Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Темата взе да се пълни с доста Офф топик :rolleyes:. Това е явна индикация, че полезната дискусия за момента е изчерпана.

Моля Ви да спрете с Офф-а !!!

  • Нагоре 1
  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 27.01.2020 г. at 20:29, inspektora написа:

Има логика в това, но се сещам за следния житейски пример. Имахме един служебен Партнер дизел, който карахме с предписаното 5W40. На около 90К, започна да харчи доста масло. Не е като да е износен мотора ... Минахме на 10W40 и  така си изкара до 150К, когато се продаде, без да харчи масло. 

Логиката че ако двигателя НЕ харчи грам 75w90 , а харчи 1л от 0w20 за 10000км, то следва че 75-90 е по-доброто масло ми убягва.

Еле пък при модерните турбинирани и малолитражни двигатели, където има обективни причини да е повишен лазхода на масло - дори двигателя да е в нормално състояние

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе пичове , понеже все се говори , че при смяна  , остава половин кило и може би повече мръсно масло по дъното на картера- ако се смени с машина коята го изсмуква с вакум предполагам нищо няма да остане или другия вариант е да се отвори пробката и от там със спринцовка и маркуче да се дръпне останалото на дъното , ако въобще е възможен тоя вариант.Мисля да го пробвам това второто тия дни като сменям , да видим дали ще стане , най-вероятно НЕ 😆 Иначе на стара кола над 10-15 години е готино да се свали картера и да се изчисти , ама като видях каква е процедурата за Акорд , тоя вариант отпада :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма никакъв смисъл от тези процедури ако двигателят е в кондиция. Ако е мръсно то няма да е само в картера а и това ще е по-малкият проблем. По-добре редовна смяна на хубави масла и не се притесняваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, SKYLINE написа:

А бе пичове , понеже все се говори , че при смяна  , остава половин кило и може би повече мръсно масло по дъното на картера- ако се смени с машина коята го изсмуква с вакум предполагам нищо няма да остане или другия вариант е да се отвори пробката и от там със спринцовка и маркуче да се дръпне останалото на дъното , ако въобще е възможен тоя вариант.Мисля да го пробвам това второто тия дни като сменям , да видим дали ще стане , най-вероятно НЕ 😆 Иначе на стара кола над 10-15 години е готино да се свали картера и да се изчисти , ама като видях каква е процедурата за Акорд , тоя вариант отпада :D

 

Добре де, колко в крайна сметка остава в картера след смяна, т.нар несменяем остатък в милилитри за нашите Акорди? Някои казват 50 мл, други 200 мл. Последният път премерих точно колко наливам (3,7 л е за моя модел) и после като премерих, ами седи си 2 мм над щеката. И сега не знам да източвам ли, така ли да карам. Знам че хич не е хубаво да е над нормата, щото избива по гарнитури и бели прави, ама тия 2 мм колко са милилитри?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, източвах на моя К20А9 от картера-5 спринцовки х 50 мл=250мл. А по принцип от мин до мах на щеката е 1 л, та си направи сметката. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При дизела (N22A2), по спецификация остават 0,9 л. при смяна, което е 13,2 % от общото масло (6,8 л.). Не съм сменял все още масло, за да кажа практически какво се получава.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, inspektora написа:

При дизела (N22A2), по спецификация остават 0,9 л. при смяна, което е 13,2 % от общото масло (6,8 л.). Не съм сменял все още масло, за да кажа практически какво се получава.

 

E, значи в твоя случай трябва да наливаш 5,9 л., че да дойдат с остатъка нужните 6,8 л. Луда работа. 

 

Стигам до заключението, че тия щом min-max на щеката е около 1 см, значи 2 мм отгоре са някъде около 200 мл. Значи аз имам общо около 3.9 от нужните 3.7, ако ми е вярна математиката. Значи трябва да наливам 3.5 л. или по-малко и ако има нужда после да доливам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
50 minutes ago, Cyreon said:

 

E, значи в твоя случай трябва да наливаш 5,9 л., че да дойдат с остатъка нужните 6,8 л. Луда работа. 

 

Стигам до заключението, че тия щом min-max на щеката е около 1 см, значи 2 мм отгоре са някъде около 200 мл. Значи аз имам общо около 3.9 от нужните 3.7, ако ми е вярна математиката. Значи трябва да наливам 3.5 л. или по-малко и ако има нужда после да доливам.

не е много сигурно, че зависимостта между количеството масло и деленията по щеката  е линейна, но някой  с повече опит може да сподели...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, Accord 1,8i LS 2001 написа:

не е много сигурно, че зависимостта между количеството масло и деленията по щеката  е линейна, но някой  с повече опит може да сподели...

Ако предположим, че скалата м/у мин и мах е линейна, а няма логика да е друга, защото мери нивото на маслото в картера, то и показанието от +2 мм също би следвало да е линейно със задоволителна за практиката точност! 

А разлика от 1-2 мм в нивото се получава и при денивелация, затова преди да правиш заключения, пробвай да спреш на друго място.

Редактирано от edimo
допълване
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще е линейно единствено ако картерът е с правилна правоъгълна форма, дори и малко разширение в диаметъра в горната му част ще повлияе на съотношението ниво-количество.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Rakeem написа:

Ще е линейно единствено ако картерът е с правилна правоъгълна форма, дори и малко разширение в диаметъра в горната му част ще повлияе на съотношението ниво-количество.

Правоъгълната форма не влияе по никакъв начин на нивото, формата на картера може да е произволна, достатъчно е само в зоната в която става измерването /от мин до мах на щеката/ обема на картера да се изменя линейно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Ако 1мм разстояние по щеката отговаря на 50мл когато е близо до минимума, а на 150 когато е близо до максимума, пак няма проблем изменението да е линейно :D.

 

Ако въпросът е 1мм от минимума и 1мм от максимума да отговарят на еднакъв обем масло, то картерът трябва да има такава форма, че в рамките на диапазона мин/макс на щеката площтта на сечението да не се изменя. Което е най-лесно, ако има „правоъгълна“ форма, но не непременно задължително.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно това имам предвид, че формата трябва да се запазва по протежение на скалата, за да имаме закономерност, измененията във формата изменят и  количеството за единица разстояние, малка промяна на формата на картера в тази част, означава и промяна на количеството течност, което се намира в тази зона. Не можеш да потопиш един метър в съд с неправилна форма, да налееш един литър течност и да измериш, че този един литър се равнява на 1 сантиметър ниво и след това да заключиш, че всеки следващ литър ще покачва нивото с 1см.

Ети един картер, всяка една изпъкналост или вдлъбнатина, намалява или увеличава количеството течност, което се съхранява в тази част. 

 1130510201529911078.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм имал за цел да следя за изменението, но моите наблюдения са, че 1мм отговаря горе долу на еднакво количество на различните места по щеката. С по-голяма сигурност мога да кажа това – половин литър вдига нивото приблизително еднакво от минимум до средата, както и от средата до максимум. Също разстоянието от мин до макс е по-скоро около 1.5 см, така че го имайте предвид, ако мерите милиметри на око и обръщате в милилитри :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се втелявате. Нивото по щеката е показател на наличният литраж масло, а не необходимият за работа на мотора. Той може да работи нормално и с 1 литър (ако не се зорка), но има 4 -5 пъти повече, за да има топлообмен и маслото да не ври в натоварени и високи обороти. Картерът е просто резервояр. Не случайно има датчик за налягане на маслото, а не такъв за количеството му. Ако е над МАХ по щеката го плиска коляновия вал и има съпротивление, а може и някоя гарнитура да се "обади". Ако е под МИН на щеката, просто ще е по топло, но не и недостатъчно.

Виждал съм 2.0 фейс който се е случвало да се кара и със СУХА щека и не се предаде, а му фръгаха газ и като се сетят доливаха  по 2 л. от някоя бензиностанция и пак - газ в червеното. Не тропаше, не пушеше, но просто стрелката на оборотомера живееше от вертикалата вдясно и се караше с хубаво 0-20.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Много се втелявате. Нивото по щеката е показател на наличният литраж масло, а не необходимият за работа на мотора. Той може да работи нормално и с 1 литър (ако не се зорка), но има 4 -5 пъти повече, за да има топлообмен и маслото да не ври в натоварени и високи обороти. Картерът е просто резервояр. Не случайно има датчик за налягане на маслото, а не такъв за количеството му. Ако е над МАХ по щеката го плиска коляновия вал и има съпротивление, а може и някоя гарнитура да се "обади". Ако е под МИН на щеката, просто ще е по топло, но не и недостатъчно.

Виждал съм 2.0 фейс който се е случвало да се кара и със СУХА щека и не се предаде, а му фръгаха газ и като се сетят доливаха  по 2 л. от някоя бензиностанция и пак - газ в червеното. Не тропаше, не пушеше, но просто стрелката на оборотомера живееше от вертикалата вдясно и се караше с хубаво 0-20.

 

Написаното от теб означава ли, че за да сме по-сигурни и спокойни от преливане (т.е. да не е над предписаното по серв.книжка) е по-добре да слагаме под максимума на щеката (примерно 1-2 мм отдолу, особено ако не го гори. Почвам да си мисля, че за моите 3.7 л по-добре да налея малко над 3 (че дори и под 3 да няма да проблем от написаното от теб). Моята масло не гори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нивото по щеката между МИН и МАХ е нормалното количество за охлаждането на мотора. Отвъд тези граници не е препоръчително. Може да стои по средата, щом нямаш харч между смените.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали добре се вижда, но ето горе-долу на око къде е в момента след замерване на абсолютно равна повърхност. Точно 3.7 налях. Около 2 мм е над максимума. Май ще се окажат верни легендите за многото останал несливаем остатък. Колко милилитра отговарят на тия 2 мм не мога да кажа. Както казва ceco_accord щом като къде да е между min i max e окей, тогава по-добре да слагам малко над 3 литра и да оставам 1-2 милиметра под максимума, за да ми е мирна главата.

Това сега над макса да го източвам ли или тя сама ще си го изгори?

IMG_20200202_164858.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, Cyreon написа:

Не знам дали добре се вижда, но ето горе-долу на око къде е в момента след замерване на абсолютно равна повърхност. Точно 3.7 налях. Около 2 мм е над максимума. Май ще се окажат верни легендите 

Легенди няма 10 минути повече да си озчакал с отворена пробка и щеше да е точни на макс. В момента си с 150 грама отгоре. 

Screenshot_20200202-172332.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дръпни го с дълга шлауха и спринцовка през отвора за щеката. Ако не, то ще намери от къде да излезе, или ще си го изгори.

Аз по навик си поръчвам 5 кварти, не точа несливаемия остатък, наливам 4-те, нивото стига до МАХ по щеката и след половин година проверявам дали е спаднало, и решавам да сипя ли от 5-ата тубичка и колко.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало и двамата с Цецо,да събирате в двигателите си повече от това количество,което казвате.

 

Заправочная емкость 

 4,0 литра при замене масла. 

 4,2 литра при замене масла, включая объем, находящийся в масляном фильтре. 

 5,3 литра после переборки двигателя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Cyreon написа:

Не знам дали добре се вижда, но ето горе-долу на око къде е в момента след замерване на абсолютно равна повърхност. Точно 3.7 налях. Около 2 мм е над максимума. Май ще се окажат верни легендите за многото останал несливаем остатък. Колко милилитра отговарят на тия 2 мм не мога да кажа. Както казва ceco_accord щом като къде да е между min i max e окей, тогава по-добре да слагам малко над 3 литра и да оставам 1-2 милиметра под максимума, за да ми е мирна главата.

Това сега над макса да го източвам ли или тя сама ще си го изгори?

IMG_20200202_164858.jpg

Да не вземеш да точиш. Там си е добре.Аз лично винаги до там наливам и до сега на никоя от колите не съм имал проблем с теч,изхвърляне,гарнитури и прочие.Да не говорим,че този малък марж над маркера е за предпочитане пред това да е обратното.Още повече,че доста колеги от Хонда се оплакват от светеща лампа при остри завои и висока скорост когато помпата работи на макс,ясно е,че маслото не достига когато е на средата на маркера.

Влезни колега в другите форуми и виж другите колеги с другите марки дали имат такъв проблем.

Да предположим,че го докараш до средата виж от какво ще лишиш мотора та добре си помисли преди да точиш.

IMG_20200202_164858.jpg.b0ba4af93ca5f5751b466d1a76ea0230.jpg

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 59 минути, Митко Йотов написа:

Да не вземеш да точиш. Там си е добре.Аз лично винаги до там наливам и до сега на никоя от колите не съм имал проблем с теч,изхвърляне,гарнитури и прочие.Да не говорим,че този малък марж над маркера е за предпочитане пред това да е обратното.Още повече,че доста колеги от Хонда се оплакват от светеща лампа при остри завои и висока скорост когато помпата работи на макс,ясно е,че маслото не достига когато е на средата на маркера.

Влезни колега в другите форуми и виж другите колеги с другите марки дали имат такъв проблем.

Да предположим,че го докараш до средата виж от какво ще лишиш мотора та добре си помисли преди да точиш.

IMG_20200202_164858.jpg.b0ba4af93ca5f5751b466d1a76ea0230.jpg

Правилно колега. Аз винаги доливам до мах, а не до средата, половин литър прясно масло си е половин литър!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно! А лятото тази половинка е жизнено важна за доброто охлаждане на мотора когато тръгнем в жегите по магистралите за морето и хондата побеснее.:honda:

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

преди 11 минути, Митко Йотов написа:

и хондата побеснее.

:lol: :lol: :lol:

 

 

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аа, ще се сетите вие защо "яките бегачки" и "яките офроудъри са със "сух" картер на двигателя, маслото е в отделен резервоар, а системата има 1 или 2 радиатора, както и маслен термостат. Наще коли са си обикновени и е скъпо тая система да се реализира, но където цената на конструкцията и обслужването го позволява, моторът работи с бързостоплящо и непрегряващо масло.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Cyreon написа:

Това сега над макса да го източвам ли или тя сама ще си го изгори?

 

Вземи си от Мосю Бриколаж две силиконови маркучета, едното по-тънко, за щеката, другото малко по-дебело за помпичката. Стотинки са. Не трябва да са много дълги, иначе трудно ще изпомпи, колкото щеката + още 5 см. Изчакай маслото да поизстине (защото маркучетата омекват доста) и ги сложи на една помпичка от душ гел или шампоан. И си изтачаш малко от маслото през щеката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам шлаух от Homemax (продават ги на метър) + 50 мл спринцовка от аптеката. Проверено.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Алито има за към 15-20 евра помпа с маркучета за източване на масло, хидравлично масло и т.н.

Иначе най-доброто е  - преди смяна на масления филтър, да се сипе 3-4л "обикновено масло", да поработи 5мин и да се излее

Учудващо е колко мръсно излиза това масло след 5мин работа!

помпа на ток https://www.aliexpress.com/item/4000586606175.html
ръчна https://www.aliexpress.com/item/4000310721187.html 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То в Алито и коронавирус има и то безплатно. 

В аптеките се продават катетри, чиито маркуч е подходящ за целта, ако ви е срам, кажете, че ви трябва да си източите маслото, ще ви изгледат странно, но поне ще запазите достойнство. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това съм купил и го нося в колата,и да, гледаше странно каката.0.80ст. около метър може би и по малко.Имам уговорка с представителя на YACCO за Плевен да дръпнем малко от мотора и да направим химичен анализ ма все нямам време.Добре ме подсещаш.

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде в Плевен правят химичен анализ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде още едно поучително клипче,което е хубаво не само да се изгледа,но и запомни!

https://youtu.be/eDGTsoyOqi0

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То сигурно страхотно, ама може и резюме за неговорещите руски :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JHM написа:

Стига до може би най важното,с разяснение на режимите на каране (тежък,лек),както и реалните моточасове,получени от изминатите километри и средната скорост.

Интересни факти представя клипчето!

Относно интервалите за смяна на маслото, официалните дилъри в Европа препоръчват 15 000км. или 1 година.

И интересните препратки към сайтовете на японските авто-производители, където е препоръчано:

1. В най-общия случай: 10 000км. или 1 година.

2. В идеалния случай (тоест най-добре): 5 000км. или 6 месеца.

3. В тежки условия: 2 500км. или 3 месеца.

Добър повод за размисли... ;) :)

На производителя ли да вярваме, или на дилъра? :rolleyes:

А и сервизните инструкции (книжки), в Европа, се печатат от дилърите, така да се каже...

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точка 2 се отнася за тежъки условия без задължително смяна на филтрите а точка 3 не съм я срещал никога Дани. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека казва - 10000 км при идеални условия, но при нас са тежки, значи на 5000. Същото важи и за нас, далеч сме от идеалните условия!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...