Jump to content
mstavrev

Въпрос за разход на масло при двигател K24Z3

Recommended Posts

Абе то е ясно че всичките си понагоряват, ама до 10 000км ако доливаш кило си е нормално според мене и за това си го сменям на 10к и така...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

бях обещал информация ако настъпи някаква промяна.

 

Днес, след малко по-малко от 2 хил. км от смяната на маслото, индикацията светна отново. Изчаках няколко часа да изтине двигателя и замерих нивото - беше точно в средата. Зная, че това не е правилния начин на замерване, направих го единствено като експеримент.

 

Запалих двигателя и оставих да загрее до номинална температура. Изгасих го и направих замерване на 3-та, 5-та и 10-та мин. Нивото и в трите случая (без видима разлика) бе близко до минимума (долното отворче на щеката). От 5Л туба масло от последната смяна имаше точно 1Л, т.е. сипали са около 4Л от него при смяната. Зная, че номинално трябва да влязат около 4.2Л. Долях около 200 ml, и след малко щеката показа ниво малко под-средата м/у двата отвора.

 

Т.е. по всяка вероятност разхода ми е около 200 мл за 2к км, т.е. около 1Л/10к км. Ще пиша ако разхода се влоши (както Soichiroo предполата да стане).

 

Иначе, за следващата смяна съм се насочил към доказана пълна синтетика:

Amsoil Synthetic Engine Oil European Formula (AEL) 5W30 - http://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/european/european-car-formula-5w-30-synthetic-motor-oil/?code=AELQT-EA

или

Euro-Series 5W30 Motor Oil - http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=142&pcid=21 - стига да има внос от някъде

 

Поздрави

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Amsoil са може би най-добрата марка в световен мащаб, но в България нямат дистрибутори. Или поне когато съм се интересувал нямаха. Ще се радвам да споделиш от къде мислиш да пазаруваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следя 2 теми относно покупката на Amsoil/Redline.

Едната е от форума на Субару: http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=14918&sid=b0681652de9b7b5ab19df8aed372bc51#p182913

А другата е в нашия - http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=94727&hl=

 

И в двата случая се внасят от чужбина. Мисля при смяната да направя egnine flush с течност на LubGuard (LUB-95030 EngineFlush). Колегите от Субару форума я внасят.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега mstavrev благодарности за линка към скуби форума!Мноого полезно инфо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за темата.И аз ще взема да пробвам този Lubegard при следващата смяна на маслото ;) А тия момци май се намират на ул.сребърна в София.Доста често минавам от там та,ако на някой от Пловдив му трябва нещо мога да му взема ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тия момци май се намират на ул.сребърна в София.

Можe и там да имат офис/сервиз, но аз съм ходил до сервиза им на Околовръстното, малко след Симеоновско шосе посока Младост. Има гараж с надпис SUBARULAND ;)

Редактирано от D_U_D_E

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги по въпроса с маслото за осмата генерация - само 0W30 и то хондовското, за което някъде из форума пишеше че се произвежда от Тотал...  На dtec-a последна смяна през м. май, досега към 12-13000 км съм минал и не е мръднало. Тая седмица ще ходя пак да сменям, но искам да питам някой по-запознат, само маслото ли да сменя или и масления и въздушния филтър, при положение че съм карал само 6-7 месеца с новите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменя се масления филтър задължително при всяка смяна на масло без значение времето. За въздушния филтър, въпреки че Хонда дава 40 000 км е добре да се сменя на не по-вече от 20 000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масления филтър се сменя задължително при всяка смяна на масло, най-малкото защото задържа доста от старото отработено. Не трябва да се рискува с неоригинален, който всъщност се проивежда от MAHLE но поради цената от 25 лв не си струват експериментите. Горивният филтър от Хонда го дават за смяна на 40 000 км. или през една смяна на масло. Той е Бош произведен в Испания и е 82 лв., но няма нищо общо с Бош продавани от търговците в БГ, които причиняват сериозни проблеми. Въздушният филтър е добре да се сменя при пробег над 10 000 км особено при градско каране. Същото е и с филтъра за купето. Дори за такъв пробег излизат черни. Те не е е необходимо да са от Бултрако, макар че аз слагам такива с логото на Хонда но са по 25-30 лв, докато баш оригиналните са 85 лв въздушния и над 100 за купето, което е смешно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз миналата година за 3,4 месеца карах една служебна К24-ка преди да я разглобя . Естествено преди да я подкарам и смених маслото с 5/40 Мотул пълна синтетика , навъртях и 8хил км + и маслото не беше мръднало а си я карах хубаво , мачках си я прилично.И тестови и правих на магистралата като пътувам за някъде колко и е максималната и винаги си потдържах между 130-40 и 180км на магистралата , с две думи хич не съм я коткал и въобще не е помръдвало нито масло нито квото и да е било друго. Много бях доволен ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На бензиновият двигател не е добре да се сипва масло по-"дебело" от 5W-30. Хонда препоръчват 0W-20/0W-30/5W30. Проблемът е, че се запушват маслените магистрали на двигателя с времето. Но дори да се кара с 5W40 обикновено най-силният причинител на проблемите е рядката смяна на маслото - маслото трябва да се сменя на 8-10 хиляди км, а не както производителите на масла, че и Хонда твърдят - 20 000км.

 

Въпреки това, проблемът може да е гореописаният (запушени маслени магистрали) само ако колата е на над 120-150 хиляди км и маслото и е сменяно рядко (20 000км или повече). Във всеки случай ако това е проблема - тънкото масло и честата смяна само биха го отложили ако вече не е на лице. Той няма да се корегира със смяна на маслото, а само и единствено с влизане в сервиз, в който да почистят наслояванията. 

с какво масло 5w40  е "по-дебело" от от 5w30 ?

 

Според индекса, имат еднакъв/сходен вискозитет при студен старт, а w40 има по-добри качества при висока температура... оттам нататък роля играят конкретните спесификации на маслата...

Примерно навсякъде като работен диапазон за 5w30 се дава температури на околната среда между -20 и +30 до 35.

Какво правим като всяко лято тук има 1-2 седмици с 40 и нагоре?!?Изобщо не съм привържени на слагането на "дебело" масло за да не го гори - идеята на маслото е да смазва. Ама ми с еструва „че "дебело" и тънко се използват малко на око

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бре хора, ... мое ли и аз да кажа нещо.

 

Какво значи студен и топъл старт, като на маслото работната температура е доооста по - висока.

 

Дали ще го запалиш при 0, 10, 20, 30 градуса - на мотора му е общо взето все тая.

 

Номера е в началото да не го набримчваш - все едно да те вдигнат от леглото и ... хайде спринтирай...

 

Първите минути на обороти - даже няма нужда да седи на място..., после при достигане на оптимални температури се вижда кой колко струва.

 

Аз казах, ... хау!...  :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги как мога гледам интервала за смяна на маслото и съответно как се нулира? Мерси предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Hunter ,точно там е номера при студения старт маслото да е течливо и да го качи помпата и да смазва където трябва навреме.Държах мотул 8100 0W30 във фризера цяла нощ на минус 25 градуса и течливоста му е като при стайна температура.При загрято положение също е важно да е добро маслото при наще високооборотни машини за да не се разкъса масления клин между елементите и да се получава на места сухо триене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично нямам системата за напомняне смяна на масло, но опитвали ли си следната процедура (според собственик от Интернет):

 

1. Изключи двигателя

2. Завърти ключа в позиция II (тази преди задействане на стартера)

3. Използвай бутона, с който превключваш одометъра/трип компютъра докато не се покаже показанието за интервала за маслото

4. Задръж същия бутон докато показанието не започне да мига и отпусни бутона

5. Задръж бутона отново докато показанието не се нулира.

 

Не гарантирам, че това ще сработи, защото не съм го пробвал лично. Извинявай ако ти загубя времето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора. Това съм го пробвал, но нищо не става. Не знаех че има Акорди без тази опция може и моя да я няма.  Между другото смених маслото с Red Line 5w30 да видим дали ще има разлика, но странното е че колата събра 3.8литра(1 галон) и е на макс, а по каталог я дават на 4.2(4.4q).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора. Това съм го пробвал, но нищо не става. Не знаех че има Акорди без тази опция може и моя да я няма.  Между другото смених маслото с Red Line 5w30 да видим дали ще има разлика, но странното е че колата събра 3.8литра(1 галон) и е на макс, а по каталог я дават на 4.2(4.4q).

По каталог я дават 4,2л.при първото пълнене с масло на двигателя.При обикновена смяна на масло се събират 3,8л, понеже винаги остава малко от старото масло в двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде остават 400 мл в двигателя?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега R20 4.2 е service fill, 5.3 е dry fill.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да вярно грешката е моя,ти си с по големия двигател.При мен са 3,8л.service fill.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора. Това съм го пробвал, но нищо не става. Не знаех че има Акорди без тази опция може и моя да я няма.  Между другото смених маслото с Red Line 5w30 да видим дали ще има разлика, но странното е че колата събра 3.8литра(1 галон) и е на макс, а по каталог я дават на 4.2(4.4q).

 

Да, явно за Executive варианта (с който съм) е екстра това а при теб в Type S вероятно го има безусловно.

 

И аз ще викам друго масло, за проба Януари месец (Amsoi/Redline). Вчера, отново ми светна индикатора за маслото. До тук от последната смяна съм изминал 3.5 хил. км и вече съм долял малко повече от 800 ml. Нивото е малко над минимума, но явно индикацията е супер чувствителна, защото този път задейства при спускане в един подземен гараж точно при наклона надолу.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами какво очакваш, като " Нивото е малко над минимума "... 

Хонда моторите си искат масло, ... да не кажа, че повечето трябва да се държат почти на максимума.

 

п.п. Явно новите мотори даже са по - разглезени, ...  :punk: 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

800ml за 3500км си мисля че е нормално... Аз за 2000км половинка долях ама карам с Тотал, сега съм си поръчал Amsoil

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

800ml за 3500км си мисля че е нормално... Аз за 2000км половинка долях ама карам с Тотал, сега съм си поръчал Amsoil

 

Окончателно, с Motul-а изкарах 4500 км - светна отново, а вече нямам за доливане, т.е. изпи 1 Л за този пробег. Чакам във вторник-сряда да ми пристигне Amsoil Signature 0W30.

Колега rollin, преминали на Amsoil? Ако да, Някакви отзиви до сега?

 

Викнах и маслен филтър на MANN, някакви препоръки в тази насока?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пазя го за лятото понеже сега си карам сравнително кротко, а Тотала е на има няма 4хк

Обаче така като гледам за 6-7 000км ще си долея общо към 2 литра... бая си е ама май всичките така си го горят.Само не знам ако я хвана на магистралата и я задържа на 5-6 000 оборота какво ще се случва с маслото... съмнява ме че още повече ще го гори.

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ще ме извинявате ама 2 литра масло за 8-10к километра си е множко както и да го погледнем. Незнам защо се успокоявате като казвате "ми нормално е , понагоряват си " . Ми не е нормално, карах К20 2години,никакъв проблем с разхода . Сега карам дизела на хонда ,пак никакъв проблем с разхода на масло. Просто колите ви са за ремонт, най вероятно маслени сегменти  и или гумички на клапаните. За мен е много вероятно лоша партида маслени сегменти,за К24 мотора, защото както чета най вече той има проблем с разхода.

Отново искам да се извиня , не искам да засегна никого.

Редактирано от Todor_Gagovski

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и така да е ама аз не бих отворил мотор заради някакви 2 литра масло...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,за температурни годишни граници от  (-3) до (+25) дали направих добре,че и сипах на моята (F18B2)от варела за Мерцедес камионите 10W40 ?Филтрите поръчах на MAN (не ме питайте 1ч вадих на климатика,само че без да разкачам букси) ...остана ми само горивния да сменя :yes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен,

 

Много хубава тема, изглежда аз доста късно я откривам, но ще споделя малко опит. Аз карам Accord Tourer Automatic 2.4i бензин 8-ма генерация вече цели две години. Аз лично маслото го сменям между 13-15000км (направил съм вече три смени откакто имам колата). За тези километри доливам около 1.5 литра масло 5W-40. Обикновено някъде след първите 5000км след смяната на масло светла лампата. В началото и мен доста ме безпокоеше това тъй като не съм свикнал да доливам толкова много масло, но на доста места разпитах(различни сервизи) и навсякъде казват, че този разход на масло за тези двигатели е нормално. Дали е така или не няма как да знам със сигурност, но вече се примирих с това и дори не си и помислям да задълбавам повече :yes:. Общо взето обичам да настъпвам колата извънградско, а в градски условия карам на сравнително къси разстояния - това със сигурност е от значение. Също така навсякъде препоръчват 5W-40 тип масло и не виждам смисъл да ползвам друго. Иначе с нулирането на интервала за смяна на масло и аз не успях съвсем да се справя, пробвах съвсем в началото като купих колата. Като цяло съм изключително доволен от колата и си я карам с голям кеф.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Я кажи кво пише на капачката ти за маслото...бай Пешо препоръчва 5W40 ама колата си е твоя...Още повече ,че 5/40 със сигурност е хидрокрекинг...Втората цифра не тряаа минава 30....Оня ден ,господина в Бултрако твърдеше ,че последните акорди идват с 5/40...смях...аз държа да си съсипя колата с 0W30...

Редактирано от bongo789
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе я кажете на к24 шумни ли са ви инжекторите...При затворен капак колата е доста тиха, след реглаж на клапани съм, но като отворя капака си цъкат осезаемо..Карам я с 96 от петрол,при по качествен бензин как е...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да влизам в излишни спорове, но 0W30 горещо се препоръчва за дизел от Хонда, тъй като дава по-добър старт при ниски температури. Докато за бензиновия двигател се препоръчва 5W40. Прав си, че 5W40 е хидрокрекинг, но е достатъчно добре рафинирано, за да се нарече синтетично. Мир да има хора  :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече съм с Amsoil 0W30 (Signature Series). Ще Ви държа в течение, дали ще се промени разхода на масло. От всичко, което изчетох досега, смятам, че няма да има промяна, но се чувствам длъжен да опитам. Поздрави.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам кой препоръчва 5W40, но при всички положения не е прав. Добре би било да ползвате 0W20.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега маслото 0w20 Honda го препоръчва само за щатите.За европа не го препоръчва,дори се губи гаранцията при ползване на 0w20.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво препоръчват за Европа и по специално за бензиновите мотори ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След доста четени из руско 0/30 и 5/30 са най-добрите варианти, 0/40 е компромис и трябва да се сменя по-рано 5-6 хил.км...0/20 е високоефективно горивоспестяващо масло но аз не бих го сипал на 10-годишна кола...

http://syntium.bg/oils/cars/

Колега от митсубиши форума е впечатлен от това, единственото масло , с което са му "млъкнали" повдигачите, аз му се доверих...

Редактирано от bongo789

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...