Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Говорих с AUTOBOX. Твърдят, че снимката е стара , а тубите са с надпис USVO и сега след обаждането ми щели да сменят снимката ,за да не се заблуждават и други клиенти. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сайта Аutobox  обявата че  е по ILSAC GF-6A  най новия ,тубата пише че е ILSAC GF-5 

 

 За това пита ли ги защо са го написали.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По ILSAC GF-6A е ,но снимката е стара и затова на тубата е ILSAC GF-5 .Като сложат новата снимка на тубата ще си има и USVO ,както и ILSAC GF-6A.

Казаха и, че са официален представител за България от 2 години. 

Аз обаче планирам днес ако ми остане време да ида в някой техен сервиз да видя физически тубата коя е и от кога е маслото.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от ато24

286564151_Screenshot_20200811-090127_SamsungInternet.thumb.jpg.848e64c808787bf22d5da39d298bb4ec.jpg

тубата пише че е ILSAC GF-5 .https://www.ato24.de/en/ravenol-dxg-sae-5w-30.html

Новия стандарт ILSAC GF-6A  и там го нямат ,интересно  ми е дали е наистина така,имат ли го,тук в Аutobox

Не съм ровил в сайта на Ravenol  кои точно масла са ILSAC GF-6

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има го. Или Ато не са си ъпдейтнали снимката и описанието, или не са пуснали новото, за да продадат старото. https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-dxg-sae-5w-30/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Autobox и аз купих преди две седмици Ravenol FES 0w30. Вече е в двигателя, доволен съм. Наливано е 24.06.2020г. и също получих химикалка и отварачка. Утре ще взема да проверя скреч кода.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вчера вече го смених. Направи ми впечатление и допълнителната защита на тубата.Веднъж отворена с издърпаното "нещо" наподобяващо фуния, то вече не ме може да се прибере. Цвета на маслото е толкова светъл,че много трудно се различава на тая жълта щека.Старото масло бе черничко бая.

Преди да ида в сервиза завъртях около 15 км, за да загрее добре.Не знам дали имаше смисъл това,но така реших.В сервиза имах малко разправия.Заради това,че маслото е мое е ясно че се цупиха, но не искат да ми подпечатат книжката. Т.е. ми замина историята в сервизната книжка. Относно филтрите  пък за маслен ми предлагаха Filtron ,който отказах и чаках около час да доставят Mann. Между другото прилагам снимка на оригиналния маслен сменян във Бултрако.Производство на PURFLUX(Made in France) за Хонда е.Поне през това време мисля добре се оттече колата и събра 4,2-4,3 л. За сравнение във фактурите за обслужване на Бултрако досега са слагали между 3,9 и 4,1л. Въздушния и тоя на купето пък казаха, че става с поръчка и ги зарязах,като ще си поръчам днес(може би от Аутодок) и ще си ги сменя сам.Предложения?Може би ще взема PURFLUX.Предполагам не е проблем ден-два да карам със стария въздушен?

Малко офф топик: За друга тема е, но е отвратителна  щеката за мерене на масло с тая пластмаса и мрежичка вместо да сложат 2 черти мин. и макс. Нищо не се вижда. В тая връзка металната на стария ми Опел бе далеч по-добра.Метална,тъмна и опростена. 

IMG_20200826_170122.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си го източил топло. Така се прави. Не си източил всичкото старо обаче.

Capacity 4,2 litre (Service fill) | Capacity 5,3 litre (Dry fill)

Тоест останал е 1 литър старо масло в двигателя. Следващият път може да ги подразниш още повече в сервиза и да настояваш да ти изтеглят всичко от дъното на картера. Но през пробката за източване, защото през щеката за проверка на маслото не става! Трябва да изтеглят от там най-малко 0.4 литра.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно аз затова настоявах да го източат през канала.Ти обаче ме озадачаваш, защото при отворена пробка то се оттичаше около 40-50 мин и накрая вече нищо не капеше.Какво трябва да се направи , за да се източи тоя оставащ 1 л? Да не говоря,че аз купих 5 л туба с масло,която вече коментирахме и ако си прав тя нямаше да ми стигне.

Ще използвам темата, за да не отварям нова. Заслужава ли си да взема т.нар. дългосрочен/спортен/перящ се филтър ? Конкретно визирам този:

https://www.autodoc.bg/kn-filters/12927065

Не толкова за икономия в бъдеще,колкото чета че подобрявал в някаква степен представянето на колата?Ускорение и някое конче в повече?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дъното на картера, под нивото на пробката, остава масло. При теб около 0,4 - 0,5л. В маслената помпа остават 0,1 - 0,2л. Във ваничките под разпределителните валове още 0,4л. Поне това от дъното на картера може да се изтегли със спринцовка и маркуче, или шприц.

5,3 литра събира двигателят ти, когато е напълно източен от всякъде!

За въздушния филтър - "Ускорение и някое конче в повече", субективно разбира се, за сметка на по-добрата филтрация и защита на мотора. Карай си с нормален филтър, само да е качествен!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като си сменях амовете, бяха вдигнал предницата на трупчета, заради стабилизиращата щанга, иначе няма откачане и реших да си сменя и маслото направо, вместо да ходя на канал и така с вирната предница си изтече към 4л., не съм се занимавал да смуча със спринцовката и после толкова си сипах до макса. 

Сега съм намислил да си изработя две рампи за предните гуми и да си го сменям вкъщи по този начин. 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, dindin написа:

Този 1 литър не може да се източи посмъртно, а да се очаква сервизи, които работят на час да правят нещо подобно е нелепо.

Без нереални препоръки, моля!

 

Затова последния път сам си сменях маслото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dindin

Може да се изтегли почти целият литър, без да се разглобява двигателя.

Когато се прави реглаж на клапани, е хубаво да се съчетае и със смяната на маслото. Тогава, като се отвори капакът на клапаните, може да се изтегли и старото масло от ваничките на разпределителните валове. Като включим и изтеглянето на несливаемия остатък от картера ще се източат общо, най-малко 0.8 литра. Има и пинизи да се излеят и останалите 0.2 л., но няма да кажа как. :P :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-много се точи като престои ден-два без да се пали след добре загрял двигател. 

Това нещо в сервиз няма как да стане, тъй като там колата е работила точно преди смяната. 

 

Преди 1 час, dandilov написа:

Има и пинизи да се излеят и останалите 0.2 л., но няма да кажа как. :P :)

Да не въртиш стартера на сухо :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А-а-а, в никакъв случай!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dandilov снимай го този мотор отвътре как е, да го видим, след толкова прецизна подмяна на маслото и изчерпателно изяснение  всеки път :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

@mysticchannel

Има снимки някъде из темите. Моторът е лакиран от италианеца преди мен! Поради използване на нискокачествено масло и ненавременна смяна. След като я купих, по обслужването няма компромиси при мен! Вече 7 години. Не бара маслото от смяна до смяна. ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За любопитните - VOA на Castrol Edge Professional H 0W-20 от oil-club.de

Castrol_H_0w-20.thumb.jpg.aae563a65bc29e33a4040ac5eb6a3bc5.jpg

Източник: https://oil-club.de/index.php?thread/8007-castrol-edge-professional-h-0w-20/

Пакетът е интересен - Натрии и Титан, но без Молибден.

Прави впечатление високият VI = 214, както и относително "високия" кинематичен вискозитет при 100 С = 8,85 мм2/с.

Подобен вискозитет навява предположение, че HTHS на това масло може да е в рамките на 2.75-2.8 (+-) cP (mPa-s).

При чисто хипотетично предположение, че Castrol  са използвали качествен polyalkylmethacrylate (PAMA), Comb Polymer, то това е едно доста класно масло.

Ето какво предлагат в тази връзка Evonik:

Пример за 0w-20 настроено за HTHS = 2.6

pama_evonik.thumb.jpg.791d54e2c1e507d0ea27e2b67a612a5a.jpg

Забележете и какъв е HTHS при 80 и 100 С :).

 

Да добавя и типичните ха-ки на Castrol Edge Professional H 0W-20 (pds-a):

tipical.thumb.jpg.063780a85a64256b5c268c075ca82945.jpg

 

 

  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз масло в моята кола без молибден няма да сложа(основен антифрикционен компонент), а масло с титан абсурд, все едно да сложа масло с желязо. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

Ама това не е титан в чист вид! Някакво съединение ще да е.

 

@emod

Прави ми впечатление и високото съдържание на натрий - 369 mg/kg. Той пък в какво съединение е и каква роля изпълнява?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Na (натрия, англ. - sodium) и неговите съединения се използват като алтернатива и допълнение на Ca (калция) и неговите съединения.

Na e co-detergent - най-често под формата на sodium sulfonates или sodium salicyillates.

Принципно, Na (различните му съединения) е многофункционална добавка - миещи + противоизнозващи функции и др.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OK. Но тук натрият е в графата на "примесите", заедно с титана, а не в графата с "добавките", където е калцият.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една от причините Na да попада в посочената от теб графа е, че потенциален източник на "замърсяване" на маслото с Na е антифриза.

Ние обаче имаме VOA, т.е. няма как Na да е "замърсител/примес".

Ето пример с VOA на Ravenol DXG 5w-30 (знаем, че то има Na-Ca пакет):

8040547_RavenolDXG5W30D1G2.thumb.PNG.db37958ba002ef6dbd27618e408ee111.PNG

Източник: https://www.bobistheoilguy.com/forums/threads/ravenol-dxg-5w30-d1g2-voa.302606/#post-4981534

Na е в графата "contaminants" :), но на практика си е типична част от пакета добавки.

С две думи - това е просто "стандартна/универсална бланка" на дадената лаборатория.

От значение е дали имаш VOA или UOA, както и да се съобрази истинската причина за наличие на Na в маслото.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това значи ли, чеса го "напудрили" със сода каустик, например? :)

... Ше има да неутрализира киселини и да лапа " "свободни радикали", и т.н. :lol:

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че НЕ :D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.07.2020 г. at 21:07, note написа:

Благодаря за препоръките, ще пробвам Равенола - FDS 5W-30 ... На Петрото средно съм доливал 0,8 л./10 хил. км. Слагам го октомври, а почва да харчи лятото - когато пробегът е вече над 5 хил. км.  и е съчетан с по-интензивно шофиране по магистрала над 5 хил. оборота.  Мисля, че второто има по-голямо отражение, но ще видим.

 

Сложих Равенола и минах 1700 км. магистрално на прясно масло. Еми, пипа го, и то при натискане над 4 или 5 хил. оборота. За мен изводът е ясен - конкретното масло в случая няма никакво значение. Разходът явно идва във високите обороти на моя R20A, което донякъде го приемам за нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.06.2020 г. at 12:43, emod написа:

Има анализ на това масло в oil-club.ru, но е от 2015 г. - КЛИК

Ако нещата не са се изменили, може да ти бъде от полза.

Няма смисъл да повтарям коментарите от руския форум тук :) .

 

П.С. Като гледам, май няма промяна:

Untitled.thumb.jpg.b032a459604ee51b77ea9a43b484cc70.jpg

 

@emod Емо Здравей...Връщам те малко назад и ще си позволя да те попитам за съвет... ~8000км с Петронаса на Лагуната и е бомба, доста покарах , във всякакви режими и колата, и маслото се справиха със задачата си. Трябва да го сменям и понеже до сега бях в рус. форум и детайлно разглеждах и четох какво що, попаднах на КЛИК...Може ли да го пробвам на турбото , да го сипя или да си продължа с Петронаса..Дали една идея е ПО- добро

Много Благодаря !!

Редактирано от mysticchannel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление няма начин да се отговори мотивирано (обосновано) на въпроса - кое е по-доброто от двете масла.

При Тексако-то е използвано малко по-голямо количество от базата с по-нисък вискозитет, видно от KV при 40 и 100 С и  CCS, които са по-ниски от тези на Петронас-а. Същевремнно, Noack-ът на Тексако е по-добър от този на Петронас => може да се дължи на по-качествена база???

Ще трябва ти да решиш дали искаш тръпка от нещо ново или ще заложиш на сигурното старо :) 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@note

Колега, пусни някоя капкова проба в другата тема, да го видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://cars.honda.bg/honda-the-power-of-care

 

Не знам откъде да започна... :D

Скандално е, но не само цената. :D

 

  • Харесвам 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

*Възможни са отклонения от крайната цена, тъй като и количеството масло варира в зависимост от точната модификация на автомобила. 😄

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е колкото да кажеш - аз смених маслото в Хонда. Ще налеят някоя наливна боза. Да не говорим, че официални сервизи останаха само в София и Пловдив май.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да масло което не е на Хонда ти наливат в оторизиран сервиз🤯🤯 поне са обявили едното,явно за другите каквото има там останало.

Поне филтъра е оригинален.

471175757_Screenshot_20200911-073048_SamsungInternet.thumb.jpg.ab00201b96bf797ff077ac07541b809e.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
14 hours ago, ceco_accord said:

*Възможни са отклонения от крайната цена, тъй като и количеството масло варира в зависимост от точната модификация на автомобила. 😄

и отклоненията са задължително нагоре...;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали не сбърках с избора на RAVENOL SSV FUEL ECONOMY SAE 0W-30!? Отивам днес за реглаж на клапани и смяна на масло(посоченото взето от общите поръчки) и майсторчето(препоръчан от няколко колеги, занимавал се с ремонт само на хонди и тойоти) ми вика това за какво си го взел то не е за твоя двигател (k24/z3 cw2)  не е сертифицирано по ILSAC GF-5.... толкова ли си мразиш колата че не ти пука за двигателя. Шах с пешката...по каталог(книжка) маслото ми трябва да е 0w-20 0w-30 0w-40 поACEA A3/B3 или  ACEA A5/B5 ... записки от първи ред. При бърза справка с фирмените калкулатори за масла на първо място ми излезе RAVENOL SSV FUEL ECONOMY SAE 0W-30 в шел: Shell Helix Ultra 0W-30 A5/B5.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пише ли някъде, че трябва да е такова? В моето ръководство дават само спецификация по ACEA.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@didipov

Не губи така бързо вяра в избора ти :)

Видно, обмислил си добре покупката - висок клас масло (USVO), точната ACEA категория и вискозитет, препоръчани от производителя.

0w -> предостоящ период на използване = зима.

Нямаш причина да ми вярваш - но по вискозни характеристики, в т.ч. HTHS, това масло е много добър избор.

Друго (химия-пакет) не искам да коментирам, тъй като не искам да спекулирам. Не зная какво са забъркали Равенол, но има добри причини това масло да се счита за качествено, тъй като е позиционирано в топ категорията им.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...