ceco_accord 6011 #41 Отговорено 26 Юли, 2021 преди 40 минути, Krasi-mir написа: @ceco_accord Телевизора е произведен преди '92-а. Телевизора е на 35 години и винаги са му се възхищавали на емисиите, па дако са по стари таблици. Аз питах за черното 3.5. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #42 Отговорено 26 Юли, 2021 (Редактирано) Написал си 1.5, @ceco_accord "Питам понеже в моята кола има 1,5 двигателя" Затова коментирах телевизора. Не знам, какви са лимитите за България. @mirott Баце, Четеш между редовете и много внимателно търсиш това, което ти изнася. И в наредбите, и в моите изказвания. Вадиш си грешни заключения и се опитваш да ги наложиш, като най-верните. Редактирано 26 Юли, 2021 от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #43 Отговорено 26 Юли, 2021 (Редактирано) Не знам защо изобщо са всичките нападки и спорове. В закона и наредбите е написано, кое как трябва да се прави. Дали е правилно е отделен въпрос. Всичко друго са чиста проба заяждане с някой/нещо. Ама били това, ама били онова... На мен да ми изнася? Какво да ми изнася? Да плащам пари за нещо, което няма да ползвам? Или да доказвам, че колата ми е по-еко? И говоря с факти, кои са ми грешните заключения? Нямам такива намерения... изобщо. Редактирано 26 Юли, 2021 от mirott Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #44 Отговорено 26 Юли, 2021 преди 57 минути, Krasi-mir написа: Написал си 1.5, @ceco_accord "Питам понеже в моята кола има 1,5 двигателя" Затова коментирах телевизора. Не знам, какви са лимитите за България. @mirott Баце, Четеш между редовете и много внимателно търсиш това, което ти изнася. И в наредбите, и в моите изказвания. Вадиш си грешни заключения и се опитваш да ги наложиш, като най-верните. Цецо се е опитал да се избъзика, щото явно 6таците са двигател и половина 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mast3rX 20 #45 Отговорено 26 Юли, 2021 Акорд 7, 2.4; Измерваха газовете само на газ и колата влезна в трета категория. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #46 Отговорено 26 Юли, 2021 Преди 1 час, Drone написа: Цецо се е опитал да се избъзика, щото явно 6таците са двигател и половина Off Topic Точно това имах предвид и мислех че е ясно от останалия текст, но и ме домързя да буквувам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
isullivan 166 #47 Отговорено 26 Юли, 2021 (Редактирано) Преди 18 часа, Pavel_Pavlov написа: Другото по-интересно е, че изискванията за минаване на ГТП не са променени, а именно: няма как да минеш гтп със Екокатегория 1 или 2, ако колата ти е Евро 4. Ако не покриеш Евро 4 изискванията, не минаваш прегледа. А покриеш ли ги, покриваш и изискванията за Екокатегория 3. Това и да го видя няма да го повярвам. Редактирано 26 Юли, 2021 от isullivan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #48 Отговорено 26 Юли, 2021 В страните на запад това е така, но тук аз все още не съм чул да има кола, върната от преглед, защото емисиите й не отговарят на заявената категория в талона, пуши повече от нормалното или пък има някакъв проблем в горивния процес. И вместо да въвеждат нови стикери и да ни цедят джобовете по този начин, по-добре беше наистина да се въведе такъв активен контрол над състоянието на двигателя и изпускателната система. Тези стикери също не са лоша стъпка, но ефектът от тях ще е доста по-забавен във времето, а и зависи от ограниченията за достъп до населените места, които ще бъдат въведени Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #49 Отговорено 26 Юли, 2021 Керванът си върви, ние си лаем! За сега, печатането на стикери облагодетелства няколко човека, а не обществото. Да видим докога така? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #50 Отговорено 26 Юли, 2021 Голяма част от обществото също е облагодетелствано от контрола, или по-точно липсата на такъв, при ГТП. Поне 50%, да не кажа и повече, от автомобилите са с изтърбушени катализатори, дпф-и, затапени егр-и и още какви ли не "оптимизации" само и само да са на пътя. Искаш да си караш 10-15-20 годишния си навес с изтърбушени катализатор/дпф, плащаш и мълчиш. Щото ако се направи каквото е нужно, а именно спиране на навеса от движение, то всички скачат дружно на протести, как видиш ли как може на нашенеца да му вземат изконното право да кара навес. Някакви изсмукани доводи от пръстите - аз съм на газ и не замърсявам, са за замазваме на очите. Все едно не ги виждам перфектно настроените навеси колко не замърсяват. 3 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #51 Отговорено 26 Юли, 2021 И да го "бистрим" - смисъл няма. Отговорните правят нужното колите им да са в ред и законите не ги притесняват, а за другите са "като врАта у пОле" - намират начини да ги заобикалят! Но лошото е че манталитетът на болшинството определя статуса на социума. И кел файда че колите ни са здрави, а заможните карат дори хибриди и Е-мобили - сите дишаме същата гняс. Уикендите карам колело по шосетата из околията - уж за здраве. Еми, нямам национално представителна статистика, но моята е че поне 10% са за бой по джоба и "навесът" на трупчета. Има "светлина в тунела" - преди бяха повече. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #52 Отговорено 27 Юли, 2021 @jijane @ceco_accord И аз това се опитах да кажа, ама бе прието като лична обида. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #53 Отговорено 27 Юли, 2021 Ами да го беше казал. А не да пишеш на мен какво ми изнасяло, аз как съм тълкувал, защо съм си сложил газ, какви заключения съм правил и т.н. Скачате остро понякога без да мислите и после оправдания...все тая. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #54 Отговорено 27 Юли, 2021 И 2-те ми Хонди скоро ще минат ГТП и ще споделя резултати, а ако докопам, и реалните им показания за емисиите. Сивика заводски е без, а Легженда (за сметка на него) е с 3 катализатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #55 Отговорено 27 Юли, 2021 На 25.07.2021 г. at 21:34, Krasi-mir написа: Говоря по принцип, а не точно за @mirott Твоята кола може и да е изправна. Абе човек, @mirott , повтарям - четеш избирателно и подскачаш, като ощипана мома. Виж, какво съм написал! Просто взех цитат от твой пост за отправна точка на изказването си. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #56 Отговорено 27 Юли, 2021 преди 19 минути, Krasi-mir написа: Абе човек, @mirott Изобщо не подскачам. И да потретиш все тая. Прочети си пак мненията. И нека спрем до тук със засирането на поредната тема. Моля. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #57 Отговорено 27 Юли, 2021 И аз ще помоля същото. Темата винаги е била специфична, нека се придържаме към добрия тон и точната информация. Благодаря. Аз минах ГТП месец май, тогава не загледах, но май нямаше екостикер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #58 Отговорено 27 Юли, 2021 Екостикерите се лепят след 12 юли, което обяснява това, че на теб не са ти лепнали. Но ако държиш да имаш, може да минеш сега пак ГТП 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scyberboy 175 #59 Отговорено 27 Юли, 2021 Вчера с Акорда (2006, 2.0 бензин, ръчка, ЕВРО 4) - Еко категория 3. Прегледът е вдигнат от 39 лв. на 45 лв. - Крафт (Дружба-1, София) 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #60 Отговорено 27 Юли, 2021 На 26.07.2021 г. at 8:35, ceco_accord написа: Не ми е много ясно как тея стендове мерят грамове в минута, а ги интерполират в гр/км, при положение че се мери на място, а в движение всеки си кара на каквито обороти иска / се налага. Отделно това евентуално биха били стойности за извънградско, а в града (където са по-важни), те са в пъти по-високи, заради пъпленето и поне 3 пъти по-ниската средна скорост. Моят шлеп - родом 2007-ма (3471 кубика), бидей EURO 4, как би се вписал с неговото каталожно 282 g/km в: СО на празен ход 0,3% и СО високи обороти 0,2%? Ако някому е любопитно: https://www.energy.eu/car-co2-emissions/honda.php Не мерят грамове в минута, а обемни единици CO, който газ освен високата си токсичност, е признак за некачествен горивен процес, т.е. колкото повече CO в изгорелите газове, толкова по-непълно и некачествено е горенето. На подобен принцип са и ламба сондите, които подават обратна връзка на ECU и контролират горивната смес. Тези обемни единици би следвало да са сходни при различни обороти. Мярката за CO2, която ти цитираш, е показание за ефективност на превозното средство, а не толкова на замърсеност, т.е. колко единици CO2 се генерират за да преместят твоята каляска за единица разстояние. И въпреки, че CO2 е също газ замърсяващ околната среда, не е толкова вреден, колкото въглеродния оксид, азотните и серните окиси. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #61 Отговорено 27 Юли, 2021 Хм, с изсичането на горите, CO2 ще става все по-замърсяващ околната среда. След автомобилите, наред за редуциране са хората... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesivanova 1069 #62 Отговорено 27 Юли, 2021 Норми, срокове, изключения. Как и когато се регламентират на общинско ниво….? Вие как го виждате, при този Хаос, който тепърва предстои на ниво държавна, областна, общинска и др. администрация и .. бюрокрация? Най накрая, пожелавам си, ще разберем кои са дните със завишена норма на ФПЧ , ще очакваме реакции на общинските администрации и безплатен билет за градски транспорт? Дали? Аз не се притеснявам, но се питам. Къде отиват парите от таз поредна масова кампания (истерия)? https://glasnews.bg/auto/otsega-ni-pribirat-parite20-levcheta-chip-eko-sme-ama-462296/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 153 #63 Отговорено 28 Юли, 2021 Да, и аз минах на ГТП пролетта и тогава такива стикери още нямаше. Вчера минах да питам в моя пункт какво да правя, да минавам ли пак за екостикер и собственика ми каза за сега да на бързам, все още нямало яснота около стикерите и санкциите и евентуално кога ще започнат да се налагат, а в момента имало и няколко обжалвания в съда и не се знае какво ще стане! Всичко било защото "Държавата" била сключила договор за екостикерите с определена фирма, която по рано правеше стикерите за Винетка и прави талоните за ГТП и сега ги задължава Автомобилна администрация да работят с тях. Аз отдавна съм на мнение , че тези такси(еко, винетки за пътъща и тем подобни) е най- справедливо да се вкарат в цената на горивото - караш повече, замърсяваш повече, ползваш повече инфраструктура, плащаш повече! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #64 Отговорено 28 Юли, 2021 А тези дето замърсяват по-малко? Стига са бутали в горивото щяло и нещяло! Ако ГТП са читави и "пиле да не може да префръкне", ще изчезнат кюмбетата по шосетата. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
isullivan 166 #65 Отговорено 28 Юли, 2021 Пак е добре, че сме тръгнали на някъде, ама на къде и с какви крачки е трудно да се каже. Това е поредната недоизмислена система за контрол тип бонус малус, бг тол и т.н. Най-лесно е да се погледне в други членки на ЕС и развити държави какво да се прави и да се заимства, но тук все търсим да открием топлата вода. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #66 Отговорено 28 Юли, 2021 Целта е хубава. Осъществяването е типично за нашата управа, но се върви в добра посока според мен. Макар и баавно. Относно цената на стикерите от 20лв, както е описана в един от оставените линкове… Стикерите струват по 5лв – за справка – сайтът на СБА. Ако някой пункт е решил да се възползва и да си увеличи печалбата, това е негова работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #67 Отговорено 29 Юли, 2021 На 28.07.2021 г. at 15:57, Pavel_Pavlov написа: Стикерите струват по 5лв – за справка – сайтът на СБА. Тази година...,догодина ша видим!А защо трябва да струва нещо? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #68 Отговорено 2 Август, 2021 Diesel stop smoke = еко 5 😂 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CNC Setter 43 #69 Отговорено 2 Август, 2021 При нас прегледите вече са по 55 лв. заради стикерите. До преди месец цената беше 26 лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #70 Отговорено 3 Август, 2021 (Редактирано) Почти навсякъде са толкова вече. Както спомена един колега-5лв струвал стикера, другото са спекулации на пунктовете. Е и? Да ги бойкотираме ли освен... Интересното е, че и за камионите ще има екостикер, които така или иначе имат забрана със знаци или не могат физически да влязат в центъра... Редактирано 3 Август, 2021 от mirott Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #71 Отговорено 3 Август, 2021 Off Topic Преди 14 часа, mirott написа: Е и? Да ги бойкотираме ли освен... Не можеш..,не и на това географско местоположение! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #72 Отговорено 3 Август, 2021 Какво му е на местоположението? Проблема е в населението! На всинца ни е ясно че това няма да е дълготрайно решение. Ако не сработи, кой ще ни върне парите? Кой пое ангажимент системата да даде резултат - със срок и критерии? А догодина, ако стойностите на колата са в същите нарми, нов стикер ли ще трябва да си купя, или само ако са по-високи и съответно "пропадна" в по-низша категория? Държавата, това сме ние. Докато ни стрижат (обяснявайки ни че без козина сме си по-добре), все така няма да ни пука какво правят с вЪлната! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1233 #73 Отговорено 4 Август, 2021 Преди 7 часа, JHM написа: Скрий съдържанието Не можеш..,не и на това географско местоположение! Абсолютно. Ако бяхме малко по на запад имаше надежда. Народа се кефи но сметките сверени със същият период от миналата година са достатъчно красноречиви. Понеже получавам всичко по електронен път (и се съхранява в папки) мога да говоря в цифри, но нищо ни няма, това си заслужаваме. До като има телета ще има колачи. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #74 Отговорено 4 Август, 2021 Нищо не се променя, освен цената на техническия заради стойността на стикера от пет лева. Всякакви други завишения са си решения пряко на съответния пункт. Лепят ги накриво... Това е. Подозирам, че максимално в два три дни от годината може да кажат ,че е забранено влизането на автомобили под евро 4 в центъра на София или някой друг голям град и до там. Сега в момента се качиха цените на някои строителни материали обаче търговците качиха изкуствено на почти всички . Спекулации .... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #75 Отговорено 4 Август, 2021 Намериха начин за нови приходи за бюджета. Дано поне ги харчат за нуждаещите се, освен ако и те не спадат към тях. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #76 Отговорено 4 Август, 2021 Догодина ще има нов стикер, да, защото на настоящия има перфорирана дата добре са го измислили. Относно увеличението на цената на прегледа – точно 4лв е цената на стикера. Всяко друго увеличение е по преценка на самия ГТП пункт. Ето източник: https://www.sba.bg/snews/v/1290/Vazhna-informaciia-za-chlenove-na-SBA---promeni-ot-12.07.2021 „[...] ще бъде събирана допълнителна такса от 4 лв. на място при прегледа. Тази такса покрива точно разликата в цената на стикерите. В нея СБА не предвижда печалба за организацията.“ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CNC Setter 43 #77 Отговорено 4 Август, 2021 https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/climate/2021/08/02/4238567_novite_eko_stikeri_za_godishnite_tehnicheski_pregledi/ Без коментар.... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #78 Отговорено 4 Август, 2021 Има логика да се увеличи таксата на ГТП, поради "увеличеното време за преглед" , както и "закупуване на нови уреди за гЪзоизмерване (актуализиране на сегашните им такива)". Но 20 лева е вече прекалено... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #79 Отговорено 4 Август, 2021 Както казваше баща ми (Бог да го прости) - "На 10 офицера им трябва 1 фатмак - да им дава акъл". Ако 100 умни глави не могат да измислят 1 работеща система, да намерят 1 обикновен гражданин с нормална кола и интелект и да го питат кое как да направят, а не да измислят пълни щуротии с подводни камъни и после да дигат рамене - "ама ние за по-хубаво го мислехме, а то стана както винаги". Ама няма кой да ме убеди че са толкова тъпи и не съзнават какви ги творят, тоест - остава второто - нарочно е! Не ме разбирайте погрешно, нямам против екологията и мерките! Нека прегледа стане ако трябва 100 лв, ама след него да знам че поне 1/3 от колите (всички тея дето не са в ред) ще спрат да се движат. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CNC Setter 43 #80 Отговорено 4 Август, 2021 Съмнявам се, че нормален човек ще е против екологията. Работата е там, че както винаги в България, всяко нововъведение на практика не върши работа за това за което е въведено. Цялата работа е да се стриже финансово обикновения чилячец. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове