Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

Дайте да се върнем на амс-а.

Преди 22 часа, emod написа:

Жив ли е този Амсойл или не?

... Ще съм много радостен да чуя и другите колеги по този интерес казус.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят Amsoil е от ato24, които са официален дистрибутор. Не вярвам да има как да е фалшив. Прав си за теста с капката - подлежи на интерпретация. @emod предложи, че е ОК, вие смятате, че не е. Както писах, следващия Amsoil е в багажника и ще правя тестове по-често. Но за какви extended цикли и филтри говорим ако маслото не е изкарало и 10000км с възможно най-лекото каране за България.   

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно маслото в картера на главата   при кобилиците от личен опит мога да кажа,вече два пъти при смяната исмуквам със  спринцовка и маркуч  около 250 мл масло всеки път.малко е тегаво ,но излиза  старота масло.даже наливам от новото направо върху кобилиците около пак 200 мл .преди да затворя капака и да налея  новото масло.ако не се источи това масло просто се смесва с старото  и другото го знаете.при обикновенна смяна това масло при  кобилиците си остава винаги.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, Japanese fever написа:

Малка корекция - анализът е направен на 8400 мили: " --- My OIL --- Universal Averages at 8,400 miles "

И тук TBN е паднал драстично! TBN = 1,8.

Както бях посочил и в пост #424 по-горе.

Явно при това масло TBN се срива главоломно в експлоатационни условия. А евентуално и качеството на други от съставките му, но кои...

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Амса на Веселия:

Доводите на dandilov, restless и Japanese fever са обективни и теоретически издържани в частта им - няма ядро и има угар на масло. Това, което ме озадачава в случая,  е липсата на мърсотия, характерна за ядрото, която да е пръсната и да запълва зоната на дифузия. Капката изглежда чиста. Тук там се забелязват червеникаво-кафяви сгъстявания, които според колегите трябва да са части на разпадналото се ядро. Тези сгъстявания обаче са много малко, за едно "издъхнало" масло. Вижда се и зона на свежо масло. Предполагам, че всички от нас, които посещават капковата тема на ойл-клуба, ще отбележат този факт. Вижда ли сме "издъхнали масла". Даже dandilov даде пример по-горе с Амсойл. Амса на Веселия обаче е различен. Някакси не ми се вярва това масло да умре в преобладаващ TIR режим (готин термин) + 1500 км. градско. Много е лека тази постановка. Вижда ми се логично обаче следното:  несливаемият остатък на предходното масло (също споменат по-горе) е "прецакал" отчасти Амса и е довел до този угар на масло. Амсът се е противопоставил с отличните си миещи свойства и е "претопил" мърсотията на старото масло, в т.ч. трябва да отчетем и доливането на свежо масло. Според мен тази хипотеза обяснява чистотата на капката и угара на масло през последните 1500 км. Това ме кара и да заключа, че маслото е "уморено", но все още в добро състояние от гледна точка на диспергиращи свойства - нали това оценяваме с капковия тест.

Редактирано от emod
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Маслото на Веселяка:

Може и да не съм прав че не съм толкова на ти с химическите съставки на маслата и но и при мен се получи същото ( горене на уж хубаво масло след 5к- Реванол 0в20), та логиката ми е, вътре остава към 7-800 грама старо масло като се ложи Амсойла за първи път той почва да разтваря боклуците и двигателя ги изгаря и поради тази причина спада нивото на маслото и доливаме. мисля че с новата доза Амсойл вече нещата, ще са по нормални т.е. няма да го харчи толкова бързо. За пример при мен:

1 ва смяна - при 5к долях към 400 и после на 8к още 400

2ра смяна общо налях към 400 при 8к

3-та смяна досега не съм доливал а съм на 5к, щеката не е мръднала малко под макс си е.

 

Вие сте специалистите и ще кажете дали логиката ми е вярно но при 1-ва и 2-ра смяна просто е имало още отлагания в двигателя които хубавото масло разтваря и изгаря и затова се налагат тези доливания 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този ред на мисли - Amsoil имат специална добавка за промиване на двигател, когато не се знае колко, с какво масло и как е каран:

https://www.ato24.de/de/amsoil-motor-und-getriebe-spuelung-0-473-l.html

Поръчах една за втората кола. Някой от вас пробвал ли е? Налива се на загряд двигател в маслото, оставя се да работи 15 минути на място и след това се източва старото масло. Ако знаех по-рано, щях да започна с промиване и преди първия Амс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвал съм въпросната промивка два пъти в комбинация с ново масло/филтър, които работят буквално за 15-20 минути. Резултат има-маслото излиза доста почерняло за това кратко време, за което е работило. НО под капака на клапаните визуална разлика след промивката не се забелязва. След промивките двигателят работи доста тихо/леко с новото масло. Практическа полза обаче не съм отчел да има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.12.2017 г. at 15:19, Veseliq написа:

В този ред на мисли - Amsoil имат специална добавка за промиване на двигател, когато не се знае колко, с какво масло и как е каран:

https://www.ato24.de/de/amsoil-motor-und-getriebe-spuelung-0-473-l.html

Поръчах една за втората кола. Някой от вас пробвал ли е? Налива се на загряд двигател в маслото, оставя се да работи 15 минути на място и след това се източва старото масло. Ако знаех по-рано, щях да започна с промиване и преди първия Амс.

Да продължа мислите ти:

Аз съм против всички добавки за промивка - колкото и да ми хвалят и рекламират !

Ако искам да промивам нещо, бих сложил малко по-евтино масло, след което да покарам 500/1000 км. , след което да го източа (каквото промило - промило) наливам си нормално масло по предписание , карам го на половината от предвиденото и пак го сменям . Наливам си пак предвиденото масло , карам си и си свиркам, защото каквото е могло да се отмие, се е отмило - другия вариант е разглобяване и тотално почистване.

п.п. Добавките за промивки са -"нож с две остриета" !!!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, Japanese fever написа:

 

Eто ти доказателства колега. Прилагам анализ на масло от 2011-та, когато изпращах лично (в горния ляв ъгъл съм си изтрил името и адреса) отработено масло от моя Сивик (D16Y7). И двете малса са минерални (обикновено масло или conventional motor oil). Едното е Mobil Super 5000 5W30, a другото Penzoil 10W30. Позволил съм си да карам и с двете по 4000 мили (6440 км), вместо предписаните 3000 мили (4800 км).

Резултатите са на лице - наличие на вода в маслото, вискозитетът е паднал от 30 на 20. Не знам какво значи "Glycol test was negative". TBN май изглежда добре.

Ако може Markony, Emod и други, които са запознати с малсата, да преведат на мен и другите участници в темата какво показва анализа.

Благодаря предварително!

 

Ето за кои масла става въпрос:

http://originoil.com.ua/wp-content/uploads/2014/04/Mobil-1-Super-5000-5W-30_j-qt.jpg

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71xtcKx44jL._SY450_.jpg

 

 

Mobil-Super-5000_5W30.jpg

Penzoil_10W30.jpg

Извинявай, обаче ти липсват основни познания за маслата и тяхното изменение по време на употребата им.

Ще започна с малко "суха информация". Всички масла със SAE Viscosity "30" трябва да имат кинематичен вискозитет при 100°C (cSt) от 9.3 до 12.5. В зависимост от много фактори - състояние на двигател, използвано гориво, начин на шофиране, околна температура, влажност на въздуха попадащ в двигателя, каране на кратки разстояния и т.н, с маслото се случват две неща - понижаване или повишаване на кинематичния вискозитет. Само едно изречение за случаите на повишаване - когато стойността на отработеното масло се повиши над 12.5 до около 14 е препоръчително да се замени маслото. Над 14-14.2 е задължително. При теб и в двата случая се наблюдава намаляване на вискозитета. Тук правилото е при понижаване под 9.3 до 8.3-8.5 - препоръчителна подмяна на маслото. Под 8.3 - задължителна. За съжаление липсват данни за NOACK за двете масла, и при това положение, то може да се направят следните предположения за пропадането на вискозитета - смесване със старо масло, което също е било използвано до/под ръба на възможностите му или попадане на гориво в маслото или употреба ба маслото при къси разстояния при висока влажност на въздуха. Всичко това не прави маслото "по-тънко", защото водата би се изпарила в нормални работни условия. За времето на теста това е невъзможно, затова се змерват стойности на масло със SAE Viscosity "20". Това обаче не означава автоматично, че отработеното масло е станало двайска.

"Glycol test was negative" = няма наличие на антифриз в маслото.

Другото странно е, че и двете проби са с една и съща дата - което означава, че едното масло е съхранявано известно време в малко количество в съд със съприкосновение с въздух. Това може също да компрометира резултатите.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се разчетат конкретните данни за определен пробег е необходимо да се знаят изходните данни на маслото (анализ на свежо масло) и начина на извършване на тест на отработеното масло.

Ще коментирам анализа на Mobil Super 5000 5W-30, защото само за него намерих информация за свежото му състояние - http://www.pqiamerica.com/ExxonMobilSuper5000.htm

1. В твоите анализи се наблюдава повишено количество на почти всички метали.

- желязо (Iron): показва колко е износен двигателя. при теб е налично 14 ppm, при положение че в прясното масло има 1 ppm. За D16Y7 на 210 000км може и да е нормално. Трябва сравнение с други проби за съпоставка.

- всички стойности между желязото и титана изглеждат нормално

- титан (Titanium): намалено количество спрямо свежо масло - от 33ppm -> 28ppm. Логичен процес при работата на маслото.

- силикон (Silicon): повишено количество спрямо свежо масло - от 4ppm -> 6ppm. Показва повишаване на количеството на праховите частици в маслото.  Логичен процес при работата на маслото.

- бор (Boron): повишено количество спрямо свежо масло - от 2ppm -> 5ppm. Абсолютно не нормално явление. Бора трябва във времето на работа на маслото да намалява (по подобие на титана). Възможни причини: високи стойности на бор от предишно масло, наливане на добавки в маслото, грешка в лабораторните измервания.

- натрий (Sodium): понижено количество спрямо свежо масло - от 454ppm -> 264ppm. Явно Мобил използват натрия като стабилизатор в маслото и в случая намаляването му е логичен процес при работата на маслото.

- калий (Potassium): понижено количество спрямо свежо масло - от 17ppm -> <10ppm. Подобни функции на натрия.

- молибден (Molybdenum): повишено количество спрямо свежо масло - от 1ppm -> 43ppm. Абсолютно не нормално явление. Нормално намалява във времето на работа на маслото. Възможни причини: високи стойности от предишно масло, наливане на добавки в маслото, грешка в лабораторните измервания.

- фосфор (Phosphorus): повишено количество спрямо свежо масло - от 706ppm -> 853ppm. Абсолютно не нормално явление. Нормално намалява във времето на работа на маслото. Възможни причини: високи стойности от предишно масло, наливане на добавки в маслото, грешка в лабораторните измервания.

- цинк (Zinc): повишено количество спрямо свежо масло - от 792ppm -> 944ppm. Абсолютно не нормално явление. Нормално намалява във времето на работа на маслото. Възможни причини: високи стойности от предишно масло, наливане на добавки в маслото, грешка в лабораторните измервания.

- калций (Calcium): повишено количество спрямо свежо масло - от 1952ppm -> 2360ppm. Анализирането на калция се прави в допълнение на  данни, които не са предоставени. Нормално е неговото количество да намалява. Възможна грешка в лабораторните измервания.

- магнезий (Magnesium): повишено количество спрямо свежо масло - от <1ppm -> 17ppm. Анализирането на магнезия, по подобие на калция се прави в допълнение на  данни, които не са предоставени. Нормално е неговото количество да намалява или да отсъства, когато не е наличен в свежото масло, както в случая. Възможна грешка в лабораторните измервания.

2. Наличие на гориво в маслото - нормално явление при шофиране на къси разстояния или когато двигателя не достига или работи за кратък интервал от време при работна температура.

3. Наличие на вода в маслото - при наличие на вода > 0,1% в маслото е препоръчително маслото да се смени или да се кара поне 30км/мин след достигане на работна температура. При теб може да е от неправилно съхранение на пробата или грешка в лабораторните измервания.

4. Вискозитет при 100°C - виж по-горе. Според повечето лаборатории и производители на масло, измерената стойност от 8,4 е гранична, но не и "VISCOSITY is LOW for the reported oil grade." Това твърдение е валидно само за прясно масло.

5. TBN - при 7,7 за свежо масло и 3,53 за твоето отработено масло. При отсъсътвие на TAN, показва гранична стойност за смяна на масло. Лабораторията е измерила TBN-а по грешен метод - ASTM D2896 се използва за измерване на прясно масло. За измерване на отработено масло е правилно да се използва метод ASTM D4739.

Според мен дълготрайното (и може би неправилно) съхранение на пробата преди анализа, некомпетентното или неправилно анализиране на маслото не може да даде някаква съществена информация за състоянието на двигателя. Считам, че си си изхарчил парите напразно.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един малко глуповат въпрос, но важен за мен.Някой може ли да ме посъветва за лятото кое масло е по-добро 5w30 или 5в40, говорим при съпоставка от една и съща марка и за българския климат. Чисто практически с кой вискозитет двигателя би се "чувствал" по-добре? Колата допреди това е карана и с двата вискозитета и не гори или ако гори е пренебрежимо малко. Питам защото спорим с приятел и той ми обяснява, че лятото 5в30 ставало на вода при продължително шофиране и си губело смазочните свойства, но ако е така защо тогава този вискозитет е по-скъп от 5в40 и ако е вярно това твърдение половината от автомобилите лятото по магистралите да са с блокирали двигатели? Ако някой може да даде обосновано мнение ще съм благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавайте да спорите. Първо цената на маслото няма нищо общо с вискозитета. В едно масло винаги са по-скъпи добавките, а те нямат нищо общо с вискозитета. Сравнение между 5W-30 и 5W-40 може да се прави само между 2 конкретни модела масло. Ако кажеш модел и марка ще ги сравним.

Нито едното ,нито другото става на вода на магистрала ..това е сигурно.

Та с други думи спора ви е безполезен без конкретен двигател и конкретен модел масло.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорех принципно но ОК, ето сравнение между Кастрол Магнатек 5в40 и Кастрол Edge FST 5w30 LL, и другото Мобил 5в40 и Мобил1 5в30 ЕСП. Турбо двигател на Пасат бензин 1,8 150 коня 2004 година, по книжка му дават цитирам " VW Norm 502.00", което отговаря на 5в40, но собственика иска да мине на 5в30 за лятото и за зимата, Пасата не гори масло и се пита в задачата идеята добра ли ще бъде? Знам, че има фв форум - но нали трябваше да дам конкретно масло и двигател. Как така цената на маслото да няма общо с вискозитета почти всички масови 5в40 са по-евтини от 5в30, вярно разликата е към 10-15лева за туба от 5 литра но все пак я има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VW Norm 502.00 не е обвързана по никакъв начин с вискозитета на маслото!

Пример за масла с одобрение VW 502.00 :

Shell Helix Ultra 5W-30

Castrol Magnatec Professional SAE 5W-30 A3

AMSOIL European Car Formula 0W-40 C-ESP Synthetic Motor Oil

MOBIL Super 3000 X1 5W-40

RAVENOL SVT Stand. Viscosity Turbo Oil SAE 10W-40

RAVENOL SSO SAE 0W-30

... и много други.

Както виждаш нормата на VW е едно от условията, на които трябва да отговаря маслото за този пасат.

Но освен нея трябва да се обърне внимание  и на други неща, на които трябва да отговаря маслото, според конкретния вид и тип двигател.

Като спецификации по ACEA А3/В3, С3, С1, С2, С5 (в зависимост от дизел/бензин и други изисквания),  HTHS вискозитет - вискозитета на маслата при висока температура, при наличието на сили на срязване и др. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи и двамата с моя човек разсъждаваме грешно, аз си мислех, че 502.00 е само и единствено за вискозитет 5в40. Благодаря за просветлението.

Както и да е, а този казус верен ли е, че 5в30 при високи температури лятото не може да защити така двигателя както 5в40 или са махленски приказки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак зависи и от двигателя и от маслото!

Понеже има поне 10 - 20 вида 5W30, отговарящи на различни спецификации, предназначени за различни двигатели, одобрени от различни автомобилни производители. Затова не може да се постави 5W30 под общ знаменател!

Едно 5W30 може да се използва за конкретния двигател и ще го защити, но друго 5W30 няма да го защити.

Също така е от голямо значение стила на каране! При нормално каране препоръчаното масло (без значение 5W30 или 5W40) ще защити двигателя, но при спортно и агресивно каране и двете няма да го защитят! За спортно каране си има други масла, точно за тази цел.

За ориентир при избора на масло може да се ползва сайтът на избрания производител на масло. Там по модел автомобил и двигател, хората дават препоръчани масла от своята марка. - за нормално каране, разбира се...

Например:

http://www.ravenol.de/en/oil-guide.html

https://www.shell.bg/motorists/oils-lubricants/lubematch.html#iframe=L2JnL3J1L2Jyb3dzZQ==

https://mobiloil.com/en/product-selector

https://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/search

Също така не се "връзвайте" на препоръчаните от производителите 15000 км пробег на маслото. Тези километри са постигнати при идеални лабораторни условия.

Тестовете на отработени масла показват, че "Хидрокрек" - маслата карат по 5000 км на бензинов двигател, а тези на ПАО-база по 7000 - 8000.

При дизелите изкарват малко повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, honda_japan написа:

Турбо двигател на Пасат бензин 1,8 150 коня 2004 година, по книжка му дават цитирам " VW Norm 502.00", което отговаря на 5в40, но собственика иска да мине на 5в30 за лятото и за зимата, Пасата не гори масло и се пита в задачата идеята добра ли ще бъде?

Спецификация VW 502.00 съдържа следните изисквания към маслото - бензинов двигател, интервал на смяна 15 000км или 1 год. (което настъпи първо, No Long-Life), HTHS ≥ 3,5 mPas.

Съгласно стандарт SAE J300 от 2015:

sae-j300-motor-oil-viscosities.jpg

означава, че най-подходящо е използването на типични "40"-масла.

Съгласно АСЕА за VW 502.00 е подходящо използването на А3 масло, като по-подходящия вариант е А3/В3. А3/В4 маслата в повечето случаи отговарят на VW 504.00 и са насочени повече към дизелови двигатели с Long-Life изисквания:

images?q=tbn:ANd9GcRoDBU-iyJOrmmh0VSqK2O

Когато този двигател е бил разработван от VW, е бил предвиден да се използва с масло А3, съгласно АСЕА от 1996г. През 2004г, АСЕА обединява А3 и В3 (от 1996г) и повече на пазара не може да се намери "чисто" АСЕА А3 масло. През 2010 АСЕА обявява ново изискване за А3/В3, а именно А3/В3-10, като новото е TBN ≥ 8.0 mgKOH/g.

       

И когато съм се запознал с всички изисквания на VW 502.00, SAE J300 и АСЕА, аз бих използвал масла със следните спецификации:

Избор 1. АСЕА А3/В3-10

- 5W-40 зима (средата/края на октомври до началото/средата на април)

- 10W-40 лято (началото/средата на април до средата/края на октомври)

Избор 2. АСЕА А3/В4

- 5W-30 / 5W-40 зима

- 5W-40 / 10W-40 лято

Избор 3. АСЕА А3/В4 С3

- 5W-30 зима

- 5W-40 лято

ACEA_ABC.jpg

Редактирано от DTEC
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такъв обоснован отговор не бях чел до момента в авто форум. Значи е безмислено да се слага 5в30 за лятото, директно си остава на 5в40 и точка по въпроса. Благодаря за информацията колеги.

 

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5-30 има смисъл за зимата

 

Eто примерен набор масла А3/В4 + ФВ 502

https://www.ato24.de/en/car/engineoil-aceanbspa3--or-b4-vw--or-audinbsp502nbsp00.html

Има от 0-30 до 10-40

Например https://www.ato24.de/en/total-quartz-9000-energy-0w-30.html

- отлично синтетично масло с 50% ПАО, за 11лв/литъра на практика на цената на марковите 10-40... със сигурност е по-доброто масло

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не не казвам аз а човека с Пасата, аз не съм компетентен дотолкова, че да определя с какво масло да бъде въпросния автомобил. Тоест да разбирам, че за жегите в Бг лятото температури над 35 градуса, че и 40 дори няма проблем в такъв турбо мотор да се налее 5в30? А според мен 10в40 е гъсто за двигател с турбо бензин или бъркам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Restless написа:

5-30 има смисъл за зимата

Би ли се обосновал защо е по-добро за зимата от 5в40, като и двете започват с 5 преди W, тоест при равни зимни условия мисля, че няма  никакво значение дали е 5/30 или 5/40? Или бъркам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 При допускане че маслата са в 1 клас като добавки и ниво

- 5-30 е "по-тънко" от 5-40 при работна температура - по-икономично. Няма недостатъци по отношение на защита, това с тънко и дебело си е разговорен сленг. На практика има тестове за колко е "здрав" масления филм - и там от значение е качеството на маслото

На bobistheoilguy.com има такава Бд с тестове... ама вече отиваме на вманиачаване :)

- Би трябвало да е по-стабилно при до-дълго време на употреба (идеята е че за да отвориш границите между долна и горна граница са нужни повече модификатори които постепенно се "износват")

- 5-40 би трябвало да е "по-надеждно", с пжо-голям запас при по-високи външни температури (40+) - оттам за лятото би било по подходящо

 

И пак - в много коли се слагат синтетични 0-20 или 0-30 които се твърди че са по-добри от 5-40 или 10-40 дори при топло време ... ама как да го измерим :)

 

Редактирано от Restless
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При положение, че препоръката е за АСЕА А3/В3 или С3 с HTHS ≥ 3,5 mPas , VW 502 и VW 504, то тогава има богат избор на масла и от други вискозитети, много по-подходящи, и с много по-добри качества от 5W40, да не говорим за 10W40..

Например:

RAVENOL Super Synthetik Öl SSL SAE 0W-40

RAVENOL SSO SAE 0W-30

RAVENOL VSW SAE 0W-30

Mobil 1™ FS 0W-40

Тези 0W40 са на ПАО - база и са нещо средно между грейд 40 и грейд 30 като вискозитет. Много стабилни при високи температури и същевременно много течливи при ниски температури. Имат и куп други предимства. Заслужават внимание.

 

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, honda_japan написа:

Би ли се обосновал защо е по-добро за зимата от 5в40, като и двете започват с 5 преди W, тоест при равни зимни условия мисля, че няма  никакво значение дали е 5/30 или 5/40? Или бъркам?

 

Да кажем, че не бъркаш. Както @Restless е пояснил, големия диапазон се постига с еластомери (химически съставки, които сгъстяват маслото при загряване и с времето се износват). Като цяло по-добре с по-малко еластомери, но това са детайли.

Искам да отбележа, че с право рационализираш, че първия вискозитет е важен през зимата - по-течливо масло на студено, а през зимата е студено. Но грешно заключваш, че втория вискозитет се отнася по някакъв начин дали е лято дали е зима. Автомобил с правилно функциониращ термостат, при нормална употреба (разбирай возене от всякакъв тип, без състезания), ще поддържа работна температура между 85 и 95 градуса целогодишно. Зимата ще стигне работна температура по-бавно, а лятото в задръствания на място, с пуснат климатик, може да вдигне и още 5 градуса отгоре краткотрайно - но тази разликата е пренебрежима.

Така че ако избереш конкретна марка/модел подходящо масло с вискозитет 5W-30 за зимата, няма логика да предпочетеш същото, но с вискозитет 5W-40 за лятото.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, разбрах. Благодаря ви за отделеното време. Ще се спрем на 5в30 за зимата и за лятото, ако случайно го гори ще вземем 5в40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веселия,точно при 1,8 Турбо имаше  маслен термостат към допълнителен охладител...това по спомен от преди 10-на години. Затова при Вагенгруп е по-важен HTHS от колкото SAE grade. Там маслото стига до 130 градуса.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Markony - това което казваш, вероятно е така. Дори този двигател да е изключение и да е склонен да развива по-големи температурни амплитуди, все пак написаното по-горе важи - ако дадено 5W-30 масло е подходящо за този двигател зимата, едва ли е неподходящо лятото. Както всички до тук отбелязаха, не вискозитета трябва да е водещ при избора масло за него - за начало стандартите, които VW изискват, целят да опростят намирането на правилно масло :)

Ще опитам да върна темата обратно към капковите тестове. Двигател: К24, пробег ~240 000km, втори Amsoil - Signature Series 0W-30. Капките са взети 400км след смяната, от които над 300км извънградско. Капките са на притнерна хартия, сканирани на 1200dpi. Някой може ли да каже с какви филтри или по какви стъпки обработвате снимките?

Цитат
  1. Масло: Amsoil 0W-30 Signature Series;
  2. Автомобил: Honda Accord 8th gen, K24;
  3. Общ пробег на автомобила: 240,000;
  4. Пробег на маслото в момента на вземане на пробата: 40км;
  5. Цикъл (извънградско/градско): 80/20%;
  6. Средна скорост - около: 40км/ч;
  7. Сезон на експлоатация: зимен, от 2017.12.20 до 2017.12.27;
  8. Моточасове – около 10ч;
  9. Изразходвано гориво - 80л;
  10. Пробата е взета от загрят до работна температура мотор: да;
  11. Обем на налятото чисто масло при смяната -  4.2л.;
  12. Доливане на масло – не
 

oil_amsoil_0w_30_350km_2.png

oil_amsoil_0w_30_350km.png

Ще вмъкна и един страничен въпрос към тези, които сами си сменят маслото - какъв леген използвате, за да може лесно да прелеете отработеното масло в стар бидон и какво правите с отработеното масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Veseliq: Това са капките, обработени с "пила" (преведено от руски "пила" означава трион).

Veseliq1_pila.thumb.png.356d9c0e32faaae8524b8f84cdc01df0.png

Veseliq2_pila.thumb.png.2ec7043d931c120a2870e43c77a5176f.png

Относно филтъра: Трябва да влезеш в менюто "Colors", подменю "Curves" на графичния редактор, който ползваш, и да настроиш кривата на цветовете (Adjust color curves) във формата на трион (пила) по следния начин:

1.thumb.png.85fd3a832453583309cf240c26e29086.png

2.thumb.png.6e69be7a5cb51aca58337809edd1c3a1.png

Примерът е от графичния редактор Gimp, който аз използвам, но става и с всеки друг. Gimp-ът се ползва най-често в ойл-клуба.

Относно смяната на маслото - аз лично ползвам канал и слагам една фуния на отвора на 10 л. туба от минерална вода (такива имам най-много :D; може и по-малка по обем, стига да побере маслото, което ще изтакаш) и изтакам старото масло директно в тубата. После я затварям с капачката и... готово ;).

П.С. Хубаво е да попълваме ето този шаблон, когато правим капков тест:

1)      Масло – ;

2)      Автомобил –;

3)      Общ пробег на автомобила -;

4)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  км;

5)      Цикъл (извънградско/градско) - %;

6)      Средна скорост - около  км/ч;

7)      Сезон на експлоатация – от ….. до….;

8)      Моточасове – около ……..;

9)      Изразходвано гориво - ………;

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор;

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  л.;

12)  Доливане на масло – ……

13) Други особености при експлоатацията: ......

Така нещата са повтаряеми като форма и лесни за възприемане и проследяване, а и се гради нещо като база данни.

Редактирано от emod
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Veseliq написа:

- какъв леген използвате, за да може лесно да прелеете отработеното масло в стар бидон и какво правите с отработеното масло?

Използвам една 5л. туба от масло  с височина около 12см.,на която съм изрязал от едната страна отвор с размери около 20 на 15 см.и в нея го източвам.Тази цялата процедура я извършвам в гаража,пред който има лека изкачвалка,която ми оваря достатъчно място,за да мога да имам достъп до пробката(в легнало положение разбира се).След като изтече маслото,внимателно я премествам на удобно за пресипване място,отвъртам капачката на изрязаната туба,която леко съм наклонил на обратно за да иде маслото в др. край и го наливам в друга туба.Старото масло го давам на един сервиз.

Незнам,но в ato24  мисля,че имаше някакви легени за отработено масло,някой колега ако е поръчвал такъв,нека сподели.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Veseliq написа:

Ще вмъкна и един страничен въпрос към тези, които сами си сменят маслото - какъв леген използвате, за да може лесно да прелеете отработеното масло в стар бидон и какво правите с отработеното масло?

Аз съм си купил такъв "леген"

71OzepSLPSL._SL1000_.jpg

Маслото го използвах (сега не сменям сам, защото автомобилите са в гаранция) за импрегниране на дървени дъски. Случавало се е, когато не ми трябва масло, да го налея в някоя стара туба и да го оставя на някоя бензиностанция на опредленото за целта място.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и за много години!
Какво мислите за маслата Хадо ?
На места срещам ги рекламират доста, в oilclub.ru гледах анализ на тяхно 0w40, но анализа е стар, от 2013 година и сега има наследник това масло, но ако знам, че и то има 20% процента естери бих дал 30 лв за литър!
http://www.oil-club.ru/forum/topic/5784-xado-atomic-oil-0w-40-cvezhee/

Ще се радвам някой колега да сподели личен опит. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип в повечето нови 0W40 има 10 - 20% процента естери.

Гледам ХАДО почти няма молибден, за разлика от Ravenol SSL 0W40 и MOBIL 1 FS 0W-40, където има достатъчно молибден, в качеството на добра противоизносна присадка.

Цената на ХАДО (споменал си 30лв./литър) също е доста висока! Виж цените на горните масла в ato24.de

Аз лично бих заложил на Равенол или Мобил1. Плюс, че Равенолът съм го пробвал вече.

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност точно рекламата им е много зле.,Амсойл,XADO,Xenum,Мотул...обещават много ,но не струват толкова.Не знам какво трябва да има в едно масло ,че да струва 30 лв/л....може би Алое Вера?

0W-20 Редлайн струва $12=20 лв.Откъде накъде XADO ще струва 30 лв,след като няма и 1/3 от естерите на Редлайн?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър вечер! Ще сменям скоро маслото и мисля от 10w40 да преминавам на пълна синтетика. До сега само с 10w е карано и съм го сменял на 4-5000км.Спрял съм се на това https://www.ato24.de/en/ravenol-svs-standard-viscosity-synto-oil-sae-5w-40.html Подходящо ли е за моя мотор? Има ли по-добър вариант? Моля споделете..Не искам да се пестя щом става дума за колата.Бихте ли ми препоръчали някаква миеща добавка преди да сипя новото масло...Благодаря, спокойна вечер!! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обсъждано е в темата, доста полезни работи ще научиш ако се разровиш назад.Ползвай търсене с ILSAC GF4/5 сертификат със същия вискозитет да се ориентираш правилно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм чел много от това което сте писали но ето ви и една тема за размисъл. 

24993234_1676529985761121_9017917854235546730_n.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква по-точно да мислим?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.01.2018 г. at 23:21, Japanese fever написа:

Markony, какво му е толкова специалното на ILSAC GF5? Търсих инфо, но все някакви общи приказки, от които нищо не разбрах:

Какви тестове покрива едно масло, за да отговаря на ILSAC GF5 стандарта? Забелязах също, че масла, които покриват ILSAC GF5, не покриват АСЕА А3/В4 и обратното. Така ли е?

За мен А3/В4 е най-добрата защита за двигателя (въпреки, че не карам с такова) с най-голям интервал на смяна, което ме навежда на мисълта, че ILSAC GF5 е повече оринтиран към икономия на гориво и околната среда, отколкото към защита на двигателя. Така ли е?

ILSAC тестват маслото на 150 градуса 100 часа,а API на 100 градуса.

Не можеш да разсъждаваш за маслата като ,по-.наи- и т.н.

Има си изисквания за конкретен проблем.Нито харесвам,нито отхвърлям един или друг сертификат.

Както споменах напред в темата един производител не е длъжен да вземе всички сертификати.Плаща си си само тези ,които го интересуват.А ILSAC e скъп и труден сертификат :).

Аз съм на тема ILSAC GF-6 вече,затова разгледай изискванията спрямо предния:

Chart-v3.gif

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...