Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Бюджетно масло, за едни 4000-5000кмра , подобно на Петрото...Нщ специално;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/15/2022 at 11:53 PM, Bekario said:

Някой има ли наблюдение върху това масло?

https://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_412_413&products_id=6327

Мдам...."синтетично" под 10 лв/литър ще да е много яко...

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще третирам с Лики Моли енджин флъш,  наливам Манола да отмие евентуалните остатъчни елементи от детергентите.

 

И след това...

 

20220819_132352.jpg

Редактирано от Bekario
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След промивката, карай с манола поне 2000кмра за да "изплакне" каквото има и след това наливай това.

С наливане и работа на двигателя 20мин нщ няма да стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2000 км, много голямо плакнене ще да е...

И 20 минути стигат. А за по-маняшко, може и 200 км.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен..На едно масло му трябват мин 1000кмра, за да започне да работи..Като го сипе за 20 Мин, на някой колите им не загряват за 20 мин например ,по - добре да не го сипва. Защо трябва да го съсипе и да го изхвърли за 20 Мин, по- добре хич да не го сипва тогава.

@Bekario Няма да ти блокира мотора ,ако покараш 1000-2000кмра с това..Поне го използвай и си наливай Амсойла 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Манолчо съм в момента,  никакви грижи. Ще го поразходя малко.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кои са четеримата най-активни в темата?

 

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

аз пък писах на Маркони и другата седмица ще пробвам ракията :D 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ще се възползвам от офертата Маркони и аз (не е за изпускане):D!

По нашия край се пие само гроздова,кайсии само на компот и сладко:D!За това 4л 0W20,като ще имаш и капков материал на К20Z2 от първа ръка.

Пиши ей така по някой ред и ти майсторе,че виж как живва форума:punk:!

Поздрави!

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, tsonev.autofix написа:

Точно тебе не искам да те убеждавам в нищо. Опитай и ще разбереш, че маслата нямат нищо общо.

 

Това какво пише в data sheet-а и това което е в действителност няма нищо общо.

 

Но както казах, не искам да убеждавам никой в нищо - има два типа хора такива дето са дървени философи и само плямпат и другите дето са с отворено съзнание и решават да пробват.

ИзвинявайТЕ , но това не е сериозно.

Нали разбираТЕ, че това не е сирене, за да го пробвам и да кажа, да вкусно е (има и вкусни сирене, в които няма и грам мляко). 

70 000км. наливам Петро и мога да кажа, че съм доволен, все още не ми го гори и двигателя работи безупречно, та значи ли това, че Петро е пълна синтетика с много високо качество, което трябва да струва двойно повече, ами не!

И за да продължа с дървеното философстване, тъй като в последствие видях, че сте качили МСДС файла на 5в30, който странно защо не е достъпен за сваляне от сайта или пък не съвсем...

50-75% - CAS:64742-54-7

25-50% - CAS:64742-54-7

Това е базата на маслото, причината за еднаквия идентификационен код по CAS e, че този код може да се отнася до 3-та и 2-ра група хидрокрек масла.

Останалите са антиоксиданти. ПАО и Естери няма. 

Тоест Пакело Хелиум 5в30, което производителя и търговците твърдят, че е пълна синтетика, всъщност съдържа единствено хидрокрек 2-ра и 3-та група, коя е повече, коя по-малко, само можем да гадаем(ще видим дали ще ми пратят MSDS-a на 0в20). 

Но може би и там лъжат, както лъжат и при TDS-a. 

Явно това масло е дълбоко конспирирано и всячески се опитват да го принизят(на хартия) до евтини минералки, за да има за сензитивните ценители. 

Поздрави и нищо лично, просто си гледам интереса, така както вие си гледате вашия. 

Без име.png

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.oil-club.ru/forum/topic/10649-masla-rakelo/

Ако някой може да синтезира информацията от тук в 2 изречения ще е супер. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, Rakeem said:

ИзвинявайТЕ , но това не е сериозно.

Нали разбираТЕ, че това не е сирене, за да го пробвам и да кажа, да вкусно е (има и вкусни сирене, в които няма и грам мляко). 

70 000км. наливам Петро и мога да кажа, че съм доволен, все още не ми го гори и двигателя работи безупречно, та значи ли това, че Петро е пълна синтетика с много високо качество, което трябва да струва двойно повече, ами не!

И за да продължа с дървеното философстване, тъй като в последствие видях, че сте качили МСДС файла на 5в30, който странно защо не е достъпен за сваляне от сайта или пък не съвсем...

50-75% - CAS:64742-54-7

25-50% - CAS:64742-54-7

Това е базата на маслото, причината за еднаквия идентификационен код по CAS e, че този код може да се отнася до 3-та и 2-ра група хидрокрек масла.

Останалите са антиоксиданти. ПАО и Естери няма. 

Тоест Пакело Хелиум 5в30, което производителя и търговците твърдят, че е пълна синтетика, всъщност съдържа единствено хидрокрек 2-ра и 3-та група, коя е повече, коя по-малко, само можем да гадаем(ще видим дали ще ми пратят MSDS-a на 0в20). 

Но може би и там лъжат, както лъжат и при TDS-a. 

Явно това масло е дълбоко конспирирано и всячески се опитват да го принизят(на хартия) до евтини минералки, за да има за сензитивните ценители. 

Поздрави и нищо лично, просто си гледам интереса, така както вие си гледате вашия. 

Без име.png

MSDS и FDS-а ги бях качил по-горе, приятелю. Не се мъчи :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, dindin написа:

https://www.oil-club.ru/forum/topic/10649-masla-rakelo/

Ако някой може да синтезира информацията от тук в 2 изречения ще е супер

Преразказвам с две думи без да влагам лична оценка - част от коментиращите се оплакват, че не е предоставена достатъчно информация за маслата, особено за базовите. Други са го пробвали и са доволни или поне не могат да кажат нищо лошо. А мнението на администратора e следното:

"Тествахме ги преди няколко години, имаше забележки, имаше нарушения на рецептури. Обикновен малък местен "блендер", не обръщайте внимание на  маркетинга. Можете спокойно да вземете, ако е на добра цена. Не очаквайте такова постоянство в качеството от партида до партида, каквото има при Mobil"

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност нещата са точно обратните. При Пакело всяка туба има абсолютно еднакъв състав, поради стриктни качествен контрол на фирмата. 

 

Доказателството е, че Порше Кайен, на което му дават Мобил заводски, гори Мобила.  Пакело това се променя. Разхода на масло пада до 4 пъти!! 

 

В крайна сметка обикновения местен блендер е на 90 години и участва в доста състезателни формати. Дори и във Формула 1! Кой е отбора? Нали не очаквате от формула да си кажат с какво масло карат? 

 

"Еми, то Шел е най разпространеното масло!"

Да вярно, но като спонсор! 😁

 

И аз имма един въпрос, администратора на групата, тъй като не се познаваме толкова добре... Химик ли е? Или пък се занимава с масла? О, или може би е разпространител на смазочни продукти и доста разбира нещата? 

 

 

Редактирано от tsonev.autofix

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О,или някой не може да чете!

Колегата се е опитал накратко да обобщи коментарите от руския форум за масла.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:bye:Моля, колегите да успокоят топката....! То времето ще покаже, кое масло ще се наложи -като цена+качество! :dunno:Няма нужда от агресия по темата...То и времената са в момента неблагоприятни за всички ни!:boxed:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, tsonev.autofix написа:

И аз имма един въпрос, администратора на групата

 

Предполагам става въпрос за този администратор -  https://www.oil-club.ru/forum/profile/2-torcon/

 

Към колегите - който желае може да продължи да обсъжда маслата Pakelo в темата, участието на дистрибутора в дискусията си е по негово желание и надявам се всичко да си остане в рамките на добрия тон. 

Все пак форумът е затова. :)

Поздрави! 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Цонев, аз съм сигурен че е добро маслото, но в този форум има създаден култ към Петро Суприйм Синтетик и трудно се пробива. Този култ е създаден от други митични същества, които знаят всичко за хондите и са единствени в занаята си, според тях и според други пребиваващи тук "инфлуенсъри". Това Петро е толкова добро и с толкова качествени съставки, че след 4-5 хиляди км. трябвало да се сменя. Между другото, като наближи време за смяна, ще поръчам една туба от твоето. Поздрави и успех!

Редактирано от Richard
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля - без напрежение!

Добре би било и някой от каращите с Пакело да сподели все пак лични впечатления?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Richard написа:

Колега Цонев, аз съм сигурен че е добро маслото, но в този форум има създаден култ към Петро Суприйм Синтетик и трудно се пробива. Този култ е създаден от други митични същества, които знаят всичко за хондите и са единствени в занаята си, според тях и според други пребиваващи тук "инфлуенсъри". Това Петро е толкова добро и с толкова качествени съставки, че след 4-5 хиляди км. трябвало да се сменя. Между другото, като наближи време за смяна, ще поръчам една туба от твоето. Поздрави и успех!

Няма култ към маслата на Петро, явно не си следил внимателно, има обективни причини, поради които е предпочитано, а те са много добро качество за парите си. В момента, в който Петрото стане на цена 26лв., заминава в кофата, просто защото не струва толкова. 

Няма как да искаш да продаваш магаре на цената на кон и всичко да ти върви по мед и масло.

Това Пакело може и да става, но ако е с цена равна или по-ниска от Петрото. 

До момента всички факти това говорят, нека заинтересованите да пуснат опровержение. 

След като твърдят, че всяка една партида е еквивалентна на останалите, значи да имат достъп до химичните анализи на всяка една партида, нека я споделят. 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, aleksandur said:

О,или някой не може да чете!

Колегата се е опитал накратко да обобщи коментарите от руския форум за масла.

Даже е спестил това - на маркетинг "мы все такие спортивные, гоночная команда итд" можно не обращать внимание. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скъпите, истинските масла като хенум, редлайн, амсойл и подобни са си цифра и доказани масла. Подобни като това са по -скоро маркетинг и надлъгване ,просто стандартно масло ,малко по добро отколкото един елф например.

Нщ лично към никои ,но предвид и цената ,по- скоро ще ме откаже това масло, отколкото да го взема 

П.с. Не е лошо маслото 

Редактирано от sentinelprime3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, до колкото знам  J37A3 (с филтъра) побира 4.5литра масло. Нормално ли при наляти 4л да показва макс на щеката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Половин литър под максималното к-во, а в същото време макс на щеката. Японката ли върти номера, защото при другите ми автомобили такива неща не съм забелязал?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/22/2022 at 9:25 PM, Markony said:

 Маслото ми се продава от 2 години в 4 държави, а ракията никъде! :)

Какъв е начина да се продава в Бг,или поне не знаем къде се  продава ако е вече факт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Bekario написа:

Половин литър под максималното к-во, а в същото време макс на щеката. Японката ли върти номера, защото при другите ми автомобили такива неща не съм забелязал?

Аз не наливам до макс и събира 3.8 л. 

Както знаеш в мотора остава поне "половинка", а и е "двуглава ламя". :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

Имам нужда от съвет за Honda Civic 2004, 1.6 газ/бензин, на 224000 км. Кара се 70/30 -  градско/извънградско. Изчетох доста по темата с маслата, и честно казано се обърках още повече в избора.  Не съм тънък познавач по маслената тема, та затова  реших да потърся съвета Ви. 

През последните 6 години карам с ENEOS Hyper 5W-40, което вземах директно от официален вносител, но за жалост вече няма внос. Сменям го на 9-10 хил. км, като средно доливам 250 мл. при този интервал на смяна. Навремето се спрях на това масло заради добри отзиви във форума и не съм ползвал друга марка. Имам изминати 90000 км. с него. 

 

Имам една туба Mobil Super 3000 - X1 5W-40, което не знам дали е подходящ заместник на сегашното масло. Намирам ENEOS в разни сайтове като motex.bg, но не мога да им  се доверя, при условие, че до сега съм вземал от официален вносител. Тубата с Mobil Super 3000 също е взета от него. 

 

Моля за мнение за най-подходящите масла за този двигател. Трябва ли да сменям вискозитета? Също и за магазини на които мога да се доверя в страната. Вариант са и общите поръчки. 

 

Благодаря на отзовалите се. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука го има даже е в новата туба.От 2015г. взимам Eneos Sustina от тях и да сега не е имало проблем.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Анализи на хартия не съм правил но аз също не съм доволен от Петро Канада 5/30 изсипано в FN2-то. Ми шумен е мотора с него, не работи така меко и тихо както с всички други масла до момента с които съм карал. Пак взех Петро от колегата Autofix заради цената но е в D14-ската и няма как да го изсипя в FN2-то повече. Иначе според мен за това PAKELO трябва време да се види що за масло е и аз също не бих го налял в колата. Има 6-7 други доста добри марки масла на които бих заложил и са се доказали във времето. Едно време така говориха и за МОТУЛ, само то е с някакъв невероятен състав, само то е NO1 и тн.. и тн... а в същото време не беше доста по-различно от някои от останалите на пазара които се предлагаха. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Петрото е масло за 1.4 моторчета ,които 90% от експлоатацията си, не вдигат повече от 110...

Не искам да прозвучи обидно, за някой колеги с такива мотори, в ходните си, но е така. Хубаво масло ,за слаби коли ,изкарващо едни 5-6000кмра, същевременно бюджетно!

Слагайте стабилни масла, с яка основа, подлежащи на тежки натоварвания.

На Лагуната F4R 205коня турбо, преди лятото налях Адинол 5/40( Германия) вече 3000кмра ,колата ми все едно е на ток..Не я чувам че работи, буквално (:

 

 

Редактирано от sentinelprime3
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за какви двигатели е Петрото, но моят режим в продължение на 80 000км бе, магистрала с трафика в лява лента, където никой не кара със 110 и градско в София (70к от тях с Петро). Де не говорим, че малолитражните бензинки искат обороти, за да вървят, та никак не са щадящи маслото. 

 

Тъй като от началото на годината км ми паднаха до 10к. на година, ще мина на Амсойл, иначе с Петрото ще трябва да правя 2 смени на година, а с Амсойла ще ги сведа до 1, без компромиси и излишна загуба на време.

 

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внимавай и с Ам-са, защото "Совите не са това, което са!" ...или поне, което бяха... ;)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какво говориш?

В последния анализ от партида 2021, който откривам, всичко си е наред.

ПАО-Естери и богат пакет добавки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://amsoilcontent.com/ams/msds/asl.pdf

72623-87-1 - VHVI Group III (хидрокрек), процент неизвестен.

151006-60-9 - PAO, процент неизвестен.

163149-28-8 - PAO, процент неизвестен.

68649-12-7 - PAO, процент неизвестен.

64742-65-0 - Минерално масло, процент неизвестен ( а пише на тубата "100% Synthetic Motor Oil" ) ?!?

Има и естери - процент неизвестен.

Цитат от msds-а:  "*The exact percentage (concentration) of composition has been withheld as a trade secret."

Да, има си PAO и естери, но има и хидрокрек + минерално масло, а какъв им е процентът?

Вече всички си променят рецептурите когато си искат и стана "модно" да наблягат на хидрокрек и минерално масло, и крият %-та на съставките. Инфлация и криза...

Например, каква е гаранцията, че няма да съдържя 30% хидрокрек + 20% минералка, съвременни модификатори на вискозитета и остатъка за другото?

Не казвам, че е така!  Но да се замислим дали не е възможно?

Това имах предвид.

Разсъждения...

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...