Jump to content
Emicha

Дизелов или бензинов двигател-предимства и недостатъци?

  

214 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Колата на баща ми - Ауди 80 (б4) 1.9 тди 90 коня - изключително здрава машина. Вярно 93-та година е старичка, но за сметка на това много здрава кола. Другата дизелица в семейството Corsa C - 2001 година 1.7 турбо дизел 75 коня. Уж нищо и нямаше като я взехме и сега след 1 година е за дебитомер - 650 лева оригинален и демпферен маховик - 2 бинки Публикувано изображение. Та аудито е много непретенциозно и здраво но корсака е ужас. Това отново доказва че старите дизели са си непретенциозни и евтини за сметка на новите.

 

Тези модели Ауди-та са от последните корави машини на марката заедно със Ауди 100 Ц4 (лично мнение).Сега по темата:аз гласувах за бензина и то без колебание.Карал съм доста и различни дизели с турбини, без турбини (те там е интересното), но някак си бензина ме тегли повече.Да дърпат страхотно но в ниските и на 4к. вече иска следваща предавка и започва да бръмчи ужасяващо (говоря главно за ВАГ моделите).И да уточним с турбина са.Имам късмета чат пат да си правим кефа с един голф мк4 1,8 с турбина и мааааааааалко чипнато.Е не знам ама аз лично не съм се возил на дизел който като му зададеш на 4-та и да ти обърне стомаха (лично аз).Отделно аз като част от повечето Бг кар юзъри, няма фрии кеш да давам за поддръжка на автомобила си, не говоря за занемаряване та от тая гледан точка бензина за мен е колата естествено куплиран с газова уредба.Според мен предимствата на дизела са ниския разход и големия въртящ момент, като първото понякога може да си го преплатиш с ремонтче я на някоя дюза я на някоя турбинка я на задръстен филтър за горивото и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нашият парфюм любим, казва се БЕНЗИН.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз. От 5 години имам един форд транзит 98-ма.

Тука според мен проблема е в марката колега, не в типа на двигателя, американците никога не са умеели да правят дизели :)
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

задръстен филтър за горивото

Ти на смяната на филтъра ремонт ли му викаш? Или на бенза не се сменя горивния? Редактирано от d1ma

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ако знаете колко ми е гот без газ, нафта и чалга в ЛИЧНАТА ми кола........

И на мен :lol::lol::lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям мненията на колегата Veseliq с 2 ръце ! Карам безинова кола Сивик англичанка на газ гори (извън града) около 8л./100км по 0.83 евро = 6,65 евро. Когато ходиш на работа в града 5 км в едната посока и 5км. обратно викам добре е на газ.Но когато започнеш да пътуваш по 50 км на ден (извън града) започваш да размишляваш за разходите как да ти излезе по евтинко ! Защото 6л./100км. по 1.35 евро = 8,10 евро.Разлика 1,45 евро на 100 км . Мисля че много ще трябва да мина с бензинова кола на газ докато ибия газовата и да почна селед това да печеля.Сравнявам Сивик(D16Y2 126 ps) и Акорд(2,2 diesel 140 ps) различни класове .Цените ги смятам в евро защоте тук кадето живея са такива и горивата са качествени и резлика от едната до другата бензиностанция няма .И на мен ми се кара бегачка ама като се замисля , че мога да дам по-малко пари за изминатите километри ако карам дизел везните накланят към дизела. Говоря за нормално каране !!! Без свирене на гуми , драг изпълнения и тн. (не,че не ме кефи)Поздрави на всички ! ;) Всеки луд с номера си !!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега незнам,ама ако съдя по написано от тебе на газ е по-евтино нищо, че колата гори 8 литра гориво отгоре Публикувано изображение

6,65 евро - ГАЗ (100км)

8,10 евро - ДИЗЕЛ (100км)

Аз лично не виждам разлика дизелов двигател/бензинов извънградско.

Можеби дизеловия да е малко по-еластичен, но само толкова.

Бензиновият пък му пада разхода почти двойно спрямо градското.

И все пак не са много хората в България, които имат 2 коли - една за градско и една за извънградско.

Поздрави! Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нашият парфюм любим, казва се БЕНЗИН.

 

:)

Един от любимите ми парфюми:

 

Публикувано изображение

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега незнам,ама ако съдя по написано от тебе на газ е по-евтино нищо, че колата гори 8 литра гориво отгоре Публикувано изображение

6,65 евро - ГАЗ (100км)

8,10 евро - ДИЗЕЛ (100км)

Аз лично не виждам разлика дизелов двигател/бензинов извънградско.

Можеби дизеловия да е малко по-еластичен, но само толкова.

Бензиновият пък му пада разхода почти двойно спрямо градското.

И все пак не са много хората в България, които имат 2 коли - една за градско и една за извънградско.

Поздрави! Публикувано изображение

 

Еми искам да кажа , че ако ти тябва кола за дълги преходи дизела е по-добрата покупка.И за това мисля да пробвам с дизел.

А при тази разлика която пиша говорим за спестени пари от изминати километри.

На 100 км спестени 1,45 евро , на 1000 = 14.5евро , на 10 000 = 145 евро и тн. За да избиеш газовия нжекцион(1200лева BRC) трябва да се минат около 40 000 километра което е много време ако я караш по 30 км на ден !

А и бензиновия Акорд сгурно ще гори около 10л/100км. извън града което прави разликата още по-малака.

За обслужването не говоря защото не съм запознат много. :)

Редактирано от Gencho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слушайте жените какво ви говорят- те винаги са прави:P!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жените ги слушам докато .... останат само по парфюм ...

Редактирано от Tino
Не цитирай предходно мнение!
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е съвсем така за разхода, моя акорд-турър гори 8,5-9 л/100 газ. И съвсем не го карам със 90 км/ч. Колкото до консумативите - Тино го е казал точно кое колко струва.

Редактирано от Tino

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Не колега не ме разбра, говоря за преждевременна смяна, незнам колко е горивен филтър на Акорд но е поне 20-на лева и то сигурно от най-менташките.Като го смениш ето ти едни 100км. пробег назад заради скапаната бг нафта.На бензин един път съм сменял горивен филтър защото водата в него беше замръзнала, двигателя работеше с претрисане но не ме оставял на път, какво ще стане с дизела ако има в повечко водица в нафтата?Особено зимата? Бил съм свидетел как от лоша нафта една А4-ка тди 131 коня стоя една нощ в топъл гараж и на другата сутрин се наложи с бензинова лапма да нагряват отдалече резервоара и филтрите за да се раздвижи гелоподобното нещо приличащо на нафта, оттам промивка на дюзи, смяна всички филтри без въздушния и при запалване толко бял пушек не бях виждал да излиза от кола.А филтрите ги занесохме в бензиностанцията да си ги видят (нафтата им беше специално за зимата .....Дизел), не искам да споменавам имена на вериги.Една от големите пречки освен финансовата да карам дизел е и отвратителното гориво което се продава тук. Редактирано от Tino

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тия маховици на дизелите не са ли само на новичките модели ? Смених си съединителя за 500лв с работата кви 1000лв дето ги пишете вярно ,че е по-скъпо от на бензинките.Отделно,че в БГ нафтата е много зле и по-новите дизели са по-засегнати от това,като цяло дизела си ме кефи ама за нова кола бих се замислил дали да си взема дизел точно поради тая причина с лошото качество на нафтата и последвалите проблеми от това .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Братле,направо кажи коя е веригата бензиностанции,ние ще сме ти благодарни даже :)

Редактирано от Tino
Не цитирай множество мнения !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е съвсем така за разхода, моя акорд-турър гори 8,5-9 л/100 газ. И съвсем не го карам със 90 км/ч.

То не е съвсем така и както ти го казваш :) ама карай ..Защо не казваш и разхода на бензина, докато премине на газ . И като не го караш с 90, да не би да го караш с 160 и да ти дава пак този разход .. :D И защо изобщо само спорите по темите за тези разходи, а не направите както аз например ..До преди месец имах 2 абсолютно еднакви автомобила като марка, модел и кубатура, но единия дизел, другият бензин с ГИ ..Сега съм само с един (познай какъв) и си търся още един дизел ..
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля, че 30 000 км не се счита за преждевременна смяна на филтър за 16лв, за същото време на бенза би следвало поне 2 пъти да си сменил свещи от по-евтините. Не искам да те убеждавам в нищо. Дизеловият проблем си е мой :P

Редактирано от Tino
Не ползвай множествено цитати - излишно е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Ще ти отговоря съвсем точно, разхода на бензин незнам точно колко е до момента на превключване ,но за около километър колата минава на газ настроена е на 30 градуса.За мен е пренебрежимо малък,друг е въпроса че от време на време я карам на бензин.Лятото си направих експеримент и отидох до морето само на бензин,за 200км сто от които до Стара Загора със 130км/ч на темпомат и без климатик 13,2л.Колкото до разхода на газ, многократно проверено Пловдив Сандански Като 90км до Ихтиман по магистрала с 130-140км/ч,оттам нататък според пътя ,където мога и със 110-120.Та разхода на газ е между 8,5-9л/км.Далеч съм от мисълта да се хваля в стил - вижте колко малко ми гори колата.Просто давам факти многократно проверени от мен.Скоро направих нови настройки на ги, и след това заредих от шел разход 10,5 само градско,скоро ще разбера от газта ли е или от настройките.Не хваля бензиновите двигатели бих карал и дизел например мерцедес е320 или хонда акорд отново.За мен е важно да е сигурна колата и възможно да дава по малко дефекти отколкото 5-6 лева разлика в горивото. Редактирано от Tino

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо изобщо само спорите по темите за тези разходи, а не направите както аз например ..До преди месец имах 2 абсолютно еднакви автомобила като марка, модел и кубатура, но единия дизел, другият бензин с ГИ ..Сега съм само с един (познай какъв) и си търся още един дизел ..

Ей т'ва е истината Редактирано от chavdu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък мисля, че както винаги темата замина на майната си :( Сетете се колко е точен оня виц за българския форум, дето като питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си прост. Пак всеки взе да обеснява колко е прав той и колко греши другия! Аз карам бензин и не съм сигурен в избора си. Искам да знам ако си купя дизел на старо т.е. на 10+ години и го карам 4-5- години дали ще ми излезе по-евтино от бензина. Най-добре е всеки с достатъчно практичен опит да каже за еди колко си години или километри това и това съм сменял, за да можем да си направим напълно безпристрастни заключения кое е по-доброто дизела или бензина. Но за да стане това трябват безпристрастни мнения и то на хора с опит с конкретния автомобил. Една, дори две години е малък период да се правят генерални заключения. Интересно ми е някой с дизелов акорд, купен на старо на повече от 150 хил.км и каран поне още 100 хил.км. какво точно е сменял и колко е струвало. Това ще ми даде добра база за сравнение с моя прелюд ;)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-доброто мнение (от човек, който никога не е имал дизел):

...- да си вземеш дизелов автомобил, 2-ра ръка си е чиста проба късмет. Дизеловият автомобил се взима, за да се кара много, ама много... А и "на запад", откъдето е масовият внос за нас, наистина карат по много. В повечето случаи се получава така, че... в един момент, когато поддръжката на такъв автомобил, започне да излиза твърде скъпо и си по "на далавера" да си купиш нов, отколкото да хвърляш маса пари за поддръжка на стария такъв - отърваваш се от него. А точно такива автомобили се озовават по родните ни автокъщи;...

Дизелът бил скъп за поддръжка?!Кое е скъпо, самичт двг, или периферията?!Демпферен маховик, DPF, разни ел.системи и други нови технологии.В тоя ред на мисли, истинският, евтин за поддръжка дизел, умря с появата на HDI, DPF, Dual mass flywheel, PD (помпа дюза) и тем подобни модерни английски думички!Та тетака, дизелът ли е виновен, или 21-вото хилядолетие.п.п.Аз съm въздържал се (в гласуването). Все ми е едно, какъв е двг. п.п.п. Имал съм само 2 лични дизела - Rover 420 SDi, koйто продадох на 230 000 МИЛИ, в перфектно състояние (за което аз нямах вина), и Volvo V40 1.9TD
За тези, които не знаят, Rover 420 SDi и Акорд са с един и същ дизел.Та Ровърът го карах 3 г. 50000 мили, 2/3 от които в БГ. Сменил съм само антренажни ремъци и комплект подгревни свещи. Когато го купих, беше 8 годишен, и на 175000 мили.Волвото е с двг и скорости Рено. Карах го около 1 г. около 20000 мили, само в ЮК. Сменен само ангренажен ремък.След това минах на CRV бензин, и не ми пука, че гори почти 2 пъти повече. Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

След това минах на CRV бензин, и не ми пука, че гори почти 2 пъти повече.

 

Ех спомени спомени, колега и аз в юк карах мазда 323 с кл-зе мотора и не ми пукаше въобще колко гореше, ама там ............и тук............. е все едно да сравняваш водно конче с расов спортен кон.Като заплащане, отделно пък качеството на бензина и нафтата мисля няма как да се сравнят.Пък сега карам кола на газ с 500 кубика по-малко от Маздата и лично за мен никой не е в състояниер да ме убеди че дизела е по-оферта от бензина камо ли газта за БГ.А да питам колегата по-горе който питаше на бензин колко горяла колата докато загрее и мине на газ (това за газовите инжекциони, иначе тарикатите с обикновени газови дори палят на газ-с което аз лично не съм съгласен), дизеловата му кола докато загрее какъв разход дава, особено зимата? Редактирано от Tino

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина не е така както казва :).Сутрин на -17 когато беше зимата докато си изчистя стъклата (3-4 мин)и вече беще готова за преминаване на газ-моята е акорд 2000г. автомат-това го допълвам заради другото ти изказване......на магистралата с 160-170км/ч ми дава разход 10/100газ,а при 100-120 9....ха познай ти с колко я карам :)

Редактирано от Tino

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз гласувам за бензина поради няколко причини. Може да се газифицира, ниски разходи, по-безпроблемна работа с фалшивите горива И НЕ ТРАКА. И не мога да разбера защо хората сравняват турбо дизели с чисти бензини, нека да покарат някой чист бензин и чист дизел за да са съпоставими сравненията. Ако сръвняваме турботата, от където идва предимството на съвременните дизели, защо не сравняваме с някой турбо бензин. Дизела бил икономичен. На приказки да, но реално не е така.Турбо бензинов двигател 1,4 ще изкарва мощноста и икономичноста на 2- 2,2 турбо дизел. Защо всички съвременни дизели са с турбо? Защото ако са чисти дизели няма кой да ги купи освен в трактори, камиони и бусове, за които трябва по-висок въртящ момент. Аз съм с Акорд 5 2.0 131 к.с. с ГИ. Разхода в града зимата на бензин на разстояния от по 5-10км ми е 2л + 14-15газ = 25лв на 100 извън града 8 =11.5-12лв на 100 газ със скорост 110-120 без включен климатик при прилично ускорение и без въртене на гуми, което ме устройва.С ГИ съм решил финансовите проблеми и имам комфорта на бензина. На дизел надали някога ще се навия, ако ще и нов, по скоро съм зарибен на турбо бензин. Ако имам 60000-70000 лв за нова кола надали ще ме бърка разхода.

Редактирано от Intermax

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото което според мен малко заблуждава хората, които карат дизел втора употреба е, че видите ли вече 5-6 месеца го карам и никакви проблеми. Искам да чуя мнение на някой, който си е купил дизел втора употреба, но го е карал 4-5 години и да каже колко са му излезнали ремонтите в дългосрочен план за да видим и сравним разходите с бензинката. Не казвам, че съм прав просто искам да установя къде е истината, а тя както винаги е някъде посредата :D/>

Всичко е до късмет!Купих 4-годишно Саксо 1.5D със обикновенния дизелов двигател на 180к километра,без турбо и други подобни екстри.За 6 години изминах 50к градско без да съм го пипнал,наистина обаче трака като шевна машина.Иначе е много икономичен.Сменям средно по една свещ на година.Веднъж се прецака клапан на горивния филтър който побългарих с нов корпус от морга за 20 лева.Както посочиха по нагоре колегите това тракане наистина прониква навсякъде.Преди тази кола съм имал 4 газ-бензинови с които разхода за гориво е същия като за малка градска дизелова кола,но пък имаха перфектна возия и просторни купета. :) Именно затова следващата ми кола ще бъде бензинова.Като чета навсякъде се оказва ,че ако трябва да се купува 10 годишна бензинова кола,то тя трябва да бъде японска.И да добавя още нещо в полза на дизела :) ,при бензиновите мотори когато се слага газов инжекцион трябва да се има предвид , че двигателя стартира на бензин и включва на газ едва когато температурата се вдигне до 35 - 40 градуса.Така че ако се изминават 20 км на ден и то на два пъти трябва да се помисли дали въобще има смисъл да се слага ГИ.Да не се окаже , че за 100 километра през седмицата ,60 от тях сме изминали на бензин.Не съм видял лошо от дизел,но при тези цени вече залагам на бензиновите мотори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече 5-та годинка си карам дизелче и не съжалявам въобще. Маслото си го сменям сам 5л. 5W40 около 60-70лв. общо на всеки 10000км, вместо на 15000 както дават по каталог. Нафтовия филтър беше под 15лв. и се сменя на всяка втора смяна на масло. Има си пробка отдолу и преди всеки зимен сезон източвам нафтовия филтър ако има събрала се вода да не ми прави проблеми в студовете - събирам я в пластмасово шише от вода половинка за да си паля печката и досега не е имало вода. Съединителят ми го отремонтираха (наложи се по моя прищявка, защото претрисаше при потегляне от място с малко газ) за 300лв. с труда - оказа се неравномерно износен притискателен диск (шлайфане, наковаване на феродо и напасване на стенд). Сменил съм предни накладки и два пъти десен шарнир все заради скъсан маншон (първият път така я купих, а вторият го скъсаха без да искат при ремонта на съединителя). В края на есента си проверявам подгряващите свещи (евтинките Искра са вече около 17лв. преди бяха по 13лв.). За 4-ри годинки съм смени общо 3, четвъртата още е оригиналната. Ами тва е въздушен около 20 лв., поленов филтър има и при бензиновите е същия...Защо ли всичките ни служебни автомобили са дизели (206-ици, 307-ици, 407-ици, Октавии, Пасати)? - защото навъртат много километри. Дали е по-скъпо? ........Предишните ми две коли бяха бензинови. Само на първата от тях бях сложил газ - хайде зарежи ....

Редактирано от Jorko.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги много зависи една кола как е поддържана от предните собственици, а не чак толкова от марката и от горивото. Другото вече е въпрос на личен избор. Аз съм твърдо за бензина, защото нафтата при ниска температура замръзва, гори под налягане(по бързо износване на частите), частите са по-скъпи, помпата трака много( имаме 1 служебен форд транзит, на който в купето не мога да чуя радиото) и накрая дизелът е тромав, колкото и да ми говорите не може да ми промените мнението . Всеки да си кара квото иска:)

Редактирано от j0rsh

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизел! Повече никога бензин ! Няма да тръгна да ви убеждавам и да ви обяснявам защо. Така съм си преценил, така искам! Кпд, искам на 1500 оборота кат му дам газ да ме залепя на седалката, не да чакам 3500 + оборота да дойдат и да започне да се случва нещо :D :D :D :D .... абе никога повече бензин, японски ко ще да е(още повече японски) хаха ;)/>Давайте нахранете ме яко, ама първо покарайте малко колички и тогава ако ви е на сърце ме нахранете :D

Редактирано от маймуната

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз съм вадил 3нови коли от магазина , 2бензин и последната дизел.Първо за бензина най ме кефи колко е безшумен (имах тойота версо) , и парното ми тръгваше веднага.Дизела го взех защото исках автомат а автомат бензин на црв си е куц кон отвсякъде (трбяваше да взимам американка )Парното тръгва бавно а аз карам на къси разстояния . Двигателя потраква малко като за дизел.Следваща кола ако е сув отново дизел , а за лека кола бензин , така. Съм си решил .Дай боже един тайп р сивик , ама да излезе новия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако парите не са проблем, бензинка за удоволствие и развлечение, дизела да си върша мръсната работаПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Служебният ми Фиат (75 кончета 2011г.) има може би малко по-добро доускорение (50-130 km/h да речем) от Прелюда от летящ старт,a и не само от него-доста расови расерчета остават с пръст в устата на междуградско :D,така че и дизела си доставя удоволствие и то с къде по-малко коне,но все пак Люда ми е на сърцето :)Проблема на модерните дизели за мен е поддръжката,един атмосферен бензин едно,че е с много повече пробег,друго че поддръжката му е с пъти по-евтина.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже наскоро имах същата дилема и аз да споделя:Реших след доста тестове на коли, че семейната кола за дълги пътувания ще е дизел(и такава и купих, само че Субару). По-малък разход на големи извънграски разстояния, няма значение колко е натоварена а в същото време винаги имам сигурността да изпреваря ТИРа пред мен възможно най-бързо. Разходите за поддръжка не са малки ако нещо реши да се чупи преждевремменно, но те тепърва предстоят че е относително нова. Удоволствието от високия въртящ момент в ниските обороти не е за пренебрегване(е моя boxer diesel е малко по-различен и има и друго предимство, но това е друга тема).НО, остава едно голямо но. Бензина винаги ще ми доставя повече удоволствие за шофиране, високите обороти, смяната на предавките, звука...Затова и моята лична кола(не семейната) остава и ще бъде бензинова Хонда !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дизела и бензина може да се спори много,колкото хора има в форума ще има и толкова мнения,и двете имат предимства и недостатаци,коментирани в не една тема.Мое мнение е (въпреки че съм твърдо за бензина) зависи каква кола ми трябва и за какво ми трябва.Ако реша да си купя джип ще е задължително дизел,миниван или друг автомобил от този тип също може да е дизел.Ежедневна градска кола-бензин с газ,расов спортен автомобил разбирасе бензин.Е може и да си намеря някой ферари чис дизел.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече 5-та годинка си карам дизелче и не съжалявам въобще. Маслото си го сменям сам 5л. 5W40 около 60-70лв. общо на всеки 10000км, вместо на 15000 както дават по каталог. Нафтовия филтър беше под 15лв. и се сменя на всяка втора смяна на масло. Има си пробка отдолу и преди всеки зимен сезон източвам нафтовия филтър ако има събрала се вода да не ми прави проблеми в студовете - събирам я в пластмасово шише от вода половинка за да си паля печката и досега не е имало вода. Съединителят ми го отремонтираха (наложи се по моя прищявка, защото претрисаше при потегляне от място с малко газ) за 300лв. с труда - оказа се неравномерно износен притискателен диск (шлайфане, наковаване на феродо и напасване на стенд). Сменил съм предни накладки и два пъти десен шарнир все заради скъсан маншон (първият път така я купих, а вторият го скъсаха без да искат при ремонта на съединителя). В края на есента си проверявам подгряващите свещи (евтинките Искра са вече около 17лв. преди бяха по 13лв.). За 4-ри годинки съм смени общо 3, четвъртата още е оригиналната. Ами тва е въздушен около 20 лв., поленов филтър има и при бензиновите е същия...Защо ли всичките ни служебни автомобили са дизели (206-ици, 307-ици, 407-ици, Октавии, Пасати)? - защото навъртат много километри. Дали е по-скъпо? ........Предишните ми две коли бяха бензинови. Само на първата от тях бях сложил газ - хайде зарежи ....

Масово служебните са дизели по 3 причини : 1ва - Нови лизингови са . На шефовете хич не им пука , ако нещо дефектира . 2ра - Сипва се нафта . Колата се товари и не усеща . Не се гони скорост , а надежност и вършене на работа . Знаеш ли какво се случва , като качиш 700кг. товар в бензинова баничарка и пуснеш климатика ? 60км/ч максимална . Ама шефа ни това е купил . В същия тип кола - 7 човека , по 90кг. средно , багажника на макс, климатика и той и на магистралата даде 7 и нещо нафта , при каране с ограниченията , а бензиновата под 12 газ трудно се сваля .... 3та - малко все още предлагат газови уредби на лизинговите коли . Дачия искат 1500лв . И после сипваш и едното и другото гориво . Не можеш хванеш разход и при 60-70к на година сметката ти е на загуба даже с газово ... Иначе за лична кола - определено бензин . Най- малкото новите коли не ме кефят . А и това , с което дизела се гордее , страда най - много от него . Скъпи съединител , турбина , горивна система / в тоя ред на мисли - сипвайте нафта през фуния и гледайте мизерия . С обикновена нафтаджийска фуния на 20л остава към 0,5л гняс от колонката !!!/> / . Отделно шума на самия мотор , няма високи ... А за бензина с ГИ - еми просто се прави на 25гр. да обръща и зимата харчи към 20лв бензин на месец , като се оставя да поработи 2-3 мин , преди да се тръгне и тя си обръща . ТОва за 2 такива паления , 5 дни в седмицата , проверено на д14а2 . Важно е да се остави да поработи , защото иначе обръща по - късно ... Иначе за нова или товарна кола - дизел . Като товарната и да е 2ра не е страшно - зависи от офертата . :)/> Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш коне във високите обороти - БЕНЗИН, ако искаш въртящ момент в ниските обороти - ДИЗЕЛ. При бензиновия двигател всяко нещо може да прави проблеми - свещи, кабели, въздушен филтър, дебитомер, ТПС, ламда сонда и т.н.а при дизела или върви или не (средно положение няма).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в тоя ред на мисли - сипвайте нафта през фуния и гледайте мизерия . С обикновена нафтаджийска фуния на 20л остава към 0,5л гняс от колонката ...

Барси, това на коя бензиностанция си го установил, за да незареждаме там:D/>?Пак си се запътил към раздел "Бисери".Иначе, едно време го имаше в зара и това. Когато беше кризата за горива / сипвахме всякакви боклуци с неясен произход/ и се запасявахме с горивото в туби и варели!Спомням си ,че бях забравил една 20л. полу-прозрачна туба с нафта,която беше отлежала 5г. в мазето и наистина утайката на дъното беше около1-2л.! Нагоре бистра като олио, а долу на дъното мизерия!Тогава бяха такива времена и нямаше почти никакъв контрол,но сега нещата са доста променени, в положителна посока откъм качество.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и моето аматьорско мнение- 10 год карам бензинки, на газ. Играчка голяма си е газта, безспорно. Имам малка бензинова кола, повозих се на 5 цилиндров дизел с 305 НМ въртящ момент, хареса ми как дърпа и го взех. Покарах 40к км без проблеми с двигателя, до скоро обаче, когато ми изгасне при настъпване. Бях само чувал и чел за такива неща, а след като ми се случи разбрах колко широко разпространено е. Сори, ама това е толкова опасно, че сега вече гледам само бензинки и дизел ще си взема в супер краен случай, не за друго, ама човек обикновено като дава газта, то му трябва ускорение, а те гаснат точно тогава, голям кеф. Диагностиката показва разни неща, гаси я заради прекалено високо налягане в рейла, вече откъде идва в общи линии се установява като почне да се сменя наред за проба. То ми беше ясно, че е от горивната система де, за какво ми е е тази диагностика... С бензинова кола такова опасно нещо не ми се е случвало и шанса да се случи е значително по-малък, който е наясно с принципа на КР системите знае, че дори при разлики над 30-40 бара в налягането и веднага се гаси колата, а регулатора има толкова финна цедка, че ако не знаеш, че това е цедка ще си помисли човек, че е плътна, новите дизели са капризни и ненадеждни за мен. Старите дизели са друга бира и определено ми се струва, че са по-добре откъм надеждност

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в тоя ред на мисли - сипвайте нафта през фуния и гледайте мизерия . С обикновена нафтаджийска фуния на 20л остава към 0,5л гняс от колонката ...

Барси, това на коя бензиностанция си го установил, за да незареждаме там:D/>/>?Пак си се запътил към раздел "Бисери".Иначе, едно време го имаше в зара и това. Когато беше кризата за горива / сипвахме всякакви боклуци с неясен произход/ и се запасявахме с горивото в туби и варели!Спомням си ,че бях забравил една 20л. полу-прозрачна туба с нафта,която беше отлежала 5г. в мазето и наистина утайката на дъното беше около1-2л.! Нагоре бистра като олио, а долу на дъното мизерия!Тогава бяха такива времена и нямаше почти никакъв контрол,но сега нещата са доста променени, в положителна посока откъм качество.
Това едно приятелче го установи . Наложи се и санира цялата инсталация . ГНП , регулатори , дюзи . После ходихме да сипеме от една бензиностанция , същото име като рафинерията има в туба . Че нали и резервоара чисти и остана бая гняс . А тубата беше шише за минерална вода . Сухо . За 10л остана към 250мл . И от тогава сипва само така , до колкото знам . Е и проблеми е нямал ... То неговото е и HDI , де , а те са по - капризни от бременна снаха :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при дизела или върви или не (средно положение няма).

Освен като нямаш заминаваща си турбина, дюзи, запушен горивен филтър, запушени от сажди колектори, катализатор, филтър за твърди частици, разбит двумасов маховик и други :DПреди 2 години съм казал САМО ДИЗЕЛ, сега бих казал САМО ДИЗЕЛ ако си купуваш нова кола - за втора ръка САМО БЕНЗИН. Толкова са подводните камъни, че ако ще автомонтьор от сервиз на дадената марка да си, не можеш да определиш колко читав е даден екземпляр втора ръка нов внос.В сигнатурата ми може да се види равносметката за 3 години или близо 70 000км каране на любимата Хонда (по която вече всичко общо взето съм оправил и не бих сменил за нищо, освен ако не грохне по неуписуем начин или не катастрофирам).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...