунел, незабавно изгасете двигателя, затворете плътно прозорците и останете в автомобила. Спазвайте точно указанията на контролните органи. 12. При образуване на колона на автомагистрала, сте длъжни да не заемате аварийната лента, за да има достъп за линейки, автомобили на полицията и пътните органи. 13. При движение по тъмно, намалявайте скоростта при превключване от дълги на къси светлини, за да имате възможност да спрете в зоната на видимостта пред вас. 14. При забелязване на пешеходец в нетрезво състояние на платното, в риск да бъде блъснат от автомобил, спрете, изведете го извън платното и сигнализирайте на полицията на тел. 166. Веднага потърсете полицията за намеса и при опит на пиян или неправоспособен водач да седне зад волана. 15. Не превишавайте скоростта. Не забравяйте, че в населените места се движат много деца и забързани пешеходци. Те могат внезапно да се появят пред автомобила. 16. В населено място и близо до него бъдете предпазливи, тъй като се движат несигнализирани велосипеди, каруци и други превозни средства. 17. Поставяйте непременно предпазните колани преди пътуването и настоявайте всички ваши спътници в автомобила да сторят това. Не превозвайте деца в автомобила без обезопасителни системи (седалки и столчета), задължителни по Закона за движението по пътищата.
  29. 1 точка
    Темата е хубава и смислена. На тези, които си казват, че това е изгубена кауза, ще отговоря, че ползата от такива теми е като ползата от акциите за безопасност на движенито: един човешки живот да се спаси, един колега да научи нещо за правописа - значи темата си е постигнала целта. Та ще се опитам и аз да помогна с каквото мога. Тук мога да добавя някои други начини за различаване на пълен и непълен член. - След спомагателния глагол "съм" пишем пълен член: "Иванко е убиецът на Асеня"; - След предлог пишем непълен член: "Смених си маслото в сервиза на Хонда". По-нататък. "ходиме" или "ходим" Ще започна от сложното към простото - глаголите в сегашно време, първо лице, мн.ч. завършват на "ме", когато са от трето спрежение. Как да ги разпознаем? Тези, които в първо лице, ед. ч. завършват на "м": плувам - плуваме удрям - удряме спирам - спираме но чета - четем ходя - ходим и т.н. И най-лесно е, обяснено като за първолаци, ако можем да го кажем без "е", значи го казваме без "е". "ър" или "ръ" (съответно "ъл" или "лъ") Пишем -ЪР/-ЪЛ, когато след съчетанието има една съгласна: върхове, мързел, гърци. Пипем -РЪ/-ЛЪ, когато след съчетанието има две или повече съгласни: връхна точка, гръцки. В едносрични думи пишем -РЪ/-ЛЪ: връх, кръв, грък. Изключение правят вторични несвършеми глаголи, образувани от глаголи от свършен тип: изтърсвам, избърсвам. Малко за правоговора, макар че това е форум и тук предимно се пише. За ударенията: казваме училища, а не училища съдилища, а не съдилища произход, а не произход структура, а не структура антибиотик, а не антибиотик. Относно ятовата гласна (или буквичката "я"). За да пишем и изговаряме "я" трябва да имаме изпълнени две условия: 1. Ятовата гласна да стои пред твърда сричка (или сричка, която съдържа гласните а, ъ, о, у). 2. Ятовата глесна трябва да е ударена. мляко, прясна, свята, блясвам Когато едно от двете условия не е изпълнено пишем "е". пресни, блестя, свети В едносрични думи пишем "я". свят, бряг, хляб Изключение правят някои заемки от руски език: оттенък, човек. Засега толкова, ако има интерес към темата ще довърша.
  30. 1 точка
  31. 0 точки
    Защо иначе в дебелите книги пише дифтунгите да се сменят на всяка манипулация. Иначе, хипотетично, капка по капка-вир става. 1лв. струват, струва ли си да се рискува.
  32. 0 точки
    Какво те кара да правиш диагностики? Проблем или желание за диагностика? Аз гледам свещите. Тези диагностики ги избягвам остро. Винаги казват за проблем и ако го отстраниш според диагностиката, колата е полу мъртва. Свещите трябва да са ти жълти/заради газта/ и така. Керемидени трудно стават на газ. Нали знаеш какво казват руснаците:" Работи ли не се пипа" На руски звучи по-добре.
  33. 0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...