Jump to content
Sign in to follow this  
mstavrev

Въпрос за разход на масло при двигател K24Z3

Recommended Posts

Здравейте,
 
Имам accord-a (VIII генрация) от малко повече от 3 месеца. Изминал съм малко над 6500 км от последното обслужване.
Още след първите 2500 ми светна индикацията за ниско ниво на маслото: Публикувано изображение
 
Проверих нивото и по щека наистина беше малко над, но близо до минималната отметка - топъл двигател (бях на път). Взех 1Л пълна синтетика (5W40 какъвто рейтинг бе и маслото от обслужването) и долях около 500мл. 
От тогава още 2-3 пъти ми се активира същият индикатор. Задейства се при загрят двигател, обикновено след 1-1:30 часа шофиране. Когато се задейства, ако изключа двигателя и запаля отново, индикацията изчезва. След това, ако не долея мъничко, понякога се появява след 20 км а друг път след 120 км. Преди 2 седмици долях остатъка от 1Л (беше останало едва около 50-60 мл).
 
По принцип настъпвам доста автомобила на извънградско, а градското шофиране обикновено е на къси отсечки. Според книжката, вероятно попадам под знаменателя "засилена експлоатация", според която разхода на масло може да достигне и 2Л на 10 хил. км. Надявам се да е така.
 
Първият ми въпрос е, ако има друг колега с този двигател какви са неговите наблюдения относно разхода на масло.

 

Вторият ми въпрос е относно визуалното отчитане на количеството масло. След като последно ми светна индикатора, направих 2 замервания - при топъл двигател (15 мин. след като съм го изгасил):
Публикувано изображение
 
А ето и замерването на студен двигател - 6 часа по-късно:
Публикувано изображение

 

Измерването е на равно място. И в двата случая измерих нивото 3 пъти като всеки път съм забърсвал щеката преди да я потопя, резултата е идентичен с този от снимките.

Вече започвам да се чудя дали доливането което правя (след първото) не е излишно и проблема не е с датчика, а излишното масло двигателя изхвърля/изгаря. Според вас нивото нормално ли е, или ниско според снимките?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Датчика се гъбардосва...

Нивото е еднакво.

Виж пада ли на щеката без да доливаш?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Снимките са след като последно ми светна (прибирах се от София към Пловдив). Не съм доливал преди да ги направя, нито след това. Т.е. в момента такива са нивата, и за сега не е светвало отново. Ще покарам още доката пак не индицира и ще замеря (отново без да доливам) за да видя има ли някаква разлика.

 

В книжката на колата дават че при проблем с датчика (ако ECU-то може да го засече) грешката е друга (подобна иконка но с една удивителна). Имам OBD2 у-во. С Torque за Android не ми дава никакви грешки.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Датчика мери дали стига масло до маслената помпа. Принципно е добре да минеш диагностика, за да си сигурен, че е датчика, а не нещо да се е запушило например.

 

А ако на топъл двигател ти дава (по щека) на минимум, вероятно на студен ще ти дава почти максумум. Поне при мен е така - явно доста от маслото е разплискано и не се е стекло в картера.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колицата определено си го пийва маслото. След толкова доливане и нивото е между МИН и МАКС. И само да отбележа, че 95% от маслото се стича за 1 минута в картера. Колега, засечи я за 1000км. колко ще ти изгори. Ако е около 100 гр. не се притеснявай, но при по-сериозен разход на масло вече може би има нещо нередно и трябва да се обърне внимание, за да не стане беля някъде на извънградско.

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 минути?!?

Колко да се е разплискало?

 

 

И само да отбележа, че 95% от маслото се стича за 1 минута в картера.

 

Абсолютно не съм съгласен. Ако не ми вярвате, може заедно да измерим. Тъй ден - аз отворен двигател през живота си само в сервиз съм виждал, и то на безопасно разстояние :) Така че не знам каква е причината. Но измерено масло след 15-20 минути почивка на бензиностанцията и горещ двигател ми дава масло малко над минимума. На сутринта пред нас, на студен двигател, е малко под максимума. Няколко пъти съм пробвал на различни места - не е от наклон или подобно. От друга страна аз съм с дизел и може нещата, които пиша да нямат никаква връзка с реалността при K20/K24.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...10/15 мин. са си достатъчни да се проверява маслото след като угасиш двигателя!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз като си сменям маслото, наливайки даденото количество след 1 - 2 мин. вече всичко е в картера. Същото е и при работил двигател. Дали след 2мин или след 2 часа нивото на щеката е едно и също. Не твърдя, че при всички двигатели се стича толкова бързо, но не знам къде трябва да стои това масло , че да му трябват повече от 15 минути да се стече. Пак казвам, че не съм корифей на двигателите, но просто не мога да си го обясня.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм технически запознат, но в моят случай при К20, а и при нисанчето винаги го проверявам на следващата сутрин.  Веднъж обаче се случи (с Хондата), че го проверих нещо от порядъка на 3-4 часа след дълъг път и не беше на максимума. Под не беше на максимума се разбира очевидна разлика. На следващата сутрин като го проверих си беше вече на максимума. 2 пъти съм сменил масло от както я имам. Първото беше 0/30, сега е с 5/40, което го сложиха в юбико. За момента не се е случвало да ги яде.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Подкрепям Veseliq, след 15-20 мин сме пробвали да сипваме масло на K20 сипвахме толкова че да почне да показва по щеката нещо защото лампата преди това беше светнала по същия начин. Резултата беше след не повече от 100 км каране над 6 литра масло, което източихме. Обяснение аз нямам къде е било това масло, факта беше че лампата светеше и след смяната на цялото масло 4 литра бяха достатъчни

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз споделям лични наблюдения, не предлагам обяснение на случващото се :)

 

Примерно при мен на студен двигател, като долея половин литър от мин до макс - след 5 минути едва едва се е променило нивото на щеката. Обаче на следващата сутрин съм вече на "макс". Така първия път, докато не знаех за това, препълних двигателя :( Отново - може би вътрешния дизайн на различните двигатели е различен, и времето нужно маслото да стигне до мястото където се топва щеката е различно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въпроса е защо на нормално ниво на маслото свети лампата и всява паника? Това че бавно се отича и се отразява на щеката допълнително може да вкара човек във филм примерно на дълъг път, който няма една вечер да чака да се отече хубаво и да премери на студен мотор . Налива се едно масло ей така на вятъра...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въпроса е защо на нормално ниво на маслото свети лампата и всява паника? Това че бавно се отича и се отразява на щеката допълнително може да вкара човек във филм примерно на дълъг път, който няма една вечер да чака да се отече хубаво и да премери на студен мотор . Налива се едно масло ей така на вятъра...

 

Това се питам и аз. Имам уговорка да я прегледат утре в сервиз. Ще пиша за отзивите от бокса.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може точно това, че не се отича бързо да е и отговор на въпроса защо свети лампата. Просто помпата засмуква малко от картера , а маслото се заседява някъде горе по мотора и не слиза бързо а помпата още засмуква и така докато нивото в картера не намалее достатъчно, че да светне лампата. Това е моето обяснение, което ми се вижда най-логично. А е възможно и частично запушване на маслопроводите, които откарват маслото в картера. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

В чуждите форуми масово има оплаквания от прекомерен разход на масло при този двигател.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обясниха ми че предупредителната индикацията за маслото не е само по налягане но и по температура. Ако маслото е "прегоряло" е възможно да промени свойствата си и при определени условия да надвиши (вероятно за кратък период) температурния праг на сработване на тази сензорна система.Има и сериозно съмнение, че "обслужването", което ми казаха че са направили на колата при самата покупка (няма да споменавам фирмата защото нямам  доказателство) не е извършено. Т.е. може би просто е долято масло вместо да се подмени. От тук нататък, влошените свойства на маслото може да са довели до повишения му разход, който аз съм намалил до известна степен с добавянето на свежо. Сработването в последните 1000 км, може да се дължат или на температурни ефекти и/или това което колегата "Nedkisa" е обяснил.илидвигателя си пийва, както колегата R20 смята.Както и да е, направих ново обслужване - масло, маслен/възд. филтър. Сега вече началните условия са известни и ще могат да се правят по обосновани изводи ако проблема се повтори.Мерси на колегите за мненията.Поздрави

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какво масло сложи колега ? Като марка и вискозитет.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:worthy:  Моят съвет е никога повече да не караш този двигател с това масло.Имай на предвид,че след 3,4 000 км максимално то е свършило/изгоряло/ както искаш го наричай и точно тогава започва да ти го гори.Ако караш с него сменяй го на не повече от 5 000 км. и горе долу ще ти се вържат работите не е проблема в двигателя бъди сигурен проблема ти е в ниско бюджетното масло което слагаш на чисто нова кола с такъв двигател.

/Извинявай не видях,че си писал в първи пост,че е била с 5W40 .

 

Имай на предвид,че и вискозитета не ти е правилният.

Edited by Soichiroo
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе пич я стига с глупости, вискозитета му е екстра, а и маслото е хубаво, което ползва колегата. Най-вероятно сегментите са тръгнали

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега абсолютния проблем го имам и аз. След около 3000км(в Чехия) ми светна тази лампичка. На студено като мерих беше около средата на щеката  и си мислех, че проблема е в датчика и така я докарах до Варна. Ходих в Бултрако по друга причина, но там ми казаха, че трябва да меря при загрял двигател и реално като се зачетох в книжката на колата пише да се изчака около 3 мин. и да  се мери. При мен проблема явно идва, че първоначално сме сложили малко масло в системата, защото я дават да събира 4.2, а реално сложихме 3.8/9. Сега съм долял  и засега не ми е светвала лампичката. Маслото е 5w30 eneos sustina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На бензиновият двигател не е добре да се сипва масло по-"дебело" от 5W-30. Хонда препоръчват 0W-20/0W-30/5W30. Проблемът е, че се запушват маслените магистрали на двигателя с времето. Но дори да се кара с 5W40 обикновено най-силният причинител на проблемите е рядката смяна на маслото - маслото трябва да се сменя на 8-10 хиляди км, а не както производителите на масла, че и Хонда твърдят - 20 000км.

 

Въпреки това, проблемът може да е гореописаният (запушени маслени магистрали) само ако колата е на над 120-150 хиляди км и маслото и е сменяно рядко (20 000км или повече). Във всеки случай ако това е проблема - тънкото масло и честата смяна само биха го отложили ако вече не е на лице. Той няма да се корегира със смяна на маслото, а само и единствено с влизане в сервиз, в който да почистят наслояванията. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе пич я стига с глупости, вискозитета му е екстра, а и маслото е хубаво, което ползва колегата. Най-вероятно сегментите са тръгнали

Аре бе дали е толкова хубаво колкото си мислиш.Ти хубаво масло виждал ли ? Айде стига пак философи да трупат мнения сегменти знаеш ли как заминават на К 24 ?

 

Ако има някакви запушвания/отлагания на депозити по двигателя от рядко сменяне на масло има начин да се промие целия двигател без да се разглобява нищо по него.Говорим за изпитана рецепта не веднъж.Но там вече е по дълга темата и ако стигнем до там ще говорим допълнително.

 

Пак казвам това не е правилният вискозитет за този двигател.

Тази марка масло не е препоръчително да се кара повече от 5,6 хил.км. Там някъде свършва живота му от там проблеми с налягането и горенето на масло са налице.Все пак е група 3 масло какво да очакваш повече от него та аз си карам от време на време 18 годишния Сивик на 250 хил.км. с 5W40 X-CESS това ли заслужава 8 генерация Акорд с К 24 ?

 

Препоръчвам ти да му сложиш 5W20 ,5W30 една хубава истинска естерна синтетика и тогава да говорим.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мнението ми е на база пряко наблюдение, с К24 съм и проблема с горенето на масло е и при мен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не казвам,че не си с К24 и ,че нямаш този проблем колега.Просто казвам на колегата с евентуално същият като твоят проблем,че не е с правилното масло от към марка и вискозитет и съответно ако и ти си с такова се отнася и за теб разбира се.

Кой ще се вслуша  и кой не си е лично ваш избор,не си измислям и не откривам топлата вода казвам неща които са си по предписание както и колегата ''Veseliq'' потвърди по горе.

Пак казвам проблема с горенето ви идва буквално след първите 5 000 хил.км. може и след първите 3 000 хил.км зависи единствено и само от това как карате колите си в какъв режим работят двигателите като имате на предвид,че бензиновите високооборотни двигатели на Хонда успяват прекалено бързо да смачкат калпаво масло от група 3,буквално с по агресивно каране за 3 000 км. с това масло мога да се закълна,че няма никой...

Share this post


Link to post
Share on other sites

За протокола - колата е от 2009 г. така, че не е нова в прекия смисъл на думата. Притежавам я от по-малко от 4 месеца, и това е причината изобщо да пусна тема във форума - нямам наблюдение върху конкретния модел, да не говорим за конкретната бройка.В живота се опитвам да не изземам ролята на професионалисти в областта им. Не обичам да се правя на лекар, електротехник, строителен/ВиК инженер, фармацевт, химик, автомонтьор и т.н. За съжаление в България това често се налага. Умерено доверчив съм, но смятам че мога да преценявам хората, с които пряко общувам сравнително добре.Та за маслото. Не съм го харесал от рафта по цвят, визия на опаковката, реклама по радиото или цена. Не съм искал да спестя. Това масло ми препоръча човека (не харесвам думата майстор), при когото закарах автомобила. Специално по онтошение на вискозитета, 5W40 бе и маслото, с което бяха обслужвали (вкл. последния път) автомобила във фирмения сервиз на марката.Разбира се, мнението на колегата Soichiroo не е за подценяване. Ако наистина двигателя е толкова претенциозен (или самото масло е неподходящо), в рамките на следващите 3-5 хил. км. ще се повтори същата ситуация.В този ред на мисли, мога ли да го помоля да сподели конкретна марка и модел масло от групи IV и/или V? Оказва се, че е практика масла обявени като пълна синтетика често да са с не повече от 30% и дори по-малко PAO (PolyAlphaOlefin - основата на маслата от група IV) или само със следи от естери (масла група V). Ако подобна информация се счита за реклама, моля да ми прати PM. Ще имам в предвид препоръката му при следващата смяна (дай боже да е на 10 хил. а не по-рано).Съжалявам за забавените отговори, но има идиотско ограничение за 2 поста в рамките на 24 часа за новорегистрирани потребители.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Масла обявени като 100% синтетични от известните тук в България брандове нямат ПолиАлфаОлефин /да не говорим за естери говорим за един сериозен процент около 90% мисля.По добрите разчитат на сериозни добавки ,другото си е минерална база,колко да изкара та това масло специално и цената му е смешна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И сега колегата като смени 5W40 с 5W30 и проблема ще се оправи...  :punk:  Дали някой наистина вярва в това.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Явно си губим времето отново.Още с първият си пост тук му казах на колегата,че първо не е с правилният вискозитет чисто и просто за здравето на колата и второ марката да смени за което мисля,че той знае вече прекрасно добре каква е разликата в съставките и базите на различните брандове.

Няма да обяснявам едно и също нещо 100 пъти вземете прочетете малко.

 

Специално съм го помолил след като разбира се ако реши да пробва да сподели тук и тогава говорете.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря на колегите за мненията. Наистина, нека спрем до тук за сега и запазим добрия тон.

 

Така или иначе вече съм обслужил колата с посоченото масло и не мисля да го сменя преди 10к пробег (ще е под 1г. със сигурност) или проблема не възникне отново.

Ще имам предвид препоръките на колегата Soichiroo при следващото обслужване и вероятно ще се насоча към маслата от група IV.

 

Поздрави

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен с K24 миналата смяна стана точно описаното горе - след 5-6к км започна рязко да изчезва маслото. Добутах го 8к като долях почти литър. Сега с новото масло минах 3к вече и не е мръднало грам. Дали са ми заминали сегментите?  :tongue1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой карал ли е с това масло ? :

- Total 5w30 ineo MC3 5L Че ми се налага да го сменям и това е на оферта :)

http://www.rexol.bg/index.php?route=product/product&path=175&product_id=301

 

пп... за К24 е, ако не е подходящо то какво да търся?

Edited by rollin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам колеги, но в Бултрако за двигател К24А3, предлагат 5W40 Кастрол или Мобил - не че за представителните сервизи не се чуедват страшни неща, но едва ли бъркат нещо централно?!?

Да, маслото при този двигател се стича напълно за повече от 2 часа, но трябва да се налеят при смяна 4,2 литра и тогава да се види като е поработило, как точно седи на щеката...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Един от колегите във форума на Accord TypeR след късане на верига на 2.2 i-CTDi разбира, че маслото е било важно, а в оторизираният му сервиз в Лондон са наливали 10W-40 от както е взел колата. Писано е много защо подходящото масло е 0W-20 до 5W30 и защо честата смяна е ключова. Пък ако ще в Бултрако да предлагат 15W-50 за мотори с въздушно охлаждане (понеже такова им е останало непродаваемо от мотоциклетите).

 

Което не значи, че 5W-40 е първоизточника на проблемите. Руснаците твърдят, че дори с 5W-40 проблеми няма, ако маслото се сменя на 8000-10000км. Просто с по-"тънко" масло, може да ти се размине и на малко по-дълъг интервал.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е щом руснаците твърдят нещо, вече силно ме кара да се замисля в обратното :), но майтапа на страна и ако не да са навътре в технологиите и изобретенинята в автомобилния бизнес, братушките поне имат опит в екстремната експлоатация! 

Нещата са комплексни:

1. Как са минати тези 8-10к - с ежедневно висене по светофарите или на дълъг път.

2. Качествено ли е маслото или е ментак.

3. На газ или бензин е колата (газта не разрежда маслото)

4. И т.н. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера се зачетох в книжката на ХОНДА и видях нещо от сорта на  "  разход от 1л на 1000км е нормален. При по-голям разход се обърнете към Хонда"  .  " измервайте маслото при загрят двигател. Оставете колата около 5 - 10 мин и проверете нивото на маслото ". Според наличието на сяра в нафтата може да гори повече масло. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1литър на 1000км ако гори ще е такава "димка", че ще дойдат да те спрат от движение заради екологично замърсяване  :DТова си е направо несерионзно написано въобще ако е написано така... виж да не става въпрос за 10 000к

Edited by rollin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наистина пише 1 литър масло на 1000 километра. Ето го на немски:

Olkontrole

 

Alle Motoren verbrauchen wahrend des normales Betriebes Ol. Deshalb muss der Motorolstand regelmassig kontrolliern werden, z. B. beim Auftanken. Kontrollieren Sie den Olstand vor jeder langeren Reise.

 

Die verbrauchte Olmenge hangt davon ab, wie das Fahrzeug gefahren wird und was fur klimatische und Strassenbedingungen vorgefunden werden. Der Olverbrauch kann bis zu 1 Liter pro 1.000 km betragen. Der Verbrauch ist bei einen neuen Motor wahrscheinlich hoher.

 

Sicherstellen, dass der Motor warm gelaufen und das Fahrzeug auf ebenem Untergrund geparkt ist. Den Motor ausschalten und ca. 3 Minuten warten, bevor der Olstand gepruft wird.

Share this post


Link to post
Share on other sites

и аз съм с 2.4 (2003г. с ГИ), и при мен го гори маслото, та си доливам от време на време

В момента е 5w40 mabanol, и ми предстои смяна скоро, та ще пробвам Eneos как е.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...