Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

На 22.01.2018 г. at 14:18, adriancho написа:

но все пак исках да попитам за впечатления и тук. Колата е Accord 2009 2.2 i-DTEC.

Лични впечатления,имам но с 0w30 edge без "H" отзад (ползвах го веднъж).И аз като колегата го източих на 2500 км. понеже разбрах,че е дизел ориентирано.По скоро бих искал да споделя впечатленията на мой близък със същият двиг.и година акорд,като твоя карал  с кастрол edge с вискозитет 5w30 пак без "H".Колата му е била тогава на 130 000км.,като ми каза,че никога не е имал проблеми с светеща лампа на дпф.В ооследствие,малко и с моя препоръка,:D взе че мина на Mobil1 0w30 esp и сега казва,че колата му работи мн.по добре.Преди да почне да си обслужва сам колата ходеше в хонда дилърския сервиз, (става дума за Лондон) като там пък наливали (незнам сега дали е така) в двигателя му shell 5w30,за около 300£ цялостно обслужване:blink: с филтри и работа.Така че колеги усет за работата ни на двиг. всеки мисля си има,но по важното е да се придържаме към спецификациите на маслата,с които трябва да караме.Въпросният кастрол,говоря за този от ато 24 и този в туби хонда, изцяло покрива изискванията.Вече е въпрос на личен избор,съобразен с множеството обстоятелства,относно състоянието на автомобила и режима на ползване.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се придържаме към препоръчаните от производителя спецификации на маслото е хубаво. Само че колко хора (извън тази наша тема) осъзнават ясно, че под ILSAC GF-4/GF-5, API SN и т.н. се крие цял един „океан“ от разнообразие на комбинации, касаещи базата и % състав на отделните компоненти на маслото (крек I, II, III, III+ група, ПАО, GTL, естер; ) и пакета добавки/присадки (от Infinium; Afton; Lubrizol; BASF; Oronite). Оттук съвсем логично следва и различното "представяне" на маслата, попадащи в една и съща спецификация, да речем ILSAC GF-5. А производителят мълчи… не казва какво точно масло с ILSAC сертификат да изберем от „океана“… явно (му) е все едно… ДА, ама опитът казва НЕ съвсем, видно и от разговора по-горе.

Редактирано от emod
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да кажа на колегите, които казват, че усещат разлика в шума на техните двигатели в зависимост от маслото, че им вярвам :D, защото и аз усещам(немски дизел), но също мога да им кажа, че от 0w30, ако минат на 15w50 ще утихне, а с 20w60 ще утихне още повече, но това не означава, че са избрали правилното масло.
Много хора се подлъгват по това, че като сложат по-гъсто масло и двигателя започне да работи по-тихо и разхода намалее, значи са избрали правилното масло, но това не е точно така.
Ако говорите за един и същи вискозитет, макар и приблизителен(по SAE), тогава има повече смисъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, kurtov написа:

Ако говорите за един и същи вискозитет, макар и приблизителен(по SAE), тогава има повече смисъл.

Точно за един и същ вискозитет стана дебата.

Но едното масло е производство на Кастрол съвместно с Хонда (новата продукция), а другото е т.н. оригинално Хонда от официалния представител!

В такъв случай, винаги има вероятност, въпросният кастрол да не е оригинален. Еле пък в България...

От там и различният звук на двигателя, и горенето на масло.

За да направим обективна оценка на двете масла е необходимо мнение от колега, който е ползвал Castrol Edge Professional H C2 0W-30 Honda, но закупено от Германия, и го е сравнил с Genuine Honda 0W30.

Иначе всички други фактори са субективни и обесмислят дебата.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос за 1 милион долара :D .

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте момчета, припоръчайте ми масло за акорд 7 2.4 typeS ? Вмомента съм с Castrol 5w-40 но го яде...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда не е производител на масла, винаги  "оригиналните масла" са в съдружие с друг производител.

За Европа един, за Сев. Америка друг...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Japanese fever написа:

Въпреки че маслата за БМВ и Тойота миля, че се правят от Кастрол.

Доколкото съм чел и за ВАГ групата са такива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги прочетох каквото намерих за НОАК, но това което не намирам категорично е, този % на изпаряемост в какви условия се постига, за живота на маслото според навъртяните км ли, или за как?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NOACK  зависи основно от дебелината и термоустойчивоста на масления филм!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, pendoc написа:

NOACK  зависи основно от дебелината и термоустойчивоста на масления филм!

Това го знам колега, благодаря.

Не всяко масло има графа за НОАК Волатилност, но тези които имат явно няма какво да крият.

Мен ме интересува, % който е даден, при/в какъв пробег/период ще се изпари този %, след 2000км, 5000км., или след еди колко си МтЧ...или в момента на препоръчаната смяна от производителя на МПС-то...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дадения процент се получава за 60мин при 250°C.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трета или четвърта смяна карам с кастрол от ato24 H2 0W30. Преди това, първо с Мотул, след това с оригинално Хонда. Сякаш не намирам разлика. Сменям на 7-8хил. км. Според мен като съотношение цена качество този кастрол е добър вариант.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, Japanese fever написа:

Аз също карах доста отдавна (първия ми Сивик) с американски Кастрол GTX и не се чувстваше добре с откъм работа на двигателя и след това минах на Мобил 5000, а малко след това на Валволин. Чел съм малко за Кастрол, откакто стават собственост на BP тотално се променят формулите на маслата и качеството като цяло пада. Въпреки че маслата за БМВ и Тойота миля, че се правят от Кастрол.

БМВ оем маслата от 2015 година, ако не се бъркам се произвеждат от Шел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@crown_bg DTEC вече е отговорил на въпроса ти, но ако ти се чете нещо повече - КЛИК

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, DTEC написа:

Дадения процент се получава за 60мин при 250°C.

Благодаря.

 

Преди 1 час, emod написа:

@crown_bg DTEC вече е отговорил на въпроса ти, но ако ти се чете нещо повече - КЛИК

Благодаря и на теб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влизам с още един въпрос - ето тук колега от Сивик раздела

е дал данни, за тогава, на АмсОйл 5х30 Сигничър, където е отбеляазан стандарта Four-Ball Test Wear Test. Откакто почнах да гледам АмсОйл, миналата година, а и днес проверих, този стандарт е отбеляазан само в листовката с данни на Европейския АмсОйл, в Щатския го няма.

Пропуск ли е или?

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги,

Преди почти месец смених маслото.

След доста четене тук, и най-вече след прочетеното ревю от Markony във Фейсбук групата Hondabg, поръчах от общите поръчки от ato24 Ravenol ECS SAE w0-20. Преди това бях с 5-40.

Направих капков тест след изминати малко над 1000к, и го поствам тук за да може по-запознатите колеги да го погледнат и изкажат мнение, а и да съберем нещо като база данни и да имаме реални наблюдения върху различните масла. Ще направя такива тестове и след 1000-2000 км отново за да видим как се променя във времето.

И така:

Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 30 хил. км.
Общ пробег на автомобила – 253871км

Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20
Маслен филтър  – HAMP
Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.
Предишно масло  – Motorex XPERIENCE FS-X SAE 5W/40

Период на експлоатация  – 06.01.2018–25.01.2018
Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата  – 1068км
Цикъл(извънградско/градско) – 40/60%
Средна скорост  – 37км/ч.
Моточасове – около 29
Изразходвано гориво – около 106л. пропан бутан и 8л. бензин А95

Пробата е взета от напълно загрял двигател,10 мин. след гасене
Сушена е 24ч. на стайна температура
Доливане няма
Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км
Сканирано е с резолюция 600dpi. на офисна хартия с насторйки на скенера както е описал колегата emod.

По-малката капка е първата, която капнах и след това потопих щеката отдново и капнах по-голямата.

image.thumb.png.b1b012cc15e5cd4d14ce0ebc24836813.png

 

Редактирано от romborak
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1/23/2018 at 19:46, Двигателист написа:

Не знам дали е коментирано, но някой знае ли какво е маслото брандирано като АТО24?

Това е Aveno, както е казал Веселия. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, Drone написа:

Това е Aveno, както е казал Веселия. 

И имаше предположение навремето, че е игра на думи от RAvenoL :)

 

Преди 1 час, romborak написа:

Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.

Колега, явно не си източил несливаймия остатък, а той разваля новото масло. Ако ти се занимава - следващия път да го източиш.

Ще ти трябва обаче 4,5 литра ново масло след това!

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@romborak

romborak_pila.thumb.png.25a119fd4964e6914109c4798ffb77ce.png

Маслото изглежда много добре (за мен). Ядрото и зоната на дифузия са си направо „чисти“. Има наченки на образуване на краевата зона на ядрото (пръстена). По-нататък ще се види дали това 0w-20 ще образува добре изразено ядро или не (някои 20-ки не образуват ясно обособено ядро). При този режим на работа на мотора и обем масло в зимни условия е твърде вероятно то да не се загрява до температура, при която водата в него да се изпари (за нашата височина 98 градуса С = кипене). Това е видно и от накъдрянето на края на зоната на дифузия. При мен в почти аналогични условия (25-30 км; студен старт - магистрала - леко градско) в момента Ravenol SSV 0w-30 в края на пътуването ми достига температура от около 84-85 градуса С -> маслото ми е около 3.8 л. в системата като цяло, респ. наливам 3.5 л. ново масло при смяна с филтър. Ще чакаме развитие.

П.С. Би ли ми казал как ти се струва цветовото съответствие между истинската и скенираната капка - добре ли са пресъздадени цветовете на истинската капка от скенера (като ги сравняваш "на око")?

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, emod написа:

По-нататък ще се види дали това 0w-20 ще образува добре изразено ядро или не (някои 20-ки не образуват ясно обособено ядро).

Това ми прави впечатление,спрямо моята капка на мобил-а по горе, че там ядрото се е вече откроило?Колега emod, благодаря за насоките за настроиките на скенера,направил съм ги.Скенер вече имам под ръка,като pila-та,която си изкарал на колегата е еднаква с моята от скенера.Значи съм в правилна посока.:D

Тези обработки на капкови тестове,в многоцветен вариант как ги постигаш?

С "пила"обработване,за сега ми излизат само синьо-черно като цветове..?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JHM, цветовете си идват от самото стареене на капката -при изпълването на маслото с мърсотия. Не правя никакви цветови корекции. Обработи например капките на Japanese fever - Тези, и ще видиш. Ако скенерът добре/вярно пресъздава цветовете на истинската капка в сканираното изображение, значи си на прав път.

Редактирано от emod
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега @emod, благодаря за усилията и анализа!

 

Преди 4 часа, emod написа:

П.С. Би ли ми казал как ти се струва цветовото съответствие между истинската и скенираната капка - добре ли са пресъздадени цветовете на истинската капка от скенера (като ги сравняваш "на око")?

Като че ли на хартията цветовете са по-плътни/наситени. Иначе всички зони са си добре изразени, доколкото аз мога да преценя.

Редактирано от romborak
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, emod написа:

Обработи например капките на Japanese fever

Обработих ги и се появи цветовата гама.:)Благодаря колега emod!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , предстои ми смяна на маслото за втори път след като лятото си купих Сивик 1.4 ivtec 2010 година. При първата смяна ми наляха Кастрол 5w-40 и след 10000км нивото е падналo до средата на показателя на щеката без да съм доливал и капка. Сега смятам да си поръчам от някоя обща поръчка от форума и се колебая между https://www.ato24.de/en/honda-ultra-leo-sn-0w-20.html  и https://www.ato24.de/en/ravenol-ecs-ecosynth-sae-0w-20.html   или пo-добре да продължа 5w https://www.ato24.de/en/honda-ltd-sn-5w-30.html

Редактирано от chorbaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето как вървят нещата с моя Ravenol SSV 0w-30 в периода между 1000 км и 2100 км:

(От горе - надолу -> филтърна хартия 85 г/м2; филтърна хартия 80г/м2; обикновена офисна хартия 80 г/м2)

Rav_1000_2100.thumb.png.b7758de879d2f9f5e919cbc67232416d.png Rav_pila.thumb.png.3c4ae6d67dc09c27cd98c5ed9a06ccd5.png

 

1)      Масло – Ravenol SSV 0w-30; маслен филтър - ОЕМ (Purflux);

2)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8;

3)      Общ пробег на автомобила - около 402 918 км;

4)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2100 км;

5)      Цикъл (извънградско/градско) – 50/50%;

6)      Средна скорост - около 30 км/ч;

7)      Сезон на експлоатация – 08.12.2017 -27.01.2018;

8)      Моточасове – около 70;

9)      Изразходвано гориво - около 150 л. Лукойл 95;

10)   Kтм = (150 л./ 3.5 л.) = 43;

11)  Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,5 л.;

13)  Доливане на масло – не е правено.

 

 

Редактирано от emod
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С оглед на общия пробег на автомобила от 400 000 км, винаги съм се възхищавал на ясните капкови проби, които ти се получават.

Прави ми впечатление, че най-ясни и с най-пълна информация при теб са пробите на 85 г/м2 и на офисната хартия. Като на офисната хартия значително и по-контрастно се открояват ядрото и ореолът в крайната зона на капката.

Не знам сега дали ми се струва, или е въпрос на скенер, по-чист двигател, различното масло, или не знам какво, но моята проба на ~ 1000 км. ми изглежда като на по-чисто масло.

5a6e1f14d6c53_6_Petro-CanadaSupremeSynthetic5W-30-913km.thumb.jpg.b126f258c711a1cfb7aedc7dfb82f9fb.jpg

 

Филтърната ми хартия е КАТ 6, 80г/см2, от 2 - 10 микрона.

Както спомена преди време, когато го налях и нямаше ядро, че ми е много чист двигателя, сега вече ядрото се е оформило.

Ама пък чак толкова да ми чист двигателя, чак аз не мога да повярвам... :D

При мен, като гледам директно капката на хартията, се забелязва доста добре, правилна, кръгъла краева зона, като ореол, но на сканираната снимка тя не се вижда.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

Прави ми впечатление, че най-ясни и с най-пълна информация при теб са пробите на 85 г/м2 и на офисната хартия. Като на офисната хартия значително и по-контрастно се открояват ядрото и ореолът в крайната зона на капката.

Напълно си прав.

 

Преди 2 часа, dandilov написа:

Не знам сега дали ми се струва, или е въпрос на скенер, по-чист двигател, различното масло, или не знам какво, но моята проба на ~ 1000 км. ми изглежда като на по-чисто масло.

Маслото ти наистина изглежда чудесно за зимен сезон. Д14-ката е в много добра форма :worthy:, но и ти много се грижиш за нея.

 

Преди 2 часа, dandilov написа:

При мен, като гледам директно капката на хартията, се забелязва доста добре, правилна, кръгъла краева зона, като ореол, но на сканираната снимка тя не се вижда.

При мен се получава същото на филтърната хартия 80 г/м2. Тази зона личи най-добре на офисната хартия и на филтърната с плътност 84 г/м2  -> погрешно съм писал, че е 85 г/м2; моя грешка. Ползвам ето тези:

Филтърна хартия 84 г/м2, за количествен анализ:

5a6e422c66d63_WP_20180128_0281.thumb.jpg.1d31b54f57ce955080c2192ed14ca7af.jpg

Филтърна хартия 80 г/м2, за качествен анализ (но не съм много доволен от качеството й):

5a6e42444f0e4_WP_20180128_0291.thumb.jpg.1c3e19fb7403aa24e9ba54bd7bdf4ff3.jpg

По принцип ASTM D7899-13 сочи, че ни трябва ето такава:

filter_paper.thumb.png.68d82e46d4d90d9d341bb3bb4c6e6caa.png

^ Такава филтърна съм намерил да предлага само Сарториус (вж. номер 1291 в каталога; стр. 8), но все не стигам да ида да си купя.

Преди 2 часа, dandilov написа:

Филтърната ми хартия е КАТ 6, 80г/см2, от 2 - 10 микрона.

Би ли пуснал една снимка, че ме озадачи 2-10 микрона. Филтърната хартия тип "синя лента" (която ни трябва) е с размер на порите 2-3 микрометра (микрона).

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Drun
Кара:Honda Stream I-VTEC 2002, 2.0 / k20A1
 

На 27/01/2018 at 19:08, Drun написа:

Здравейте! Имам нужда от помощ при избора на масло. Изчетох темата за маслата, но не успях всичко да си изясня, ако може някой да помогне, спрял съм се на тези:

https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-0w-30-1-l.html

https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-20.html

https://www.ato24.de/en/honda-full-synthetic-0w-20-0-946-l.html

От сайта на Petro Canada видях, че произвеждат 0W-20, което не се предлага в "ato24.de". 

По-честа смяна на маслото не ме притеснява, имам катализатор. Благодаря на отзовалите се и извинете за офф-топика.

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, emod написа:

Би ли пуснал една снимка, че ме озадачи 2-10 микрона.

Объркал съм се.

№ 6 не е 80 г/м2, а 103 г/м2.

5a6ee2c413708_FilterPaperKAT6.thumb.jpg.2e4ddf5255281b42c35a3f81b50eb2d9.jpg5a6ee51642b92_Advantecnumber6.thumb.jpg.f7e96e79a7fb7f6eb7bff259da38c10d.jpg

Link - тук

 

 

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Тази хартия е възможно да променя "визията на капката", предвид характеристиките й. Правиш ли паралелно капка на обикновена офисна хартия?

Ето характеристиките на моите филтърни хартии:

Filt_paper.thumb.png.8c6f82257bf377f013c99d938e4ded2d.png

По принцип ни трябва филтърна хартия за качествен анализ (qualitative), тип "синя лента". Най-добре би било да се сдобием с тази на Сарториус (от горния ми пост) или друга подобна, ако искаме да сме по  ASTM D7899-13 :).

 

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам я и тази хартия №391 на BOECO, но подгизва и седи дълго време като мокра проба, макар и да е изсъхнала капката.

Да вземем, да направим една "обща поръчка" за тази хартия на Сарториус. :)

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OFF Topic: Съгласен съм. Ще драсна на лични, да не спамим темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, прочетох доста по темата и за различните спецификации за които сте се постарали много за тхнически неграмотен като мен, но бихте ли ми препоръчали масло, което да отговаря на спецификата за моя автомобил Хонда Акорд 8 произведен ноември 2008 г. на 137 000 км., реални. Предишния собственик в Швейцария го е карал с Масло Castrol Edge 5w30. Тъй като не видях масло с вискозитет 0w20 (а това е препоръчаното от Хонда) да отговая на Аcea C  проблем ли ще е ако пробвам Аmsoil 0w20 или друго масло което няма "Acea C"? Годишно изминавам около 7-8 хил. км.? Около 4 хил. км са в града предимно събота и неделя в нисък трафик, а останалите извънграда лятото.

Редактирано от iem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега виж какво е написал @emod само 5 мнения по-нагоре. Ако попълниш шаблона ще е по-лесно за всички.

Ас съм с R20A3 и сипах ето това масло - RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 . Отговаря на ACEA A1/B1, API SM, API SN, ILSAC GF-5 .

Можеш да прочетеш и какво е писал @Markony ето тук.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, romborak написа:

Колега виж какво е написал @emod само 5 мнения по-нагоре. Ако попълниш шаблона ще е по-лесно за всички.

Ас съм с R20A3 и сипах ето това масло - RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20 . Отговаря на ACEA A1/B1, API SM, API SN, ILSAC GF-5 .

Можеш да прочетеш и какво е писал @Markony ето тук.

Извинявам се колега, но съм пропуснал да спомена, че двигателя е 2.4 бензин k24z3 спецификация. Ще погледна посочените мнения. Благодаря

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, emod написа:

Мисля, че не е лошо, колегите, който искат съвет за избора на масло, да попълват следния шаблон:

1) Марка, модел, година на производство - (Honda Civic 1998 );
2) Двигател - (D15Z8);
3) Обем на чистото масло, което наливате при смяна - (наливам 3.5 л. при смяна с филтър). Това е много важен въпрос;
4) Гориво – (бензин 95/98/100; дизел; пропанбутан; метан; др.);

5) Режим на експлоатация - (градско 80 % (тежко, леко), извънградско 10%, 5% планинско, 5% офроуд, писта, др.)
6) Планиран интервал на смяна на маслото (искам да сменям на 8-10 000 км, или зима-лято)
7) Колата има ли DPF филтър или катализатор (TWC) - ?
8) Препоръчано масло от производителя (от ръководството за експлоатация или друг източник на производителя) ILSAC GF-5/GF-4; ACEA A5/B5, API SN, др.; Вискозитет: 0w-20, 5w-20; 5w-30, др.;

9) Други – (особености на мотора, стил на каране, разход на масло, особености на режима на експлоатация, др. които се сещате и са важни за споменаване).

Това дава по-ясна представа за конкретната ситуация и ще бъде от полза/помощ на тези, които ще пожелаят да дадат съвет :).

 

Колега, моля за съвет по така зададения шаблон:

1. Honda Accord Tourer 2008 г.;

2. Двигател - K24Z3;

3. Не съм наливал още масло, но по спецификация е около 4.2 литра;

4. Гориво - бензин 95 обикновен;

5. Режим на експлоатация - (градско 50 % леко през уикенда, извънградско 50 % лятото (почивки море и т.н.)

6. Около 8 хил. км тъй като толкова карам през годината;

7. Има катализатор;

8. Препоръчано масло 0w20, 5w30 и т.н. 

9. Карам кротко пенсионерски. 

Благодаря Ви,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...