Jump to content

georgie

Фен
  • Мнения

    30
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    1

georgie last won the day on Август 14

georgie had the most liked content!

Обществена Репутация

8 Neutral

Относно georgie

  • Ранг
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    Honda Jazz 1.2
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Плевен
  1. Здравейте, Искам да споделя впечатления за ползването на Газова уредба "Заволи" на Хонда Джаз 1.2. Защо "Заволи" ? Изчетох доста форуми и останах с впечатление, че тази марка има най добра съвместимост с Нонда. Монтирана е преди 4 години. Допълнително монтирана система за омасляване на клапаните. Представлява пластмасова бутилка със щуцер свързан с маркуч към капака на клапаните пак със щуцер, ориентировъчно между първи и втори цилиндър. Изминати 60000 км. на газ от които 90% са градско каране. На 15к километра профилактика на Газовата уредба (смяна филтър на газта и "не само това" - както казва газовия инженер). Платката с управлението на газовия инжекцион закрепиха на пластмасата предпазваща акумулатора. Изпарителя отзад, ниско в лявата страна на коша зад мотора. Бутилката влиза в мястото на резервната гума, но стърчи нагоре с около 7см. Направих скара от дървени летви и багажника се изравни, тъкмо под скарата остава място за инструменти, не че ще имате нужда от тях! Говорим за Honda все пак. Разход на гориво за Плевен зимни и летни месеци с 20л. газ изминавам около 240км. Есен и пролет около 260 км. Междуградското за 150км. зареждам 9 литра газ. Мисля, че е икономически оправдан монтажа на ГИ (Газов инжекцион). За тази марка ГИ при монтажа, проводниците които захранват бензиновите инжектори се прекъсват и се свързват с платката на ГИ! Тоест ако нещо дефектира по тази платка, възможно е да се влоши и работата на бензин! Тук настъпва, така да се каже "Параграф 22" , при технически проблем, газаджията казва, че при него всичко е наред, друг специалист пък иска да се свали газовата уредба и да се започне на чисто! Официалните сервизи на Honda не поддържат автомобили при които са направени основни промени по ходова част и двигател. При мен се случи следния проблем. Поради протриване на кабелите, захранващи инжекторите (и газовите и бензиновите са в един сноп), елемент в платката на ГИ дефектира и от там се получи и смущение в работата на бензин. Инжекторите на първи цилиндър останаха без управление. Проводниците са се търкали по долния ляв край на кутията с въздушния филтър, резултата е нарушена изолация и късо съединение. Три месеца обикаляне по сервизите не реши проблема. Три пъти сменях бобини и свещи. И при трите смени нещата се оправяха временно (просто като съм сменял бобините кабелите са се опъвали и не са давали на късо). Просто ако ви монтират газ, погледнете кабелите дали са изолирани добре, дали не се търкат някъде! Ако пък майстора ви каже, че никога не може да се появи проблем, задължително си прегледайте всичко много внимателно. Всичко това написах с целта, да избегнете подобен проблем. Хондаджия - това е институция и се уважаваме Поздрави!
  2. Благодаря Dandilov, и аз много се радвам , че съществува този форум. Колкото и да е тъжно всичко казано от Dandilov си е реалност. В Плевен знам около 30 сервиза и съм в недоумение как си изкарват заплатите тези хора. Всъщност като се замисля, където минавах, оставях по 20 лева за "диагностика". В един сервиз, мой познат, бивш сервитор се хвалеше как е станал майстор на авто климатиците. На това отгоре при мен човека който констатира, че проблема идва от газовата платка е телевизионен техник. Впоследствие разбрах, че ремонтира електронни автомобилни блокове. Ако го няма този форум сме загинали, тук освен, че се научават доста неща, хората се сдобиват с впечатления за автосервизите . Много здраве, късмет и безаварийни километри! п.п. Ще пусна под тема за газификацията на Джаза и евентуални проблеми, както и това което разбрах за свързването на инжекторите.
  3. Мдаааааа, Tonywoolf ........добре си написал и "кабелите до бобината" , проверих буксите ама стана тъмно и не можах да разглобя кутията на въздушния филтър. Вече всичко е наред, последния майстор установи, че блока за управлението на газта има проблем, свалих и кутията с въздушния филтър и зад него се видяха протъркани проводници, даващи на късо съединение. От там са тръгнали всичките проблеми. Като съм сменял бобината кабелите са се опъвали и затова в началото не е имало проблем. След изолиране на връзките и смяна на изгорял елемент в газовия блок, излезе два пъти грешка misfire на 3-ти и 4-ти цилиндър, човека каза , че е добре да сменя задния ред бобини, както и Markony ме посъветва. Излезе, че цялата драма е от грешка в прокарването на проводниците при монтажа на газовите инжектори. За Плевен днес намерих двама специалисти които просто работиха с мисъл, да не се изсилвам, но втория просто ме изуми. Не го питах дали мога да го спомена във форума. Ако някой закъса обаче, да пише на лично. Благодаря Ви. Поздрави. п.п. Извинете, че излязох от темата за свещите, днес щях да поръчам и свещи Brisk по добри отзиви на колегата Stivenj, но при това стечение на обстоятелствата ще продължа с NGK . Следващите ще бъдат Brisk.
  4. Благодаря Tonywoolf , проверих буксите, няма видимо нарушени контакти, кабелите са кримпнати здраво. Знаеш ли къде се намира платката с процесора? Искам и там да проверя буксите. Днес намерих още един майстор в Плевен, накара ме да изчистя дроселовата клапа, да изключа акумулатора за 12 часа, да измина 200 км на бензин или да минат четири дена и тогава Джаза ще е във форма за бокса. Всичко ми прозвуча като шамански ритуал, но колкото и да е странно, изпълнявам стриктно. Разглобих и измих перфектно дроселовата клапа, налях за 40 лева бензин и дръпнах шалтера. п.п. Обадих се и в сервиза на Бултрако, коректно ми обясниха, че щом има газова уредба не могат да ремонтират колата. Най странното е, че започвам да търся друга Хонда Джаз, тези неволи явно не могат да ме накарат да сменя концепцията с марките.
  5. Така...... радостта ми беше кратка, всичко се върна по старому. Както и да е, въпроса ми е следния. На двигател L12A1 имам нестабилни ниски обороти и загуба на мощност. С ГИ Заволи, изминати 60к километра. Омаслителна система на клапаните. Сменени свещи NGK и бобина (Hoffer) от специалист по газови уредби. В последствие същата бобина сменена три пъти. На диагностиката винаги излиза "random misfire" и на четирите цилиндъра. Компресия и клапани са супер(според майстори) . Това всичко се случва на газ и на бензин. Поради невъзможност да намеря компетентни специалисти започнах тестове. При работещ двигател изключвах бобините на всеки цилиндър, само при изключване на бобините на първи цилиндър нямаше промяна в работата на мотора, иначе на другите цилиндри, при откачването на бобините двигателя почти угасваше. Размених бобини и свещи и се оказа, че пак първи цилиндър не работи. Тоест стигнах до извода, че първи цилиндър не работи и причината за това не са свещи и бобини. Дотук добре, но като свалих свещите на първи цилиндър изглеждаха като работили нормално. Дали е възможно да има дефектен бензинов инжектор? Но пък това се случва и на газ. Започвам да си мисля, че блока който управлява бобините не е в ред. Този блок в платката с главния процесор ли се намира? Извинете ако въпросите са дилетантски, но трябва да се учат ДВГ Всеки ваш съвет ще е изключително ценен. Благодаря Ви.
  6. Привет, филма свърши. . Оказа се, че новите бобини не са качествени (марката няма значение, важно е за коя част на света се произвежда). Бобина втора употреба, даже със 14 дневна гаранция ми реши проблема. Всичките разходи ми стъпиха на 216 лева и 15 дена обикаляне на специалисти. Втората употреба бобина, с доставката ми струваше 16 лева. Благодаря за съветите, много здраве и хубаво лято.
  7. Благодаря ви за отзивите, преди малко поръчах втора употреба бобина и всмукателен колектор. Имам чувството, че новите ми бобини са от най ниското качество на китайците. Майсторите, които гледаха колата виждат, че бобината е сменена и изключват възможността новата да е дефектна. Мариян (доста хонди в Плевен са минали през него) прегледа клапаните и установи , че всичко е наред. Има съмнение , че може да засмуква въздух от разпробития заради газта всмукателен колектор. Сега ще видя тампоните на двигателя. В понеделник ще пробвам новата/стара бобина, после нови свещи Brisk, ако нещата не се променят ще сменя и колектора. Тоест ще изолирам газовата уредба. На всички диагностики ми излиза "random missfire" което е доста общо, има списък със 14 причини за този проблем. Четох, че има диагностика специално за хонда която изчитала от процесора в коя бобина има проблем, което ми се стори странно. (що ли процесора си комуникира само с тази диагностика). Както и да е. Ще записвам час при Слави в София, толкова добри отзиви не бях чел досега. От форума разбирам, че той е най-съвестния специалист в България. Ако и той не се справи, вече съм намерил и двигател L12A1 от 2010 година. Със смяната ще излезе към 1200 лева. Добре, че банките се пребиват да предлагат заеми.
  8. Здравейте отново, сега аз влязох във филм, Jazz 2002, двигател L12A1, газова "Заволи" , След 50к километра на газ се наложи смяна на свещи и една бобина. Минах около 7к километра с новите свещи без никакви проблеми. Преди седмица обаче започна да прекъсва, придърпва, загуби мощност. Сервизния инженер смени отново новата бобина и нещата се подобриха. Но пак има придърпване, в Плевен минах през доста майстори, включително и майсторите препоръчани тук във форума. Хората установиха, че компресията е добра, с клапаните няма проблеми. На диагностиката излиза грешка в запалването на всички цилиндри. Никой не можа да реши проблема, за Плевен се предавам да търся майстори, ако може препоръчайте добър сервиз в София. Четох за сервиза на Омбре, но не разбрах дали се занимават с ремонт ако е монтирана газова уредба. Благодаря Ви.
  9. Благодаря ти много, работата наистина е много отговорна, вътре събирам два велосипеда със леко отворена задна врата. И така ще е. Това е цитат от темата която ми изпрати. Заслужава си да се направи важна. "Виждал съм велосипеди откачили се на магистралата. Видях и автомобила, който се опита да заобиколи падналия велосипед - стана на салата, заедно с други три. Така че, подхождайте по-отговорно по принцип. "
  10. Здравейте, поради застояването ми във форумите, доктора ми съобщи, че се налага освен с колата да пътувам и с колело. И това за цялото семейство даже! Та поради тази причина започнах да търся начини да си возя три велосипеда на Джаза. Оказа се, че за този модел кола, работата е трудна. Някой дали е успял да реши този проблем? Доволен съм от колата и не ми се иска да я сменям. Купих чисто нов багажник за задната врата, който се оказа, че е опасен. Върнах го с голям зор. Нямаше сертификат за съвместимост и едва се закрепваше без велосипеди. По онлайн магазините не намерих за Хонда Джаз. Всяко мнение ще е много ценно. Благодаря ви.
  11. Здравейте, при мен имаше прекъсване, даже със светване на check engine. Оказа се, че една бобина ми е прекъсвала. Относно високите цени на свещите реших да мина на евтиния вариант - френски НГК , доволен съм. Качвам снимка на пробиващата от време - навреме бобина. https://goo.gl/photos/9SmicCDs1dq6BWSm6
  12. Здравейте, да споделя малко опит. Със свещи NGK изминах около 55000 километра на газ. Започна да прекъсва на ниски обороти, а също така и да придърпва. Сервизния инженер каза, че вече трябва да се сменят свещите. Купих си 8 свещи NGK - френски за 48 лева общо. При диагностиката се оказа , че имам дефектирала запалителна бобина. Оказа се , че в зависимост от монтажа, бобините са предни и задни, или всмукателни и изпускателни, свещите са 8 броя еднакви. Засега съм изминал около 5000 километра градско и не съм установил проблем. Мисля, че тази цена си заслужава, дори ако трябва да сменяш свещите на 30к километра. Странното е, че не видях разлика между свалените и новите свещи (намалял или изгорял електрод, или променено разстояние). Имаше свещи и по 37 лева едната, но реших да пробвам евтиния вариант. Поздрави!
  13. Този пост много ми хареса, може ли информация откъде мога да закупя тези свещи BRISK DR15YP-1.
  14. Марка антифриз за Jazz 2002?

    Благодаря ти, отворих и разширителния съд, долях и там. Но ще потърся специалист да я обезвъздуши и провери. Мисля си, че антифриза е намалял още при монтажа на газовия инжекцион. Засега не се усеща тракане на мотора. Чува се нещо като виене, но мисля, че е от скоростната кутия. Скоростите започнаха да се включват трудно. Автомобил на 15 години, няма да става по- добре. Това е живота.
  15. Марка антифриз за Jazz 2002?

    Благодаря за бързия отговор, закупих преди малко червен чешки G12+, разредих го колкото трябва, долях около двеста грама и преля. Странното е, че в преливния съд няма никакъв антифриз. А път там си има две деления - MIN - MAX. Явно правя някаква простотия. Гледам по схемите, че антифриза се налива в дясната част на радиатора, където е капачката. Да не би да трябва да отворя разширителния съд и там да налея до ниво между MIN - MAX? Според жената, не съм толкова тъп , но тук нещо го зациклих. Ако може давайте съвет.
×