Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Преместено от темата "Капкови проби на двигателни масла"

 

Възможно ли е Равенолът който сложих след като дойде от Швейцария да е обрал до някаква степен боклуците в мотора и затова да почваше да гори на 4000км ? Г Иска ми се зимата да пробвам 0w-20. Питах в Ато и 0-20ката на Amsoil все още е по старата формула от преди 2018, затова другият ми избор май ще е RAVENOL ECS SAE 0W-20.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Кой точно Равенол?

Ако трябва да отговоря по принцип - Да, възможно е масло с "малко повече" V група в него, да разтвори и изчисти част от натрупванията на мърсотия в мотора.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, isullivan написа:

Питах в Ато и 0-20ката на Amsoil все още е по старата формула от преди 2018

Карал съм с нея,около 9хил. и двигателят светеше вътре,при отваряне на капака за реглаж.

20161117_103648.thumb.jpg.11f2d657edd0ff7a875f639fafea95ee.jpg

Не съм забелязал някакъв разход!:)

Редактирано от JHM
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, isullivan написа:

Преместено от темата "Капкови проби на двигателни масла"

 Г Иска ми се зимата да пробвам 0w-20. Питах в Ато и 0-20ката на Amsoil все още е по старата формула от преди 2018, затова другият ми избор май ще е RAVENOL ECS SAE 0W-20.

А какво и е лошото на "старата" формула?

Ако не греша, основното добавено в "новите" формули касае почти изключително двигателите с директно впръскване - оттам по-различни формули на добавките за подтискане на детонации при този тип двигатели

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах им да го пуснат на промоция 😏

 

А относно Равенолът ставаше въпрос за 5w-20 SFE.

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.08.2019 г. at 14:06, emod написа:

@DTEC

Предполагам, че цитатът, относно негативите от използването на биоетанола, който даде в предходните ти постове, е от това проучване - КЛИК

Пускам го, за да може колегите, които се интересуват, да се запознаят с него.

Цитата е от един анализ на колегите от отдела за развой на ДВГ и по-точно тези, които се занимават с анализи на масла и горива.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

искам да попитам, съвсем просто казано, какви са разликите между маслата със специфика по ACEA А5 / B5 срещу А3 / B4.

Търсих във форума, но не успях да намеря подобно сравнение. В интернет намирам неща, от които не разбирам TBN, HTHS ...

 

Ако някой има доброто желание да обясни в няколко изречения, че се колебая между 2 варианта (един и същи бранд, но едното е 30w а другото 40w)  и съответно им се разминават ACEA и API, и интересно за мен 30w e по-скъпо от 40w (но това не е водещо за избора ми, просто ми стана интересно защо):

 

5-30W - ACEA A5/B5, API SL/CF

5-40W - ACEA A3/B4 ,API SN/CF

 

Стил на каране: пенсионерски;

Гориво: LPG;

Пробег: 70% градско / 30% междуградско

 

Благодаря.

Редактирано от xaxo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли има човек способен да каже кое е по-подходящо по голи спецификации

SL e по-стар стандарт, ама не значи че е по-лошо - за автомобил над 10г :)

A3/A4 се смята за правен за "европейски" двигатели, А5/Б5 за японски и американски

Съвсем условно. по-важно е маслата с каква база са, какви добавки... За Шел ли става дума?

https://www.oil-club.ru/forum - и гледаш за твоите масла какво пише.

 

За каране на газ са ми препоръчвали да са масла с ниско съдъжание на сяра и сулфати, А5/Б5 или С2/С3(това са дизелови масла с ниска сяра) 4-5 смени на маслото съм с Петро-Канада 5-30 и съм доволен - избирах го заради наличието на Илсак, ниска сяра и сулфати и добра цена :)

Пак ше ти кажа да погледнеш конкретните масла какви х-ки и хим състав имат - или ни кажи моделите ако ти е трудно да се ориентираш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Restless, писах ти на лично, че нито автомобила е японски, нито маслото е от класа на тези, които се коментират в темата ... Реших да не цапам хубавата темата.

Ако прецениш, че ще бъде интересно за други, нямам против да копираш ЛСто с отговора тук.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се говори за стандарти като ACEA и API,ме може да не се говори за показателите на маслата както сте дали пример с HTHS и TBN, понеже там са разликите. Маслата с А3/B4 имат по висок TBN. Това ще рече ,че е маслото има повече киселинни неутрализатори и най простичко казано по-дълъг ресурс за смяна. HTHS индексът е по висок при w40 маслата и отразява най общо колко е течно маслото при работна температура и е пряко свързан с икономията на гориво. По-висок HTHS значи "по-гъсто" масло и по-малка икономия на гориво. Също се води ,че с висок HTHS ще имаш по добре защита на двигателя при високи температури( тоест маслото е стабилно), понеже с нагряването маслото има тенденцията да се втечнява повече. Двигатели с турбо достигат по-висока температура на маслото при нормална експлоатация, понеже там се охлажда турбината и са редни по-дебели масла като w40 и нагоре. Изключение са Хонда дизелите , за които се препоръчва w30 масло. В общи линии е важно какъв е двигателят , какъв е режимът и стилът на шофиране при изборът масло. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.08.2019 г. at 10:01, Restless написа:

А какво и е лошото на "старата" формула?

Ако не греша, основното добавено в "новите" формули касае почти изключително двигателите с директно впръскване - оттам по-различни формули на добавките за подтискане на детонации при този тип двигатели

Колега, как според теб, добавките в двигателното масло могат да окажат влияние върху детонационното горене при бензинов двигател?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казва Бранко - аз съм "любимият му бета тестер". Дори и той не помни какъв микс наля в мойто 2.4, но за сега врЪви. :)

  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.09.2019 г. at 20:50, Двигателист написа:

Колега, как според теб, добавките в двигателното масло могат да окажат влияние върху детонационното горене при бензинов двигател?

 

Не съм специалист, но съм чел, че промените в добавките помагали да се избегне т.н. Low Speed Pre-Ignition (LSPI)

Защото https://www.enginebuildermag.com/2017/10/solving-gasoline-direct-injection-issues-facts-fictions-gdi/

Цитат

GDI Issues

From what he has learned through dyno experiences, Dickmeyer says liquid fuel in the cylinder is damaging. Many people will mistakenly say that you’re looking for where the fuel vaporizes, but that’s not really true either because vapor is a liquid turning into gas. What you want, he says, is atomization.

“You want small droplets of fuel to intertwine with air,” he says. “What happens with the direct injection engine is you’re squirting that liquid fuel into the cylinder, it gets on the cylinder walls and absorbs into the oil. What happens during the combustion event is the oil that is on the cylinder walls contains gasoline so it ignites and it burns off. That’s why a lot of direct injection engines are experiencing significant oil consumption and flash burns in the cylinder.”

An issue known as Low Speed Pre-Ignition (LSPI) typically occurs in vehicles with GDI engines. Detonation typically occurs in two areas – in and around the vicinity of the sparkplug, or at the perimeter of the cylinder in the crevice clearance above the top ring between the cylinder and the crown of the piston.

или

https://www.oronite.com/about/news/low-speed-pre-ignition.aspx#lubricant-and-LSPI

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.09.2019 г. at 20:18, ceco_accord написа:

Както казва Бранко - аз съм "любимият му бета тестер". Дори и той не помни какъв микс наля в мойто 2.4, но за сега врЪви. :)

Не съм си правил експерименти примерно за проба.Смесвал съм масла само на личните си автомобили като използвам четвъртинки останали ми от доливане или смяна.Иначе "смесвам" масла ,ама анализите ми показват ,че са едни и същи вътре ,само бренда е различен :).Тъй че са само изглежда ,че е смесване.Не препоръчвам любители да правят такива експерименти,защото който е чел за базите подробно знае  там 2+4 не е 3...

Иначе пък си мислех ,че нисковискозитетните масла трудно се имитират ,точно заради базата,но ако помните хванах един Мобил ,който беше менте с вискозитет 0В-20 ,а вътре беше нещо от сорта на твърдо W15,което е странно много тъй като подобна база се ползва за трансформаторно масло,а и то не е евтино.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз искам да те попитам като сложиш малко w15 (няма значение, че е скъпо) на масло 15w40 от военния резерв неможе ли да го продаваш за 10w40 наливно за по 5лв. После почваш да се изхвърляш как това масло ( без значение, че някои го плащат по 9€ на литър, оригинално разбира се) е пълен боклук само защото е 10w40. Виж си пост 23 от първата част на темата. 

П. П. Аз съм вече на 350хкм само с Castrol 10w40 сменяно на 12-15хкм веднъж на годината без грам да го гори и глава блестяща като нова, без никакъв нагар. 

Редактирано от vespa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса за коктейла утре ще направя капкова проба на к20а6 с масло 5w30 и доливане на 500мл от същото + 500мл. 5w40 + 500мл 10w40 за 7000км 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кило и половина за 7000,що..?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Markony написа:

Не съм си правил експерименти примерно за проба.Смесвал съм масла само на личните си автомобили като използвам четвъртинки останали ми от доливане или смяна.Иначе "смесвам" масла ,ама анализите ми показват ,че са едни и същи вътре ,само бренда е различен :).Тъй че са само изглежда ,че е смесване.

Ако на някой му звучат майтапчийски нашите подмятания с Бранко, само да добавя че моят случай е такъв и маслото си е ОК, макар и над година и 7000км. Основното количество са си 4 неразпечатани тенекиени литра, а е долято 300мл от същия вискозитет и за целия период липсват около 150мл от общото количество. Маслото и състоянието му - в "капковата" тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакъв майтап моя коктейл е по богат от вашия и смятам, че маслото може още доста километри да изкара. Разхода на масло няма нищо общо с темата, даже е по нисък в сравнение с предишното на лято. Двигателя е за ремонт или хвърляне, буталото на втория цилиндър е проблема, но вече съм минал 20хкм без проблем и продължавам да експериментирам:D. Сипах 4л Castrol 5w30 ACEA A3B4 доливано с 5w30 А5В5 500мл+5w40 A3B4 500мл+10w40 A3B4 500мл. Всички масла Castrol. Километрите са изминати за два месеца, колкото Цецо навърта на година 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.
Какво ви е мнението за маслата с марка ato24, които предполагам се продават само в ato24.de ?

Някой използвал ли е такова масло ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, kurtov написа:

Здравейте.
Какво ви е мнението за маслата с марка ato24, които предполагам се продават само в ato24.de ?

Някой използвал ли е такова масло ?

Това някаква шега ли е...??? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслата вероятно са производство на Равенол - по "стари рецепти", допреди година и нещо се продаваха като (Р)Авено(л), които 100%  бяха съответните стари масла на Равенол. Сипвал съм  - стават.

Редактирано от Restless
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, kurtov написа:

Здравейте.
Какво ви е мнението за маслата с марка ato24, които предполагам се продават само в ato24.de ?

Някой използвал ли е такова масло ?

Писано, обсъждано. 

Бивши Aveno масла. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам такова,налято на другия ми автомобил, на "преклонни" километри :Dвече,заслужаващо капков анализ тук.:)

Така че, очаквайте включване!:punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, Колеги,

Видях темата много късно. 

Имам Accord 1.6, 2000г. на газ.

От години карам колата си с прословутия Motul 10W40. Последните години го вземам с общите поръчки от ato24.de Сменям го на 9000 км. Изминавам около 15000 км годишно. Ще помоля за някакъв коментар.

Аз по принцип съм доволен. Нямам никакъв или почти никакъв разход на масло. Двигателят се държи добре.

Благодаря!

Редактирано от dimovdid

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Все едно да имаш фурничка на село, там да правиш хляб, кифли и питки, а на входа да напишеш "за МАКДОНЪЛДС". :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо масло 10w40 не го харчат масово колите дори и над 12 000 а същите например конкретно 0w40 5w30 в добрия случай след около 7000 тръгва.

Маслото се исхабява най много от студените стартове тоест градско.

На вискозитети като 5w30 и подобни дават тъжък режим тоест градско(много мото часове) 6000 а на 10w40 ако не бъркам 10 000. Но не знам дали някой двигатели не са с прекалено тънки маслени магистрали ,D серията на хонда не е от тях.

За производителите хората са крави които доят така че нямам вяра на доячи.

Според някакви изследвания минералното масло е по добро от синтетичното може би затова америка като богата страна много години караха само с минерално, то маслото основно го правят присадките а не основата. Мисля че най важното за двигателя е маслото да се сменя на време или малко по рано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, JHM написа:

Вижте надписа на тази консерва "for HONDA":pirate:!

https://emagbg.page.link/T66C

Няма контрол,няма...!:(

Прилича на оригинално маде ин джапан - продава се в щатите в такива кутии

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.09.2019 г. at 22:27, mitaka0007 написа:

Това някаква шега ли е...??? 

И аз се зачудих ?

Благодаря на колегите, които казаха нещо смислено.

Аз ще го пробвам също и ще споделя мнения по-нататък.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.09.2019 г. at 10:37, Ioan написа:

Защо масло 10w40 не го харчат масово колите дори и над 12 000 а същите например конкретно 0w40 5w30 в добрия случай след около 7000 тръгва.

Маслото се исхабява най много от студените стартове тоест градско.

Кои са тия коли дето "масово" не харчат 10-40?

В представите на някои хора ако маслото е 10-40, 20-50 или 75-90 начи е гъсто и "яко"

От маслото се иска (изненада!) да маже. Да създава филм между детайлите който да не допуска триене метал в метал. "Тънките" масла, освен другото, са по-течливи - по-бързо при студен старт маслената помпа го праща да си вършат работата. Колкото базата е по-добра, толкова по-тънък филм от маслото издържа и не допуска износване

Цитат

На вискозитети като 5w30 и подобни дават тъжък режим тоест градско(много мото часове) 6000 а на 10w40 ако не бъркам 10 000.

Бъркаш. В мануала на Сивик 5г, за 10-40 му дават 5000 при тежки градски условия.

Цитат

Но не знам дали някой двигатели не са с прекалено тънки маслени магистрали ,D серията на хонда не е от тях.

Да. Но К-серията и по-късните на Хонда са правени за тънки масла

Цитат

Според някакви изследвания минералното масло е по добро от синтетичното може би затова америка като богата страна много години караха само с минерално, то маслото основно го правят присадките а не основата. Мисля че най важното за двигателя е маслото да се сменя на време или малко по рано.

Минералното се смята за добро при коли на години - защото "раздува" малко гумените уплънения. При условие че се сменя навреме.

И разбира се че навременната смяна е важна. Немските производители масово препоръчват лонглайф масла и смяна на 30000кмя просто защото това е част от планираното износване - двигателя ще изкара 150-200К ... 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 01.10 за осем USVO Равенол масла ще има акция 4+1.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, Angelov_88 написа:

Здравейте,

 

Съжалявам за спама със маслата, това е последния пост от мен по този въпрос в тази тема.

 

Ще го кажа по друг начин, химията (маслата) не са ми силна страна, но това което съм чувал от хора (колеги от работа) които имат експертиза по този въпрос е че минералното масло поради състава си, при по натоварен режим на работа на мотора (по висока температура и т.н.) има тенденция да отлага много повече налепи което според ме е пряко свързано със разхода на масло при нашите двигатели, затова и го написах в тази тема, не говоря за смяна, ресурс и/или цена.

 

Второто нещо което съм чувал е че молекулите при синтетиката са много по стабилни и деленето им е по трудно (надявам се го обяснявам правилно), което с други думи казано е че масления слой в лагерите и останалите движещи се елементи се премахва много по трудно което води до намалено износване....

 

Пак казвам това не е моя експертиза и не мога да бъда сигурен за достоверноста и

 

Поздрави 

 

За да не спамим там ще ти отговоря тук. 

Прав си за това, което казваш, но когато говорим за вида на маслото трябва да разграничаваме минерално, хидрокрек, полусинтетично, синтетично.

Полусинтетиката е съставена от процент синтетично + процент хидрокрек, хидрокрека е преработено и модифицирано минерално масло, чиито качества многократно превъзхождат минералните масла и дори понякога могат доста да се доближат до качествата на синтетичните или казано по друг начин, това че си купуваш някакво 100% синтетично масло не означава безусловно, че то ще е по-качествено и ще ти пази двигателя повече, от което и да е полусинтетично масло. Предимството на качествените синтетични масла пред качествените полусинтетики е, че по-трудно се окисляват и запазват смазочните си свойства по-продължително време, като времето обикновено е пропорционално на съотношението между синтетиката и хидрокрека в полусинтетичното масло, и за това казвам, че ако си сменяш маслото на чести интервали няма как да усетиш ползата от пълната синтетика. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай маслото на Петро канада какво е, след като е съставено от тяхната база + хидрокрек 2-ра група? Тяхната база минерална ли е? 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Petro-Canada Supreme - хидрокрек II-ра група.

Petro-Canada Supreme Synthetic - хидрокрек III-та група.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето каква информация получих преди време от представителството в Канада:

 

Supreme 5W-20 is a Group II+ base oil.

For Supreme Synthetic 5W-20, I cannot disclose the base oil or formulation here. 

 

Вероятно аз не съм я разтълкувал правилно като си мислех, че не могат да ми дадат информация за базовото масло, но изглежда в първия случай са имали предвид Сюприма, а за Сюприм синтетик отказват да ми дадат информация. 

Но и така да е, излиза, че Сюприма в 2-ра група + базовото им масло, а Синтетика мога да предполагам, че е 3-а + базовото масло. 

Въпросът е от кои групи е съставено базовото масло. 

Пакета присадки, доколкото има информация, мисля че са Afton Hitec 11180.

Редактирано от Rakeem
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 2 часа, dandilov написа:

Полусинтетиката е минерално + процент хидрокрек.

Моите уважения колега, но полусинтетичните масла са съставени от синтетично(4-та,5-та група) + минерално(1-ва, 2-ра, 3-та или комбинация от тези групи), като различното съотношение на отделните групи + присадките определят качеството на крайния продукт.

https://blog.amsoil.com/the-pros-and-cons-of-semi-synthetic-oils-and-synthetic-blends/

https://blog.amsoil.com/how-much-synthetic-is-in-my-oil/

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...