Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 12.10.2019 in Мнения
-
3 точкиИ аз да се отбележа, макар и със закъснение - тестът ми е от 07.10.2019 г. И така... 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 431 500 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 70 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 35 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.10.2019 - 07.10.2019; 9) Моточасове – около 2; 10) Изразходвано гориво - около 5 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (5 / 3.780) = 1.3; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - основното време за работа на мотора е около 1 час и 10-ина минути на ден. Грубо – сутрин около 30-35 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. Градско липсва, но около 10-12 мин. от сутрешното пътуване в момента (да не кажа половината от пътуването) минава във висене в задръстване на входа на София. Т.е. режимът е тежък. Първи впечатления - очарован съм. Невероятно тиха, равномерна и изключително лека работа на мотора. При всяко (подчертавам - всяко) достигане на 3000 об./мин. съвсем отявлено се усеща включването на витека. Задействането на витека не бе така ясно изразено при другите масла - не го усещах толкова добре, да не говорим, че не го усещах всеки път. Друго, което искам да спомена, е температурата на маслото. При спокойно каране в настоящите метео условия е макс. 88 С. При Шела стигаше до около 92-93 С. Т.е. по много груба преценка имам спад от около 5 С (+-). Максималната температура, която съм достигал след 130-140 км по магистралата, е 92 С. Имах притеснения за налягането на маслото на празен ход, но засега е стабилно и дори при 90 С е 1 бар (при указан мин. от 0.7 бара при 80 С). Разход за момента няма, но е прекалено рано за изводи. Като се има предвид преклонната възраст на мотора и допуските му, които клонят към лимита, направо не е за вярване колко добре работи с 5w-20-ката. Не зная дали и с колко страда защитата на мотора, но субективните ми усещания и еуфорията (до момента) ме карат да кажа - за моя начин и условия на шофиране (кратко и спокойно в равното софийско поле, с двама пътници в колата и без багаж) никога повече няма да сипя друго масло в този мотор - само 5w-20 .
-
2 точкиНов капков тест на опела с масло "ато24" 10w40 A3/B4,на 3400км. Режим тежък,къси преходи и леко градско. Експлоатация от април до октомври.Колата е на 171400 и има газова,но и консумация на масло.За този период,съм долял около литър. Капката е взета на напълно загрят двигател,4 мин. след гасене,от 100 километров преход. Поради формата на върха щеката и невъзможността на капката да капне,се наложи да я допра внимателно до листа. Сушена е 24ч.
-
2 точкиКакто обещах - пускам освежена капка. Долято е 0.5л. Honda 5W20 „синтетик бленд” и нивото по щеката е 2/3 (около 6мм под МАХ). Миксирах го 160км извънградско през уикенда и капвам за сравнение спрямо предната капка (от пост № 600 / стр. 15) и коментари. Предишните са на стр.7 - пост № 270 / стр.11 - пост № 404 / стр.14 - пост № 531 и стр. 15 - пост № 566. Може би ако се подредят заедно ще е по-видима промяната? 1 Автомобил - Honda Accord 7, фейслифт, комби, К24А3, автоматик 2 Масло – Mazda 5W20 – 4л + 0.3л друго, от същия вискозитет. 3 Маслен филтър - нещо синьо made in Austria (от Бранко). 4 Общ пробег на автомобила – 172120км. 5 Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 8100км. 6 Градско – 2480км (около 83м/ч) / извънградско -5620км (около 68 м/ч). 7 Средна скорост – градско 30км/ч / извънградско 86км/ч. 8 Сезон на експлоатация – 14.08.2018 – 07.10 2019г. 9 Мото часове – около 151 м/ч. 10 Използвано гориво - приблизително 330л. градско и 440л. извънградско. Кара се само с А95, но 2 пъти половината резервоар е допълван със 100 октанов. 11 Пробата е взета от напълно загрял двигател, след 3 км градско (5 мин след гасене) и се е сушила 25 часа на стайна температура. 12 Обем на налятото чисто масло при смяната – 4.3 л. 13 Доливане на масло 0.5л. Ниво по щеката 2/3 над минимума. Преди доливането от средата бе стигнало на 2мм над МИН. Няма миризма на бензин. 14 Предишни масла - 2 пъти Honda 5W20 „синтетик бленд” с пробег по около 5000км. При смяната не е изсмукван остатъкът от картера, но бе оставено да се изкапе около 30 мин. 15 Експлоатацията и стилът ми на шофиране са със същия лежерен маниер, освен когато ме "ухапе кучето" при изпреварване или по лъкатушещи пътчета, където стрелката на оборотомера се изправя вертикално или ляга на дясно.
-
1 точкаВъв вторият пост подробно е описан методът на вземане на проба. Прочети още веднъж внимателно, вече след като си опитал, и сигурно ще забележиш нещо, което не си направил по описание. Иначе опиши малко по-добре къде срещаш трудност, за да дадем евентуално съвети. Щом казваш, че се размазва, обърни внимание на това как носиш пробата (да не я „разлееш“ и да е хоризонтална), както и самият лист хартия да е плосък, а не да се е огънал и направил „корем“.
-
1 точкаРазглоби модула и ще видиш платките. Като свалиш тази с крушчиците ще видиш каквото ти трябва. Не дърпай и не напъвай врътките от вън, че после.....
-
1 точкаСпоред мен няма нужда да сменяш вискозитета, това масло за 6 месеца и Х моточаса е все още добре. Предишното ти масло за една година градско и над 200 моточаса е нормално да изглежда така. Аз бих пробвал с друго масло да видя дали ще има разлика.
-
1 точка
-
1 точкаСвали модула с врътките и го разглоби . Чак тогава реши къде ще пръскаш и за какво, а не пръскай произволно по копчето, че после може да те боли главата за този модул. Свалянето на модула съм го описал в тази тема в пост №2 : Ето ти едно примерно видео за по лесно: Успех.
-
1 точкаОригинални от бултрако: 18230-SV4-000- 16,39 лева 18231-SR3-A22 – 14.77лева 18229-SCA-T11 -34,03 лева. Срока на доставка на частите е 7-8 работни дни. Поръчах вече... 7е леща (от Германия, с пощата ще е тук петък-събота общо 23лв - ако знаех щях от Бултрако да я взема)
-
1 точкаСвален амортисьор с пружина и поставени скоби.
-
1 точкаДа напиша какъв излезна случая-скъсани кебели на шофьорската врата! Преди години /2-3/ я давах на един алармаджия да прави централното и мислих, че е ОК. Да ама не! Всичко бил презапоил, преправил и всичко било "чук". Като махнах калника и отворих снопа се втрещих. Тоя дърпал, шунтирал жици. Вместо 14 кабела вътре 18! Няма цветни кодове, няма нищо! Направо си скъсах нервите да търся кое за къде е. Тогава изрязах паяжините на тоя недъгав пичага, удължиш и презапоих всичко, като направих широка дупка в куплунга и всичко заспа. Гадна, гадна грес има вътре и само издухване с компресор помага, защото не можи и да се дупчи и пили както трябва от нея. Калничето не се сваля трудно и даже вратата понастроих за финал. Това е! Поздрави.
-
1 точкаЕдна диагностика на турбото ще е добре, защото над 2000 об/мин не трябва да има никакво замисляне при този мотор.
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаАз винаги гледам дали ще ми премигнат мигачите по-скоро да съм сигурен, че не е останала отворена врата. Но това си е силно валиден аргумент.
-
0 точкиДнес ходих на автосалона в София експо център-а, идете и вие - струва си. Кардиналните обобщения и коментари са трудни, но: Нещата се развиват и новото си е ново. За ресурс не говоря, но качеството си личи. Има даже не скъпи модели, при които нещата са пипнати с любов и финес. Френските са приятни, заиграват се с форми и материали, прилични обеми на интериора и багажника. Германците и те са "правилни, но по-скучновати. Японските и корейските - прилични и нещо между горните 2 школи. Дори китайците се пооправят и вече не са отблъскващи. Визирам като клас тези които са ми по "теоретичния джоб" (40-60 бона). Ясно е че тези дето са 3 цифрени суми в хилядарки са по-добре, но дали е нужно "ча па толку". Там е пълно с гланц и пръсти, всякакви таблети и екстри през тъч скрийнове, кожи-можи и т. н. но има и недомислици. Гледах и комбита. Тези дето са с моя вътрешен обем (като интериор и багажник) са с по 10 санта по-широки и с поне 20 см по-дълги, но такава е тенденцията. Всичко расте навън, но трябва ли? Цените им гонят 3-цифрените К и не си представям да дам толкова, за да карам нова кола, при положение че моето комби е на 12г. и струва толкова в хилядарки. Качихме си се в него (4-ма възрастни) и се прибрахме поживо поздраво на село и те така те. Върви добре, харчи прилично, с кеф се кара, кво му трябва на човек. Новото си е ново, но и погледът към него е вече друг и може би там е разликата. Сега всяко гледа мегабайтите и екстрите, а не конете и кинематиката. Дори мнозина от лицата представящи моделите си са неподготвени за технически въпроси, но списъкът с "екстри" и коя как се активира са им ясни. Що за времена и нрави. В крайна сметка бих похвалил новите 208 и 508 комби, новите Клио и Каптюр, новата Скала (която с аналогично оборудване е поне 15 бона по-евтина от Сивик хеч-а) и Октавията (която е доста кола за класът си). Имаше и други сполучливи, както и липсващи, но БГ-то е малък пазар, така че, простимо е. Имаше и впечатляващи екземпляри, като новото гранд купе на БМВ при което въпреки гигантската дължина, няма къде да си пъхнеш обувките, ако седнеш отзад, да не говорим за 2-вратата му версия, в която за отзад не трябва да имаш крака, но за такава кола не ти трябва компания от повече от 1 спътничка. :) Абе - идете и вижте!
-
0 точкиПричината е леко смешна, но с малко пари всичко се реши благополучно и с благодарности за което на ... (те си знаят).
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00