dimkaraganchev 61 #41 Отговорено 30 Октомври, 2020 М-да, стават само за Африка... 2 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pp1349 8 #42 Отговорено 30 Октомври, 2020 Въпроса за гумите е много индивидуален. Аз например карам под 10к км. годишно и ако сложа зимни гуми, когато ги хвърлям поради прослужено време след 4-5 год. ще бъдат на вид с 5% износване. За хора, които карат малко и предимно градско зимата, мисля, че по-добрият избор е все сезонни, но вземи най-доброто. Моят избор е continental all season contact. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #43 Отговорено 1 Ноември, 2020 Имах всесезини гуми и лятото не си позволявах да карам бързо за да не ги изпека на 3-та година вече не бяха същите(дебика навигатор) а на 4-тата бяха доста зле (25-30хил. км.). За мен е интересно коя гума би изкарала поне 4-години без да си влиши качествата прекалено много Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #44 Отговорено 1 Ноември, 2020 (Редактирано) На едната Примера преди години сложих Vredestein Q2. Изкараха 4,5 години и около 30 000 км, след което ги продадох. До последно не съм забелязал влошаване на качествата им и въобще не съм ги пазил лятото. Всяка зима бях на Боровец или Пампорово. П.П. Навигаторът са едни от най-скапаните гуми. Не знам как си се движил зимата въобще с тях... Редактирано 1 Ноември, 2020 от dimkaraganchev 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #45 Отговорено 1 Ноември, 2020 (Редактирано) На 4-тата година на пипане ми напомняха малко на найлон но още на 3г. вече мислех за продаване на колата та изкараха 4г. Някой питаше за китайски, колата си я взех с различни гуми(4x4 е) westlake(китайски) на 11г. и lassa(турски) на 8г. китайските бяха по меки от турските. Някой има ли впечатление от maxxis, matador, KLEBER дали са по добри от NEXXEN. Ако не тази зима догодина ще ми трябват гуми, за Vredestein бях забравил но и аз знам че са добри и не са чак толкова скъпи. Редактирано 1 Ноември, 2020 от lelemale13 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #46 Отговорено 2 Ноември, 2020 Акорда дойде от Швейцария със зимни "китайци". Карах ги още 2 зими и си купих нови - същите. Бяха си добре на сухо и мокро зимуване, а и в снежния Петрохан не съм патил. Ледженда дойде от Холандия с всесезонни Вредешайн Quatrac 5 - ДОТ 2017-та. На вид и пипане си бяха ОК, но не ми харесаха хандлинга на колата лете, а зимата не дочаках - продадох ги. Димо е прав, ако колата се кара полека, градско и на почистени улици - сигурно покриват редките и несгодни метеорологични изисквания на собственика, но тук говорим за СУВ, който има макар и малки претенции за проходимост зимата. Най-важен е обичайният периметър и човек добре да му знае границите, както и уменията си. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
balin 13 #47 Отговорено 3 Ноември, 2020 В крайна сметка реших да взема всесезонни гуми NEXEN NBlue 4 Season ! Ще пиша после тук отзиви за тях 😎 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bgdinosaurus 11 #48 Отговорено 3 Ноември, 2020 (Редактирано) Колега, признавам не изчетох дългото плюене по всесезонките от другите съфорумци. Накратко, моя опит с ЦРВ-3 - карам я от пет години само със всесезонки.. 3 години - 50 хил км Vredestein Quatrac 3, шарката беше разделена на зимна и лятна половина, изядоха се доста на края на третата година, средно поведение през лято, дъжд и зима, не ги препоръчвам.. (разривал съм пъртина със тях – около 50-60 см сняг с лед отдолу и се движех, една от малкото коли на пътя, неразринати пътища изобщо в целия град, жената щеше да ражда..). Бях спрял неподходящо и назад и се вдигна задницата от снега и на кантар, разчиствам с лопатата и пак така.. Като успях да обърна и да се движа напред бях перфектен!!! 2 години - 50 хил км. Goodyear 4 Seasons - добро поведение на сняг (не съм закъсвал), по-добре от калпави зимни гуми дотук. Догодина по това време ще ги сменям с нови всесезонки. Предполагам пак същите,но нова генерация. Уникално поведение на дъжд, на магистралата няма аквапланинг, при един силен дъжд на хемус нямаше кола която кара по-бързо от мен, залепнал си за пътя, при лятно време -също са ок! Считам Гудиъра за по-добрия избор!!! Важно: не вземай калпави всесезонки!!! Вземи маркови, ти все пак спестяваш 100 лв на година (за пролет и есен по 50 лв) само от смяната на гумите. На третата година си напред с 200 лв. Изхарчи тези 200 лв за най-добрите гуми. Споделям мнението за мишлен – не бих ги купил, по-слаби са като консистенция и не издържат на жегите и карането в горещо време, бях ровил доста и затова се спрях на гудиъра. Трудно се намират в БГ за нашия размер, бях ги поръчал с чакане и така. Пропуснах да отбележа, че след втората година завъртам предните и задните гуми. После карам още една година и после плащам 1000 лв и купувам нови гуми. Наистина мисля че на запад е по-хладно и са по подходящи всесезонките от БГ, ама нали затова караме 4х4 коли! Мъката на всесезонките е че се одървят (изпичат, втвърдяват) през летата, и после през зимата им пада функционалността, но засега гудиъра се държи добре! Мисля ще изкара до догодина. И трябва винаги да знаеш как караш и да внимаваш, наличието на хубави гуми няма да те спаси от магарията. Също така гудиъра съм го скъсал от офроуд, не е за тази работа, за дълбока кал не стават и от агресивни камъни се очукват ситните ламелки близо до централния канал. Затова в началото на третата година от експлоатацията, предните минават отзад, а задните които са по-запазени, минават отпред за още една година. Абе май не стана кратко.. нищо дано да е полезно! Поздрав! Редактирано 3 Ноември, 2020 от bgdinosaurus 3 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #49 Отговорено 3 Ноември, 2020 (Редактирано) Мога само да потвърдя казаното от колегата, карам само с всесезонни и на двете коли. На едната кола са Goodyear на другата Pirelli. Всесезонните гуми ще стават все по добри и повече за предпочитане в бъдеще. Редактирано 3 Ноември, 2020 от vespa 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bgdinosaurus 11 #50 Отговорено 3 Ноември, 2020 Моята като я купих беше с Pirelli Scorpion Verde, бяха стари, сториха ми се шумни, пробвах да ги поръчам нови такива ама по разни причини се разминах с тях. Първоначално исках да взема такива, мислех, че жабарите са ги оразмерили за жегата на Апенините (също като при нас), ама така се случи че купих Vredestein. Все пак по тестовете като гледам, мисля че е по-добре гудиъра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #51 Отговорено 4 Ноември, 2020 (Редактирано) Преди 10 часа, bgdinosaurus написа: 3 години - 50 хил км Vredestein Quatrac 3, шарката беше разделена на зимна и лятна половина, изядоха се доста на края на третата година, средно поведение през лято, дъжд и зима, не ги препоръчвам.. Все пак да отбележа, че вече е актуален модела Quatrac Pro, който според тестовете е сред най-добрите всесезонки. https://alltyretests.com/vredestein-quatrac-pro-test-review/ https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2019-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm Редактирано 4 Ноември, 2020 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #52 Отговорено 4 Ноември, 2020 На 27.10.2020 г. at 16:51, Veseliq написа: @CARPERAГумите с 3те връхчета и снежинката задължително покриват и M+S. Всесезонните гуми със снежинка се очаква да имат доста по-кратък живот в топло време. Абсолютно невярно е това мнение, а професора просто е потвърдил казаното в пост 13 от мен и после е цитирал Бранко от една тема преди две години. Даже и минус ми е сложил от злоба. Що се отнася до Pirelli аз така купих колата и съм минал над 40хкм, доволен съм много но лятото само в България свиркат в завой. Невероятно как лятото се изпича само контактната площ а зимата е мека и загрява бързо. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #53 Отговорено 4 Ноември, 2020 Слагам ти един плюс за компенсация да спре дърленето.Сега ще чакаме снега ама я дойде я не. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #54 Отговорено 4 Ноември, 2020 Преди 2 часа, vespa написа: Абсолютно невярно е това мнение Бих оценил ако уточниш кое точно в мнението е "абсолютно невярно". Казвам го без никакво заяждане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #55 Отговорено 4 Ноември, 2020 Всесезонната гума, освен по коментираните знаци (и разбира се мултифункционалната шарка) е означена и с допълнителните 4 пиктограмки (за всеки сезон), подредени заедно на борда и. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #56 Отговорено 4 Ноември, 2020 (Редактирано) Spoiler Quote 10 hours ago, vespa said: Абсолютно невярно е това мнение, а професора просто е потвърдил казаното в пост 13 от мен и после е цитирал Бранко от една тема преди две години. Даже и минус ми е сложил от злоба. Що се отнася до Pirelli аз така купих колата и съм минал над 40хкм, доволен съм много но лятото само в България свиркат в завой. Невероятно как лятото се изпича само контактната площ а зимата е мека и загрява бързо. Дори не си си направил труда да видиш какво и от къде съм цитирал. Може да се види кой раздава минуси от злоба като влезе в форума професоре. @vespa Редактирано 4 Ноември, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bgdinosaurus 11 #57 Отговорено 4 Ноември, 2020 (Редактирано) Преди 12 часа, inspektora написа: Все пак да отбележа, че вече е актуален модела Quatrac Pro, който според тестовете е сред най-добрите всесезонки. https://alltyretests.com/vredestein-quatrac-pro-test-review/ https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2019-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm Колега, новите независимо от добрите ревюта не бих си ги купил. Може би е пресилено, ама подозирам, че са неподходящи за нашите географски ширини (шарката доста прилича, ако и консистенцията е подобна, ба_ти Про-то). Ако направят тест 20 хил. км. с температура на асфалта от 50-55 градуса и държат на нашите пътища през лято и зима бих се навил да ги взема, ама не вярвам. Представянето на гудиъра през зимата засега е като на зимна гума над средния клас. Предполагам всички всесезонки, като нови са качествени. Истинският тест е да задържат представянето си примерно на третата зима и лято. Това е истинският тест, а не да ми мерят тест на спирачен път на мокро и сухо и други тестове, които са валидни за нова гума, сложена днес и тествана в стерилни условия заради самия тест. Всесезонките в БГ са в тежка експлоатация, ако шарката остане цяла това е теста! Не искаме да хвърчат парцали от гумите като на формула 1, нали? Не купуваме всесезонки за 1 година, нали? Представяне във времето му е майката! Успех на колегата с избора! Не забравяйте шума - хондите са си шумнички, моята е обезшумена откъм мотора но откъм околен шум не особено качествено. По-шумна гума се чува повече. Между 69 и 72 dB шум е 2 пъти по-силен по мощност шум в купето на една гума в сравнение с друга. Аз бих взел премиум всесезонки отколкото средняци зимни и летни поотделно. Представянето е същото, общия разход е поне 40% надолу, нямаш смяна и баланс - пролет/есен или закупуване на джанти по 300 лв бройката.. И все пак, колко да я караш тази кола - 5-6 години и друг да я мисли, ти мислиш новата. Редактирано 4 Ноември, 2020 от bgdinosaurus 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #58 Отговорено 4 Ноември, 2020 (Редактирано) За Русе и аз мисля, че всесезонките не са удачни. Редактирано 4 Ноември, 2020 от dimkaraganchev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
balin 13 #59 Отговорено 6 Ноември, 2020 Колеги купих всесезонни гуми NEXEN NBlue 4 Season и днес ми ги монтираха. Гумаджията ми обърна внимание, че от едната страна на гумите има една червена точка и като ги монтира тези отляво се вижда тази точка, а на десните точката е от вътрешната страна,което е странно. Също така от лявата страна се вижда дота на гумите, а от дясно пак е от вътрешната страна и не се вижда. Отбелязвам,че посоката и на 4-те гуми и знака Rotation е спазен и не се обърнати... Някой знае ли защо е така или това си е само при Nexen Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #60 Отговорено 6 Ноември, 2020 След производство, гумите минават проверка за баланс. Червената точка показва къде според него е най-тежката част на гумата радиално. Ползва се за ориентир - къде да бъде спрямо винтила. Той понякога може да е по-лек от липсващия материал в джантата (за отвора), понякога по-тежък - според материала на винтила и дали в него е вграден датчика за налягането на гумата. Щом е балансирана и е на 0 от двете страни - да не ти дреме къде е точката - майстора се е оправил. Най-много да ти е сложил някъде излишен баланс, но и той няма как да е сигурен че ще улучи мястото. Този метод се ползва предимно при производството на автомобилите, когато е сигурно че и джантите са прави. Повечето също имат такъв маркер за баланс - буква "L". 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
balin 13 #61 Отговорено 6 Ноември, 2020 Благодаря за разяснението Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1235 #62 Отговорено 6 Ноември, 2020 (Редактирано) Червена - Трябва да съвпада с отметката L на алуминиевият диск при монтажа на гумата. Бяла - Трябва да бъде на 180 градуса от отметката L на алуминиевият диск при монтажа на гумата. Жълта - Използва се при металните дискове. Трябва да съвпада с вентила. Това се прави с цел да не се трупа излишно олово по джантата https://auto.blitz.bg/novini/kakvo-oznachavat-tsvetnite-tochki-i-markirovki-po-gumite-na-kolata-video Редактирано 6 Ноември, 2020 от Митко Йотов 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #63 Отговорено 7 Ноември, 2020 Преди 22 часа, balin написа: Гумаджията ми обърна внимание, че от едната страна на гумите има една червена точка и като ги монтира тези отляво се вижда тази точка, а на десните точката е от вътрешната страна,което е странно. Също така от лявата страна се вижда дота на гумите, а от дясно пак е от вътрешната страна и не се вижда. Отбелязвам,че посоката и на 4-те гуми и знака Rotation е спазен и не се обърнати... Някой знае ли защо е така или това си е само при Nexen Как да се вижда точката и дот_а след като са поставени само от едната страна а гумата има посока на въртене. За да разменим лява с дясна трябва да се размонтират и завъртане в джантата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #64 Отговорено 7 Ноември, 2020 (Редактирано) На 4.11.2020 г. at 10:31, Veseliq написа: Бих оценил ако уточниш кое точно в мнението е "абсолютно невярно". Казвам го без никакво заяждане. Колега цитирал съм две изречения от твоя пост с които не съм съгласен. 1 двата символа показват коренно различни характеристики на гумата и няма как това да е вярно, за истинска всесезонна гума съм написал, че трябва да има снежинката с 3те върха, но това не значи, че протекторат е M+S. 2 всесезонните гуми не е задължително да се износват по бързо през лятото. Описал съм какво се случва с моите Pirelli през лятото, които карам над 40хкм. Пп Явно не си прочел внимателно това което съм написал по горе в темата. Редактирано 7 Ноември, 2020 от vespa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #65 Отговорено 7 Ноември, 2020 Само да кажа, че снежинката с трите върха и M+S не прави непременно зимна гума. Ето снимка на всесезонните Нексени. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #66 Отговорено 7 Ноември, 2020 (Редактирано) На 4.11.2020 г. at 8:56, vespa написа: На 27.10.2020 г. at 17:51, Veseliq написа: @CARPERAГумите с 3те връхчета и снежинката задължително покриват и M+S. Всесезонните гуми със снежинка се очаква да имат доста по-кратък живот в топло време. Абсолютно невярно е това мнение, Леееко отиваме към офтопик, но сега е мой ред да кажа, че е абсолютно невярно това мнение, че онова мнение е невярно. https://www.michelin.bg/auto/tips-and-advice/advice-auto/winter-tyres/what-winter-tyres-should-i-choose/how-to-recognise-a-good-winter-tyre Символът 3PMSF (3 Peak Mountain Snow Flake) се разпознава лесно: снежинка, заобиколена от 3 планински върха. Съгласно наредбите той винаги се придружава от маркировката M+S. За износването не мога да кажа дали на 100% е вярно, но е доста близко до истината. Всесезонното Pirelli ако не се лъжа отива повече към лятна, отколкото към зимна гума. Веско извинявай, ама такова нещо като "истинска всесезонна гума" не съм чувал. И все пак от марка до марка и от модел до модел има разлики, така че аз не бих рекъл и отсекъл "всесезонните са еди какви си и това е". Редактирано 7 Ноември, 2020 от dindin 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #67 Отговорено 9 Ноември, 2020 (Редактирано) Така като попрочетох обстойно темата, един съвет от мен: феновете на всесезонките във България си купете всесезонни якета, гащи и обувки. И си свиркайте. p.s. И да цъкате минуси се тая. На 29.10.2020 г. at 17:16, dimkaraganchev написа: Ей, опасни сте. Кой ви пита вие какво мислите за всесезонните гуми? Ами карайте си с каквото си искате. Колегата пита съвсем друго нещо. Като не сте компетентни, що се обаждате? А на колегата бих му казал да пробва NEXEN NBlue 4 Season. Достатъчно добри са и не са скъпи. И като ми се забие компетентен като тебе с всесезонки в уазката из Петрохан, и като извадя щангата...че и философи дървени! Карайте с квото щете, не ръсете ум! Те със сезонки не могат да управляват, всесезонки...аман от тикви по пътищата...! Цъкнете минуси... p.s. И като ти попрочетох темите, човек, който си разрежда антифриза с чешмяна вода и хвали китайските гуми да ни казва, как не разбираме от всесезонки...ай сиктир! Редактирано 9 Ноември, 2020 от mirott 1 1 1 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #68 Отговорено 9 Ноември, 2020 On 11/6/2020 at 1:45 PM, balin said: Колеги купих всесезонни гуми NEXEN NBlue 4 Season и днес ми ги монтираха. Гумаджията ми обърна внимание, че от едната страна на гумите има една червена точка и като ги монтира тези отляво се вижда тази точка, а на десните точката е от вътрешната страна,което е странно. Също така от лявата страна се вижда дота на гумите, а от дясно пак е от вътрешната страна и не се вижда. Отбелязвам,че посоката и на 4-те гуми и знака Rotation е спазен и не се обърнати... Някой знае ли защо е така или това си е само при Nexen Това е тук никой гумаджия не знае да ти разчете значението на точки и символи,защо ли му е важно е да ти натика оловата и вземе парите. За гумите имай едно на ум като стане -5 и надолу,ти сам ще си ги тестваш. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #69 Отговорено 9 Ноември, 2020 Май сте забравили какво е истинска зима и студ или все още сте ходили под масата когато зимата си беше зима. Това в момента не е зима, в час от българия изобщо не виждат сняг а другата част снега най често се топи на другия ден.Всичко се променя, климата става по топъл а всесезонните гуми стават все по добри. В момента не е рядкост да се ползват един и същ каучук за летни всесезонни и зимни гуми, тоест разликата е само в щарката и има доста добри китайски гуми. Само меркантилните гумаджии плюят всесезонните гуми и шараните който са лапнали въдицата им. За нашия климат тези гуми са напълно адекватни.Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk 2 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #70 Отговорено 9 Ноември, 2020 16 minutes ago, lelemale13 said: В момента не е рядкост да се ползват един и същ каучук за летни всесезонни и зимни гуми, тоест разликата е само в щарката[…] Нямам против всесезонните за определени ситуации, но това ми звучи абсурдно. Дори не мисля, че може да се намери източник за такива твърдения и ми звучат по-скоро като догатки. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pp1349 8 #71 Отговорено 10 Ноември, 2020 Преди 7 часа, mirott написа: Така като попрочетох обстойно темата, един съвет от мен: феновете на всесезонките във България си купете всесезонни якета, гащи и обувки. И си свиркайте. p.s. И да цъкате минуси се тая. Още по-добра идея е след като си напазаруваш въпросното бельо да си купиш и втори автомобил. Оборудваш единия с летни, другия със зимни гуми и зимна течност за чистачки и решаваш проблема кардинално! :Д 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
balin 13 #72 Отговорено 10 Ноември, 2020 Извода от всичко изписано е един Хората с предубеждения към всесезонните гуми ще си останат с тях и надали ще пробват да карат с такива гуми някога, а други като мен които навъртат малък километраж и основно в по-големи и изчистени градове ще си караме с всесезонните и ще радваме на живота Винаги ще има за и против, въпроса е всеки сам да прецени за себе си ,кое му върши работа... Наистина ,ако няма чести ходения по планини и тежки терени е напълно безмислено да пълним гушите на алчните гумаджии 2 пъти годишно и отделно да се чудим къде да складираме и държим 2 комплекта гуми, хамалогия, изнасяне, прибиране и т.н. Само да вметна преди няколко дена гумаджии ми обявиха цена от 25 лв. на гума за монтаж, демонтаж и баланс...е няма как да им дам 100 лв. за смяна на 4 гуми 😄 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #73 Отговорено 10 Ноември, 2020 Off Topic Преди 22 часа, mirott написа: И като ми се забие компетентен като тебе с всесезонки в уазката из Петрохан СтанА ми любопитно, уазката с какви гуми я караш?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #74 Отговорено 10 Ноември, 2020 (Редактирано) Off Topic На 9.11.2020 г. at 21:54, mirott написа: Така като попрочетох обстойно темата, един съвет от мен: феновете на всесезонките във България си купете всесезонни якета, гащи и обувки. И си свиркайте. p.s. И да цъкате минуси се тая. И като ми се забие компетентен като тебе с всесезонки в уазката из Петрохан, и като извадя щангата...че и философи дървени! Карайте с квото щете, не ръсете ум! Те със сезонки не могат да управляват, всесезонки...аман от тикви по пътищата...! Цъкнете минуси... p.s. И като ти попрочетох темите, човек, който си разрежда антифриза с чешмяна вода и хвали китайските гуми да ни казва, как не разбираме от всесезонки...ай сиктир! Я, какъв специалист имало тук. Редактирано 10 Ноември, 2020 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slavko 36 #75 Отговорено 11 Ноември, 2020 Пак се започнаха безмислени теми....ами купувайте си каквито искате...изискването е за 4 мм протектор...защо се опитвате да налагате собственото си мнение,има колеги от тук коментиращите които нямат представа какво говорят, чул от някъде ...за смески , протектори ,температури и вече е голям специалист... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #76 Отговорено 11 Ноември, 2020 Spoiler Темата не е безмислена, а дори доста полезна, ако човек гледа с критично око, проверява информацията и филтрира излишните постове. Все пак е форум – ако тук някой иска да намери обективна и вярна информация, такъв подход е нужен. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #77 Отговорено 11 Ноември, 2020 И моето мнение: 1.Факти- Карам внимателно и винаги спазвам добра дистанция. Голям град, почти без зима. Между 15-20 К на година... Имаме две коли( втората се кара за по 3-5К само градско), за които се грижа аз! Откакто преди 7 години сложих и на двете всесезонни гуми, направо се родих...!!! Спестявам много хамалогия и време да се занимавам със сервиза до нас... Отделно, и всеки път по 50 Евро на кола😉🙈... Екстремни ситуации не съм преживявал, защото не обичам да рискувам... Гумите са качествени и съмнения в тях нямам...! Всеки има право на избор ...........✌☺🍀 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #78 Отговорено 11 Ноември, 2020 Преди 13 часа, balin написа: Извода от всичко изписано е един Хората с предубеждения към всесезонните гуми ще си останат с тях и надали ще пробват да карат с такива гуми някога, а други като мен които навъртат малък километраж и основно в по-големи и изчистени градове ще си караме с всесезонните и ще радваме на живота Винаги ще има за и против, въпроса е всеки сам да прецени за себе си ,кое му върши работа... Наистина ,ако няма чести ходения по планини и тежки терени е напълно безмислено да пълним гушите на алчните гумаджии 2 пъти годишно и отделно да се чудим къде да складираме и държим 2 комплекта гуми, хамалогия, изнасяне, прибиране и т.н. Само да вметна преди няколко дена гумаджии ми обявиха цена от 25 лв. на гума за монтаж, демонтаж и баланс...е няма как да им дам 100 лв. за смяна на 4 гуми 😄 Прав си - всеки си отговаря за преценката, но финансовият аспект няма общо с метеорологичния, или с адекватното стоене на колата на пътя. Друг е въпросът че лимита го определят гумите, а водача го усеща и не го прекрачва. Като е люта зима, или адска жега - не караш, и готово. Да - 100 лв на смяна е много! Винаги съм карал с 2 сета гуми/джанти. Втори сет алуминиеви при теб ще се изплати за 2 години и ще са си твои, а не на гумаджията. Аз им намирам място, обувам и балансирам веднъж, а после - пролет и есен, си ги менкам пред гаража. Не карам много - 8 - 10 хил. км на година, макар че сега с "новата", само си търся повод за пътуване и за 4 месеца имам 6500км и едвам и намерих втори сет джанти. Макар и Хонда е с 5 х 120. От предубеждения не страдам - имам си личен опит и както вече бях споменал, колата дойде с добри всесезонки, но уви - не покриха (моите) критерии. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #79 Отговорено 11 Ноември, 2020 (Редактирано) Всекш сам преценява какво ще сложи на колата си. Срещал съм на пътя много извращения,пестене и незнание това не води до нищо хубаво. Включително съм изпадал в ситуацията при която само и единствено защото съм с зимна гума е педотвратило катастрофа,тоест аз нямах щети този запапътил се в мен имаше. Бях с детето в колата ,то нищо не разбра на мен ми се обърна корема. Едва ли щях да си го простя ако бях направил икономия в решението ми да взема нови 4 бр зимни гуми. Замислете се над това,може да не сте го преживявали аз да. Но да не забравяме че всички ние сме на пътя. Аз съм ок , но другия насреща е решил да спести,ето тогава стават белите. Ето пък колега който е решил че тези гуми стават точно за зимата. За мен тези са за трактор в полето. п.п Това е валидно и за много аспекти от поддръжката на колата ,на пътя се разхождат много коли убийци. Дано никой от нас не ги среща. Редактирано 11 Ноември, 2020 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #80 Отговорено 11 Ноември, 2020 Spoiler Отново се откланям малко от темата, но по повод ползване на off road гуми като зимни, наскоро излезе много добро клипче, сравнявайки зимни с всесезонни с офф роуд гуми. Ако не ви се гледа, заключението е, че офф роуд гумите не са добри за сняг. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове