Културата е проблем, липсата на адекватни глоби и тяхното събиране - още по-голям проблем, защото само така може да се създаде култура, която изначално я е нямало. Правят се някакви жалки опити и да си кажа честно, ефект ИМА макар и не какъвто ми се иска. Последните почти 2 години много рязко намаляха гъзарите, които летят с 200+ на магистралата. Последните 7 години имам може би около 60 000км на АМ Тракия и това го забелязвам сериозно. Имаше периоди, в които карайки почти навсякъде със 140км/ч ме изпреварваха най-редовно, а понякога така че все едно бях спрял. Сега ако сложа автопилота на 140км/ч ще ме изпреварят максимум 15-20 коли до отбивката за АМ Марица и никоя от тях с 200+.
След няколкото репортажа за карането в аварийната лента бих казал, че и това вече има ефект. Съвсем наскоро попаднах в леко задръстване (15-20мин) и в аварийната лента се мушнаха макс 8-10 коли, а преди 2 години щеше и тя да е задръстена.
В София обаче положението е трагично. Там контрола явно е много по-труден и решението е камери, много камери и за всичко. Забранени маневри, продължаване в дадена посока от грешна лента, каране в бус лентите, каране по релсите, минаване на червено, задръстване на кръстовища (като на клипа от темата)... всичко това е ежедневие и се случва във всяка една секунда, като естествено сутрин и вечер положението е повече от трагично. И ако преди 5-6 години това си го позволяваха хората с "тузарски" коли и такива с някакви служебни (уж по работа все бързат), в момента си го позволява кой ли не. От съвсем нормално изглеждащи хора на средна възраст, майки с деца на задната седалка до бесни тинейджъри, перхидролени пикли и хора на 60+ години. Градът нито ще става по-голям, ремонтираха много от проблемните участъци без да ги разширят, все повече и повече хора идват тук да учат, съвсем нормално след това остават да работят и живеят. Просто няма как да продължава така до безкрай. Ако няма да се разширяват пътищата, трябва да си мисли в посока оптимизирани на градския транспорт и велоалеи. В момента трамваите и автобусите висят зад автомобилите по задръстванията, а да караш колело в столицата за мен е бавна, но сигурна смърт (това го казвам като човек, който в друга държава си ходеше с колело на работа всеки ден).