Jump to content
inspektora

Мнения за качествени и некачествени резервни части за Honda

Recommended Posts

Колеги, отварям нова тема, каквато струва ми се няма във форума, а може да бъде много полезна. Идеята е да споделим лични впечатления от конкретни марки резервни части за Хондите ни, от които сме останали доволни или обратно. Собствениците на автомобили, с годините са натрупали известен опит с различните марки части. Като един от тях, наскоро направих едно интересно откритие (на база известни проучвания), а именно: Рейтингът на различните брандове авточасти може да бъде различен в зависимост от автомобилилите за които са предназначени. Веднага обяснявам - някои производители са фокусирани към осигуряване на части за европейски автомобили и само по задължение (към каталозите) предлагат части за азиатски (японски и корейски) коли, много често на неконкурентни цени и/или препакетирани от други производители. Например, срещал съм публикации, че в кутии на Lemforder за корейски марки, всъщност има CTR, но на двойно по-висока цена. В тази връзка, общоприетият рейтинг на авточасти, може да бъде различен специално за Honda. Затова предлагам, всеки който има желание и някакъв емпиричен опит да го сподели тук.

Ето и моя неголям принос:

Blue Print - отлични маслени, въздушни и поленови филтри. Горивен не съм пробвал. Мнения?

Ashika - веднъж взех маслен филтър - не изглеждаше зле, но се оказа, че единият от приложените О-пръстени не е точен размер. Няма да повторя.

Mahle - сложих такъв горивен филтър - изглежда супер. От дългогодишен опит с тази марка никога не съм имал оплаквания.

INA - ролка за свободен ход за алтернатора - отлична, като всичко на INA, което съм виждал.

Предложения за обсъждане на брандове, фокусирани и към азиатски автомобили:

Blue Print, CTR, Kavo Parts, 555, Febest, Ashika, Delphi, Meyle и всякакви други ...

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за темата. Ето моя скромен опит:

Lemforder - кормилни накрайници, купувани в БГ, уж. оригинални, изкараха 20 хил. км. Не препоръчвам.

Meyle - шарнири, купувани в БГ. 12 хил. км. Пълни боклуци.

 

TRW

- Шарнири, купувани в БГ. Засега карат, но още нямат 10 хил. км. Ще дам отзиви след време.

- Спирачни дискове и накладки, купувани в БГ. Не свирят, засега не създават проблеми. Според мен са с добро качество.

 

Mahle

- маслен филтър, купуван в БГ/Европа. Според мен с непостоянно качество. Слагал съм няколко пъти без проблеми, но при един заподозрях проблем с възвратния клапан и се наложи да го сменя преждевременно.

- маслен филтър, произведен в Япония. Последно сложих такъв (брандиран OEM Honda). Изглежда и се държи много добре.

 

Mann - филтри. За мен са достатъчно качествени.

 

Според мен популярните афтърмаркет части за японски автомобили са с ниско или непостоянно качество. Когато мога, залагам на OEM - оригиналните части не са кой знае колко по-скъпи, но качеството е сигурно. Като направим сметка, че в днешно време трудът често е по-скъп от частите, си заслужава. Проблемът е с частите, които не се продават отделно - някои тампони и т.н. Там Febest ги изключвам като вариант и се надявам някой да сподели качествена алтернатива в темата.

Редактирано от note

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с маслените филтри които изглеждат добре е относително ,темата за тях доказва кои наистина са добре.

Комплект агренажен ремък INA  е супер но ролката вътре е на Koyo 

Маслен Mann 610/6 немски филтър доказъл качеството си ,има го в темaта с филтрите.

Свещи япанско Denso,  за японските чaсти няма смисъл да казваме.

Накладки EBC сините по-добри от TRW,Brembo,Textar,Ferodo.

Kavo parts балетки пълен боклук и тампоните им.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NIPPARTS - вземал съм маслен, въздушен и поленов филтри. Изглеждат добре направени.

Febest - прахозащитни маншони за шарнири. На външен вид са същите като оригиналните, но гумата е доста твърда. За моя голяма изненада изкараха вече 30 000 км. и още са здрави. Иначе добра дума за Febest не съм чувал.

Champion - задна чистачка. Вече три години служи вярно и още е здрава (колата е гаражна).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са филтри конкретно за моята кола като цени. Наско от общите поръчки от ato24.de поръчва. Масла взимам само оттам, но филтри не съм все още и не мога да дам мнение. Цените мисля са добри. 

IMG-720e96d49518065627688e9c7dd6ba33-V.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля за предложения за марка термостат. TAMA, made in japаn говори ли ви нещо?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми говори. Имам такъв на колата от 10г. 20лв. струваше.

За авточастите- винаги си намислям марка и им нося в магазина готовия номер за поръчка, според някакви си мои впечатления от форума, и според предлагането.

Иначе, автомонтьор в Германия, за Херц Бусс ми каза, ме каквото е сложил на тях е било без проблем, след като му показах предни дискове и накладки на тази фирма, изглеждащи като истински 😉 , за 106лв.комплекта. В интерес на истината и си работят от първият ден без разлика и добре, като старите оригинални, които просто бяха изтъняли.

Нямам много сменяни неща по колата, но не съм имал и проблеми след това- каре на GLO, амортисьори TOCIKO, клапани Fressia и др., основно филтри и дреболии.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 1/14/2023 at 9:33 PM, inspektora said:

Моля за предложения за марка термостат. TAMA, made in japаn говори ли ви нещо?

 

Оригинален е моето предложение,надявам си снимките да доказват защо.

20200318_212808.jpg.0958d0da4d32d3c6877c5fa26f9e7236.thumb.jpg.a9657b3c1bcd9fed12e541636a73d1cd.jpg1280891777_20200318_212928.jpg.78630126dfe6c92724d9c971b92ddaab(1).thumb.jpg.1bc70b575816a9fe974d68e51dfc01a8.jpg1900704239_TERMOCTAT78.jpg.d12c60e6ddb22062d2d7acfe36860d12.thumb.jpg.d24f2dcfaabe3d208fbba5d2e8dd10da.jpg

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Признавам си, че не разбрах какво доказват снимките.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жълтия е афтърмаркет хубав уж мисля беши Гейтс,сивия е оригинален.

Снимките може сам да прецени човек калко мятериали са вложени в единия и другия.

Може би не се вижда на тях качеството,но е в пъти при оригиналния изработката .

Жълтия е като изработен в час по трудово.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.01.2023 г. at 21:33, inspektora написа:

TAMA, made in japаn говори ли ви нещо?

Вчера смених термостата и мога да кажа, че ТАМА е едно към едно с оригиналния, който е NTCL (NIPPON THERMOSTAT CO., LTD.). Като се поразрових, открих, че ТАМА е подразделение за автърмаркет части на същия този концерн. Цената е около 3 пъти по ниска от оригиналния, което не е изненадващо предвид идиотската ценова политика за резервни части на Хонда.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що, колко струва оригинален? Ама не от БТ, а от нормален търговец.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Над 100 лв. е оригиналния термостат. Към ТАМА-та купих оригинално гумено уплътнение от "нормален търговец" и цената му беше 17 лв. - колкото половината термостат ТАМА.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Аз съм Китаец, а вие сте...?

Spoiler

Тези които хвърляме боб......смилянски.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Markony написа:

Аз съм...?

Ти си "Капо ди тутти капи" в този форум.

Имаш безмерен опит и море от апокрифна информация.

А ние се лОвиме кат удавник за всяка сламка.

Ако имаш време и нямаш възбранителни клаузи, сипвай по някое "зрънце истина".

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марките от които съм доволен. По принцип като видя, че нещо е добро повече не си правя експерименти.

 

Затова слагам само маслени филтри Mahle/Knecht, а въздушен и купе Filtron. Горивен Bosch.

Спирачни дискове съм ползвал и аз Hert Buss на по-предната кола и си бяха добре. В комбинация с накладки Delphi- OK.

А предната пък я бях взел с накладки Remsa, цвилиха на умряло. Смених с АТЕ и всичко заспа. Та Remsa - Не, ATE - Да. Дисковете бяха текстар между другото. Нямал съм проблеми.

Вътрешни накрайници Febi, външни накрайници TRW - OK.

Съединител LUK - ОК (Тук вече е ясно, каквото и да вземеш все е LUK) @Markony :lol:

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Читави долни шарнири ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за авточастите, може някой да спори но ОЕ е за предочитане винаги. Не винаги обаче цената е приятна. От там нататък марки много, качесто различно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, AMD написа:

Читави долни шарнири ?

Има много положителни отзиви за 555. Дано някой сподели личен опит, защото аз нямам.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

555 само минуси мога да дам. Не съм уцелвал качетво от тях нито на Сивика нито на ЦРВ-то.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагат ги Evro07 555-то. Бяха хубави преди 7-8 години, сега нямам идея. Аз лично на моя кола слагам или ОЕ, CTR или Lemfiorder. Последните са само кутийка, вътре е пак CTR. Корейците правят доста качествени части, не само за Хонда. Последно съм ползвал биалетки на CTR, че не ми се даваха 5 пъти повече за ОЕ. Имам малко км все още с тях, ще пиша по-нататък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, inspektora написа:

Има много положителни отзиви за 555. Дано някой сподели личен опит, защото аз нямам.

Имам горен шарнир, на 10г. е, още здрав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених лявата полуоска. Марката беше Maxgear, няма вибрации и други подобни, макар че съм минал    не повече от 3к км. Но си пазя оригиналните карета, стоят и чакат на полусъединител😁

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

KAWO - задни биалетки на Хрв - ОК са нямаше никакви проблеми при 30К км наблюдение.

Blue print - термостат, филтри, тампони на стабилизиращата щанга на Хрв - ОК никакви проблеми при 30К км наблюдение.

Nissen - воден радиатор - Скандинавска марка е, може би Шведска - ОК - никакви проблеми инсталиран на Хрв - Преди това бях сложил някакъв Китайски - много зле, не успяваше да охлажда двигателя както трябва. Не правете компромиси с радиатора.

CTR - външни/вътрешни накрайници - ОК - никакви проблеми - ползвал съм при Прелюд 

EBC - дискове - ОК - сложих предни на Пилота и спираха добре, без скърцане. При положение че колата е над 2 тона, мисля че са добри.

АТЕ - дискове/накладки - Смесени чувства при Акорда - около 1500км карам вече, спира добре, но скърцат много - с АТЕ накладки (и двете произведени в Германия). Като цяло не бих се циганил повече и бих заложил само на ОЕМ вече.

SKF - главина и лагер задно колело на Прелюд - почти 100К км наблюдение никакъв проблем

Tomassetto (Аляска) - газов изпарител до 250кс на Прелюд - ОК - доволен съм, не правише проблеми

Valtex (Italy) - газова бърза рейка - а Прелюд - ОК - доволен съм, не правише проблеми

 

Поздрави

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от мен малко инфо от скромния ми опит през годините.

 

Nissens - радиатор на климатик (на предишна кола). От най-скъпите на пазара и изкара 2 години и се проби на същото място като стария. Истината и че евтините китайци по 100-120лв карат около година, а по-скъпите като Нисенса по 2 -2,5 и приключват.

LUK - комплект съединители и маховици за дизел (2 броя на предишните ми коли). Никакви проблеми докато бяха при мен колите. Лично сменени от мен и до последно си държаха.

Lemforder - кормилни накрайници (на предишна кола). държаха се нормално без проблеми и така се продаде.

Sachs - задни амортисьори + прахозащитници+ тампони (на предишна кола). Перфектни като цена/качество без проблеми.

Meyle - тампони по окачване, шарнири, тампони стаб. щанга, двигател и други (на предишните коли). Много добри за парите си и никакви проблеми с каквото съм сложил. На предишното Пежо 407 съм слагал шарнири + подобрение от мен гресьорка и два пъти на година при смяна на гуми и джанти допълване с морска грес и проблеми никакви докато беше при мен. За сведение оригинални шарнири са по скъпи и карат около година без гресьорката.:shock: Към днешна дата на предните носачи тампоните съм сменил с Meyle на Акорда и всичко е топ. А ако е и MEYLE HD още по-добре!

Continental - Ангренажни комплекти с ремъци ролки и водни помпи (на предишните коли). Качеството е добро, вътре ролките са INA, в краен вариант DAYCO. На Хондата съм с пистов Continental - перфектен (свалих от нея Gates).

Mann - филтри въздушни, горивни, маслени, купе. От години използвам само такива филтри за колите си. В момента на Акорда 3 смени съм направил само с Mann и за мен това са филтрите.

SWAG/FEBI - Тампон десен на двигателя на Пежото 407. Няма такива боклуци найстина. При слагането на колата му се скъса шпилката, която държи лапата на мотора.:boxed: Сега ще каже човек, че съм го стегнал до скъсване и още малко ееее да ама не. При мен има едно правило и то е работа с динамометричен ключ по книга (имам 2 динамометрични - един в ниските нютони и един във високите). Това е нещо което си спазвам винаги стягане с динамометричен и двойна и понякога тройна проверка на детайла. Добре че ми го смениха заради шупла в материала на шпилката иначе в началото разправяха, че съм го скъсал от пренатягане и то с динамометричен а добре ли е.:guns:

ATE/TEXTAR - дискове, накладки. Обикновенно са били дискове АТЕ с накладки АТЕ и проблеми никакви. Сега на Хондата съм с дискове TEXTAR PRO и накладки АТЕ и комбото е трепач нито свири нито нищо. А и спирачна течност също АТЕ също перфектна.

ELRING - гарнитури, семеринги, дифтунги за картер. Никакви проблеми.

 

Има и още, но в момента просто не се сещам за точни марки.

Уточнявам, че всички взети и сменени части са от доказани места и са ми минали през ръцете, за да се монтират на даден автомобил, затова мога да дам адекватно мнение за тези марки. С други марки с които не съм работил не мога да кажа как се представят!

 

Поздрави! :honda:

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз - внимавайте какво поръчвате като екстриорни части (в моя пример калник за Акорд 8).

Пояснение - беше ми чудно как е възможно да се намери толкова лесно и бързо калник (особено в Румъния, куъдето този модел е много по-малко разпространен). След като си взех колата, се оказа че не пасва на 100%, има леко отклонение - стърчи над фара, може би половин сантиметър. Навсякъде пасва, може би просто е по-издут или може би има разлика между фейслифтовеите модели... 

Не се вижда на пръв поглед, но ако се загледа човек (особено ако някой иска да си препродава колата), ще се забележи със сигурност. 

Та, идеята на поста ми - при възможност поставете частите за да потвърдите дали пасват преди да ги боядисвате.

В моя случай и майстора си има вина, но .... от къде да знае, в Румъния се карат основно немски автомобили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимка би помогнала, да видим колко е зле?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 1/10/2023 at 8:49 PM, inspektora said:

Blue Print - отлични маслени, въздушни и поленови филтри. Горивен не съм пробвал. Мнения?

Блупринта който аз бях взел протече още със слагането. Сложих оригинален Хонда, оказа се че има цедка още в тръбичката

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги,
Пиша за съвет каква марка тампони за амортисьори да взема? Освен оригинални, с какви читави афтърмаркет сте имали опит?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Thierry Henry, ако SNR предлагат, вземи такива. ОЕ са същите. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно потвърждавам.

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един списък с качествените aftermarket марки на авто частите.

https://avtosaveti.com/авточасти-препоръчани-марки/

Сортиран е по тип части и се търси лесно.

 

Като гледам доста от марките съвпадат с това, което е писано в тази тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става за ориентир списъка ама да не сложат нищо на Denso, поне при Хонда голяма част от ламбда сондите са техни, а и за запалителни свещи определено ще ги предпочета пред Bosch дето са го изтипосали почти навсякъде.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABE-спирачни дискове.около 10 000 км и се изкривиха

Kayaba -предни амортисьори за един месец и единия протече

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ще добавя тук и класацията на AutoDoc за всичко части, според отзивите на купувачите. https://club.autodoc.co.uk/review/parts

До голяма степен тези рейтинги съвпадат и с моите впечатления, освен че според мен са напомпали малко рейтинга на Ridex, което май си е тях марка. Може да прочетете ревюта на потребителите, като натиснете марката на частта.

Редактирано от MItevv1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...