Jump to content
StormTrooper

"Въпроси относно пътни ситуации"

Recommended Posts

 

 

 

x5pAB.jpg

 

Всъщност точно тогава инструктора ми показа, че се гледат другите знаци... в случая ако си на квартално, междублоково кръстовище и на дясно стоящите (които са с предимство спрямо теб) имат знак СТОП и няма никакви други знаци по кръстовището - минавам преди тях :)

 

 

То хубаво ти е казал инструктора, да гледаш другите знаци на кръстовището, но предполагам е имал в предвид - да си отваряш очите на четири.

Принципно , ти не си длъжен да ги гледаш тях - защото те не се отнасят за теб. Отнасят се за другите участници в движението - които са срещу тях.

Реално ако знака на другата улица е поставен правилно, ти няма как да го видиш от твоята страна.

Казано по друг начин, ти гледаш твоя светофар, а не другите, така е и със знаците - това е когато кръстовището е регулирано, по един от двата начина.

Също, никъде в закона няма написано /черно на бяло/ такова нещо, че си длъжен да гледаш другите знаци на кръстовището, които не се отнасят за теб / ако бъркам ме поправи/. 

А за несъответствието на знаците ,въобще не коментирам - има много такива кръстовища с неправилно поставени знаци, които допринасят за повече ПТП-та.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата според мен има предвид, че инструкторът му е казал да поглежда и знаците от другата страна на кръстовището, за да е по-сигурен кой е с предимство и кой не. Знаци Б1, Б2 и Б3 са с различна форма от другите и да ги гледаш в 'гръб', пак ще разбереш какво виждат участниците от другата страна на кръстовището. Не го обясних много добре, надявам се, че ме разбрахте.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата според мен има предвид, че инструкторът му е казал да поглежда и знаците от другата страна на кръстовището, за да е по-сигурен кой е с предимство и кой не. Знаци Б1, Б2 и Б3 са с различна форма от другите и да ги гледаш в 'гръб', пак ще разбереш какво виждат участниците от другата страна на кръстовището. Не го обясних много добре, надявам се, че ме разбрахте.

Колегата ме изпревари :) Даже ти дадох и пример с квартално кръстовище във Захарна Фабрика (София). Когато излизаш на кръстовище, което не познаваш и няма никакво обозначение кой е с предимство... ще се пробвам да видя и знаците на човека отсреща. Всеки ден чета за поне 5 души, починали при катастрофи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Днес се сетих да снимам,виждат се и двата знака.

 

x5pAB.jpg

И какво и е толкова странно на тази ситуация?

Естествено, на стопа не му е мястото там, погледнато от позицията на пътя с предимство, но се чудя ,когато сте карали шофьорските курсове, инструкторите не са ли ви обяснили, че ви интересуват знаците които се отнасят за Вас, а не тези отнасящи се за другите участници в движението?

 

Колега, тъкмо да се съглася с теб ида ти дам един +,  и ме отказа с последното си изречение :)  

     

        Като цяло съм удивен от хората, които със своята сигурност и начин на израз се опитват да звучат компетентни по оригиналния зададен казус. Недейте така. Мислех да мина с "+" и " - " , но реших и аз да се изкажа. Червената кола е повече от ясно, че е с предимство. Хората, които не могат да си го представят в главите и не могат да тълкуват правилно закона, просто да не се засилват да пишат. Пишете не знам и това е.  Как не можете да си представите този Г-образен път с предимство ако е прав, бе?!?!?!?!  

       Репликите за "дясностоящ с предимство"  по казуса няма да ги коментирам, това за мен са реплики на самоубийци!  Просто това е аналог на нормално кръстовище с пресичащи се два пътя, от които единият е с предимство. На нормално кръстовище тази ситуация има аналог - Единият кара направо, а другият прави обратен завой - е кой е с предимство??  Колегата   kvd74    направо ме шокира със сниманото от него кръстовище - ТОВА Е ПЪЛНИЯТ АБСУРД!!! Този стоп не му е мястото там. Със сигурност е сложен първи, след което след време е решено пътя с предимство да е друг или просто е имало ремонти някакви. Така разбрах защо, колега  kvd74, не разбираш обясненията на колегите. С този абсурд и аз не бих се доверил на никого :)

     НА колежката веси иванова бих дал един съвет да не прави изказвания от хиляда и една нощ. Ама еди кой си бил с предимство, ама аз на всички им спирам и ги чакам щото само ненормалници по пътя (или нещо от сорта)  -->  Със същия  светоглед, колежке, можете да набиете спирачки по средата на пътя без предупреждение просто защото в България хората пресичат като овце и някой може да ви изскочи внезапно на пътя........ Глупости пълни....  Правилата са за това - да се спазват. А ние сме за това - да ги спазваме и да даваме пример със себе си винаги. Ако това звучи много "сухо" ->  Ами момчето пита как е по правилник, а не ВИЕ какво му препоръчвате да направи в ситуацията. Ако даваме лични съвети аз пък мога да кажа с лека ръка ДАВАЙ ГАЗ то ще се чуе!  Нали не е това целта.

   И пак да се върна на коментарите с дясностоящия........ Хора моля ви опреснете си знанията, защото.......  Правилото за дясностоящият дали не беше единствено и само за НЕРЕГУЛИРАНО от знаци и светофари и пътна маркировка кръстовище? ? ?  За какъв дясностоящ говорим щом имаме дори ЕДИН ЗНАК!!! ??? леле леле леле ......

 

Относно "инструкторите не са ли ви обяснили, че ви интересуват знаците които се отнасят за Вас, а не тези отнасящи се за другите участници в движението?"

Колега моят (и не само моят) инструктор точно на това наблягаше като наближавахме кръстовище:

Аз: Добре, тук аз съм с предимство, защото нямам знак, но пък съм дясностоящ...

Инструктор: А бе, момче!!!!! (набива ми спирачките) Не виждаш ли, че те имат знак с предимство???? 

    Гледам аз..... Нищо не виждам.... Оп! Видях някакъв ромб, който в тия начални часове на обучение беше абсурд да разпозная като знакът за предимство. Казвам му:

- Добре, ама той е с гръб към мен, откъде да знам какъв  е тоя знак ? 

Инструктор: Ааааааа на теб не ти трябва да го виждаш в лице. Видиш ли ромб - те са с предимство, видиш ли осмоъгълник - значи имат стоп...... 

 

Мен лично след този инструктаж ми се отщя да шофирам....  (да бе да :) :) :)  )   Но сега след 11 години стаж -> съм му страшно благодарен за тези думи!!!!

 Защото се оказва, че почти всяко малко кръстовище е само с един комплект знаци.... Или за това кой е със или за това кой е БЕЗ предимство... Другите липсват или не са качени...

 

Но какво се чудя, че някои не могат да си "изправят"  Г-образен път с предимство в главата...... То има хора, които  преди кръстовище напускат дясна лента за направо и след кръстовището навлизат в най-лява лента за направо...... И НЕ ЗНАЯТ ЩО ГИ ГЛЕДАШ ПРЕБЛЕДНЯЛ, току що разминал се с тях на една боя.... Ти си ги бил засякъл!!! Ти караш като луд!! Ти си джигитът!!!! И това е.... Ходи обяснявай после, че нямаш сестра....   Точно за това пиша, може би с приповдигнат тон, защото одеве една леля с едно БМВ 5-серия 2014-та година  така от лява лента за направо мина кръстовището и вече беше в дясна лента за направо..... А аз ?   В паркиралите коли ....... И ми вика КВО СВИРИШ така? Ами ако бях се уплашила да свия вляво???  Викам: ако се беше уплашила и беше свила в лентата в която трябваше да си седиш ли?   Нямало такова нещо.  Ситуацията:

 

Път с 4 ленти: най-дясно за десен завой, най-ляво за ляв завой и две ленти за направо. След кръстовището имаме път с три ленти, от които най-дясна се ползва за паркиране откакто свят светува. В двете ленти за направо - Лелката вляво, аз вдясно..... Тя минава кръстовището и си отива в дясна лента като пич без мигачи и без да гледаме....  ....... КОЙ Е ДЖИГИТЪТ ПИТАМ АЗ? 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви за съвета, колега madmaxxxx !

Знам, че не съм права в мнението си, да...

Има нещо, което се нарича дискусия, спор и за това трябват две страни.

Опитах се да играя дяволския адвокат.

Никъде в мненията ми, в темата не заемам менторска позиция, напротив.

И не съм АЗ лелката, която Ви е стресирала и овикала, нали?!

За стажа си нямам причинено ПТП, написала съм по горе защо.

Не ми е приятно, заради случката Ви, да го отнасям аз, извинете ме.

Надявам се да се получи добър спор за различни ситуации, някои от които наистина са за разяснение.

Благодаря, за споделените мнения.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Взаимоотношенията, които имах с въпросната лелка, както казах, се отразиха на тона ми, но нямат нищо общо с обръщението ми към Вас, специално. Стоя зад думите си. Вашият коментар и още няколко, които бяха грешни - даваха грешна информация/отговор може да объркат доста хора, които не са свикнали с интонациите в така наречените форуми, в това число слагам и себе си. Така и не разбрах - знаете ли, че червената кола е с предимство в ситуацията и шегувате ли се за това с дясностоящия, защото е абсурдно :) :) :)

 

Относно реалната връзка "стаж-ПТП" ( и да, забелязах, че сте пояснила "причинено" :) )   трябва съвсем нова тема да се отвори :)  Защото нямат никаква връзка. Познавам един горски на 45 години, който също за стажа си от 27  години няма причинено или каквото и да е ПТП :)  Но завалийката шофира по един път, който започва с 4 метра асфалт, докато излезе от гаража, пресече нелегално пътното платно и излезе на черен път за станцията, в която работи :)


По темата или не толкова:

Какво да ги правим тия, които ползват ленти предназначени за няк'ъв завой, но продължават направо????  Като говорим за ситуации, в които броят на ленти преди и след кръстовището не е същият.... Или ако е същият има БУС лента.... Искам примери и случки аз :) Ако не е по темата ок :) Аз повечето ги пускам, но има много НАГЛИ плачат за дългата първа......

  kvd74  , брат, прати го тва някъде или звъннете някъв телефон и се съберете и го премахнете този стоп или нещо по-легално.... Шъ съ бастисате бре....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, колега набрали сте, особено на лелите... )

Е, моят стаж не е 27г, нито на 4 м асфалт.

Откакто имам книжка, опита ми е софийски, но не в това е смисъла....

Във вашия предишен пост има момент, за който бих поспорила - този с пешеходците, но... В момента не ме сърбят пръстите за оценка.... )

Все ще стигнем и до там с тази тема.

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябваше да коментирам изказванията на madmaxxxx с една дума, тя по-скоро щеше да е "минус", но и мен "В момента не ме сърбят пръстите ...". Не че не казваш И верни неща, обаче това, за което изписа толкова много думи, за пореден път доказва, че има огромна дупка между "точката" в Закона и реалната пътна обстановка в Родината. И за това не ни е виновна vesivanova, нито пък Emicha. За мен те (да ме прощават тези, които пропускам), по-скоро допринасят за запълване на тази дупка. Причина за тази дупка, според мен, е манталитета, и културата на българския шофьор, породени, дали от незнание, или от умишлено неспазване на Закона. Втората причина е тотално неадекватните пътна структура, и организация на движението, породени от безхаберието на тези, които трябва да се грижат за тях.

 

Сега, ситуацията (понеже темата все пак е за пътни ситуации), породила дулгото, и леееко гневно словоизлияние на madmaxxxx. Според мен, тази ситуация не може да бъде коментирана без да е онагледена със снимков материал, или поне с адекватно направена скица. Тук от значение е разположението на лентите преди и след кръстовището. Защото, какво правим, ако твоята лента преди кръстовището, е разположена срещу най-дясната, от трите ленти след кръстовището?! Пак ли трябва да освиркаме "лелката" или сме длъжни да я изчакаме?! Защото тя, с какво е виновна, че твоята лента е заета с НЕЗАКОННО паркирани автомобили (Ако правилно съм разбрал от описанието ти), и ти се опитваш да се престроиш в нейната лента?!

 

Накрая, каквато и да е ситуацията, опираме до приказките от 1001 нощи на vesivanova - гледаш и виждаш, че нещо не е наред, намаляваш, или дори спираш, докато ситуацията се нормализира, и си продължаваш спокойно по пътя ;)

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха здравейте отново, отпуската свърши  :( , но пък вече остава и малко време за форума  :) .

 

По повод последната ситуация, дадена от kvd 74 : - вече писах два пъти, и мислех повече да не го правя, но изглежда има  колеги, на които не им е ясно конкретното кръстовище, или не са разбрали, какво съм искал да кажа в предните постове, та затова ще се опитам да го обясня по-просто.

 

Но първо, напълно заставам зад думите си от предните постове и се цитирам - не случайно:

 

И какво и е толкова странно на тази ситуация?

Естествено, на стопа не му е мястото там, погледнато от позицията на пътя с предимство, но се чудя ,когато сте карали шофьорските курсове, инструкторите не са ли ви обяснили, че ви интересуват знаците които се отнасят за Вас, а не тези отнасящи се за другите участници в движението.

 

 

 

....Казано по друг начин, ти гледаш твоя светофар, а не другите, така е и със знаците - това е когато кръстовището е регулирано, по един от двата начина...

 

В конкретната ситуация:

за движещите се по пътя с предимство ситуацията е ясна, но тези които идват  от обратната посока  и срещу тях излиза въпросния знак СТОП, не се движат по въпросния път с предимство, затова и имат знак Стоп !

Колко е удачен този Стоп там и как е регулирано това кръстовище, пак казвам е отделен въпрос.

Ако вместо Стоп, имаше знак за предимство, съпроводен от указателна табела за посоката на пътя с предимство, сигурно щеше да е по-правилно, но в случая не е така.

 

Карайте внимателно и разумно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропусна пътната маркировка, като значимост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха. 
На снимката кръстовището си е напълно реално и си функционира от години така. Местните съм сигурен, че знака Стоп не го бръснат, но няма логика да е там, още повече, ако спреш на стопа и завиеш на дясно няма да снигнеш много далеч. 
Иначе по първата картинка-  Червения автомобил е с предимство, десния има право на обратен завой, но трябва да изчака. Това е да се твърди, че синия е с предимство все едно да си караш, да си намоташ левия и да си обърнеш на кръстовище без да изчакаш този срещу теб . Изключваме да обърнеш с ръчната и да се ометеш де :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Относно първата рисунка с обратния завой - първо мислех, че синия автомобил има предимство като дясностоящ, но след това се сетих, че при обратен завой трябва да пуснеш всички други преди да го направиш (ако е разрешен там, където го правиш). Отделно, обратният завой може да се причисли към левите завои, а когато двама са на път с предимство първи минава този, който кара направо или завива надясно, а послден минава този, който завива наляво.

Мислил си, мислил си и пак не си го доизмислил .

При обратен завой на такова кръстовище, не "пропускаш всички други преди да го направиш", а пропускаш тези които са с предимство, в случая тези които се движат по пътя с предимство, както е червения автомобил примерно .

Ако от другите  2 платна идват автомобили и искат да се включат в пътя с предимство, те те чакат да си направиш обратния завой .

Прости правила на РЕГУЛИРАНО кръстовище, ;)  който не ги знае, няма никаква вина, виновни са тези дето раздават шофьорските книжки . :cry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека само да уточня и допълня мнението на последния колега. Това редът за спазване на предимство, ако едното не е на лице се гледа следващото:

- регулировчик

- светофар

- пътни значи

- правило на дясностоящия

 

Само да ти допълня пропуските 

1- регулировчик

2- светофар

3- преносими пътни знаци

4- постоянни пътни знаци

5- маркировка

6- правило на десностоящия 

 

Естествено не трябва да се забравя и факта, че е бъкано с разни разсеяни и такива, които не познават правилата и как да ги степенуват. А и и да си прав, винаги е по- добре да спреш, отколкото да не стигнеш, за където си тръгнал и, ако си малко по параноичен като мен винаги знаеш каква кола има зад теб и до теб и какво се случва в нея по възможност. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа при мен си е параноя. Ако дадена кола кара по мен повече от 15мин почвам да се нерва и бягам. Не се занимавам с нищо незаконно, нямам проблеми с никой сенчест, но от малък съм си така. Винаги в кафе седя  на място от коеото виждам всичко и т.н. 

Иначе винаги знам около мен какво става и не ми пука от пътя. Знам си колко, как и какво ми може колата и те така. 
Но положението е покъртително. Неща като влагане на мозък или наличието на инстинкти масово отсъстват в трафика. Автопарка е пред разпад, вие бистрите някакво нормално кръстовище. Даже едно такова има при семейните в Студентски град, кафето на ъгъла не помня как се казва, но има Флора бургер от едната страна. Редовно има следи от стъкла там, защото има и маршрутки и автобуси, минаващи през него. 
Снимката на Краси е от едно кръстовище в квартала му. Защо е направено толкова малоумно не знам. Има въртящ или е имало де, автобус там, но сега не знам как е. 
При нас направиха едно такова и, забавния момент е, че едната автобусна линия го ползва за обръщало, а е Т образ и ония дават на заден без никаква видимост. Питам съм ги, при положение, че 400м по- надолу пътя свършва и има егати плаца да си обърне спокойно що го правят- еми, не им се ходело до там и те така. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Разбира се, че само тези, които имат предимство ще пуснеш, а не всички на кръстовището. Еййй, аман от малки човечета...

 

И  по какво точно се разбира, по начина по който си го написал бе големи човеко ? .

Като ти е писнало от малки човечета, просто не се гледай в огледалото . ;)

Големите човеци не повдигат стари завършени теми, за да покажат колко са компетентни, а в същото време да правят пропуски в обясненията . :bye:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е що го отрезА така?!

Сега ще ми артисат пуканките.

 

п.п. Тя темата е отворена, ама за нови ситуации ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси, ... мен ми се стопли бирата... нищо не казвам... :lol:

 

Няма ли пак нещо, ... коловози, ... пъ отляво, пъ отдясно...

 

 

http://vbox7.com/play:b4908e0b

 

 

А да видим ся, кой е виновен.  :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е що го отрезА така?!

Сега ще ми артисат пуканките.

Е как що, защото се опитах културно да му обясня в първия си пост, че малко се е оплел в калчищата,  той тръгна да обижда персонално на малки човечета .

Пуканките си ги вземи като си идваш в БГ, ще ти трябват на всяко трето регулирано кръстовище, защото все ще има някой който да ти е дясно стоящ . :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... А да видим ся, кой е виновен.  :tooth:

Да видим, да видим, колко да видим ... вибокса у наше село изобщо не го видим. Само тубата видим.

А па лично аз нищо не видим без очила за четене, така че Жапанезето без да иска позна, гледам през лупа, даже през 2 лупи.

 

Мартод, извъобще не мое ме уплашиш с българските кръстовища. Аз навсякъде в Европата си джиткам с десноволанно МПС. Иначе казано аз винаги съм с предимство, щото винаги съм десноседящ. Ааа, и съм с Жип. Верно не е черен, ама е Жип ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте на всички , искам дави попитам навремето когато сте карали шофиорските курсове как сави учили , когато на кръстовище няма светофари и искате да направите обратен завой , чакате всички да минат и тогава завивате или чакате тези само срещу вас , как е правилно да се постъпи във такава ситуация

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си на път с предимство, правиш обратен завой,след като пропуснеш насреща движещите на право мпс-та и този,който идва от ляво и завива на дясно.Той би трябвало да има стоп, но мисля че трябва да го пропуснеш.И все пак на днешния толеранс по пътищата трябва да си имаш едно на ум,към дадена ситуация и интуитивно да я преценяш.☺

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да избягваш обратните завои, особено на натоварени кръстовища.

 

Аз лично предпочитам да пердаша направо и след 50/100 метра да обърна в по-спокойна обстановка.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според вас кой кого трябва да чака в тази ситуация? Кръстовището е до УНСС, а "черните" коли са вечно спрелите там таксита в дясната лента. За хората, които не са минавали от там - има светофар, който съответно пуска колите една срещу друга, няма отделен светофар само за ляв завой. Също така за когато не работят светофарите, пътят с предимство е този от който идват и синята и червената кола - ул. Акад. Младенов.

post-36694-0-71278400-1499169243_thumb.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Червената трябва да е с предимството.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че червената. Няма засукан казус тук.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Червената си има лента, в която трябва да завие според правилника. Оттам нататък трябва да се престрои в лентата, която следва да е заета от синия автомобил, тъй като почти винаги там има бакшиши.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То по правилника  и синята трябва да  завие в същата лента в която са бакшишите .

По тези твоите правила излиза, че бакшишите са нЕкакви  регулировчици, :)  ако спрат в дясна лента синия е с предимство, ако спрат в лявата лента червения става с предимство .

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз лично последните 5 години съм минавал над 100 пъти през това кръстовище и съм следвал логиката, че щом завивам на дясно съм с предимство, когато завивам на ляво чакам. След дискусиите в други 2 форума обаче, не съм на 100% кой е в правото си тук.

 

Чл. 35.

(3) При завиване надясно за навлизане в път с двупосочно движение водачът
на пътното превозно средство завива така, че да навлезе по възможно най-краткия път
в дясната част на пътното платно по посока на движението.

 

Най-краткия път е от дясна в дясна лента и съответно от лява в лява. Не са 1 или 2 кръстовищата, които пускат едновременно завиващи надясно и такива наляво и там никой никого не чака.
В случая ако стане ПТП, много зависи и къде точно ще се ударите. Ако се срещнете там където е Х-са или иначе казано след пешеходната пътека и в лявата лента, червеният ще отнесе акта, тук не мисля, че има спор. Плюс това такситата не са константа, може да са били там по време на птп-то, докато дойде кат може да си тръгнат. Тогава какво ще ти е оправданието, че си бил в лявата лента?

 

Другото, което съм забелязал, макар и рядко е, че когато такситата са по-далеч от кръстовището, на около 30-40 метра, тези които завиват на дясно си го правят в дясната лента и после се престрояват, чакайки тези направили левия завой в лявaта. Изведнъж обаче се появяват някакви таксита на 10 метра след кръстовището и това автоматично отнема правото на този, който завива на ляво да го направи в лява лента и дава право на този, който прави десен завой да го направи в която си лента иска :D

 

И това, че едва ли не такситата са регулировчик може и да е смешно, но има и доза истина. Нека не са таксита, а аварирала кола 7-8 метра след кръстовището, която не може да се премести. Пак ли директно минаваш в лява лента, само защото си правил десен завой?

Доколкото прочетох, 5 метра след пешеходната пътека вече не сме в "територията" на кръстовището и карайки напред по улицата важат правилата за престрояване и така нататък. Такситата никога не са били на по-малко, предимно са на 10-15 метра, но на тези които правят десен не им се чака после да се престроят и директно си влизат в лявата лента. Затова и се получава "конфликтна" точка, която на теория не би трябвало да съществува.

Редактирано от Cap_Slow

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,цял ферман си изписал, ама си го и тълкуваш, както ти си мислиш че е правилно.

Още един като теб на това кръстовище,но да си го тълкува по друг начин и белята е станала.

А правилника е ясен - синята е длъжна да осигури предимство на червената.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хубаво, беше тази миниатюра да я пратиш директно в кат,придружена с реална снимка и иск да се реши проблема! Незнам защо си блъскаме главите,за нещо изключително незаконно(спрялите таксита)? В конкретната ситуация, бих действал интуитивно и КОЛЕГИАЛНО,като бих пропуснал червената.

Редактирано от JHM
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко офф, но все пак си мисля, че темата е подходяща за това видео (ако модераторите преценят другояче, да изтрият поста): 
https://www.facebook.com/sdvr.stolichnapolicia/videos/1377788595623240/

 

Моят призив е: Бъдете внимателни! Не сме сами на пътя, носим отговорност! Да се замисляме повече докато шофираме!

Безаварийни на всички! 
 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

То по правилника  и синята трябва да  завие в същата лента в която са бакшишите .

По тези твоите правила излиза, че бакшишите са нЕкакви  регулировчици, :)  ако спрат в дясна лента синия е с предимство, ако спрат в лявата лента червения става с предимство .

 

Ко речи?

Редактирано от Knoxville
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

То по правилника  и синята трябва да  завие в същата лента в която са бакшишите .

По тези твоите правила излиза, че бакшишите са нЕкакви  регулировчици, :)  ако спрат в дясна лента синия е с предимство, ако спрат в лявата лента червения става с предимство .

Много е хубаво, че си винаги толкова уверен в това, което казваш - нищо че не винаги е вярно. 

 

Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-

вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка,

използва най-дясната свободна лента.

(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство

може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:

1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)

2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече

пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак,

по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от

80 км/ч 

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Чл. 35.

(3) При завиване надясно за навлизане в път с двупосочно движение водачът

на пътното превозно средство завива така, че да навлезе по възможно най-краткия път

в дясната част на пътното платно по посока на движението.

 

Ключови фрази - "двупосочно движение", "пътното платно" и "дясната част на платното". Законодателят указва да не се хакнем в отсрещното платно. Няма отношение към конкретния случай.

 

 

 

То по правилника  и синята трябва да  завие в същата лента в която са бакшишите .

По тези твоите правила излиза, че бакшишите са нЕкакви  регулировчици, :)  ако спрат в дясна лента синия е с предимство, ако спрат в лявата лента червения става с предимство .

Много е хубаво, че си винаги толкова уверен в това, което казваш - нищо че не винаги е вярно. 

 

Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-

вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка,

използва най-дясната свободна лента.

(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство

може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:

1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)

2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече

пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак,

по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от

80 км/ч 

 

 

Чавдареееее, тълкуваш си го както искаш. Няма отношение към т.нар "казус".

Хора, завиващият надясно може да навлезе в която си иска лента. Завиващият наляво ще изчака, освен ако не светва специално и само за него светофар, но знаем, че на онова кръстовище светват едновременно.

 

Хайде замислете се сега за момент ако светофарът там беше заменен от регулировчик и той е застанал така, че дава път на червената и синята. ;) Вече знам със сигурност кой от завиващите наляво тук няма да изчака.

Чавдар го знам какво кара, ама на другите не съм ги виждал. :D

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

То по правилника  и синята трябва да  завие в същата лента в която са бакшишите .

 

Много е хубаво, че си винаги толкова уверен в това, което казваш - нищо че не винаги е вярно. 

 

Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-

вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка,

използва най-дясната свободна лента.

(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство

може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:

1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)

2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече

пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак,

по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от

80 км/ч 

 

 

Понеже явно не става ясно, говоря за тази част от твърдението на mar_tod

 

То по правилника  и синята трябва да  завие в същата лента в която са бакшишите .

 

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа, добре, тва вече е друго!

Аз реших, че подкрепяш синята да прави квото си иска :D.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не, такива дивотии има на това видео, че чак не е за вярване. Това на 3:20 мин, един прави обратен завой върху пешеходната и моторист изпреварва в 4-та лента...славни 

Малко офф, но все пак си мисля, че темата е подходяща за това видео (ако модераторите преценят другояче, да изтрият поста): 
https://www.facebook.com/sdvr.stolichnapolicia/videos/1377788595623240/

 

Моят призив е: Бъдете внимателни! Не сме сами на пътя, носим отговорност! Да се замисляме повече докато шофираме!

Безаварийни на всички! 
 

 

Червената мисля, че ще е с предимство, тъй като препятствието е в непосредственна близост до кръстовището и се очаква и двамата водачи да забележат, че реално едната лента липсва. Следователно, първо влиза дясно завиващия, после ляво завиващия в единствената свободна лента. Това са размишления по пътя на логиката, на теория не знам...

 

 

 

Според вас кой кого трябва да чака в тази ситуация? Кръстовището е до УНСС, а "черните" коли са вечно спрелите там таксита в дясната лента. За хората, които не са минавали от там - има светофар, който съответно пуска колите една срещу друга, няма отделен светофар само за ляв завой. Също така за когато не работят светофарите, пътят с предимство е този от който идват и синята и червената кола - ул. Акад. Младенов.

Прикачени миниатюри
  • post-36694-0-71278400-1499169243_thumb.p
  •  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предимство има завиващия надясно. Когато са свободни и двете ленти, могат да завиват и двамата - от най-дясната лента в най-дясната (червения) и от най-лявата в най-лявата (синия). Не виждам какво има да се обсъжда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа, добре, тва вече е друго!

Аз реших, че подкрепяш синята да прави квото си иска :D.

Дани и е така и не е така.

Синия трябва да завие на ляво по възможно най- краткия път през кръстовището, но когато излезе от него е длъжен да мине най в дясно на лентата за движение в неговата посока.Естествено ако лентите са повече, трябва пак да мине в най-крайната лента, като пак осигури предимство на движещите се по нея.

При всички положения е без предимство, но заради правилото на по-големия и по-нахалния, винаги има конфликтни ситуации за жалост.

 

п.п. Този Чл.35 който се цитира , не е ли от стария правилник? Не че в новия не го пише същото,  но е някъде около 80-ти , ама не си спомням точно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...