Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 3.08.2018 in all areas
-
8 точкиИзбор на автомобил по предназначение и модифицирането му според целите започва така .... От месец подготвям тази статия и все не намирам време за реализацията. След оглед на личния автопарк стигнах до заключението ,че ми трябва още една Хонда..поредната /вече четвърта/ специално за риболов и по-дълги пътувания. Последните години имам около 17000 км риболовни излети и прекрасно знам какъв автомобил ми трябва. Изискванията ми се свеждат до : 1.Надеждност 2.Евтина поддръжка 3.Малък разход 4.Комфорт при пътуване 5.Екстри и гъдели 6.Минимум електроника 7.Добър просвет 8. 4х4 9.Бюджет 12000 лв. Естствено от тия точки има приоритетни и те са свързани главно с едно:Да стигна и да се върна безпроблемно. При милионния избор на пазара за коли втора употреба , с моя опит знаех ,че такъв автомобил не съществува и затова задачата се свежда до избор на модел съдържащ основата на моите изисквания и последващата модификация за нуждите ми. Като достъпност на пазара и опита ми,най-подходящия модел от серията 4х4 на Хонда,може би неочаквано, а може би не ….се оказа старото добро Харви. Покрива точки 1,2,3,6,7 и 8. Бюджетно втора употреба модела върви 5-6000 лв готов за основен ремонт. В плана ми остава да се подобри комфорта и да се добавят малко глесотии. Екземплярът беше закупен преди месец и разкостен веднага ,а работата по него е ежедневно по 15-30 мин на ден в зависимост от свободното ми време. Поставени задачи: 1.Основен ремонт на двигателя. 2.Ревизия на всички спомагателни агрегати 3.Преработка на окачването 4.Ревизия на спирачната система 5.Шумоизолация и ремонт на интериора 6.Екстри-мултимедия,двоен климатик,хладилник и много осветление. Срок..до края на годината. Изпълнението следва строго бюджетния план.До тук са изпълнени частично точки 1 и 5. Основния ремонт е факт,като само не е монтиран двигателя на купето. Закупени са High-end звукоизолиращи материали,който още не са пристигнали. Калкулацията дотук: Първоначална инвестиция :5500 Звукоизолация :780 лв-включва и брониране на стъклата. Части за осн.ремонт и консумативи 1200 лв Регулиремо окачване 900 лв Газова уредба 1000 лв Батерия Хонда + литиево йонни пакети за фотоволтаика 600 лв. Общо:9980 лв Според първоначалния план за оставащите 2000 лв трябва да добавя оффлайн климатик +мини котелче на газ на 48 волта с възможност за работа и като хладилник и като печка, да сложа някаква лека музика и навигация,както и да закърпя малко тапицериите и седалките. Продължението следва:..
-
1 точкаДобър ден на вярващите в силата на мечтите! Петък е изморен съм предполагам и вие. Ще споделя прогреса по колата. Отново нещата не минаха по план. Обещавам спирам с приказките какво следва и кога ще стане. В предишния епизод монтирах съединителя и останах с едно кофти чувство, че може би първичния вал може да е прецакал съединителя. Обобщено казано да излегжда, че всичко е окей, ама да не е. Т'ва е сигурно от това, че съм свикнал почти всичко да не е баш пълно щастие или въобще да не е като хората. Еми завъртях двигателя - колелата се въртяха. Съединителя работи добре. Няма някакви зацепвания или нещо от тоя сорт. Абе ако има нещо ще се чуе дет се вика. Хубаво... сглобих всичко. Пръти, тампони и т.н. Следваше главата! След 6 години НАЙ-НАКРАЯ VTEC!! Почнах с демонтажа на дистрибутора и капака за ролката на разпределителния вал. Между другото така изглежда двигателя на над 200 000 км пробег. По едно време двигателя изглеждаше много чисто, но сега както се вижда не е баш супер. Май ще търся друг производител. Карам само Мотул, че и със сумолюб. Макарче сумолюб-а се усеща доста. Та следващата стъпка беше демонтирането на главата. Предполагам, че знаете къв е шаблона, по който се развиват болтовете на главата. Първоначално развих болтовете за вала. Обаче като погледнах ремъка не беше обтегнат силно и успях внимателно да го извадя от ролката. Това обаче ме разтревожи. Май трябва да го опъна в бъдеще. В интерес на истината не мога да го усуквам не мога да го усуча на 90 градуса, но според мен се нуждае от леко обтягане. Добре... след като премахнах ремъка от ролката развих всички болтове. След като махнах главата... Като си махах главата си мислех за ядене и веднага да видим дали има нещо за ядене вътре... обаче всъщност вътре имаше само т... б**ти к'во е т'ва бе?!?! Ето и една панорама. Не изглеждаше добре определено. 2-ри цилиндър има малко по-голям луфт спрямо другите бутала.Луфта е в направлението на въртене на коляновия вал. Сиреч това направлението, в което се износват буталата. Също така има една деруга, която ме притеснява. Нея обаче не я заснех. По челата на буталата имаше сравнително много нагар. Една част от него си стоеше и чакаше да бъде изсмучена с прахосмукачката. Но голямата част беше добре залепнала по челата на буталата. Смесени чувства... както и да е. Вечерта напредваше и реших, че е време да почистя каквото е останало от гарнитурата и да направя една проверка за равнинност. Абе тая проверка принципно не беше перфектно изпълнена, но се опитах навсякъде да проверя. 5 стотни не успяха да влезнат никъде. Опитах се. Не успях. Блока е равен. Тоест челото му е равно. Това е хубава новина, защото щеше да стане много весело, ако беше крив. Защитих набързо двигателя, нещо да не влезне и евентуално да не се надере.. за всеки случай. Следващата стъпка беше да почистя тия ужастни бутала. Това е процедура, която ме притеснява и изнервя. Нагара се чисти много лесно с толуол или разтворител за боя. То е пак подобно де просто има повече съставки. Да, ама толуола лесно разгражда масло и това въобще не искам да попада в картера или между сегментите. Е то е неизбежно, но нека поне да се минимизира. Почна се едно облепване и рязане, щото пък идеята е да не надера челото на блока. Между другото много ми хареса това, че челото на блока беше супер чисто и нищо почти не трябваше да чистя. Не след дълго вече имаше резултати. Буталата са далеч от перфектни, но на тоя етап така ще бъде. След като се свърши и тази работа почистих отново. Обезмаслих отново и след като това беше направено вече дойде време за монтажа. Много са важни тези водачи, които соча с показалеца и палеца си. Не ги забравяйте! Не ги наранявайте и се уверете, че влизат добре с леко съпротивление в главата и блока. Те подравняват главата към блока! Същите водачи има и на кутията към блока. В случай, че не се вижда 20 нм е настройката. Затегнах главата от центъра към краищата й три етапно с 20 нм, 45нм и финално 67. Средните болтове е хубаво отново пак да се проверят. Нещото, което не ми хареса е това, че някои от болтовете не се затягаха плавно. Трябваше да им добавя мноооого малко масло. Резбата на болтовете на главата трябва да бъдат леко смазани. Повърхностите под главата на болта и шайбата трябва да са чисти без масло. По принцип това е една тема, която ще породи дебат. Моето мнение е, че вида грез/масло зависи от болта/ шпилката, която се използва. Ако сложите определена грез върху резбите на фабричен болт вероятно ще ги разтегнете повече от колкото трябва. Всъщност приложения въртящ момент е индиректен начин за определяне на разтежението на болта, а разтежението на болта и харектеристиките на метала ще ви дадът опънната сила в болта, а тя е главната цел. Обобщено типа лубрикант, типа крепеж (болт/шпилка) и материала ще резултират в различно разтежение на болта. Различна сила "течаща" в болта. Важно е и как се затяга. Прилагането на сила върху динамометричния ключ трябва да става с плавно увеличаване. Всяко рязко увеличение ще накара динамометричния ключ да "щракне по-рано" от колкото трябва. Ето я бе! Монтирана! Ставаше късно и силите ми намаляга, а е много важно всяко нещо да се прави като хората. Има много особености. Реших, че трябва да зацепя ремъка. Първо монтирах ролката. Оказа се, че дори не трябва да въртя разпределителния вал. Тя си беше центрирана. Благодаря, Ванка! Сложих раздвижната ролка и ремъка. Според мен все още не е зацепен правилно ремъка, но как ще го направя и какво съм направил досега: Първо уверяваме се, че сме в ГМТ. Това става с белязките на ролката на коляновия вал. Има 4 такива. Първите 3 едни до други са 14, 12, 10 градуса ПРЕДИ ГМТ. Те са в ляво от самотната белязка, която се намира в дясно от 3-те. 3-те в ляво единичната в дясно. Най-лявата е 14 градуса след това е 12 и 10. Най-дясната е ГМТ. В горна мъртва точка 1-ви и 4-ти цилиндър са горе, а 2-ри и 3-ти са долу. Д14-ките са с ето такива ролки на разпределителния вал. Ключа на ролката е заедно с надписа UP. Белезите в ляво и дясно съвпада с 9 и 3 часа съответно, а тази долу съвпада кажи речи с 7. Така и им казват. Предполагам, че повечето от вас го знаят всичко това, което съм написал, но това е за тези дето не го знаят. Поставяте старата ролка от Д14-ката и подравнявате белеза "7 часа" с този на пластмасовия капак. Тук нямам снимка. Ако зацепваме главата към коляновия вал на фабрична Д14-ка то ролката трябва да е в тази позиция. Чисто теоритично може да монтирате фабричната PM3B ролка на вала. Зацепването на вала ще стане със съвпадането на белега 7 часа с този от издадената част от капака на ангренажа. Да обаче с ангренажната ролка ще го зацепите по-прецизно. И цялата процедура е най-добре да се направи с градусово колело. Тази процедура ще я разясня още по-добре, когато го направя финално. Тъй като и вечерта си напредна реших, че с посочената процедура по-горе ще се задоволя и ще си легна. Е сега... изкуших се признавам си. Сложих го колкото да не влиза прах и боклуци. Много се изкефих. Почват да се нареждат нещата. Ами за сега е това! Живи и здрави да видим скоро време какво ще съм направил. А сега ви пожелавам лека вечер!
-
1 точкаЧвадаре здравей, за х4 АмсОйл 5в30 Сигничър съм ти превел 82лв. преди малко.
-
1 точкаИ на всичкото отгоре е в пълен оф, защото по двигателя на неговата "японска" кола няма ни едно японско детайлче, всичко е с щемпел Форд Мотор Къмпани и Колбеншмидт, а на дъщерята по колата само фаровете и стоповете не стават от Форд Фокус .
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаЗдравей Чавдар, ако не е късно да се включа и аз в поръчката. https://www.ato24.de/en/ravenol-ecs-ecosynth-sae-0w-20.html - 5л., https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html 4л. и https://www.ato24.de/en/alco-oelfilter-sp-1001-z-b-mazda.html x 2 156лв. Сега превеждам парите.
-
1 точкаЗдравей Чавдаре, Искам да поръчам 3 х 4 литра Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html 3 х 25.96 х 0.95 х 1.9675 = 145.57 лева Парите ще ги пусна утре сутринта като отвори Банка Пиреос директно в твоята сметка.
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаДиректно на въпроса. От 2009-та до 2017 имахме мазда 3 (2005г) г в семейството. Подлъгахме се да я вземем по дизайна (първата 3-ка е наистина красива кола, за разлика от наследника си) и по това, че пак е "японска". Взехме я на около 70х км от Германия и я продадохме на 92х км (ре-ал-ни!). 1.6 бензин. Като цяло не е имало никакви сериозни ядове с нея, но освен, че го нямаше "хонда усещането", оставяше впечатлението за кола с по-ниско качество (като системно неработещите копчета за сваляне на прозорците или отказващия плафон в купето). Като я продавахме подът и вратите имаха такава ръжда, каквато няма и почти 20-годишния ми сивик. Трябва някъде да пазя снимки - мога да ги кача по-късно. А да - и странното инженерно решение, че за да се смени филтъра на купето трябва да се свали (!!!) таблото с бушоните... Тапицерията на седалките беше доста неприятна, а дори за скромния си пробег, шофьорската седалка се беше намачкала. Иначе пък возията й я биваше, но до голяма степен и заради "поничките" 195/65/15. И ние не спорим дали "хондата е по-яка от маздата". За мен и маздата и хондата откъм цена/качество са си ОК. Само дето мазда 3/6 от 2006-та да речем струва горе-долу наполовина от аналогичен сивик/акорд, поради което не е честно и да очакваш кой знае колко повече от маздите... Пък и не очаквай обективно сравнение от балъци като нас, дето са ги дали тези пари - няма да признаем, че сме се минали, както явно и ти Един приятел така си взе "по-изгодната" мазда 6, че акордите му се виждаха с надути цени и се чуди сега, дали да я маха или да сменя заден мост заради подхваналата го корозия, която застрашава целостта му. Ама, ако не го смени, кой ще я вземе като я погледне отдолу. И такива ми ти проблеми. И така, обратно на въпроса, ти за Хонда бръквал ли си се някога или гроздето е...
-
1 точкаЯ да обобщим - регистрираш си акаунт във форум за японски коли и с първото си мнение изкопаваш 2 годишна тема като наричаш участниците от нея "неграмотни отворковци", защото не искаш "някой който никога не е карал японска кола да пише по някоя тема, или да създава своя"? Добре дошъл си да напишеш културно своите впечатления от вашите мазди (макар темата да е болезнено стара) и да оставиш всеки да прецени за себе си. Но не ти ли е неудобно да отидеш на ново място и за добър ден да започнеш да обиждаш домакините - така не знам кой би взел насериозно мнението ти.
-
1 точкаСпоред мен е "залепнал",аз имам една такава кола която стои от години в гаража и не се кара.Ако сте я вкарали напред давате на задна и почвате са въртите за запалване.При мен се получава и със силен звук освобождава,след това скоростите се превключват нормално.
-
0 точки- Скъпа, като съм ядосан и ти се развикам, ти винаги си смирена. Как го постигаш? - Изчаквам и после отивам да мия тоалетната чиния. - Това пък как ти помага? - Ами, мия я с твоята четка за зъби.
-
0 точкиТааа, кога сте карали мазда6, мазда3 или някакъв модел ма мазда?Не искам да пишете простотии, неграмотни отворковци!Мазда6 бензин много як мотор и ходова част, и тя като изброените по-горе си има своите малки недостатъци...Съпоставена като цена в сравнение с другите модели далеч ги надминава.Много е стегната директен волан, и по меко вози от останалите автомобили, освен всичко друго е и по икономична...Пиша само за бензиновата...
-
0 точки
-
0 точкиПрибира се блондинка у дома и пита съпруга си: - Къде са децата? А той и отговаря: - На английски. А пък тя: - Оффф, ОК, Where are the children?
-
0 точки- Пепи, ти бил ли си на море? - Да, като много малък. - Е, колко малък щом помниш? - Не помня. Тате каза че на отиване съм бил в топките му, а на връщане в корема на мама.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00