Jump to content
beby2010

Екостикер

Recommended Posts

преди 40 минути, Krasi-mir написа:

@ceco_accord

Телевизора е произведен преди '92-а.

Телевизора е на 35 години и винаги са му се възхищавали на емисиите, па дако са по стари таблици. Аз питах за черното 3.5. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Написал си 1.5, @ceco_accord

"Питам понеже в моята кола има 1,5 двигателя"

Затова коментирах телевизора.

Не знам, какви са лимитите за България.

 

@mirott

Баце, 

Четеш между редовете и много внимателно търсиш това, което ти изнася. И в наредбите, и в моите изказвания.

Вадиш си грешни заключения и се опитваш да ги наложиш, като най-верните.

Редактирано от Krasi-mir
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не знам защо изобщо са всичките нападки и спорове. В закона и наредбите е написано, кое как трябва да се прави. Дали е правилно е отделен въпрос. Всичко друго са чиста проба заяждане с някой/нещо. Ама били това, ама били онова...

На мен да ми изнася? Какво да ми изнася? Да плащам пари за нещо, което няма да ползвам? Или да доказвам, че колата ми е по-еко? И говоря с факти, кои са ми грешните заключения? Нямам такива намерения... изобщо.

Редактирано от mirott

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, Krasi-mir написа:

Написал си 1.5, @ceco_accord

"Питам понеже в моята кола има 1,5 двигателя"

Затова коментирах телевизора.

Не знам, какви са лимитите за България.

 

@mirott

Баце, 

Четеш между редовете и много внимателно търсиш това, което ти изнася. И в наредбите, и в моите изказвания.

Вадиш си грешни заключения и се опитваш да ги наложиш, като най-верните.

Цецо се е опитал да се избъзика, щото явно 6таците са двигател и половина ;) 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акорд 7, 2.4; Измерваха газовете само на газ и колата влезна в трета категория. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Drone написа:

Цецо се е опитал да се избъзика, щото явно 6таците са двигател и половина ;) 

Off Topic

Точно това имах предвид и мислех че е ясно от останалия текст, но и ме домързя да буквувам. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 18 часа, Pavel_Pavlov написа:

Другото по-интересно е, че изискванията за минаване на ГТП не са променени, а именно: няма как да минеш гтп със Екокатегория 1 или 2, ако колата ти е Евро 4. Ако не покриеш Евро 4 изискванията, не минаваш прегледа. А покриеш ли ги, покриваш и изискванията за Екокатегория 3.

 

Това и да го видя няма да го повярвам.

Редактирано от isullivan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В страните на запад това е така, но тук аз все още не съм чул да има кола, върната от преглед, защото емисиите й не отговарят на заявената категория в талона, пуши повече от нормалното или пък има някакъв проблем в горивния процес. И вместо да въвеждат нови стикери и да ни цедят джобовете по този начин, по-добре беше наистина да се въведе такъв активен контрол над състоянието на двигателя и изпускателната система.

Тези стикери също не са лоша стъпка, но ефектът от тях ще е доста по-забавен във времето, а и зависи от ограниченията за достъп до населените места, които ще бъдат въведени

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Керванът си върви, ние си лаем!

За сега, печатането на стикери облагодетелства няколко човека, а не обществото. Да видим докога така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да го "бистрим" - смисъл няма.

Отговорните правят нужното колите им да са в ред и законите не ги притесняват, а за другите са "като врАта у пОле" - намират начини да ги заобикалят!

Но лошото е че манталитетът на болшинството определя статуса на социума. :(

И кел файда че колите ни са здрави, а заможните карат дори хибриди и Е-мобили - сите дишаме същата гняс.

Уикендите карам колело по шосетата из околията - уж за здраве. Еми, нямам национално представителна статистика, но моята е че поне 10% са за бой по джоба и "навесът" на трупчета.

Има "светлина в тунела" - преди бяха повече. :)

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@jijane @ceco_accord

И аз това се опитах да кажа, ама бе прието като лична обида.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да го беше казал. А не да пишеш на мен какво ми изнасяло, аз как съм тълкувал, защо съм си сложил газ, какви заключения съм правил и т.н. Скачате остро понякога без да мислите и после оправдания...все тая.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И 2-те ми Хонди скоро ще минат ГТП и ще споделя резултати, а ако докопам, и реалните им показания за емисиите.

Сивика заводски е без, а Легженда (за сметка на него) е с 3 катализатора. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 25.07.2021 г. at 21:34, Krasi-mir написа:

Говоря по принцип, а не точно за @mirott Твоята кола може и да е изправна.

 

Абе човек, @mirott , повтарям - четеш избирателно и подскачаш, като ощипана мома.

Виж, какво съм написал!

Просто взех цитат от твой пост за отправна точка на изказването си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Krasi-mir написа:

 

Абе човек, @mirott 

Изобщо не подскачам. И да потретиш все тая. Прочети си пак мненията. И нека спрем до тук със засирането на поредната тема. Моля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще помоля същото.

 

Темата винаги е била специфична, нека се придържаме към добрия тон и точната информация. Благодаря. 

 

Аз минах ГТП месец май, тогава не загледах, но май нямаше екостикер. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екостикерите се лепят след 12 юли, което обяснява това, че на теб не са ти лепнали.

Но ако държиш да имаш, може да минеш сега пак ГТП :)

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера с Акорда (2006, 2.0 бензин, ръчка, ЕВРО 4) - Еко категория 3.

Прегледът е вдигнат от 39 лв. на 45 лв. - Крафт (Дружба-1, София) ;) 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.07.2021 г. at 8:35, ceco_accord написа:

Не ми е много ясно как тея стендове мерят грамове в минута, а ги интерполират в гр/км, при положение че се мери на място, а в движение всеки си кара на каквито обороти иска / се налага. Отделно това евентуално биха били стойности за извънградско, а в града (където са по-важни), те са в пъти по-високи, заради пъпленето и поне 3 пъти по-ниската средна скорост.

Моят шлеп - родом 2007-ма (3471 кубика), бидей EURO 4, как би се вписал с неговото каталожно 282 g/km в:

СО на празен ход 0,3% и СО високи обороти 0,2%?

Ако някому е любопитно:

https://www.energy.eu/car-co2-emissions/honda.php

 

Не мерят грамове в минута, а обемни единици CO, който газ освен високата си токсичност, е признак за некачествен горивен процес, т.е. колкото повече CO в изгорелите газове, толкова по-непълно и некачествено е горенето. На подобен принцип са и ламба сондите, които подават обратна връзка на ECU и контролират горивната смес. Тези обемни единици би следвало да са сходни при различни обороти.

 

Мярката за CO2, която ти цитираш, е показание за ефективност на превозното средство, а не толкова на замърсеност, т.е. колко единици CO2 се генерират за да преместят твоята каляска за единица разстояние. И въпреки, че CO2 е също газ замърсяващ околната среда, не е толкова вреден, колкото въглеродния оксид, азотните и серните окиси.

 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, с изсичането на горите, CO2 ще става все по-замърсяващ околната среда. След автомобилите, наред за редуциране са хората...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Норми, срокове, изключения.

Как и когато се регламентират на общинско ниво….?

Вие как го виждате, при този Хаос, който тепърва предстои на ниво държавна, областна, общинска и др.  администрация и .. бюрокрация?

Най накрая, пожелавам си, ще разберем кои са дните със завишена норма на ФПЧ , ще очакваме реакции на общинските администрации и безплатен билет за градски транспорт? Дали?

Аз не се притеснявам, но се питам. Къде отиват парите от таз поредна  масова кампания (истерия)?

https://glasnews.bg/auto/otsega-ni-pribirat-parite20-levcheta-chip-eko-sme-ama-462296/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и аз минах на ГТП пролетта и тогава такива стикери още нямаше. Вчера минах да питам в моя пункт какво да правя, да минавам ли пак за екостикер и собственика ми каза за сега да на бързам, все още нямало яснота около стикерите и санкциите и евентуално кога ще започнат да се налагат, а в момента имало и няколко обжалвания в съда и не се знае какво ще стане! Всичко било защото "Държавата" била сключила договор за екостикерите с определена фирма, която по рано правеше стикерите за Винетка и прави талоните за ГТП и сега ги задължава Автомобилна администрация да работят с тях. Аз отдавна съм на мнение , че тези такси(еко, винетки за пътъща и тем подобни) е най- справедливо да се вкарат в цената на горивото - караш повече, замърсяваш повече, ползваш повече инфраструктура, плащаш повече!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тези дето замърсяват по-малко?

Стига са бутали в горивото щяло и нещяло!

Ако ГТП са читави и "пиле да не може да префръкне", ще изчезнат кюмбетата по шосетата.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак е добре, че сме тръгнали на някъде, ама на къде и с какви крачки е трудно да се каже. Това е поредната недоизмислена система за контрол  тип бонус малус, бг тол и т.н. Най-лесно е да се погледне в други членки на ЕС и развити държави какво да се прави и да се заимства, но тук все търсим да открием топлата вода. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целта е хубава. Осъществяването е типично за нашата управа, но се върви в добра посока според мен. Макар и баавно.

 

Относно цената на стикерите от 20лв, както е описана в един от оставените линкове… Стикерите струват по 5лв – за справка – сайтът на СБА. Ако някой пункт е решил да се възползва и да си увеличи печалбата, това е негова работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.07.2021 г. at 15:57, Pavel_Pavlov написа:

Стикерите струват по 5лв – за справка – сайтът на СБА. 

Тази година...,догодина ша видим:(!А защо трябва да струва нещо?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Diesel stop smoke = еко 5 😂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нас прегледите вече са по 55 лв. заради стикерите. До преди месец цената беше 26 лв. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти навсякъде са толкова вече. Както спомена един колега-5лв струвал стикера, другото са спекулации на пунктовете. Е и? Да ги бойкотираме ли освен...

Интересното е, че и за камионите ще има екостикер, които така или иначе имат забрана със знаци или не могат физически да влязат в центъра...

Редактирано от mirott

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 14 часа, mirott написа:

Е и? Да ги бойкотираме ли освен...

Не можеш..,не и на това географско местоположение:no:!

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво му е на местоположението? Проблема е в населението!

На всинца ни е ясно че това няма да е дълготрайно решение.

Ако не сработи, кой ще ни върне парите?

Кой пое ангажимент системата да даде резултат - със срок и критерии?

А догодина, ако стойностите на колата са в същите нарми, нов стикер ли ще трябва да си купя, или само ако са по-високи и съответно "пропадна" в по-низша категория?

Държавата, това сме ние. Докато ни стрижат (обяснявайки ни че без козина сме си по-добре), все така няма да ни пука какво правят с вЪлната! 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, JHM написа:
  Скрий съдържанието

Не можеш..,не и на това географско местоположение:no:!

 

 

Абсолютно.

Ако бяхме малко по на запад имаше надежда. Народа се кефи но сметките сверени със същият период от миналата година са достатъчно красноречиви. Понеже получавам всичко по електронен път (и се съхранява в папки)  мога да говоря в цифри, но нищо ни няма, това си заслужаваме. До като има телета ще има колачи.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не се променя, освен цената на техническия заради стойността на стикера от пет лева. Всякакви други завишения са си решения пряко на съответния пункт. Лепят ги накриво... Това е.  Подозирам, че максимално в два три дни от годината може да кажат ,че е забранено влизането на автомобили под  евро 4 в центъра на София или някой друг голям град и до там. Сега в момента се качиха цените на някои строителни материали обаче търговците качиха изкуствено на почти всички . Спекулации ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намериха начин за нови приходи за бюджета. Дано поне ги харчат за нуждаещите се, освен ако и те не спадат към тях.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Догодина ще има нов стикер, да, защото на настоящия има перфорирана дата :D добре са го измислили.

 

Относно увеличението на цената на прегледа – точно 4лв е цената на стикера. Всяко друго увеличение е по преценка на самия ГТП пункт. Ето източник: https://www.sba.bg/snews/v/1290/Vazhna-informaciia-za-chlenove-na-SBA---promeni-ot-12.07.2021

 

„[...] ще бъде събирана допълнителна такса от 4 лв. на място при прегледа. Тази такса покрива точно разликата в цената на стикерите. В нея СБА не предвижда печалба за организацията.“

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има логика да се увеличи таксата на ГТП, поради "увеличеното време за преглед" , както и "закупуване на нови уреди за гЪзоизмерване (актуализиране на сегашните им такива)". Но 20 лева е вече прекалено...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казваше баща ми (Бог да го прости) - "На 10 офицера им трябва 1 фатмак - да им дава акъл".

Ако 100 умни глави не могат да измислят 1 работеща система, да намерят 1 обикновен гражданин с нормална кола и интелект и да го питат кое как да направят, а не да измислят пълни щуротии с подводни камъни и после да дигат рамене - "ама ние за по-хубаво го мислехме, а то стана както винаги".

Ама няма кой да ме убеди че са толкова тъпи и не съзнават какви ги творят, тоест - остава второто - нарочно е!

Не ме разбирайте погрешно, нямам против екологията и мерките!

Нека прегледа стане ако трябва 100 лв, ама след него да знам че поне 1/3 от колите (всички тея дето не са в ред) ще спрат да се движат.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се, че нормален човек ще е против екологията. Работата е там, че както винаги в България, всяко нововъведение на практика не върши работа за това за което е въведено. 

Цялата работа е да се стриже финансово обикновения чилячец. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...