Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Може, може.

Зимно софийско по светофарите скъсява интервала. :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, не споря ,че честата смяна е нещо лошо,особено в някои условия. Ето това ми е интересно: Примерно semisynthetic и synthetic blend едно и също ли е , как са свързани с групите базови масла ( мисля ,че това е втора група) и как се представят в кратки интервали? Основното интересно ми е, че за много от тях и за минералните има нормален експлоатационен интервал от 5 к. Та , защо човек да не кара например един добър бленд на 5 к , както масово се прави в Америка. Важи ли ,че ако го караш в градски условия, няма да изкара и 5 к, а доста по-малко?

Редактирано от ivailopp
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.01.2019 г. at 22:43, dandilov написа:

Да споделя една таблица, която направих по инструкциите ( тук ) на уважавания колега emod, относно модификаторите на вискозитета ( VIIs ) в маслата и начинът на тяхното ориентировъчно, количествено определяне.

1715233697_ViscosityModifiers-VIIs.thumb.jpg.e2fedd80ee58003040661affe5ef629a.jpg

Viscosity Modifiers - VIIs.xlsx

 

"Нахвърлял" съм някои интересни за мен масла.

Който има желание, може да я допълва и с други.

 

Беспорният лидер по минимално количество VIIs е Petro-Canada Supreme Syntetic 5W20 ;)

Интересно ми е как Honda Ultra LEO 0w-20  и Toyota 0w-20 SN - от консервите, се вписват в таблицата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, търсих в нет-а но не можах да намеря пълните спецификации на маслото Fuchs Titan GT1 TXL 5w40, на страницата на производителя има само 5 реда информация за вискозитет при 15 и 100 градуса. А бих искал да видя TBN, Sylphated Ash и т.н. Дори не намерих на какви отрицателни температури работи

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускал съм характеристиките на Леото тук,Тойота смениха опаковките.В момента имам и от двата варианта ,но новото още не съм тествал...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dindin

@ivailopp

Да, ресурсът на едно масло трябва да се измерва като съвкупност от моточасове, и/или километри, и/или време, което настъпи първо!

Но! Не всеки има моточасовник на колата си, затова повечето потребители се ориентират за смяна по изминатите километри. Колкото и да не е правилно това...

Ако говорим за Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30, много потребители коментират, че двигателят им почва да го гори към 6000км. А това е показател, че именно тогава започва да се случва нещо с това масло!

Аз не бих доливал, а бих го сменил в този момент.

Също така мисля, че при бензин 200 м.ч. на това масло са му множко... При газ - О.К. съгласен съм.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз нямам моточасовник, но съм си засякал средната скорост в града и извън града и като си въвеждам данните в която и да е програма за следене на разход, мога лесно да видя колко км в различни режими съм карал и съответно да се ориентирам за моточасовете. Това е доста по-точно от само км и всеки би могъл да го направи (стига да ползва подобна програма/сайт като carspending).

 

Иначе отскоро съм си настройл телефона като се закачи и разкачи за блуутуута на колата, да логва времето и оттам вадя моточасовете, средна скорост в зависимост къде съм карал и други.

 

Това го пиша само за да покажа, че ако има желание, не е трудно, и евентуално да провокирам някого.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си прав! Но на колко от народа им се занимава да го правят...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря! По заглавията изглеждат като много интересни четива!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На ‎3‎.‎1‎.‎2019‎ г. at 11:20, emod написа:

 

На ‎3‎.‎1‎.‎2019‎ г. at 9:45, DTEC написа:

В същото време има достатъчно 5W масла с с кинематичен вискозитет 4 500 - 5 200 mPa.s при -30°C и температура на замръзване -40°C до -50°C. Та тези 5W масла, въпреки че са 5W, не отстъпват и дори превъзхождат по течливост при ниска температура 0W маслата. Имат по-добра база и не са наблъскани с добавки, които "свършват" с действието си при попадане на малко вода, гориво и сажди

И тук грешиш (според мен) - ето защо

Аз вече се чуствам объркан, а какво да кажем за хора, които се интересуват от по-скоро.

 

В моя текст съм споменал данни за Ravenol VMP SAE 5W-30 (CCS Viscosity at -30°C: 4230mPa*s и Pourpoint: -60°C), като съм написал, че е с добра база и не много добавки. Въпреки това се твърди, че греша.

После се показва таблица с данни, която потвърждава моето твърдение. А именно , че това и подобни масла с подобни физични свойства са с малко добавки.

 

Аз сега греша ли или не? С малко или с много добавки е това масло?

 

@emod, това не е насочено лично към теб. Просто един пример как веднъж едни свойства на едно масло се определят като "лоши", а в друг момент с други способи на изчисление се определят като добри. А и за двете заключения се използват едни и същи парамерти на маслото.

 

Замислям се да приключа с участието ми в тази тема, защото всичко се развива много хаотично. Едновременно се обсъждат няколко различни масла за различни марки автомобили с различни видове горива. Опитах се да изчета първа и втора част на темата, но вместо да открия една ясна линия на разсъждения, се натъкнах на взаимоизключващи се заключения. Единствено ми стана ясно, че Petro-Canada е супер яко масло, но трябва на всеки 5 000км да се сменя. И тая мантра се върти от част 1 до последните страници на част 3.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще се сменя на 5 хилки, е все тая какво масло ще налееш. Мое мнение... На фона на съкратеният експлоатационен срок на съвременните автомобили, не очаквайте маслата да са супер, мега и т.н добри....

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

търся помощ относно избор на масло, отново.... Автомобила е нов (за мен) и състоянието различно :)

 

CR-V, 2012, R20A2, автомат, пробег 104к км към момента, катализатора е наличен и изправен (според техническия преглед).

 

Не се кара агресивно, годишен пробег 15 - 18 к км, градско / извънградско = 60/40 %

 

Колата е поддържана в Бултрако до 96к км - ползвано масло 5W40 -  обичайното.......

 

Ситуацията около купуването на автомобила беше странна - купих го и много скоро след това се наложи да отсъствам от страната.  Поръчах консумативите от coxmotors.uk и оставих жената да ги получи и сложи. Та на въпроса:

 

След като купих колата, сложих Mobil 1 ESP 0W30 - (юни 2018) и до ден днешен нивото на маслото не се е променило.

 

Въпросът е оттук нататък накъде:

 

С въпросния Mobil ситуацията е следната: Въпреки, че е купен от Англия, надписите отзад са на Български....... включително и в листите, които се разлепват от задната страна на бутилката. И иначе пише made in France..... Странно ми се вижда, но може и да си въобразявам.

 

Не ми се иска да сменям два вискозитета - един зимен (0W20) и примерно един зимен (5W30). Решението като че ли  е  - 0W30 ???? Естествено трябва да отговаря на: API SN, ILSAC GF-5

 

Предстой газифициране след десетина дни, което предполагам също трябва да се вземе предвид.

 

Сигурността относно произхода е много важна за мен, което ме насочва към coxmotors.uk и общите поръчки от ato24.de.

Или с други думи опциите са:

 - coxmotors:

         - Mobil 1 (OW30 или 0W20) или оригинално Хонда (ОW20);

          https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/mobil-1-esp-0w20-fully-synthetic-

motor-oil-1-litre/

        https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/mobil-1-esp-0w30-fully-synthetic-

motor-oil-1-litre/

  

- ato24.de:

         - https://www.ato24.de/en/ravenol-ecs-ecosynth-sae-0w-20.html

         -  https://www.ato24.de/en/ravenol-dfe-sae-0w-20.html

         -

Според препоръките в Ръководството на автомобила, може да се кара всесезонно с 0W20, въпреки по-високите температури през лятото.

 

Основната идея е да се пази двигателя. Всякакви мнения и препоръки са добре дошли!

Приложени снимки на маслото от coxmotors.

 

Поздрави

IMG_20190106_221158_resized_20190107_122441913.jpg

IMG_20190107_111740_resized_20190107_120507750.jpg

IMG_20190107_111757_resized_20190107_113138355.jpg

IMG_20190107_111807_resized_20190107_113138206.jpg

IMG_20190107_111909_resized_20190107_113137810.jpg

IMG_20190107_111914_resized_20190107_113137425.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал съм всичко 0В-20 ,което е достъпно и отговаря на изискванията.Petro-Canada,Honda Leo,Ravenol ECS,Toyota Japan,Idemitsu Zero.

За пробега ,който съм решил да сменям 5-6500 на газ почти няма значение ,което да съм забелязал.Единствено Равенола е малко по-рядък като за зимата,Тойота -двигателя е по-тих,Хондата и петрото се представят еднакво .С Идемитсуто не съм се заигравал да тествам ,защото е недостъпно и ми беше подарък от колега.В момента правя тест на новото Тойота и ще докладвам след 2-3 месеца.Ако те интересува нещо по-детайлно пиши на лични.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, tanas4o_ написа:

 

Въпросът е оттук нататък накъде:

 

С въпросния Mobil ситуацията е следната: Въпреки, че е купен от Англия, надписите отзад са на Български....... включително и в листите, които се разлепват от задната страна на бутилката. И иначе пише made in France..... Странно ми се вижда, но може и да си въобразявам.

 

Не ми се иска да сменям два вискозитета - един зимен (0W20) и примерно един зимен (5W30). Решението като че ли  е  - 0W30 ???? Естествено трябва да отговаря на: API SN, ILSAC GF-5

 

 

Колега зравей!

Правилно мислиш. Което и от тези малса да вземеш - няма да сгрешиш и спокойно може да караш с всяко от тях по 8000 км. Ако искаш по-добра икономия на гориво и опазване на околната среда, се насочи към 0W20 или 0W30 масло. Ако караш, често над 3000-4000 оборота, може и 5W30. 

 

Мисля, че спорихме в една тема за газ, но тъй като е доказано, че кола на газ работи на по-висока темп. от кола на бензин, не знам как 0W20 масло се справя с това, но и не знам за колко градоса по-горещ двиагтел говорим. Иначе всяко масло, на което пише ACEA C2 и/или C3 ще имаш максимална защита.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички тези флуиди утре ще се налеят у Акорда :huh: За пореден път ще слагам Mobil 1 ESP 0w30 ,всичко е купувано от UK също ми направи впечатление , че на етикета има указания на БГ език.

IMG_20181225_161556.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен разсъжденията ти са верни, но когато са отнесени само към масла с база до Група III.

Едно от най-големите предимства на PAO-маслата е съчетаването на добри показатели на KV @ 100°C, висок HTHS и ниска CCS Viscosity без да се налага използване на добавки. И понеже това масло е с база PAO + доста POE, може да доведе до големи залитания в една или друга посока при разсъждаване върху физичните му свойства. 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,различни ли са тези две масла и по какво.Първото е произведено на 28.10.2018г.

1.IMG-20190110-WA0001.thumb.jpg.685f3a20594bd903619f528cd1b17848.jpg

2.IMG-20190110-WA0000.thumb.jpg.02940b27f4cb8c242681c03d73722f45.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

съжалявам че Ви отдалечавам от дискусията, но моля пак за съвет.

Д14-ката нещо не се хареса с петрото 5-30, всмисъл че взе да изчезва, а няма нито течове, нито пуши през ауспуха, но от друга стара не ми се минава пак на шльокавици 10-40, защото видиш ли тях не ги харчи, нито на 5-40 и т.н.

Гледах маслата в ато24 и като цена горе долу около петрото видях това https://www.ato24.de/en/ravenol-hypersynth-hps-sae-5w-30.html 

Как да процедирам:

1. Ако е ОК това масло мисля да доливам от него, защото петрото е има няма на около 2000км и ми се струва грехота да го сменя;

2. Да не доливам, ами направо да го сменя с равенола;

3. Генерално бъркам с това масло и трябва да взема друго, с което да доливам или направо да сменя ??

 

Благодаря предварително.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, JHM написа:

Здравейте колеги,различни ли са тези две масла и по какво

Различават се едно от друго.

Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 - ТУК

Mobil1 ESP 5W-30 - ТУК

Различия с  Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 (кратък превод от руски на извода в края на анализа) - Mobil1 ESP 5W-30  е на по-чисти синтетични базови масла (на GTL + PAO + естери), има по-високи миещи/неутрализиращи свойства (по-висок TBN) = по-голям запас до сработването му, и осигурява по-голяма горивна икономия (имам малко по-нисък кин. вискозитет при 100 С = 11.72 cSt). Като минус се сочи по-голямото ниво на сулфатна пепел = 0.89%, в сравнение с 0.68% при ESP Formula 5W-30.

 

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, didich написа:

Д14-ката нещо не се хареса с петрото 5-30, всмисъл че взе да изчезва

Колко точно е изчезнало, респ. колко си долял от Петрото?

RAVENOL HPS SAE 5W-30 по данни от сайта на Равенол е API SL/CF, ACEA A3/B4 и има сулфатна пепел 1.18, което според мен не е за теб, тъй като си на газ.

Преди писах, че ако имаш харч на масло и искаш да останеш с 5w-30 вискозитет следва да се насочиш към масло тип ACEA C3, което е "по-гъсто", доколкото има задължение за HTHS >= 3.5, и е low-saps (за газта и катализатора). Можеш да погледнеш Mobil1 ESP 5W-30, за което пита в горния пост JHM, или друго, което ти допада като цена.

Колегите могат да дадат и други идеи :).

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, didich написа:

Д14-ката нещо не се хареса с петрото 5-30, всмисъл че взе да изчезва, а няма нито течове, нито пуши през ауспуха, но от друга стара не ми се минава пак на шльокавици 10-40, защото видиш ли тях не ги харчи, нито на 5-40 и т.н.

Щом Д14-ката го гори, значи проблемът си е в двигателя! Моята не го пипа! Даже и 0W30!

Бих те посъветвал да доливаш до към 5000км.

Но явно двигателят си иска ремонт. Я гумички на клапани, я сегменти... Кой знае...

Насочи се на там.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , предстои ми смяна на масло, решил съм да слагам Amsoil на к24-ката.Обаче има едно НО - гледам че за вискозитет 5w-30 има 2 варианта - европейска формула https://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/european/european-car-formula-5w-30-synthetic-motor-oil/?code=AELQT-EA  но я дават основно за дизели и турбо мотори , а  другата е стандартната https://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/gasoline/sae-5w-30-signature-series-100-percent-synthetic-motor-oil/?code=ASLQT-EA , която е с малко по-добри показатели , но има по-високи нива на SAPS , което мисля не е добре за катализатора?Кое ще препоръчате? Досега съм карал с RAVENOL DXG 5w-30 , но нещо не съм особенно доволен - маслото почернява за само 4000км, започва да го гори по малко (500мл за 10000 км) Преди Реванола съм карал с други марки и не ми го е пипала грам или нещо от сорта на 50-100 грама.

Редактирано от SKYLINE

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, didich написа:

 

1. Ако е ОК това масло мисля да доливам от него, защото петрото е има няма на около 2000км и ми се струва грехота да го сменя;

 

 

Oт гледна точка на икономия на пари - доливай, но не карай повече от 5000-6000 км с него.

Също може да пробваш Mobil 1 5W30 ESP, както те е посъветвал колегата по-горе. С него вече спокойно може да караш 8000-10 000 км.

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@SKYLINE

Към момента European Car Formula 5W-30 Improved ESP не е "онова" масло, което беше European Car Formula 5W-30 - на PAO и естери. Премахнати са естерите и за сметка на тях е добавен бор в по-големи количества. Маслото е на по-гъста база и в него липсва също така Молибден, който присъства в Signature серията.

От друга страна Amsoil Signature Series 5W-30 е с нова рецептура, като нивата на сулфатната пепел са паднали до около 1.2 (по данни от Амсойл) и е "пълна програма" - PAO + естери + бор + молибден. Ако моторът ти не го гори или го гори минимално, нямаш проблем с нивата на сулфатната пепел.

Аз лично бих избрал Signature Series (при липса на разход на масло или незначителен такъв - до около 300/400 мл. на 10 000 км), но... изборът си е твой, а горното е само за придобиване на по-добра представа.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, emod said:

RAVENOL HPS SAE 5W-30 по данни от сайта на Равенол е API SL/CF, ACEA A3/B4 и има сулфатна пепел 1.18, което според мен не е за теб, тъй като си на газ.

Каква е връзката м/у сулфатната пепел и газовата уредба? По-високата температура на газовете – съответно катализатора?

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, dandilov написа:

Щом Д14-ката го гори, значи проблемът си е в двигателя! Моята не го пипа! Даже и 0W30!

Бих те посъветвал да доливаш до към 5000км.

Но явно двигателят си иска ремонт. Я гумички на клапани, я сегменти... Кой знае...

Насочи се на там.

Чак за ремонт, предното 10-40 не го пипаше въобще, иначе петрото го долях цялото до момента, бутилката свърши.

Ще разгледам какво има с С3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, SKYLINE написа:

 Досега съм карал с RAVENOL DXG 5w-30 , но нещо не съм особенно доволен - маслото почернява за само 4000км, започва да го гори по малко (500мл за 10000 км) Преди Реванола съм карал с други марки и не ми го е пипала грам или нещо от сорта на 50-100 грама.

И аз имам същите симптоми с Ravenol SFE 5w-20, 4000км (110-115 мото часа) всичко ок, и после почва да си отива.

Редактирано от isullivan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

преди 54 минути, Pavel_Pavlov написа:

Каква е връзката м/у сулфатната пепел и газовата уредба? По-високата температура на газовете – съответно катализатора?

 

Особеностите на смесообразуването повишават възможността за образуване на отложения от изгорялото масло в горивната камера (пепелни отложения), поради което се препоръчва да се използват масла с понижени нива на сулфатна пепел.

Източник - ТУК

Ако някой знае друго, нека да пише по въпроса.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, DTEC написа:

Този проблем е бил толкова разпространен, че от Мерцедес са се принудили да изготвят специални изисквания за маслото в техните газифицирани модификации - MB226.9https://oil-club.de/index.php?attachment/7697-mb-spec-eo-service-oils-2012-1-pdf/&s=16ff0d77b504dce22a0086877d5d3c7f9f9b3372


Едно малко уточнение ако позволите, което не му е мястото във форума. MB не изискват нископепелни масла за техните двигатели, по простата причина, че стандартите MB 229.1, MB 229.3, MB 229.5 се дават само в High SAPS масла. Сложи ли се нископепелно, се променя смазочната норма и маслото става грешно. Много малка част преобладават бензиновите им двигатели, които могат и да използват MB 229.51/31, тогава да, това е Mid SAPS. Колкото до горният стандарт MB 226.9, то той не е приложим в лекотоварните двигатели, а тежкотоварни бусове например. Доказва го по-горе в линка на коя ACEA отговаря (ACEA E9). Ето и маслата за тежкотоварна техника по този approval.
Но при азиатските бензинови двигатели вкл. на Honda, тази този подход с Mid SAPS масло е приложим, защото съответния стандарт изискван от производителя за двигателя се намира и в такава формула. Поздрави.

Редактирано от georgi.ivanov1975
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Някой от "масларите" с коментар ??, макар че според мен с което и масло да беше пробвано си мисля, че резултата ще е същия, поредната реклама на даден вълшебен продукт без реален ефект поне според мен де.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми какво може да се каже – прави си реклама на спонсора и това е. Никой не може да направи извод на такъв неконтролиран опит. Аз съвсем спокойно мога да кажа, че тия добавки и да не ги бяха сложили същия резултат щяха да имат. Могат ли да ме оборят – не, значи токлкова им е успешен „тест“-ът :) Просто по-интересна реклама. Не мисля, че някой би останал с друго впечатление.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... голЕм тест е напраЕл бри4ката... 

  • Харесвам 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чавдаре, тия са пълни идиоти, гледах подобен клип само, че вместо вода в мотора изсипаха една шепа пясък и по едри камъчета и доста го мъчиха мотора преди да откаже :unsure:

 

Да продължа темата с моята хондичка и разхода на масло, явно нещата не са толкова зле, защото след последното досипване на щека докарах нивото по средата, след изминати 300-350км и 2 дни по ред замерване на маслото се оказа, че е на максимум, явно и лек наклон дава доста голяма разлика при дърпане на щеката.

Поръчах си пак петро 5-30 и ще го сменя като запролети независимо от километрите, които съм изминал, по принцип сменям преди зимата и преди лятото

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По думите на @DTEC излиза ,че на газ работната температура на маслото е по-висока от на бензин. И реално нормалното заключение е ,че на газ трябва да се кара с w30 w40 и нагоре масла, които са по стабилни при по-високи температури. Това ли искаше да каже колегата? Изобщо не можах да разбера коментара по-горе. Нали дъвчим твърдението ,че газта НЕ гори с по-висока температура от бензина. Сега пак 140 градуса на маслото. Не разбрах и за двигателите , дето са отворени и снимките им и заключенията. (Това със стрелките )Последно газта трупа ли по-малко нагари? Значи маслото какво общо има с нагара и газта? Не споря , само искам още обяснение, понеже не става ясно. Моето лично мнение е ,че low saps маслата имат значение само и единствено за катализатора и dpf на моторите ,които горят масло ( които напрактика са всички дори съвременните чисто нови двигатели) . Казвам го ,понеже катализаторът ми смърдеше на сяра и си беше запушен бих казал от продукти от изгоряло масло с много сулфати, което са ползвали предните собственици. 

Редактирано от ivailopp
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On ‎1‎/‎12‎/‎2019 at 9:09 PM, didich said:

 

Някой от "масларите" с коментар ??, макар че според мен с което и масло да беше пробвано си мисля, че резултата ще е същия, поредната реклама на даден вълшебен продукт без реален ефект поне според мен де.

 

 

Цирка е пълен.. :) Каквото и масло да бяха сипали, все същия *** , презастраховаха се пичовете с добавка за почистване и знаете ли защо нищо не стана, защото бат Филип караше джетата едва, едва. Олио "Калиакра" да бяха сипали пак толкова щеше да изкара, даже щеше да мирише на мИкици :) ...

Трябваше да е "завари" с 150км/ч за 3-4 мин....Буталата отблизо щешИ да ги види завалията..Аз нз за толкова малоумни ли ни имат :unsure:

Редактирано от BlueDream4
  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, ivailopp said:

По думите на @DTEC излиза ,че на газ работната температура на маслото е по-висока от на бензин. И реално нормалното заключение е ,че на газ трябва да се кара с w30 w40 и нагоре масла, които са по стабилни при по-високи температури. Това ли искаше да каже колегата? Изобщо не можах да разбера коментара по-горе. Нали дъвчим твърдението ,че газта НЕ гори с по-висока температура от бензина. Сега пак 140 градуса на маслото. Не разбрах и за двигателите , дето са отворени и снимките им и заключенията. (Това със стрелките )Последно газта трупа ли по-малко нагари? Значи маслото какво общо има с нагара и газта? Не споря , само искам още обяснение, понеже не става ясно. Моето лично мнение е ,че low saps маслата имат значение само и единствено за катализатора и dpf на моторите ,които горят масло ( които напрактика са всички дори съвременните чисто нови двигатели) . Казвам го ,понеже катализаторът ми смърдеше на сяра и си беше запушен бих казал от продукти от изгоряло масло с много сулфати, което са ползвали предните собственици. 

 

Повечето от това, което DTEC написа, е по-релевантно за недобре настроена АГУ (както е и написал на две места в поста си). И да, вярно е, че газта изгаря с по-ниска температура, но гори по-дълго от бензина. Описанието за липсата на мазане/измиване от бензина и липсата на охлаждане от течното гориво, не мога да ги коментирам, не съм чел достатъчно. Звучи логично да има отношение по въпроса, но практически колко голям е ефектът му при добре настроена система, не знам.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...