Jump to content
JHM

Акумулатор

Recommended Posts

Всички си разказват опита със зарядно, аз ще си разкажа моя без.

Колата си няма гараж, сутрин, вечер палене и посред зима, офиса на 4км. Градски возения не липсват. Нито съм давал 30-50-80-110 лв за зарядно, нито съм имал желание да си разхождам батерийката по тротоарите и да я водя вкъщи.

Пенсионира се. Преди месец, точно на "рождения ден" на колата, странно съвпадение. 8-ия рожден ден. Не беше Юса или нещо подобно дето се монтирало на хондите, възможно е някой в бултракото да се е обзавел с фабрична хубава батерийка за моя сметка. На мен ми продадоха возилото с някаква варта, нито силвър нито блу нито блек, доста безименна, 45АЧ.

Взех си нова варта, силвър за 130лв. Предвид цената й ми липсва мотивация да си напазарувам зарядно и да я разхождам нагоре-надолу.

 

  • Like 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 9 минути, pln написа:

Като направиш 5 години с новата си "Варта" за 130 лв. се обади - да те почерпя!

 

 

Edited by iso_eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега е писал и наистина е така Варта не е това което бяха отпреди.

Ето с 20 лв повече щеше да вземеш хубава батерия  YUASA

http://akumulatori.bg/335/Product/YUASA - YBX5000#prodAnshor

Коя генерация караш,ако си а взел наистина от магазина нова,да не излизат с варта.

Ако е 3 та генерация защо мисля че оригиналния не е 45Аh ,ако пак такъв си сложил.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3-та е и излезе 2012 от магазина с варта. 2.0 Бензина dojde с 45А. След всички хвалби Юса сложих на мотора, пак Хонда :) На втората година започна да прави много странни проблеми. Батерията си държи ток, пали след ден или 2-3 седмици престой от раз, обаче когато е след каране и почивка 2 - 3 мин (все още е възбудена) няма достатъчно ток за палене и трябва да престои повече. Явно и юсата не е каквото беше и реших че не си струва парите. Сега на мотора съм с унибат.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

обаче когато е след каране и почивка 2 - 3 мин (все още е възбудена) няма достатъчно ток за палене и трябва да престои повече.

Това си мисля че не изобщо проблем на батерията ти.

Сега с новата Унибат няма проблем,но тя е прекалени нова.

Мисля че проблема ти е   алтернатора не я зарежда,а може и да имаш утечка но не  знам за мотори това от къде е.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ба* тая yuasa ли е кво е. 75 Ач 300 лв, почти колкото две варти силвър.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе вече няма Варта, няма Юаса, няма това-онова. Всичко е едно и също!

Всички по-известни производители на акумулатори са купени от монопола на "Johnson Controls International plc" и са приравнени по качество, с цел: "Минимум средства - максимум печалба" и унифициране на производството!

Монбат - Монтана, Искра - Пазарджик и Старт - Добрич, също са в конгломерата на Johnson Controls.

Отказах се да купувам скъп акумулатор и си взех един VeGa 45h. Десулфатизирам и зареждам на 100%, веднъж пролетта и веднъж есента. Даже и да хвърли топа веднага след гаранцията, не е кой знае какво. Купувам друг и така. Нали е 84 лв. с ДДС все пак.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 24 минути, CARPERA написа:

Това си мисля че не изобщо проблем на батерията ти.

Сега с новата Унибат няма проблем,но тя е прекалени нова.

Мисля че проблема ти е   алтернатора не я зарежда,а може и да имаш утечка но не  знам за мотори това от къде е.

Унибата вече е на 2г. Седмица след каране дава 12.7В Утечката на мотора винаги си е била колкото да държи часовника жив и си зарежда чудесно. Юса също си беше перфектно заредена, ама се бъгна и докато е "гореща" не й стига стартовия ток. Като престои някой друг час си пали перфе. И месеци да стои пак. На мотора тази яса 10-12А струваше към 250лв. Излезе ми 10лв на месец :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, dandilov said:

 

Всички по-известни производители на акумулатори са купени от монопола на "Johnson Controls International plc" и са приравнени по качество, с цел: "

Монбат - Монтана, Искра - Пазарджик и Старт - Добрич, също са в конгломерата на Johnson Controls.

 

За това сигурен ли си.

Аз не.

Quote

Минимум средства - максимум печалба" и унифициране на производството!

Това е вярно.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

244 с намаление. Когато ти потрябва няма да има намаление. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, като чета постовете направо се чувствам късметлия с покупката на моя акумулатор Yuasa 3000 серията. Купих го 2015 пролетта, от акумулатори, защото беше най-прясно произведения в склада им. От тогава само се кара, никога не е бил зареждан или свалян от колата. Зимата и е доста гаден прехода - къси разстояния 3-4 км, всички консуматори пуснати и т.н , 2-3 по дълги прехода от около 7-800 км. извънградско Макс и до сега не ме е предал. Явно съм попаднал на добра батерия, но си мисля пак да купувам същата марка, произведен е в Англия.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

По пет години май всичките карат. Имаш ли проблеми, че се замисляш за нов?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тъй на най-старата баба Хонда ползва се от Бащата и чат пат за Питници Стрийм 2.0 

 имам следните купени:

 

 45ah 330 A

2010 син Бош

2014 -Варта Синя 

2018 Варта Синя

Все от ментетата са :)

 

Сивик 1.6 - изкара с Оригинална Хонда 45 ah от Германия само 8 години и женско каране само по 5- 6 км дневно.

:)

Да не Ви разправям  Варта от 130 лв. С търговска отстъпка спецялна колко струва.....даже 3 години като изкарат за тея пари е супер.

И не на последно место се произвеждат в 2 различни завода.

 

Отдавна нямят нищо общо със старите Бош и Варта от по 250-300 лева преди години. То и затова всички марки са на еднакви цени горе долу....

 

Та затова по добре оригинална батерия от Honda  идват от Белгия или Испания в кашонче и съответната изолация да има няма 200-220 лв. И гаранция във всеки Хонда представител по Европа :) три години мисля е. Качеството все още на ниво също и зареден в Завода!

 

Та затова обичам Оригинален Хонда акумулатор европейски.

И аз съм проверявал Юсата преди 1 година когато продавах сивика ....вече не е старото качество! Те и затова Техко спряха вноса им.

 

А и когато колата ти е автоматик не ти е до палене по инерция без акумулатор :)


 

 

ПП

Има един трик но при малките от 45ah не може да се приложи поради малкия размер. За по големите слагаш вместо 55Ah, 65 Ah или колкото събереш по големина. Тогава ще ти изкара повече години от гаранцията със сигурност :)

 

Edited by iso_eu
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CARPERA

Владо, няма европейски производител на акумулатори, който да не е под шапката на Джонсън Контролс! Провери си в работата по-задълбочено. Вас ви купиха Монбат, след като тях ги заграбиха Джонсън. ;)

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, birev написа:

Колеги, като чета постовете направо се чувствам късметлия с покупката на моя акумулатор Yuasa 3000 серията. Купих го 2015 пролетта

 

И аз май трябва да се чувствам късметлия. И моят е купуван някъде там 2014-2015. Пак серия 3000, май беше 3053, за около стотина лева. 

След това научих, че ТехКо спряли да ги внасят заради голям брой рекламации.

 

Тази зима трябва да му е 5-та или 6-та. Ако се наложи да го сменям бих обърнал внимание на тези:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ТАБ не ги ли произвеждат в Македония ? Поне наличните в БГ...

;)

Edited by iso_eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да добавя и моето мнение със зарядни и Акумулатори.

Конкретно за тези зарядни съм доволен (купено от LIDL ) зарежда според мене доста добре и си спира автоматично когато  е заредена батерията.

В момента на колата имам Bosch така я купих за сега е добре надявам се да държи още.

На предната  Хонда имаш заводски но беше паднал  миналата зима и си взех  Yuasa но 60 Ah понеже исках уж по мощен! 

На дизела имах Varta 77 Ah синята серия излезе голямо куче поне 15+ пъти е зареждан поради студ няколко пъти ама на -18 да нощуваш го има и това в зара да ти падне бетерията.

Отделно имах след това огромна консумация в покой на колата от китайска навигация и падаше зареждах го пак падаше пак зареждах излезе куче и не се предаде докато не продадох колата.

Незнам вече какви батерии правят и не задълбочавам толкова,че накрая ще стана разноглед :D

Общо взето винаги имам едно зарядно + стария акумулатор за всеки случай.

Това е от моята кошница на кратко.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера по това време вързах малкото лиделско да зареди акумулатора, че по стечение на обстоятелствата 2 седмици не съм я палил.

Заряда на аку-то като го вързах беше 12.3в. според зарядното, пуснах го на зимен режим, в момента 24ч. по-късно, зарядният ток е 14.3в. и чертичките са пълни.  

Та не знам какво прави в момента, зарежда ли, поддържа ли.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

TAB имат няколко марки : TAB, Topla и Vesna. До колкото разбирам само Vesna  се произвеждат в Македония. Пише го на сайта им, всъщност Аз обаче такъв не съм виждал на нашия пазар. По някакво стечение на обстоятелствата отговорникът за продажби в цяла източна Европа е българка, с която лесно се влиза в комуникация. Има официален вносител, от който обаче май не можеш да купуваш директно ,освен ако не си търговец. Той продава на разни магазинчета. Моят го взех от някакви старттрейдинг. Купували сме два такива за Сивик англичанка и двата изкараха по 7 години, като е падал доста пъти заради забравени фарове. Не са зареждания никога и колата е уличница,но се караше всеки ден в града ,но и доста извънградско. пак взех за акорда ми. Свързах се с въпросната дама и  питах за дата на производство по топлия печат. Каза ми ,че е от тази година и няма да имам проблеми. Ще видим как ще е този, който е капсулиран вече , а предните два бяха обслужваеми... Мисля ,че са по-качествени поне от половината брандове по нашите магазини. Повечето там масово са застоялци на по няколко години по складовете , в които си тече амортизация.

После като го вземеш изкарва две години и толкова... Ми той е стоял 5-6, накъде повече :D

Edited by ivailopp
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, dandilov написа:

Зарежда.

 

Ако може консултация 😉

 

За пръв път зареждам акумулатор преди зимата. Преди да го включа измерих с мултицет 12.5V. Което около 82% заряд. Не беше палена колата 24 ч.

След 45 минути вече беше спряло да зарежда. Зарядното е такова, че спира на 14.5V.

При 74Ач акумулатор по мои сметки би трябвало да отнеме около 3 часа до 100%. Зарядното дава ток 4.7А.

Сега половин час след като изключих зарядното показва 12.8V. Предполагам ще падне още малко след час. Та изглежда, че е зареден.

 

Как ти се струва, всичко наред ли ще да е?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичко зависи от състоянието на самия акумулатор.

Колкото по-сулфатизирал е, толкова по-бързо повишава вътрешното си съпротивление при заряд. В следствие и напрежението му се повишава непропорционално на заредеността му. Вдига по-бързо 14.5V и елементарното зарядно се лъже и изключва заряда. ;)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Bizzito said:

 

Ако може консултация 😉

 

За пръв път зареждам акумулатор преди зимата. Преди да го включа измерих с мултицет 12.5V. Което около 82% заряд. Не беше палена колата 24 ч.

След 45 минути вече беше спряло да зарежда. Зарядното е такова, че спира на 14.5V.

При 74Ач акумулатор по мои сметки би трябвало да отнеме около 3 часа до 100%. Зарядното дава ток 4.7А.

Сега половин час след като изключих зарядното показва 12.8V. Предполагам ще падне още малко след час. Та изглежда, че е зареден.

 

Как ти се струва, всичко наред ли ще да е?

 

Избери опция зимен режим за зареждане.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Акумулатора е на няколко месеца.

 

Зарядното е това. Няма зимен режим.

 

http://steinberger.bg/product/2621/zaryadno-za-avtomobilen-akumulator-5a-chr12.html

 

Иначе пък се е заредил. 12.7V показва след 3 часа вече.

Edited by Bizzito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...