Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, Rakeem написа:

и надали реагират с водата, която присъства във всеки един двигател

Ако в действителност е така, аз съм О.К. :)

 

Преди 1 час, Rakeem написа:

някои производители като Редлайн предлагат естерно базирани масла, надали незнаят какво правят.

Техните масла са насочени към "Racing" сегмента.

Но пък и всеки производител си има серия, ориентирана към "Racing" сегмента, която съдържа естери. Yacco - Galaxy серията, Ravenol - RS серията и т.н. Но за ежедневна употреба произвеждат други серии масла. Защо ли...?

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.redlineoil.com/5w30-motor-oil

Гледай видеото, обясняват разликата между райсинг серията и обикновената, която е в линка и е предназначена за ежедневки. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Преди 5 часа, Rakeem написа:

E как няма да имаш достъп, да не би ключа към тях да се държи от общите поръчки.

Има си гъбко и още една камара фирми дето внасят от Гермнания, просто ще се плаща 2 лева на кило за доставка + вътрешна, ако не ти е удобен офиса на фирмата. 

 

 

Независимо с кой превозвач една 5-литрова туба директно ти идва на минимум +18 лв. до България при 3лв/кг и още 1 започнато кило опаковка.

 

 

  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за препоръките, ще пробвам Равенола - FDS 5W-30 като по-екзотично. Може пък да му пасне на двигателчето. Капкови проби едва ли ще правя, но ще видя с харченето как е. На Петрото средно съм доливал 0,8 л./10 хил. км. Слагам го октомври, а почва да харчи лятото - когато пробегът е вече над 5 хил. км.  и е съчетан с по-интензивно шофиране по магистрала над 5 хил. оборота.  Мисля, че второто има по-голямо отражение, но ще видим.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И преди съм писал кой е TomNJ - но ето инфо отново:

 

Thomas Schafer (TomNJ - никнейм).

Retired after 38 years at Hatco Corporation, a manufacturer and global leader in synthetic esters and synthetic lubricants (now a division of Chemtura/Lanxess). For the last 16 years at Hatco served as Vice President of Sales & Marketing, with global responsibilities in synthetic lubricants. He led product research and development and process improvement, and coordinated production and sales with joint ventures in Germany and Brazil. He was personally responsible for commercial and military aviation products for twenty years.

 

Ето какво казва Том за естерите и водата:

"Esters are made by reacting alcohols with acids, which creates ester and water.  The reaction is reversible, so reacting water with ester creates alcohol and acid.  This is not a problem in most applications because the reverse reaction is very slow and difficult, and esters are designed to be used in high temperatures where there is little or no water.  Car engines, however, may have a wet environment due to water in the blow-by and condensation, especially when driven in short trips or stop-and-go traffic. Over time the ester may slowly break down, the any acids released may neutralize the alkaline additives and reduce the TBN.  This may also show up as an increase in copper in the used oil.  Although these effects may be measurable, they generally do not affect the performance of the oil.  The first synthetic motor oils of the early 1970s were based on 100% ester base oils and performed very well."

 

 

  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, dindin написа:
  Покажи скритото съдържание

 

 

Независимо с кой превозвач една 5-литрова туба директно ти идва на минимум +18 лв. до България при 3лв/кг и още 1 започнато кило опаковка.

 

 

Off Topic

Прав си, от Германия е по-скъпо, не съм гледал цените от там, до сега съм пазарувал само от Англия. Но като няма друг вариант ще се плащат, какво да се прави. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, note написа:

Капкови проби едва ли ще правя, но ще видя с харченето как е.

Пробите са важни, за да не се окаже, че след 10 хил. км. караш с лимонада... ;) :D :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха, като гледам сервизните книжки на хондите, в гаранционния срок им сменят маслото на 15-20 хил. (хидрокрек 5w-40). Те белята вече са я направили...Да се надяваме, че двигателите ни наистина са толкова здрави, колкото ги хвалят!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Смятай за какво иде реч... :bye:

Те за това всички реват от горене на масло.

Няма проблем да е хидрокрек, дори и минералка, само да е сменяно навреме!

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е написал 70% извън градско на газ, къде е проблема да го сменя веднъж в годината на 12хкм. едно добро масло ACEA A5B5. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, Rakeem написа:
  Скрий съдържанието

Прав си, от Германия е по-скъпо, не съм гледал цените от там, до сега съм пазарувал само от Англия. Но като няма друг вариант ще се плащат, какво да се прави. 

 

 

Първо проверявам аз какви са цените тук. От сериозни места, разбира се. Да не се окаже, че крайната цена ще дойде същата.

Далеч съм от мисълта, че ще има кой знае каква разика в качеството, ако има изобщо. Най-много тук да е застояло 2-3 месеца повече, ама не е болка за умиране.

В момента, например Ravenol ще ти дойде на същата цена от ATO24, както да си го вземеш от Autobox.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Започнете да си сменяте маслото на 7000км, независимо къде, как, какво, кога карате и ще имате здрави мотори ( Разбира се ако вече не са разсипани  от предишните соб-ци!!)

Цялата работа е моторите да не са никога прегрявани, да са поддържани в приличен вид, да са чисти и да са експлоатирани правилно..То един път каручката като се обърне..пътища много...Сега се чудим от 59 вида масло, кое  да сипем. Сипвайте масло според спецификациите на вашите авт-ли на етикетите и книжките го пише. Сменяйте по-навреме, не чакайте 10 000, на всяка цена!!!!

Редактирано от mysticchannel
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

1 hour ago, Bizzito said:

 

Първо проверявам аз какви са цените тук. От сериозни места, разбира се. Да не се окаже, че крайната цена ще дойде същата.

Далеч съм от мисълта, че ще има кой знае каква разика в качеството, ако има изобщо. Най-много тук да е застояло 2-3 месеца повече, ама не е болка за умиране.

В момента, например Ravenol ще ти дойде на същата цена от ATO24, както да си го вземеш от Autobox.

Това с застрояването сериозно грешиш.

Това е основния бизнес на големи сайтове за масла ,защото знаят че никой не гледа датата на навиване важна е супер промоцията плащаш 1бр получаваш 3бр на цената на един.

Масово се продават масла  на по на 2 и 3 години след наливане и ти обясняват че  дори 5години да е нищо му няма в тубата.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Имаш предвид, че застояват повече ли? Възможно е.

Чак такива промоции не съм виждал. 3 за 1 😀

 

Аз често пазарувам от голяма призната фирма, няма да споменавам имена, съмнява ме там да има масла на 2-3 години. 

Не говорим за измислени онлайн сайтове или гаражни сервизи.

Редактирано от Bizzito
редактиран преден пост

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, CARPERA написа:

Масово се продават масла  на по на 2 и 3 години след наливане и ти обясняват че  дори 5години да е нищо му няма в тубата.

Какво му има на маслото след 2г. в тубата, стояло в склад?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Spoiler

Това е ок колега Bizzito ,а провери ли кога е налято в тубата или просто се довери. Пазиш ли последната туба.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, pln написа:

Какво му има на маслото след 2г. в тубата, стояло в склад?

Почти нищо. Само да не е стояло на слънце.

До 3г. няма проблеми! От 3г. до 5г. може да се появи финна утайка на дъното - ZDDP-то е започнало да "сдава". След 5г. - за рециклиране!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам ,че сега ще има много недоволни....CR-V--3   2008г.-дизел.

Обикновен въпрос- какво масло ползвате  като марка и вискозитет и от кое сте доволни?

Без таблици ,сложни схеми и грандомански изказвания.

 

P.S. Изключваме оригиналното -Honda.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега Mobil1 ESP 0w30.

Преди това Yacco Lube DE 0w30.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 5 години само с Motul 8100 Eco Clean C2 0W30

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.07.2020 г. at 21:10, emod написа:

И преди съм писал кой е TomNJ - но ето инфо отново:

 

Thomas Schafer (TomNJ - никнейм).

 

 

всичко е чудесно, но без да съм толкова навътре с химията това Vice President of Sales & Marketing трябва да се има едно наум...за всеки случай

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешиш и то много. Том е професионалист. Човек, създавал и тествал много продукти - лично. И до момента консултира компании в областта на маслата, макар че от дълги години е пенсиониран. Имал съм възможността "лично" да обменя няколко думи с него. Един от най-ценените и уважавни членове на BITOG.

ESTERS IN SYNTHETIC LUBRICANTS - КЛИК

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да питам. Колата е от подписа ми - Акорд 7ген. дизел без ДПФ. Според Вас кое масло от двете да избера: Ravenol ALS или Ravenol FES и двете 0W30. На сайта на равенол препоръчват ALS което е С3, от хонда казват С2. Нямам ДПФ, но имам катализатор и за това искам по малко сулфати, а и да пробвам нещо друго. До сега наколко смени с Ravenol SSV 0W30, от което съм доволен, но нека видим на капковите проби как ще се държи и другото масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премини на 5W30 с добри нискотемпературни х-ки.

RAVENOL FEL SAE 5W-30. https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-fel-sae-5w-30/

Yacco LUBE P SAE 5W30 - от fenabg. https://www.yacco.com/en/our-products/automobile/lube-p-sae-5w30-13

Иначе от другите, посoчени от теб, и двете стават.

Ако пък някой ден решиш да замениш SSV с някое друго АСЕА А5/В5, тогава Yacco LUBE F SAE 5W30. https://www.yacco.com/en/our-products/automobile/lube-f-sae-5w30-15

или RAVENOL FDS SAE 5W-30. https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-fds-sae-5w-30/

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, goga написа:

Айде и аз да питам. Колата е от подписа ми - Акорд 7ген. дизел без ДПФ. Според Вас кое масло от двете да избера: Ravenol ALS или Ravenol FES и двете 0W30. На сайта на равенол препоръчват ALS което е С3, от хонда казват С2. Нямам ДПФ, но имам катализатор и за това искам по малко сулфати, а и да пробвам нещо друго. До сега наколко смени с Ravenol SSV 0W30, от което съм доволен, но нека видим на капковите проби как ще се държи и другото масло.

 

И аз съм пред подобна дилема отдавна. И за разликата между C2 и C3 и за ALS или SSV, заради катализатора. Понеже никой не знае с точност кое масло как ще се трази, мисля да си сложа ALS, както се препоръчва. Давай и с пробите, че засега май съм само аз с този дизеляк. :) 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 7/11/2020 at 12:21 PM, emod said:

Грешиш и то много. Том е професионалист. Човек, създавал и тествал много продукти - лично. И до момента консултира компании в областта на маслата, макар че от дълги години е пенсиониран. Имал съм възможността "лично" да обменя няколко думи с него. Един от най-ценените и уважавни членове на BITOG.

ESTERS IN SYNTHETIC LUBRICANTS - КЛИК

Абсолютно съм съгласен , просто откакто Sales&Marketing седна на главата на инженерите от Хонда, двигателите не са вече това, което бяха...масленият бизнес едва ли е по-различен, това имах предвид, иначе изобщо не оспорвам авторитета на човека

 

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки зле направената капкова проба, се вижда, че не е добре работата при мен. Вместо 0w20, съвета на dandilov e "хубаво и крепко 5W30, но с максимално висок TBN, за да разпече и отмие максимално каквото може". Това ще свърши ли работа:

https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-fds-sae-5w-30/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не съм фен на Реванола, така че не искам да взимам отношение за това масло, което дори не е одобрено от Хонда, но е силно препоръчително да източиш много добре старото масло, в другата тема си посочил, че си налял 3.5л., което е съмнително малко количество, на моят 1.4 е 3.6, като след пълно източване наливам близо 4л. до максимума, така че твоят трябва да събере най-малко 4.3л.

Колкото повече прясно масло успееш да налееш до максимума, толкова повече увеличаваш ресурса на маслото, тъй като повече масло циркулира в системата и повече масло остава в картера, където се охлажда, а топлината е основния разрушител на маслото, особено на нисковискозните като 0в20, на които аз лично не съм фен. 

Къде си сменяш маслото? 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще свърши чудесна работа за една смяна от 7000км. Но в дългосрочен план, ако искаш да пазиш катализатора, се ориентирай към ILSAC спецификация.

Yacco Lube GDI 5W30 - от fenabg.

Ravenol DXG 5W30.

Amsoil signature series 5W30

И задължително изтегли несливаемия остатък, за да не разваля новото масло и да си налееш пълното количество по книга!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката е моя за обема. Между 4.2 - 4.5 беше. Ще видя колко точно е останало в тубата по-късно. Слави в Овчакупел го смени началото на януари.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

И задължително изтегли несливаемия остатък, за да не разваля новото масло

Не е ли по-добре и една промивка на двигателя да направи. Все пак и там все ще е останало нещо от старото масло, дето ще развали новото.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Промивка може, само че с някое евтино масло. Иначе, ако ползва някакъв "engine flush", после трябва да прави промивка на промивката. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Промивка се прави с масло като Амсойл сменено на макс 5000к. 

Но неговият двигател е на малко километри и сравнително нов, не виждам какви отлагания може да има. 

Все пак 0в20 е тънко масло и бързо сдава багажа, така че може там да му е проблема. 

Все пак колегата не е споделил откога има колата и на какви интервали я е обслужвал. 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо 0-20 да сдава бързо багажа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
19 minutes ago, Rakeem said:

Промивка се прави с масло като Амсойл сменено на макс 5000к. 

Но неговият двигател е на малко километри и сравнително нов, не виждам какви отлагания може да има. 

Все пак 0в20 е тънко масло и бързо сдава багажа, така че може там да му е проблема. 

Все пак колегата не е споделил откога има колата и на какви интервали я е обслужвал. 

 

 

Един двигател който не е затлачен предварително от гаранционно обслужване,няма да скапе бързо 0w20 както е видно.

Не мисля че проблема е в 0w20,колегата може да го оправи този двигател но това е  процес на доста къси смени за да изкара нагара натрупан.

  • Харесвам 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе тия къси смени ако помагаха толкова двигатели нямаше да се отварят за сегменти. Могат да помогнат до някаква степен, със сигурност; в някои случаи и напълно. Но от два поста във форум няма как да се заключи, че с доста къси смени ще успее да разтвори нагарите.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, Pavel_Pavlov написа:

Защо 0-20 да сдава бързо багажа?

0W20 маслата са с по-висок NOACK, eто тук е обяснено какво се случва с масла с висок NOACK http://www.pqiamerica.com/noack.htm

За справка Амсойл сигначър 0в20 е с ноак 8.5, а 5в20 е с ноак 5.8.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето нагледно какво се случва с маслото при предимно градско каране. И доста къси преходи.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/41684-amsoil-signature-series-5w-30-отработка-на-honda-accord-после-6579км/

Amsoil Signature Series 5W-30 почти е "сдало багажа" на 6500км. Алкалното му число (TBN) е паднало от 12,5 до 4,07 !!! А киселинното му (TAN) се е повишило до 2,55. pH = 5.3, което говори за кисела среда.

Лабораторията е препоръчала на собственика да си провери инжекторите, поради високото съдържание на гориво в маслото (8,6%).

Но аз мисля, че това е най-вече от късите преходи!

Ето и коментара на "гуруто": https://www.oil-club.ru/forum/topic/41684-amsoil-signature-series-5w-30-отработка-на-honda-accord-после-6579км/?do=findComment&comment=1703569

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Rakeem написа:

това масло, което дори не е одобрено от Хонда

 

Преди 4 часа, dandilov написа:

Но в дългосрочен план, ако искаш да пазиш катализатора, се ориентирай към ILSAC

 

Недейте така, че нали и аз поръчах сега Ravenol FDS. Преди да поръчам специално видях, че покрива спецификациите в книжката на хондата: Acea A5/B5, Api SJ или по-високо. В крайна сметка да го слагам ли или да търся нещо друго?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ти си със CRV III, с друг двигател и FDS си е точно твойто масло. Не се подвеждай! :)

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...