dandilov 2825 #81 Отговорено 17 Ноември, 2019 Преди 3 часа, CARPERA написа: Моля колега dandilov изброи няколко зарядни за 40 лв качественни. Няма такива за 40 лв. Както и акумулатори за 40лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1788 #82 Отговорено 17 Ноември, 2019 Интересно ми е как,преценяте едно зарядно,за качествено или не? Цената ли е водеща? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 188 #83 Отговорено 17 Ноември, 2019 И цената е важна. На всички ни се иска евтино и качествено, ама.......! Качеството на изпълнение, функциите и възможностите на зарядното, както и фирма производител с традиции в тази област, са основните ми критерии за избор. Няколко поста по-горе съм посочил някои основни параметри. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikito82 61 #84 Отговорено 17 Ноември, 2019 Махнах го оъ зарядното. Показваше 12.9 волта. За мерих 2 3 часа по късно акумулатора 12.6 показва сега. Нямам утечка. Показва ми - 0.02А Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #85 Отговорено 17 Ноември, 2019 (Редактирано) Преди 2 часа, dandilov написа: Няма такива за 40 лв. Както и акумулатори за 40лв. @dandilov, колега, повтарям си въпроса и те отбелязвам, за да те информира системата 2 пъти, защото ми се струва, че нарочно избягваш да отговориш. Изказал си твърдение, което дори си "облякъл" с думите "златно правило". Защо зарядното на Лидл не е качествено? Моля аргументирай твърдението си! От написаното от теб излиза, че единственият аргумент е цената -> понеже е евтино, значи не е качествено. Така ли е? Ако зарядното на Лидл струва 235.90 лв, това автоматично ли го прави висококачествено, като например същото зарядно на БОШ, което в момента е в Метро на промоция за 100 лв? Прилагам снимка на друг модел зарядно и без да коментирам цената, само ще кажа, че зарежда с постоянен ток от 1.6 - 1.8 ампера до достигане на напрежение от 14.4 волта. След това остава с постоянно напрежение до спадане на зарядния ток до по-малко от 500 милиампера. Когато това стане - приема, че акумулаторът е зареден и зареждането спира. Това зарядно дали е качествено? Тази схема на зареждане качествена ли е, т.е. ако едно зарядно зарежда по този начин, това прави ли го качествено или е важно колко струва? И сега - тази схема дали е на споменатото БОШ, дали е на модела на Дека, дали е на това от Лидл? Какво зарядно предпочиташ - автоматично, работещо по тази схема, или неавтоматично, работещо на постоянен ток? --- Ред.: Ето и друг модел зарядно, работещо по същата схема. Най-вероятно е пълен боклук, понеже не струва 3-цифрена сума? @JHM ако избирам зарядно, ще търся такова, което зарежда по показаната горе схема - най-добрата схема за зареждане на оловен акумулатор, комбинираща ползата от зареждането с постоянен ток и от зареждането с постоянно напрежение. Ако намеря и такова, което да има режим за по-малък акумулатор (за мотоциклет) и за по-голям - автомобилен - ще взема него, защото ще мога да пусна големия акумулатор да се зарежда на режима за малки (мотоциклетни). Така зарядният ток ще е ограничен на под 2 А, което ще гарантира още по-качествено и плътно зареждане. Ако успея да го намеря някъде за 30 лева с гаранция 3 години - изобщо няма да се колебая. Редактирано 17 Ноември, 2019 от ogi28b Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2825 #86 Отговорено 17 Ноември, 2019 (Редактирано) Едно от нещата, които трябва да изпълнява доброто зарядно е да може да осигури достатъчно голям заряден ток за основния заряд. В дебелите книги пише 1/10 от капацитета на акумулатора. Другото е да комбинира няколко режима. Най-добре тристепенен заряд. 1. Основен заряд със заряден ток поне 1/10 от капацитета на акумулатора. Това е заряд с постоянен ток, при който се постига 80% заряд на батерията. 2. Допълнителен (изравнителен) заряд. Това е заряд с постоянно напрежение, след основния заряд. При който се постига 100% заряд на батерията. 3. Поддържащ заряд. Ето и графика за по-нагледно: Ако обръщате внимание, основният заряд продължава до достигане на 14.7V (2,45V на клетка), а след това продължава изравнителния на същото напрежение! Има и нещо друго, което правят "умните" зарядни. За да няма интензивно газоотделяне при напрежение над 14.4V, периодично включват, на цикли, малък товар, който дръпва за кратко от енергията на клетките, като по този начин възпрепятстват до известна степен газоотделянето. Същевременно този процес, с т.н. "заряд с реверсивен ток", води до активна десулфатизация от дребнозърнест сулфат. Ха сега да видим кой от всички тези критерии изпълнява "лидълското зарядно"? И кога ще направи 100% заряд, като изключва на 14.4V @ogi28b Колега, надявам се, че отговорих на настоятелните ти въпроси. Редактирано 17 Ноември, 2019 от dandilov 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #87 Отговорено 17 Ноември, 2019 Зареждането с 14.7V (2,45V на клетка) се използва главно/само при AGM акумулатори. За зареждане на "нормални" акумулатори се препоръчва 14.4V, дори още по-ниско напрежение - 2.3 до 2.35V/клетка, което прави 13.8 до 14.1V. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #88 Отговорено 17 Ноември, 2019 За съжаление, както и предполагах, че ще стане - отговор на въпроса няма, а си писал само общи неща от теорията по зареждане, без да аргументираш конкретното си твърдение, че зарядното на Лидл е некачествено. Благодаря ти, че си ни запознал с написаното в дебелите книги, но може ли дадеш отговор на въпроса "Защо зарядното на Лидл е некачествено?" Аз ще изкажа обратното твърдение - зарядното на Лидл е качествено, защото поддържа показаната по-горе схема на зареждане с постоянен ток и постоянно напрежение, при която се постига 100 % зареждане. В допълнение, струва само 30 лв и е с 3-годишна гаранция. Като още едно допълнение, може да бъде избран режим на зареждане с малък ток, който е много полезен за големи акумулатори, но е за сметка на времето. Още допълнение - има защита срещу обръщане на клемите, каквато има всяко качествено зарядно. И малко да те поправя, защото написаното в първата част не е вярно. Отвори пак дебелата книга и виж какво пише за зарядния ток. Дали не пише, че "зарядният ток трябва да е не по-голям от 1 / 10 от капацитета на акумулатора"? Това малко противоречи на споменатото от теб "поне 1 / 10". Колкото по-малък е зарядният ток, толкова по-добре е това за акумулатора. Може да е 1/100, 1/50, 1/20, 1/15 - няма значение колко е, но не трябва да превишава 1/10, защото това ще доведе до силна електролиза и голямо повишаване на температурата, което е нежелателно за плочите. Ако едно зарядно ми поддържа 14.7 на зареждане на оловен акумулатор, ще го изхвърля, а ако не съм го купил - ще го подмина. Максималното напрежение, на което трябва да се подлага клетката, е 2.4 В или 14.4 за 6-те клетки. За да се избегне нежелана електролиза, в колите дори се поддържа още по-ниско напрежение - 14.1 - 14.2 в повечето. Не съм виждал кола с 14.4. Моята в много редки случаи вдига на 14.3 Ползата от третия цикъл е неоспорима и зарядно, в което е вграден такъв цикъл определено е качествено. На практика, дали го има или няма - без значение е, защото съвсем малко хора ще имат полза от него. След като зареждането е 100 % след втория цикъл, защо да го държа още на трети цикъл? Няма ли да го кача в колата и да тръгвам да върша работа с нея? Добре е да уточниш, че този цикъл е полезен само в случаите, в които включваш акумулатора за зареждане и не знаеш кога ще го изключиш - дали след 2 дни или след 3 месеца, но трябва във всеки един момент той да е в пълна готовност. Колко хора познаваш, които имат нужда от такъв начин на употреба? Аз лично - нито един. Така че дали ще го държиш на такъв цикъл, или ще го изключиш след втория цикъл и ще си го качиш на колата след 2 месеца - няма значение, защото дори в магазините и складовете не го правят. За собствено удовлетворение може да го включиш на зарядно с такъв цикъл 24 часа преди да ползваш акумулатора, за да се дозареди и да е в готовност. От гледна точка на автомобила обаче, там зареждането винаги се прави по метода постоянно напрежение, а токът варира в широки граници. Това е 99 % от случаите. За третия цикъл пък изобщо не можем дори да си помислим. Е, голяма работа, ако в тоя 1 % от случаите си го зареждал с най-скъпото и качествено зарядно, с такъв 3-ти цикъл, и си успял да му удължиш 6 годишния живот с 1 седмица. И така, след като вече сме добре запознати с теорията на качественото зареждане, моля пак за отговор на въпроса "Защо зарядното на Лидл е некачествено?" Самият ти ползвал ли си такова, мерил ли си стойностите на зарядния ток и на зарядното напрежение? Мерил ли си при какви стойности преминава от един към друг цикъл и дали отговарят на графиката за качественото зареждане, която си дал? Подозирам, че не си и направи заключение само защото се продава в Лидл и струва 30 лв. Така ли е? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 770 #89 Отговорено 17 Ноември, 2019 (Редактирано) Кое е това зарядно за 30лв.? Миналата седмица гледах едно за 75лв., което ми направи добро впечатление, мислех да го взема, но беше прекалено тежко и обемно, а не бях с колата. Ето такова https://www.amazon.co.uk/ULTIMATE-SPEED®-charger-start-up-function/dp/B078MVVBY7 Редактирано 17 Ноември, 2019 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2825 #90 Отговорено 17 Ноември, 2019 (Редактирано) Преди 1 час, ogi28b написа: За съжаление, както и предполагах, че ще стане - отговор на въпроса няма, а си писал само общи неща от теорията по зареждане, без да аргументираш конкретното си твърдение, че зарядното на Лидл е некачествено. Благодаря ти, че си ни запознал с написаното в дебелите книги, но може ли дадеш отговор на въпроса "Защо зарядното на Лидл е некачествено?" Дал съм отговора, но не четеш! Също и за нежеланата електролиза! С малък ток не можеш да заредиш (напълно) частично сулфатизирал акумулатор, каквито са всички в редовна експлоатация. За това си трябва голям заряден ток в режима на основен заряд. Преди 1 час, ogi28b написа: в колите дори се поддържа още по-ниско напрежение - 14.1 - 14.2 в повечето. Не съм виждал кола с 14.4. Моята в много редки случаи вдига на 14.3 След 14.4.V започва електролизата със значително газоотделяне. Именно с тази цел напрежението в автомобила се подържа до 14.4V, за да няма бурна електролиза. Ето и една от причините в колата да не може да постигнеш пълен заряд на акумулатора. При доброто зарядно тази бурна електролиза след 14.4V се подтиска по начина, който съм описал в предния пост. Преди 1 час, DTEC написа: Зареждането с 14.7V (2,45V на клетка) се използва главно/само при AGM акумулатори. За зареждане на "нормални" акумулатори се препоръчва 14.4V, дори още по-ниско напрежение - 2.3 до 2.35V/клетка, което прави 13.8 до 14.1V. AGM (Absorbent Glass Mat) и обикновените акумулатори се зареждат на един и същи принцип. Разликата е само, че в AGM има кече, между плочите и решетките, напоено със същия електролит. С 13.8V може да се направи само поддържащ заряд на зареден акумулатор и нищо повече! П.П. Който, каквото иска зарядно да си ползва, та ако ще да е и от магазин "Всичко по левче". Да му се радва и да е жив и здрав! Аз за себе си съм си направил собственоръчно каквото ми трябва и си ми върши, от дълги години, перфектна работа с трите режима, които съм описал по-горе. Спирам с коментарите по темата! Редактирано 17 Ноември, 2019 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #91 Отговорено 17 Ноември, 2019 53 minutes ago, Rakeem said: Кое е това зарядно за 30лв.? Миналата седмица гледах едно за 75лв., което ми направи добро впечатление, мислех да го взема, но беше прекалено тежко и обемно, а не бях с колата. Ето такова https://www.amazon.co.uk/ULTIMATE-SPEED®-charger-start-up-function/dp/B078MVVBY7 Това е зарядното Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #92 Отговорено 17 Ноември, 2019 (Редактирано) Даже най-новият модел е с дисплей, имаше го преди 3-4 седмици в Лидл. Ето го: И освен ако не съм се объркал много сериозно (което допускам!), беше на цена 29.90. Ако греша, значи беше на 39.90. Но това от снимката на @CARPERA със сигурност е на 29.90 като го пуснат. ---- Ред.: Най-важното забравихме! С тези зарядни (не конкретно Лидл-ското, а всички от този тип) не е нужно да се сваля акумулаторът от колата. Редактирано 17 Ноември, 2019 от ogi28b 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1788 #93 Отговорено 17 Ноември, 2019 Хубаво,лошо това ползвам: А това долу е в нова кутия,дали имат разлика незнам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #94 Отговорено 18 Ноември, 2019 И моето е от първите - споделеното от CARPERA. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #95 Отговорено 19 Ноември, 2019 На 17.11.2019 г. at 17:51, dandilov написа: AGM (Absorbent Glass Mat) и обикновените акумулатори се зареждат на един и същи принцип. Разликата е само, че в AGM има кече, между плочите и решетките, напоено със същия електролит. С 13.8V може да се направи само поддържащ заряд на зареден акумулатор и нищо повече! Да, на един и същи принцип се зареждат, но при различни напрежения. AGM при 14.7V (или символ снежинка, на горепоказаното зарядно), а обикновените с 14.4V (или символ автомобил). Като според някои специалисти дори за AGM е по-полезно зареждане/дозареждане при 14.4V. Поддържане на заряд на зареден акумулатор се прави с 13.6V или 2.25V/клетка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #96 Отговорено 19 Ноември, 2019 Какво общо има напрежението? Гледай тока на зарежждане... или го натовари с вилка .....или виж колко волта му е спада като въртиш стартера ! -Ако пада под 10.1 волта бягайййй Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #97 Отговорено 21 Ноември, 2019 (Редактирано) Здравейте колеги.Един бърз въпрос за повече инфо. Поради остарялото зарядно устройство което ползвам през годините (повече от 20 та и повече, останало от баща ми лека му пръст),бях решил тази година да го подменя с ново,но както винаги се забравя та добре,че бяхте вие да ме подсетите с зачекването в тази тема за зарядните.Днес имах малко повече свободно време и закупих това зарядно за 80 лв (79.99) с три години гаранция. - има ли нещо по специфично или си е стандартно и да си го пускам по най обикновен начин. - тези "копчалъци" на него вършат ли някаква работа или са си просто да ги има. Подчертавам,че ще се прочете книжлето най детайлно. Не знам как вървят зарядните като цена но това имаха,това взех.Винаги съм смятал,че е по добре да се инвестира в хубав акумулатор от колкото в хубаво зарядно,защото старият акумулатор нов не може да стане както и да се зарежда. Всяко мнение е добре дошло,ще ми спестите доста грешки.Предварително благодаря! Редактирано 21 Ноември, 2019 от Митко Йотов 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #98 Отговорено 21 Ноември, 2019 Кое е това зарядно.??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #99 Отговорено 21 Ноември, 2019 (Редактирано) преди 4 минути, CARPERA написа: Кое е това зарядно.??? Добър въпрос.Сори снимките са добавени Редактирано 21 Ноември, 2019 от Митко Йотов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 770 #100 Отговорено 21 Ноември, 2019 Toва е същото зарядно, което гледах в Лидел и според мен за парите си е много качествено, подобен тип техника се разбира колко струва като го вдигнеш, един познат така си избира усилвателите. Има си всичко, което може да искаш от едно зарядно, че дори и повече. Следващия път като го пуснат и аз отнасям едно, ако трябва и на ръце ще го нося. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #101 Отговорено 22 Ноември, 2019 (Редактирано) Да много добро зарядно,тук вече могат да се зареждат до 250А акумулатори-зарядното може да зарежда с 2-7-17А . Въпрос е това дали ти трябва-отговор да ако имаш камион,или приятел на който да услужиш за да заредиш батерията на камиона му,естествено после да почерпи. Не ми стана ясна тази функция Jump Starter -нормално това е функция за подаване на ток на акумулатор който не може да стартира сутрин,което значи наличието на батерия в самото зарядно,или може би тази функция сработва когато то е включено в захранващата мрежа. Харесват ми стабилните кабели и клеми за захващане. Като изясним това да и аз бих инвестирал в него много добри функции за 80 лв Всички копчета са функционални трябва да се прочете добре указанията. Винаги е добре да се инвестира в хубаво зарядно и хубав акумулатор,според това дали човек може да си ги позволи и двете. Редактирано 22 Ноември, 2019 от CARPERA 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #102 Отговорено 22 Ноември, 2019 (Редактирано) Джъмп Стартер има , но няма батерии а ползва 220 волтовата мрежа . Като количките дето ги имат джамбазите с които подават ток на умрелите акумулатори и като прецърка от не добра връзка и изпуши нещо , после казва така я купих ( Както си седя на къщата и спря да пали , да разпознава ключът , да се включва радиото и тнт......). Ма това е друга тема. Редактирано 22 Ноември, 2019 от docev 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 770 #103 Отговорено 26 Ноември, 2019 Да питам, като не си карате колите по-дълго време припалвате ли ги да поработят? Моята вече 2 седмици стои недокосната и се чудя дали да я запаля довечера да поработи малко, ама не знам това дали няма да дръпне повече ток, отколкото ще успее да върне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #104 Отговорено 26 Ноември, 2019 Може и да не я запалиш. Пробвай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #105 Отговорено 26 Ноември, 2019 Преди 1 час, Rakeem написа: Да питам, като не си карате колите по-дълго време припалвате ли ги да поработят? Моята вече 2 седмици стои недокосната и се чудя дали да я запаля довечера да поработи малко, ама не знам това дали няма да дръпне повече ток, отколкото ще успее да върне. Ако запали, я разходи извънградско половин час. Иначе няма смисъл. Зарядните са с цел тая икономия на гориво и време. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #106 Отговорено 26 Ноември, 2019 Преди 3 часа, Rakeem написа: Да питам, като не си карате колите по-дълго време припалвате ли ги да поработят? Моята вече 2 седмици стои недокосната и се чудя дали да я запаля довечера да поработи малко, ама не знам това дали няма да дръпне повече ток, отколкото ще успее да върне. Ауто билд казват,че на всяко палене се изразходва енергия от акумулатора равняващо се на 30 км заряд на генератора. Аз не бях ходил при акорда повече от три седмици,че нямах време.В Събота си запали и се разходихме с един приятел. Колата трябва да се покарва в седмицата поне един път не толкова заради акумулатора колкото заради мотора,главини,лагери,кутията и спирачки.Не трябва да се оставят продължителен период в покой.Да не говорим,че гумите си правят пета от тежестта на купето и се наблюдава първите няколко километра леко тупане,после се разсейва но не бива да се получава. Та мисълта ми е,че тя ще си запали ако акумулатора е в добро състояние но това не е достатъчно. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #107 Отговорено 26 Ноември, 2019 Off Topic Автомобилите се проектират за продължително движение, но не и за продължителен престой. Същото е и с човека. Колкото повече се залежи или обездвижи, толкова по-скапан се чувства после. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #108 Отговорено 26 Ноември, 2019 преди 3 минути, ceco_accord написа: Скрий съдържанието Автомобилите се проектират за продължително движение, но не и за продължителен престой. Същото е и с човека. Колкото повече се залежи или обездвижи, толкова по-скапан се чувства после. Абсолютно вярно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #109 Отговорено 26 Ноември, 2019 (Редактирано) 5 hours ago, Rakeem said: Да питам, като не си карате колите по-дълго време припалвате ли ги да поработят? Моята вече 2 седмици стои недокосната и се чудя дали да я запаля довечера да поработи малко, ама не знам това дали няма да дръпне повече ток, отколкото ще успее да върне. Ако си я оставил след седмици къси преход може и да не запали. Тогава сложи батерията на зарядно. Ако е оставена примерно след преход от мин 100км и батерията е читава нямаш ядове. Редактирано 26 Ноември, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 200 #110 Отговорено 26 Ноември, 2019 Преди 6 часа, Rakeem написа: Да питам, като не си карате колите по-дълго време припалвате ли ги да поработят? Моята вече 2 седмици стои недокосната и се чудя дали да я запаля довечера да поработи малко, ама не знам това дали няма да дръпне повече ток, отколкото ще успее да върне. Добре са ти отговорили колегите. Разпалването не е трябва да е само на място да поработи, а поне половин час магистрално или поне извънградско каране (а не из кварталните улички), за да качиш rpm. И то не само заради акумулаторът, а заради маслото да се раздвижи, дискове, накладки, маркучи, абе милион работи са дето се прецакват от некаране. Аз също карам малко километри и често я припалвам и разхождам по указания начин. Акумулаторът ми е YUASA 3000 серията (черният) и е 5 годишен. Скоро го замерих и показа 14.2 V, при условие че никога за тия 5 години не съм го зареждал със зарядно. Много хора си мислят, че нещо правят като я покарат няколко км, после я угасят, после пак палят, пак карат няколко км, пак гасят и т.н. Аз като я разпалвам гледам в тоя минимум половин час каране да няма излишни запалвания и гасения, за да не се натоварва. - 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #111 Отговорено 26 Ноември, 2019 Умните процесорни зарядни са за отлични акумулатори ,не стават за издъхнали или с дефектни клетки акумулатори -няма да заредят нищо .Най-доброто зарядно за нашите условия 15 волта корав траф ,след него корав диод паралелно на него лампа за десулфациония цикъл и така . миналия месец дойде стартерно нещо за ремонт -колкото цигарена кутия ,литиеви елементи ,пали дизел като нищо ,цигарена кутия с огромен стартов ток -китайците направо ме изумиха ,много бързо напредват с технологиите .Върти дизелака като шантав ,само дето става пакета огън горещ от зор и кабелите като локуми омекват 20 квадрата от това малко нещо . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #112 Отговорено 27 Ноември, 2019 Последния месец и нещо движа колата само градско. Сутрин 1 палене + 3км, вечер 1 палене + 3км и усещам последната седмица че пали нежизнерадостно. Закачих снощи към 18:30 лидълския посредник между енергото и акумулатора и тая сутрин към 7:30 диодчето му светеше в зелено. Сега паленето е нормално и те така. Аку-то не е на 100% заредено, понеже при палене стрелката на горивото кляка, но бива. Иначе като се движа няколко часа извънградско, при следващите седмици градско, въпросната стрелка не кляка, но - "се ля ви" - така ще е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1788 #113 Отговорено 27 Ноември, 2019 Не искам да съм ти лош пророк,но идва "зима" и очаквай изненади,някоя сутрин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #114 Отговорено 27 Ноември, 2019 Живота е изненада. Тоя акумулатор е на 5 години и всяка зима си е бил така, а и колата спи в гараж на +12 градуса, независимо каква е виелицата вънка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #115 Отговорено 27 Ноември, 2019 От опит: Така прецаках двегодишният акумулатор Exedy 72 Ам... Трябва да се пали редовно двигателя, иначе се скапват клетките чрез някаква химична реакция, нещо със сулфатите( четох го някъде в немските форуми) - истина е!!! Не бях палил Субаруто 3 месеца зимата, преди да го продам. После изобщо не можеше да се зарежда даже до 15%... Купих нов и така я продадох, че изобщо не палеше повече. 😭🙄 П. П аз това го знаех, но някак си го игнорирах-" Не питай старило, а патило", е казал народът... Е, платих си за дяволъка☺️ 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 770 #116 Отговорено 27 Ноември, 2019 Ами палнах си я снощи и си запали все едно онзи ден е палена за последно, ще видим на следващото палене как ще е, но тогава ще имам не по-малко от 150км преход, така че ще може да зареди. Иначе както споменаха някои колеги, по-важното ми беше да раздвижа мотора, акумулатора лесно се сменя. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #117 Отговорено 27 Ноември, 2019 9 hours ago, mitaka0007 said: От опит: Така прецаках двегодишният акумулатор Exedy 72 Ам... Трябва да се пали редовно двигателя, иначе се скапват клетките чрез някаква химична реакция, нещо със сулфатите( четох го някъде в немските форуми) - истина е!!! Не бях палил Субаруто 3 месеца зимата, преди да го продам. После изобщо не можеше да се зарежда даже до 15%... Купих нов и така я продадох, че изобщо не палеше повече. 😭🙄 П. П аз това го знаех, но някак си го игнорирах-" Не питай старило, а патило", е казал народът... Е, платих си за дяволъка☺️ Плочите се сулфатизилат от системно недозареждане-къси зимни преходи с включени консуматори . Това се премахва химически продават се разтвори за това-непрепорачително. Премахване на сулфатизацията чрез редуване на цикли зарад и разряд като той се следи да не разреди батерията под 10.5v,доста скъпите зарядни имат тази функция. В домашни условия се прави разряд с авто крушка но се следи да не се разреди под 10.5V. Най добрата превенция е да се дозарежда с зарядно,вече стана ясно на всички какво от темата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #118 Отговорено 28 Ноември, 2019 При нормално палещ автомобил за 2-3 секунди стартов ток ,и да се кара на късо пак ще му стига заряда от алтернатора ,защо да се дозарежда със зарядно .Всички консуматори по автомобила са изчислени след запалване на двигателя ,алтернатора да ги покрива ,дори с известен резерв ,плюс зареждането на акумулатора .Ако всичко е наред по колата и дойде момент да се зарежда със зарядно -пишете го акумулатора бегал .Зареждате го докато съберете пари за нов . 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #119 Отговорено 29 Ноември, 2019 С това съм съгласен ако батерията е оригинална вградена от завода. Японските батерии вграждане в Хонда се изпитват като тягови батерии . Това не се прави при нашите Европейски батерии като изпитанията са занижени и не са идентични с японската батерия. Преведено качественна японска батерия ще понесе това ,докато такава европейска едва ли. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikito82 61 #120 Отговорено 29 Ноември, 2019 Някой имали наблюдение това зарядно дали е добро? И ще можели да зареди напълно акумулатор? https://praktiker.bg/bg/Zaryadni-za-akumulatori/ZARYaDNO-USTROYSTVO/p/118595 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове