Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Здравейте.
Реших да потърся съвет за двигателно масло за CRV gen.3 i-CDTi - мотор N22A2.
От това, което прочетох във форума и таблицата, маслото трябва да е 0W-30 C2
Специфичното при мен е, че карам само ~3000 км. годишно, 95% градско, къси дистанции, от есен до пролет (лятото карам основно велосипед).
Има ли масло, което мога да сменям на две години, заради малкия годишен пробег?

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,май няма да Ви се получи.В ''дебелите '' книги пише :

-или на определем пробег

-или на определен срок 6месеца -12 месеца (зависи от режимите на натоварване тежък или  нормален)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, pp1349 написа:

Има ли масло, което мога да сменям на две години, заради малкия годишен пробег?

Според мен, може спокойно да го сменяш на година и половина. Нищо няма да стане на маслото. Хубаво масло може и 2 години да изкара предполагам, но не съм пробвал и не мога да го твърдя. На много съвременни дизели го дават да се сменя на 2 год. С този срок от 1 год., производителите се презастраховат от една страна, от друга гледат сервизите да не останат без работа :D 

При дизела маслото се окислява по-бавно от бензина.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При положение че кара градско и повечето зимата, които се води  тежък режим на експлоатация.

Това масло 2 год в двигателя ми се струва много.

Колата няма  да спре нито да блокира двигателя,и няма да е вечно твоя.

Да му мисли следващия може би.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло с филтър са 50лв.,делено на 365дни.прави 14 стотинки на ден!

След няколко смени през две години,може да ти трябват в пъти повече стотинки за ремонт.

Но пък имаш колело в действие,което е похвално,защото моето е покрито с прах, от седене:).

Редактирано от JHM
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега защо просто не слагаш по-евтино масло и да го сменяш на година? Това е по-добрия вариант. 

С този пробег и Приста да сложиш двигателя ще се износи след има няма 15 години :)

Ако приемем, че с най-калпавото масло ще изкара 50 000 км :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JHM написа:

Масло с филтър са 50лв.,делено

Ти сериозен ли си?  50-15 лева за поне читав филтър са 35:6=5.86 за црв 3ка дизел. Що за тиня ще е за 5 лева. Пишеш глупости. Наруших си обещанието да не пиша в тая тема но такива простотии станаха ежедневие в нея. 

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, за дизел са малко повече "стотинките",но ако желае човека се намират и масла на сносни цени,за предпочитане далеч от тукашните!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, fenabg написа:

Наруших си обещанието да не пиша в тая тема

Я не се втелясвай и пиши! 😁 ;)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, JHM написа:

ако желае човека се намират и масла на сносни цени,за предпочитане далеч от тукашните!

Off Topic

Най-добре от Марс - там ментета няма. Едно зелено човече ми го каза :biggrin:

 

Редактирано от inspektora
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ааа..,на марс няма балъци,тука е рая..:tooth:!

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Има бе. Нек'ви тротинетки се разхождат там и търсят н'ам к'во си... Може би новата рецептура... :D

 

Редактирано от dandilov
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, pp1349 said:

Здравейте.
Реших да потърся съвет за двигателно масло за CRV gen.3 i-CDTi - мотор N22A2.
От това, което прочетох във форума и таблицата, маслото трябва да е 0W-30 C2
Специфичното при мен е, че карам само ~3000 км. годишно, 95% градско, къси дистанции, от есен до пролет (лятото карам основно велосипед).
Има ли масло, което мога да сменям на две години, заради малкия годишен пробег?

Поздрави!

0W-30 C2  при положение че маслената ти система е 5,9л  примерно това за масло https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-0w-30-ect-c2-c3.html

и филтъра към 15 лв

https://www.autodoc.bg/mahle-original/323937 

и смяната пак трябва да хвърлиш 100тина  и отгоре лева  на една година.

При 5 на 30 ще спестиш примерно 20тина лева или трябва да намериш някакъв мазут  за по 5лв литъра,за да спестиш нещо.

Вариантите караш си ги тея две години ,с първото предложение  или всяка година даваш по 100 и малко отгоре лв и сменяш.

Ако това е приемливо за теб.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, CARPERA написа:

При 5 на 30 ще спестиш примерно 20тина лева или трябва да намериш някакъв мазут

 

Има малко 5W30, дето са "мазут" за тоя двигател.

Не плаши човека!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, CARPERA said:

 

При 5 на 30 ще спестиш примерно 20тина лева или трябва да намериш някакъв мазут  за по 5лв литъра,за да спестиш нещо.

 

Моля те копирай цялата изречение а не извадки от него,така смисъла е съвсем друг.

Писал съм го точно и ясно, ИЛИ трябва да намериш някакъв.........ето тук е мазут по 5лв което да ПОЯСНЯ не е 5на 30.

Надявам се станах ясен.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги,

 

Един въпрос относно маслата и препоръчителен пробег преди смяна. Става дума за Petro Canada от общите поръчки - https://www.ato24.de/de/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html 

Четох, че като цяло е добре да се сменя доста по-рано от 10хил. и съм решил да спазвам тук дискутираното. Та, дилемата ми е, след ~5200км. пробег и по-малко от 1 г. кога е добре да го сменя. 

Наясно съм, че с информацията, която давам е трудно да се каже. Все пак става дума за предимно градски цикъл на къси разстояния  и извънградско в съотношение 70/30. 


Като цяло нямам разход на масло, доливах веднъж към 200-300мл. за да е винаги на горната граница на щеката. Ще се радвам ако има някой с K24, само на бензин, който кара повече от 1-2 смени с такова масло да сподели опит :)

 

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Plamen.Dilkinski 

Аз карам вече към 50 000км само с Petro Canada SS 5w30. Чудех се по едно време дали да започна да анализирам капки, да следя моточасове и т.н., ама реших, че ми идва в повече и го карам на усет.
Усетя ли повечко градско, гледам да го сменя до 5500км. Това е най-вече зимата, защото освен, че по-рядко пътувам навън, в самия град започвам да върша много повече неща с кола, които иначе върша пеша или с градския.
С по-изразено извънградско, предимно лятото, гледам да го сменям на 6500км. Най-много съм го карал до към 7200км мисля, по изключение.

 

Досега не ми се е налагало да доливам, което ме кара да си мисля, че не съм му изчерпвал сериозно лимита, но може и да се заблуждавам. Карам само с А95 ако е от значение и не точа със спринцовки и т.н. остатъка от картера.

Редактирано от Cap_Slow
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Cap_Slow написа:

@Plamen.Dilkinski 

Аз карам вече към 50 000км само с Petro Canada SS 5w30. Чудех се по едно време дали да започна да анализирам капки, да следя моточасове и т.н., ама реших, че ми идва в повече и го карам на усет.
Усетя ли повечко градско, гледам да го сменя до 5500км. Това е най-вече зимата, защото освен, че по-рядко пътувам навън, в самия град започвам да върша много повече неща с кола, които иначе върша пеша или с градския.
С по-изразено извънградско, предимно лятото, гледам да го сменям на 6500км. Най-много съм го карал до към 7200км мисля, по изключение.

 

Досега не ми се е налагало да доливам, което ме кара да си мисля, че не съм му изчерпвал сериозно лимита, но може и да се заблуждавам. Карам само с А95 ако е от значение и не точа със спринцовки и т.н. остатъка от картера.

Благодаря! 

Аз си мислех към 6хил. да го сменя, така че правилно съм се ориентирал. Преди сипвах  Amsoil SS 5w30 и поради факта, че рядко карам с 1 масло повече от 8-9хил. км. реших да пробвам Petro Canada, основно заради сходните характеристики и по-достъпната цена :)
Ще карам с Petro-то още щом е проверено .

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
21 hours ago, dandilov said:
  Hide contents

Има бе. Нек'ви тротинетки се разхождат там и търсят н'ам к'во си... Може би новата рецептура... :D

 

или йонни течности😏

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 23 часа, inspektora написа:
  Покажи скритото съдържание

Най-добре от Марс - там ментета няма. Едно зелено човече ми го каза :biggrin:

 

 

Off Topic

Абе на шега на майтап,май зелените човечета, ще ви спрат нафтата...,а дано!И тогава ще влезете в  нормата от 50л. с филтър.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам да благодаря на всички, които писаха в темата и ми помогнаха в избора!

Поздрави!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги .Моят вапрос е кое двигателно масло е най добро за моята Хонда срв 2017г. бензин . В книжката на колата го дават 0w20 но докато бях в гаранция в Хонда ми го сменяха с 5w30 .Колата ми е на 17000 км и желая да я карам с най хубавото и правилно масло. В германия има много различни марки масла но препорьките в книжката са да отговаря на ACEA A3/B3  ,ACEA A5/B5  0w20 . Ако има колеги които имат моят модел 2.0i VTEC RM 114kw 155 ps Elegans бензин да ми пишат.Ще им бъда благодарен за информацията. С поздрав .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, Dimitar Georgiev said:

Здравейте колеги .Моят вапрос е кое двигателно масло е най добро за моята Хонда срв 2017г. бензин . В книжката на колата го дават 0w20 но докато бях в гаранция в Хонда ми го сменяха с 5w30 .Колата ми е на 17000 км и желая да я карам с най хубавото и правилно масло. В германия има много различни марки масла но препорьките в книжката са да отговаря на ACEA A3/B3  ,ACEA A5/B5  0w20 . Ако има колеги които имат моят модел 2.0i VTEC RM 114kw 155 ps Elegans бензин да ми пишат.Ще им бъда благодарен за информацията. С поздрав .

Заповядай моето предложение

https://www.ato24.de/en/honda-ultra-leo-sn-0w-20.html

По въпроса защо са ти сложили 5w30 в Хонда,една единствена цел да се върнеш по бързо при тях за да могат да точат пари от теб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, CARPERA написа:

По въпроса защо са ти сложили 5w30 в Хонда,една единствена цел да се върнеш по бързо при тях за да могат да точат пари от теб.

Не съм съгласен, Владо! Има определени 5W30, които са точно за него!

Много от новите двигатели имат проблем с управлението на инжекторите и пропускат бензин в маслото. В такъв случай е по-добре да се застрахова с 5W30. Щото иначе рискува 0W20 да му стане в един момент 0W10.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре тъй като не го е споменал какво е маслото,дай ти твоето предложение за 5W30, които са точно за него.

Или  по ACEA A3/B3  ,ACEA A5/B5  0w20 ,дай твоето мнение.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дал съм му го вече на л.с.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре но и аз желая да го прочета не на ЛС,сигурно има и други колеги на които ще е от помощ.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, 

Предвид моментата ситуация ми се наложи да сменям масло в един случаен сервиз. Оставих 4л туба + 1л за доливане, но като отидох да си взема колата, малката бутилка не беше отворена. 

 

Как да е, и друг път така е ставало. Днес обаче реших да погледна нивото - над максимума.. ще опитам да прикача снимка, но пробвах под всякакъв ъгъл, с/без светкавица, но не можах добре да заснема. Малко по-бледа и тънка е следата от маслото над максимума. 

Вижда ми се към 3мм над макса. Знам, че к24а3 иска нивото да е на максимума, но се чудя да ходя ли да точат или да си карам така. 

Мерих го на 2 различни места, да не би отклонението да идва от някакъв наклон, но не. 

Screenshot_20200427-125107_Messenger.jpg

Редактирано от Cap_Slow

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това ти помага - на последната смяна препълних сходно и моя, не отлях и нямах проблем.

 

Сменях маслото сам, източи се старото в легена, като спря да капе - сложих новия филтър, налях 4.5 кварта Amsoil колкото го дават service fill. Почнах да наливам старото масло в бутилките от Амса и успях да напълня 3.5... Лошо. Сложих щеката и беше доста над максимума. Запалих колата да напълни и филтъра и пак проверих - 3-4мм над макса. Реших, че няма да отливам, за 6000-7000км пак почна да гони минимума :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4.4л. съм налял на моят К20 до максимално ниво, при 4.2 сервизен (по книга) с нов филтър. 

За 4л. наляти при теб и ниво 3мм над макс, ме съмнява че имаш неизточено старо масло. 

В този ред на мисли,бих се заел от тук нататък сам, със сервизирането на автомобила. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз като цяло бях с нагласа така да си карам, но исках да се допитам за второ мнение. 

За сервиза иначе е ясно, ще им пиша едно ревю в нета и няма да стъпя повече там. Досега 3 пъти "изневерявам" на сервиза, където редовно си правя колата и 3 пъти удрям греда... пълно е с некадърници, иначе същите пари вземат. 

 

А че имам неизточено старо масло е повече от ясно, обичайно и на мен ми наливат 4.3-4.4л ново масло. Благодаря на включилите се по въпроса :)

Редактирано от Cap_Slow
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Cap_Slow написа:

 

Screenshot_20200427-125107_Messenger.jpg

Такъв цвят правя след 2 000 км да не кажа и след 5 000.Сега маслото на Хондата е на 5 000  и е по светло от това.

Направо си има старо вътре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Veseliq said:

Ако това ти помага - на последната смяна препълних сходно и моя, не отлях и нямах проблем.

 

Сменях маслото сам, източи се старото в легена, като спря да капе - сложих новия филтър, налях 4.5 кварта Amsoil колкото го дават service fill. Почнах да наливам старото масло в бутилките от Амса и успях да напълня 3.5... Лошо. Сложих щеката и беше доста над максимума. Запалих колата да напълни и филтъра и пак проверих - 3-4мм над макса. Реших, че няма да отливам, за 6000-7000км пак почна да гони минимума :)

Може би трябва да уточним тук че 1 кварта  не е 1 литър за да не останат с убеждение други колеги че са 4,5 литра..

1кварта е 0,946 л.

Според мен колега Cap_Slow са ти изтеглили маслото през пробката на щеката и са ти насипали новото и е останало доста старо масло,но да оставяш кола в непроверен сервиз за смяна на масло според мен не е добре,аз бих проверил дали са сменили масления филтър,и какво са сложили.

Оставили са доста старо и съвета ми е да не чакаш повече от5- 6хил км  и да смениш маслото в твоя сервиз,като ги накараш да изтеглят несливаемия  остатък от картерния леген който е  още към 0,200-0,300мл старо масло,така този път ще влезе в двигателя ти повече ново масло.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сервиза ходят много мои познати, роднини също. С машина за смучене не работят, плюс това колата беше на канала като отидох и това там, което се плъзга и в него точат маслото беше точно под картера. 

 

По принцип винаги гледам да присъствам на смяната, но в сегашната ситуация нито можеха да ме вземат веднага, нито ми се стоеше там 2 часа предвид потока от хора. 

 

Както и да е, не е нещо фатално, преебаха ме с едни 1500км, които ще навъртя по-малко преди да го сменя. 

ПП: снимката може да заблуждава малко за цвета, защото първо светлината беше кофти и второ, самия телефон прави цветовете малко изкуствено наситени. Под определен ъгъл едва се виждаше маслото на щеката. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През щеката с някакво маркуче можеш да дръпнеш малко,но и така да караш,не мисля че ще имаш проблем.Мотора е "чук"!:honda:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, Cap_Slow написа:

В сервиза ходят много мои познати, роднини също. С машина за смучене не работят, плюс това колата беше на канала като отидох и това там, което се плъзга и в него точат маслото беше точно под картера. 

 

По принцип винаги гледам да присъствам на смяната, но в сегашната ситуация нито можеха да ме вземат веднага, нито ми се стоеше там 2 часа предвид потока от хора. 

 

Както и да е, не е нещо фатално, преебаха ме с едни 1500км, които ще навъртя по-малко преди да го сменя. 

ПП: снимката може да заблуждава малко за цвета, защото първо светлината беше кофти и второ, самия телефон прави цветовете малко изкуствено наситени. Под определен ъгъл едва се виждаше маслото на щеката. 

Възможно е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би сте го чели но погледнах таблицата за маслата във форума и като гледам, не е ъпдейтната :D Това били най-новите изисквания за маслата за любимата марка, има всички модели автомобили Хонда. Като гледам, сериозно се различава вискозитета от това, което пише в книжката на колата, това което пише във форумната таблица и това, което пише в сайта. Порових се в английският форум за моята си кола и там действително някои колеги казват, че са им сипвали "новият" вискозитет. Всичко е чудесно но по японска книжка от 5/30, 5/40 и 10/30 да се препоръчва 0/20, аз лично не бих го направил. Както и от 0/20 по книжка, да се минава на 5/40. Давам направо линка, може и да сте го дискутирали и ако е така ми изтрийте коментара.

https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-oils-fluids-information#crv 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Аз може и да не съм прав, но...", както казваше Великият Георги Русев, но имам чувството, че искат да се отърват от старите автомобили възможно по-бързо.

Да, във Великбритания и климатът, и ограниченията на скоростта, предразполагат използването на "по-тънки" масла, но все пак някои двигатели си искат своето масло!

Новият бюлетин на Хонда в Ирландия, също препоръчва 0W20, но не за всички модели!

https://weudealerimagesprd.blob.core.windows.net/ie33/siteassets/HGO Oil Application 02 - 20 YM.pdf

Както се вижда, за повечето стари модели, препоъката е за 5W40.

Прави впечатление, че липсва 5W30, както липсват и моделите преди 2002г.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа за бюлетина от Ирландия, че този е от няколко години. Надали пазя скрийншот но ако го намеря, ще го постна тук. Бях го гледал точно същият поне преди 1 година. От коя дата е, има ли информация?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Скрийншота ми е в capture с дата 18.03.2018 година. Промените при тях май са единствено в датата с едни 4 години :D Както беше рекламата на една друга марка - "Съвършенството не трябва да се променя"
Screenshot_20180318-093743.thumb.png.d601228646b60ab39f5814be74f1589d.png

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...