Jump to content
revenue

Гражданската ми е скочила с 30 процента

Recommended Posts

Здравейте,

 

Скоро време ще трябва да плащам гражданската и реших да вляза в калкулатора на SDI, за да се информирам. В общи линии той ми показа 230 лв, а миналата година платих под 170 лв. С прости сметки се получава поскъпване от над 30 процента. Не чета много новини и не гледам телевизия.

 

Какво налага такова поскъпване? Свикнал съм да се вдига с 5-10 лв, но това е прекалено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това трябва да е второто поскъпване от мин. година,защото и моята беше 190лв. и моят застр. брокер за тази година ме уведоми,че ми пуска платежният документ за полицата на 206лв.април месец,защото от 1 май скачат отново цените до към 230лв.

Ей така си ги вдигат,без евентуални отстъпки за шофьорски стаж,липса на ПТП и др. обстоятелства,които важат в белите държави и е редно да ги има и тук.:huh:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не наядоха се

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, явно не четеш новини :) 

С отстъпка платих 280лв., Лев-Инс., до преди това плащах 235лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Определено не следя новините, защото винаги ме натоварват малко негативно. Като цяло четох дежурните статии, как застрахователите изнемогват, раздават повече пари от всякога и не смогват с текущите цени. Всичко, което всяка година оправдава поскъпването.

 

Обаче чак такова нещо не съм очаквал. Това идва малко след вдигането цената на бензина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, цените и в момента са прекалено ниски, за да можем да получим адекватно обезщетение при събитие, което се покрива по Гражданска отговорност. 

Ако искаме да получаваме обезщетения, като в "белите страни", няма как да стане с "български" застрахователни премии. 

Отделно, както казва @JHM, щеше да е супер да има по-висока цена за тези, които са рискове и отстъпка за тези, които са без предизвикани ПТП-а (аз още нямам такова ПТП - почувквам на дърво - и съм много "за" това)

...но представете си, че сте един застраховател, можете ли да разчитате на обективна информация за това, кой е рисков и кой не е?

И дори и да имаше точна база данни, ако направят диференцирани полици по този критерий, всички БМВ 3 ще се окажат собственост на жени на средна възръст.

Та, ако ще сме и ние, като в "белите" държави, ще трябва да започнем да се държим и да плащаме, като тях.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нали ни гласят бонус малус от началото на другата година, имат 11 варианта от които трябва да си изберат един. Според мен хватката е дотогава да ги вдигнат толкова, че и най-примерния водач да не плаща по-малко отколкото е плащал преди. 
Аз лично отнасям към 40% увеличение, а планът е постепенно да се вдигнат с още 20% до пролетта на 2019та(на 3 пъти да се повишат цените).

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделям мнението на Cap_Slow. Не мисля, че застрахователите в момента работят на загуба и трябва да се вдигнат парите, за да не фалират. Същото така с двойно увеличение на премията, няма да има двойно увеличение на обезщетенията. Просто увеличението на цената не отговаря и до малка степен на повишаването качеството на услугата.

 

Иначе колега Чавдар, това че плащаме "български" застрахователни премии се дължи на факта, че се намираме в България. Все пак нямаме средно европейски стандарт.

 

Ясно е, че следваме европейската политика колите да са лукс, но преди да се въвеждат тези неща, нека да се повишава качеството на пътната инфраструктура и градския транспорт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 2 часа, revenue написа:

Иначе колега Чавдар, това че плащаме "български" застрахователни премии се дължи на факта, че се намираме в България. Все пак нямаме средно европейски стандарт.

Извинявай @revenue, но никога не съм я схващал тази логика. Не съм виждал до сега на борсата да се търгува петрол (примерно) на една цена за "Европейци" и на друга за "бананови републики". За съжаление сиренето е с пари, без значение, колко пари имаш. 

 

Преди 2 часа, revenue написа:

Ясно е, че следваме европейската политика колите да са лукс, но преди да се въвеждат тези неща, нека да се повишава качеството на пътната инфраструктура и градския транспорт.

Всичко това, което искаш за "преди това" става с пари. От къде ще дойдат тези пари, като се мръщим на 97лв винетка (примерно).

Тези 97лв не ми стигат да си платя тол-овете в Сърбия и Хърватска, ако отида до Словения и се върна.

 

Просто идеята ми е, че повечето неща в България са ни "аз го лъжа, че му бачкам, той ме лъже, че ми плаща"  

За съжаление, ще трябва първо да започнем да бачкаме, преди да започнат да ни плащат, обратното най-вероятно няма да се случи. 

Редактирано от Чавдар K
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да съм по-съгласен с колегата Чавду за всичко, което е написал. При мен също има увеличение от 170 на  близо 240 в рамките на година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ценообразуването винаги се включват всички допълнителни разходи, а не само цената на консуматива. За граждански, на всякъде по света в цената би трябвало да влизат и:

  1. Данък (ддс)
  2. Заплати на персонал
  3. Наеми на помещения за провеждане на търговска дейност
  4. Разходи за поддръжка и сметки на тези помещения
  5. Разходи за реклама
  6. Разходи за отремонтиране на щета (които пък разходи, за сервиза, пак следват горната система, освен консуматива - частта за смяна)

Има и други, предполагам. Та всички тези разходи са по-ниски в БГ от колкото в Германия, примерно, следователно е нормално тук гражданската да е по-ниска от колкот там.

 

Същото важи и за пътищата. Това, което е константа, е цената на асфалта и цената на техниката, която пък техника се "изплаща" определено време, така че тежестта й на проектна база не е толкова голяма.

 

Аз не твърдя, че 97 за винетка са малко или много. Просто обръщам внимание на факта, че не е редно да се сравняват такси/услуги чисто на база абсолютна стойност.

 

При нас проблемът е, че от 500 млн проект за път, немалко % се разпределят между роднини и фирмички, а не се дават за реалната работа...

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, dzrasd написа:

Аз не твърдя, че 97 за винетка са малко или много. Просто обръщам внимание на факта, че не е редно да се сравняват такси/услуги чисто на база абсолютна стойност.

Напълно си прав, но аз смятам, че съм взел това предвид и твърдя, че 97лв са малко, дори като се вземе предвид всичко, което си описал по-горе. 

 

Сумата е символична, реалните разходи ги плащаме пак ние, чрез други данъци и такси. Това е, като билетчето за автобус от 0,06лв от преди 1989г.

 

Гражданската е по същия начин, аз платих реалната и цена и много над нея, в два случая, когато трябваше да ми платят да си оправя колата, а ми платиха символично(айде да не е чак символично, но определено недостатъчно).

 

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@revenue тези фактори смятам на всички са ясни. Приемам, че аналогията ми е леко хиперболична, но тя не става по-малко валидна.

Цените на застраховките не са близки, за да може да минат по този параграф.

Ето първото инфо което ми попадна след гугъл сърч за Германия:

Цитат

3. Germany

With Germany, all drivers before registering a car must have third party liability coverage to protect others against any damage that could be inflicted on them. For a comprehensive policy, the price of insurance increases considerably and, as with many countries, the different factors (age, experience, location) can affect the price you pay. On average, you are likely to spend around 1400 euros on a yearly basis. Germany is also in another driving world of its own, as its traffic laws allow faster speeds on its roads and its expensive cars are freer to have fun.

 

Къде са 280лв в България и 2800лв в Германия. Разликата от 10 пъти смяташ ли, че се покрива от описаните от теб фактори? Отделно, че по притежатели на S600L на глава от населението почти съм сигурен, че бием Германия, смисъл такъв, че караме доста по скъпи автомобили отколкото доходите ни предполагат. 

 

Преди 1 час, revenue написа:

За инфраструктурата искам само да посоча Германия - там винетки или такси няма, а в Швейцария годишната винетка е по-евтина от българската. Как го правят?

Правят го много лесно, когато имаш достатъчно пари. 

Когато трябва да плащаме данъци (застраховки), гледаме Сърбите (примерно), когато трябва да изискваме резултат от събраните пари гледаме Швейцария и Германия, ей това не го разбирам.

 

Преди 1 час, revenue написа:

Инфраструктурата е човешко право, а не глезотия и ние всички плащаме за нея със данъците си. Тя се прави за да върви икономиката и да пътуваме безопасно. 

Точно така се прави, но тя очевидно не е безплатна. В Германия, нямат нищо против всички да плащат и да ползват, кой колкото ползва. Това е социално приемливо, но не е социално справедливо, но на тях не им пука особено, защото просто разполагат с повече пари.

Ние сме на същия модел (всички плащаме, защото винетките са символични, очевидно парите идват от друго място), и е също толкова социално несправедливо, като данъкоплатеца в Каспичан плаща и той за софийското метро, но дали го ползва...

За България, докато не станем Швейцария е хубаво да плаща този, който ползва. Като станем Швейцария, може да си пуснем референдум да решим, дали да плащаме всички и да не се занимаваме с глупости. 

 

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винетката в Словения е 110 евро. Това погледнато през нашия стандарт е 110лв. Аз обаче съм склонен да плащам 220лв на година, ако пътищата са като тези там. Съгласен съм да плащам и 2.50лв за литър бензин и колата да си прави заводския разход и да върви по-приятно, отколкото да зареждам тази пикня тук на 2.30лв. 
В Хърватия съм сългасен, че доста ни одрусаха за тол такси, ама там хората сами са си правили пътищата. Затова са решили от тол такси да си събират и са започнали май още през 2007ма, може и преди това. В ЕС са влезнали 2013та и едва тогава са започнали да усвояват някакви пари. Ние откак влезнахме в Европа какво усвоихме и какво построихме и как го построихме...

Въобще като цяло не мисля, че има трезво мислещ човек, който вярва че КОНКРЕТНО в България се следва някакъв пазарен принцип и ако дадена услуга се вдигне като цена, значи ще се подобри. Ето гражданските за последните 4-5 години са скочили с над 60%. Имаме ли 60% по-добри обезщетения?
Винетките вече втора година са с 40% по-скъпи. Някой да вижда по-добре поддържани пътища или зимата да са по-добре почистени? Абсолютно всеки един път, който се строи или реабилитира цялостно е с европейски средства. Това, което правим с парите от данъци и винетки е да кърпим дупките през зимата и да изписваме въпросното кърпене на безумни цени, че някой да се облажи. 

Топлофикация като вдигат постоянно цените, да не би да има налягане по високите етажи? Миналата година като казаха, трайте за хубаво това лято, по-дълъг ще е ремонта, но догодина няма да се налага - да не би в момента да няма хиляда планови ремонта в безброй квартали?
От ЕВН като вдигат цената на тока всяка година, да не би в безброй села да няма по 20 прекъсвания на ден? Да са им подменили инсталацията, за да хората да живеят нормално в 21ви век?

Нищо, което се прави в тази държава никога не е за доброто на хората. Винаги е в нечии чужд интерес. Затова и хората винаги се противят на такива увеличения. Още повече и на фона на факта, че 60% от населението живее под европейския праг на бедност.

ПП: И още едно допълнение, в чужбина колко коли са със застраховка каско? Тези автомобили, които са с такава застраховка на каква стойност са? Има ли толкова масова кражба на коли и дребно хулиганство и колко успешно го разкрива полицията в чужбина и тази тук? 
Защото тук аз не знам за кола над 6000лв без каско. В чужбина дали си правят такава застраховка на кола за 2-3000 евро и въобще някой има ли интерес да я краде. Редно е да отчитаме, че малко или много сме принудени да плащаме и друга застраховка. Аз след няколко седмици трябва да платя малко над 700лв за двете си застраховки и въпреки това, когато се наложи да ми платят да си пръсна бронята заради една малка паркинг щета, пак трябваше да извадя малко от собствения си джоб и то ремонта го правих в някакъв съвсем нормален сервиз. Не съм ходил в Бултрако или Овърдрайв. 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново колега @Чавдар K,

 

Не беше основната идея да говорим за цифри , но реших да проверя. Използвах два калкулатора и въведох личните си данни (30г, 140кс, без произшествия) и калкулаторите показаха около 800 евро цена на гражданската. Данъкът за моята кола (1.8 литра бензин = 18 * 13 евро ~ 240 евро) + TUV е около 300 евро на година. Сметката показва, че всяка година в Германия ще давам около 1050-1000 евро в което влиза гражданска, данък и технически преглед. В България давам 240 лв гражданска, 240 лв данък и 40 лв технически = 530 лв на година. Мисля, че ще се съгласиш, че разликата е около 4 пъти. Тук само споменавам, че разликата в средната заплата в България и Германия е около 5 пъти.

 

По принцип ти първо каза как е по света, а аз говорех за България. Когато го написа дадох примери, за успешно управление от две добри държави. Ти ми отговаряш с това, че не трябва да гледаме по света. Извинявай, ама си противоречиш, като първо говориш как е по света, а после казваш да не гледам какво става по света.

 

Това го пиша за последно, защото се разводни темата с някакви статистики. Както казах, липсата на пари, не е основният проблем на държавата. Това продължава механично да се повтаря на хората. Даже и сега когато има евро фондове се оказа, че и да не ги откраднем, пак не можем да ги усвоим.

 

Аз съм оптимист за държавата, но просто гледам критично на нещата (професионално изкривяне).

Редактирано от revenue

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, revenue написа:

По принцип ти първо каза как е по света, а аз говорех за България. Когато го написа дадох примери, за успешно управление от две добри държави. Ти ми отговаряш с това, че не трябва да гледаме по света. Извинявай, ама си противоречиш, като първо говориш как е по света, а после казваш да не гледам какво става по света.

И аз за последно пиша в тази тема.

Изобщо не си противореча, но след толкова писане и пак ако не е ясно ... ще опитам за последно:

Аз казвам:

 - В Германия е хубаво но скъпо, България евтино но гадно, ако искаме хубаво трябва да сме готови на скъпо. 

Ти казваш:

 - Ама не е вярно, че в Германия и Швейцария НЕ Е скъпо, там дори няма винетки, как това е скъпо.

В това, което ти наричаш противоречие, се опитвам да обясня как едно нещо може да е "безплатно" (надявам се си съгласен, че няма безплатни неща), но всъщност то пак е скъпо.

 

 

преди 32 минути, revenue написа:

Не беше основната идея да говорим за цифри , но реших да проверя. Използвах два калкулатора и въведох личните си данни (30г, 140кс, без произшествия) и калкулаторите показаха около 800 евро цена на гражданската. Данъкът за моята кола (1.8 литра бензин = 18 * 13 евро ~ 240 евро) + TUV е около 300 евро на година. Сметката показва, че всяка година в Германия ще давам около 1050-1000 евро в което влиза гражданска, данък и технически преглед. В България давам 240 лв гражданска, 240 лв данък и 40 лв технически = 530 лв на година. Мисля, че ще се съгласиш, че разликата е около 4 пъти. Тук само споменавам, че разликата в средната заплата в България и Германия е около 5 пъти.

Мисля, че ще се съгласиш, че човека започнал темата се оплаква от "лошите застрахователи", които все му вдигат вноската. Не виждам данък МПС и Технически преглед, какво общо имат с това. 160лв срещу 1600лв е 10 пъти. Понеже, нали застрахователите заслужават 160лв, а не 240лв, "пази боже" и по нагоре?

 

Понеже съм сигурен, че @Japanese fever вече смята, че работя в застр. компания или съм поне брокер - нямам нищо общо със застрахователите, просто съм прост и мазохост, и искам да плащам повече. 

 

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Цитат

Мисля, че ще се съгласиш, че човека започнал темата се оплаква от "лошите застрахователи", които все му вдигат вноската. 

Човек наистина къде видя, че съм се оплаквал от "лошите застрахователи". Казах, че не съм информиран какво налага това увеличени и искам да знам, защото не е малко. Да ми изкривяваш думите вече е малко некултурно.

 

Наистина искам да ми кажеш къде съм се оплаква от "лошите застрахователи", къде съм очаквал всичко да е "безплатно" и най-вече къде "пази боже" не съм искал да ми вдигат данъка. Просто искам да съм информиран за парите, които давам. Прочети какво пише в първия ми пост и всички останали.

 

Всеки си има мнение и не е фатално, някой да не е съгласен с него. Просто си беше дискусия, но си е живо заяждане да обясняваш, какво съм искал да кажа. Да не говорим, че искаш да ме изкараш дребнав човек.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, revenue написа:

 

Човек наистина къде видя, че съм се оплаквал от "лошите застрахователи". Казах, че не съм информиран какво налага това увеличени и искам да знам, защото не е малко. Да ми изкривяваш думите вече е малко некултурно.

Извинявай, ако е прозвучало, както го описваш. Не ми е това целта.

Явно нещо не се разбираме. Аз всъщност, никъде не съм написал, че ти се оплакваш от "лошите застрахователи", казах, че темата я започнахме заради "лошите застрахователи" и е редно да сравняваме техните цени, а не да добавяме и ГТП и данък. Всичко след "лошите застрахователи", не е адресирано директно или конкретно към теб. 

А за безплатното, не каза ли ти, че можело и с по-малко пари - гледаме Швейцария и Германия - чета сега, мисля че го каза. 

На 8.08.2018 г. at 16:54, revenue написа:

За инфраструктурата искам само да посоча Германия - там винетки или такси няма, а в Швейцария годишната винетка е по-евтина от българската. Как го правят?

Питаш как го правят - казвам ти - с много много пари, които не идват от винетки. Не си съгласен?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На това му казват печалба (това в отговор на Japanese). А иначе българина пътува все повече и на застрахователите им се увеличава изплащането на обещетения по щети, които в Европа са си сериозни . А системата е "солидарна" и на "невинните" им се налага да плащат повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навсякъде застрахователите са големи пичове. Банките и фармацевтичните компании и те. Също така монопола е хубаво нещо. Даже частния монопол е най-хубав. "Тука е така"

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбрах кой очаква парите от ГО да му оправя пътищата. Аз поне споменах, че винетките вече втора година са 40% по-скъпи и разлика няма. Е сега след 5 месеца ще въведат тол системата за тирове, че нали те ни разваляли пътищата, а плащали малко. 

Чакам с нетърпение като започнат да плащат повече как пътищата ще станат слънце. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм съгласен напълно, но трябва малко да изчакаме, за да установим и един друг факт - пътищата ще си останат същия таш*к и след тол таксите. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mда, а тол таксите ще са И ЗА ЛЕКИТЕ КОЛИ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, revenue написа:

 

Човек наистина къде видя, че съм се оплаквал от "лошите застрахователи". Казах, че не съм информиран какво налага това увеличени и искам да знам, защото не е малко. Да ми изкривяваш думите вече е малко некултурно.

 

Наистина искам да ми кажеш къде съм се оплаква от "лошите застрахователи", къде съм очаквал всичко да е "безплатно" и най-вече къде "пази боже" не съм искал да ми вдигат данъка. Просто искам да съм информиран за парите, които давам. Прочети какво пише в първия ми пост и всички останали.

 

Всеки си има мнение и не е фатално, някой да не е съгласен с него. Просто си беше дискусия, но си е живо заяждане да обясняваш, какво съм искал да кажа. Да не говорим, че искаш да ме изкараш дребнав човек.

@revenue приеми моля те моите искрени извинения, сега чак се върнах да прочета първото ти мнение и какво точно си казал. Прав си, че нещо съм приел, което не е точно, както си го написал.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.08.2018 г. at 9:01, Чавдар K написа:

Според мен, цените и в момента са прекалено ниски, за да можем да получим адекватно обезщетение при събитие, което се покрива по Гражданска отговорност. 

Ако искаме да получаваме обезщетения, като в "белите страни", няма как да стане с "български" застрахователни премии. 

Отделно, както казва @JHM, щеше да е супер да има по-висока цена за тези, които са рискове и отстъпка за тези, които са без предизвикани ПТП-а (аз още нямам такова ПТП - почувквам на дърво - и съм много "за" това)

...но представете си, че сте един застраховател, можете ли да разчитате на обективна информация за това, кой е рисков и кой не е?

И дори и да имаше точна база данни, ако направят диференцирани полици по този критерий, всички БМВ 3 ще се окажат собственост на жени на средна възръст.

Та, ако ще сме и ние, като в "белите" държави, ще трябва да започнем да се държим и да плащаме, като тях.

 

Нямаше да е така, колега, ако застраховката ГО се правеше на водача, а не на автомобила. Иначе си прав, че веднага щяха да се изхитрят.

 

Но, не съм съгласен, че застрахователите едва ли не работят на загуба. Просто няма начин това да е вярно.

Добре би било да се въведе тъй наречената система бонус-малус, но явно с това не се бърза, и както вече каза един колега, вероятно когато я въведат, вече и примерните водачи ще плащат много повече, отколкото е било досега. А другите - не мога да ги мисля.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, movx2000 написа:

Но, не съм съгласен, че застрахователите едва ли не работят на загуба. Просто няма начин това да е вярно.

Никъде не съм казвал, че работят на загуба. 

Мисля, че на всички е ясно, че не биха работили на загуба.

Точно това ми е аргумента:

ниски премии >>> застрахователи, които трябва да печелят (очевидно) >>> отвратително обслужване

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, Чавдар K написа:

ниски премии >>> застрахователи, които трябва да печелят (очевидно) >>> отвратително обслужване

И мислиш, че като вдигнат цените обслужването изведнъж ще се подобри? Не знам какви са ти наблюденията.
Имах един съвсем лек инцидент преди около 6 месеца, и нямам никакви забележки към обслужването на застрахователя на другия водач, който беше виновен. Всичко беше съвсем културно. Той си призна вината без разправии, написахме двустранен протокол. Отидох с протокола при застрахователя, огледаха щетите, и след някакво време, което казаха, може би 10 дни, не помня точно, ми преведоха парите по банкова сметка, и дори бяха достатъчно. Нямаше никакви увъртания, непризнаване, търсене на вратички да не платят, никакво позоваване на каталога Шваке, с който съм чувал по-рано да се оправдават, когато плащат мизерно и несъответстващо на щетите. Дори бяха любезни.

 

Преди доста много години не беше така. Може би зависи и от конкретния застраховател, но при ГО, човек не може да избира, зависи от другата страна. А най-често застраховател за ГО се избира по най-ниска цена, защото е задължителна, и защото просто няма смисъл човек да дава повече пари за ГО. При каското е друга работа, но аз каско от години не ползвам. Просто там са едни сигурни пари, които давам, а по-вероятно е да не ми се наложи да ползвам, като си направя сметката излиза по-изгодно аз да поема щетите ако се наложи, отколкото да плащам една сигурна сума на застрахователя.

Ако обаче  колата е нова, или почти нова, тогава каското задължително се прави.

Редактирано от movx2000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз докато се наканя да я подновя моята хванах още едно увеличение... :D
Миналата година 230лв, до петък миналата седмица ми беше поскъпнала до 302лв, от днес ми е 358лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не съм съгласен да ми се вдига ГО, ш...та винетка, данъка и т.н., но кой ме пита. Но явно ние не сме дори и като Румънците вижте ги какво правят в момента, дори и нищо да не се случи ( в което се съмнявам), техните политици ще имат едно на ум.

А въобще не съм съгласен, че в чужбина се бачка повече, бил съм в Германия и Англия за по няколко години не сериозни позиции (не го казвам за да се хваля) и чак се чудя тези нации как оцеляват, но там има ред, закони, огромн9и пазари и т.н.

Петрола се равнявал по международните пазари, другите стоки и те, а защо нашите заплати не се равняват по техните?

Който каквито статистики да ми извади съм видял с очите си как бачкат и чак се чудя откъде накъде са толкова продуктивни или никой не отчита и ставката за час труд дори на лейбър ниво.

Всичко се вдига така тихомълком - вода,парно,ток,ГО,каско , данъци и ние си траем...........евала на румънците. Дори и в чужбина се държат, а там където срещнеш Българин всеки вика не искам да виждам българи..................................................

Не искам да давам за пример други държави, защото не е по темата и е смешно, но когато за първата година трябваше да плащам иншуранс на Авенсис 2 1,8 бензин застраховката ми беше 1400 паунда (като в нея ми влиза т.нар. в Бг гражданска отговорност и нещо като каско, което покрива някакви дребни щети, като драскотини,счупен фар или броня), като ако тоталнеш колата ти плащат мисля 80% от сумата и на пазара. За кражба и дума не може да става защото такъв авенсис струващ 3500 паунда никой не го поглежда.........там. И най-важното - на втората година застраховката ми ПАДНА с 200 паунда за добро държане, като ако за 5 години нямам нищо пада на около 500-600 паунда за такъв автомобил годишно, което е абсолютно нищо и това за Лондон, ако си в провинцията е поне с 300 паунда надолу. Всъщност там за застраховка, като каско аз не съм чувал, може и да има. А да имах и роуд такса от порядъка на 50 паунда. Вече ако те хванат друсан или пил и да караш кола .................

За Германия за кратко имах Е-класа от ония гадните 99 - 00 година бензин, после Сивик 2002 дори и не помня какво съм плащал но не беше повече от 800-1000 евро за година, което като за начало е супер СЪИЗМЕРИМО с тамошните заплати.

Ей това ме е яд, че тука нищо не е съизмеримо с тукашните заплати - храна,дрехи,маратонки,режиини, всичко. А като прибавими в пъти по-изнервения живот.................но това е друга тема.

Редактирано от honda_japan
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@honda_japan - така е, но няма да се оправим.

Уникалното при нас е, че уж сме член на ЕС, но всъщност единствената полза от това е, че можем свободно да пътуваме из ЕС. Разни бананови републики поне при тях е ясно, че са бананови републики. А ние уж сме европейска държава, но сме по-цигани и от циганите.

И аз имам наблюдението,  че в чужбина (Европа, за други континенти не знам, защото не съм бил) изобщо не си дават зор да работят, но пък получават много повече пари, и са напълно осигурени и т.н.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Japanese fever - говоря за масовия случай, средностатистически, не за 2-3% от хората. Разбира се, навсякъде има хора, които много работят, а също така има и такива, които много получават, имам предвид много повече от средното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората ще спрат да правят каско - вдигаме каското, че парите не стигат за щети. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който е с гражданска към Олимпик, да тича да си прави нова полица, тъй като от днес до петък ще заличат всички съществуващи към момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз 18г. плащам ГО всяка година и досега 1лв. не съм получил от тях(за щастие не се е налагало).А честно казано въобще не разчитам и на тях,за това си имам каско.Предполагам има и много други като мен. За мен има също такова увеличение. Нещо не намирам логика,какво става с всички тези неизползвани пари?Да вземат да си ги търсят от рисковите шофьори,а не от нас!

Редактирано от paco_vet

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да налея малко масло в огъня. :)

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2016/04/13/2741848_nad_50_ot_vsichki_obezshteniia_na_garancionniia_fond/

 

Те нещата се натрупват. Иначе кучето си лае, керванът си върви.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попълват се заявления за възстановяване на сумата по остатъчният период на застраховката. А дали ще върнат пари? Колкото КТБ

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е БГ. Плащаш ГО задължително и понеже всички знаят че фондовете нищо не плащат си правят и каско

Изпратено от моят SM-J510FN с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, Knoxville написа:

Който е с гражданска към Олимпик, да тича да си прави нова полица, тъй като от днес до петък ще заличат всички съществуващи към момента.

Да, точно това исках и аз да напиша, и да предупредя колегите, но ме изпреварихте.

Току-що прочетох, че Олимпик е фалирало дружество, и гаранционният фонд нямало да поеме нищо, понеже дружеството не било българско, видите ли.

Но иначе го признаваха досега и можеха да взимат пари за застраховки. Съвсем скоро платих гражданска и добре, че не го направих при Олимпик!

Доста неприятно за тези, които имат ГО там, трябва спешно да се бръкнат за нова застраховка, пък за пари от Олимпик ще трябва да почакат...

Аз обикновено гледам къде е най-евтино, понеже нали ГО-то е задължително, и реално няма голямо значение, стига да имаш полица. Обаче, явно не е точно така. Човек има да се учи.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Japanese fever написа:

 

Каква е логиката да имаш и двете -  ГО + каско? Не трябва ли да имаш едно от двете? Т.е. като имаш каско за какво ти е ГО?

Няма логика..,всичко е така объркано тук,че незнам дали скоро ще се оправи.Май ще трябва и вие по чужбината да вземете пример от комшиите,защото духа на нацията го няма за промени,вече 30г.(:blush: кога минаха...!).

Има едно нещо наречено с гръмкото име-Гарнционен Фонд и какво гарантира...?Видно стана,че гарантира само взимането парите на хората,че в случая по два пъти, егати държавата,ужас...!:pirate:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...