ogi28b 458 #1 Публикувано 22 Май, 2019 Здравейте, колеги, Едва ли ще кажа нещо фундаментално и ново, или пък неизвестно за някого, но искам да изкажа огромното си възмущение от културата и поведението на българските шофьори. Днес който е опитвал да мине в района на Сточна гара в София, както и всички булеварди и улици, водещи натам - може би разбира какво имам предвид. Ето сега споделям с вас един видеоклип, който направих днес и искам да ви помоля за кратки коментари по него, кой каквото му е на душа. Наблягам на следните очевадни и безумни неща, които могат да се видят: - 02:24 - бял автомобил най-безцеремонно минава на червено, за да се набута в и без това запушеното кръстовище. - от 03:05 до 05:20 - кръстовището е блокирано от автобуси, които няма как да го напуснат, след като са навлезли в него. Това създава "тапа" в целия кръг на това кръгово и за секунди всички околни улици блокират. - на 04:00 мин за момент показвам поредният зелен светофар за тези от Хаджи Димитър, при който не премина нито един автомобил, просто защото нямаше как от другите отпред в кръговото - от 08:00 мин до 12:40 мин (4 минути и 40 сек.) автобус на градския транспорт блокира изцяло единия изход, при видимо нямане място къде да отиде. На моменти сякаш клипът е на пауза, нищо не мърдаше, освен клоните на дърветата. - чак до 13:50 мин от клипа, нито една кола не можа да премине към изхода за Хаджи Димитър. 6 минути да не може да се премине на това кръстовище знаете какво означава за трафика назад. - едва на 14-тата минута от клипа се усети, че има регулировчици (тези, които се виждат на 06:20 от клипа), които не позволяваха влизане в кръстовището от няколко от входовете, и това буквално за минути раздвижи обстановката и движението започна да се нормализира. Това се случи около 14:30, когато зверското задръстване беше вече от няколко часа, и е само малка извадка от едно и също, повтарящо се с часове - навлизането в кръстовище, без да има как да се напусне. А това е единственото, което беше нужно днес. Защо хората са толкова глупави и сами си създават проблемите? Защо няма една елементарна култура на пътя, елементарна мисъл и преценка на ситуацията? "Ако аз не мога да мина, и другите няма да минават, пък!" Или "Кой ми с*а в гащите?" ЛИНК КЪМ КЛИПА 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #2 Отговорено 22 Май, 2019 Не са глупави шофьорите ,просто има индивиди -доста се навъдиха такива вече -на които изобщо не им пука как карат и дали правят задръстване или каквото и да е било -усещането за безнаказаност или че кой ще посмее да им направи забележка водят до такива работи .Аз както карам и накъдето се обърна -всички говорят по телефона докато шофират ,без хендсфри-от телефона ,уж забранено ама явно никой не контролира ,говорят си хората на воля без да се притесняват ,че светнало зелено и не потеглят ,пък след тях чакат 20 коли на светофара и им свирят като луди -не обръщат внимание и си лафят по телефона най-спокойно .Ама то ако само това беше -бели кахъри щяха да са .Като се почне от хората с купени книжки ,незнаещи елементарните правила за движение ,че не знам докъде ще стигнем ..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #3 Отговорено 23 Май, 2019 Като цяло тъпа тема, иска се ръчно регулиране на светофарите, проблема е в цялата страна с връзкарчета в цялата администрация и управление,които не разбират и нямат желание да научат нищо за което са сложени там. В дадената ситуацията невиждам каква вина имат шофьорите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6035 #4 Отговорено 23 Май, 2019 Не че е тъпа, но на мнозина им е свръх възможностите да схванат проблема. Освен интелекта, куцат и манталитета, и уменията, а дори най-простичката съобразителност. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Беселин 237 #5 Отговорено 3 Юни, 2019 Културата на българските шофьори е такава, че като тръгна на път винаги има някой, който да се опита да ме убие. Най-любимото на българския шофьор е да влиза в насрещното платно.На завой изпитва особено удоволствие от това. 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #6 Отговорено 3 Юни, 2019 Дам, оня ден на влизане в София през Владая при тоя трафик един с *познай марката* често и упорито прескачаше в отсрещната лента за изпреварване. Повечето време беше на осевата линия, дебнейки - демек наполовина там, наполовина тук. Разбирам, че е със спортна кола, ама не му е времето, нито мястото. Ако при мен се возеше КАТ-аджия този остава без книжка. Преди това в дефилето посока Благоевград по завоите един с матор отсреща с нелоша скорост щеше да влезе при мен. Затова най-хубава си е магистрала Марица, ем е най-нова, ем трафикът е слаб, че на квадрат се падат по-малко дебили. Ако трябва да тръгна на север или на юг от София предварително се подготвям психически. "Тука е така". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6035 #7 Отговорено 3 Юни, 2019 Всяко нещо с годините си и според акъла. Нагледал съм се на джигити, а понякога и аз съм бил от тях, но безразсъдството е мерило за липса на интелект. Както е казал Ф. Кафка - "За невежият човек всичко е възможно". Тези си знаят че го могат, без да отчитат страничните фактори и ако имат късмет се оттърват от ситуациите, ако не - дават ги по новините. Те бързат, понеже животът им изтича между пръстите и свършва скоропостижно. А най мразим кат си карам куилоту, некуй баровец с баварец да ме изрежи с нафтовия си трибуквеник като тиквеник, за да ми обади че е над мен в социално еволюционната стълбица. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #8 Отговорено 3 Юни, 2019 Една случка събота сутринта ми напомни, че лете трябва да се има едно наум по магистралата към морето. На сравнително малко трафик по Тракия на баира на излизане от София се изнесох да изпреварвам един, който реши също да ускорява докато го изпреварвам (с около 140). В същия момент един мерцедес за нула време от нищото се залепи на метър от задницата ми – и той иска да изпреварва, видимо нервиран, че се туткам. Изпреварих колата и тръгвам да се прибирам (с мигач, нормално) и виждам в същия момент как този отзад рязко се изнася, да ме изпреварва отдясно. Върнах по-рязко волана, колата се поразлашка, жената се уплаши, а онзи отпра напред, сигурно ядосан и удовлетворен едновременно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
isullivan 166 #9 Отговорено 3 Юни, 2019 Народа в България винаги бърза, културата е ниска, масово не се спазват знаци и маркировки - един дебил като завие от лента за направо или настъпи маркировка и т.н и след него хукват още 10 такива овчи гратисчии. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #10 Отговорено 4 Юни, 2019 Преди 18 часа, Беселин написа: Културата на българските шофьори е такава, че като тръгна на път винаги има някой, който да се опита да ме убие. Абе с няколко думи: на Българския шофьор цялата култура се върти около .... (шнура) . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
entem 11 #11 Отговорено 4 Юни, 2019 Цялата работа идва от характера на човек. Като малки ги възпитават, че всичко им е позволено и те искат да са нещо повече от останалите - това е резултата накрая. Това нещо се нарича комплекс за малоценност. Като се качат на колите и си мислят, че са нещо повече от останалите. По-лошото е когато някой от тези изроди (това не е обида, а самата истина) дойде и започне да те заплашва и да ти чупи колата, защото си го бил засякъл или защото си му свирнал понеже той не гледа къде кара. Явно самочувствието му е наранено. В нормалните държави ги вкарват в затвора тези индивиди, а в България те се чувстват най-великите понеже около 15-25 годишни кифли се въртят около тях и имат мускули от химически хранителни добавки. Според мен това с културата на шофиране е една малка част от всичките проблеми, но е опасно, защото колите са големи и тежки, а ние хората физически няма как да издържим при евентуален по-сериозен инцидент. В повечето коли има всякакви системи за сигурност, но ако се внимава и всеки гледа себе си - няма да има никакви проблеми. За съжаление това в реалния свят няма как да се случи напълно, а в България изобщо не е възможно 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #12 Отговорено 4 Юни, 2019 "Когато държавата я няма, ти ставаш държавата". http://uspelite.bg/kogato-darjavata-ya-nyama-ti-stavash-darjavata-1 Не сме дорасли. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #13 Отговорено 4 Юни, 2019 Самия Иван Костов преди 20 дена в интервю обяви че след преврата нямало държава ,държавата била двете трибуквени абрeвиатури лепящи се по заведенията -вис и сик ,супер нагъл тип е тоя индивид -опропасти държавата ,и не само той ,сега вис и сик били виновни .Не влезе в затвора никой от хората съсипали това което са градили бащите и дядовците ни десетки години след войната за да направят живота на наследниците си по-добър ,обаче оня ден писаха че Очите се жалвал от лошите условия в затвора ,стана ми жал за него направо . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #14 Отговорено 5 Юни, 2019 Преди 15 часа, dindin написа: "Когато държавата я няма, ти ставаш държавата". http://uspelite.bg/kogato-darjavata-ya-nyama-ti-stavash-darjavata-1 Не сме дорасли. Вярно е, че не сме дорасли и скоро няма да ги стигнем Американците . Когато я няма държавата не става с писане на подобни статийки, трябва да си направим и ние Ку Клукс Клан, или както е модерно сега да се нарича "гражданско общество" . Ама как да стане това, като повечето сме си селяни и все чакаме "гражданите" да ни свършат работата, пък ние си налягаме парцалките на село. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6035 #15 Отговорено 5 Юни, 2019 Държавата сме ние - всеки един от нас и преди всичко с културата си на общуване с околните. Тая сутрин с колелото. Приближавам светофар и ме изпреварва 1 Мондео. Не успява да мине пред мен, понеже има спряла кола на червеното и за да освободи място за разминаване ме натиска към тротоара, на който се наложи да се кача, извинявайки се на пешеходците. Естествено - вбесих се и почуках по стъклото, а вътре някаква патка мята къдрици и пери ръце с невербален коментар - "кво искаш бе"? На тая кой ще и помогне - държавата, училището, родителите, КАТ, или някой с къс врат и по-космат ... ??? 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #16 Отговорено 7 Юни, 2019 Културата е проблем, липсата на адекватни глоби и тяхното събиране - още по-голям проблем, защото само така може да се създаде култура, която изначално я е нямало. Правят се някакви жалки опити и да си кажа честно, ефект ИМА макар и не какъвто ми се иска. Последните почти 2 години много рязко намаляха гъзарите, които летят с 200+ на магистралата. Последните 7 години имам може би около 60 000км на АМ Тракия и това го забелязвам сериозно. Имаше периоди, в които карайки почти навсякъде със 140км/ч ме изпреварваха най-редовно, а понякога така че все едно бях спрял. Сега ако сложа автопилота на 140км/ч ще ме изпреварят максимум 15-20 коли до отбивката за АМ Марица и никоя от тях с 200+. След няколкото репортажа за карането в аварийната лента бих казал, че и това вече има ефект. Съвсем наскоро попаднах в леко задръстване (15-20мин) и в аварийната лента се мушнаха макс 8-10 коли, а преди 2 години щеше и тя да е задръстена. В София обаче положението е трагично. Там контрола явно е много по-труден и решението е камери, много камери и за всичко. Забранени маневри, продължаване в дадена посока от грешна лента, каране в бус лентите, каране по релсите, минаване на червено, задръстване на кръстовища (като на клипа от темата)... всичко това е ежедневие и се случва във всяка една секунда, като естествено сутрин и вечер положението е повече от трагично. И ако преди 5-6 години това си го позволяваха хората с "тузарски" коли и такива с някакви служебни (уж по работа все бързат), в момента си го позволява кой ли не. От съвсем нормално изглеждащи хора на средна възраст, майки с деца на задната седалка до бесни тинейджъри, перхидролени пикли и хора на 60+ години. Градът нито ще става по-голям, ремонтираха много от проблемните участъци без да ги разширят, все повече и повече хора идват тук да учат, съвсем нормално след това остават да работят и живеят. Просто няма как да продължава така до безкрай. Ако няма да се разширяват пътищата, трябва да си мисли в посока оптимизирани на градския транспорт и велоалеи. В момента трамваите и автобусите висят зад автомобилите по задръстванията, а да караш колело в столицата за мен е бавна, но сигурна смърт (това го казвам като човек, който в друга държава си ходеше с колело на работа всеки ден). 3 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #17 Отговорено 7 Юни, 2019 На 5.06.2019 г. at 9:45, ceco_accord написа: Държавата сме ние - всеки един от нас и преди всичко с културата си на общуване с околните. Не го приемай като заяждане, но до сега все с този лозунг живеем,и се успокояваме. Държавата,институциите и законите трябва да са фактора,определящ начина ни на живот. Както каза колегата по горе,трябва да има контрол на всякъде,а не периодични акции "скорост"и тем подобни. Живеем в време на съвременните технологии,а тук все още пускат "жива сила" по пътищата (органите на кат)! И да, трябва да са обозначени местата с камери по пътищата,за да има наистина ефект, за превишената скорост. Ако камерата е скрита,не обозначена,средната скорост на преминаващите в участъка с ограничение,със сигурност ще бъде по висока. А крайната цел,не е ли намаляне на скоростта? Е..вярно,касичката на някой,ще е по празна! 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6035 #18 Отговорено 7 Юни, 2019 За безхаберните трябват 3 неща: Закони (имаме ги) Органи по съблюдаването им (имаме ги, но работят избирателно) Съд (имаме го, но почти не работи) Ако тези неща се стиковат и джигитите ще си "седнат на мястото", и ще са "по-ниски от тревата". 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #19 Отговорено 7 Юни, 2019 В София е приказка. Идете в Пловдив, да видите какво е. Пълна кретения е управлението на светофарите. Само тъпи галфони могат да измислят подобна простотия... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #20 Отговорено 8 Юни, 2019 Преди 19 часа, JHM написа: Както каза колегата по горе,трябва да има контрол на всякъде,а не периодични акции "скорост"и тем подобни. Ами затова същите "тарикати" в чужбина са по-ниски от тревата. И затова чужденците бързо схващат слободията у нас. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #21 Отговорено 27 Октомври, 2019 На 8.06.2019 г. at 13:17, dindin написа: Ами затова същите "тарикати" в чужбина са по-ниски от тревата. И затова чужденците бързо схващат слободията у нас. жалко,но факт..докато няма "опъване на ушите" оправия няма.Всеки знае,че в БГ за някой неща може би всички според човека и начина му на мислене,че може да мине метър има хора които наистина мразят тези неща,но като се объркат нещата съзнателно знаят че нещото което искат да направят не е правилно,но въпреки това търсят вратички.Аз съм на мнението,че този който търси вратичките там където не трябва по един или друг начин трябва да бъде научен от самата държава,че неможе така.За някои неща държавата я има за други не,общо взето всичко е въпрос на интерес тип изгода,а нещата сами по себе си не трябва да са избирателни защото всяко грешно нещо вреди,то ако не днес утре или там когато се случи 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #22 Отговорено 28 Октомври, 2019 Колеги, а забелязали ли сте напоследък колко масово явление стана да се минава на червено? Говоря за това минаване на червено, което някои наричат "тъмно жълто, към оранжево" или 1-2 секунди след като жълтото е изгаснало и свети изцяло ярко червено. Дали това не се получи със смяната на светофарите от модел с брояч към модел с мигаща зелена светлина преди 2-3 години (за София)? Преди това като виждаш отдалеч, че до края на зеленото остават 3 или 5 секунди, някак можеш да прецениш ще минеш ли на зелено или ще трябва да спираш. Но откакто махнаха броячите, положението стана много зле, защото хората си карат, започва да мига зеленото, ама докато го видят и осъзнаят - пропускат 1 или 2 мигания и не знаят дали е мигнало веднъж или 3 пъти, дали точно сега ще светне жълто или след още 2 секунди. В такъв момент решават, че има още мигания, и решават твърдо, че ще минат, дават газ и то хем вече светва жълто, хем те са толкова далеч, че дори и на жълто не могат да преминат. Резултатът е профучаване на червено с над 60 км/ч. Редовно виждам това да се случва на бул. Данаил Николаев - светофара при животинския пазар, при ИСУЛ, при Агенция по храните също. Движи се някой с 50-55 км/ч, намира се на 60-70 метра от светофара, започва да мига зеленото (3 секунди), докато мига - той изминава около 40 метра без намерение за спиране. Светва жълто, което държи още 2 секунди или още близо 30 метра път, но човекът вече е решил, че ще мине, защото не може да прецени правилно колко време ще му мига зеленото и колко време държи жълтото. Светва и червено и както казах - в тоя момент профучава и понеже е дал малко газ, за да не изпусне - минава с над 60, близо 70 км/ч. Дали причината е в липсата на броячи или си е генерално в липсата на контрол и санкции? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #23 Отговорено 28 Октомври, 2019 Второто. Сутринта един така мина на румънското и се чудех дали да си взимам мемори картата, за да ви го покажа. Като излезна да не обядвам, може да я взема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
entem 11 #24 Отговорено 28 Октомври, 2019 (Редактирано) Причината е изцяло между ушите на тези индивиди, които си мислят, че всичко им е позволено. Това, че страдат от мозъчна недостатъчност и чувството им, че са нещо повече от останалите, води до всички проблеми. Най-важни в случая са инстинктът за самосъхранение, отговорността за действията и не на последно място правилника за движение по пътищата. Щом има правила - значи трябва да се спазват и не бих обвинил КАТ в конкретния случай. Големи хора сме и трябва сами да преценяваме кое е правилно и кое не е. Това, че полицаите не са ни хванали в нарушение не означава, че може да си правим каквото си искаме, а като видим патрулка - за няколко секунди да ставаме примерни шофьори. Изобщо не е толкова трудно да се преценява коя ситуация е опасна и коя не. Като е опасно - просто не се прави. Но някои хора имат нужда от адреналин и се мислят за нещо повече като направят нещо необикновено. И изобщо не мислят какво може да се случи, ако нещо се обърка. Например на булевард в София с две платна, във всяко платно има по две ленти в посока. От едната страна са пълни и двете ленти, а от среща е свободен пътя. Няма разделителна мантинела между двете платна и някой келеш решава, че ще иде в насрещното, ще изпревари бързо цялата колона и ще се нареди най-отпред. Ами ако завие някой от дясно (от перпендикулярния път прави ляв завой към нашия) и просто си влезе в собствената лента има голяма вероятност да стане челен удар. Обаче тези нехранимайковци с т.нар. премиум коли са над тези неща и те просто си знаят, че няма да им се случи. За съжаление много пъти така го отнасят невинните. Подобна опасна ситуация е изпреварване при завой без никаква видимост. Какъв е проблема да се изчака няколко секунди и да се изпревари след това? Друга ситуация, която ми се случи преди време е когато карах по южната дъга на околовръстното в най-дясната с лента с 90. Тук и аз бях над ограничението от 80 и някакъв боклук с БМВ, брада и татуировки ми присветва да карам по-бързо. Естествено аз не ускорих заради него, той ме изпревари малко след това като мина през средната лента, застана пред мен и наби спирачки. Не се ударихме, но защо изобщо трябва да се стига до такива ситуации? Явно се мисли за нещо повече от мен като кара премиум марка и аз съм длъжен да му правя път. Мога да давам още примери с такива изроди с брада и татуировки, но няма да помогне, защото те едва ли ще влязат в тази тема да прочетат нещо и да осъзнаят, че не постъпват правилно. Чувството за безнаказаност в комбинация с избиването на комплекси е проблем за всички останали хора, които карат правилно и в същото време в живота са сериозни и отговорни хора, които зачитат правата на другите хора и се държат с тях като с равни. Просто трябва всеки от нас да се замисли преди да прави каквото и да било. И не да се плаши от това какви биха били последствията и как евентуално да му се размине, а просто да не се стига изобщо до никакви опасни ситуации Редактирано 28 Октомври, 2019 от entem 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 402 #25 Отговорено 28 Октомври, 2019 (Редактирано) И във Варна е същата ситуация и ще ви кажа защо - пълна липса на контрол. Няма работещи камери за контрол на трафика, полиция също няма (ходят само на произшествия) и всеки си прави каквото си иска. Наивно е да се смята, че правилата могат да се спазват ей така, от съвест и отговорност. Да има и такива хора, но сме твърде малко и не може да се разчита само на това. Замислете се, защо хората да спазват правилата при условие, че: Всички наоколо ги нарушават (Аз да не съм по-прост!) и От нарушаването не следва нищо като санкция (Ми голяма работа!) Тази среда действа развращаващо и полека лека, дори и тези които спазват, започват да не спазват. Според мен изходът е един: Строг контрол и адекватни наказания, които се налагат ЕФЕКТИВНО. Пояснявам: ефективно наказание е СЪБРАНАТА глоба, а не просто наложената. Непрекъснатото увеличаване на глоби, които не се събират е кретенизъм. Редактирано 28 Октомври, 2019 от inspektora 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6035 #26 Отговорено 28 Октомври, 2019 Почти никой не си дава сметка че автомобилът е "средство за масово поразяване". Атентаторите го прилагат умишлено, а останалите безразсъдно - което не ги оправдава и не връща от оня свят жертвите им. Напоследък като чуя по новините за поредния челен удар и страх ме хваща, че може някой калпазанин, дето се е отплеснал и си ръчка по екстрите в тъчскрийна на таблото (или в телефона), може като нищо да кривне срещу мен и да ме загроби, барабар с фемилито. За пияните въобще не ми се коментира, но почвам да се чуда -оня насрещния дето вече е стъпил на осевата линия, или сече завоя умишлено и контролируемо ли го прави, или е "аут оф ситюейшъна" и го "боли фара" че има и други участници, и очите им трябва да са на 4 и заради неговите 2. Абе мазало е, а и се навъдиха келеши, а и колите станаха много (особено в градовете). Няма оправия, но Господ да ни пази от таквизи, а и най-вече ние да пазим околните. Безхаберниците и вредителите ще ги възмезди по своему. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #27 Отговорено 28 Октомври, 2019 Сеченето на завоя, доколкото съм наблюдавал поведението на други шофьори като пътник, е масово несъзнателно явление. Много от хората (предимно жени! [не казвам, че са по-слаби шофьори, но го казвам]) изобщо не могат да преценят размерите на колата и положението ѝ в пространството, особено по време на завой, нито да си представят перспективата и къде се намират обектите около колата, които не се виждат пряко (не се виждат през стъклото, а все едно през вратите). Много често на път, на който две ленти в една посока правят завой с малък радиус, водачът от външната за завоя лента навлиза поне 30% във вътрешната лента. На десен завой с половината кола влиза в другата лента. Винаги питам "Защо така сечеш завоя?" и в 9 от 10 случая получавам отговор "Е как ше го сека бе, дори не съм настъпил!" Т.е. водачът дори не осъзнава, че е навлязъл в другата лента, без да си рови в телефона, без да пуши, яде, пие или да се разсейва. Просто така си ги усеща нещата и е убеден, че няма нищо нередно. В момента, в който насрещният автомобил му направи така, следва коментар "Тоя па глей го как сече, боклук скапан" Същите водачи, когато се возят при мен, пък ми казват "Защо завиваш толкова късно, имам чувството, че ще изпуснеш някой завой." - а аз в 90 % от времето се движа в средата на лентата, + / - 50 мм наляво/надясно. Дори и в завой. Това с челните удари често е и след заспиване на единия. Когато имам втзможност - винаги карам зад друга кола. Така вероятността да ме удари някой челно спада в пъти. Все пак я има. Обаче пак огромна част от хората имат проблем лие, комплекс ли е, не знам какво е - някой друг да е пред тях. Задължително трябва да го изпревари, ако ще и рисково да е, но да е той първи. Защо? - За да виждал хубаво напред. (И за да е първи на челния... не дай Боже!) Лек път на всички и внимавайте, внимавайте, внимавайте. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #28 Отговорено 28 Октомври, 2019 (Редактирано) Само за това да има кола пред теб, ще добавя, че аз го избягвам защото рядко намирам някой, който да кара с постоянна скорост. В момента, в който пътя стане по-разнообразен се започват изпълненията, безумни спирачки по завоите, по нагорнището с 75, по надолнището със 110. Дори да реша да го изтърпя всичко това, накрая рано или късно стигаме до още 1 кола и тир примерно, където въпросния внезапно решава, че вече не му се "кара" и застава на такава дистанция между колата пред него, че нито мога само него да изпреваря, а той самия въобще и не прави опити за изпреварване. Така ме поставя в ситуацията да изпреварвам 2 коли и тир, а някога дори не мога да видя да не би пред тира да има и друга кола. Това ми се е случвало безброй пъти, затова все гледам да няма много коли пред мен, разбира се карайки с 90-95км/ч. Ако настигна някой с тази скорост, предпочитам да го изпреваря, за да си спестя потенциално тройно или четворно изпреварване в бъдещ момент. Редактирано 28 Октомври, 2019 от Cap_Slow 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6035 #29 Отговорено 28 Октомври, 2019 Шофирам отдавна (вече 33 години) и съм виждал всякакви чудесии. Едно време трафик нямаше и колите бяха доста по-малко. Сега е доста голям стрес за младите водачи (ако съзнават положението) и не им завиждам за напрежението, но дано се справят. Свикнал съм да виждам далеч напред и коли през които не мога да го правя (високи или със затъмнени стъкла) ги слагам отзад, особено ако не се движат с моят ритъм. Не карам бавняшки, но е предвидимо и плавно, и фемилито обикновено спи. Стресът по шосетата идва именно от непредвидимите и резки действия на некои субекти (с големи черни обекти). 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #30 Отговорено 28 Октомври, 2019 (Редактирано) Сега се сетих за един пример със сеченето на завой. Действието се развива на кръстовището на Гешов и България, на Гешов има в ленти за десен завой да се включиш по бул. България, за който не знае. Аз съм в дясната (вътрешната). Светва зелено и тръгваме, при което точно където вече завиваме надясно бях брутално засечен от кола, която влезе в дясната лента на бул. България, а на Гешов беше във външната(лявата) . Инстинктивно натиснах клаксона, но секунда по-късно видях, че е учебна кола. Стана ми кофти, но 2 секунди по-късно "инструктора" си свали прозореца и започна да със знаци да ме пита какъв ми е проблема... После да не се чудим защо ситуации има през 5мин, поне в София. Веднага след наглостта идва некомпетентността на шофьорите. Редактирано 28 Октомври, 2019 от Cap_Slow Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6035 #31 Отговорено 28 Октомври, 2019 Примери за нелепици има всеки ден - с лопата да ги ринеш. Рецептата ми за шофирането е проста - Околните участници в движението не трябва да имат необходимост да реагират на твоите действия, а ако са калпазани, не трябва да имат и време за това. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #32 Отговорено 28 Октомври, 2019 Има един недостатък в Бг светофар,някой досеща ли се какъв е той...? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #33 Отговорено 29 Октомври, 2019 О, за светофарите има толкова много недостатъци, че има да си пиша 1/2 работен ден за това. Например: - не се спазва еднотипна подредба и еднотипно управление за всички кръстовища - на някои кръстовища има светофари СЛЕД кръстовището за ляв завой, някои са над насрещната лента, други са в лентата за направо. Някои светофари пускат едновременно само за наляво и направо, а десият е отделно. На следващото кръстовище - дясно и направо са едновременно, а лявото - самостоятелно. - някои светофари в едната посока дават зелено за направо и наляво 20 секунди, а в насрещната - пак за наляво и направо - 23. Така тези с по-дългото уж имат 3 секунди повече за левия си завой, но пък онези отсреща често знаят това и не спират на тяхното си червено, а продължават да минават направо когато вече им е червено. - с това "умно" управление, което на практика не работи, понякога се получават изключителни тъпотии, като например светофара пред мола на Ситняково - дава зелено за направо, ако си от Подуяне към Румънското, а в същото време обратната посока направо стои на червено, пешеходците стоят на червено, трамваите стоят на червено.... - новата подредба, маркировка и регулиране на Сточна гара - меко казано е ужасно и непрекъснато има предпоставки за сериозни инциденти..... и още, и още.... Та кое визираш ти? А за поведението на шофьорите, когато лентите се изместват наляво или надясно в кръстовището? За това пък направо трябва да има глоба и отнемане на точки. Конкретно - кръстовището на метростанция стадион Васил Левски, ако се спускаш от Драган Цанков и пресичаш първото платно на Евлоги и Христо Георгиеви. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #34 Отговорено 29 Октомври, 2019 Преди 18 часа, Cap_Slow написа: Сега се сетих за един пример със сеченето на завой. Действието се развива на кръстовището на Гешов и България, на Гешов има в ленти за десен завой да се включиш по бул. България, за който не знае. Аз съм в дясната (вътрешната). Светва зелено и тръгваме, при което точно където вече завиваме надясно бях брутално засечен от кола, която влезе в дясната лента на бул. България, а на Гешов беше във външната(лявата) . Инстинктивно натиснах клаксона, но секунда по-късно видях, че е учебна кола. Стана ми кофти, но 2 секунди по-късно "инструктора" си свали прозореца и започна да със знаци да ме пита какъв ми е проблема... После да не се чудим защо ситуации има през 5мин, поне в София. Веднага след наглостта идва некомпетентността на шофьорите. Да де, ама ако съм разбрал правилно написаното от теб - в случая инструктора е бил прав ! Всеки ден минавам през това кръстовище и масово се прави тази грешка, която си направил и ти. Може да не знаеш, но може и да не си обърнал внимание на знаците (които обаче не са поставени много добре), но там на "Гешов" , ако правиш десен завой за да влезеш на бул. "България" в посока Бояна, имаш право да завиеш на дясно, само от едната лента и то точно лявата, нищо че имаш две за десен завой. Едната, или по-точно дясната в която си бил ти, е само за рейсове и тролеи, които правят десен завой и завиват в локалното на бул. България, където ти нямаш право да влизаш - и както ти казах, има си знаци, та ги виж да не стане другия път сакътлък. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #35 Отговорено 29 Октомври, 2019 Абсолютно си прав, сега на Street view ги приближих знаците и стрелката за дясната лента е малко по-различна и със знак за автобус/тролей и реално означава точно това, което казваш-само за локалното и само за градския. Истината е, че този знак го бях гледал само първия път преди години като минавах от там и просто видях двете ленти за десен завой и заедно с потока от колите си направих така маневрата и от там насетне не съм го гледал повече този знак, а и не съм имал съмнение за нещо нередно. Голям срам в случая за мен, макар в конкретния случай с инструктора да е 50/50 положението, защото видеорегистратора направи emergency save на клипа заради спирачките и сега като го погледнах, реално ме засича 7-8 метра преди локалното. Не, че това променя факта, че съм минавал неправилно последната една година. В заключение утехата за мен е, че от другата седмица започвам да ходя пеша на работа и ще облекча малко столичния трафик, а за това конкретно място, въпреки знаците не бих съветвал някой така да сече завоя, защото и двете ленти са пълни с коли и никоя реално не хваща локалното. Ако караш по закона, в 97 от 100 преминавания от там ще правиш калник и/или врата. Благодаря ти за включването. Може би никога нямаше да узная, че минавам неправилно от там в противен случай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #36 Отговорено 29 Октомври, 2019 Снимката е от 2015 г. В момента, след ремонта на бул. България има промяна в организацията и ако не бъркам, са 6 ленти - 2 наляво, 2 направо и 2 надясно. В случая не е нещо ново, че най-дясната е само за ППС от определената категория. Ама то на всяко кръстовище с такъв знак - никой не го спазва, особено на Сточна гара ако идваш по Д. Николаев - от най-дясната трябва да завиеш надясно ако не си категория D. Направо е разрешено само за категория D. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #37 Отговорено 29 Октомври, 2019 преди 14 минути, Cap_Slow написа: ......Благодаря ти за включването. Може би никога нямаше да узная, че минавам неправилно от там в противен случай. Хубаво е че си разбрал какво съм написал, изтълкувал си го правилно ( а не като заяждане), разбрал си грешката, което е . Бях длъжен, защото там масово се получават такива ситуации ( особено от бързаци и таксита). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6035 #38 Отговорено 30 Октомври, 2019 В "наше село", от преди малко. Дълбок паркинг с перпендикулярно на улицата паркиране. Спрял съм на аварийки до колите и чакам човек да тръгне за да паркирам на неговото място. В ляво от мен до осевата има достатъчно място, за да не преча на движението в лентата, а по насрещната минават бавно КАрТаджиите и ми бибиткат и жестикулират, да се махам. 15 минути по-късно се движа с 40, изпреварвайки по-бавен участник. В нашата посока са 2 ленти, а през двойна непрекъсната са насрещните 2. Същите тея "блюстители на закона", с двойно по-голяма скорост (и без специален режим на движение) изпреварват и двама ни, минавайки и с десните гуми в насрещното, гонейки зеленото на светофара след 50 метра. На следващия светофар чинно спряха на червено (имаше движение иначе може би нямаше да спрат), но не изчакаха дори жълто да стане и отпрашиха с новия си бял "китаец", гордо окичен с всички атрибути на властта. Нямаше как да ги снимам, но Онзи горе вижда. Докато има "черни овце" даващи пример и бялото стадо ще ги следва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #39 Отговорено 30 Октомври, 2019 Винаги се дразня на арогантното и надменно държание,НА НЯКОИ от горе споменатите органи. Има много примери за тях,но не на всички ни стиска да ги изобличаваме,чрез снимкови и видео материали! Все си мислим,че след това ще бъдем "погнати"от тях (в повечето случаи се случва). Това важи особенно,за малките населени места. Обяснявам си го,само и единствено с немотията (също и духовна) на българина и няколкото десетилетия на режими и преходи!🤐 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1240 #40 Отговорено 30 Октомври, 2019 Преди 3 часа, JHM написа: Винаги се дразня на арогантното и надменно държание,НА НЯКОИ от горе споменатите органи. Има много примери за тях,но не на всички ни стиска да ги изобличаваме,чрез снимкови и видео материали! Все си мислим,че след това ще бъдем "погнати"от тях (в повечето случаи се случва). Това важи особенно,за малките населени места. Обяснявам си го,само и единствено с немотията (също и духовна) на българина и няколкото десетилетия на режими и преходи!🤐 Точно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове