madmix2 0 #81 Отговорено 30 Януари, 2015 Всеки сам си взема решения с какво масло да кара.Аз при минус 24 градуса 2007г зимата откривайки от пряспата колата запалих с масло с молибденова присадка,без дори да бутна друго и акумулатора не ми е седял на топло.През лятото си карам с 10W40, а зимата...според зависи къде съм.В Англия сега не ми е нужен нисък вискозитет за студен старт,повече ме касае работната t* и какви присадки има и дали са ми нужни ТЕ.Ако съм в Средиземноморието ще ме касае топлинното число на работната t* на маслото.Кой,където се намира и в какви температури вирее двигателя...такова масло трябва да налива.За добавките в него вече опира до знанието на собственика....ето тук едно елементарно четиво http://www.prista-oil.com/bg/pages/motor-oils-44.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #82 Отговорено 30 Януари, 2015 (Редактирано) Дъра -бъра, ти ф18-та си я карай ако щеш и с м10, за к серията хиляда пъти се обясни, че поради наличието на тънки маслени магистрали и от там лошо мазане на вала не тряаа се използва визкозитет над 30...Кво толкова сложно има...Дори с напредването на километрите на автомобила това става още по-важно...Или лятото кат е 40 градуса да и лепна 15/50 и да си свиркам..Ма кво се учудвам, един гелосан младеж в Бултрако ме убеждаваше ,че акорд 2014 идвал с 5/40... Редактирано 30 Януари, 2015 от bongo789 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 738 #83 Отговорено 11 Февруари, 2015 (Редактирано) http://www.machinerylubrication.com/Read/518/motor-oils Ето, за който му се чете, интересна гледна точка за маслата, техните качества и препоръчаните вискозитети. Редактирано 11 Февруари, 2015 от chavdu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mstavrev 37 #84 Отговорено 7 Април, 2015 Както обещах, при промяна да постна. След 3000км, отново светна индикацията. Така че, дори и с най-висок клас масло, при моя двигател и стил на каране си понагорява масло. Да се похваля, на 30-ти март станах татко , така че разхода на масло в момента ми е най-малката грижа. Ще си доливам, и ще си карам. Колата върви, 1-1.5L/10000 км, смятам че не е болка за умиране, нито причина да се засиля да правя ремонт. Поздрави на всички 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Z-Ro 55 #85 Отговорено 7 Април, 2015 Колега да ти е живо и здраво! При мен с ред лайн след 5000 км не ми е светвало. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 158 #86 Отговорено 8 Април, 2015 Честита рожба ,да ти е живо и здраво.Този разход за мен е нормален,така че карай и се радвай на дете и кола.Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #87 Отговорено 8 Април, 2015 И моята гореше толкова,но се оказа че гарнитурата на картера е станала твърда и от там си излизаше. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IVTEC 58 #88 Отговорено 8 Април, 2015 Както обещах, при промяна да постна. След 3000км, отново светна индикацията. Така че, дори и с най-висок клас масло, при моя двигател и стил на каране си понагорява масло. Да се похваля, на 30-ти март станах татко , така че разхода на масло в момента ми е най-малката грижа. Ще си доливам, и ще си карам. Колата върви, 1-1.5L/10000 км, смятам че не е болка за умиране, нито причина да се засиля да правя ремонт. Поздрави на всички Поздравления, колега! Да ти е жива и здрава рожбата Много щастие да ти носи и поводи за гордост! При тази ситуация наистина разходът на масло е пренебрежима злободневна случка. В момента и без кола да останеш, едва ли ще те бутне. На теб се е случило най-същественото и щастливо нещо в живота. С поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Z-Ro 55 #89 Отговорено 13 Април, 2015 Колега да ти е живо и здраво! При мен с ред лайн след 5000 км не ми е светвало. Сам се урочасах. Точно на следващия ден ми светна лампичката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mstavrev 37 #90 Отговорено 2 Септември, 2015 Мерси за пожеланията, поздрави на всички колеги. Малкия вече подмина 5 месеца, да е жив и здрав и е чест пътник в споменатия автомобил. Понеже обещах да Ви държа в течение, единствено за протокола - при мен (конкретен двигател като бройка и каране) с Amsoil 0W30 (Signature Series AZO), разхода е уточнен - около 1.8 L/10K. Безпроблемно и приятно шофиране! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cK1 28 #91 Отговорено 24 Януари, 2016 Направо ме съсипахте ! Ами аз каква кола ще си купувам сега ! Да си карам 24 годишния Ф20З1 ... който харчи към 1л. на 10-12к. А за К20 нещата с горенето по същия начин ли стоят ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vtpetrov 49 #92 Отговорено 24 Януари, 2016 Само за протокола (за да не си мислят хората, че всички К24 двигатели горят масло), ще кажа, че моя двигател К42А3 (Акорд 7-ма ген., 2006, Executive, седан) не гори абсолютно никакво масло. Сменям го на 10хил. км. Каквото количество е налято, такова се източва. Използвам Mobil Super™ 3000 X1 5W-40 Така че или останалите коли имат проблем или доста зависи (и) от стила на каране. Аз карам умерено, почти никога в "лютеницата" (само в редки случаи при изпреварване). Поздрави, Веско Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bojidarski 0 #93 Отговорено 27 Юли, 2018 Здравейте.Гледам ,че темата е стара,та реших да рефрешна малко.Отскоро съм собственик на K24Z3 и при мен след малко натискане по магистралата, светна чека за маслото.Оказа се че за 1000-та км. които съм навъртял е изгорила 200мл. .Долях толкова и всичко е ок.Маслото е 10w40 на Тотал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 177 #94 Отговорено 27 Юли, 2018 преди 23 минути, bojidarski написа: Здравейте.Гледам ,че темата е стара,та реших да рефрешна малко.Отскоро съм собственик на K24Z3 и при мен след малко натискане по магистралата, светна чека за маслото.Оказа се че за 1000-та км. които съм навъртял е изгорила 200мл. .Долях толкова и всичко е ок.Маслото е 10w40 на Тотал. 10W40 ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #95 Отговорено 27 Юли, 2018 (Редактирано) Преди 1 час, bojidarski написа: Долях толкова и всичко е ок.Маслото е 10w40 на Тотал. Кое е ок,нивото погледна ли го,защото от мин. до макс. е около литър. И с вискозитета не си ок.,колега...! Редактирано 27 Юли, 2018 от JHM 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BlueDream4 86 #96 Отговорено 27 Юли, 2018 Как така е изгоряла 200мл. и е светнала лампата за маслото?? Ако нивото на маслото е било м/у мин. и мах. и ги няма 200мл., няма как да светне..странно. Плюс това за този мотор вискозитета е 0w30.. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #97 Отговорено 27 Юли, 2018 Не само 0W30! Може и 0W20, и 5W30. Зависи от спецификациите, които покрива и от характеристиките, които притежава съответното масло! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #98 Отговорено 27 Юли, 2018 Да не забравяме и 5W20,че в щатско им го пише и на капачката. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bojidarski 0 #99 Отговорено 29 Юли, 2018 On 7/27/2018 at 3:09 PM, Tokio said: 10W40 ? опа,в бързината съм объркал , 5W40 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bojidarski 0 #100 Отговорено 29 Юли, 2018 Just now, bojidarski said: Опа,в бързината съм объркал , 5W40 е.Това ми препоръчаха в Хонда Бургас.От там ми казаха че щом мине средата на щеката светва чека и затова е нужно малко доливане,200-300 мл. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #101 Отговорено 29 Юли, 2018 (Редактирано) На 27.07.2018 г. at 18:19, JHM написа: Да не забравяме и 5W20,че в щатско им го пише и на капачката. Наистина го пише по клиповете, но щатския акорд 2.4 е с vtec само на разпределителния ,както е на к20. 160 коня е. Според мен трябва да се прави аналогия по-скоро с щатската акура tsx , която е с 2.4 и vtec на двата вала, а на капачката и пише 5w30. Редактирано 29 Юли, 2018 от ivailopp Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BOKLUK_CHOVEK 114 #102 Отговорено 26 Декември, 2018 В крсйна сметка някой разбра ли защо свети ламоата за масло,а маслото по щека си е ОК? Моята е акорд 8, К24Z3 : 3К км след смяна на масло ми светна 2-3 лампата за маслото, а като го проверих си беше точно между двете точки (на студен двигател) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #103 Отговорено 26 Декември, 2018 Лампата на маслото е нещо,което НЕ трябва да свети на таблото! А защо свети,това остава да "изследваш" колкото се може по скоро. Весели празници! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #104 Отговорено 27 Декември, 2018 (Редактирано) Лампата за маслото може да свети и от ниско налягане на маслото, което не е непременно свързано с количеството. Ниско налягане се получава в общия случай когато пътищата, през които минава маслото, са станали по-широки (износване). Така че аз бих последвал съвета на JHM и бих го проверил по-скоро. Редактирано 27 Декември, 2018 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #105 Отговорено 27 Декември, 2018 И как по точно ще де износят маслените пътища? 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #106 Отговорено 27 Декември, 2018 Не се изразих правилно, нямах предвид маслените пътища а генерално местата, през които минава маслото – по-големи луфтове. Ето това видео го обяснява нагледно: How oil pressure works Мнението ми е изцяло непрофесионално и базирано на четене, не на практика. Просто не видях никой да го споменава. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1073 #107 Отговорено 27 Декември, 2018 преди 7 минути, fenabg написа: И как по точно ще де износят маслените пътища? Тука и аз се заинтригувах 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 738 #108 Отговорено 27 Декември, 2018 (Редактирано) Средата между мин и макс на студен мотор за мен е ниско ниво. До колкото съм запознат, препоръката на хонда е да се мери на топъл 2~3мин след изгасяне и ако измериш така ще си някъде около минимума. Аз също меря на студен мотор, но се целя да ми е на макс при тази предпоставка. Редактирано 27 Декември, 2018 от Чавдар K 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #109 Отговорено 27 Декември, 2018 Ако се включи @bojidarski да каже свети ли още лампата от юли месец насам ще е ок. А това що за глупости са? На 29.07.2018 г. at 9:55, bojidarski написа: Хонда Бургас.От там ми казаха че щом мине средата на щеката светва чека и затова е нужно малко доливане,200-300 мл. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1262 #110 Отговорено 27 Декември, 2018 Преди 1 час, dindin написа: Ако се включи @bojidarski да каже свети ли още лампата от юли месец насам ще е ок. А това що за глупости са? И тук така казват в някои сервизи.Според мен е от не правилно мерене на нивото. Както каза Чавдар - гасиш мериш и да е на МАКС. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BOKLUK_CHOVEK 114 #111 Отговорено 27 Декември, 2018 Някой от вас,който има проблем с маслото и символ "масльонка" на дисплея на таблото (този синвол ми се появява,не ми свери лампата за маслото,моя грешка) пробвал ли е да смени PCV valve и ефект имало ли е? Ако е префакано водило точно до горене на масло. Поръчал съм го,оригинално на хонда (50лв).След 10 дни ще видя дали има разлика с новата джаджа. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BOKLUK_CHOVEK 114 #112 Отговорено 16 Януари, 2019 (Редактирано) Калапана най-накрая дойде (след 3 седмици,а казаха 10 дни.. :@) За съжаление вече съм извън БГ и резултати ще споделя чак след 2-3 месеца. Иначе засякох кочината. За 4200км налях 2Л масло. Гори само ако карам над 4К оборота.С каране под 4К не го пипа. Някой от вас пробвал ли е да оправи проблема или си наливате мирно и тихо масло до безкрай?! Редактирано 16 Януари, 2019 от BOKLUK_CHOVEK Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legal 44 #113 Отговорено 16 Януари, 2019 Абе, пич, карай си колата и не я мисли толкова. И какво, като като доливаш масло?? Изпратено от моят Samsung Galaxy S8 с помощта на Tapatalk 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #114 Отговорено 16 Януари, 2019 Сменяй клапана и сподели резултата после. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #115 Отговорено 5 Февруари, 2019 Ако pcv клапата е заяла в отворено положение,ще има повишен разход на масло и проблеми с горивното смесообразуване. Потвърждавам, че след смяната на клапана за картерна вентилация при моя к20 се намали разходът на масло, но не с много. Също изчезна грешката за бедна смес. За хондите тоя клапан си е задължителен за смяна или чистене. Много лесно се сменя. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #116 Отговорено 5 Февруари, 2019 Удачно ли е да се сменя с неоригинален или да се почисти? И с какво / как би се почистил? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BOKLUK_CHOVEK 114 #117 Отговорено 6 Февруари, 2019 (Редактирано) Из нета хората казват,че неоригиналните не изкарват много и след това ги сменят пак с оригинален. Струва ли си да спестиш 5-10лв ,като вземеш неоригинален и после да го купиш пак? Клапама е 54лв,караш кола за 15-20К лв,за 54лв ,мисля че няма нимакъв смисъл да се занимаваш с глупости. Редактирано 6 Февруари, 2019 от dindin Предходно мнение не се цитира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #118 Отговорено 6 Февруари, 2019 (Редактирано) Мерси за мнението. Не знам моят дали е проблемен, мислех да го почистя или сменя превантивно и питах за опции защото не знаех дали е от онези дреболии, които са еквивалентни на алтернативните, но Хондовските са 10пъти по-скъпи. Щом има разлика в качеството, ще го имам предвид, така че мерси. Редактирано 6 Февруари, 2019 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #119 Отговорено 6 Февруари, 2019 (Редактирано) Може да се изчисти със спрей за карбуратор принципно като се напръска обилно вътре и от двете страни. Ако трака, когато се разклати силно ,значи си е наред . Всички говорят за разхода на масло , ама всички ли се убедиха дали нямат течове? Някои може да са сериозни. Места , които да се проверят на к серията: цедка/ гарнитура на втек соленоида; цедка на vtc системата; о пръстен на vtc соленоида; на едно място пишеше даже уплътнение на шайбата на коляновия вал; гарнитура на капака на клапаните; о пръстени/уплътнения на тръбите за свещите; pcv клапанът има гумено уплътнение, от което може да капе върху алтернатора. Всичките работи са дребни, но може да текат. После се правят една две( може и повече) смени на масло на 2000км ( както са дали съвет колегите във темата за масла) с качествено такова с висок TBN и по -нисък вискозитет от 5 в40, тва не е Фолксваген. Ако няма резултати вече е добре насочване към първо гуми и после сегменти. И не забравяйте, ако ще се дървите на всяко BMW и Мерцедес ,карайки в лютеницата , разходът от 2 л/ 10 к не е много изобщо. Уверявам ви ,че на повечето ви опоненти от тези марки разходът при тия условия е 9-10 л на 10к . Все пак и те искат да ви надбягат. В техните книжки пише смяна на 30 к км и германците са си ги изпълнявали съвестно. До 150 к може и да не са имали разход , ама после ... Хехе П.С. китайска pcv клапа не става даже ,понеже диаметърът й е по - малък, нищо, че пише, че е за Акорд и Акура от тия години. Вече съм минал от там. Ако се прави смяна , само оригинална. Редактирано 6 Февруари, 2019 от ivailopp 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1262 #120 Отговорено 6 Февруари, 2019 (Редактирано) Преди 11 часа, ivailopp написа: Може да се изчисти със спрей за карбуратор принципно като се напръска обилно вътре и от двете страни. Ако трака, когато се разклати силно ,значи си е наред . +1 Гледах клип.Фасулска работа за 10 минути.Става като нов. Редактирано 6 Февруари, 2019 от dindin Няма нужда да се цитира цялото мнение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове