Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Такааа...
Honda 08215-99974 е така нареченото HONDA Ultra NEXT (Earth Dreams Technology)

604197369_HONDAUltraNEXT.thumb.jpg.6398b1d5b7df716ed3c66598b92f25b7.jpg252039803_2HONDAUltraNEXT.thumb.jpg.e710a9d9091a1aa3cf2ea1294cda5b00.jpg

 

Honda 08216-99974 e Honda oil ultra green 0W-16 (Hybrid)

6946.thumb.jpg.90935a1fc1bb4db7b6676859bda85c0f.jpg

 

Honda 08232-P99S1LHE е Genuine Honda 0W-20 Hybrid Engine Oil (Honda Green Oil)

hybrid-oil-1-litre-main-web.thumb.jpg.8b58f429f7d0b742bcb87a6c3e5851ea.jpg

 

Всички тези масла за за хибриди!

Твоят Jazz хибрид ли е в края на крайщата?

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не е. Jazz 2016 Comfort 1.3 i-VTEC 75 kW (102 PS). Специално прегледах сега пак талона.

Това също е в книгата, но се отнася за "неевропейски" модели

 

PXL_20230907_210449641_MV.thumb.jpg.bc164cb6c555b63be74cc9f65f98df8e.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В твоята книжка пише да се използват Honda Motor Oil #1.0, Honda Green Oil, или 0W-20. И изрично е казано: Да се използват 0W-30 или 5W-30 само ако няма някое от първите три вида масла!

Това, че се препоръчват тези вискозитети и спецификации на Хонда, ме навежда на мисълта, че този двигател се използва и за вграждане в хибридите на Хонда.

Така, че взимай Honda Green Oil, или RAVENOL EFE  0W-16 и не го мисли.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите и информацията. Поръчвам RAVENOL FEL SAE 5W-30 за Civic-a и RAVENOL EFE EXTRA FUEL ECONOMY SAE 0W-16 за Jazz-a, директно от Ravenol Shop. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как 0-16 ще сложил в тоя двигател! 

Къде видяхте да пише 0-16, изрично е посочено 0-20, ако целата е икономия на гориво.

0-16 е за хибриди, ама не за двигатели, които се слагат в хибриди, а за хибриди, където натоварването на двигателя е значително намалено. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега говорих с Ravenol. Твърдят, че макар RAVENOL EFE EXTRA FUEL ECONOMY SAE 0W-16 да е в долния сектър на вискозитета (16-20 за модела Jazz) бил подходящ. Поисках алтернатива за точно 0W-20 и ми предложиха RAVENOL Eco Synth ECS SAE 0W-20

 

Honda Green Oil 0W-20 го намирам само на едно място в момента за 110 евро за 4L

Редактирано от pgenov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен. След като колегата @Ronin7 ( Благодаря ! ) ме насочи към тази тема, питам тук.

 

Honda Civic 8gen 2.2 140hp, премахнат DPF, мотора работи добре, не харчи масло, няма шумове - насоката е към ACEA A5/B5 0w30 ( както колегата @dandilov ми обърна внимание, за което, Благодаря ! )

 

Насочил съм се към :

1. Ravenol SSV 0w30 ACEA A5/B5 - https://ato24.de/en/ravenol-ssv-sae-0w-30.html

2. Shell Helix Ultra 0w30 A5/B5 - https://ato24.de/en/shell-helix-ultra-0w-30-a5-b5-1-l.html

 

Към кое от тези клоните?

 

Маслото ще е от общите поръчки :)

 

Приемам съвет и за маслен филтър - може ли и той да се поръча през поръчката към АТО24?  ( Обаче тук вече трябва да помагате, защото чесно не мога грам да се ориентирам с тия филтри ) ?

 

Благодаря!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших да сложа Ravenol RCS 5W40, ще видя как е. За сега съм минал 200км от смяната :D В крайна сметка не знам и колко го гори, тъй като при последната смяна имах теч от единия капак на главата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Go6k0

Правилно си се насочил към моделите масла.

SSV e TOP масло. Бих избрал него.

Шелчето е бюджетен вариант, ако ти се свиди да си купиш SSV.

Филтри - от Ronin7.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@pgenov

Ако държиш на 0W-20, вместо Ravenol ECS бих избрал DFE.

 

@Rakeem

Honda Engine Oil #1.0 e 0W-16. Именно то се препоръчва за икономия на гориво в книжката.

Разликата в работните вискозитети между RAVENOL EFE 0W-16 и RAVENOL ECS 0W-20 е само 0,7mm²/s. Така, че не е никаква драма...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

Honda Engine Oil #1.0 e 0W-16.

 Дай линк да го видя това масло кое, въобще нищо не ми говори това. 

Honda green oil e 0w20 и като цяло все за 0w20 се говори в книжката и за това се чудя откъде дойде това 0w16.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

Honda Engine Oil #1.0
SAE 0W-16
Приложение: хибриди от 2018г., бензин от 2015г. и с PF от 2018г.

Източник: "Новите тенденции при Honda"
https://www.yacco-bulgaria.com/novini/novite-tendencii-pri-honda

 

Honda 08215-99974 с търговското наименование: HONDA Ultra NEXT (Earth Dreams Technology), производство на Idemitsu, и e SAE 0W-8.

Honda 08216-99974 e съответно 0W-16 (този номер го срещам в нет-а и като 0W-10 ! ). Това е Honda Ultra Green.

Honda 08232-P99S1LHE (този си е 0W-20 Hybrid).

RAVENOL Extra Fuel Economy EFE SAE 0W-16 е с препоръки за използване във всичките горни 3 спец. на Хонда. И не заради вискозитета, а заради състава и присадките си.

 

Honda 08232-P99K4LHE това е 0W-20 Honda Type 2.0. До него, по присадки, най се доближава RAVENOL DFE SAE 0W-20 по данни от лаб. анализи, но не напълно. За сметка на това пък, DFE има по добри базови масла и физико-химични х-ки.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте🙂

На Акорда ми,2.4 201 к.с. мисля да му сложа за първи път Равенол и тъй като видях,че маслата им имат различни разновидности-DXG,FSB,SSV и т.н. ,тотално се обърках и не мога да си избера подходящото за моя двигател ,който между другото е на газ и ми гори масло около 300-400 гр /10000 км .

Сега съм с Мотул 5W-30 ,но преди зимата искам да го сменя с Равенол, за предпочитане 0W-30 ,в краен случай и с 5W(предпочитам го за лятото).

Та ,ако може да ме насочите ще съм Ви благодарен!

 

Редактирано от Suyahoka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нашите двигатели според оил селектора на равенол на първо място излиза RAVENOL SSV Fuel Economy SAE 0W-30, което е по ACEA A5/B5, API SL. Карал съм с него-доволен съм, разход не съм имал, но като цяло рядко влизам във високи обороти(над 4500). Сега съм с Shell Helix Ultra 0W-30 A5/B5 и имам събективното усещане при студен старт че двигателя се развърта една идея по-леко(зимата ще видя как ще е).  Ако не те притеснява цената това е изборът от гамата на равенол.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой има ли идея защо из Интернет намирам за двигателя L13B, който е в Jazz 1.3 2016, препоръчително масло 5W-30, а в книжката го дават едва ли не за в краен случай? Една от спекулациите е, че е заради изискванията за емисии в EU, като за пред клиента това се представя като полза за него (спестено гориво). Колкото и да ми се иска сляпо да се доверя на инструкциите на производителя, все повече се сблъсквам със ситуации, когато следпродажбения интерес на производителя / търговеца не съвпада с моя дългосрочен план за ползване на продукта. Така като гледам на 0W-30 някъде отиват нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега pgenov, накратко от снимката на твоя Owner manual и интернет каталозите четейки между редовете улавям следното:
 
1) Honda препоръчва и каталозите изписват, че за целогодишна употреба са маслата Honda Engine Oil #1.0 (SAE 0W-16) и Honda Green Oil (SAE 0W-20). Т.е. наблягат разбираемо на две ОЕМ масла. Изписани са и нямат нужда от разяснение. Един вид, взимаш и ползваш.  

 

2) После са изброени спецификациите ACEA A1/B1, A3/B3 и A5/B5, но с една уловка. Те и да се напъват и да искат не могат да бъдат SAE 0W-16/0W-20. Т.е ще присъстват в други  класове от рода на SAE 0W-30/5W-30. Затова онлайн каталозите не ги дават като year-round употреба, а като temperate (умерен) климат, което си е пак все сезонно - SAE 0W е при -35С, а 5W при -30С.

 

3) ACEA A1/B1 е отпаднала и се заменя от SAE 0W-20 ACEA C5.

 

4) Подозирам, че Honda Green Oil първоначално включва някоя от модерните спецификации на API/ILSAC. Много масла на пазара са едновременно напр. по SAE 0W-20 API/ILSAC и ACEA C5/C6. Така че ти удовлетворяваш критериите както на Honda Green Oil SAE 0W-20, така и на ACEA A1/B1.

 

5. За този двигател оставащи позволени опции са SAE 0W-30 (за предпочитане в ACEA A5/B5) и SAE 5W-30 (за предпочитане в ACEA A5/B5). Понеже черно на бяло присъстват в Owner manual-a, онлайн каталозите нямат избор и дават предложения по тези критерии.

 

6. Ако не искаш да избереш SAE 0W-16/0W-20, то между SAE 0W-30 ACEA A5/B5 и SAE 5W-30 ACEA A5/B5 ти препоръчвам да намериш конкретно масло на Ravenol, което по вторите критерии добавя и най-новия стандарт ACEA A7/B7 с предимства: Защита от LSPI, защита от разтягане и износване на веригата и най-новия тест за икономия на гориво на Toyota, първоначално вграден в SAE 0W-20 ACEA C6 масло. Недостатъци - по-малка защита на катализатора в дългосрочен план.

 

Или накратко: Отлична опция е т.4), също много подходяща е SAE 5W-30 ACEA A5/B5, (в комбинация от A7/B7)...
Поздрави

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има промоция до 17-ти на масла Raverol. 

https://ato24.de/de/sonderangebote.html

Мисля да напазарувам едно DFE 0W-20 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Искам да попитам някой ползва ли оригинално масло Хонда 5W30 на 2.2CDTi? Гледам,че го има като вариант,а и не е скъпо с отстъпката.До сега карах с Кастрол 5W30 и колата работи много добре,даже в пъти по-добре отколкото с Тойота масло.Води си ми се акъла да заложа на ОЕМ маслото,но ме е страх дали ще има разлика в шума на мотора,че Тойота масло хич не беше добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Моля за разяснение каква е разликата между Shell Helix Ultra (чист), ЕСТ и Profesional? Порових из темата, но повече се обърквам, отколкото да ми се избистря. Замислил съм се да сложа такова на ФР-В 1,7, което се кара само на бензин. В момента съм с Пакело и съм доволен, но ако ми затрябва за доливане, трябва да го поръчвам по куриери, а си мисля, че Шел-а ще е по-лесен за купуване на място.

Благодаря преварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си Равенол или Амсойл и следващия път си сложи същото масло и въобще не се занимавай повече с тази минералка на баснословни цени.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Франко

Различното са спецификациите, на които отговарят, съответно съставът и характеристиките им.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за старичък бензинов мотор, който се кара основно градско, кое би било най-подходящото?

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Франко, колкото и да е  стар мотора ако е в добра кондиция от гамата на равенол(което излиза от тяхната база): RAVENOL SSO SAE 0W-30 или RAVENOL SSV SAE 0W-30  в момента е на промоция от общите поръчки.
A за шел точното масло можеш да намериш тук като посочиш точния модел на возилото. 

Редактирано от marto_bo
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Франко

За да може да ти се даде някаква полезна препоръка, първо трябва ти да дадеш пълноценна информация за двигателя. На какво гориво е (бензин или LPG)? В какво състояние е (перфектно, не много добро, има ли несвойствени шумове - потропване тракане и т.н.)? Харчи ли масло и колко? Посочил си режим - предимно градско, което също е важно и т.н.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, dandilov написа:

@Франко

За да може да ти се даде някаква полезна препоръка, първо трябва ти да дадеш пълноценна информация за двигателя. На какво гориво е (бензин или LPG)? В какво състояние е (перфектно, не много добро, има ли несвойствени шумове - потропване тракане и т.н.)? Харчи ли масло и колко? Посочил си режим - предимно градско, което също е важно и т.н.

 

Кара се само на бензин (няма и не е имала газово), като похапва 1-1,5л/10 000км ... приблизително (старая се да не го юркам на високи обороти). Мотора, естествено, не е първа младост и нямам реална представа на колко км. е в момента ... не чувам някакви чукания и тракания, освен съвсем леко цъкане (като на газови дюзи) - възможно е да е от клапаните (не знам кога са регулирани). Работи си равномерно - не потрепва и според мен не са умрели много коне (то по рождение не са много де).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разходът 1-1,5л/10 000км не е малък. С масло няма да се оправи. За сегменти си.

При предимно градско, маслото трябва да се сменя на много по-кратък интервал!

С оглед на последната информация:

Shell Helix Ultra 5W-30 ( "чистoтo" Ultra) е много добър бюджетен вариант за този режим на шофиране.

В по-високият клас масла, много добър избор би бил RAVENOL SSO 0W-30.

И задължително смяна на 5 - 6 хил. км. максимум! Ако искаш да отложиш, малко във времето, ремонта.

Горенето на масло няма да избегнеш, но поне ще е в по-малко количество. А и няма да дозадръстиш мотора с допълнителни отлагания. Даже ще го поизчистиш малко.

 

Шел и Равенол купувай от общите поръчки на форума, за да е сигурно, че няма да попаднеш на менте. Понеже в БГ се продават всякакви "чудесии", опаковани като оригинални. Обади се на Ronin7 (Наско). Мисля, че има в наличност Shell Helix Ultra 5W-30 и може да ти изпрати веднага.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 9/21/2023 at 7:08 PM, Франко said:

Кара се само на бензин (няма и не е имала газово), като похапва 1-1,5л/10 000км ... приблизително (старая се да не го юркам на високи обороти). Мотора, естествено, не е първа младост и нямам реална представа на колко км. е в момента ... не чувам някакви чукания и тракания, освен съвсем леко цъкане (като на газови дюзи) - възможно е да е от клапаните (не знам кога са регулирани). Работи си равномерно - не потрепва и според мен не са умрели много коне (то по рождение не са много де).

 Това според теб  е  ок  така трябва да си продължава да не регулираш клапаните.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mercedes benz w204 2012г.,код двигател 651 

170к.с. дизел,на 230к.,в отлично състояние.

Бих искал да разбера,дали това масло е добър избор?

 

20118.pdfПитам за приятел,който до сега караше с VMP на равенол,но цената удари тавана.

 

Другото с което е карал е Ravenol VMP 5W30(цената му удари тавана) и Amsoil european formula 5w30 C3.

 

Дали ROWE-то е на ранга им?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В цитирания PDF присъстват всичките дизелови стандарти на Mercedes за двигатели с DPF или не от 2004г насам. MB 229.52  е за Евро6 (от 2014 насам) и той заменя и надгражда MB 229.51/31 които се изискват действително за двигателя. Още пише че стандарта е Approval. Потърсете маслото за допълнително потвърждение в сайта на bevo-mercedes, първо в раздела MB 229.52. Поздрави

Редактирано от georgi.ivanov1975
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Присъства Screenshot_20230930-002949_Chrome.thumb.jpg.9cc1d127997e66ff0f69eb32806ba351.jpg :thumbs1:,но кинематични и химични х-ки,може ли да бъде на нивото на VMP?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко от маслата има по нещо, което другото не предлага. Ако говорим за стандарт по MB, то на Rowe е най-висок. Той изисква икономията на гориво да покаже мин +1% спрямо MB 229.51 и се вижда от по-ниския му HTHS. Ravenol обаче предлага (навярно) по-нисък % сулфатна пепел което е по-добре за DPF, а същевременно внушителен TBN и по-висок VI. Факт е, че и 2-те са сертифицирани по MB. Но ако колата бе малко по-нова, тогава Ravenol-а не щеше да се впише. За какво му държат (сравнително ниския към днешен момент) MB 229.51 от 2005г не знам. На Rowe останалите стандарти (в дизеловата им част) са насочени към най-новия автопарк, визирам BMW LL-04 (по N20), MB 229.52 и най-новия на Opel / Vauxhall от 2019.  Като представители на ACEA C3 масло реологичните им показатели са почти еднакви. Ако на Rowe съдържанието на тубата отговаря на TDS, и цената ви харесва, в никакъв случай не е за подценяване.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря,а съдържанието на PAO,не е ли фактор в полза на Равенол?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От предимство (PAO) сам сподели че цената му се вдигнала (недостатък). Затова по-горе казах: "Всяко от маслата има по нещо, което другото не предлага". Поздрави.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.12.2022 г. at 13:33, inspektora написа:

След три смени с Mobil 1 ESP 5W30 (C3), сложих FUCHS TITAN SUPERSYN F ECO-FE 0W30 (С2). След изминати около 1500 км., не усещам някаква разлика. Досега не ми се е налагало да доливам от смяна до смяна (10К) и ще видим и с Фукса дали ще е така. Някой има ли опит с това масло?

След изминати вече 10К км., мога да кажа, че FUCHS-а от поста ми е напълно читав. Не се е налагало да доливам и не съм усетил да се променя звука на мотора с напредване на километрите. Имам субективно усещане, че когато е студен, моторът е по-тих отколкото с Mobil-а (вероятно се дължи на 0W-то). Продължавам с WOLF OFFICIALTECH C2 5W-30. Живот и здраве, след още 10К ще докладвам и за него.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изминал съм около 700км след смяната на маслото и мога да кажа, че колата е доста по-тиха с Ravenol RCS. 
 Вече имам щека, така че си го гледам по-редовно нивото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Колата е Акорд 8ма 2.4 ма газ. Сега карам с Ravenol 5w30 DXG.За около 4000 км нивото на маслото падна от Макса на щеката до минимум. В книжката пише че маслото трябва да отговaря на А3/B4, затова съм се насочил за следващата смяна към Ravenol SCL. Правилно ли е или има и по-добро за този двигател от Ravenol? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впиши си точните данни в търсачката на равенол и ще ти излезнат най-подходящите масла за гамата на равенол:
https://oilguide.ravenol.de/?lang=en

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Damasko

Здравей колега,

Ravenol DXG 5w30 е едно от най-добрите масла на пазара в момента като състав и качества.

По принцип К24 изисква по-нисковискозитетни масла и честа смяна. В западна Европа, обаче, масово ги карат с 5W-40, а също сменят маслото на сервизни интервали от по 15 000 - 20 000 км, което води до нагари и запичане на маслосъбирателните сегменти. От там и горене на масло. Ако се кара продължително време така, следват и надрани цилиндри, и т.н.

В книжката се препоръчва АСЕА А5/В5. Резервен вариант АСЕА А3/В4, ако няма А5/В5. Но щом ти харчи Ravenol DXG 5w30, ако сложиш А5/В5 - ще го харчи повече. Ravenol SSL 0W-40 ще го гори една идея по-малко, но няма да решиш проблема. А той ще се задълбочава във времето.

За съжаление, при теб ситуацията няма да се оправи с масло. Явно си трябва ремонт.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Обмислям да се включа в черния петък на АТО24. А още по-отдалеч обмислям и смяна на вискозитета на маслото. Колата е CR-V 2017 2.0 с R20A9 двигател.

Знам, че се препоръчва 0w20 и винаги съм карал с препоръчания вискозитет всичките си коли до сега. Сега обаче ме притеснява едно почукване, което се чува понякога на празен ход. затова обмислям да пробвам 0w30 на Amsoil.

Забелязах това почукване откакто сложих Ravenol, затова обмислям и смяна на марката. Забелязах го и когато го сложих на Форд Фокус. 

 

Доводите ми са:

 

1. Колата е гаражна и се пали на 5+ градуса винаги. 1 път макс годишно да се наложи да стои на навън на минусови теператури за ден два.

2. Карам предимно градско на къси разстояния и ме притеснява разреждането на маслото с времето.

3. Избрал съм Amsoil 0w30 като нещо средно между 0w20 и 5w30. Като Kinematic sicosity на 0w20 е 8.5/45 единици (едни от "най-редките" на пазара), съответно при 100 и 40 градуса за равенолите. А на  0w30 и 5w30 равенолите е около 12/68.

4. В крайна сметка на загрял двигател вискозитетите почти се изравняват. Дали ще е 8, 10 или 12 единици, когато маслото е качествено, не мисля, че е проблем за двигателя.

 

Т.е. идеята ми е съвсем леко да вдигна вискозитета. 

Приемам идеи и съвети :) 

 

Прилагам таблица на амсойлите.

Image 003.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...