Jump to content
mstavrev

Въпрос за разход на масло при двигател K24Z3

Recommended Posts

Всеки сам си взема решения с какво масло да кара.Аз при минус 24 градуса 2007г зимата откривайки от пряспата колата запалих с масло с молибденова присадка,без дори да бутна друго и акумулатора не ми е седял на топло.През лятото си карам с 10W40,  а зимата...според зависи къде съм.В Англия сега не ми е нужен нисък вискозитет за студен старт,повече ме касае работната t* и какви присадки има и дали са ми нужни ТЕ.Ако съм в Средиземноморието ще ме касае  топлинното число на работната t* на маслото.Кой,където се намира и в какви температури вирее двигателя...такова масло трябва да налива.За добавките в него вече опира до знанието на собственика....ето тук едно елементарно четиво

http://www.prista-oil.com/bg/pages/motor-oils-44.html :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дъра -бъра, ти ф18-та си я карай ако щеш и с м10, за к серията хиляда пъти се обясни, че поради наличието на тънки маслени магистрали и от там лошо мазане на вала не тряаа се използва визкозитет над 30...Кво толкова сложно има...Дори с напредването на километрите на автомобила това става още по-важно...Или лятото кат е 40 градуса да и лепна 15/50 и да си свиркам..Ма кво се учудвам, един гелосан младеж в Бултрако ме убеждаваше ,че акорд 2014 идвал с 5/40...

Редактирано от bongo789
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.machinerylubrication.com/Read/518/motor-oils

Ето, за който му се чете, интересна гледна точка за маслата, техните качества и препоръчаните вискозитети.

Редактирано от chavdu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както обещах, при промяна да постна. След 3000км, отново светна индикацията. Така че, дори и с най-висок клас масло, при моя двигател и стил на каране си понагорява масло.

 

Да се похваля, на 30-ти март станах татко :) , така че разхода на масло в момента ми е най-малката грижа. Ще си доливам, и ще си карам. Колата върви, 1-1.5L/10000 км, смятам че не е болка за умиране, нито причина да се засиля да правя ремонт.

 

Поздрави на всички

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега да ти е живо и здраво! При мен с ред лайн след 5000 км не ми е светвало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита рожба ,да ти е живо и здраво.Този разход за мен е нормален,така че карай и се радвай на дете и кола.Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята гореше толкова,но се оказа че гарнитурата на картера е станала твърда и от там си излизаше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както обещах, при промяна да постна. След 3000км, отново светна индикацията. Така че, дори и с най-висок клас масло, при моя двигател и стил на каране си понагорява масло.

 

Да се похваля, на 30-ти март станах татко :) , така че разхода на масло в момента ми е най-малката грижа. Ще си доливам, и ще си карам. Колата върви, 1-1.5L/10000 км, смятам че не е болка за умиране, нито причина да се засиля да правя ремонт.

 

Поздрави на всички

 

Поздравления, колега! :)

 

Да ти е жива и здрава рожбата!!! Много щастие да ти носи и поводи за гордост!

 

При тази ситуация наистина разходът на масло е пренебрежима злободневна случка. В момента и без кола да останеш, едва ли ще те бутне. На теб се е случило най-същественото и щастливо нещо в живота.

 

С поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега да ти е живо и здраво! При мен с ред лайн след 5000 км не ми е светвало.

Сам се урочасах. Точно на следващия ден ми светна лампичката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за пожеланията, поздрави на всички колеги. Малкия вече подмина 5 месеца, да е жив и здрав и е чест пътник в споменатия автомобил.

 

Понеже обещах да Ви държа в течение, единствено за протокола - при мен (конкретен двигател като бройка и каране) с Amsoil 0W30 (Signature Series AZO), разхода е уточнен - около 1.8 L/10K.

 

Безпроблемно и приятно шофиране!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо ме съсипахте ! 
Ами аз каква кола ще си купувам сега ! 
Да си карам 24 годишния Ф20З1 ... който харчи към 1л. на 10-12к. 

 

А за К20 нещата с горенето по същия начин ли стоят ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за протокола (за да не си мислят хората, че всички К24 двигатели горят масло), ще кажа, че моя двигател К42А3 (Акорд 7-ма ген., 2006, Executive, седан) не гори абсолютно никакво масло.

Сменям го на 10хил. км. Каквото количество е налято, такова се източва.

Използвам Mobil Super™ 3000 X1 5W-40

 

Така че или останалите коли имат проблем или доста зависи (и) от стила на каране.

 

Аз карам умерено, почти никога в "лютеницата" (само в редки случаи при изпреварване).

 

Поздрави,

Веско

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.Гледам ,че темата е стара,та реших да рефрешна малко.Отскоро съм собственик на K24Z3 и при мен след малко натискане по магистралата,  светна чека за маслото.Оказа се че за 1000-та  км. които съм навъртял е изгорила 200мл. .Долях толкова и всичко е ок.Маслото е 10w40 на Тотал.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, bojidarski написа:

Здравейте.Гледам ,че темата е стара,та реших да рефрешна малко.Отскоро съм собственик на K24Z3 и при мен след малко натискане по магистралата,  светна чека за маслото.Оказа се че за 1000-та  км. които съм навъртял е изгорила 200мл. .Долях толкова и всичко е ок.Маслото е 10w40 на Тотал.

 

10W40 ?:shock:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, bojidarski написа:

Долях толкова и всичко е ок.Маслото е 10w40 на Тотал.

Кое е ок,нивото погледна ли го,защото от мин. до макс. е около литър.

И с вискозитета не си ок.,колега...!:huh:

Редактирано от JHM
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как така е изгоряла 200мл. и е светнала лампата за маслото?? Ако нивото на маслото е било м/у мин. и мах. и ги няма 200мл., няма как да светне..странно. Плюс това за този мотор вискозитета е 0w30..

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само 0W30!

Може и 0W20, и 5W30. Зависи от спецификациите, които покрива и от характеристиките, които притежава съответното масло!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не забравяме и 5W20,че в щатско им го пише и на капачката.;)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 7/27/2018 at 3:09 PM, Tokio said:

10W40 ?:shock:

опа,в бързината съм объркал , 5W40 :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Just now, bojidarski said:

Опа,в бързината съм объркал , 5W40 е.Това ми препоръчаха в Хонда Бургас.От там ми казаха че щом мине средата на щеката светва чека и затова е нужно малко доливане,200-300 мл.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 27.07.2018 г. at 18:19, JHM написа:

Да не забравяме и 5W20,че в щатско им го пише и на капачката.;)

Наистина го пише по клиповете, но щатския акорд 2.4 е с vtec само на разпределителния ,както е на к20. 160 коня е. Според мен трябва да се прави аналогия по-скоро с щатската акура tsx , която е с 2.4 и vtec на двата вала, а на капачката и пише  5w30.

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крсйна сметка някой разбра ли защо свети ламоата за масло,а маслото по щека си е ОК?

Моята е акорд 8, К24Z3 3К км след смяна на масло ми светна 2-3 лампата за маслото, а като го проверих си беше точно между двете точки (на студен двигател)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата на маслото е нещо,което НЕ трябва да свети на таблото!:bye:

А защо свети,това остава да "изследваш" колкото се може по скоро.

Весели празници!

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата за маслото може да свети и от ниско налягане на маслото, което не е непременно свързано с количеството. Ниско налягане се получава в общия случай когато пътищата, през които минава маслото, са станали по-широки (износване). Така че аз бих последвал съвета на JHM и бих го проверил по-скоро.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как по точно ще де износят маслените пътища? 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се изразих правилно, нямах предвид маслените пътища а генерално местата, през които минава маслото – по-големи луфтове. Ето това видео го обяснява нагледно: How oil pressure works

 

Мнението ми е изцяло непрофесионално и базирано на четене, не на практика. Просто не видях никой да го споменава.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, fenabg написа:

И как по точно ще де износят маслените пътища? 

Тука и аз се заинтригувах:afro:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Средата между мин и макс на студен мотор за мен е ниско ниво.

До колкото съм запознат, препоръката на хонда е да се мери на топъл 2~3мин след изгасяне и ако измериш така ще си някъде около минимума. 

Аз също меря на студен мотор, но се целя да ми е на макс при тази предпоставка.

Редактирано от Чавдар K
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се включи @bojidarski да каже свети ли още лампата от юли месец насам ще е ок.

 

А това що за глупости са?

На 29.07.2018 г. at 9:55, bojidarski написа:

Хонда Бургас.От там ми казаха че щом мине средата на щеката светва чека и затова е нужно малко доливане,200-300 мл.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dindin написа:

Ако се включи @bojidarski да каже свети ли още лампата от юли месец насам ще е ок.

 

А това що за глупости са?

 

И тук така казват в някои сервизи.Според мен е от не правилно мерене на нивото.

Както каза Чавдар - гасиш мериш и да е на МАКС.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой от вас,който има проблем с маслото и символ "масльонка" на дисплея на таблото (този синвол ми се появява,не ми свери лампата за маслото,моя грешка) пробвал ли е да смени PCV valve и ефект имало ли е? Ако е префакано водило точно до горене на масло. Поръчал съм го,оригинално на хонда (50лв).След 10 дни ще видя дали има разлика с новата джаджа.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калапана най-накрая дойде (след 3 седмици,а казаха 10 дни.. :@)  За съжаление вече съм извън БГ и резултати ще споделя чак след 2-3 месеца. Иначе засякох кочината. За 4200км налях 2Л масло. Гори само ако карам над 4К оборота.С каране под 4К не го пипа. Някой от вас пробвал ли е да оправи проблема или си наливате мирно и тихо масло до безкрай?! :D

IMG-c1d098d260b6e86cd618825945e9f2bd-V.jpg

Редактирано от BOKLUK_CHOVEK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, пич, карай си колата и не я мисли толкова. И какво, като като доливаш масло?? ;)

Изпратено от моят Samsung Galaxy S8 с помощта на Tapatalk

  • Нагоре 1
  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяй клапана и сподели резултата после.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако pcv клапата е заяла в отворено положение,ще има повишен разход на масло и проблеми с горивното смесообразуване. Потвърждавам, че след смяната на клапана за картерна вентилация при моя к20 се намали разходът на масло, но не с много. Също изчезна грешката за бедна смес. За хондите тоя клапан си е задължителен за смяна или чистене. Много лесно се сменя.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Удачно ли е да се сменя с неоригинален или да се почисти? И с какво / как би се почистил?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Из нета хората казват,че неоригиналните не изкарват много и след това ги сменят пак с оригинален. Струва ли си да спестиш 5-10лв ,като вземеш неоригинален и после да го купиш пак? Клапама е 54лв,караш кола за 15-20К лв,за 54лв ,мисля че няма нимакъв смисъл да се занимаваш с глупости.

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за мнението. Не знам моят дали е проблемен, мислех да го почистя или сменя превантивно и питах за опции защото не знаех дали е от онези дреболии, които са еквивалентни на алтернативните, но Хондовските са 10пъти по-скъпи. Щом има разлика в качеството, ще го имам предвид, така че мерси.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се изчисти със спрей за карбуратор принципно като се напръска обилно вътре и от двете страни. Ако трака, когато се разклати силно ,значи си е наред . Всички говорят за разхода на масло , ама всички ли се убедиха дали нямат течове? Някои може да са сериозни. Места , които да се проверят на к серията: цедка/ гарнитура на втек соленоида; цедка на vtc системата; о пръстен на vtc соленоида; на едно място пишеше даже уплътнение на шайбата на коляновия вал; гарнитура на капака на клапаните; о пръстени/уплътнения на тръбите за свещите; pcv клапанът има гумено уплътнение, от което може да капе върху алтернатора. Всичките работи са дребни, но може да текат. После се правят една две( може и повече) смени на масло на 2000км ( както са дали съвет колегите във темата за масла) с качествено такова с висок TBN и по -нисък вискозитет от 5 в40, тва не е Фолксваген. Ако няма резултати вече е добре насочване към първо гуми и после сегменти. И не забравяйте, ако ще се дървите на всяко BMW и Мерцедес ,карайки в лютеницата , разходът от 2 л/ 10 к не е много изобщо. Уверявам ви ,че на повечето ви опоненти от тези марки разходът при тия условия е 9-10 л на 10к . Все пак и те искат да ви надбягат. В техните книжки пише смяна на 30 к км и германците са си ги изпълнявали съвестно. До 150 к може и да не са имали разход , ама после ... Хехе

 

П.С. китайска pcv клапа не става даже ,понеже диаметърът й е по - малък, нищо, че пише, че е  за Акорд и Акура от тия години. Вече съм минал от там. Ако се прави смяна , само оригинална.

Редактирано от ivailopp
  • Нагоре 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, ivailopp написа:

Може да се изчисти със спрей за карбуратор принципно като се напръска обилно вътре и от двете страни. Ако трака, когато се разклати силно ,значи си е наред .

+1

Гледах клип.Фасулска работа за 10 минути.Става като нов.

Редактирано от dindin
Няма нужда да се цитира цялото мнение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...