Jump to content
Kissman

Смяна на спирачна течност-каква,колко литра и как става?

Recommended Posts

Здравейте колеги,мисля да сменям спирачната течност,чувал съм че на две години трябва да се прави,а аз имам автомобила от година и 3 месеца вече, а и незнам дали преди това е правено.Иначе не съм имам някакви проблеми със спирачната система като цяло.Както всяко нещо по този автомобил свързано с масла така и тази течност разбрах,че трябвало да е специална за Хонда  -  Honda Heavy Duty Brake Fluid DOT 3. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ти 2бр. Honda DOT 4 Fluid 0.500. 

Например: http://avtochasti.store/index.php?route=product/product&product_id=2064

Като по спомен събираше около 700мл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

Наистина ти трябва за всеки случай 2 броя Honda DOT 4 Fluid 0.500. 

При обезвъздушаването на старата течност и изкарването от спирачните апарати, наляхме само едното шише - беше препълнено догоре спирачната течност.

Явно беше останало 100-200 мл, от старото, но го оставихме.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса "Как?" - ако си сам, много полезен инструмент е ето това: ЛИНК

Има и по-евтини от посоченото. Понеже скоро и аз ще сменям спирачките, ако не намеря от някой приятел, може би ще си купя такава помпа и даже ако има желаещи, може да се комбинираме 3-4 човека по 15 лв и да си купим.

А за процедурата, ако не ползваш такава помпа - вземаш си прозрачен шлаух от железарията с диаметъра на пробката, нахлузваш на нея, усукваш го така, че от пробката първо да тръгва нагоре и след това да влиза в някакво шише с капачка. Изсмукваш цялата течност от казанчето, може да ползваш спринцовка и система от аптеката, пълниш го с нова и започваш вече да си правиш обичайна прцедура по обезвъздушаване на спирачки - някой помпа педала, друг развива и стяга пробките. Така докато в шлауха започне да навлиза новата чиста течност.

Не е лоша идеята и за смяна на спирачните маркучи в този момент. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Аз моята система си я обезвъздуших на самотек. Вярно по-бавно става, но тогава нямаше никой познат приятел или комшия да помоля. Дори аз самият се очудих, че се получи без помпане на педала. Процедурата я правех с прозрачен шлаух, за да се виждат мехурчетата и пвц бутилка с пробита капачка(тръбичката трябва да е потопена в спирачна течност), както колегата е описал по-горе. Не си спомням само, мисля си,че започнах от най-близкото разтояние от помпата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес и аз смених моята спирачна течност,но мисля че трябваше да събере повече от 600мл.

Незнам,явно трябваше да направя повече цикли, по процедурата с помпане,отвиване и стягане.Абе беше под парещото слънце и действах екстремно.

Вие колко точите,докато ви се избистри?

Като цяло,не беше мътилка и за това,не съм разбрал рязка промяна в цвета.

На колело,са правени по 4-5 цикъла с припомпване и задържане на педала.

Най важното е ,че спирачки има😎!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, JHM написа:

 

Незнам,явно трябваше да направя повече цикли, по процедурата с помпане,отвиване и стягане.

😎!

 

Аз си купувам 1л и го прекарвам през цялата система сам без да пипам педала на спирачките. Това помпени и обезвъздушаване изобщо не го разбирам защо се прави. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При помпането се раздвижва буталото на самия апарат ако има някаква чернилка се изкарва.

Това е целта и мисля че е по -ефективно.

Правил съм го и по двата начина чернилката излиза при помпане.

Това важи и при смяна на спир.течност в съединителя,излиза доста чернилка чрез помпането. 

Особено ако е такова състоанието там.20190901_101003.thumb.jpg.c1c71bbfa42d80a106071d7e05085b87.jpg

 

Тази течност използвам

20180805_170337.thumb.jpg.c5b9662fe5bbc4d54c1d0dc2a3d12e45.jpg

 

може да помогне на някой тази тема

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На какъв период или на какъв пробег е хубаво да се сменя спирачната течност?

Brake Fluid DOT 3 или Brake Fluid DOT 4 трябва да се сложи?

Редактирано от emz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс 2,5-3 години, пробег е без значение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. DOT 4?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, примерно на ATE! На капачките на резервоарите за спирачна течност и съединител трябва да пише кой ДОТ да се използва, ако не в сервизната книжка! Дот3 е старо, сега се ползва Дот4 или Дот 5.1! За акорда от подписа определено Дот4!

Редактирано от birev
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сервизната не го намерих, на капачката пише DOT 3, DOT 4. Предполагам, че и двете са съвместими в такъв случай, но ще търся DOT 4.

 

Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dot 3, Dot 4 и Dot 5.1 са съвместими! Най-старото е Дот 3, Дот 4 е най - използваното, Дот 5.1 е най-новото и уж най-доброто! За Акорда си вземи нa Ate typ200 Dot4 или Аte SL Dot4, 1 литър те оправя и остава, смени си течността и в съединителя със същата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Спирачната течност се сменя няколко стъпки! Стъпка1: източва се старата течност от казана най-добре с машина за сп.течност! Измива се казанчето и се налива новата! Лашкат се всички пробки на колелетата! Винаги се почва от зад.дясно колело развиваш и пускаш с машина или на самотек 250мл на колело! След това зад.ляво, пр.дясно и пр.ляво! След като се смени течност пак се развиват пробките една по една и се наблюдава дали вади балончета- въздух!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.09.2021 г. at 14:34, birev написа:

Dot 3, Dot 4 и Dot 5.1 са съвместими! Най-старото е Дот 3, Дот 4 е най - използваното, Дот 5.1 е най-новото и уж най-доброто! За Акорда си вземи нa Ate typ200 Dot4 или Аte SL Dot4, 1 литър те оправя и остава, смени си течността и в съединителя със същата!

Не се лъжете,че е съвместима каквото си е дадено,че работи самата спирачна система и помпа от производителя това се слага! Може да прецакаш помпата! Случвало ми се е и на семинар в Австрия точно това се казва какъвто Дот е даден това се слага! Имам над 8г опит в сферата на автосервизните услуги и съм специализиран в спирачната система! :) Единствено е съвместима 5.1 със Дот 4, дот4+, Дот 3 не е съвместима с дот5 и дот4! Единствено ако завода производител не направил гумичките да държат на различната точка на кипене не сп.течност! В някой случай има use dot3 or dot4 става да сложиш 4 но не и 5.1! Има и only dot 3 трябва да се слага само тази.

Редактирано от Chris_cbr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълни глупости само ти си ходил по семинари и обучения. Минал съм поне 35 коли на 5,1 па им нищо няма. Даже и течност не се сменя така. Изплува си правиш реклама ли или само да пишеш тъпотий.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво ти си про! Аз пиша самата истина да помогна на всекиго как се сменя наистина течност реално! Хубаво,че са такива като теб та да им оправяме колите след като ги сгомнясате! :) Ако мислиш,че всичко е лъжа ела и се обеди сам! 

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, Chris_cbr написа:

Хубаво,че са такива като теб та да им оправяме колите след като ги сгомнясате! 

Мани не се хаби . И не пиши глупости . Като стигна с колата до ремонт от такива като теб първо ще и драсна клечката.

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кОлега, личи си че си ходил на семинари, ама нищо не си научил! Явно автопарка, на които оправяте бакиите на други е над 20+ години, барутници, на които никой не знае преди това какво им се е случило! Аз имам няколко хонди, едната е Сивик от 2005г., на която на капачката и пише ДОТ3 или ДОТ4. Преди от 8 или повече години, не помня точно, вече три смени все слагам ДОТ5.1, и познай, колата нищо и няма! За това писах на колегата да ползва каквото му пише на капачката, най-добре ДОТ4, ама и ДОТ5.1 да сложи, абсолютно никакъв проблем!

Поздрави и успехи в бъдеще!

 

П.С. А, на Ванката( Fenabg), не му казвай, как се случват нещата! Той си ги прави както трябва от повече от 8 години назад.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз казах ако пише Дот 3 и дот4, личи си че дори за 20г. Колко знае за цялостна смяна , не искам да обиждам никого. Аз съм сменил на много коли течност със сигурност повече от него и знам с какво съм се сблъсквал! Има си ред как се случват нещата , не като повечето сервизи 5за4ти. Ако някой се интересува от истинска и качествена смяна на течност и каквото и да е било бих съдействал на 100% :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що си мисля че така няма ти се получат нещата . Реклама така не се прави еле пък като пишеш и глупости.. За спирачки не може ми говориш ама грам. Къде какво пише не знам но се вижда не знанието ти. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То се вижда колко знаеш , нека тука има хора който ще те подкрепят! Да оставим нещата така. Видях аз колко разбираш! Да няма лошо човек да направи реклама но реално да покаже как стават нещата. Желая ти да бъдеш здрав, щастлив, успехи в живота и начинанията! Не искам да се карам с теб!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Ами в немалка степен има лошо човек да направи реклама, ако противоречи с правилата, с които се е съгласил при регистриране във форума. Отделна тема е техническата компетенция и уважението към членове с очевидно доста голям принос към съдържанието във форума.

 

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с оригиналните масла си е, меко казано, измишльотина. 

Двигателно-гледаш одобренията и вече въпрос на личен избор за марка.

Хидравлика-прост ATF 4, 5,няма значение, покрива изискванията на Хонда и струва 10-на лева, а не като техния спец. продукт 35,40 лв.,който пак е  ATF. 

Спир. течност-поне Дот 4,Дот 5.1 покрива всички по-малки дотове.

Антифриз-червен Long life. На някои производители е и зелен. Просто е- след 2001 година, това си важи за всички марки автомобили. 

А за смяната на спир. течност-карал съм една кола 15 години и не съм го правил-нищо не й стана! Няма ли проблем, не пипаш. 

 

  • Хаха 2
  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно с простия АТФ го играх номера...налях и взе да става шумна помпата+ втвърдяване на волана.PSF и всичко се оправи.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Данчо82 said:

А за смяната на спир. течност-карал съм една кола 15 години и не съм го правил-нищо не й стана! Няма ли проблем, не пипаш.

 

На хонда хидравличната течност не е „прост атф“. И „работи ли не пипай“ е чудесна мантра, ама зависи каква ти е целта. Ако говорим за спирачна течност е доста неразумно. За двигателно масло дали може да го приложим също 🤔? Че и за автомата като сме тръгнали, защо не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, Данчо82 said:

Това с оригиналните масла си е, меко казано, измишльотина

Двигателно-гледаш одобренията и вече въпрос на личен избор за марка.

Хидравлика-прост ATF 4, 5,няма значение, покрива изискванията на Хонда и струва 10-на лева, а не като техния спец. продукт 35,40 лв.,който пак е  ATF. 

Спир. течност-поне Дот 4,Дот 5.1 покрива всички по-малки дотове.

Антифриз-червен Long life. На някои производители е и зелен. Просто е- след 2001 година, това си важи за всички марки автомобили. 

А за смяната на спир. течност-карал съм една кола 15 години и не съм го правил-нищо не й стана! Няма ли проблем, не пипаш

 

Да тези твърдения    са много добре известни.

Наскоро се свърза един човек с мен да попита за автомата на своята Хонда за смяна на масло и тн.

Та най-добрия майстор според него,му казал че автомата на колите така бил проектиран че там никога нищо не се сменя и прави.

Та от такива простотии навсякъде да,защо да сменяш маслото там нали после ремонта е хубави 1000лв и нагоре за този майстор.

Quote

Хидравлика-прост ATF 4, 5,няма значение, покрива изискванията на Хонда и струва 10-на лева, а не като техния спец. продукт 35,40 лв.,който пак е  ATF

Не знам къде ги четеш тези неща или те съветва някой майстор като споменатия от мен,но не го казвай повече.

Темата е доста дълга но каквото и да напиша не е в плюс към твоето твърдение.

Всички течности в колата се обслужват и сменят,това ти гарантира безпроблемна работа на колата,

Както каза колегата преди мен за спирачната, добавям може да ти коства и живота за едни  спестени 30-40лв.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 2/11/2018 at 10:29 AM, ogi28b said:

По въпроса "Как?" - ако си сам, много полезен инструмент е ето това: ЛИНК

Ползвах подобна - не е добре! Отначало тръгнаха едни балончета и си рекох "а чудесно - върши добра работа". Да ама след 200-300мл течност балончетата не спират. То се оказа, че взима въздух през резбата на пробката и така може да си помпам до безкрай.

 

 

On 9/10/2021 at 2:34 PM, birev said:

Dot 3, Dot 4 и Dot 5.1 са съвместими! Най-старото е Дот 3, Дот 4 е най - използваното, Дот 5.1 е най-новото и уж най-доброто!

Не желая да влизам в спора, НО в сервизната ми книжка изрично пише да НЕ се ползва DOT 5
ПП: сега видях, че ДОТ5 е на силиконова основа и няма нищо общо с 5.1

 

При автомата се чудя дали да ползвам honda heavy duty dot 3 понеже на светофарите крака ми винаги е върху спирачката или да сложа обикновена ultra dot 4?
Обезвъздушаването при автоматика предполагам е същото като при ръчката - просто помпаш педала и доливаш в казанчето?

brk fld.jpg

Редактирано от Gladiator_BG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
40 minutes ago, Gladiator_BG said:

Обезвъздушаването при автоматика предполагам е същото като при ръчката - просто помпаш педала и доливаш в казанчето?

Тук гледам някакви магии с тухла под педала ? Трябва ли да се натиска до долу или не ?
 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених течността на Джазлето - след 16 години и 205К км. Не беше сменяна. Ръчно с приятел разбирач. Всичко е ОК и аз също. Двоумях се между вакуум и ръчно и предпочетох второто. Само дето сега имам мускулна треска от натискане на педала, всичко е добро щом завършва добре ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В началото на месеца "смених" спирачната течност. Не съм задълбавал да свалям колела и да обезвъздушавам после. Просто изтеглих със спринцовка старата течност от казанчето и налях новата ДОТ4. Колата (Акорд 7 2003 2.0) чувствително започна да спира по- добре! 

Весели празници!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Христос возкресе!

Добре си се захванал, НО системата е без циркулация и най-замърсената и оводнена спирачна течност е в спирачните апарати, до които не си стигнал!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,но е започнала да спира чувствително по-добре😆😆😆

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плацебо ефект. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не се е усетил сарказма.

Светъл празник.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аа, разбрахме го, нали е написал"смених" - тоест в кавички.

Тая процедура е като да кажеш на комшията да си пусне бойлера, че ще се къпеш у вас си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моя сарказъм ставаше дума,но както и да е,позацапахме темата.

 

Или,като да смениш вентилите на гумите и те да имат по-добро сцепление.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Получи се Ерония...както пееше великия Тодор Колев ;)

п.п. Съгласен, че точенето на зелето през кранче и наливане отгоре е по ефективно от духане или засмукване (ех, че първърт... ) през тръба !

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...